Keresés

Részletes keresés

Tomsz85 Creative Commons License 16 órája 0 0 1316745

Így van. Ha valaminek a karbantartásat elhanyagoljak, akkor az állapota leromlik,  megbizhatosaga csökken, többször meghibásodik. 

Előzmény: soproniirsai (1316739)
soproniirsai Creative Commons License 16 órája 0 0 1316744

Máv hálózaton 2010 előtt sem került sor a szintentartáshoz szükséges évi 200 km pálya átépítésére.

A halózat harmadához 90 előtt nyúltak utoljára.

gdp Creative Commons License 17 órája 0 0 1316743

Jó volt Zsiday elemzése. Már akkor létezett az, amiről írt. 

Előzmény: Vadista Szandál (1316741)
gdp Creative Commons License 17 órája 0 0 1316742

Az Orbán-rendszert a pénzügyi csőd fogja legyengíteni. Persze ez önmagában nem elég. A Kádár rendszert sem az anyagi csőd döntötte meg, de ellenállását megtörte. 

Előzmény: Vadista Szandál (1316740)
Vadista Szandál Creative Commons License 17 órája 0 2 1316741

https://zsiday.hu/2023/08/27/rejtett-inflacio/

 

Nyilvánvalóan pontos értjük, hogy mi történik: az államnak nincs elegendő erőforrása a közszolgáltatások korábbi szintjének fenntartására, ezért folyamatos minőségrontással, próbálja fenntartani  a rendszert – anélkül, hogy népszerűséget vesztene. Ez azonban pont ugyanaz, mint az infláció klasszikus generálása. Az autoriter-populista rendszerekben általában mindkettő párhuzamosan zajlik (és minél rosszabb helyzetben van a rendszer annál inkább felgyorsulnak ezek), és idővel fenntarthatatlanná teszik a gazdaságpolitikát, ami krízissel ér véget. Ilyenkor a politikai vezetők választása a bekeményedés (elnyomás) vagy a bukás elfogadása. Magyarország 2022/23-ban elképesztő, a rendszerváltás óta nem látott inflációs rekordot hozott össze, és bár most próbálja a helyzetet stabilizálni (várhatóan valóban lemegyünk egyszámjegyű inflációs tartományba pár hónap múlva), azonban nem mehetünk el szó nélkül a mellett, hogy ezzel párhuzamosan hogyan zajlik a rejtett, állami szolgáltatásokat érintő infláció is, amit érzékelni lehet, de számszerűsíteni nagyon nehéz és valójában pont ugyanaz az oka, mint az inflációs rekordnak.

Mindaddig amíg egy adott ország szembe nem néz a gazdasági realitásokkal, nem lép le a politikai/gazdasági populizmus útjáról, és nem hoz olyan intézkedéseket, amelyek a valódi, hosszútávú organikus gazdasági növekedést támogatják (pl: oktatás fejlesztése, szakképzett, demokratikus intézményrendszer erősítése, jogrendszer gyors, átlátható működése), addig kénytelen-kelletlen egyre jobban belesodródik a látható és a rejtett elinflálásba. Magyarország ezen az úton halad továbbra is, annak ellenére, hogy az Európa-rekorder inflációs „eredmények” (amely legalább 50%-ban a gazdaságpolitikai hibáknak köszönhető) után most várhatóan egy ideig még jobb hírek jönnek hivatalosan az inflációs frontról.

Előzmény: Vadista Szandál (1316740)
Vadista Szandál Creative Commons License 17 órája 0 1 1316740

A költségvetési marokkó játékban addig-addig húzogatták a 10-20-50-600 milliárdos pálcákat, mígnem az összedől.

Előzmény: gdp (1316737)
soproniirsai Creative Commons License 17 órája 0 1 1316739

Ez így van.

Ezek régi, ismert hibák, amikre a kurmány nem adott forrást.

Most eljött a drámai állapotromlás ideje.

Előzmény: gdp (1316737)
Skarlát Boszorkány Creative Commons License 17 órája 0 0 1316738
gdp Creative Commons License 17 órája 0 0 1316737

" A közlekedési szakember szerint több másik mellett ezt a beruházást is törölte fekete filctollával Lázár János 2023-ban, amikor „a tervezési munkákat leállította, a félkész terveket a kukába dobta és a már megszerzett uniós forrást is inkább visszaadta”."

 

Már eleget lopott a Fidesz, nem kell  több pénz az unióból. Mert az unió el akarja számoltatni a pénz elköltését. 

Előzmény: DrGringoEsteban (1316735)
gdp Creative Commons License 17 órája -1 0 1316736

"Közben a szerbeknél KÉSZ a vasút és 200-zal tud száguldani."

 

Kínai kölcsönből?  Ki tudják majd fizetni??? 

