Az Orbán-rendszert a pénzügyi csőd fogja legyengíteni. Persze ez önmagában nem elég. A Kádár rendszert sem az anyagi csőd döntötte meg, de ellenállását megtörte.
Nyilvánvalóan pontos értjük, hogy mi történik: az államnak nincs elegendő erőforrása a közszolgáltatások korábbi szintjének fenntartására, ezért folyamatos minőségrontással, próbálja fenntartani a rendszert anélkül, hogy népszerűséget vesztene. Ez azonban pont ugyanaz, mint az infláció klasszikus generálása. Az autoriter-populista rendszerekben általában mindkettő párhuzamosan zajlik (és minél rosszabb helyzetben van a rendszer annál inkább felgyorsulnak ezek), és idővel fenntarthatatlanná teszik a gazdaságpolitikát, ami krízissel ér véget. Ilyenkor a politikai vezetők választása a bekeményedés (elnyomás) vagy a bukás elfogadása. Magyarország 2022/23-ban elképesztő, a rendszerváltás óta nem látott inflációs rekordot hozott össze, és bár most próbálja a helyzetet stabilizálni (várhatóan valóban lemegyünk egyszámjegyű inflációs tartományba pár hónap múlva), azonban nem mehetünk el szó nélkül a mellett, hogy ezzel párhuzamosan hogyan zajlik a rejtett, állami szolgáltatásokat érintő infláció is, amit érzékelni lehet, de számszerűsíteni nagyon nehéz és valójában pont ugyanaz az oka, mint az inflációs rekordnak.
Mindaddig amíg egy adott ország szembe nem néz a gazdasági realitásokkal, nem lép le a politikai/gazdasági populizmus útjáról, és nem hoz olyan intézkedéseket, amelyek a valódi, hosszútávú organikus gazdasági növekedést támogatják (pl: oktatás fejlesztése, szakképzett, demokratikus intézményrendszer erősítése, jogrendszer gyors, átlátható működése), addig kénytelen-kelletlen egyre jobban belesodródik a látható és a rejtett elinflálásba. Magyarország ezen az úton halad továbbra is, annak ellenére, hogy az Európa-rekorder inflációs eredmények (amely legalább 50%-ban a gazdaságpolitikai hibáknak köszönhető) után most várhatóan egy ideig még jobb hírek jönnek hivatalosan az inflációs frontról.
" A közlekedési szakember szerint több másik mellett ezt a beruházást is törölte fekete filctollával Lázár János 2023-ban, amikor a tervezési munkákat leállította, a félkész terveket a kukába dobta és a már megszerzett uniós forrást is inkább visszaadta."
Már eleget lopott a Fidesz, nem kell több pénz az unióból. Mert az unió el akarja számoltatni a pénz elköltését.
A MÁV magalá szart, de legalább a csúf-gonosz vezérigazgatót előtte elküldte a NAGYBAROM, mert most már ez a faszkalap a hibás, mert ő ül a máv trónon!
Persze biztos soros, ellenzék, lipsik, brüsszel, gyúcsány a hibás ezért is.
Közben a szerbeknél KÉSZ a vasút és 200-zal tud száguldani. Addig ITT PARASZTFALVÁN, megy a pislogás....
Kíváncsi vagyok, mikor lesznek beperelve az autógyártók, a hülye önbezáródó autóik miatt.
Kétéves gyermek rekedt a tűző napon egy autóban Szegeden
---
Ezzel kapcsolatban Szilágyi Örs, a Szent Pantaleon Kórház főigazgatója azt mondta a lapnak:
Hiába teszünk ki WC-papírt és folyékony szappant a tartókba, tapasztalataink szerint sajnos hamar ellopják ezeket. Elszomorító, de arra is volt példa, hogy a WC ülésdeszkáját is eltulajdonították.
Suttyó paraszt a magyar. ENNYI. Ja, és vannak elmebetegek, akik felgyújtják a wc ülődeszkát, akik megolvasztják a műanyag szappanadagolót, akik kukkolós lyukat vágnak a wc paraván falán.
The US imposed sanctions on two entities in Hungary for their support of Russian aggression.
This was reported by US Ambassador to Hungary David Pressman on the social network X.
“Met with representatives of the Hungarian Foreign Ministry to notify them that the United States is imposing sanctions on a number of entities, including two entities in Hungary,” Pressman wrote.
