Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

klomaf Creative Commons License 2023.11.03 0 0 36199

Turbó hibátlan. Ha az okozná akkor fogyasztaná a motorolajat és nem csak regeneráláskor füstölne hanem mindig. 

Előzmény: atuc (36193)
cam aro Creative Commons License 2023.10.22 0 0 36198

.. gondol .

..mire  ? 

Előzmény: mica-r (36197)
mica-r Creative Commons License 2023.10.22 0 0 36197

gondolod attól?

Előzmény: atuc (36193)
VW 1.6 Creative Commons License 2023.10.22 0 0 36196

Sziasztok tudnátok nekem segíteni abban, hogy a Golf 3 1.6 nál a motortérben lévő biztosítékok funciojáról

 Az autó ABS es és klimás, légzsákos. 

atuc Creative Commons License 2023.10.16 0 0 36195

Kettő a motorvezérlőbe, egy az akku mögötti testpontra, egy meg az akku előtti tizennégy pólusú csatlakozó egyik szálába.

 

Előzmény: Tomi70502 (36194)
Tomi70502 Creative Commons License 2023.10.16 0 0 36194

Sziasztok! Adott egy 2005 vw polo 9n2  disel 1.4 kapott egy új elektromos fojtoszelepházat de kiderült hogy a csatlakozon 4 szál vezeték ami rá megy össze van égve azt mondták mind a 4 szálatt cserélni kell  esetleg nem tudja valaki hogy hova megy mind a négy szál vezeték az nagy segìtség lenne köszi választ

atuc Creative Commons License 2023.10.12 0 0 36193

Ellenőrizd a turbó radiális és axiális játékát, és vedd le a legalsó turbócsövet, nézd meg, hogy folyik-e ki belőle olaj.

Előzmény: klomaf (36192)
klomaf Creative Commons License 2023.10.12 0 0 36192

Sziasztok

Tudna valaki segíteni?

Golf 6 2.0 crtdi 2011-es CFHC motorkóddal. Regeneráláskor nagy mennyiségű kék füst jön belőle , szaga alpján elégetlen gázolaj . Már mindent kicseréltem (befecskendezők, EGR, lambda szonda , légtömegmérő, kipufogógáz hőmérő) , hibakód nincs az autó jól megy. Nem tudok rájönni mi okozhatja.

Valami ötlet esetleg? 

Előre is köszi 

Syracusa Creative Commons License 2023.09.08 0 0 36191
Előzmény: Jenzen (36190)
Jenzen Creative Commons License 2023.09.08 -1 0 36190

Azt hol találom?

Előzmény: Syracusa (36189)
Syracusa Creative Commons License 2023.09.07 0 0 36189

Az abs 50A lemezbiztijét is megnézted, nincs elrepedve?

Előzmény: Jenzen (36188)
Jenzen Creative Commons License 2023.09.07 0 0 36188

Sziasztok!

Olyan problémám van,hogy egy fekvő rendőrt nem vettem észre és egy nagy fékezés után világítatlanak a ABS lámpa, ESP, és a motor kontroll lámpa!  Az utóbbiakat sikerült törölni ,de az ABS-t nem! Azt írja VCDS, hogy (vezérlő nem válaszol!) az ABS-re!  Akksi sarú le lett véve, biztik átnézve! Mi lehet a probléma? (Transporter T5)

atuc Creative Commons License 2023.08.31 0 0 36187

Megnézted a tápot, testet ami a műszeregységre megy? Akkufesz van rajta?

Az óracsoporton belül van egy stabIC, ami stabilizált feszültséget biztosít az óráknak.

Lehet, hogy hibás.

Tényleg, másik óracsoporttal próbáltad?

Előzmény: _matel_ (36185)
cam aro Creative Commons License 2023.08.31 0 0 36186

 

 

 

nincs itt mas hatra mint elore. 

szenzor, es merocsoport oldalon is szimultan /egyidoben / ellenorizni kellene a valos ertekeket. 

javaslom ne ohmot, hanem feszultseget merj, elo, uzemi kornyezetben. 

a feszultseg erteke is mindegy, mert az elterest kell keresni. 

ha kijovo, es bejovo jelek azonosak, kizarhatod a drot hibat.

akkor mar csak a muszercsoport marad. 

