Utánfutót szeretnék venni, az érdekelne, hogy hol tudok ehhez szerződésmintát találni, amivel autót veszek az a szerződés jó?
Minek számít, jogi, adózási, stb. szempontból az utánfutó. Milyen adók, illetékek terhelik?
Előre is kösz!
Vezso
Hello, sajnos nem tudom hogy lehet állítani a rugózás keménységén, de nekem sokat javított a lengéscsillapító csere. A vonóhorogra akasztott vonófejnek nem igazán szabad kotyognia üdv.: Róbert
Tiszteletem! Egy LISZ 220 gazdája vagyok, kb egy éve. Megpakolva csodálatosan megy, de üresen pattog, zajos és mintha rángatna is. Rob978 hozzászólásának utolsó képén az én kis 220-omnál azt írják, hogy állítható keménységű a rugózás. Hogy lehet ezt állítani?
Másik kérdésem általánosabb: ha terhelten simán fut, akkor a rángatás nem orvosolható a vonófej cseréjével?
Nekünk is LISZ300-as utánfutónk van. (1982es évjárat)
Szüleim vették 1982-ben Lentiben. (ott gyártották)
Sok problémám oldódott meg a közelmúltban.
Megosztom
Gumik . (felnik)
Sajnos a régi gumik tönkrementek ..
Gyárilag 2részböl összeszerelhetö felni van az utánfutón 4.00-R10-es belsögumival szerelve..
Felniket cseréltem, ezekhez nem kell már belsö A kerékagy átméröjét (felni középfurat) 70mm-esröl 60mm-esre kellett leesztergáltatnom, az új felni középfurata miatt..
Nem minden gumis tud szerelni R10-es gumikat, nekem sikerült találni 2öt is, akiknek van adaptere hozzá (a Robogó és Quad gumik kicsi átméröjüek: R8,R10,R12 .)
Lengéscsillapítók . Ez nehéz feleadat volt, de meglett a megoldás. (Monroe Katalógus)
Monroe CB0148 (egyéb számok: 942 890 0519, 958 317 0703)
van egy örökölt Lisz300 futóm és szeretném felújítani a futóművet. Érdeklődni szeretnék, hogy lengéscsillapítót honnan tudnék szeretni? 180mm csavar távolságot mértem, sajnos sehol sem találok ilyet. 12es csavar van benne, azt cseréltem.
Sziasztok,van egy règi futóm újjà szeretnèm èpiteni az alvàzszàmos elemet hagynàm meg amúgy a tengelytől kezdve mindent cserèlnèk!Forgalmiba szereplő színre festenèm,bele kötne a rendőr,vagy gond lenne a műszakin?Vàlaszokat előre is köszönöm!
Sziasztok! Lisz-220-at szeretnék átalakítani, átalakíttatni. Jobb rugózás, motor szállítás, tűzifa szállítás. Kb ez a cél. Merre tudnék elindulni? Köszönöm előre is.
Egy kis segítséget szeretnék kérni!Új autószállító utánfutót szeretnénk vásárolni,ami anyagilag belefér azok a lengyel márkák.A futónak 4,5m hosszúnak és 2m szélesnek kell lennie,valamint 10-es kerekekkel.Mik a tapasztalataitok a lengyel márkákkal,azon belül is melyiket érdemes?Már ha érdemes😂!Vagy inkább német/osztrák márkák közül használtan egyet?
Igen jól érted kb annyi lenne rá. aAz egyik gond az egyediel hogy 3 hónapokról beszéltek (gyártásidő) és már most tornyosul a hordani való :D
A másik hogy egy két pontján érződik a "házi", össze hasonlítva egy gyárival. Beakasztó fülek sima gömbvas lehajlítva,ajtó rögzítés szintén nem gyári szerelvénnyel megoldva. Ettől függetlenül viszont tudom hogy masszívak. Bár amit írtál őt nem ismerem persze, köszi az infót utána nézek
Szia! Én ezeket a típusokat nem ismerem . Ha jól értelek van 800000 ezred rá ? Akkor miért nem csináltatsz? Én épp , hogy egy picivel kisebb amit írtál csak épp súlyra meg több. Már mint ami nekem van. Van kisiparos aki becsületes munkát végez és az olyan lesz amit akarsz. Persze a mostani árakat nem tudom. De Szabó utánfutó gyártot ajánlani tudom (Alföldi) 06302893227 Szabó Ferenc.
