Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Vakegérke Creative Commons License 2011.05.16 0 0 75

Fejlesztő Úr!

 

Milyen motorba tesztelted a pulstar gyertyákat és melyik típusát?

 

Előzmény: opel16v_ (74)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.15 0 0 74

Persze... idáig sötét fellegekben autóztál, de most, hogy ezek a gyertyák benne vannak, már minden szép és jó :)

Na az ilyen hozzászólások minősítik az embert, főleg ha még majd most benyögöd hogy 20%-kal lejjebb is ment a

fogyasztásod :) 15 ezrenként meg csak a hülye cserél gyári gyertyákat, minimum kétszer ennyit el kell fussanak.

És persze, vadiúj gyertyákat cserélsz le, mert múlt héten még nem tudtad hogy ezt akarod belerakni... nemááá :)

Kérdésedre válaszolva: igen, a használt csereérett gyertya és az új ugyanolyan között ekkora, vagy még nagyobb

eltérés is lehet emissziós értékekben. Pl E85-tel a HC akár 500%-kal jön lejjebb, a CO és NOx pedig még nagyobb

mértékben, csak összehasonlítás végett.

Nézd, van aki beveszi a marketing dumát, és élvezi a placebo-t. Meg van aki inkább mér egyet, és eldönti, mi a valóság.

Ez a különbség köztünk ;)

Előzmény: tomabear (73)
tomabear Creative Commons License 2011.05.15 0 0 73

Hát kiváncsi lennék arra az új gyertyára, ami a CH értéket 23%-kal csökkenti, és 7%-kal a CO-t. Na mind1. Nekem is bent ketyeg, most már 1-2 napja a gyertya, és akár hiszed akár nem, új gyertyákat, max 300-400km van bennük, cseréltem le. Teljesen más lett az auto. Eddig Densok voltak bent és hajnali 5kor, 1 napot áll az autó, csak szivatóval indult, most anélkül indul. Ahol eddig vissza kellett kapcsolni, most véletlen vettem észre, nem kapcsoltam vissza, mert birta az autó. Kiprobáltam és mire kimondtam az 1-2-3-4-t addig ugyanolyan sebességbe raktam az autó és birta, ezt olvastam valakitől és ezért bróbáltam ki. De tudom szerinted ezis csak hunbug. Hétvégén mennem kell 600km-t meglátom mennyi lesz a fogyasztás. És a pénztárcámat nem kimélve a hitetlenek miatt, vagy mégsem, nem tankolok E85-t, pedig azzal sporolhatnék igazán, vagy lehet, hogy mégis tankolok, mert akkor, mivel az E85-ből 20%-kal több kell, mégjobban kellene mutatkoznia a gyertya jótékony hatásának. Addig még eldöntöm. Azt azért hozzáteszem, hogy a gyertyakábeleim, nem szokványosak, a legnagyobb ellenállású is csak 1,5kohm, egy Nascar beszállitótól van, kevlár a belsejük. Elővettem a régi kábeleket és azok 10-15kohm közöttiek. Szeptemberben pedig, ugyanettől a beszállitótól lesz gyutrafóm is, 40kV-os. Én mindent megteszek a jó gyujtásért, amiket olvastam. De igazándiból az iker gyujtás lenne a legjobb nekem, de sajna arra nincs pénzem. Á pénz. Számoltam egy kicsit. Nekem a Denso gyertyák 1250Ft-ba vannak. Ez a gyertya 4-5ezer Ft. Sajnos a 99%-ban városi közlekedés, és "hideg" autózás miatt max 10-15ezret bir a gyertya. Namár most van olyan teszt autó, amiben 3 éve van ez a gyertya csere nélkül, de mondjuk ez is kamu. A cég garanciát vállal 160ezer km-es futásra, de legyen ez is kamu, legyen csak 100ezerKm, nekem akkor már,ha nem is hoz semmit a fogyasztásban, már akkor is megéri. Tudom a jobb irridium vagy platinás gyertyák is hoznak100ezerkm futás teljesitményt, de átlag 60ezret, hasonló vagy drágább árért. Sokmindent kipróbálnék az autómon, de sajna a kereteim végesek. Az emberek kisérletezgető kedvét meg elveszik az olyanok, mint TE. Van aki megkeresett, hogy ide nem irja le, de miattad nem tezsteli agyertyát. Egy másik emberke meg  azt irta, hogy nem akarja, hogy itt fikázd, de neki 3 éve megy a "sufnituning gyertya" és hozza az elvártakat. A családjának és a barátainak megcsinálja, és ők élvezik a hasznát. Kár, hogy az olyan tudással (elvileg) rendelkező emberek, mint TE, nem azon vannak, hogy tökéletesitsenek valamit, hanem inkább ellene beszélnek. Inkább az kellene, hogy hogyan lehetne minnél jobban és használhatóbban megcsinálni házilag. Mivel az bizonyitott, hogy a jobb szikra, jobb égési folyamat. Ezt még TE sem vitathatod, ez kész bizonyitott tény! Na kellemes napot mindenkinek. Neked is kerékkötő "barátom".

