Keresés

Részletes keresés

rednalhgih Creative Commons License 2025.04.14 0 1 65188

Szerintem is meredek de ez jön ki a tervek átolvasása után.Látvány is készült hozzá,például a templom alatti felbontott szinva környékéről.Nem tudom hogy gondolták az épülő avalon kaszárnya megközelítését és a felbontott szinvát mert a mélygarázs és a patak üti egymást.Kettő nem lehet még híddal se mert akkor az már nem relax környezet hanem autósoknak le és felhajtó a mélygarázsból.

Ezért írom hogy büfészakosoknak fogalmuk sincs a közvetlen környezetükről.Mit várhatunk akkor külterületeken.

Előzmény: Racilaci (65183)
rednalhgih Creative Commons License 2025.04.14 0 3 65187

Ja hogy úgy,így már értem.Szerintem yhíd tervezésénél egyszerűen nem foglalkoztak a coop boltig meglévő bicikliút visszafordításával,abból kiindulva hogy a hídelemet is utólag csapták hozzá.Se a sorompó utcánál nem gondolkodtak biciklisekről.Ez is olyan magyarosch félmegoldás túl sok pénzből,tipikus példa.

 

Előzmény: Talpas paraszt (65181)
Racilaci Creative Commons License 2025.04.14 0 3 65186

Ne viccelj, Esztergom lakossága nem éri el a 30 ezret. Az akkor is egy nagyságrenddel kisebb, ha esetleg néhány tízezer fővel én is tévedtem felfelé.

Előzmény: Atis57 (65184)
Csak egy Volános Creative Commons License 2025.04.14 0 9 65185

Nem saját kép, Facebookról van. De ezt hogy lehet így kiengedni forgalomba? Mondanám, hogy igazi Balkán, de ott sincs ilyen. Hihetetlen.

Atis57 Creative Commons License 2025.04.14 -3 0 65184

Szia!

 Ezt kissé értékeld át;

"Egy 150 ezres városban....." -- Már a választásoknál is csak a behivottakkal  lépte át a 130 ezret.

(szóval nem lenne nagy veszteség Lyukóvölgyet Varbóhoz csatolni? )

 

A Lézer-Toca páros meg a 100 ezres szintet jelölte meg fejlesztési iránynak.

Igy nem sokára az  Esztergom stb  megyei jogú város szintjét  akarják el-utolérni? 

 

Az a Bp  aglomerizáció határa Egerben van--de a másik irányokban  Győr , Veszprém, Kecskemét  !

Előzmény: Racilaci (65183)
Racilaci Creative Commons License 2025.04.14 -1 2 65183

Na, erről a "zöld körről" még nem hallottam. Ez még akkor is meredek lenne, ha a belvárosban sétálás-ügyintézés nem korlátozódna le hagyományosan az egy szem kurvahosszú, egyre lepukkantabb főutcára. Mert ugye onnan akár délre, akár északra kilépni kb. bokatörés kockázatával jár, annyira rendben vannak a kis utcák, közök, minden, akár már csak a járófelület szintjén is. Arról nem beszélve, hogy vastagon áll mindenhol a galambszar, bezárt vagy teljesen legatyásodott kis üzlethelyiségek - teljesen kelet-balkáni az egész, de annak minden vonzó, közösségi hangulata nélkül. 

 

Egy 150 ezres városban ekkora alapterületű silence zóna kialakításához olyan történelmi látnivalókban gazdag városmagra lenne szükség, ami teljesen elképzelhetetlen. Miskolc sosem lesz Velence.

Előzmény: rednalhgih (65174)
Kisafka Creative Commons License 2025.04.13 0 2 65182

csúnya story volt annak az elkaszálása. de ez most teljesen jelentéktelen dolog, mert ha Felsőzsolca kiszállna a buliból, akkor a Búza téren kifele ág ígyis úgyis kihasználatlan lenne 

Előzmény: pasazer (65178)
Talpas paraszt Creative Commons License 2025.04.13 0 3 65181

A Hadirokkantak útján aTiszai pu.felé, át a gyalogos/kerékpáros vasútialagút után, ahogy feljöttem csapok egy jobbost a földútra kerékpárral közlekedve Ott van egy kb.200 méteres földút, néhol valamikori zúzottkövezés nyoma tapasztalható rajta, eső után sártenger, kerülgethetőek a tócsák.Ezt a Tiszai pu felé tartó kerékpárutat elfelejtették összekötni az Y felüljáróra vezető kerékpárúttal, (  vagy elfogyott a pénz, vagy tulajdonjogi gondok vannak azzal a födúttal).Utána a Sorompó utcaaz finom műút, a felüljáróra felvezető kerékpárút is patinás.Sokan használják a födutat is és a felüljáróra vezető kerékpárutat,, én is rendszeresen.

Előzmény: rednalhgih (65154)
rednalhgih Creative Commons License 2025.04.13 -1 1 65180

Nem mondanám hogy falra hányt borsó mert minden forgatókönyvre készülni kell.Arra is ha felsőzsolcai egyből bejut a búzára,arra is ha csak auchanig hozzák el,arra is ha párhuzamosan fog létezni a két rendszer.De leginkább arra hogy minisztérium számol és széttárja a kezét majd minden marad a régiben.Az meg őket nem érdekli hogy polgárjenő mibűl,mikor,hogyan fizeti ki miskolcnak a pénzt.Nekünk úgy is megfelel ha lekopnak.

 

Ha mégis lekopnak akkor auchanig lenni kell szolgáltatásnak,az hogy ez milyen formában valósul meg arról elmélkedhetünk.Nem tudom minek írod a járatsűrítést :)

Ettől sűrűbb biztos nem lesz zsóca nélkül se,de nincs is rá szükség.A városi részt hogy oldják meg az pénz,jármű,sofőr kérdés.Direkt nem írom az igényeket mert az utolsó szempont a legtöbb esetben.Hiába van igény ha keret nem engedi.Vicces lehetett az online kérdőív kiértékelése is.Mindenki írt mindent ,10 magyar 12 felé szaladna és ehhez próbáljanak gombot varrni.

 

Abban se vagyok biztos a felszabaduló kapacitást mondjuk főtér-auchan csuklóra irányítanák.Annak ellenére hogy erre ténylegesen igény mutatkozna a rengeteg lakótelepről.Szondi köszönné szépen a megszűnt zsócai kanyargást és spórolna milliókat,ettől még a megmaradt hálózat nem kapna pluszt.Az is egy érdekes elmélet hogy a falusira lebutított 1es indulások megszűnnének ha lenne főtér-auchan 7es busz.Ja tényleg,olyan "sűrű" lenne vologdán a buszközlekedés hogy a nép tüntetne ritkább ellátás érdekében.Nem bírnák elviselni a két falusi járat okozta kellemetlenségeket.Pláne hétvégén.

 

Szerintem marad minden a régiben mert bármit lépnek azzal szétszívatják a zsócától távolabb fekvő települések lakosait.Akármit vezetnének be,azzal falusi bejárók csak szarul járnak.Miskolc köszöni szépen ha összebarmolják a volán menetrendet. 

Előzmény: jinjang (65176)
Csak egy Volános Creative Commons License 2025.04.13 0 8 65179

Csak érdekesség, Kaposváron most jelentették be, hogy megszabadulnak a miskolciakkal azonos típusú és évjáratú MAN CNG-ktől. De jó lenne, ha Miskolcon is ott tartanánk, hogy végre kidobjuk ezeket a hulladékokat. De én sajnos inkább azt tudom elképzelni, hogy még érkezhet is belőlük pár példány ide.

pasazer Creative Commons License 2025.04.13 0 5 65178

Azt nem szabad elfelejteni, hogy a 7-es Újgyőri Főtérig való meghosszabbítása az 1-es busz megszüntetésével valósult volna meg. Tehát nem plusz kapacitásként.

Előzmény: jinjang (65176)
jinjang Creative Commons License 2025.04.12 0 2 65177

Az már szét van terülve így is mindenütt, elég hozzá a nem elsőajtózós villamos.

Előzmény: Atis57 (65175)
jinjang Creative Commons License 2025.04.12 0 3 65176

Tisztában vagyok a realitásokkal, csak ha már Racilaci elvárásokat emlegetett, akkor megfogalmaztam, hogy mi szerepelne inkább a kívánságlistámon ezen a téren. Csak hát ez nem kívánságműsor.

Ha már realitások: jelenleg se a Főtér felé meghosszabbított 7-esnek, se az Auchan felé járatsűrítésnek sincs realitása, szóval ezen az alapon itt minden, amit leírunk, csak falra hányt borsó.

Előzmény: rednalhgih (65174)
Atis57 Creative Commons License 2025.04.12 -3 0 65175

Szia!

 Lehet ,hogy jónak tűnik. De a szociálisan nem kivánt réteget, mennyire szétteritené a városban?

Előzmény: Racilaci (65172)
rednalhgih Creative Commons License 2025.04.12 0 1 65174

Több évtizede próbálják a belvárost alakítani,de egyelőre olyan sikeres hogy nyakadba zuhan vakolat főutcán ha túl közel jársz a falhoz.Pofaszinten érdekli őket az emberléptékű boltok/belváros újratöltése.Azt nem írom hogy totál eredménytelen de érdekellentétek miatt további javulást nem várok.Ha végigolvasod a terveket (35 évről beszélek) azt is megfigyelheted hogy bizonyos témákban két egymásnak ellentmondó tervet dobnak be a köztudatba.Azon lehet rágódni és figyelik a face kommenteket.

 

Itt van megint a "zöldkör" totál homályos elképzelésük.Valami olyat hámoztam ki eddig belőle hogy zeneiskola-okmányiroda-tűzoltóság-pláza-búza-szinvapark-turbó-otp-dayka körön belül a lehető legkevesebb autó legyen és használják a tömegközlekedést.Ehhez képest bőszen szedik be a parkolási díjakat a körön belül,ebből a fürdő mögötti kavicsos éppen kiesik.Ha tényleg komolyan gondolnák akkor ki kellene jelölni más területen fizetős zónákat így már a pusztulatba is automaták várnának.A másik hogy utcák egyirányúsításán gondolkodnak szóval nem tervezik hogy gyomlálnák a lakossági kocsihasználatot.Felmerült (mindegyik csürhénél!!!) a szinva felbontása holding székháztól béke mozi magasságáig.Ez a legszebb mert akkor a négy sávból marad kettő és a vízügynél fog állni a sor vége.Ergo a 21es egyébként is "vonzó" menetrendje kiegészül araszolással.Semmiféle tömegközlekedési alternatívát nem fognak nyújtani a jelenlegin felül ilyen hiány mellett.

 

Dobálják a terveket mint búcsúba a similabdát,fogalmuk nincs mibe barmolnak bele,idegelik a lakosságot átgondolatlan tervekkel.Ami megvalósul az meglepi a javából,később derül ki hogy félmegoldás.Mindezt elvileg képzett,bölcs szakemberek jó pénzért.Ennyit sikerült nekik kihozni a lehetőségekből (meg a rengeteg pénzből amit esetenként unió utal)

Az a legdurvább hogy még nekik áll feljebb amikor dől rájuk a valóság és a kritika minden oldalról.