Mert onnan a következő kormány nem tudja visszaszerezni. Nem új dolog, állítólag már a Kádár rendszerben elkezdték külföldre vinni a pénzt a rendszer liberálisai, - a külkereskedők.
lemészároltak bestiális módon több száz gyereket, és erre írod hogy vicces, én szégyellem magam, hogy ebben a putlerbérenc országban ekkora az agymosás (az eltévedtek az oroszok bombái mesét se tudod elsütni, mert kettő óriás bomba volt)
Ha az összes váltót és irányítóberendezést kell cserélni, akkor nem. Egy-két évre lezárják a keletit az UTASOK BIZTONSÁGA miatt, új lopolda nyílik. Gabika felállva tapsol: értünk teszik!
A következő váltótörésig. Vagy kiderül, hogy ezek nyugati rossz-gonosz váltók, és lezárják a pályaudvart, amíg kiírnak valami jó lopós minőségi tendert. Mivel Lézer Jani a főnök, én ez utóbbira tippelek.
A fene tudja, hogy mi kerül fölénybe, ha jól emlékszem tized százalékok döntöttek a kilépés felé. Az meg nem különbség, hanem a pillanatnyi marketing hatása.
Az a fura, hogy nem tudsz nekik kifizetni egy returt becsig, hogy megnezzek, hogyan kene kineznie 2024'-ben egy palyaudvarnak, ic kocsinak...
ezt Brusszelnek kene inteznie, minden EU-polgar kapna a 18. szuletesnapjara egy ajandek voucher-koteget, amibol kijonne mondjuk egy hosszu hetvege egy szomszedos es egy nem szomszedos ejropai fovaros/nagyvaros meglatogatasaval, vonatjeggyel, valami olcso turistaszallassal, reggelivel, meleg vacsoraval, egy-egy belepovel es valami minimalis koltopenzzel
a magyar kurmanynak errol kulonosebben meg csak tudnia sem kellene, siman jonne a postas a levellel, "Isten hozott, udv, Prusszel" alairassal
Meg ha sokat nézegeted Warren buffet képét, akkor jómódú leszel.
Ha egy légtérbe kerülsz vel, és _látod_, akkor meg majdnem olyan gazdag is.
ez inkabb forditva mukodik, ha nem nezegeted (metafora, de mondjuk ha kifejezetten utalod) az ilyen Buffett-fele szemet gazdagokat, a tarsasagukat meg plane kerulod, akkor te magad sem leszel az
A részleteket és a felelősséget el lehet maszatolni
igen, ez a hitvallás lejön minden hozzászólásodból, én speciel nem hiszek benne. A gazdaság szereplői sem nagyon hisznek ilyesmiben, az orosz felső vezetésnek viszont ez a mottója, újabban (?) Magyarországon is.
Mikorra? 50-70-évre abstart titkosícsák, majd valami ótvar/nóném izéén szivárog ez-az, utána meg egyébként is a libernyákok aknamunkája... Lézer kirúg még teccőleges számú delikvenst, oszt' mi marad?
"Ehhez képest a keleti nyitás az egy másik műfaj, tele nyelvi és kulturális problémákkal, a piac és a szereplők ismeretének teljes hiányával, változó vámokkal, kereskedelmi háborúval."
Eggen... annó' decibel má' dünnyögtem illesmit: mikó' indítottuk a húsüzemet, rögvest beindúttak muszka/ukrán beszerzők, lényegében a teljes - ismétlem: teljes -, kapacitásra, hogy ez azonnal köll nekik... első blikkre jólfésűtt kánaán, oszt' mikó' megkaptuk a gyártmánylapokat, hááát...
Semmi különös, csakhogy minden létező, juniós engedélyt buktunk vón'... fejvakarós... arra vótt leginkább +felelő, hogy elindítottuk - és meg is kaptuk a zexportengedélyeket, még Dél-Korea/Japán/Vietnam alkalmából is -, éééés mindössze annyira vótt pusztán hasznos, hogy a zájrópai auditorok kissé lazábbra vették a figurát, amikó' látták ezeket a bumáskákat...
Volt ott más váltási hiba, de nem akartam ragozni.
Majd a vasutasok.
Egyébként az látszik, hogy a Keleti Pu. kapuja az egy szűk keresztmetszet. A pontosan odaérő vonat majdnem mindig vár 2 percet.
