Nézz már meg pár használt gumis hirdetést, légyszíves. Mind frissen mosva, vizesen, vagy épp koszosan, hogy le látszódjon a gumi állapota. Én legalább lemostam, és befényképeztem a bordák közé, hogy látszódjon.
Azt nem értem, hogy ha nem akarod megvenni, akkor miért kötözködsz, miért szólsz bele? Majd akinek kell, az eldönti, hogy neki jó, vagy nem jó.
Hiányosságok a járművön? Mégegyszer leírom: a jármű tökéletes állapotban van.
1,8szoros? Mutass már nekem 4 felnit 14000 Ft-ért, ami nem üt, nincs összenyomorgatva...
Továbbiakban nem vagyok kíváncsi a véleményedre, meg hozzászólásaidra, pedig eddig adtam rájuk. Ez egy számomra érthetetlenül paraszt kirohanás volt tőled.
Használok hankook gumit másik autón. Saját tapasztalatot írtam. Hogy mit hazudnak össze fizetett tesztekben, azzal nem igazán szoktam foglalkozni. Azt is hozzá kell tenni, hogy a hankook budget gumijáról beszélek, nem a drágább, top modelljeiről.
...és bár nem tartozok magyarázattal, leírom a miértjét:
Finnyás vagyok arra, hogy szép legyen egy felni. Mindenképp új gumit kell vennem, mert asszony sokat megy hajnalban, és éjjel ezzel a kocsival. Ezeket a felniket én festeném, ha új gumit tennék rá. Ehhez homokszórni, csiszolni, festeni majdnem annyiba kerül jó minőségben, mint egy garnitúra új felni. Ennyi a történet. Sokan vidáman eljárkálnak ilyen kinézetű felnikkel, mert nincs igényük a hibátlan festésű felnire.
Nézd. Gépész vagyok, nem kupec. Ha nem lenne jó yarisra, akkor nem mondanám, hogy jó rá. 4 db csupasz felninek kb. ennyi az ára. Senki nem fizeti meg, hogy még le is szedessem róla a gumikat, ezért adom ennyiért így egyben. Akinek kell, viszi, akinek nem, az nem viszi.
A futóműnek nincs baja. Nem új gumik. Senki nem állította, hogy újak, és tökéletesek.
Miből gondolod, hogy annyira fel vagyok háborodva? Egyszerűen zavar mert nem értem mi szükség van erre, és szóvá tettem. De nyilván van akinek ez természetes. Azt is tudom, hogy az üzemanyaggal általában megkárosítanak. Az is zavar, de legalább értem és ott tankolok ahol ezt legkevésbé teszik, ráadásul még olcsóbb is.
Ugye ez vicc? A mai technológiai szinten ilyen értékű autóknál én elvárom, hogy egy műszer mérjen pontosan akár fél %-on belül. Ne nekem kelljen kalkulálnom valójában milyen sebességgel megyek.
Toyota Yaris 2, és valamelyik honda felnije Continental téli gumikkal. Felni: 15" x JJ5,5" - 4x100 - ET 45 Központfurat 56 mm-es, de van bennük egy persely 54,1 mm-re. Gumi: Continental TS 800 téli 185/60R15 Dot: 1611
Csak annyi, hogy ha véletlen kevesebbet mutatna a km óra, és mégis megbüntetnének gyorshajtásért, akkor te perelhetnéd a gyártót, hogy hibás az óra. Így, inkább többet mutatnak az órák.
Hát nem nagy eredménnyel, mint tapasztalható is az utakon. Azóta leellenőriztem a km számlálót és el kell ismernem, hogy az valós távolságot számol. Így pláne nem értem, mi szükség van ilyen gyerekes kegyes csalásra.
Kezelési könyvem megvan, amit adtak a kocsihoz. El nem adom, de ha kérdésed van a használatával, vagy karbantartással kapcsolatban, nyugodtan írd ide, és aki tud, az válaszol rá.