Előzmény: CS.V.D (1316734)
DrGringoEsteban Creative Commons License 17 órája 0 0 1316735
CS.V.D Creative Commons License 17 órája 0 0 1316734

A MÁV magalá szart, de legalább a csúf-gonosz vezérigazgatót előtte elküldte a NAGYBAROM, mert most már ez a faszkalap a hibás, mert ő ül a máv trónon!

Persze biztos soros, ellenzék, lipsik, brüsszel, gyúcsány a hibás ezért is. 

 

 

Közben a szerbeknél KÉSZ a vasút és 200-zal tud száguldani. Addig ITT PARASZTFALVÁN, megy a pislogás....

Előzmény: advocatusdiaboli (1316606)
Iván Lenn Dül Creative Commons License 17 órája -2 1 1316733

Tele van az összes kórház retek cigánnyal, azzal kéne valamit tenni, de hát az nem PC.

Előzmény: CS.V.D (1316728)
CS.V.D Creative Commons License 17 órája 0 1 1316732

Gyanús hogy így lehet! :)

Előzmény: DrGringoEsteban (1316730)
CS.V.D Creative Commons License 17 órája 0 0 1316731

Kecskemét!

Az is egy fosadék kórház, orvos hiánnyal, aládúcolt mentőfeljáróval, hogy na szakadjon le!

Előzmény: ZOH (brüsszelita) (1316635)
DrGringoEsteban Creative Commons License 17 órája 0 1 1316730

Gabika viszi szegedre, aztán veri itt a mellét, hogy ott van szappan meg wc ülőke.

Előzmény: CS.V.D (1316728)
DrGringoEsteban Creative Commons License 17 órája 0 0 1316729

A latte-avokádósoknál? Ott lehet. De pl a büszke oroszországban nem.

Előzmény: BótosLaca (1316712)
CS.V.D Creative Commons License 17 órája 0 1 1316728

Kíváncsi vagyok, mikor lesznek beperelve az autógyártók, a hülye önbezáródó autóik miatt.

Kétéves gyermek rekedt a tűző napon egy autóban Szegeden

 

 

---

Ezzel kapcsolatban Szilágyi Örs, a Szent Pantaleon Kórház főigazgatója azt mondta a lapnak:

Hiába teszünk ki WC-papírt és folyékony szappant a tartókba, tapasztalataink szerint sajnos hamar ellopják ezeket. Elszomorító, de arra is volt példa, hogy a WC ülésdeszkáját is eltulajdonították.

https://hvg.hu/itthon/20240826_dunaujvaros-szent-panteleon-korhaz-lift-wc-deszka-szappan-papir-egeszsegugy?s=hk

 

Suttyó paraszt a magyar. ENNYI. Ja, és vannak elmebetegek, akik felgyújtják a wc ülődeszkát, akik megolvasztják a műanyag szappanadagolót, akik kukkolós lyukat vágnak a wc paraván falán. 

 

 

 

DrGringoEsteban Creative Commons License 17 órája 0 1 1316727

Ő már elmondta amit kellett: mindenki annyit ér, amennyit lop. 

Előzmény: AnchorMan (1316714)
szilvatövis Creative Commons License 18 órája 0 0 1316726

USA szankciók:

The US imposed sanctions on two entities in Hungary for their support of Russian aggression.

This was reported by US Ambassador to Hungary David Pressman on the social network X.

“Met with representatives of the Hungarian Foreign Ministry to notify them that the United States is imposing sanctions on a number of entities, including two entities in Hungary,” Pressman wrote.

https://charter97.org/en/news/2024/8/26/608244/

gdp Creative Commons License 19 órája 0 0 1316725

https://www.youtube.com/watch?v=7rdoOaqG6Y0

 

A közlekedéshez való jogot állampolgári alapjoggá akarja nyilvánítani. 


Ezt 10 nappal ezelőtt mondta.  Ami azóta történt, az tömény szívás. 

gdp Creative Commons License 19 órája 0 0 1316724

Kimegy mögüle a támogatok jelentős része. 
Mert azt már nem hiszik el, hogy Soros miatt dől be a MÁV.  :))) 

Előzmény: kobab (1316721)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 19 órája 0 1 1316723

Minek álltok szóba vele.

Ti éltetitek.

Előzmény: gdp (1316719)
Kisfiatal Creative Commons License 19 órája 0 0 1316722
kobab Creative Commons License 19 órája 0 0 1316721

soha

Előzmény: gdp (1316719)
kobab Creative Commons License 19 órája 0 0 1316720

... én erre mindig azt írom, hogy a kétmillió szektatag közül a száz legnormálisabban lehet.

 

Így tekints rá kérlek. 

 

Köszi. 

 

Előzmény: CS.V.D (1316718)
gdp Creative Commons License 19 órája 0 0 1316719

Ha Orbán rosszul dönt a vasút ügyében, nem csak Lázár bukik bele, de maga Orbán is! 