Előzmény: opel16v_ (72)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.11 0 0 72

Elég rossz az a lambda adat. Az is látszik hogy a gázos rendszer jól le van szegényítve.

Ha a benzines mérést nézem, ahol kicsit normálisabbak az adatok, akkor kb annyi különbséget lehet

látni a két gyertya között, mintha a használt gyári helyett ugyanolyan újat raksz bele.

 

Előzmény: tomabear (69)
dokeee Creative Commons License 2011.05.11 0 0 71

Katalizátort is lehetne bele tenni esetleg.

Előzmény: tomabear (70)
tomabear Creative Commons License 2011.05.11 0 0 70

Upps, valamiért mind2 a gázos ime a benzines mérés:

 

tomabear Creative Commons License 2011.05.11 0 0 69

 

 

Az első mérési adatok. A kocsi nem ment a gyertyákkal, csak ki lett cserélve. Gyári leirás alapjáp szeretném, ha 1500 km után megint lenne mérés. Majd meglátjuk.

koala4791 Creative Commons License 2011.05.09 0 0 68

Jol van jol van.Azert en meg remenykedem ,hogy lesznek meg korszakalkoto nagy felfedezesek ill talalmanyok,Eddig is voltak nem. Szaz eve meg csodanak tunt volna minden ami ma van nem?   Ez a Rossi  Focardi E-cat dolog hatha az lesz.Ez kihuzna minket a katyubol.        

Előzmény: opel16v_ (66)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.09 0 0 67

Kérdés: hol terem a borsó? Hát a Tecsóban.

Na ez az egész ugyan olyan.

opel16v_ Creative Commons License 2011.05.09 0 0 66

urban legend, összeesküvéselmélet... kicsit közeledj a valósághoz szerintem, mert ezek nem azok.

Előzmény: koala4791 (65)
koala4791 Creative Commons License 2011.05.09 0 0 65

Figyu mar.Mi a velemenyetek errol a stanley Meyer vizautorol.Ez csak egy teljes atveres volt?,Mi a helyzet a muszaki leirassal amit rank hagyott?Ugy tudom hogy senki sem reprodukalta eddig.Mondjuk ez eleg sokat mond.Bar az is furcsa ,hogy hirtelen halt meg minden elozmeny nelkul.Ki tudja mi tortent .