Hát, azért nem mindegy az sem, hol van az adott út kiindulási pontja. Főutak esetében ez ugye megvan, de mellékutaknál bele kell nézni az adatbázisba és onnan indulni. :) Elhiszem én, de az 57 helyett 60-at jobban elhinném. Mármint úgy értem, félre ne érts, hogy kellett ott valami másnak is lennie.
De félretéve a hülyeséget: egy járműben alapesetben is van +-2% Km órába beépítendő tűrés legalább, erre jönnek a terhelési eltérések, a fordulók, a nem egyenes vonalú mozgás, stb., ezért tér el a sebességkijelzés a ténylegestől, az viszont kvázi előírás, hogy a jelzés felfelé térhet csak el, így lesz a szórás +3-5% körüli. Kerékfordulatra nem lehet pontosabb rendszert építeni, ez van.
Okosabb autókban ez az eltérés ill. egy része a műszerfalról is korrigálható, VAG csoportban pl. ott van alapszinten is a téli kerék opció, de diag. műszerről a Km óra is kalibrálható. Még okosabb autókban meg kimegy a GPS jel is a műszerfalbetétre.
Az átlagfogyasztásra meg azért nem fogadnék, mert a gyári adatokat ugye a tényleges 100Km-re számolják, nem az óra szerintire, az ember meg a feltételezésed szerint csak 90-95 Km-re megy amíg az órája 100-at mond, szóval nála kellene kevesebbet fogyasztania az autónak, legalábbis néhanapján, amikor nem fúj a szél és tökegyenes az út. Nem üzlet ezen agyalni.
A korábbi szerviz meg, még ha így is lenne: - az előbb kifejtettem és tartom - nincs az az isten hogy legyen benne pénz. De nincs így, az autóállomány nagy részével nem autózzák ki a teljes szervizintervallumot, mert előbb jön be az idő szerinti szerviz. Ott mindegy az óraállás. Akinél meg előbb van a Km szerinti, az sem jár gyakrabban, csak korábban. Már ha. Az meg aztán tökmindegy, hogy májusban jön a kuncsaft olajcserére, vagy júniusban, vezérléscsere dettó.
És ha mégis lenne benne ráció, az első egy-két garis-márkaszervizes év után rögtön megtippelhetetlen hogy kinél csapódik le a potenciális nyereség, és onnantól a kötelező szervizintervallum is inkább csak ajánlás, mert majd cserél olajat a tulaj amikor ráér. Nem tizenötezernél, hanem tizenhétnél. Tudják ezt az okosok is.
Amúgy, nálam egyik autómnál sem volt soha lényeges eltérés a GPS és az óra szerinti távolságoknál, pár száz méter, egy-két Km. A Fabiánál Adria-Szhely között semmi nem volt, Octival Szhely-Bp. van havonta, talán 1-2 Km lehet, csak egyszer néztem oda-vissza, a Yaris meg passz, nem néztem még. Jó, az első autóm, egy Fiat 124 Special, az tényleg nagyot csalt... de akkor még nem létezett polgári GPS. :)
Ha lenne valami érdek-susmus, az max az lehetne, hogy az ügyfél úgy érzi, juhé, milyen gyors autója van, hiszen 124-nél már 130-at lát az órán, és talán el is hiszi.
Egy hete volt, 41725 Ft. A szervizben ahol voltam, ki van függesztve egy tábla a Toyota típusokra és változatokra, munkadíj, cserélendő alkatrész árak, olaj mennyiség. Gondolom máshol is így van és egységes.
Volt autóm, amelyiknél a 47km kő mellett elhaladva 60 km-nyi megtett utat mutatott a számláló. A gyárnak ez sok szempontból lehet érdeke: A 100 km-re eső átlagfogyasztást csökkenti, jobban veszik, sűrűbb a szervíz, kötelezően cserélendő alkatrészek előbb kellenek, megbízhatóbb az autó, mert ritkábban romlik el, stb.