Előzmény: AnchorMan (1316714)
CS.V.D Creative Commons License 19 órája 0 2 1316718

Van az a gecire beteg ember, akinek gyerekek halálra bombázása vicces story.

Sajnos senki sem verte még úgy igazán pofán , csak úgy viccből.

Előzmény: kobab (1316716)
gdp Creative Commons License 19 órája 0 0 1316717

Mert onnan a következő kormány nem tudja visszaszerezni. 
Nem új dolog, állítólag már a Kádár rendszerben elkezdték külföldre vinni a pénzt a rendszer liberálisai,  - a  külkereskedők. 

Előzmény: CS.V.D (1316713)
kobab Creative Commons License 19 órája -1 7 1316716

vicces. biztos a bombazoszemelyzet feliratokat olvasgat, miutan megkaptak a celkijelolest. igy mukodik ez.

 

 

https://444.hu/2022/03/16/nagy-betukkkel-irtak-ki-a-mariupoli-szinhaz-parkolojaba-hogy-gyerekek-is-vannak-az-epuletben

 

 

lemészároltak bestiális módon több száz gyereket, és erre írod hogy vicces, én szégyellem magam, hogy ebben a putlerbérenc országban ekkora az agymosás (az eltévedtek az oroszok bombái mesét se tudod elsütni, mert kettő óriás bomba volt)

Előzmény: Gabika(nem értelmiségi) (1316612)
gdp Creative Commons License 19 órája 0 0 1316715

Még  Japánban is. 
De Lézer Jankó  bika jegyű. Csak akkor torpan  meg, ha úgy fejbe vágják, hogy belerokkan.  Egyébként a bika átgázol mindenkin. 

Előzmény: BótosLaca (1316712)
AnchorMan Creative Commons License 19 órája 0 0 1316714

Fő a stratégiai nyugalom: A MÁV 72 órája vívja a haláltusáját, Lázár János pedig csendben nézi

 

Báááár.. azt nem hinném, hogy csöndben lenne... 

Előzmény: BótosLaca (1316712)
CS.V.D Creative Commons License 19 órája 0 0 1316713
BótosLaca Creative Commons License 20 órája 0 2 1316712

Szerintem Lézer Jankót akarja a vasutas-társadalom kinyírni. Érthető, - mert eddig ő nyírta a vasutasokat. 

 

Nyugaton ilyenkor miniszterek szoktak lemondani.

Előzmény: gdp (1316706)
Coco Cruz Creative Commons License 20 órája -1 1 1316711

Mesélj pubika, mit nem értettél belőle?

Előzmény: ka_TARZI_s (1316708)
gdp Creative Commons License 20 órája 0 1 1316710

A  halálból jött vissza! Megváltozott az agya :   Csak egyszer élünk, - és mindig az erősebbnek van igaza. 

Előzmény: ka_TARZI_s (1316708)
Skarlát Boszorkány Creative Commons License 20 órája 0 1 1316709

Trump inkább ne mondjon semmit.

McCainről meg főleg ne.

Előzmény: ka_TARZI_s (1316708)
ka_TARZI_s Creative Commons License 21 órája -3 0 1316708

Nála kártékonyabb és gátlástalanabb gazember kevés volt az amerikai politikában.

 

Asszem talán Trump mondta róla amikor még élt, hogy nem tudja eldönteni, hogy McCaint túl sokat verték a vietnamiak vagy túl keveset.

Előzmény: M.Zoli (1316694)
Skarlát Boszorkány Creative Commons License 21 órája -1 0 1316707

Nem vagyok túlságosan vevő az ilyesmire.

Előzmény: DrGringoEsteban (1316702)
gdp Creative Commons License 21 órája 0 1 1316706

Szerintem Lézer Jankót akarja a vasutas-társadalom kinyírni. Érthető, - mert eddig ő nyírta a vasutasokat. 
A vasút visszavág! 

Előzmény: DrGringoEsteban (1316705)
DrGringoEsteban Creative Commons License 21 órája 0 1 1316705

Ha az összes váltót és irányítóberendezést kell cserélni, akkor nem. Egy-két évre lezárják a keletit az UTASOK BIZTONSÁGA miatt, új lopolda nyílik. Gabika felállva tapsol: értünk teszik!

Előzmény: soproniirsai (1316703)
lahuba Creative Commons License 22 órája 0 1 1316704
Előzmény: DrGringoEsteban (1316596)
soproniirsai Creative Commons License 22 órája 0 1 1316703

Ezek zavar-hiba keretközbeszből mennek.

Előzmény: DrGringoEsteban (1316702)
DrGringoEsteban Creative Commons License 22 órája 0 1 1316702

A következő váltótörésig. Vagy kiderül, hogy ezek nyugati rossz-gonosz váltók, és lezárják a pályaudvart, amíg kiírnak valami jó lopós minőségi tendert. Mivel Lézer Jani a főnök, én ez utóbbira tippelek.