 

Nem akarlak elkeseríteni de ebből az emberléptékű belvárosi bevásárlásból egyhamar nem lesz semmi. 

Előzmény: rednalhgih (65173)
rednalhgih Creative Commons License 2025.04.12 0 1 65173

Értem hogy emberléptékű boltok híve vagy de ez több okból sem fog megtörténni.Az egész városszéli boltozást autósokra tervezték,talán jobb is hogy nem jönnek be faluról azok akik csak auchanig autóznak mert akkor miskolc földrajza nem bírná el a bejárókat és parkolásukat.Ebben az esetben polginak brutális dugódíjat,parkolási díjat,buszsávot (+alternatívaként tömegközlekedést) kell bevezetni,párhuzamosan szénné adóztatja nagy boltokat és olcsón kiadja a belvárosi üzleteket.Álom édes álom,mert egy 10-15 ezer termékes multit nem képes betuszkolni főutcai ingatlanba.Amíg el nem tűnik a fogyasztói társadalom ezek maradnak ahol vannak.Addig még sokat kell aludni.Jobb híján "mohamed megy a hegyhez" vagyis a vevőt viszed ki a szélre.Másik oldalról volán hozza be falusit hogy ne használja a kocsit.Na itt jönne képbe a volán auchan betérés,ami ugye a pénzbőségben szenvedő nagy cégnek úgy kell mint púp a hátára.Az elmúlt 20 évben nem tudok róla hogy keletről bármelyik sárgabusz betért volna.

 

Másik auchan (cora) esetében 25 év alatt nem láttam olyat hogy sárga busz megállna bolt előtt.Legyen az harsányi,emődi,mezőcsáti vagy bármelyik.Ahhoz képest hogy joysonba legalább műszakonként látni volánt valahogy a falusi bevásárlókat kihagyták a szórásból.Pedig joyson betérés még drágább is mivel hátrébb települt és lehet kanyarogni mini körforgónál minden járatnak. Akinek nincs kocsi az oda-vissza megteszi a főút-auchan távot gyalog és felszáll 4es megállóban volánra.  

 

Arról jelenleg nem érdemes ábrándozni hogy majd a főutcán olyan árban kapsz mindent is mint a pusztaszéli multinál.A városvezetés pénzéhsége/ostobasága még a meglévőket is izzasztja.Zsarnain pár méternyi kőasztal 40 000 egy hónapra,kifog két esős hétvégét máris bukta a bérlését,mínuszban zár.De említhetném a 13 négyzetméteres helyiség bérbeadását 90 000 pengőért egy lerohadt szoci lakótelepen mvk részéről.Tapossák egymást a jelentkezők hónapok óta úgy látom.

Irracionálisan túlárazott bérléseknél senki nem fog a multinál olcsóbban terméket eladni,be kell építeni az árba különben nullára se jön ki.

 

Az is nagy szó hogy auchan képes volt AU járatra beruházni,mellé elvárnád hogy a többi beszálljon egy olyan körjáratba aminek igazodni kell melósok műszakjához,nyitvatartásokhoz,bevásárlók létszámához.A sajóhíd után egyik cég sem fog erre költeni.Nem tudnád az arányokat úgy belőni hogy a költségeken ne vitázzanak.Főleg ha magyarok kezébe kerül a vezetés egyből jön a vadkeleti mentalitás és faragnak baltával ahol csak lehet.Az még jobb ha eleve magyar a vezetés mert fel sem merül a különbusz,old meg a boltig ahogy tudod.

 

Az a legkevésbé szar megoldás hogy város ellátja a puszta szélére települt nagy boltokat saját költségen.

Előzmény: jinjang (65170)
Racilaci Creative Commons License 2025.04.12 0 2 65172

Gondolkodtunk már régebben a 7-es Főtérig való meghosszabbításában is, úgyhogy ez tényleg lehetne jó.

Előzmény: jinjang (65171)
jinjang Creative Commons License 2025.04.11 0 2 65171

A 7-es busz Főtér-Au variáció tényleg nyerő lehetne, azt még én is használnám, akkor is ha ritkán jár is, mert nem kellene átszállnom és ezzel is időt spórolhanék meg. A Búza elérését is megkönnyítené, pláne, ha kifelé át is menne rajta.

Előzmény: rednalhgih (65168)
jinjang Creative Commons License 2025.04.11 -2 0 65170

Nem, nekem nincs olyan elvárásom, hogy gyakrabban járjon busz az Auchanhoz. Nekem az lenne az elvárásom, hogy legyen olyan alternatíva bevásárlásra a belvárosban is, ami mind kínálatban, mind árban tudja ugyanazt, mint az Auchan, a Decathlon, a stb. És a miskolciak ott vásároljanak be, a városszéli helyeket meg hagyják meg a környező kistelepüléseknek.

 

De amikor az a helyzet, hogy egy normális edényt nem tudok venni a városban, és esetleg rászánnám magam, hogy kimenjek egy városvégi helyre, akkor egy 20-30 percenként járó busz esetén nem haboznék. Egy 60 percenként járó busz esetén meg hagyom a fenébe, kínlódok a régi edényemmel, és reménykedem, hogy az Aldi vagy a Lidl kivételesen betesz majd valamikor olyat is a kínálatába, ami jó nekem. Mert nem fogok elpazarolni egy egész hétvégi napot csak azért, hogy odaérve aztán esetleg szembesüljek azzal, hogy nem is kapni azt, amit szerettem volna, vagy élőben nem olyan, mint amit kinéztem az online felületen.

 

Ezek a városszéli bevásárlócentrumok eleve elcseszett koncepciók, csak arra jók, hogy még jobban szennyezzük a levegőt, meg növeljük az üvegházhatást.

A legnagyobb gond, hogy nem emberléptékűek. Teszem azt a pesti úti Auchantól átmenni a szemben lévő C&A-ig már akkora gyaloglás, hogy ha autóval van az ember, akkor érdemesebb beülni, és átállni az ottani parkolóba. A Keleti kapu azért is gázosabb a többinél, mert még nagyobbak a távolságok, összekötő út se nagyon van, és a forgalmas, széles út két oldalán is vannak üzletek. Ott tulajdonképpen egy áruházi, saját mini buszjáratra lenne szükség, aminek a megállói az egyes áruházak bejárata előtt van, és azok között kering folyamatosan.

 

Ez utóbbi egyébként talán meg is oldaná a problémát. A Fonodáig még van értelme városi járatot kivinni, onnan pedig át lehetne szállni egy ilyen áruházak között keringő járatra, amit ezek a kereskedelmi egységek közösen tartanának fenn.

 

Ami azt is jelenti, hogy tulajdonképpen a variációid közül az a-t választanám.

Előzmény: Racilaci (65167)
Racilaci Creative Commons License 2025.04.11 -2 0 65169

Ezek az AU-járatok állandóan járnak vagy csak bizonyos napokon?

 

 

És a Szent Szondiról meg nem indítanál semmit-:))?

Előzmény: rednalhgih (65168)
rednalhgih Creative Commons License 2025.04.11 -1 1 65168

Avas,csabai kapu,vízügy,selyemrét baromira örülne ha 30/31 közvetlenül auchanba kimászna.De már kilátótól van AU járat így avasnak két auchan busz lenne az meg kicsapná biztosítékot a város többi részén.Jól néz ki hogy spórol a cég de ettől még autó ugyanannyi lesz auchanba máshonnan.Egyeseknél már így is tele a hócipő hogy avason fut a rengeteg járat (fent üresen) máshol meg óránként.

Ehelyett be kellene szántani a meghasonlott 101B ökörködést mert az mára egy paródia szintjét súrolja.Főtér-auchan 7es járat már inkább fekszik a város felének búzán át.Nyugaton állandóan sírnak hogy nincs bót oszt mennyit kell utazni.Nagy az esély rá hogy főtér-győrikapu-vologda-búza-selyemrét-auchan útvonalon nem kizárólag vásárlók töltenék meg hanem a keleti végeken dolgozók is.Komlósról kocsi helyett főtér-achan például nem olyan rossz ajánlólevél.

A búzán felszabadult 7es indítóra "8ZS" régóta várt búza-zsarnai-reptér kerülne.Egyszerre megszűnne 101B,auchan-felsőzsolca szakasz,és hozzá AU járat.Két teljes és egy fél járat kapacitása rendelkezésre állna egy igényekhez jobban illő új buszhoz.A várható kihasználtság farvizén a főteres jegyvásárlás is megnövekedne.Mondjuk aki kéthetente/hetente utazna auchan miatt az nem bérletezik hanem vesz gyűjtőt (370+370) és ehhez jönne néhány egyvonalas bérletvásárlás mivel érinti a búzát és közben jónéhány lakótelepet.

 

Azt a szerencsétlen 21es járatot meg vissza kell vágni eredeti délkiliáni végállomásra,semmi keresnivalója berekalján.Mivel üveggyárnál két bolt is nyílt a nyugatiaknak ez már zsírosabb célpont és utazni is fognak,kocsival esetleg villamossal.Délkilián-főtér-kissernő-lidi-turbó-szinvapark-búza-bláthy-selyemrét-tiszai útvonalon hogy ne másszon ki a lakótelep villamoshoz.Folyamatos lidi betéréssel.

 

Sok előnye nem lenne (utasszempontból) ha 30/31 búzát kihagyva-meg a fél várost elkerülve-továbbmenne tiszairól.Rohadt jó a cégnek csak azok akik fel tudnak rá szállni egyébként is kijutnak 44es járattal auchanba.Igaz perecesről is meg lehet oldani.Először be főtérre a bányától,onnan tiszaira villamos.majd 31es auchanig.Fanatikusoknak és ráérősöknek kiváló.

Előzmény: Racilaci (65165)
Racilaci Creative Commons License 2025.04.11 0 2 65167

Számomra az egy generális kérdés, hogy egy városi közlekedési cégnek mennyire kell kifejezetten a városszéli áruházak és vevőik igényeihez igazodni.

 

Itt legalább négyféle opció létezik:

 

a., semennyire, az áruházak szervezzék meg maguk a nem autós vevők szállítását, ha akarják

b., legyen egy minimál ellátás, amely alapvetően a dolgozói hivatásforgalomra és a szociális minimumra korlátozódjon

c., kínálati menetrend legyen: több kapacitást tegyünk oda, mint amennyi a valós, mert tkp. ha 20 percenként küldünk oda buszt, akkor is lesz mindig egy-két utas; meg majd nő is az utasok száma - de legalább nem csökken

d., kifejezetten a városszéli áruházhalmazhoz szerveződik valamiféle komplex városfejlesztési projekt, így építsünk oda valami gyakran megközelíthető végállomást.

 

 

Namost Miskolc viszonylatában én nagyon nagy híve lennék egy ilyen Miskolc-Dél kapcsán, mert ott már eleve kiépült egy sokfunkciós városszéli decentrum, ezt le lehetne követni közlekedéssel is.

 

Valami d., verzió alakult ki komoly kompromisszumokkal (rágyaloglás) a Repülőtérnél is.

 

 

De mi legyen a keleti kapuval? A d., opció esélytelennek tűnik. Az a., is, mert tényleg nem egyetlen nagy áruház van, amelyik különbuszokkal megoldja és kész, hanem vannak köztes megállók is minimális forgalommal stb. 