Ne izélj már, ezt hogyan sikerült kiszámolni? Mer' miért? Ha 750 kilométerrel előbb lenne meg az óra szerinti 15e, mint a tényleges - amúgy nem így van -, akkor csak annyi változik, hogy az autó előbb megy a szervizbe egy hónappal, két héttel. Már ha nem éves karbantartási ciklusba esik a kevés km miatt, mert akkor ugye még előbb szervizelik, mint 15e. De az ügyfél ugyanannyit fizet, nem öt százalékkal többet.
Mi a bánat lenne ebben a bónusz a szerviznek vagy gyárnak? Az, hogy tízévesen fél évvel előbb lesz esedékes egy olajcsere?
Ha 5%-al el van állítva a km számláló az a szervízköltségeknél 5 % többlet. Ez egy autónál csak 5000 Ft. ha 100 000 Ft-ra vetítem. EGY autónál ez nem sok, de nem kell érte csinálni semmit.
Attól, hogy a km óra magasabb sebességet mutat a valósnál, még nem következik feltétlen, hogy a km számláló is többet mér. Nem a jeladónál van eláttételezve a km óra, hanem szoftveresen van beállítva, hogy mennyivel mutasson nagyobb sebességet.
Bocs, de miért kell rögtön "agonizálni". Amit írtam az tény, nem összeesküvés elmélet. Egyébként 10 hónap alatt értem el a 15000 km-t a mi valójában 14400. Ja és a szervizzel meg semmi bajom.
Az is az igazsághoz tartozik, hogy a ténylegesen tankolt és megtett kilométer hányadosa mindig több mint a fed. komp. által kijelzett érték. Ezt még tetézi, hogy aljas módon a sebességmérő általában 5%-al többet mér a valóságosnál. Ebből következik, hogy a fogyasztás valójában még rosszabb. De ezzel együtt a kilométer garancia is hamarabb fogy el ill. a karbantartási ciklus is rövidebb. Ez már inkább csalás szagú. Kíváncsi lennék, hogy fogyasztási tesztnél mivel számolnak?
Aktív széntartály a hivatalos neve,nem szétszerelhető.A rá csatlakozó 2 csövet kell leszedni róla,és az egészet kell felfelé húzni,egy sínre van ráakasztva. Ha engem kérdezel,a toyotás pályafutásom alatt még egyet se kellett cserélnem. :) Üdv.
Már bocs de ezt, hogy csinálod? A gyári adat 5,1-5,2l. A Spritmonitoron 4,63-at találtam a legalacsonyabb átlagot. Én örülök ha a 4,3 alá sikerül menni a hybriddel, pedig igyekszem.
Szürő- lehetséges,mivel km-re mentem,igy van benne vagy 3éve.Városban nem megy a km.Blueprint tök jól illik a házhoz.Fogyasztáson is nagyon észrevenni.
"Anya" is kérdezte mit csináltam a kocsival,hogy igy "harap".
Pontosan ez,igen.Sztem ejtsd meg még rosszidő beállta előtt,télre sokkal finomabb lesz a váltó.És amit irnak 75w90,nem is full szinti.Könyvbe GL4 vagy GL5-öt hoz.Maradtam utóbbinál.
Ez már nem hykomol olaj, hogy fogja a váltót. A légszűrő viszont alapjaiban befolyásolja a motor hatásfokát. Egy tiszta szűrővel mindenképp virgoncabb a moci. Nem nagy költség, évente érdemes cserélni.
Hát ja,az a baj erről senkinek nincs infója,tapasztalata hogy szétszedhető v.pucolható e.Jó lenne pedig igy 15év után (már csak kiváncsiságból is).
Nem olyan mint egy benzinszürő,hogy szétvágod,és megnézed (hengeres, kocsik alján),ahhoz tul drága lenne.
Jah.Kuplungozás olyan jól sikerült,hogy mindent ujból kell szokni.Vajpuha benyomásnál,nameg ez a 75w80,egyszerüen kétujjas a váltóm.Sztem még gyárilag sem jött igy ki.Meg érzette sokkal dinamikusabb lett,nemtudom légszürőcserének van e szerepe. (Inkább váltóolajra gondolok).nem fogja ugy.