Előzmény: Skarlát Boszorkány (1316701)
Skarlát Boszorkány Creative Commons License 22 órája 0 1 1316701

Holnap már járni fognak a vonatok.

Előzmény: DrGringoEsteban (1316698)
DrGringoEsteban Creative Commons License 22 órája 0 1 1316700

Nem jó, azt hogy tudná ellopni a Malac?? 

Előzmény: ZOH (brüsszelita) (1316690)
Fulika Creative Commons License 22 órája 0 1 1316699

Egyetértek, tökéletesen igaza van.

Előzmény: M.Zoli (1316694)
DrGringoEsteban Creative Commons License 22 órája -1 0 1316698

“kedd délelőtt állhat helyre a forgalom a Keleti pályaudvaron” azt nem mondták, hogy melyik hónapban, vagy évben…

Előzmény: Gabika(nem értelmiségi) (1316697)
Gabika(nem értelmiségi) Creative Commons License 23 órája -4 1 1316697

par nap alatt rendberakjak, ez a tippem.

 

 

MÁV: kedd délelőtt állhat helyre a forgalom a Keleti pályaudvaron

 

hat ez kurva konnyu volt

 

 

 

Előzmény: Gabika(nem értelmiségi) (1316647)
orgonatündér Creative Commons License 23 órája -1 1 1316696

Igen, valóban.

Előzmény: ZOH (brüsszelita) (1316689)
orgonatündér Creative Commons License 23 órája -1 1 1316695

Igor Castillo szerint működik így, őt kérdezd.

 

Hogy oda kell menni, meg kell nézni, és akkor lesz itt is.

Vasúti pályaudvar, aranykészlet, büfébácsi, akármi.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (1316688)
M.Zoli Creative Commons License 23 órája 0 1 1316694
Skarlát Boszorkány Creative Commons License 23 órája 0 1 1316693

Már csak egy kocsi van a helyszínen.

Előzmény: seymour_ (1316654)
Iván Lenn Dül Creative Commons License 23 órája -1 1 1316692
Előzmény: ZOH (brüsszelita) (1316690)
mica-r Creative Commons License 23 órája -1 0 1316691

A fene tudja, hogy mi kerül fölénybe, ha jól emlékszem tized százalékok döntöttek a kilépés felé. Az meg nem különbség, hanem a pillanatnyi marketing  hatása.

Előzmény: z_a_p (1316681)
ZOH (brüsszelita) Creative Commons License 23 órája 0 3 1316690

Az a  fura, hogy nem tudsz nekik kifizetni egy returt becsig, hogy megnezzek, hogyan kene kineznie 2024'-ben egy palyaudvarnak, ic kocsinak...

 

ezt Brusszelnek kene inteznie, minden EU-polgar kapna a 18. szuletesnapjara egy ajandek voucher-koteget, amibol kijonne mondjuk egy hosszu hetvege egy szomszedos es egy nem szomszedos ejropai fovaros/nagyvaros meglatogatasaval, vonatjeggyel, valami olcso turistaszallassal, reggelivel, meleg vacsoraval, egy-egy belepovel es valami minimalis koltopenzzel

 

a magyar kurmanynak errol kulonosebben meg csak tudnia sem kellene, siman jonne a postas a levellel, "Isten hozott, udv, Prusszel" alairassal

Előzmény: Igor Castillo de Muerte (1316679)
ZOH (brüsszelita) Creative Commons License 23 órája 0 1 1316689

Meg ha sokat nézegeted Warren buffet képét, akkor jómódú leszel.

Ha egy légtérbe kerülsz vel, és _látod_, akkor meg majdnem olyan gazdag is.

 

ez inkabb forditva mukodik, ha nem nezegeted (metafora, de mondjuk ha kifejezetten utalod) az ilyen Buffett-fele szemet gazdagokat, a tarsasagukat meg plane kerulod, akkor te magad sem leszel az

Előzmény: orgonatündér (1316683)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 23 órája 0 1 1316688

B+ minden reggel MCD-ben eszik, mitől gazdag a MCD-s felszolgáló?

Előzmény: orgonatündér (1316683)
Fulika Creative Commons License 23 órája 0 1 1316687

"A részleteket és a felelősséget el lehet maszatolni, közleményekkel, mosakodásokkal."

Jaja, el lehet, ha hagyjuk...

Előzmény: orgonatündér (1316684)
DrGringoEsteban Creative Commons License 24 órája 0 1 1316686

“A részleteket és a felelősséget el lehet maszatolni”


igen, ez a hitvallás lejön minden hozzászólásodból, én speciel nem hiszek benne. A gazdaság szereplői sem nagyon hisznek ilyesmiben, az orosz felső vezetésnek viszont ez a mottója, újabban (?) Magyarországon is.

Előzmény: orgonatündér (1316684)
DrGringoEsteban Creative Commons License 24 órája 0 1 1316685

A telegrammos csávó bátrabb, nem mérgezteti magát meg az oroszokkal, inkább a gonosz USA.