 

 

De szerintetek reális elvárás-e az, amit jinjang megfogalmaz, miszerint a 60 percenkénti járat "nem elég optimális a kényelmes bevásárláshoz"?

rednalhgih Creative Commons License 2025.04.11 0 1 65166

Vannak még azon a 44es járaton bevásárlók hidd el,nem csak ráérősök.Itt nem a kényelem a szempont hanem az árérzékenység.Ugye AU járat is néha teltházzal megy kilátótól pedig nézz rá a menetrendre,tanyasi a köbön,mégis vannak rajta.Hozzáigazítják napi rutint ha valamit nagyon be akarnak szerezni.Sőt 45re is felszállnak "cora" előtt mert szilágyinak megfelel,láttam már ilyet amikor csabáról mentem búzára,megpakolva lévaynál indultak haza mellékutcába.

Sajóhíd után is lehet betérősre 20-25 vásárló akiket nem zavar a 7es menetrendje,úgy szervezik a napjukat.

Hejőcsaba/hejőpark van ebből a szemszögből legtrógerebb helyzetben.Egyetemi lidibe nem megy busz,avasi penny határeset igaz ott nincs nagy választék,coop horror drága azt köszönik inkább nem,marad auchan.

Előzmény: jinjang (65163)
Racilaci Creative Commons License 2025.04.11 0 2 65165

A 30-as óra:19-re érkezik a Tiszaira és óra:40-kor indul vissza. A köztes időben simán oda-vissza megjárná az Auchant (a 7-esnek az Üteg u. - Keleti kapu között 8 perce van, az Auchan-betérés nyilván hosszabb kicsit, de oda-vissza 10 perc reális.) És az Auchanban munkába érkezés klasszikus óra:30-ra beérkezése is korrekt.

 

 

Annyi, hogy nem állna minden fél körben 20-20 percet a Tiszainál.

Előzmény: jinjang (65163)
jinjang Creative Commons License 2025.04.11 -2 0 65164

Egyébként épp ma azon gondolkodtam, hogy érthető módon rövidült le 1997 táján a 36-os, majd szűnt meg később, hiszen a város változásával az utazási szokások is változtak. De lassan akár vissza is lehetne hozni valamilyen formában, mert a Kiss Ernőn az Aldi és Lidl mellé most már Pepco és Rossman is települt, és talán ezzel még nincs is vége a bővülésnek.

Egy Avas-Csabai kapu-Uitz-Kiss Ernő-Főtér-Diósgyőr járatnak ezerszer több értelmét látom, mint a 21-es óránkénti bohóckodásának. A Tiszaihoz ugyanis mindkét végpontból van más alternatíva, de egymás között közvetlen járat nincs, pláne nem a Lidl és társait (plusz a Csabai kaput is) érintve.

jinjang Creative Commons License 2025.04.11 -1 1 65163

". ha a 7-es zsolcai ága menne a levesbe, akkor én is azt javaslom, hogy a 30/31-es páros valamelyike menjen ki az Auchanhoz. Mindkettőt lehet irányítani a Kilátóból és mindkettőnek jó ráérős a beosztása a Tiszain. Az óránkénti egyik kocsi guruljon ki oda. Az egyszerűség kedvéért legyen egy Avas Kilátó - Auchan 30-as"

 

Noha valóban logikusnak tűnik, hogy az Avas-Tiszai járat(ok) legyen(ek) használva ebben az esetben az Auchan elérésének biztosítására, de a (tudtommal) IC-khez igazított 30/31-esek nem biztos, hogy pont akkor állnának rendelkezésre, amikor az Auchan és társai kereskedelmi egységekhez igény lenne a buszra (pl. az ott dolgozóknak bejárni).

Bevásárlás szempontjából meg aztán végképp halott ügy egy óránként járó busz. Saját tapasztalat, hogy nem rohanós tempójú bevásárláshoz az egy óra kevés, a kettő meg sok, vagyis mindenképp várakozni kell. Eleve az ember már azt is meggondolja, hogy kimenjen-e busszal az isten háta mögé, amikor óránként indul az a busz, amivel kimehet.

Amíg a Cora idején a 44-es értelmezhető sűrűséggel járt, akkor érdemes volt ilyeneket csinálni, de amióta az összes vonalon kiritkították a járatokat, azóta tömegközlekedéssel városszéli bevásárlást csinálni csak a nagyon ráérőknek éri meg, már ha egyáltalán megéri.

Előzmény: Racilaci (65153)
Kisafka Creative Commons License 2025.04.11 -2 0 65162

 

 

Egy ilyenre gondoltam, de igazából már csak részlet kérdés. 

 

 

 

 

 

 

 

Egyébként amióta újra kiírták a helyközi buszos közszolgáltatási szerződést, és a néhány egyéb szolgáltató nem tudta a szokásos Leni, Csömör és társai járatokat konkrétan három társaság van csak ami ellát helyközi közlekedést. MÁV-csoport, Gysev és az MVK 7-es busza. Eléggé kilóg a sorból ez a finanszírozási forma, tény. 

Racilaci Creative Commons License 2025.04.11 -2 4 65161

Pontosan így van. Ha nem lenne 7-es, akkor a Szent István út pótlás nélkül el lenne látva az ónodi járatokkal és társaival. A Kassai - Ongai úton meg végigrobognának az ongai járatok és csá.

 

 

A 8-ast mondjuk nem tudom, hogy lehetne a Fonoda utcára kivinni, azért az esetében a Tiszai érintése feltétlenül szükséges.

Előzmény: Kisafka (65160)
Kisafka Creative Commons License 2025.04.11 -5 1 65160

Ez a 7-es busz arra a tipikusan jó példa, hogy miért jó a helyközi buszok beforgatása helyi forgalomba is. A 7-es miskolci önálló részére egyáltalán semmi szükség nem lenne, nem tartana el egy vonalat az az utazómennyiség ami ott jelen van.

 

Ugyanakkor ha lenne megállapodás a volános helyközi járatokon a bérletelfogadásról, akkor ez az egész kérdés már csak egy Felsőzsolca belprobléma lenne, mert hogy ők ilyen szintű szolgáltatást nem kapnának az biztos, a Zsolcai kapuban meg jóval több kiszolgálást kapna a jelenlegitől egy MVK bérletes utas.

Ha mégse lenne valami hasonló szerintem nem erőltetne meg magát senki, a 8-as menne a Fonoda utca érintésével és 7-es busz megszűnik.

Előzmény: Racilaci (65153)
Racilaci Creative Commons License 2025.04.09 0 2 65159

Nyilván ismerem a realitásokat. Azt is tudom, hogy sokkal kevesebb buszból jobb menetrendet lehetne faragni-:)

 

Egy ilyen járatra viszont szükség lenne.

Előzmény: rednalhgih (65158)
rednalhgih Creative Commons License 2025.04.09 0 1 65158

Ennek az egyharmada már létezik 240es formában.Kapacitás,pénz,jármű nem nagyon lesz rá csak írom hogy mi az időszerű.Arra se látok esélyt hogy érintett cégek beszálljanak finanszírozásba,ezt  városnak kell(ene) megoldani ha képes lesz rá.

Kizárt hogy csodás szinva utcán KETTŐ busz járjon főleg sajószigetinek.Már az eredmény hogy 8A+8B szétválasztásról elgondolkodtak.Akkora kerülő kevés emberrel hogy nem opció a túlélési fázisban.

Spórolni kellene ahhoz városzerte sok-sok pénzt.

Előzmény: Racilaci (65157)
Racilaci Creative Commons License 2025.04.09 0 2 65157

Vlsz. igazad van a 240-es meghosszabbításával.

Előzmény: rednalhgih (65155)
rednalhgih Creative Commons License 2025.04.09 0 2 65156

Ja várjál nem is a petőfi kolinál mert üteg utca azt várhatja hogy 3A jöjjön így átszállás nélkül el se jut a megyeibe.Ugyan 8as megfelel de arról is át kell szállni,ez csak egy plusz lenne műszkonként ha már úgyis érinti a megállót.

Előzmény: rednalhgih (65155)
rednalhgih Creative Commons License 2025.04.09 0 3 65155

Nincs jelentős forgalom mint azt leírtuk,leginkább műszakváltásoknál.Még szerencse hogy likőrgyár behalt jónéhány éve mert onnan is jönne 30-40 utas 7es csuklósra.Ettől még léteznek olyan vásárlók akik arra mennének a rengeteg bolt felé.

Ha mégis kikiáltják a független felsőzsolcai köztársaságot és eldobják maguktól az mvk szolgáltatást akkor ezzel a auchan kigyaloglással egyébként sem kell foglalkoznod mert a végállomáson fel tudnának szállni bevásárlók.Hol lenne vége?Gondolom csak az auchan megálló.

 

Igen így van a többség falusi akik átmennek a zebrán és felszállnak sárgabuszra.A kisebbik része meg lemaradó városi akik nézik hogy megy el 5 percenként főúton volán járat orruk előtt aztán a sokadik beérkező a 7es zsócáról.

Azt érdemes hozzátenni hogy elmebeteg beosztások is vannak arrafelé.Például metroba 11-19 között dolgoznak délutánosok,igen van ilyen.Búzáról 10:20 és 10:50 vagyis el kell menni előzővel mert az utóbbi már pont későn ér oda.Látni olyat völgyidőben hogy le és felszálló egyaránt előfordul.

Az hogy most láttál két nyugdíjast nem azt jelenti hogy ez az általános kihasználtság.Én meg ültem olyan 7es csuklóson ami beállt a játékboltnál és leszálltak róla hárman.Ki hinné hogy még oda is járnak buszokkal vásárolni.

 

A csorbató 17es egzotikus emlék de jelenleg nyáron se lenne értelme.Utaztam vele párszor,akkor csak az iskoláskorúak töltötték meg a szólót alkalmanként.Nyári szünetben (is) a táborozókat néha kivitték oszt ennyi.Pár horgász és az edzésre járó kenusok jelentették a kihasználtságot.

 

A sajószigetivel az a gond hogy az egész egy vadkelet,kreálhatsz oda buszmegállót de járda sehol és lehet gyalogolni az út szélén esőbe,szarba,mocsokba drótgyártól egészen a starplusig.Szarabb mint a 45ös bogáncs utca tajgajárat.Ezzel még nem segítettél a drótgyár-mechatronikai szakasz igényén.A 240es nincs összekötve semmivel és a mechatronikaiból tiszaira indulók is keringhetnek.Jelenleg nagyobb igény van mechatronikai felé tiszairól mint sajószigetire.Arról nem beszélve hogy a hell székház környéke egy ilyen sajószigeti körjárattal nincs kisegítve,mert vélhetően reptér felé mennének inkább megyei kórháznak mint a sajószigetire.

Szinva utca megint egy olyan szakasz ahol műszakos cég nem nagyon létezik.Hűtőház felé megvan a 8as és ennyi elég is.Még egy műszakos körjáratot beküldeni hogy szétverje az alját erős luxus lenne 9 milliárdos hiánynál.

Igény az lenne több útvonalon is de ami nagyobb létszámot felültetne műszakos járatra az a tiszai-hell-drótgyár-zsarnai-mechatronikai-reptér szakasz.