Ha jól tudom és láttam már párat,egyik sem szerelhető. Az újat kérdezd meg,kb lesz 30E Ft ha jól gondolom. Aztán hogy valaki vágott vagy szedett e szét és sikeresen javított e azt nem tom😬...
Ma nekiálltam,mondom megtekintem a "szuszogóm" vagy benzinpára lecsapató szürő v.mi a neve.De fel is kellett adnom,számomra leszedhetetlen-szétszedhetetlen.Valaki járt már el ezügyben??Lehet egyáltalán tisztittani? Yar 1 1.0 2003-2005.
Huhhh.Ti aztán kiélvezitek az ujautó teljes élményét.Mi 2004 ben voltunk igy focussal miután átvettük szalonból.11 évig volt meg.Akkor még 2-en voltunk..Azóta sem lesz uj autónk többet.(na nem a hibák miatt,az nem volt).
Barlangba lementetek??Utolján ált.isk.8.-ban jártam arra.Nem ma volt.
Én úgy kerestem autót, hogy az keresgélést kirándulásnak fogtam fel. Mindig kerestünk valami szép helyet a környéken, amit megnéztünk, meg kajáltunk egy jót egy helyi, neves étteremben.
Kb. 2000 km-t autóztunk el, aztán a végén itthontól 50 km-re találtunk egyet. Elmentem, megnéztük, és 2 óra után feladtam... "a k.anyját, nem tudok belekötni, megvesszük"... Drágán. Volt benne 78e km 11 év alatt, és 1 gazdás, Kanizsai szalonban vásárolt, babusgatott, digitklímás, gyári alufelnis, zsebbenkártyás-gombos indítós autó. Az "ilyen nincs is" kategória kb.
Természetesen vétel utáni tmk-t elkérte, és mivel hölgytulaj volt, mindjárt igényelt egy kuplungozást, és új első fékeket.
+ most jött elő az első hibája, hogy a műszerfal jobb oldalán elhalványult a kijelző, és nem írja az átlagfogyasztást, és környékét. Viszont már megvan az ember, aki javítja, csak ki kell szerelnem, és elküldenem neki.
Csak és kizárólag rozsdamenteset szabad megvenni. Hatalmas szopó tud lenni, hogy elindulsz egy körömnyi rozsdától, aztán a végén fél alját cserélitek, 200e-s kasznis számla mellett. Ennek a javításnak a korrózióvédelme sose lesz olyan (-se) mint a gyári. 2-3 év múlva ugyanúgy kiüti a rozsda.
Tegyél hozzá annyi pénzt, amennyit csak tudsz, és a lehető legfiatalabbat, legszebb állapotút vedd meg. Vétel után pedig azonnal alvázkezelés, korrózióvédelem.
Lehet nem vágyik az el.gázpedálra😉. Bírod már lábbal a szerkezetet? Suzuki swift/ignis is ciki nekem ha vezetni kell,mert hagyományos fojtóshoz szoktam(pénztárca,elavult jármű park,stb.)és ha át ülök megy a taplógáz😩☺.
Lehet még most is venni I-es szériás yarist,a keresési expedíciókat nem lehet kihagyni. Kedvencem az volt amikor a jobb első ülés belső comb támasza volt kopott,az óra 62000-t mutatott,kinti paírok(azt pörget a km órába amit a piac kíván),motorblokk totál olajköd körbe(nem a sajátja volt az is tuti)mondom az aviator szemcsis gyereknek itt valami nem OK,kezdte volna a nagykönyv dumát,rámosolyogtam és ott hagytam,rengeteg szélhámos van,ez az autó az életük.
köszönöm, végignéztem azóta az adott ársávban még vagy 3 autót. mind rohadt a küszöböknél sajnos. úgyhogy emeltem a keretet és most a drágábbakat nézegetem, hátha ott lesz jó/jobb állapotú.