Előzmény: opel16v_ (64)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.09 0 0 64

"mi a helyzet a viz elegetese kozbeni tagulassal amikor gozza valik es 1700 szorosara tagul ha jol tudom"

 

ehhez is energia kell. azaz energiát teszel bele, miközben a mozgáshoz kinyerni kellene...

egyébként ezt a technológiát már feltalálták nagyon régen, gőzgépnek hívták :) Ha jól emlékszem, 5% körüli hatásfokú volt a legjobb gép is.

koala4791 Creative Commons License 2011.05.09 0 0 63

Ez a video is olyan meggyozonek tunik,remelem igaz   hasznalt motorolaj nem sokba kerulhet ,lehet hogy ingyen is lehetne szerezni

Előzmény: koala4791 (62)
koala4791 Creative Commons License 2011.05.09 0 0 62

Valami ilyesmire keszulok most .ezt szeretnem megcsinalni ,csak a vizforralot kozelebb akarom rakni a henger uzemanyag szivocsonkjahoz ill lehetne a hengeren is ,es sokkal kissebb viztartalomra a kis tartalyban , csak egy par kobcentire es egy kis futoszalra plusz a henger hojet is felhasznalva.

Előzmény: opel16v_ (59)
koala4791 Creative Commons License 2011.05.09 0 0 61

Nem tudom ,honnan is tudnam.de valami azt sugja hogy a jovo ezen technologiak keveredesebol fog allni.parhuzamosan alkalmazva oket.Ertem egy kis benzin egy kis gazolaj egy kis motorolaj sok vizpara vagy hideg kod[dry fog}steam ,goz es ,hho persze.   Az elozo kerdeshez szolva meg szerintem el kell kezdeni tesztelni azt az erot amit nyujt aztan ha nem eleg akkor rakni hozza fosszilis dolgokat meg amit addig kitalalnak

Előzmény: koala4791 (60)
koala4791 Creative Commons License 2011.05.09 0 0 60

En megmondom oszinten nem nagyon ertek hozza ,de nagyon erdekel a tema.Hiszek neked tudom hogy a btu erteke nagyon alacsony a benzinhez ,gazolajhoz osszehasonlitva ugy tudom.De mi a helyzet a viz elegetese kozbeni tagulassal amikor gozza valik es 1700 szorosara tagul ha jol tudom,Az az energia nem ugyanolyan mozgasi energia tulajdonkeppen mintha robbanasra kepes elegyet [vaport]gyujtunk be kissebb nagyobb erossegu szikraval.?   nem tudom mar hol olvastam errol ,de van benne valami nem?

Előzmény: opel16v_ (59)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.09 0 0 59

A mozgáshoz mozgási energia kell, amit elő is kell állítani. A víznek nincs említésre méltó energiatartalma a mi szemszögünkből. Sem a vízpárának,

max annyi amennyit felvett az elpárolgása során. A vízbontáshoz szükséges energia TÖBB, mint a durranógáz elégetésekor keletkező energia.

Úgyhogy vízzel működő motorok esete szemfényvesztés és hülyeség. Ezt csak a sci-fi könyveken felnőtt, és a kémia ill. fizika órákat végig ábrándozó

emberek nem képesek elhinni. Szerintem.

koala4791 Creative Commons License 2011.05.09 0 0 58

nehez igy eldonteni,hogy ez igaz e?de ha igen akkor az elozo videoval szorosan osszefugg

Előzmény: koala4791 (57)
koala4791 Creative Commons License 2011.05.09 0 0 57

Az biztos hogy latvanyos ez a video,de szerintetek van ertelme ennek a fejlesztesi iranynak.?Van annyi ero ezekben a robbanasokban ami hajtana a dugattyut?

Előzmény: koala4791 (56)
koala4791 Creative Commons License 2011.05.09 0 0 56

Előzmény: dokeee (55)
dokeee Creative Commons License 2011.05.09 0 0 55

Jó lenne már rájönni, hogy a fizikát nem lehet megb..ni. Vizet bontani, majd a durranógázt elégetni, meglehetősen rossz hatásfokú folyamat, ha ezt egy alapvetően nem túl jó hatásfokú benzinmotor-generátor-inverter áramával teszed, még rosszabb a helyzet. A víz "elégetése" valamilyen elektromos ívben a másik ordas baromság, teljesen felesleges összekeverni a motorba történő vízbefecskendezéssel, ami valóban teljesítménynövelést eredményez, de hétköznapi használatra szerintem nem igazán alkalmas.