1-hell székház,ugyan a legtöbbje bizonyára kocsival megy oda de kiszolgálószemélyzetnek jól jöhet tiszairól

2-üteg utca sok vizet nem zavar de a selyemréti lakos meggondolná hogy kimásszon 3A-hoz petőfi koli elé vagy végignézze mechatronikait ami már kézenfekvőbb hiszen csak át kell ugrani az út másik oldalára.

3-kruspér és környéke biztos örülne (és alkalmazkodna) egy átszállás nélküli reptér műszakos járathoz.

4-műanyagról már írtam a falusiak/városiak hogy gyalogolnak tiszairól vagy selyemrétről

5-drótgyár és környéke (tigáz,patyolat,sajószigeti) kevesebbet gyalogolna mint a vasút mellől

6-volt remy és környéke már mechatronikaival egy lapon említendő ezért nem is részletezem 240es szükségességét.

 

Ha már a leírt körjárat és a tiszai-reptér (megnyújtott 240es) között kell választani akkor inkább az utóbbi tűnik népszerűnek.Direkt nem írtam közben a zsarnait mert oda inkább "8ZS" járat kellene búzáról,ha mögötte lenne megálló az érdemben sok várakozót nem jelente csak a cégek miatt kellene.   

Előzmény: Racilaci (65153)
rednalhgih Creative Commons License 2025.04.09 0 2 65154

Ez annyira nem meglepő hiszen a főépítész konkrétan tagadta hogy martintanyáról bárkinek is ingerenciája lenne biciklivel yhíd érintésével városba utazni.Nem a mostani kopaszra gondolok mert az biciklizik hanem a szakálas (arisztotelész) erősködött hogy biza itten a népeknek nincs igényük ilyesmire.

Láss csodát,lakossági fórumon a kelleténél többen jelezték hogy de igen jóvóna egy biciklisáv,ha már építenek valami monstrumot.Erre mvsc pályánál tervezni kellett egy látványos szerkezetet és hozzácsapni a meglévő hídhoz.Megmondom őszintén nagyon ritkán járok 3A/3 járatokkal így nem is figyeltem hogy biciklisek hogy tudnak lejönni a hídról.De mintha vízügynél csak lépcső lenne város felé mert két,térdig érő kertkapuval lezárták a gyalogos járdát.Ezek szerint biciklisek csak tiszai felé mehetnek?

Előzmény: Racilaci (65152)
Racilaci Creative Commons License 2025.04.08 -3 1 65153

Megpróbálok a különböző felvetésekre egyben válaszolni. Mivel a másik autópálya-kijárót lezárták, most vagy Kistokajon át tudom megközelíteni autóval a várost, vagy a keleti kapun és a József Attilán keresztül. A témánk miatt most az utóbbit választottam többször, egészen különböző időpontokban.

 

A további beszélgetés kedvéért pontokba szedem azt, amire eddig jutottam:

 

1. az érintett megállókban szerintem nincsen jelentős forgalom, az általam alább javasolt megoldással vlsz. abszolút kezelhető lenne a dolog.

 

2. azt nem érzem kellően erős érvnek, hogy van néha itt-ott néhány gyalogos, aki az Auchanból cipekedik. Ők jellemzően az aszalói, szikszói stb. buszokról, -ra érkeznek. Nyilván van, aki a kinti 7-est célozza meg, de erre alapozni egy hálózatmódosítást kissé túlzó lenne. A Forrás ABC előtt láttam egy délelőtti időpontban két nyugdíjast. Namost ez az a helyzet, hogy vagy mennek Volánnál (ingyen van nekik), vagy megvárják az óránkénti buszt - ilyenre mást nem lehet alapozni.

 

3. az kifejezetten jó, ha löketszerűen vannak utasok pl. a Fonoda u-nál - arra lehet rásegítő műszakos járatokat kalibrálni. Napközben is az tűnik a legforgalmasabb köztes megállónak, 1-2 utas ott mindig van, máshol gyakorlatilag nincs senki.

 

4. valójában ha marad a 7-es a mostani formájában, a környékkel akkor is kellene valamit kezdeni, mert teljesen alulkiszolgált. Én erre a drótgyári járatra nem emlékszem, ilyen az 1980-as évek második felében már nem közlekedett. Én még a Vízitelepekig kirohanó 17-esre emlékszem, ennek egy módosított verzióját javasolnám - amennyiben marad a 7-es.

 

 

Konkrétan min. műszakváltásokkor Tiszai pu. - Baross elágazás - végig a Zsigmondy V. utcán - Sajószigeti u. - Fonoda u. - Szinva u. - Tiszai pu. körjáratra gondolnék

 

 

Egyébként az is durva, hogy a Pázsit, Kruspér, Vásárhelyi utcákon simán élnek annyian, mint az emlegetett Bükkszentlászlón, ehhez képest a 7-esre vagy a 8-asra lehet jó nagy rágyaloglás után felszállni.

 

 

5. ha a 7-es zsolcai ága menne a levesbe, akkor én is azt javaslom, hogy a 30/31-es páros valamelyike menjen ki az Auchanhoz. Mindkettőt lehet irányítani a Kilátóból és mindkettőnek jó ráérős a beosztása a Tiszain. Az óránkénti egyik kocsi guruljon ki oda. Az egyszerűség kedvéért legyen egy Avas Kilátó - Auchan 30-as

 

Innen szétválik a fejemben több opció, ki kéne számolni, próbálni, hogy melyik a legoptimálisabb.

 

A. verzió:

a 31-es menjen tovább a Tiszai érintése után a Fonoda utcáig, ott forduljon vissza a nagy körforgalomban és szintén a Tiszai érintésével menjen vissza. 

 

B. verzió:

a 31-es a Tiszai érintése után Szondi Gy. u. - Fonoda u. - Szinva u. - Tiszai hurkot járjon be és menjen vissza az Avasra. Ebben az esetben természetesen a 101B napi néhány menetére a Szondiig semmi szükség.

 

C. verzió:

ez az elb.szott 101B a Szondiról - Fonoda u. (nagy körforgalom) - Szondi u. útvonallal kezd és úgy indul világjáró útjára. végülis annak a járatnak már oly mindegy, hogy még hány ökörhugyozást teszünk bele.

 

D. verzió:

a 101B a Szondiról - Fonoda u. - Szinva u. útvonalon közelíti meg a Tiszai pu.-t.

 

 

A-D verziókkal a 7-es Miskolcon belüli legforgalmasabb megállójában pótolva lenne a kieső indulások nagyobb része.

Előzmény: rednalhgih (65143)
Racilaci Creative Commons License 2025.04.08 0 4 65152

Az valami magyar sajátosság, hogy a hídon járdát / kerékpárutat építenek, de se le, se fel nincs rávezetés / levezetés. A Tiszaújváros-Polgár közötti Tisza-hídra utólag barkácsoltak egy elkülönített kerékpárutat. Három nyáron át állt miatta a forgalom, mert félpályás lezárással tudták megoldani. Ennek van tíz éve, ehhez képest máig nincs megoldva a fel- és levezetés, a hídon a kerékpárutat nem aszfaltozták le, mi több, két nagy betontömbbel el is zárták a két kijáratot.

Előzmény: rednalhgih (65146)
rednalhgih Creative Commons License 2025.04.07 0 5 65151

A tekintetesék most éppen a semmiből osztogatnak több tucatnyi projekthez készülve a választásokra,úgy gondolják lesz még legalább pár ezer naíva aki elhiszi hogy ezek 2029 után meg fognak valósulni.

Erősen koncentráltam de a tömegközlekedés vagy ahhoz kapcsolódó pont nem került szemem elé.Hakniznak játszóterekkel és néhány út rendbetételével meg előkerült megint a zöld kör hülyeségük de hogy mi lesz a 9 milliárd sorsa szondin az egyelőre rejtély.

Előzmény: Atis57 (65150)
Atis57 Creative Commons License 2025.04.07 -6 1 65150

Szia!

 Az Bölcs , Tekintetes és Magasságos Hivatal alkalmazottait  ne zavarja ?

Előzmény: Marcell Takács (65149)
Marcell Takács Creative Commons License 2025.04.04 0 5 65149

Van egy kérdésem. Miért megy 10-zel a villamos 7:00-17:00 között a Városházánál?

rednalhgih Creative Commons License 2025.04.04 0 3 65148

Most mutatta miskolci tv hogy takarítják a járműveket kívül-belül :)

Juhász nagyon lelkesen bizonygatta hogy rajtuk nem múlik semmi.Csak úgy porszívózták az üléseket mint a kisangyal,glancolás mindenhol.

Előzmény: Trilexhu (65147)
Trilexhu Creative Commons License 2025.04.04 0 4 65147

A ZOO járat is megjelent az alkalmazásban, április 17-től indul.

rednalhgih Creative Commons License 2025.04.03 0 3 65146

Mindössze a metro-kínai között amin többször végiggyalogoltam.Meg az auchan-főút szakasz ami már inkább kihasználtabb,többségében a volánhoz kigyalogló auchan vásárlók jóvoltából.

Rejtély egyébként hogy gondolták.A sajóhídon gyalogos járda aztán.....a nagy semmi,távolabb megszakítja metrotol kínai (jánykori nevén bricostore) irányba ami tart a volán megállóig.Ezen kívül kavicsos fos az út szélén.

Előzmény: balakaa (65140)
Marcell Takács Creative Commons License 2025.04.03 0 4 65145

És.... bejött. A mobilalkalmazásba elérhető tavaszi szünet 1. napjára a menetrend.

Természetesen a 7 órási időszak kivételével óránként járnak.

(8 órási időszakban nincs busz)

Lehet rájöttek az MVK-nál ,hogy az embereket fejét nem kéne megkavarni ,mint őszi szünetben az ME esetében.

Előzmény: Trilexhu (65144)
Trilexhu Creative Commons License 2025.04.03 0 6 65144

A 22-esre bőven szükség lenne a 12-20A mellé, főleg délelőtt, tömve van mindkét járat. De ne legyenek illúzióink. Valószínűleg csak arról van szó, hogy 17-én közoktatásban már tavaszi szünet van, így tanszüneti menetrend lesz érvényben, egyetemen viszont még van aznap oktatás, így kell ez a plusz a 20-as mellé. Ez volt ősszel is, csak akkor ME néven.

 

A 21-101B, 1VP KI irányú LÁEV megállója kapott esőbeállót. Régi zöld fajta rozsdásan, összefirkálva. Nem tudom, hogy honnan hozhatták el.

 

Valamint néhány hete a CNG-k belső kijelzőinek bal felső sarkában újra látszik a viszonylatszám. A 101B nyilván nem fér ki rendesen :)

Előzmény: Marcell Takács (65142)
rednalhgih Creative Commons License 2025.04.03 0 1 65143

Attól még hogy óránként tér be auchanba nem azt jelenti hogy főútról nem mennek be bolt felé vásárlók vagy ottani dolgozók a nem betérősről.Nem nyugdíjasokra gondolok hanem fiatalabbakra.Mióta megnyílt tapasztaltam már mindenfélét,vegyes a kép.Elpöcsöltek pénztárosok és nem érte el a betérőst város felé,nézi a menetrendet,számol és elindul a főútra.Álltam már ott én is 4-5 emberrel egy időben.