Nyilván a gyakorlottságtól is függ (melyik forgalmista csapat van szolgálatban).
Nekem, innen messziről úgy tűnik, hogy az informatika inkább az ilyen nem zárt vágányutak című hibákat kerüli el. (Az informatika nem fárad el a szolgálat 10. órájában. Kivéve, ha windows háttértárak megtelnek, kérem indítsa újra...)
A váltó mozgási sebesség az adott.
És a vége az mindig elektromechanika.
kell egy bazi nagy mágnes vagy szervómotor a váltó mozgatásához.
Meg egy visszajelző, hogy most a váltás megtörtént-e (vagy a visszajelző jelzi hibásan, hogy mégsem, "nyomd meg még egyszer, hátha kinozogja magát az érintkező - vayg a váltó maga")
A pályahubánál - aláváltottak/kinyílt a kitérő -, azé' akad kínosabb momentum is:
Nem sok híja vótt...
Amúgy semmi kifogásom a zelektromekkanyikus rencerek ellen, csak akkó' ne várjunk ettől 160-200-as átlagsebességet... meg sűrű fogadás/indítást... meghát tarcsuk karban... lévén kopik...
Jól látod! Ezt az erős függőségünket természetesen enyhíthetné a keleti vagy bármilyen irányú nyitás, csakhogy azzal kapcsolatban komoly hiátusok és félreértések vannak. Az odáig rendben van, hogy az ajtó kinyitásában szükség van komoly állami szerepvállalásra, ha úgy vesszük, erre az EU esetében is szükség volt. Na de azt is érteni kellene, hogy utána támogató közegre van szükség, de nem arra, hogy kormány kössön üzleteket.
Nézzük, mit jelent ez a valóságban, miket lehetne csinálni: Ha akarsz csinálni egy kínai céget, akkor csak a hivatalos fordításra súlyos milliókat kell elköltened. Az egyetlen lefogadott fordítóiroda az OFFI, meredek díjszabással és elszámolás renddel. Lehetne ebben segítséget nyújtani? Természetesen.
Ha élelmiszert akarsz bevinni Kínába, akkor GACC-tanúsítványra van szükséged, amihez szükség van hazai szervezetek bevonására is, ilyen az eljárási rend. Lassúak -erőforráshiány miatt- és felkészületlenek. Ez mindkettő önmagában is elég ahhoz, hogy eleve komolytalannak tekintsenek Kínában. Értem én, hogy ez aprómunka, na de minden sikeres tevékenységben annak van a legfontosabb szerepe.
Volt valamikor egy pályázat, amivel legalább anyagi segítséget lehetett szerezni, mire feltöltötted volna a pályázatod, le is zárták az egészet.
Na most, kb. az történik Magyarországon, hogy a szakpolitika és a szakapparátus sem minőségében, sem lehetőségeiben, sem a nagypolitika szempontrendszerében nincs a fasorban sem. Lényegtelennek és tulajdonképpen csak púpnak a háton tekintik azt az építőkövet, ami nélkül nincs stabil építmény.
Sajnálatos módon ezekkel a problémákkal csak azok szembesülnek, akik dolgoznának/dolgoznak ezeken a piacokon, véleménye meg azoknak van róluk, akik a propagandát olvassák.
Aki emlékszik rá, az pontosan tudhatja, hogy az EU-csatlakozás gazdasági szempontból sok év kemény munkájának az eredménye, kormányzati ciklusokon átívelő munkáé. Komplett technológiákat/üzemeket kellett átépíteni, alkalmazkodni az EU-s szabványokhoz, megtanulni és kiismerni a piacot és a szereplőket, stb. Mindez nagyjából teljes egyetértésben, teljesen lényegtelen, hogy most épp mire emlékszik pár új csurkapista, teljes konszenzus volt abban, hogy részesei akarunk lenni ennek az egésznek.
Ehhez képest a keleti nyitás az egy másik műfaj, tele nyelvi és kulturális problémákkal, a piac és a szereplők ismeretének teljes hiányával, változó vámokkal, kereskedelmi háborúval. Miközben kb. az ezredét teszi bele az ország energiában a sikerbe. Mégis mi a bánattól lenne ez így sikeres? Aki meg azon sír, hogy az EU miket vár el tőlünk, az mégis mi a bánatot gondol arról, hogy a mindenkori kínai vagy orosz vezetés miket vár el? Érdekes, még soha nem olvastam olyan bejegyzést, hogy megyek csatába az oroszokkal vagy a kínaiakkal, csata csak Brüsszellel van. Mondta már keleten a Viktor bele a kamerába hogy fake news? Vicc.