Nekem Y I.-em van, 1l-es. Ennek akkora nyomatéka van, hogy alig kisebb mint egy 1,2-es Zsigulié. Ráadásul ez is csak magasabb fordulaton. Egy személlyel üresen is nehezen indul. Ha mégis rászánta magát az indulásra akkor utána már megy.
Magyarországi ,japán gyártású,2000-es évjáratú 1.3 van a családban,kizárólag a küszöb végeket kellett rajta két éve.Van egy ezüst,magyar,2002 1.0,az mai napig hibátlan és úgy látom az is lesz. 2002 zöld,német piacról való,rohad mindenhol,de úgy képzeld ezt el,hogy két küszöb,ajtók alja,hátsó híd bekötés kb lóg már a levegőben stb. Lehet hogy kompromisszumot kell majd a végén vállalnod,de próbáld le redukálni amennyire csak lehet🤘.
Elektromos gázpedál mind ilyen.Nincs azzal semmi baj.Bowdenes (régi yarisok) "jobban harapnak" a gázadásra.
Én 1.0val vontatok sokmindent,bezony néha nemárt egy telitalpas megindulás. 1.5nél azért nem lehet gond,hacsak nem max vontatható tömeghatáron szállitgatsz.
A héten meg is jártam: hulladékudvar nem vette át a tetőpalát az azbezt miatt.Veszélyeshulladék lerakó meg csak sok pénzért.Igy vihettem haza a kétszer pakolt futót. És mit mondtak mind a két helyen???: tördeljem bele a kuk@....a. Ennyit a környezetvédelemről.
Olajlerakás ügyben szintén lenne sztorim de ez off.
motorikusan nem félek tőlük (nyilván átnézetem azért), csak a rohadás aggaszt. nem tudom érdemes-e belemenni a javítgatásába vagy hagyjam és keressek rozsdamentest/drágábbat.
Sztem picit gyüjtögess még,inkább a 2003-2005ig gyártottakat nézzél.Igaz francia gyártásuak,de azért sokkal fiatalabbak,felszereltebbek,modernebbek,stb...Ebből is az abszolut rohadásmenteset(mint amilyen a páromé).Mert azért akad bőven.
Azért az olajbetöltő sapkát majd ne feledd letekerni vételnél,alatta sokmindent elárul..
Ezekben a korai autókban kevesebb az elektronika, ezért megbízhatóbbak. Gyártották őket sokfelé, nem teljesen egyformák, úgy tudom. Viszont női autó, akár tetszik akár nem tetszik. Nagyon szokni kell az indulást, alacsony fordulaton nincs benne erő, legalább is az 1,0L ami nekem van az harmatgyenge, a kuplungja is szokatlan. Ha már megy akkor rendben van, tizen sok év után eddíg nem ette az olajat, remélem nem is fogja. Amúgy nem láttam, hogy rohadna, de nem is kerestem.
nézegetem a yarisokat a 1999-2001 körüli évjáratokat, eddig a 4-ből mindnek indult a rohadás a küszöböknél a hátsó kerékív felől. úgy olvasom/látom, hogy ez ilyen ezeknél a korú autóknál yarisból. van valakinek tapasztalata mennyibe kerül? 1 fényező 70-80 ezret mondott, per oldal. érdemes rákölteni a küszöbök javítására, vagy az ilyen állapotú autókat inkább hagyjam? abban sem vagyok biztos, hogy a 160-nal drágább autóknál nem lesz rohadt. más szempontból jónak tűntek, ez az egy aggasztott.