Ezen kívül van a környéken pár cég/szolgáltató.

Ha nem is csuklós de szólóval ezt a menetrendet tartani kellene főleg úgy ha AU járat megszűnne.

 

Azzal óvatos lennék hogy teljesen szóló legyen.Álltam már olyan betérős csuklóson ahol minden hely foglalt és szondinál szálltak fel még két tucatnyian.Völgyidőben nem vitatom de váltásnál abból hering lenne.Zsócáról félházzal érkezik,boltnál felszáll 20 vásárló,metronál 8 utas,ave székháznál 10 utas,szondin tucatnyi és nagyjából onnantól már csak leszállás.Selyemréten fel páran búzára mert jaj de jó pont oda mennének.

Azt nem csodálom hogy 14:57 nem annyira népszerű mert akkora már szinte mindenki elment délelőttösből búzára.Olyan mint 13:57,14:17,14:37 még a sajószigetiről maratont gyaloglóknak is megfelel.

Nem tudni mit barmolnak majd ezzel de ha kizárólag auchanig hozzák be a népet akkor eleve nem lehet szóló mert zsóca megtölti és még hozzá jönnek a műszakosok,bevásárlók.

 

A polgárjenő (+belterjes kondája) fel se fogja mennyire nem kell miskolcnak ez az egész.Tipikus jurtában ragadt mínkmagyarok nomád elme,lövése nincs a következményekről.Még nem látja az irodából milyen károkat okoz a saját településének.Rádiós köszöni szépen ha mégis az önállósodás mellett teszik le a voksukat.

 

Régebben létezett (időszámításunk előtt) egy drótgyárnak címkézett járat.Olvastam róla,de nem vagyok mazochista nem keresgélek utána.Elkopott a 10es busz ezredfordulón és utána ZS járat 2007ben,azóta a környék cumizik 8as járattal (ami be se megy búzára legalább hétvégén).A kényszer 240es csak egy rossz vicc de szükséges.

Ettől még a hell-mechatronikai szakasz gyalogol vasúttól több évtizede.Mókás hogy reptérnél átmennek vasúti híd alatt majd visszajönnek 240es járattal ugyanott.Kizárólag műszakos járatra kell gondolni,lakossági igény a hell székháznál van de annyira minimális hogy óránkénti ellátás is luxus reptér felé.

Amíg nem létezett mechatronikai addig is megélt volna ez a műszakos több évtizedig a drótgyárnál visszafordulva gömörinek (tigáz,patyolat,D&D,egyéb cégek) de már mindegy,elmúlt.Most hogy televerték a repteret bádogcsarnokokkal,kifejezetten időszerű összekötni reptér-mechatronikai-tiszai útvonalat.Sajószigeti mindenképpen gyaloglós bármi is lenne arrafelé csak nem mindegy hogy vasúttól vagy drótgyártól.

 

Mindezek előtt érdemes végigjárni a cégeket hogy milyen beosztásokkal operálnak és felmérni az igényeket.Online verziót én kihagynám mert nem biztos hogy főfőnökhöz eljut az infó,lehet megakad titkárságon és írnak valami ökörséget amiből a szondi kreálna egy félig használható újonc vonalat.Ezt kopogtatással élőben letárgyalni hasznosabb,kiküszöbölve a félreértéseket.  

Előzmény: Racilaci (65138)
Marcell Takács Creative Commons License 2025.04.03 0 2 65142

22-es járat a valós idő alkalmazásban!

Menetrend még nincs.

pasazer Creative Commons License 2025.04.03 -2 3 65141

Ezt azért nem állítanám, de tény néhány műszakváltós járat kivételével általában 1-5 utasnál több nincs megállóként. Szerintem a mai 7-es menetrend szerintem is sok lenne, de ha már változtatni kell akkor átgondolandó nem lehetne-e a 30-31-est tovább vinni a Keleti kapuig? 

Előnyök: a város a mostanitól nagyobb részéről közvetlen eljutási lehetőség , továbbá völgyidőben plusz kocsi nélkül is működne, csúcsban is csak egy plusz kocsi kellene. 

A 30-31-es irányítható az Avasi Kilátótól is, ráadásul ezek a buszok részben most is tovább közlekednek a Szondi Gy. u.-ig. ( még olyanok is amelyek nem kiállók) tehát km is kevesebb lenne mint egy rövid 7-es esetén. 

 

Hátrány a Búza téri kapcsolat elvesztése. De gyakorlatilag a 11-es kivételével minden más járatra megmaradna az átszállási kapcsolat (1,3,3A Tiszai, 4 Vízügy. 20A,24 SZTK) aki pedig a VOLÁN-ra száll át annak nagy részt bérlete van és eleve a VOLÁN-nal jár már most is. 

A Selyemrét- Búza kapcsolatot pedig biztosítja a 3-as és az 1-es. 

 

Így gyakorlatilag 3 buszt nyerne az MVK és a Keleti kapuig reggel 20 délután 30 délelőtt és este 60perces követés lenne.

Előzmény: balakaa (65140)
balakaa Creative Commons License 2025.04.03 -2 0 65140

A Zsolci kapu forgalmát azt hiszem jól érzékelteti, hogy <<nincs>> gyalogos járda a Sajó hídon túl, ennélfogva potenciális utast sem várhatunk. Csoda, ha lézengenek páran "kékbuszra" várakozva.

Előzmény: Racilaci (65138)
gábris Creative Commons License 2025.04.02 0 3 65139

A múltkor pont az előzővel jöttem befelé (14:37-es betérős), az jól meg volt pakolva.
Annyira nem figyeltem hol mennyien szálltak fel, de műszakváltáskor löketszerűen jönnek az emberek.
Lehet van fél óra nyugalom, de aztán megint összeverődik egy nagyobb létszám.

Előzmény: Racilaci (65138)
Racilaci Creative Commons License 2025.04.02 0 7 65138

Az Auchanhoz most is óránként fordul ki a 7-es, a műszakváltásos időszakokra (= csúcs) meg én is írtam a plusz menetet. Tehát hiába írsz ilyen hosszan áruház- és cégneveket, meg kevered bele a 68-ast, továbbra sem látom, hogy annyira nagy különbség lenne a kettőnk álláspontja között. 

 

(Ma a Felsőzsolcáról 14:57-kor induló járat előtt értem kb. 5 perccel a Szondi Gy. megállóhoz. A teljes szakaszon senki nem várta azt a járatot, kivéve a Fonodát - ott a tucatnyi helyett három hölgy várakozott, s talán egy gyalogos még sietett oda. Szembe épp közlekedett ki egy 7-es, arról a Sajó utcán láttam egy leszállót. Kb. ezt az utasforgalmat tippeltem volna magamtól is. És ez azért a csúcsidőszak volt, s nem nyomkodtam a telefonomat sem autózás közben...)  

 

 

Az egész ugye abból indult ki, hogy valaki felvetette, a 7-est miért nem a BKK-agglós logika szerint finanszírozza közösen a két város. Erre továbbra is az a válaszom, hogy a zsolcai utasok nélkül a 7-es a jelenlegi fordulószám mellett elenyésző kihasználtságú lenne. Ezt támasztja alá Eládi olvtárs is, aki szerint egy városhatárig közlekedő "7-est" rögtön lehetne szólósítani és a völgyidőben ritkítani. Ez azért nagyon messze van attól, hogy Miskolcnak megérné a közös, 50%-os finanszírozás a napi 51 járatpárnyi csuklós vonalon.

 

Tehát igen, egyetértek az első mondatoddal: a miskolci polgármester vlsz. tapsikolna örömében, ha ettől is megszabadulna.

 

 

Egyébként azzal is egyetértek, hogy az egész környéket újra kellene gondolni legalább a műszakváltások idejére: a Fonoda utca, Sajószigeti út, Zsigmondy Vilmos út-Várközi Lajos út gyakorlatilag teljesen ellátatlan. Lényegében egy "külső 8-asra" lenne szükség, a mostani 8-assal félig-meddig párhuzamos útvonalon vagy valami feltáró típusú hurok- vagy körjárattal.

Előzmény: rednalhgih (65136)
rednalhgih Creative Commons License 2025.04.02 0 2 65137

Azt se értem miért kellene rádiósnak dideregve várni a végkifejletet.Ez a rendszer inkább zsócának előnyös mint nekünk.Ha szakadni akarnak akkor tegyék.Csúnya mvk megszabadul a közönségtől valamint az auchan utáni mindennapos közlekedési banzájtól.Tessék csak tessék,mint tapolca káli alatt,függetlenek szerettek volna lenni.Azt nem gondolták át hogy a várossal hogy lesz összekötve a pár ezer fős tapolca és mennyibe fog kerülni nekik az új verzió.Igaz akkor még nem látszódott a brutális lehúzás ami most megy,de elképzeltem a független tapolcát milyen "szolidaritási hozzájárulást" kapnának a nyakukba.A pincét is kihúznák alóluk.Aztán lehet gondolkodni hogy kivel,hogyan,mibű kötik össze a várost tapolcával.A független tapolcai miniállam azonnal kivetne milliomosékra 50 féle füstadót.Gólyafészek adó,rigófütty adó,fenyő adó,orgonabokor adó,strand adó,büfé adó,játszótér adó,avalon adó,biztonsági kamera adó,kertlocsolás adó.....a lehetőségek tárháza (és lenne is miből)

 

Ha már lemondtak az auchan utáni szakaszról akkor esetleg a város foglalkozhat saját igényeivel a környéken.Időszerű lenne tiszai-mechatronikai műszakos járatot indítani (zsarnai mögött) mert elég sok cég megjelent az ipari pusztulatba.Drótgyár mögött meglepődve láttam tavaly hogy mennyien gyalogolnak tovább sajószigetire.Járda nékül,életveszélyes közegben.Mint kiderült egy beszélgetésből egyesek húszemeletestől gyalogolnak a sajó gátig.Mióta műanyag létezik a vágóhíd utca végén,tiszairól gyalogolnak.Az mostanra több évtizedet ölel fel.A lábuknak meg több tízezer kilométert.

Előzmény: rednalhgih (65136)
rednalhgih Creative Commons License 2025.04.02 0 2 65136

Majdnem.

 

Mivel nem nagyon használod a 7es járatot (sem) így nem láthatod azokat akik bevásárolva felszállnak auchannál,metronál,mömaxnál.Persze hogy elsődlegesen autósokra gyúrnak,de ez nem azt jelenti hogy buszon nincsnek vevők.

Az lehet hogy nem alapoznak a cégek mvk/volán felhasználókra,ettől még vannak olyanok akik busszal járnak arrafelé dolgozni és vásárolni.A szondi alkalmazottai se mind kocsival mennek be.

Műszakváltáskor látni azért csuklóson masszív létszámot,bár ezt nem hiszed mert nem használod.Én meg látom hogy a sajószigetiről kigyaloglók-többek között-nagyon is stabil utasok.Selyemrét kifejezetten örül annak hogy auchanba el lehet jutni a strandtól és nem kell kimászni a hell székházig.