Előzmény: koala4791 (54)
koala4791 Creative Commons License 2011.05.08 0 0 54

Sziasztok lenne egy kerdesem hozzatok.lattam yotube -os videokat ahol a geet-pantone zart rendszeru aramtermelo aggregator 80% ek vizzel es 20 % szazalek benzinel mukodik ,Szerintetek ez igaz lehet?A durva keveresi aranyra gondolok nem magara a rendszerre.   Egyebkent kifogom a gyakorlatban deriteni> Mar szereztem egy negy loeros berantos honda motort.Meg fogom epiteni belole a Geet -Pantone rendszert Mar nagyon varom a teszteket.   Terveimben hasznalt motorolaj ,novenyi olaj ,viz, persze plasma szikra is ,goz meg minden szerepel es amilyen otletet meg addig talalok.   Majd beszamolok..     Van most egy jo otletem  :az uzemanyagtartalynak  tulajdonkeppen a hengeren kellene lennie igaz?Hogy elkeruljuk a hoveszteseget nem?     A vegleges tervem hogy hasznalt motorolajjal vagy novenyi olajjal es viz keverekevel aramot termelek amivel hho-t bontok amit a transitomba engedek.Itt londonban rengeteg a Pakisztani sutode ahonnan lehetne hasznalt olajat szerezni.  Egy alap hho bontom mar benne van a gepben,sajnos meg nem olyan sokat termel ,kb 200-300 kobcentit percenkent.Meg csak egyszer tankoltam azota,amiota beszereltem tobbet is mentem 20 merfdolddel ,de persze meg tesztelni kell .egy tankolasbol kar lenne eredmenyt vonni.A rendszer nem PWM -es hanem egy 500 w -os inverterrel egy szamitogep tapegyseget hajtok es az   5v -os agat hasznalom ,Egyelore nem tudom mennyi ampert sziv.Azt hiszem ezt a elektrolit aranyaval tudnam bealiitani.Ami sima szodabikarbona egyebkent.  Egyebkent nagyon orulok hogy itt van ez a forum..de tenyleg Nekem is mindig ilyesmiken jar az eszem.    Most is nagyon nagy izgalomban vagyok egy talalmany miatt.   Biztosan ismeritek.A rossi focardi hydrogen -nikkel mini reaktorra gondolok.Remenykedem hogy igaz .Ez lenne a tuti nem sracok?Nezzetek meg a Bolognai egyetem verifikacios videojat angol felirattal ott van a you tube on.Rank ferne most egy ilyen talalmany.Mennek is haza a francba utalok kulfoldon lenni.          Ja igen es meg lenne annyi keresem hogy ne csepaljatok mar annyira egymast amikor valaki valamit hamarabb tud vagy esetleg kepzettebb ,Nem kell azert olyan csunyan beszelni egymassal .Sokszor szinte mar szinte a vegletekig jutva..Komolyan mondom ilyen mas orszagok forumain sehol sincs.Legalabbis en meg nem lattam.     azert vagyunk itt mert kozos dolgok erdekelnek minket amiket ugyanugy szeretunk,es orulnunk kelene hogy vannak helyek ahol megoszthatjuk egymassal a gondolatainkat nem?       Mindenkinek szep napot es jo fejlesztest epitest   ..

Előzmény: opel16v_ (53)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.08 0 0 53

Pontosan ez a különbség kettőnk között. Én fejlesztőmérnök vagyok a realitások talaján, Te pedig

egy naív egyszerű ember, aki bedől minden hülyeségnek, meg még terjeszti is azt.