Előzmény: orgonatündér (1316664)
orgonatündér Creative Commons License 24 órája 0 1 1316684

A részleteket és a felelősséget el lehet maszatolni, közleményekkel, mosakodásokkal.

Hiszen nem vagyunk a vállalati élet része, és nem is értünk annyira hozzá.

Ilyenkor általában így van.

Előzmény: AnchorMan (1316676)
orgonatündér Creative Commons License 24 órája -2 1 1316683

Kéne egy repülőjegy oda vissza mondjuk Fort Knoxba, hogy lássuk, hogy néz ki az, ha egy országnak VAN sok aranytartaléka.

 

Lehet, hogy attól a rep.jegytől majd nekünk is lesz.

 

Meg ha sokat nézegeted Warren buffet képét, akkor jómódú leszel.

Ha egy légtérbe kerülsz vel, és _látod_, akkor meg majdnem olyan gazdag is.

 

Kiindulva a gondolatból, amit ide írtál.

Előzmény: Igor Castillo de Muerte (1316679)
soproniirsai Creative Commons License 24 órája 0 1 1316682

Törés is lehet.

Előzmény: Skarlát Boszorkány (1316678)
z_a_p Creative Commons License 25 órája -2 0 1316681

Megjegyzem a britek elegge jol lathatoan kijozanodtak

 

Szerintem ez a szokasos hullamzas, egyszer ez, maskor meg az kell.

Ha ujra belepnenek, par ev mulva ujra a kilepes lenne folenyben.

Előzmény: Auralianus (1316655)
AnchorMan Creative Commons License 25 órája 0 1 1316680

Éppenséggel nem kizárt... hőtágulás míján kilazútt/mexorútt a retesz...

Előzmény: Skarlát Boszorkány (1316678)
Igor Castillo de Muerte Creative Commons License 25 órája 0 1 1316679

Az a  fura, hogy nem tudsz nekik kifizetni egy returt becsig, hogy megnezzek, hogyan kene kineznie 2024'-ben egy palyaudvarnak, ic kocsinak...

Előzmény: Gabika(nem értelmiségi) (1316610)
Skarlát Boszorkány Creative Commons License 26 órája 0 1 1316678

Az aláváltás nem pályahiba.

Előzmény: AnchorMan (1316669)
AnchorMan Creative Commons License 26 órája 0 1 1316677

Mikorra? 50-70-évre abstart titkosícsák, majd valami ótvar/nóném izéén szivárog ez-az, utána meg egyébként is a libernyákok aknamunkája... Lézer kirúg még teccőleges számú delikvenst, oszt' mi marad?

Előzmény: soproniirsai (1316675)
AnchorMan Creative Commons License 26 órája 0 1 1316676

Gondolod, megtuggyuk valaha?

Előzmény: orgonatündér (1316671)
soproniirsai Creative Commons License 26 órája 0 1 1316675

Majd kiderül.

Előzmény: AnchorMan (1316674)
AnchorMan Creative Commons License 26 órája 0 1 1316674

Velágos - de ki és mé' váltott alá!?

Előzmény: soproniirsai (1316668)
AnchorMan Creative Commons License 26 órája 0 1 1316673

"Ehhez képest a keleti nyitás az egy másik műfaj, tele nyelvi és kulturális problémákkal, a piac és a szereplők ismeretének teljes hiányával, változó vámokkal, kereskedelmi háborúval."

Eggen... annó' decibel má' dünnyögtem illesmit: mikó' indítottuk a húsüzemet, rögvest beindúttak muszka/ukrán beszerzők, lényegében a teljes - ismétlem: teljes -, kapacitásra, hogy ez azonnal köll nekik... első blikkre jólfésűtt kánaán, oszt' mikó' megkaptuk a gyártmánylapokat, hááát...

Semmi különös, csakhogy minden létező, juniós engedélyt buktunk vón'... fejvakarós... arra vótt leginkább +felelő, hogy elindítottuk - és meg is kaptuk a zexportengedélyeket, még Dél-Korea/Japán/Vietnam alkalmából is -, éééés mindössze annyira vótt pusztán hasznos, hogy a zájrópai auditorok kissé lazábbra vették a figurát, amikó' látták ezeket a bumáskákat...

 

Támogatás szóba sem kerűtt...

Előzmény: Logofet (1316666)
soproniirsai Creative Commons License 26 órája -1 2 1316672

Így volt.

A csatlakozás előtt mindenki mindent beletett, hogy meglegyen a harmonizáció.

Mos meg szarjankók orosz érdekből probálják szétverni.

Előzmény: Logofet (1316666)
orgonatündér Creative Commons License 26 órája 0 1 1316671

Volt ott más váltási hiba, de nem akartam ragozni.

 

Majd a vasutasok.

