"Hi, the Moreh border with Myanmar in Manipur would be a good bet. I'm not sure of any border in Mizoram, though as a state, it is a safer place, for both foreigners and Indians. Which also makes Manipur more interesting for me, but that might not be the way your friend might feel. Both Manipur and Mizoram has distinct tribal life. Depends on what one is seeking."
Ha valami specifikusan erdekelne, akkor meg tudom kerdezni tole (egyebkent ujsagiro, ezert erdekesebb szamara Manipur).
Kinek mi tetszik, az en szivemhez a Himalaja "csapadekarnyekolt" oldala sokkal kozelebb all, mint a dzsungeles deli resz. A kozepesen erdekest meg ugy ertettem, hogy nem egy hajatletevos, de nem is unalmas.
Torzsi eletformakhoz nagyon le kell ternetek a normal utvonalakrol, mert mindenhol, foleg Nagalandben, arra rendezkedtek be hogy "torzsi performanszokat" csinalnak turistaknak naphosszat. Ezt ugy ertsd, hogy embertelenul beszivjak magukat a turistak elott, es akkor ugy kepzelik, hogy mindenkinek jo. Roppant lelombozo. Manipur/Mizoram torzsi reszeirol nem tudok nyilatkozni. Megkerdezem egy ismerosom, o mit javasolna.
Mindenekelőtt köszönöm a választ. Van B és C terv is, de az utóbbi időben a két ország közötti kapcsolatok - legalábbis az általam elérhető sajtó alapján - felfutóban vannak, szóval bízom benne, hogy a megoldható a Mumbai-Bangkok overland túra (mínusz Siliguri-Guwahati repülés, ami konkrétan olcsóbb a busznál).
Valószínű, hogy a Guwahati (itt csak le-, illetve átszállást terveztem) - Imphal busz északon, nem pedig Silcharon keresztül közlekedik, mert 14 órát írnak a menetidőre, ami közel sem tűnik vészesnek. A Shillong-Aizawl járatra 13 óra.
Nincsenek illúzióim azzal kapcsolatban, hogy a törzsi életforma mennyiben maradt meg a hétköznapokban, de nem tudsz esetleg olyan helyet a környéken, ahol találkozni lehetne ennek legalább a maradványaival?
(Kicsit lelomboztál azzal, hogy Shillong környéke csak közepesen érdekes, mert Cherrapunjeetől kifejezetten sokat várok...)
Legelsosorban, B-terv arra az esetre, ha valamelyik felre rajon az otperc, es lezarja az atkelesi lehetosegeket. Masodsorban EK-Indiaban ne tervezz napra poccen, mert ugyis kozbejon valami. Harmadsorban, akarmerre mesz, akarmit csinalsz a Silchar-Imphal utvonalat olyan nagy ivben keruld, amekkora csak letezik. Az maga a foldi pokol.
a) sem Guwahatiban, sem Imphalban nincs semmi erdekes (a to szebben nez ki fentrol, repulj mondjuk Kolkata-Imphal jaratot). Ja, Guwahati-Imphal egy ejszaka alatt szerintem sci-fi, annak is az Urgolyhok vonala. Mar csak azert is, mert menet kozben szamtalan katonai ellenorzopont van, nehol meg pecsetelgetnek is a kulfoldiek utlevelebe.
b) Silchar kornyeke kozepesen erdekes. Aizawlban nem voltam, de tudomasom szerint az sem a legerdekfeszitobb turistaknak, ellenben a kornyek sokkal szebb, ha szereted a hegyeket.
Biztonsag szempontjabol Manipur nem volt veszes 6 eve, Mizoramrol nem tudok nyilatkozni.
Két fix pont (Shillong és a myanmari határ) között szeretném megtalálni az ideális útvonalat. Fontos, hogy viszonylag rövid idő alatt meg tudjuk tenni az utat, de adott esetben nyilván a lehető legtöbbet szeretnénk látni is. Két lehetőség közül tudok választani:
a) Guwahatiból éjszakai busz Imphalba, ott egy nap (Loktak tó, piac), majd reggel busz Morehbe
b) Shillongból éjszakai busz Aizawlba, ott egy nap (Reiek, skanzen, állami múzeum), majd reggel busz Zokhawtharba
Előbbi mellett szól, hogy a térkép alapján végig főút, a határ mianmari oldalán is könnyebb a közelkedés, valamint a képek alapján a Loktak tó is elég látványosnak tűnik, cserébe viszont Manipurban mindig törékeny a biztonsági helyzet.
Ha valakinek esetleg van a térséggel kapcsolatban saját tapasztalata, akkor nagyon megköszönném, ha segítene a döntésben. Továbbá, amennyiben nem kell nagyon letérni a főcsapásról, egy plusz napot még szívesen beiktatnék egy kellően érdekes (és nem túl drága) program kedvéért, szóval erre vonatkozó tippet is örömmel veszek.
Szia! Hát Kerala nincs agyonvágányozva, inkább csak a tengerparti területeket tudod elérni vonattal, ezek menetrendjét meg tudod nézni a Cleartrip honlapon. Busz viszont nagyon sűrűn megy mindenfelé, sokszor akár 20 percenként is a nap 24 órájában, akár 100-150 km vagy még ennél is messzebbi célok felé. Mondjuk a tengerpartról felbuszozni a Nyugati-Ghátokra Munnarba vagy Thekkady-ba és onnan vissza, nagy élmény. Ha parás vagy kapaszkodj! Sokszor a busz eleje a szakadék felett van, a kerék meg épphogy az úton...
Sziasztok! Március 2-26-ig Keralába leszek.Vonat,busz,taxi,gyalog.... így tervezem megismerni Keralát. Busz és vonatközlekedésről nem igazán találok semmi oldalt.Tudtok valamit ajánlani? Köszi!
Nekem is ugyanez volt. Szerintem valami mást akarhattak mondani, mint amit ez a szöveg jelent, mert többször láttam, hogy nem szabványos angolt használnak, amit pl. a Rigó utca nem díjazna. Nyomtasd ki, jó leszel vele. A beengedés a határon gyorsabb volt, mint gondoltam volna.
Különösen érdekesek az igazolványképről írt feltételek (1. pont) nekem eltartott egy ideig, hogy ilyet készítsek magunkról. Egyszerűbb, ha elmész egy fényképészhez és pendrájvon kéred a képet (amit valószínűleg még át kell alakítanod az 1. pontban leírt méretkorlátok miatt).
Ehhez képest az útlevél PDF-be szkennelése gyerekjáték.
Amikor kiváltod, onnan kezdve a +4. naptól kezdve van egy 120 napos (kb. 4 hónapos) időtartam amin belül meg kell kezdeni az utazást (a fentebb idézett oldal szerint, ha pl. szeptember 1-n kéred az e-vízumot, akkor szeptember 5-e és a következő év január 2-a között léphetsz be ezzel a vízummal az országba).
A vízum az utazás megkezdésétől számítva 60 napig érvényes (addig maradhatsz vele az országban) és kétszeri belépésre van lehetőséged (ha estleg közben átugranál valamelyik szomszédhoz, ezzel még visszatérhetsz Indiába onnan).
Sziasztok! Egy ismerősöm a nagykövetségen csináltatta a vízumot,és kértek tőle bankszámla kivonatról igazolást,hogy van e rajta elég pénz. Mi van ha nincs bankszámlám?
Ja, max a para lehet tema. Es persze Keralaban is el lehet szokni a meleg elol a hegyekbe is, bar nem tudom ez mennyire nepszeru magyarok es altalaban nyugatiak koreben.