De cáfolj meg, nyitott vagyok mindenre, hozd a csodafejlesztésed, kipróbáljuk, megmérjük. Ha igazad

lesz, meghajlok előtted ;)

 

Előzmény: tomabear (52)
tomabear Creative Commons License 2011.05.08 0 0 52

Na ebből látszik, mennyire alulképzettek a hazai mérnökök. Nem hallottál még a VAPOR technikáról? Nagyon sajnálom, hogy ilyen ember hivja magát fejlesztő mérnöknek. Én csak egy egyszerű ember vok. Lehet sok mindent naivan elhiszek, de és itt jön a de. Ha valamit tapasztaltam én magam az én kis egyszerű modomon, akkor azt okosabbak, miért ne fejlesztették volna tovább. Régen voltak vapor karburátorok, de, és akármennyire nem tetszik, de az olajlobbi a lambda szonda kifejlesztésével meggátolta az elterjedését és ez TÉNY. Ennek utánna olvashatsz a szakirodalomban. Sajnos a Bánki féle VIZES karburátor is a feledésbe merült. Vagy talán ez sem létezik. Ő 35-40%-ban helyettesitette a benzint vizzel. Csak a dizelmotor megjelenésével, azt hitte megoldodott a probléma, aminek a megoldására találta ki a vizes karburátort. Szerinted ha ennyire nem müxik, akkor miért van tiltva a F1-ben?

Előzmény: opel16v_ (51)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.08 0 0 51

Most nézem, hogy nem is neked ajánlottam ezt, de ha egyetértesz tomabear-ral, akkor neked is áll az ajánlatom :)

Előzmény: opel16v_ (50)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.08 0 0 50

Te most beidéztél valami olyasmit, ami abszolút nem a témához kapcsolódik, vagy részben megcáfol.

Ugyanis ebben az írásban gázolaj-víz EMULZIÓRÓL van szó. Ennek az emulziónak az előállítása elég
költséges, mert több kémiai segédanyag is szükséges, ráadásul a környezetterhelési index javulása

is pont ezért elég kétséges (nem hiába nem vezették be még). Lokálisan ugyanis mentesül ezzel az

üzemanyaggal a kibocsátó jármű kb 10% légszennyező anyagtól (korom, NOx), viszont magában a

gyártásban képződik kb ugyanennyi plusz. Továbbá azt is leírják, hogy 10% víz emulzióval kb 10%-kal

nő a fogyasztás, mert ennyivel kisebb a fűtőérték.

Úgyhogy ez a technológia ugyanolyan pofon a szarnak, mint a hibrid autók. Lokálisan megtakarított

környezeti terhelés megjelenik máshol, azaz az egyenleg nem pozitív.

 

Továbbra is áll az ajánlatom, nagyon jól szórakoznék, ha előttem öntenél a tankba egy kanna vizet,

és próbálkoznál az indítással... fizetnék is a videó publikálási jogaiért... :)

Előzmény: Törölt nick (49)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.08 0 0 49
Előzmény: opel16v_ (46)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.06 0 0 48

Tudod mit? Elmegyek hozzád, akárhol is vagy az országban, ha előttem beleöntesz egy kanna vizet az autód tankjába... én is szeretek jól szórakozni ám :)

Na? :)

Előzmény: tomabear (47)
tomabear Creative Commons License 2011.05.05 0 0 47

Gondolom azon is jól szorakozik, hogy lehet 70% fölötti arány a viz!!! És ez kisérletekkel BE VAN BIZONYITVA!! Szabadalmi hivatalban bejegyezve. Kéne egy kicsit, csak egy kicsit, haladni a korral! :P

Előzmény: opel16v_ (46)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.04 0 0 46

kollégád biztos jót szórakozott rajtad, hogy elhitted ezt a baromságot :)

ilyen víz aránynál már nem fog elindulni a motor... kipróbálhatod Te is, ha akarod :)

Előzmény: weresgyufa (45)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!