 

Egyébként az látszik, hogy a Keleti Pu. kapuja az egy szűk keresztmetszet. A pontosan odaérő vonat majdnem mindig vár 2 percet.

Nyilván a gyakorlottságtól is függ (melyik forgalmista csapat van szolgálatban).

 

Nekem, innen messziről úgy tűnik, hogy az informatika inkább az ilyen nem zárt vágányutak című hibákat kerüli el. (Az informatika nem fárad el a szolgálat 10. órájában. Kivéve, ha windows háttértárak megtelnek, kérem indítsa újra...)

A váltó mozgási sebesség az adott.

 

És a vége az mindig elektromechanika.

kell egy bazi nagy mágnes vagy szervómotor a váltó mozgatásához.

Meg egy visszajelző, hogy most a váltás megtörtént-e (vagy a visszajelző jelzi hibásan, hogy mégsem, "nyomd meg még egyszer, hátha kinozogja magát az érintkező - vayg a váltó maga")

Előzmény: AnchorMan (1316669)
Traubi Creative Commons License 26 órája 0 1 1316670

Ártatlan vagyok Bíró Úr, én csak egy ludat vittem el, amikor a Gazsi egy egész malacot!

Előzmény: Gabika(nem értelmiségi) (1316620)
AnchorMan Creative Commons License 26 órája 0 1 1316669

A pályahubánál - aláváltottak/kinyílt a kitérő -, azé' akad kínosabb momentum is:

Nem sok híja vótt...

 

Amúgy semmi kifogásom a zelektromekkanyikus rencerek ellen, csak akkó' ne várjunk ettől 160-200-as átlagsebességet... meg  sűrű fogadás/indítást... meghát tarcsuk karban... lévén kopik...

Előzmény: orgonatündér (1316661)
soproniirsai Creative Commons License 26 órája 0 1 1316668

Aláváltott

Szerencsére lassújel volt a lerohadt pályán.

Ha törés volt, a jános leadhatja a szerelést.

Előzmény: AnchorMan (1316657)
Logofet Creative Commons License 26 órája 0 1 1316667

Pont így! 

Előzmény: ZOH (brüsszelita) (1316618)
Logofet Creative Commons License 26 órája 0 2 1316666

Jól látod! Ezt az erős függőségünket természetesen enyhíthetné a keleti vagy bármilyen irányú nyitás, csakhogy azzal kapcsolatban komoly hiátusok és félreértések vannak. Az odáig rendben van, hogy az ajtó kinyitásában szükség van komoly állami szerepvállalásra, ha úgy vesszük, erre az EU esetében is szükség volt. Na de azt is érteni kellene, hogy utána támogató közegre van szükség, de nem arra, hogy  kormány kössön üzleteket. 

 

Nézzük, mit jelent ez a valóságban, miket lehetne csinálni: Ha akarsz csinálni egy kínai céget, akkor csak a hivatalos fordításra súlyos milliókat kell elköltened. Az egyetlen lefogadott fordítóiroda az OFFI, meredek díjszabással és elszámolás renddel. Lehetne ebben segítséget nyújtani? Természetesen. 

 

Ha élelmiszert akarsz bevinni Kínába, akkor GACC-tanúsítványra van szükséged, amihez szükség van hazai szervezetek bevonására is, ilyen az eljárási rend. Lassúak -erőforráshiány miatt- és felkészületlenek. Ez mindkettő önmagában is elég ahhoz, hogy eleve komolytalannak tekintsenek Kínában. Értem én, hogy ez aprómunka, na de minden sikeres tevékenységben annak van a legfontosabb szerepe. 

 

Volt valamikor egy pályázat, amivel legalább anyagi segítséget lehetett szerezni, mire feltöltötted volna a pályázatod, le is zárták az egészet. 

 

Na most, kb. az történik Magyarországon, hogy a szakpolitika és a szakapparátus sem minőségében, sem lehetőségeiben, sem a nagypolitika szempontrendszerében nincs a fasorban sem. Lényegtelennek és tulajdonképpen csak púpnak a háton tekintik azt az építőkövet, ami nélkül nincs stabil építmény. 

 

Sajnálatos módon ezekkel a problémákkal csak azok szembesülnek, akik dolgoznának/dolgoznak ezeken a piacokon, véleménye meg azoknak van róluk, akik a propagandát olvassák. 

 

Aki emlékszik rá, az pontosan tudhatja, hogy az EU-csatlakozás gazdasági szempontból sok év kemény munkájának az eredménye, kormányzati ciklusokon átívelő munkáé. Komplett technológiákat/üzemeket kellett átépíteni, alkalmazkodni az EU-s szabványokhoz, megtanulni és kiismerni a piacot és a szereplőket, stb. Mindez nagyjából teljes egyetértésben, teljesen lényegtelen, hogy most épp mire emlékszik pár új csurkapista, teljes konszenzus volt abban, hogy részesei akarunk lenni ennek az egésznek. 