"De akik nem mentek, azok közt azért akadhattak, aki az osztrák, svájci semlegességre gondoltak."
Ez logikailag hibás, akik semlegességet akartak volna, azoknak el kellett volna menniük (és el is mentek!!!) és NEM-el kellett volna szavazniuk. A semlegesség támogatottságát láthatod a az akkori NEM szavatok arányában a teljes választói népességhez képest.
Akik akkor nem mentek el, azoknak nem volt véleményük a dologról, vagy ráhagyták a többiekre a macerát, hiszen eléggé biztos volt, hogy az igenek fognak nyerni 50 év ruszki uralom után.
Zinovjev/Trockij elvtárs is azért üttette agyon magát Sztálinnal/Szudoplatovval, mert félt, nehogy az USA antikommunisták merényletet kövessenek el ellene.
Jó lenne végre eldönteni, a ruszkik kivel is állnak háborúban!
Ha a NATO-val, akkor egy qwa szavad nem lehet az ellen, hogy az oroszok ellenségeink (igen, nekünk magyaroknak, hiszen a NATO mi is vagyunk), és akkor azért sem, hogy a NATO minden eszközzel védekezik, amit ki tud szorítani.
Ha az Ukikkal állnak háborúban, akkor a NATO tényszerűen nem nyerhet és nem is veszíthet. Ebben az esetben ugyancsak egy qwa szavad nem lehet, hiszen, ha nem a NATO-val állnak harcban, akkor definitíve NATO csapatok, így magyar (lengyel, román, német, olasz, stb...) csapatok sem tudnak az oroszokkal harcolni.
legyen gyor a kivetel, guglizd ki szepen a tobbit is. ne uszd meg a hazifeladatot :)
kit erdekel a tobbi?! te is mindig Szegedre vered a nyalad (kiveve amikor epp bezarjak a gyerek SBO-n a mutot, mert akkor meg az a kivetel) hat en meg a gyori pusztulatra fogom, slussz
hogy melyik a kivetel es melyik a jellemzobb az altalanos allapotokra, azt meg el tudja a t. torzskozonseg donteni a sajat eszlelesei alapjan is
Hááát... Ürdöngős Barátom, a vasút nyomorúságát má' Moldova megcsapott füstye óta ösmerjük... ehhez képest a Keleti a Domino-70' bizberje má' maga a kánaán... mutatom:
Má' ehelyt is láccik: beszüremkedtek ugyan desktop gépek, nyomógombos teflonyok, de attól még szín10ta mekkanyika... a XIX. századból...
Ééés erre szabadútt rá Lézerjanink... a komenyikácijó iránya meg velágos: Gyúúúrcsáány hagyta lerohadni, különben is egy szélsőségesen libernyák, elvetemült, dékás szabotőr váltott alá... esetleg Magyarpéter... Prüsszel... Soros...
Ha működik, akkor a máv nagyjából pontos, pár percen belül.
De ha borul (mondjuk havonta egyszer valamelyik fővonal vagy nagy csomópont), akkor nagyon borul.
Ezek egy része olyan, hogy mávon kívül okú baleset (30 tonnás teherkocsi a vasúti átjáróban és hasonlók, bár szerencsétlen esetben egy 1 tonnás személykocsi is 1 nap akadályt csinál.)
Hozzáteszem, hogy ez a nagyjából állapoton tartott vonalakra vonatkozik.
A mellékvonalak viszont (Debrecen-Nyírbátor, vagy akár a Hatvan-Pásztó-Salgótarján) stabilan gyengék.
Nem igazan latom mikent lehetne maskent megertetni az emberekkel, hogy a donteseiknek vannak kovetkezmenyeik. Meg azt sem igazan latom mikent lehetne veget vetni a "demagogia remuralmanak" anelkul, hogy a nep a sajat boren erezne meg a hazugsagok sulyat.
Megjegyzem a britek elegge jol lathatoan kijozanodtak, ez meg is latszik a Toryk meg a Brexit part idei valasztasi szereplesen is...