 

nem tudom, de szerintem mas a dizel/benyas hofok, es tank oldalrol is. 

Előzmény: _matel_ (36185)
_matel_ Creative Commons License 2023.08.31 0 0 36185

Elnézést jogos az észrevétel csak nekem ennyi információból egyértelmű volt. Már 15 éve járok a típussal és a harmadik példányt nyúzom belőle úgy hogy magam is javítottam őket. Ez a típus még annyira régi hogy nem csalnak össze vissza a mutatók az óracsoportban mitn a 2000 után gyártott autókon. Ha jól működik akkor a valós vízhőmérséklet max 5C fokban tér el az órán visszajelzettől. Szóval az alany Audi A6 C4 1996-os 1.9TDI (1Z) motorral szerelve. Elvileg kétféle óracsoport volt hozzá benzines és dízel. Ennek még 2x2-es diagnosztikai csatlakozója van és OBD1-es a rendszere. Elég kezdetleges az óracsoportja és a vezérlője is. VCDS-ben a vízhőfok értéke mindig jó és pontos (bemelegedés közben is). A motorban 2db egyforma kék színű (NTC) hőmérséklet jeladó van. Gyanítom hogy egyik az óracsoport a másik az ECU számára adja a jelet. Mindegyiket cseréltem már, sőt a régieket egy másik ugyanilyen autóba be is szereltem családon belül. Abban jól működnek. Plusz kipróbáltam azt is hogy a vezetékeket felcseréltem a 2 jeladó között hátha a motor egyik része hidegebb. Kábelkötegek a tűzfalig sérülés és javítás mentesek szemrevételezve jó állapotúnak tűnnek. Az óracsoportja annyira kezdetleges még hogy ebben VCDS-sel nem lehet a tank szintjét literre vagy más értékre se lekérdezni ellentétben mondjuk az 1995-ben megjelent A4 B5 óracsoportjával. 7-es vagy hányas csatornán lehetne az üzemanyag szintjelző korrekcióját állítani ha jól olvastam. Mivel a családban megy másik ugyanilyen autó is fut és azon is gyári default értékre van állítva ez az érték mint ebben és az hibátlanul működik így ezt nem próbáltam állítgatni (egyébként 100% a default érték és +-15% korrekciót lehetne állítani).

Az autó már így került hozzám hogy ez a két óra nem működött megfelelően az óracsoportban. Évekig nem foglalkoztam vele belekalkuláltam a 20C fok különbséget a vízhőmérsékletbe. Most a magas üzemanyagárak miatt mérném a fogyasztásomat és kiakaszt az üzemanyag visszajelző hogy pl tele tankolom a kocsit már a csőben a nafta és csak háromnegyedig megy fel a mutató. Így szeretnék a végére járni a sztorinak.

Tehát a korábbi javítások ismeretlenek amiket én cseréltem már rajta termosztát új Wahler-re új gyári vízhőmérséklet jeladókat tettem bele illetve az óracsoportot szétszedtem és a vízhőfok órát cseréltem benne. A másikat egy hibátlanul működő benzinesből bontottam. A jelenség nem változott. Itt tartok. Ami még eszembe jutott a töltésem jó 13.5V körül mozog. Tehát az sem szólhat bele. Kérdés merre tovább? Próbáljak meg a benzines kiegészítő műszerek (olajhőfok, töltés, és analóg óra) nélküli és a dízel kiegészítő műszerekkel szerelt 2 óracsoportból csinálni egy jót? Ha igen hogyan? Mi a különbség? Vagy a kocsiban keressem a hibát, de mere?

Köszönöm, matel

U.I.

Direkt nem akartam regényt írni...

Előzmény: cam aro (36184)
cam aro Creative Commons License 2023.08.30 0 0 36184

abban a hszben tobb velt/vagy valos problema van mint info. 

en ennyi infobol nem tudok kiindulni, de egy biztos... a leirtak szerint/!/  a hofokal nem foglalkoznek. 

 

az uza szint 20 literes tevedese viszont oriasi.. igy valoszinu ennek a mert ertekekben is nyoma van.. 

az meg nem lehet ordogtol valo.. hogy egy szint jelzot az ember megmerjen, korrelarjon. 

nyilvan se evjarat, se motor tipus, se egyeb lotusz virag hianyaban.. .nem is erdekel. 