 

Ehhez képest a keleti nyitás az egy másik műfaj, tele nyelvi és kulturális problémákkal, a piac és a szereplők ismeretének teljes hiányával, változó vámokkal, kereskedelmi háborúval. Miközben kb. az ezredét teszi bele az ország energiában a sikerbe. Mégis mi a bánattól lenne ez így sikeres?  Aki meg azon sír, hogy az EU miket vár el tőlünk, az mégis mi a bánatot gondol arról, hogy a mindenkori kínai vagy orosz vezetés miket vár el? Érdekes, még soha nem olvastam olyan bejegyzést, hogy megyek csatába az oroszokkal vagy a kínaiakkal, csata csak Brüsszellel van.  Mondta már keleten a Viktor bele a kamerába hogy fake news? Vicc. 

 

  

Előzmény: advocatusdiaboli (1316602)
Fulika Creative Commons License 26 órája 0 1 1316665

"De akik nem mentek, azok közt azért akadhattak, aki az osztrák, svájci semlegességre gondoltak."

Ez logikailag hibás, akik semlegességet akartak volna, azoknak el kellett volna menniük (és el is mentek!!!) és NEM-el kellett volna szavazniuk. A semlegesség támogatottságát láthatod a az akkori NEM szavatok arányában a teljes választói népességhez képest.

Akik akkor nem mentek el, azoknak nem volt véleményük a dologról, vagy ráhagyták a többiekre a macerát, hiszen eléggé biztos volt, hogy az igenek fognak nyerni 50 év ruszki uralom után.

Előzmény: Darwin (1316574)
orgonatündér Creative Commons License 26 órája -3 0 1316664

Zinovjev/Trockij elvtárs is azért üttette agyon magát Sztálinnal/Szudoplatovval, mert félt, nehogy az USA antikommunisták merényletet kövessenek el ellene.

Előzmény: M.Zoli (1316660)
Fulika Creative Commons License 26 órája -2 3 1316663

Jó lenne végre eldönteni, a ruszkik kivel is állnak háborúban!

Ha a NATO-val, akkor egy qwa szavad nem lehet az ellen, hogy az oroszok ellenségeink (igen, nekünk magyaroknak, hiszen a NATO mi is vagyunk), és akkor azért sem, hogy a NATO minden eszközzel védekezik, amit ki tud szorítani.

Ha az Ukikkal állnak háborúban, akkor a NATO tényszerűen nem nyerhet és nem is veszíthet. Ebben az esetben ugyancsak egy qwa szavad nem lehet, hiszen, ha nem a NATO-val állnak harcban, akkor definitíve NATO csapatok, így magyar (lengyel, román, német, olasz, stb...) csapatok sem tudnak az oroszokkal harcolni.

Szóval akkor kivel is háborúznak az orosznácik?

Előzmény: orgonatündér (1316572)
Traubi Creative Commons License 26 órája 0 1 1316662

Hmmm... beázott talán? Ez egy új épület

Előzmény: Skarlát Boszorkány (1316587)
orgonatündér Creative Commons License 26 órája 0 1 1316661

Az biztos, hogy nem fogja a penrive-so zsarolóvírus átvenni az uralmat a Nyugatiban, de a Kletiben sem.

 

De nem is a bizberrel van a baj, hanem a karbantartás tervszerű elmaradásával (nincs pénz)

 

Mondjuk amit advo írt az 50 éves IC-ről, az láthatóan marhaság.

A mozdony nincs 15.

A kocsik ablaka meg legalább nyitható, ha már léghűtés nincs bennük (csak ventillátor)

(A modern kocsik klíma-pusztulása a gyilkos. Ott esély nincs az ablaknyitásra.)

 

Ez (képen) pályahiba (meleg) vagy aláváltás.

Előzmény: AnchorMan (1316657)
M.Zoli Creative Commons License 26 órája 0 2 1316660

https://444.hu/2024/08/25/letartoztattak-a-telegram-vezerigazgatojat-parizsban

 

Hm. meg a vegen igaz lesz, hogy azert csukatta le magat a franciakkal, mert felti az eletet Moszkvatol.