Arról meg elfeledkezel hogy meki és társai előszeretettel alkalmaznak diákokat a fillérkúrogatás miatt,pont ez hiányzik nekik a milliárdokhoz.Egy diák általában nem rendelkezik saját kocsival (többsége jogsival se) így kénytelen miskolciként diákbérlettel 7es buszra szállni és azzal odajutni.Előnyben a megyebérletesek a sűrűbb volán ellátás miatt.

 

Szerinted óránként elég egy busz auchan felé.A többség szerint meg nem,főleg akik időhöz vannak kötve.Akkor már elindul a barosstól gyalog és odaér a következő busz előtt auchan bejárathoz.Egyenes út az utasvesztéshez.

Nem tudom miért szeretnél tanyasi menetrendet a 7es falusi menetrendje helyet.Nézz már rá arra a táblázatra.Bükkszentlászló egyenlő a gömöri felüljáró-auchan szakasz igényével?Autózz már végig a főtér-bükkszent (68as útja) vonalon és számold meg mennyi cég van a környéken,azoknak milyen forgalma.Egy darab kisbótot találsz is a vasgyári temetőnél,szar szutykos tipikus ótvar túlárazott telepi egység.Ezt méred a hell,mömax,mvk,volán,ave,fonoda udvar,émász,sajószigeti,vízügy,metro,forrás,decatlon,piros kínai,auchan,meki,kfc,plusz kisebb cégek igényeihez.

 

Nem feledjük hogy a volán is arra jár.Igen jó csak én meg ha arra van dolgom nem fogok a havi bérletem mellé jegyet venni volánra mert ott a 7es.De ha jövő héttől elfogadják búzáról a bérletem akkor 5 percenként felszállhatok bármire.Rajtam nem múlik,azonnal be is járom a várost volánnal ha éppen az jön helyi járat helyett.

Előzmény: Racilaci (65129)
Racilaci Creative Commons License 2025.04.02 -1 4 65135

Ha esetleg sikerülne viszonylag civilizált módon válaszolnod, megtisztelnél vele, ha felvázolnád, hogy szerinted honnan / hová megy az a tucatnyi ember.

Előzmény: Gody papa (65134)
Gody papa Creative Commons License 2025.04.02 -4 5 65134

a pamutfonónál mindig egy tucatnyi ember áll a megállóban, nem kéne mindig a telefont nyomkodnod és hülyeségeket beszélni

Előzmény: Racilaci (65133)
Racilaci Creative Commons License 2025.04.02 -6 0 65133

Abszolút hiszek neked, csak azért csodálkozom, mert kb. soha nem látok a közbülső megállókban még elvétve sem várakozót. Talán a Szondinál, a Károly Hotel előtt láttam már várakozó melósokat, de máshol nem. Emlékszem gyerekkoromban a Fonoda megállóban tömegek várakoztak, akár a 7-esre is.

Előzmény: Eládi (65132)
Eládi Creative Commons License 2025.04.02 -1 3 65132

Úgy gondolom nem. Meg kellene tartani ezt a menetrendet, de mondjuk abban egyetértek hogy a peremidőszak menetrendjét felül kell vizsgálni, azon lehet alakítani. Max még le lehet szólósítani a vonalat.

Előzmény: Racilaci (65131)
Racilaci Creative Commons License 2025.04.02 -5 0 65131

Igenis van forgalma a 7-es járatnak Búza tér-Keleti kapu (Auchan) szakaszon is.

 

 

Az óránkénti menet (+ csúcsidős plusz menet) nem elégítené ki azt a forgalmat? 

Előzmény: Eládi (65130)
Eládi Creative Commons License 2025.04.02 -1 6 65130

Kár hogy így látod, redna olvtárs reálisan felvázolta a képet. Igenis van forgalma a 7-es járatnak Búza tér-Keleti kapu (Auchan) szakaszon is.

Hallottam olyan pletykát is hogy zsóca venne két elektromos csuklóst és a Keleti kapuig hordaná az utasokat. 

Amúgy szerintem nem lesz ebből az egészből semmi. A Volánnak szerintem ez nem kell, ha csak rá nem tolják fentről (off : lásd Csömör busz és Transtour járatok).

Előzmény: Racilaci (65129)
Racilaci Creative Commons License 2025.04.01 -7 0 65129

Az első bekezdéshez: én is fel tudom sorolni az összes ottani foglalkoztatót, meg áruházat, de tényszerűen az a helyzet, hogy

 

a., ezek az üzletek (Metro, Forrás) nem a buszos vevőközönségnek szólnak; a foglalkoztatók (Decathlontól a Volánig stb-stb.) nem az MVK-s hivatásforgalmi ellátásra alapoznak

 

b., az óránkénti egy MVK-járat bőven elegendő lenne (nyilván csúcsidős rásegítés elképzelhető pl. műszakváltás, munkakezdés, -végzés okán)

 

c., ne feledjük, hogy a Volán kb. 5 percenként járja oda-vissza ezt a szakaszt, aki nem tud mással, simán tud busszal közlekedni.

Előzmény: rednalhgih (65128)
rednalhgih Creative Commons License 2025.04.01 0 7 65128

A gömöri felüljáró-auchan közötti cégek dolgozói használják akiknek ugye meló végeztével vissza is kell jönni.Metroba,forrásba,auchanba,szembe kínaiba is járnak vásárlók.Decatlon,mömax,vízügy a hídnál,émász telep,meki-kfc-burgerlófax diákmelósai,fonoda cégei,fonodaudvar kevaimpex dolgozói,mvk/volán alkalmazottak,sajószigeti cégei (betatherm,starplus,ave)

Annyira azért ne nyírbáld meg a 7es menetrendjét mert "pár" emberrel kitolnál.Műszakba is járnak.

Selyemrét(+belváros) szintén használja auchan bevásárlásra mivel hétfő-kedd-szerda nincs AU járat.Vologdáról is bizonyára átszállnak búza aluljárónál mert mással nem lehet eljutni a keleti végekre.

 

A zsócai polgárjenőhivatal polihisztor tagjai mit sem értenek abból ami körülöttük zajlik.Mostanában fűnyíró elven darálnak mindent minden településen ami szúrja a szemüket,az se érdekli őket ha duplán szarul járnak anyagilag.Mert a következményekig nem látnak,hogyan is látnának ha nem használják a rendszert.Az csak hetekkel/hónapokkal később derül ki mekkora öntkönszúrást követtek el a saját településükön.

Nem tudjuk pontosan hogyan zajlott a tárgyalás de csodálkozom rajta hogy a minisztérium elvtársai nem küldték el őket a pitsába.Lehet ebben az is hogy jövőre választás és szigorúan ígérgetni kell mellőzve a valóságot.Tudják hogy szar lesz bármit is tervezzenek de a belterjes csordát meg kellett nyugtatni "megoldjuk" szöveggel.

 

Igazából miskolc ezzel nem sokat veszítene mert auchanig mindenképpen lenni kell ellátásnak.A zsócai kanyargást (és annak utazóközönségét) szíves-örömest lepasszolnák.A nagybóttal megegyeznének hogy akkor innetől AU midi szevasz és mehet más vonalra csütörtöktől vasárnapig.Szívni leginkább a miskolcra bejáró diákok és melósok fognak.Selyemréten át tudnak szállni villamosra vagy sem,mert ha nem tér be a volán akkor gyalog aluljáró és centrum elől villamos.Betér vagy sem auchanba volán mert ha nem akkor szomszéddal zsugázni hogy kocsival bevigyen vagy gyalog be-ki a főútról.Szidni fogják a testületet zsócán bármi is történjen.Amikor rájuk borul az egész biztos megtalálják a bűnbakot csak ne kelljen vállalni felelősséget.Szolidaritási adó,csúúúúnya mvk,soros,prüsszel,gyíkemberek,szabadkőmívesek,városbéli puhányok-nyavajások,trampli,vámháború,vírus,trianon,szomszédba háború,mohácsi vész,habsburgok....a merítési lehetőség határtalan.

Dőljünk hátra és lássuk mit hoznak ki ócsóbban a minisztériumba.  

Előzmény: Racilaci (65127)
Racilaci Creative Commons License 2025.04.01 -3 6 65127

Én miskolci polgármesterként ebbe biztos nem mennék bele.

 

 

Ha nem lennének a 7-es busznak felsőzsolcai megállói, akkor az MVK-nak annyi lenne a dolga jelenleg azzal a környékkel, hogy óránként egy buszt kivigyen az Auchanig. Az óránkénti másik járatra, meg a reggeli csúcsban az óránkénti 3 plusz futásra Miskolcnak semmi szüksége, kb. senki nem használja ezeket a buszokat az Auchan-Baross közötti szakaszon. Ezek kizárólag felsőzsolcai illetőségű igényeket szolgálnak ki. 

 

 

Ezért hülyeség egyébként a zsolcai polgármester álláspontja, hisz eddig évi 10, most évi 100 millióért kap egy lényegében az egész települését feltáró belső helyi járatot, ami még ebben a roncsverzióban is azért csak ad a lakosainak egy folyamatos kapcsolatot az Auchanhoz, meg a belvároshoz / villamoshoz is. 

 

Ha váltanak a volánra, akkor nagyon-nagyon max, nagyon jó esetben a következő lesz:

 

- kap egy db. csuklóst, ami óránként egyszer megjárja nagyjából azt a vonalat, amit most a 7-es (nagyon sok udvarlással esetleg valami Auchan-betéréssel) - de még így is kb. lőttek a belső helyijárati rendszernek

 

- az Alsózsolca-Ónod felé járó, Felsőzsolca szélét érintő járatok számát óránként eggyel megnövelik

 

- a reggeli csúcsban még kap egy-két plusz fordulót egy kirohanós Credoval (mondjuk az rejtély, hogy honnan kerül rá kocsi/forda stb.).

 

- és hétvégén mindezt el is lehet felejteni, a mostani 30 percenkénti 7-es helyett kapnának óránként valami Dózsa György - Kossuth utat érintő, betérős logikában közlekedő sajópetri járatot, azt csá.

 

 

Ennél rosszabb, de nem elképzelhetetlen verzió, hogy az ongai / sajópálfalai / szikszói + alsózsolcai járatokkal mókolnának (max. plusz egy utcányi befordítással) és nem is kapna Felsőzsolca önálló fordát/buszt.

 

 

 

Az a szemétség, hogy nyilván a zsolcai polgi is tisztában van vele, hogy legjobb lenne nem nyúlni semmihez, de egy ekkora városnak ennyi pénze sincs a közlekedésre, miközben a rengeteg autó csúcsban áll a két körforgalom között. 

Előzmény: sávore (65126)
sávore Creative Commons License 2025.04.01 0 6 65126

Az nem lehetséges hogy a Pesti agglos buszok mintájára közlekedjen a 7-es? Át veszi a Volán a vonalat, mondjuk az ide ígért 3 villany busszal, finanszírozás pedig Auchan/Keleti kapuig a Miskolci önkormányzaté, onnan kifelé pedig ÉKM.

