Megint találtam egy csodás Riga "restaurálós" videót. A kedvencem, amikor a videó legvégén leállítja a motort: lehajol és az ujjával megnyomja a hengerfejen a dekompresszort. De az is jó, amikor a főtengelyre felmelegíti a csapágyat.
A szokásos programok közül az újfehértói gépészkovács találkozó még odébb van (június 25.), a folyási Ikarus találkozó meg még odébb - pontosan nem tudom, mikor lesz, de augusztus végén vagy szeptember elején szokott lenni.
Addig is összehozhatnánk valamikor valamit. Tavaly egy Tisza-szigeti szalonnázás került szóba. Tiszacsegei találkozó is volt már többször, de ez talán nem a legszerencsésebb, mert pl. Darusferinek elég messze van, illetve mivel a töltésen való motorozás már tiltva van, ez plusz kerülőt jelent szinte mindenkinek.
Szóval, találjunk ki valamit.
A Facebook Rigás oldalain szoktam látni néhány környékbeli Rigást - ha nagyobb találkozót akarunk, akkor ott is reklámozhatjuk, szerintem biztos jönne egy-két új Rigás.
Lassan előásom én is a motorokat (amíg még "olcsó" a benzin!).
Kíváncsi vagyok erre a motorra nagyon. Gratulálok hozzá.
Darusferivel már beszéltük, hogy ideje volna tervezni valamikorra valamit. Bár én most nagyon el vagyok veszve, beleszaladtam egy csomó munkába, idén még elő sem toltam a motorokat s egy pár hétig még nem is lesz rá időm.
A Deltánál én úgy akartam tovább csökkenteni a lánc-áttétel mértékét, hogy Mini Riga hátsó lánckereket akartam tenni hátra, a blokkba meg valami kisebb lánckereket, hogy ne legyen túlzottan leterhelve a motor. Verhovinába mondjuk nemigen lehet beletenni a Mini lánckerekét...
Az újratekert trafóra kíváncsi vagyok, hogy hogy muzsikál. Ha jó lesz, csinálok még párat, vagy nyolc-tíz darabhoz van anyagom (egyelőre). Csak persze ehhez is idő kéne...
Üdv Tibi! Na már 200km megtétele után, is stabilan működik a gép! De mint a legtöbb riganal ha egy jól befutott motort szétszedel és összerakol biztos lesz vele valami,ami nem stimmel majd......😁 Főleg egy ilyen átalakításnál! Karbit teljesen újra kellett állítani fuvokazni! A nagy karbit és a kipufogót is lekellett vennem meg járatos! Egyébként a blokk teljesen csendben fut könnyedén,razasok jelentősen csökkentek! 40nel is olyan könnyen fut H dadog.....ezért most dolgozók egy módosított hátsó lánckeréken amit 31fogasra tervezek,H kihasználják a motort,mert már előre nem fér nagyobb! 30as keverékkel jaratom egyenlőre repsol olajjal! A trafot majd most H stabil akarom majd kipróbálni!😁 Lehetne már egy talit összehozni valamikor!
Mit szólnál hozzá ha a jövő héten át küldeném neked a Delta légszürő házat a marokcsavarokat meg a szélvédőt , akár már Hétfőn érte tudnál e menni , vagy melyik nap lenne jó ?
A Deltán gyárilag van a hátsó sárvédőn gumi? Nekem gyanús, hogy nincs. A neten nézelődve többnyire nem látok rajta, de amelyik Deltán van, az régebbi, kerek lámpás.
Ma a Nyirtét i börzén nem volt nagy felhozatal , amit haza vittem az egy betekerős S - 57 blokk henger nélkül , alkatrésznek , a kilométer óra kihajtás gyárilag le van vakolva rajta. Neked oldalburkolat lemezt sajnos most nem láttam , de meg próbálom más felől . A hétvégén tervezem átmenni hozzád . A Deltán hátsó sárvédő gumid van e ? ha nincs szóljál viszek ulyat .
Természetesen nem sürgős , most látom kerestél telefonon , Édesanyám születésnapi ünepségét tartottuk és elnézésedet kérem hogy nem tudtál elérni . Holnap kereslek .
Ma voltam a szélvédő ért amit tervezel a túrázós fehér Riga ra fel szerelni , valamelyik nyugati motoron volt , és nem is házilagos készítés , hanem gyári .