ZOH (brüsszelita) Creative Commons License 27 órája -1 1 1316659

legyen gyor a kivetel, guglizd ki szepen a tobbit is. ne uszd meg a hazifeladatot :)

 

kit erdekel a tobbi?! te is mindig Szegedre vered a nyalad (kiveve amikor epp bezarjak a gyerek SBO-n a mutot, mert akkor meg az a kivetel) hat en meg a gyori pusztulatra fogom, slussz

 

hogy melyik a kivetel es melyik a jellemzobb az altalanos allapotokra, azt meg el tudja a t. torzskozonseg donteni a sajat eszlelesei alapjan is

 

lapozzunk

 

 

Előzmény: Gabika(nem értelmiségi) (1316642)
ZOH (brüsszelita) Creative Commons License 27 órája 0 1 1316658

igen, erre vartam, hogy nomad vandorok legyenek. :)

de sajna hazajottek

 

:-)

 

az elet akkor kezdodik, amikor a gyerekek elkoltoznek es a kutya is megdoglik vegre

Előzmény: Gabika(nem értelmiségi) (1316644)
AnchorMan Creative Commons License 27 órája 0 1 1316657

Hááát... Ürdöngős Barátom, a vasút nyomorúságát má' Moldova megcsapott füstye óta ösmerjük... ehhez képest a Keleti a Domino-70' bizberje má' maga a kánaán... mutatom:

Egészen elhanyagolhatóan anakronisztikus: klasszik elektromechanika, LCD-vel/LED-del spékelve... ééés ez még megjárja, a Nyugati Siemens cuccához képest... egy 2021-es imázsfilm viríttya:

Má' ehelyt is láccik: beszüremkedtek ugyan desktop gépek, nyomógombos teflonyok, de attól még szín10ta mekkanyika... a XIX. századból...

 

Ééés erre szabadútt rá Lézerjanink...  a komenyikácijó iránya meg velágos: Gyúúúrcsáány hagyta lerohadni, különben is egy szélsőségesen libernyák, elvetemült, dékás szabotőr váltott alá... esetleg Magyarpéter... Prüsszel... Soros...

 

 

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (1316606)
orgonatündér Creative Commons License 27 órája 0 1 1316656

Ha működik, akkor a máv nagyjából pontos, pár percen belül.

 

De ha borul (mondjuk havonta egyszer valamelyik fővonal vagy nagy csomópont), akkor nagyon borul.

Ezek egy része olyan, hogy mávon kívül okú baleset (30 tonnás teherkocsi a vasúti átjáróban és hasonlók, bár szerencsétlen esetben egy 1 tonnás személykocsi is 1 nap akadályt csinál.)

 

Hozzáteszem, hogy ez a nagyjából állapoton tartott vonalakra vonatkozik.

A mellékvonalak viszont (Debrecen-Nyírbátor, vagy akár a Hatvan-Pásztó-Salgótarján) stabilan gyengék.

(Dombóvártól dél-délnyugatra nem tudom)

Előzmény: Skarlát Boszorkány (1316653)
Auralianus Creative Commons License 27 órája -1 1 1316655

Nem igazan latom mikent lehetne maskent megertetni az emberekkel, hogy a donteseiknek vannak kovetkezmenyeik. Meg azt sem igazan latom mikent lehetne veget vetni a "demagogia remuralmanak" anelkul, hogy a nep a sajat boren erezne meg a hazugsagok sulyat.

 

Megjegyzem a britek elegge jol lathatoan kijozanodtak, ez meg is latszik a Toryk meg a Brexit part idei valasztasi szereplesen is...

Előzmény: advocatusdiaboli (1316602)
seymour_ Creative Commons License 27 órája 0 1 1316654

Ez a jövő zenéje. Kíváncsi vagyok mennyi idő lesz amíg eltakarítják.

Előzmény: Skarlát Boszorkány (1316652)
Skarlát Boszorkány Creative Commons License 27 órája 0 1 1316653

Székesfehérvár - Budapest között is meglehetősen pontos az elővárosi vasúti közlekedés.

Előzmény: ye liang quan (1316636)
Skarlát Boszorkány Creative Commons License 27 órája 0 2 1316652

Már zajlik a műszaki mentés.

Előzmény: seymour_ (1316645)
Gabika(nem értelmiségi) Creative Commons License 27 órája -4 0 1316651

ez a mav :)

Előzmény: seymour_ (1316649)
Gabika(nem értelmiségi) Creative Commons License 27 órája -3 0 1316650

igen, az sincs meg felujitva. van vagy 30 korhazi epulet, csinaljak azert. pl. mellettem az sztk szerkezetig le van bontva, ugy ujitjak fel.

 

Előzmény: Kisfiatal (1316648)
seymour_ Creative Commons License 27 órája 0 1 1316649

És lehet várni a következőt. Jön az ősz, falevelek, eső utána a tél, ugyanaz. Jó buli lesz.

Előzmény: Gabika(nem értelmiségi) (1316647)
Kisfiatal Creative Commons License 28 órája 0 1 1316648

Női klinika Szeged(!), vigyázz, hullo vakolat... bent minden a regi...

Előzmény: ZOH (brüsszelita) (1316635)
Gabika(nem értelmiségi) Creative Commons License 28 órája -3 1 1316647

par nap alatt rendberakjak, ez a tippem.

Előzmény: seymour_ (1316645)
Gabika(nem értelmiségi) Creative Commons License 28 órája -3 0 1316646

cikkben irtak. az szignifikansan olcsobb? :)

Előzmény: DrGringoEsteban (1316640)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!