Előzmény: Balee15 (65114)
Racilaci Creative Commons License 2025.03.31 0 3 65125

Igen, erről van szó. Ez a szösszeneted most kb. irodalmi értékű a szőlőúttal, Vödörkatival és a Pannon Tengerrel-:)))

Előzmény: rednalhgih (65124)
rednalhgih Creative Commons License 2025.03.31 -1 6 65124

Kotorásznak már egymás zsebében is nem csak a miénkben.Várható volt.Majd kitalálják hogy az önkormányzatoknak kötelező állampapírt venni és abban tartani vagyonukat X-Y %-ig nehogy búcsúra és falunapra kőccsék.Szerintük elherdálja mindenki a pénzt.

 

Vödörkati és sameszai izgultak rá az iparosításra.Ők sem gondoltál hogy a központ lerabol mindent.Nem így tervezték.Most már azt írom nem is baj hogy miskolcon több nem fér mert annál több pénzt rabolnának le innen.A posta logisztikát is kiköltöztették tiszairól.Minden dolgozó elérte tömegközlekedéssel.Jelenleg a semmi közepén úgy néz ki hogy elől szőlőút,balra kukoricás,jobbra kukoricás,hátul kukoricás.Totális agyrém helyen távol vasúttól,távol autópályától.Ezek még ahhoz is hülyék hogy pozicionáljanak.

Sajnos az van ha látják a táblázatban mennyi iparűzési adót szedsz be akkor rárabolnak ha szorul a pénztárca.Felsőzsolca se így képzelte a bevételeit csak köptek egyet a levesükbe.Agyalnak a spóroláson hát mit ad istenke ott a 7es busz,csúnya mvk tízszerésre emelte a díjat.Nosza vágjuk meg oszt szóljunk az elvtársaknak (úgyis a mi kutyánk kölykei) jóvóna sárgabusz.Megveregették egymás lapockáját,ittak egy felet és megígértek bort,búzát,békességet.

 

Auchan betérés polgárjenő hivatalból annyi hogy beül a kocsiba és elhajt a körforgóig oszt ott is van a bót előtt.Akinek zsócán nincs kocsija az annyit is ér.Fel se fogja a baromállat hogy nem véletlenül tért be auchanba 7es busz mindkét irányból.Ha volánnak nem kell az auchan keringő akkor kimennek a főútra pakkokkal és megvárják a kikönyörgött buszjáratot ami ócsóbb.Vagy lehet mégse ócsóbb.

Pannontenger 2025

 

 

Előzmény: Racilaci (65123)
Racilaci Creative Commons License 2025.03.31 0 7 65123

Egyszerűen röhej, hogy egy Felsőzsolcától "szolidaritási hozzájárulást" szed be az állam. Most nem azért, de azon a fejlettségi szinten, amin pl. az a település van, neki kellene ilyen hozzájárulásból részesülnie. Ugyanez igaz Miskolcra is.

 

Azért, mert droidokat nagy számban foglalkoztató cégek vannak egy település szélén, még nem kellene elvenni az utolsó fillért is az adott településtől.

 

 

Valójában ahogyan van óránként 1, csúcsban 2 Mályi-csuklós, úgy lehetne felsőzsolcai Volán-járat is, s csá. Az Auchan-betérést meg persze el lehet felejteni...

 

 

Szomorú, de ez van, ha az állam szét- és lerabol mindent.

Előzmény: rednalhgih (65121)
Atis57 Creative Commons License 2025.03.31 -1 3 65122

Szia!

 Ez Azért 1985 óta a "felszinen lappang" --csak nem mindig látszott ki a vizből.

 

Már az 5FT-s jegyet is sokalták Zsolcán.

Előzmény: rednalhgih (65121)
rednalhgih Creative Commons License 2025.03.31 0 4 65121

Nem igazán egyértelmű a szöveg.

 

Mintha azt akarnák hogy a két rendszer párhuzamosan fusson zsócán.A "besegíteni" nálam azt jelenti hogy megmarad a 7es és betér némelyik volános.Az "összeg csökkentése érdekében" szintén ezt erősíti.Vagy gyomlálnak pár 7es indulást és az auchan betérősök megmaradnak,ami nem auchanos azt meg viszi a volán.Bárhogy lehet értelmezni.Képzelem mennyire kell volánnak az auchan kanyargás.Zavaros az egész,kéne is meg nem is mint a magyar népmesékben.

Ha tényleg valami öszvér megoldást szeretnének akkor nagy zavar lesz az erőben.

 

Az elején meg mintha lenyúlással vádolnák meg a céget (vagyis vereséket 2019-től) mert tízszeresére emelkedett az összeg.Úgy jön le mintha miskolc (szondi) nyerészkedne felsőzsolcán anyagilag és jól átverik.

Izgalmas lehetett a minisztériumi elvtársakkal ez az egyeztetés.Felrobbant az agya mindegyiknek közben a magas vérnyomástól mikor adagolták nekik az újabb 100 milliós tételt és a szükséges kapacitást.

Végül is mindegy melyik forgatókönyv valósul meg,a bejárósok szívni fognak.

Előzmény: Racilaci (65120)
Racilaci Creative Commons License 2025.03.31 0 6 65120

Annyit lát a polgármester, hogy most kell fizetnie évi 94 m Ft-ot, úgy meg nem kell majd fizetnie. Gyakorlatilag megpróbálja rálőcsölni az államra a most önkormányzati finanszírozási kötelezettséget.

Előzmény: rednalhgih (65119)
rednalhgih Creative Commons License 2025.03.31 0 7 65119

Biztos nagyon fognak neki örülni a miskolciak ha megmarad a 7es auchanig,így legalább AU járatról nem kell gondoskodni és mehet midi máshova.A volán meg "ócsóbban" betér az auchanba és végigjárja a 7es zsócai útvonalát.

Tetszik amikor egy alulfinanszírozott máv-volán ócsóbb ajánlatot tesz mint az mkv miközben buszproblémák ugyanúgy vannak mindenhol.Kizárásos alapon csak az alsózsolca felől érkező buszok jöhetnek számításba.Arról meg tudja mindenki hogy adott járatokra alig lehet felszállni.

A miskolcra bejárók így már két bérletet kénytelenek venni mert ha nem búza környékén/keleti végeken dolgoznak akkor tovább helyi járatokkal.Azt meg a munkáltató nem biztos hogy fizeti.Egyetemre járóknak is két bérlet.

 

Ilyenkor mindig próbálom elképzelni amikor bugris önkormányzati rokoni kör összedugja a fejét és ötletelnek hogyan lehetne spórolni.Mindezt úgy hogy a saját falujuk városhoz kötődő kapcsolatairól minimális fogalmuk van.

Előzmény: sd0285 (65118)
sd0285 Creative Commons License 2025.03.31 0 4 65118

Ha meg is marad, ebben az esetben járhatna max az Auchan Borsodig.

Előzmény: 08-73 (65116)
08-73 Creative Commons License 2025.03.31 0 5 65117

Nyugi, majd megoldják csoda Econellekkel az ócsítást :D

Előzmény: rednalhgih (65115)
08-73 Creative Commons License 2025.03.31 0 5 65116

A 7-es így megmaradna Miskolcon belül, ergo van-e funkciója, vagy megszűnik?

Előzmény: Balee15 (65114)
rednalhgih Creative Commons License 2025.03.31 0 6 65115

Kezdem elveszíteni a fonalat.

 

Eddig úgy volt hogy hoznak 4 csodát amiből az egyik zsócára kell/kötelező járjon.Most az van hogy nem kell mvk hanem jó lesz volán.Na de volán sincs a helyzet magaslatán,hogy lesz ebből zsócai volán?Mennyivel lesz olcsóbb a volán mint mvk szolgáltatás?Melyik járat fog betérni a főútról a mostani 7es útvonalára?Sajóládnak végig kell nézni a fél falut?Vagy kigyalogol mindenki a gáthoz?Ha ugyanazt az útvonalat járja be mint a 7es akkor hogy lehet olcsóbb?Auchanba be fog térni a sárga busz?Selyemrétre is?

Érdekes....

Előzmény: Balee15 (65114)
Balee15 Creative Commons License 2025.03.30 0 7 65114

Szarka Tamás, Felsőzsolca város polgármestere az alábbi nyilatkozatokat tette a napokban:

 

"Mint ismeretes a 7-es buszjárat fenntartása kapcsán Felsőzsolca Város Önkormányzata minden évben hozzájárulást fizet az MVK Zrt.-nek, melynek díja évről évre egyre magasabb költséggel terheli meg Önkormányzatunk költségvetését. 2019 óta több, mint 10-szeresére - 94,5 millió forintra - nőtt a felsőzsolcai hozzájárulás mértéke."

 

"A 2025-ös évben nehéz gazdasági helyzet, a magas szolidaritási hozzájárulás és a buszjárat finanszírozása okozta költségnövekedés miatt a csütörtöki napon több takarékoskodási intézkedésről döntött a Képviselő-testület, valamint folyamatosan keressük a lehetőségeket a költségvetési egyensúly megtartása érdekében.Ennek fontos eleme volt a mai tárgyalás az Építési és Közlekedési Minisztérium döntéshozóival!A Minisztérium munkatársai nyitottak az együttműködésre és biztosítottak bennünket arról, hogy az összeg csökkentése érdekében felmérjük, hogy a Volánbusz hol tud szabad kapacitású járataival besegíteni a szolgáltatás ellátásában a jelenlegitől kedvezőbb áron!"

rednalhgih Creative Commons License 2025.03.24 -1 6 65113

Ezt szerintem pont nem a cég fogja eldönteni hanem már eldöntött.

Fentebbi körökben.

 

Ettől függetlenül érdemes felkészülniük rövid(ebb) élettartamra a leírtak alapján.Csak az utastérről és klímáról van tapasztalatom de az bőven elég.Ha ehhez még szerkezeti/műszaki érdekességek is hozzáadódnak akkor nagy karriert nem futnak be nálunk.Pláne ilyen szőlőutakon.

Várjuk nyálunkat csöpögtetve a közel 800 km-es önkormányzati úthálózat simítását az állami tulajdonú utak rendbetételével együtt.

Azt nem tudom hogy számoják ezeket a kilométereket mert lakott területen is vannak évszázad óta aszfalt nélkül létező utcák.Sejtésem szerint több az mint 800 mert kiadtak építési engedélyeket olyan helyekre ahol életvitelszerűen laknak kocsival az udvaron.

Előzmény: Faethi (65112)
Faethi Creative Commons License 2025.03.24 0 6 65112

Napokig. Az azonos altípusú (V3) fehérvári kocsik közül egyéves kora körül kettő is végzetes váztörést szenvedett, de a többi kapcsán is hallani erről. Remélhetőleg nem veszi át ezeket az MVK, ha már a Volánnak amúgy muszáj volt húsz ilyen hulladékot rendelnie. 

Előzmény: rednalhgih (65109)
Marcell Takács Creative Commons License 2025.03.24 0 4 65111

Kimaradt reggeli járatok 03.24.

14

Hejő-Park felé:5:28,7:05

Repülőtér/Bosch felé:5:58,7:40

20A 

Miskolctapolca felé:6:35,7:03,7:23

Búza tér felé:7:12,7:35,7:57

Marcell Takács Creative Commons License 2025.03.21 0 5 65110

Kimaradt reggeli járatok 03.21.