Az én 2001-es Yaris-omon a szivattyut kellett cserélni,mert az se spriccelt hátul. Vettem rá egy bontottat, kb. egy hónapig volt jó, most megint csak az első müködik. Azóta nem foglalkoztam vele, nem használom a hátsót. A jobb oldali keréknél, a müanyag doblemez első felét kellett megbontani,hogy hozzáférjek az ablakmosó tartályhoz. A csatlakozót megértem lehuzni róla, a motort simán kipattintottam. Egy müanyag edényt tettem alá, amiba belefolyt az ablakmosó. Ennek a csatlakozóján a középső kék-fehéren +12V van, a két szélső közül a zöld az első , a kék a hátsó szélvédőmosó vezetéke, amire az ablakmosókapcsolók a testet adják. Legálábbis az enyémen ezt irtam fel egy papirra , amikor egy éve vacakoltam vele. Remélem tudtam segiteni.
Abban kérném a segítségeteket hogy a kocsink induláskor ingadozik.
Csak akkor produkálja az ingadozást amikor hosszabb állás után(3-4 óra) indítjuk. Gázadásra elmúlik az ingadozás, de ha nem járatjuk eleget még utána a motort elinduláskor is képes csinálni, olyankor berángatja az autót mintha mindjárt leállna.
A kocsink Toyota Yaris D4D 2005.
EGR szerep tisztítva, szűrők tisztítva, olajcsere, és olajszűrő csere megvolt. Ha kiiktatták az EGR-t is csinálta.
Egyre hosszabb ideig van induláskor a motoringadozás.
Legutóbb azt mondták, hogy üzemanyag befecskendezési probléma lesz valószínű, meg azt is hogy jó húzós ára lesz, ha az a baj.
Ötlet valakinek? Tapasztalt már valaki ilyet?
Szerettem volna a jelenségről videót is feltenni, de túl nagy a mérete.
13 év dieselezés (sok-sok százezer km...) után vettem benzines Yarist. Az első hetekben nem kicsit volt égés, hogy nem tudtam vele normálisan elindulni. Valahogy asszonykának sokkal előbb ráált a lába, pedig ő is 1.9D-vel közlekedett előtte évekig. Vezetek, vezettem mindenfélét személyautótól a soktíztonnás mg vontatóig, de ez a pihepuha kuplung, meg a néma csendes, rezgésmentes benzinmotor komolyan feladta a leckét. Sokszor röhögtem magamon is, meg asszony is szekált rendesen. :-)
Hasonló az alapjárat nekem is ( 2016-os modell 1.33 vvti ) . A vezetését megszoknom kb 5000Km alatt sikerült. Elindulni eleinte egy kínhalál volt vele , az egyes fokozat túl rövidnek tűnt .Mindíg az történt , hogy szépen elindultam aztán megtorpant , elfogyott a lendület , némi előrehátra billegés árán sikerült kettesbe kínoznom , onnantól már nem volt gond vele . Kisérleteztem a kipörgésgátló kikapcsolásával is , hátha az fogja meg induláskor de a gumifütyültetésen kívül más eredménye nem lett. Jelenleg úgy játszom vele , hogy induláskor nem eresztem fel a kuplungot teljesen hanem amikor megmozdul az autó már nyomom is vissza - pontosabban csak megbillentem - a pedált , így a fogáspont alá kerül picivel és már gyorsan dobom is át kettesbe. Lényegében egy kuplungolással két fokozatot váltok. Ilyenkor egész jól lendületesen indul , nincs megtorpanás hanem megy mint a golyó.
Az elektromos gázpedálra majd rááll a lábad, később észre se veszed, hogy késik.
Az alapjárat meg nem állandó ezeknél (-se). Akksi állapottól, bekapcsolt fogyasztóktól, hőmérséklettől, és még sok-sok mindentől függően változtatja a vezérlő.
Sziasztok. Segitséget ,tanácsot szeretnék kérni tőletek. Van egy 2004-es yarisom, és a digitális kilóméteróra villog, eltűnik , hidegebb időben vissza jön. Hol lehetne meg javíttatni,? A szakszervízben elég húzós ára van. Köszönöm a tanácsokat. LAJOS
2001-es yaris-omon is 500-600 körül van az alapjárat. Akkor ingadozott 1-2 napig , amikor levettem az akkusarut és nem állt be rendesen. Miért, amikor átvetted az uj autódat nem ennyi volt? Modjuk azon a skálabeosztáson aztán meg lehet állapitani, hogy mennyi pontosan. De ha szép egyenletes, akkor szerintem nem érdekes a pontos érték.