Előzmény: mica-r (36183)
mica-r Creative Commons License 2023.08.30 0 0 36183

ha a müszercsoport már tud diaggal középállás öntesztet, akkor az támpont lehet (esetleg odébb kell forgatni a mutatót?)

Előzmény: cam aro (36182)
cam aro Creative Commons License 2023.08.30 0 0 36182

 a vízhőfok mutató és az üzemanyag visszajelző is erősen csal. Előbbi kb 20C fokkal mutat kevesebbet mindig a valós víz hőmérsékletnél míg utóbbi hektikusan változóan ""

 

otlet nincs, csak tipp. 

a vw group muszerfali homeroje az csak egy latvanyelem. 

~ valos 70- 110C  kozt stabilan 90C korul szokott mutatni. (no panic gauge ) 

..de esetleg meglehet merni a valos ellenallast szenzor, es muszercsoport oldalon IS. 

ugyanez igaz lehet az uzaszint merore..

-------------

 

 Az alany a saját A6 C4-esem. ""

ebbol nekunk nem derul ki hogy mirol beszelunk. 

Előzmény: _matel_ (36181)
_matel_ Creative Commons License 2023.08.30 0 0 36181

Sziasztok,

tanácsra lenne szükségem és jobb ötletem már nem volt mint ide írni. Az alany a saját A6 C4-esem. A hiba jelensége hogy a vízhőfok mutató és az üzemanyag visszajelző is erősen csal. Előbbi kb 20C fokkal mutat kevesebbet mindig a valós víz hőmérsékletnél míg utóbbi hektikusan változóan de általában kb. 20 literrel alacsonyabb értéket mutat a valósnál. Annyit sikerült eddig kimérnem (az NTC hőmérséklet jeladó karakterisztikájának ismeretében) hogy a vízhőfok jeladónál a valós hőmérsékletnek megfelelő az ellenállás érték is. Az óracsoport által visszajelzett érték kb 30-40 Ohm-mal magasabb értéknek felelne meg. Valószínűsítem hasonló ellenállásérték eltérés lehet az üzemanyag jeladó valós mért értéke és a visszajelzett érték között is. De sajnos az üzemanyag jeladóra vonatkozó karakterisztikát sehol sem találtam. A vízhőfok mutatót óracsoporton belül korábban cseréltem de nem oldotta meg a problémát. A másik óracsoportban jól működött. Ahogy jeladót és termosztátot is cseréltem, ezek is mind másik típus azonos járműben hibátlanul működtek és a mért értékeit is jók.

 

Szóval ezek alapján úgy gondolom valahol "extra" belső ellenállásom lehet az autóban amit meg kellene szeretnék találni és szüntetni hogy ne kelljen állandóan a csalóssal kalkulálnom. A jobb első torony és a hengerfej közötti ellenállást kimértem és kisebb/max 1 Ohm. Szóval a hiba nem testkábel lesz ami egyébként szemrevételezve is jónak tűnik. A jeladónak nagy áram nem kell így le nem vettem megtisztítani. Ki merre menne tovább a keresésben? Van-e valakinek jobb ötlete vagy szedjem ki az óracsoportot és próbáljak neki direktbe testet adni az akkumulátorról?

Minden hozzászólást köszönök főleg az építő jellegűeket,

matel

409 Creative Commons License 2023.07.20 0 0 36180

---- kurzorral.

Előzmény: 409 (36179)
409 Creative Commons License 2023.07.20 0 1 36179

Ott van mindnek (vagy alatta, vagy fölé húzott kurzollal buborékban), hogy mettől meddig kell mennie.

Előzmény: mobszi (36178)
mobszi Creative Commons License 2023.07.20 0 0 36178

Készítettem VCDS-el egy csappantyú (terelőmotor) alapbeállítást, közben néztem az értékeket.

Nem jól gondolom, hogy 0 és 250 között kellene mindegyiket végigmozgatnia? Sajnos interneten nem találok adatot :(

 

Mérési eredmények.