1V

Tiszai pu. felé:9:05

35 

Centrum felé:7:57

36 

Avas kilátó felé:7:33

rednalhgih Creative Commons License 2025.03.21 -3 2 65109

Ettől izgalmasabb kérdés hogy meddig tudják üzemeltetni őket.Mert a tesztbusz rövidke ittléte sok kérdést felvetett sokakban.

A borsodi útviszonyok...ajhh...csak hab lesz a tortán.

Mindegy hova adják majd ki szétüti hamar az alját bárhol bármerre jár.

Remélem zsarnai felé nem fogjuk látni mert akkor hónapok kérdése az életútja.

 

Most éppen azzal hakniznak hogy a zsarnai betonfelületeit művészlelkek színesebbé tegyék.Nem számít hogy szétszakad a tengely csak színes legyen a kerítés.Az a lényeg bammeg.

Annyi esze nem volt egyiknek se hogy minden egyes szelvényt értékesítsenek reklámfelületnek,ezzel is ritkán pénzhez jutva. 

Előzmény: diamond way (65106)
Racilaci Creative Commons License 2025.03.21 -1 7 65108

(És akkor már csak a szórenden kell kicsit változtatni: Vajon mikor érkezik meg a nekünk beígért 3 db Ikarus?) -:)

Előzmény: grandmasta (65107)
grandmasta Creative Commons License 2025.03.21 -1 7 65107

*Vajon
*nekünk
*meg a
*3 db
*beígért

Előzmény: diamond way (65106)
diamond way Creative Commons License 2025.03.20 -6 1 65106

Valyon nekűnk mikor érkezik meg 3db beigért Ikarus (CRRC)?

Marcell Takács Creative Commons License 2025.03.20 0 5 65105

Kimaradt reggeli járatok 03.20.
3
Búza tér felé:7:22
14
Hejő-Park felé:7:05
Repülőtér/Bosch felé:7:40
20A
Miskolctapolca felé:6:35
Búza tér felé:7:12
24
Középszer utca felé:7:10
Repülőtér/Bosch felé:7:40
35
Centrum felé:7:37,7:47
36
Avas kilátó felé:7:33

Marcell Takács Creative Commons License 2025.03.19 0 4 65104

Kimaradt reggeli járatok 03.19.

20A 

Miskolctapolca felé:6:35

Búza tér felé:7:12

Marcell Takács Creative Commons License 2025.03.18 0 4 65103

Kimaradt reggeli járatok 03.18.

14 

Hejő-Park felé:6:13

Repülőtér/Bosch felé:6:45

36

Avasi kilátó felé:7:33

rednalhgih Creative Commons License 2025.03.17 -1 4 65102

Sikerült kifognod egy frusztráltabb sofőrt szerintem.Fél száz alkalommal biztosan szóltam már a kijelzők miatt de eddig egyiknek se jelentett problémát,sőt némelyik ki is mászott fülkéből megnézni az eredményt.Kényelmesebbek beérik kézjelekkel,de ilyet még nem tapasztaltam hogy ugrált volna bárki amiért jelzi az utas a nagy semmit ami kijelzőn látható.

Előzmény: PlasticF (65101)
PlasticF Creative Commons License 2025.03.17 -1 7 65101

Az utastájékoztatás miért működik ilyen kiszámíthatatlanul a városban? Múltkor a 12-es busz megint elment a kiírtnál 5 perccel előbb (ami egy olyan városban, ahol csúcsidőben is 2-3 busz van óránként azért elég frusztráló tud lenni). Amíg álltam a megállóban a következőre várva feltűnt, hogy a menetrend szerint 38 és 58-kor közlekedő 14-es busz egyszer csak feltűnt pontban 45-kor. Előtte nem volt kiírva a megállóban, a megállás idejéig feltűnt egy pillanatra majd el is tűnt rögtön. Azelőtt a Tiszai Pályaudvaron tapasztaltam hasonlót, 1-es busz sehol, egyszer csak eltűnik a kiírás, sehol semmi. 5 perc múlva feltűnik a busz kikapcsolt kijelzővel, még a buszvezető háborodott fel, amikor megkérdeztem, hogy akkor ez most az 1-es busz -e. De villamosmegállóban is volt már olyan is, hogy több órával el volt tolva visszafele a járat kiírás. A buszokon pedig sokszor az állomás harmadáig sikerül a bemondás, ha egyáltalán működik az utastájékoztató. 

 

 

pasazer Creative Commons License 2025.03.17 -1 9 65100

A 6-os nem kimaradt csak igény vezérelt ezért a legtöbb esetben nem közlekedik. Az 1:50-es 1G-n kezd majd 04:20-kor 68-ason folytatódik a forda. (gyakran jár rajta Iveco) . Tehát ha nincs telefon a busz ott áll a főtéren 2 órát. 

Előzmény: Marcell Takács (65099)
Marcell Takács Creative Commons License 2025.03.17 0 6 65099

Kimaradt reggeli járatok 03.17.

Pereces felé:2:10,2:50,3:20

Újgyőri főtér felé:2:25,3:05,3:35

14 

Hejő-Park felé:7:05

Repülőtér/Bosch felé:7:40

20A

Miskolctapolca felé:6:35,7:03

Búza tér felé:7:12,7:35

35

Centrum felé:6:47,7:27,7:37,7:47

Avasi kilátó felé:7:04,7:44

36

Repülőtér/Bosch felé:7:10

Avasi kilátó felé:7:33

rednalhgih Creative Commons License 2025.03.14 -3 5 65098

Választás előtti (f)osztogatás.....

 

Nemhogy tömegközlekedésre nem szórnak pénzt idén de a régóta dédelgetett álmaik többségét is jegelik egy időre.

Ugyanis a "sikersztorik" úgy működnek hogy megcsinálja állam/önkormányzat amit akar és a zunijó utána megtéríti az összeget.Na erre 2027 végéig lenne lehetőség csak mindenféle engedélyeztetés,tervezés,közbeszerzés...stb időt/pénzt igényel.Meg ott vannak a kérdezősködő,akadékoskodó,levakarhatatlan civilek akik ellenállhatnak különböző elképzeléseknek.Médiacirkuszok is keresztbetehetnek projekteknek.

Amiről úgy gondolják hogy 2027 végéig megvalósítható azt meghagyták.Ezzel párhuzamosan vonják el szépen önkormányzatoktól a helyi bevételeket.Miskolcon konkrétan rohad szét a fél város,sorban jönnek a problémák,pénzelvonás helyett százmilliárdok kellenek.Kellenének.

 

Úgy kell emészteni ezeket a bejelentéseket hogy mögötte semmiféle fedezet nincs.Rejtély mi lesz mvk 9 milliárdos kintlévőségével.Gyárthatják a menetrendet de az annyira lesz életképes mint az elődei (vagy még annyira sem)

Földesnél úgy néz ki a megálló mint nemrég népkert vagy tapolcai elág.

Holdkráterek után ráhajt a csodás kazincy szakaszra és huss.....

 

Előzmény: Marcell Takács (65095)
Racilaci Creative Commons License 2025.03.14 -7 0 65097

Simán ki lehetne adni 85 busszal is egy bővített menetrendet, tehát a kihívás nem lehetetlen.

Előzmény: Marcell Takács (65095)
Marcell Takács Creative Commons License 2025.03.14 0 6 65096

Ja és nem felejtsük el a mindennapi járat kimaradást sem.

Előzmény: Marcell Takács (65095)
Marcell Takács Creative Commons License 2025.03.14 0 7 65095

 Szeptembertől ingyenesen utaznak az általános iskolások.

Meg állítólag folyamatban van a bövített menetrend kidolgozása,amit nem tudom ,hogy akarnak megvalósítani annak tudatában,hogy 1 milliárd el lett véve a MVK-t

 

Marcell Takács Creative Commons License 2025.03.14 0 4 65094

Kimaradt reggeli járatok 03.14.

4

Görömböly felé:6:30

11

Búza tér felé:7:40

12

Egyetemváros felé:6:35

Repülőtér/Bosch felé:7:10

14

Hejő-Park felé:7:05

Repülőtér/Bosch felé:5:58,7:40

20A

Miskolctapolca felé:6:50,7:03

Búza tér felé:7:35

35

Centrum felé:6:52,7:37,7:47,7:57

Avasi kilátó felé:7:09,7:24

44 

Búza tér felé:7:00

diamond way Creative Commons License 2025.03.13 -5 0 65093

Juhász úr váltotta Lukács úrat elég nagy baj!🤦‍♂️🤦

Marcell Takács Creative Commons License 2025.03.13 0 7 65092

Kimaradt további járatok 03.13.

1V

Tiszai pu. felé:19:20

Búza tér felé:15:52

20

Repülőtér/Bosch felé:18:45

20A

Miskolctapolca felé:12:58,14:18,15:35,16:50

Búza tér felé:13:37,14:55,16:10,17:25

28

Tampere vr. felé:15:25,17:25

Búza tér felé:15:37,17:37

35

Centrum felé:13:00,13:36,14:18,15:00,15:42

Avasi kilátó felé:13:15,13:51,14:33,15:15,15:57

43 

Búza tér felé:14:17

jeek Creative Commons License 2025.03.13 0 5 65091
Mi az oka annak, hogy mostanában a villamosok KI és BE irányba is szinte 80-90%-ban +4-7 percet késnek? Ennyi lassújel már nincs. Esetleg varriáltak a lámpa programokon? Sokszor KI irányba már a Szinvaparkhoz +2-3 perccel érkeznek
rednalhgih Creative Commons License 2025.03.13 -1 6 65090

Elképzeltem ahogy telón nézik mi történik reggeli csúcsban és vakarják a fejüket hogy ez most akkor hogy is van.

Nem is olyan nagy probléma hogy két midi nincs lefoglalva reggel auchan nyitástól mert egyrészt nyuggereken kívül más nem igazán használná (azok meg 24 órát beoszthatnak a legtöbb esetben) másrészt kaotikus az egész AU járatok nélkül ilyen lehetőségek mellett.

Jól van az 08:55 indulás hamarabb minek.Itt inkább AU2 délutáni 14:50 utolsó kör zavar sok bevásárlót,azt kellene kitolni 18:20ig mint a másik boltnál.

 

Van egy kényszerszülte "népszokás" hogy a ráérősök nyitás előtt sorakoznak szekerekkel ajtó előtt és rárabolnak az akciós termékre amíg van belőle.Ez a réteg nem bánná ha nyitásra lenne különbusz de hála az égnek se a bolt se mkv nem erőlteti a korai indulást.Ne is tervezzenek ezzel jövőben.Éppen elég probléma lesz.Hétfői nyugger napi AU járatokat viszont meg kellene oldani ,tegnap előtt is hallom beszélgetést tapolcai elágnál hogy át kell szállniuk avasról.Sajnos nem csütörtök-péntek-szombat-vasárnap van nyugger nap hanem hétfőn.Vagy átpakolja a bolt csütörtökre/péntekre nyugdíjas pontgyűjtő napot vagy hétfőn kellene AU járat.Mert ez így a közönségnek pont nem használható.

Előzmény: Isubusz (65087)
sd0285 Creative Commons License 2025.03.13 0 6 65089

Mi lesz a bérelt buszok sorsa? A PXZ-kel azt tudjuk mi lett, és a többi? Meddig terveznek velük?  

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!