Simán lehet ennyi,egy gépi diag mutatná meg hogy mennyi is az annyi. Renault megane vagy clio is kissé csal lefelé,holott műszerrel határon belül az érték.
Ne felejtsd el ellenőrizni, hogy megfelelő méretű-e a kerékkulcs. A gyári a 2-es yarcsiban 21-es. Felraktam rá tavaly a téli gumikat, frissen vett anyákkal, de arra nem figyeltem, hogy közben dugókulcsot kellett cserélnem. Az út szélén meg nézegettem a 19 anyát a 21-es kerékkulccsal, mert juszt is defekt volt 2 héten belül.
Sziasztok! Egy érdekes problémával szembesültem a D4D Yarisomnál. Kis fordulatszámon (alapjáraton) erőtlen nyomatékszegény lett. Az eddig megszokott kuplung és gáz kezeléssel hajlamos lett a lefulladásra. Ha már ment semmi gond nem volt, tökéletes volt a fogyasztás is. A probléma kb. 1500 km keresztül volt meg. Utána, ahogy jött úgy ment is. Most megint van erő kis fordulaton is. Volt már valakinek ilyen hibajelenség. Hamarosan aktuális az olajcserém, egyúttal beütemeztem egy EGR szelep ellenőrzést (tisztítást) is.
Szerintetek érdemes ennyire szétszedni, ha megjavult magától?
Huh, vasárnap szép tömeg lehetett. :) A Libás szerintem nyugisabb és nagyon klasszul fejlesztették, még én is kibírtam ott jó pár órát, pedig strandiszonyom van. Mondjuk minden nap vihar kergetett haza, szóval nem kellett estig ott párolódnom.
Az első sárvédő alatt valóban keletkezik egy kis üreg. Nekem is volt egy gondolatom , hogy lehet inkább ártok vele mint használok. Viszont az ajtó alja és a küszöb oldala látványosabban tisztább maradt mint előtte, tehát jó dolog az csak valamit tényleg kell vele kezdeni . Utána néztem a 4941-nek https://autobeard.hu/shop_ordered/2985/pic/Adatlapok/TDS4941spray.pdf
Ugye ha jól értelmeztem az általad leírtakat akkor ezt bátran oda lehet fújni a küszöb elején 2-3 rétegben arra a kis 1-2cm-es szakaszra melyet takar a sárvédő ? Levesz lefúj visszatesz letöröl örül ...
A kerékjárati íveket (belülről persze) és a küszöb alsó részét ahol még nem annyira látható szintén védhetem vele ? Mert ha így van akkor teljesen felesleges megvenni a dob betétet .
Az üregvédelemmel kapcsolatban kérdezném ha a fentebb említett anyagot nyomom bele a küszöbbe az jó lesz e vagy ide esetleg más kell vagy inkább bízzam szakemberre ?
Előző autómnak az alján a küszöböket és az íveket minden ősszel akrill lakkal fújtam át , kb 20 éves koráig nem rohadt . Utólsó három évben elhanyagoltam és meg is lett az eredménye.
Köszönet a motorgyártós leírásért. Az az igazság nekem is volt egy 3000Km-es olajcserés gondolatom de letettem róla mert az első évben keveset futott a kocsi , mivel télen a régi járgánnyal közlekedtem , így aztán alig 6700Km-után történt meg az első olajcsere.
Jó hely, most is voltam egy hetet ott a nyaralónkban; ill. pontosabban a Libás strandon aszalódni, mert a kis ház Vonyarcon van. Késő ősszel és télen gyönyörű arra felétek. Pedig a járműfórumok alapján azt hinné az ember, hogy az országban csak Budapest és környéke lakott. :)