Előzmény: mobszi (36170)
mobszi Creative Commons License 2023.07.19 0 0 36177

VCDS-el mérve 6-8 fok körül tartja.

Előzmény: csakhogymegmondjamII (36171)
Dominik10 Creative Commons License 2023.07.19 0 0 36176

ABS bosh 5.3ABS/ESP  bosh 5.7 mind a kettő résznél bent van.

Előzmény: _lala_ (36175)
_lala_ Creative Commons License 2023.07.19 0 0 36175

Melyik modulból jön ez a hibakód?

Előzmény: Dominik10 (36174)
Dominik10 Creative Commons License 2023.07.19 0 0 36174

Sziasztok.

Segítségre lenne szükségem.

Adott egy passat b5.5 2002 avf motorkód.

A cserélve lett a legzsák átvezető viszont nem lett jó.

Vissza lett rakva ami addig benne volt és az abs+kiporgésgátló visszajelző világít+a kézifék visszajelző villog(féklámpa kapcsoló csere is volt).

Gépre rakva a 01044 es hibakódot irja(Control Module Incorrectly Coded: Implausible Signal.) Nem lehet törölni.

Esetleg valakinél valami ötlet?? 

Valaszt előre is köszönöm.

mobalazs Creative Commons License 2023.07.19 0 0 36173

Szia!

 

Ha jól olvasom: mahle 5K0.820.803.L

Előzmény: atuc (36172)
atuc Creative Commons License 2023.07.17 0 0 36172

Olvasd le a klímakomresszor cikkszámát, vagy egy részét.

Ha lenézel a generátor alatt, látszani fog a házon.

Posztold ide.

Előzmény: mobszi (36170)
csakhogymegmondjamII Creative Commons License 2023.07.17 0 0 36171

Mennyi a középső befúvón beáramló levegő hőmérséklete, közepes ventillátor fordulaton, hőfok minimumra állítva? 

Előzmény: mobszi (36170)
mobszi Creative Commons License 2023.07.17 0 0 36170

Sziasztok!

 

Szíves segítségeteket kérem, mert én már nem tudom merre forduljak, mit nézzek meg.

 

Adott egy 2014-es SuperB, kombi, panoráma tetős, fekete autó.

A jelenség az, hogy nem hűl le az utastér. Rendszer feltöltve, átmosva, ellenőrizve. Nincs hibakód, kapcsol a kompresszor (kb 2 éve cserélték), a középső szellőzőkön megfelelő hőmérsékletű levegő áramlik be, tehát elméletben minden jó, de mégis az utastér nem hűl le.

Nincs meleg, csak egy Budapest-Debrecen útvonalon 18 fokon kell járatni és magas ventilátor fordulaton. Az utastér jellemzően 25-28 fok körül mozog. Lézeres, ponthőmérséklet méréssel megnézem, valóban ennyi.

 

VCDS-el megnéztem a kiáramló levegőket. Ami nekem feltűnt, hogy lábtérben 30 fok körül méri a kiáramló levegőt. Ezek automata módban 22 fokon történtek. Ha manuálisan állítom lábhoz, akkor elkezdi nyomni a hideget oda és csökken a mért hőmérséklet.

Másik Superb-ben megnéztük, a 4 érzékelő közel azonos adatokat ad.

 

A VCDS-el megcsináltam a terelőlapátok alaphelyzetbe állítását, sikeresen elvégezte. (többször is, vagy csak úgy érzékelte)

 

Ez jellemzően autópályán érződik jobban, városban kevésbé. Volt már Superb-em több, 22 fokon egy idő után elkezdtem fázni. Feltöltöm a mért értékeket, biztos vagyok benne, hogy okosabbak vagytok ebben, hátha tudtok javaslatot tenni, hogy merre menjek tovább. (két fül van a táblázaton belül) Nekem olyan érzésem van, mintha a terelőlapátokkal lenne gond.

 

Hozzáteszem, nem vagyok szakértő, csak lelkes hobbista. Több szervizben jártam és azt mondták, a következő lépés talán a klíma kompresszor csere. Mivel volt is cserélve és a talánra nem szeretnék adni, ezért próbálok saját magam utána járni, mielőtt feleslegesen cserékbe kezdek. 

 

Köszönöm hogy elolvastad és tanácsot adsz.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!