Volt egy 20 éves egyedi "sipos" utánfutóm.Bírt mindent lehetett ütni vágni meg se mozdult az oldalfal.Viszont kezdett rozsdásodni ,padlót megette az idő szóval kellett volna foglalkozni rendesen így eladtam.
MOst ott vagyok hogy kellene egy új. Csak a hirdetésekre volt időm élőben nem láttam egyet sem.
Jól sejtem hogy ha megnéznék egy Alfát vagy Trigánot akkor nem érezném azt a masszívságot? Pl látom hogy a háromszög rész nem is zártszelvény hanem sima u profil gondolom abbol is vékonyabbak...
Egyébként most 250*150 1000kg-t keresnék 800 körül ha tudtok valamit ajánlani szívesen fogadnám
Az NKH nem tudom mennyire van képbe nem hétköznapi, mindennapos dolgokban.
Amit említettem, hogy törzskönyv, tulajdonos nélküli gépek.
Csak onnan tudom én is, hogy pár hónapja vettünk egy Zetor K25 traktort ami ilyen. Az eladó esküdözött, hogy rendben van minden, de ő se tudja, hogy miért nincs törzskönyve, miért csak üzembentartóként van bejegyezve.
Nem szeretem a necces dolgokat, ezért utánaérdeklődtem, fél napot telefonálgattam. Lekértem az ügyfélapus nyilvántartását. Azt írták róla, hogy "a származása, eredete nem igazolt, törzskönyv kiadása megtagadva"
NKH. nak mondom, hogy mi a szitu. Nincs törzskönyv, mi olvasható a nyilvántartásban. Lekezelően megkérdezték, hogy és mégis ön szerint ki fogja azt átírni önnek. Nem szabad megvenni.....
Körbetelefonáltam a megyében található összes kormányablakot. Fele nem volt képbe a dologgal, másik fele megnyugtatott, hogy teljesen rendben van. Abban viszont még azok se voltak képbe akik ismerték az ilyen ügymenetet, hogy ilyen esetben mégis milyen szerződést kössek. Így kötöttünk egy tulajdon átruházásit és egy üzembentartóit, valamint egy meghatalmazás is született az előző tulajjal, hogy én eljárhassak az ő nevében, vagyis átírathassam a saját nevemre.
Magyar bürokrácia....
Csupán azért írtam le ilyen hosszan, hogy ha esetleg valaki rákeres a fórumon képbe legyen. Mi is a helyzet ilyenkor.
Én egy márkásabb cipő áráért vettem meg ezt az utánfutót. Nem gondolom, hogy bárki is megreszkérozta volna, hogy tréleren behozza és ha véletlenül megfogják útközben...... Amúgy ha bekopogtat a tulaj, akkor se egetverő összeg a tanulópénz.
A szenvedés szerintem nem itt kezdődik, hogy megveszek rendbeteszek egy utánfutót.
Kis autómmal csak ráfutófékes futót húzhatok. Tudjuk, hogy hol van az ára egy ráfutófékes nem talicska méretű futóknak. Ráadásul ez bár igaz, hogy torziós, de nem lada, trabant olajfékes szopóroller....
Sziasztok. Van-e arra esély valahogy, hogy Ausztriából származó utánfutó idehaza forgalmit kapjon?
Papírja nincs, de jól olvasható alvázszáma van.
Gépeknél van olyan, hogy amelyik gépnek nem tisztázott az eredete, nem kaphat törzskönyvet, nincs tulajdonosa, de egy vizsgát követően kap forgalmit, amibe csak üzembentartóként szerepelhet a gazdája.
Sziasztok! Ezt hallottam: Be kell mutatni az átfestet futót, ami új forgalmit és törzskönyvet kap. A kettő együttes összege 12000Ft. Ez + a festék ára a költség.
Egy meghirdetett utánfutó lekérdezése közben akadtam erre. Most akkor létezik ez nàlunk,vagy csak egy honosításkor tévesen benthagyott bejegyzés lehet?
Sziasztok! Nagyon tetszene egy LISZ 220-as utánfutó. Tudtok, vagy tud valaki esetleg adatokat róla?
A raktér mérete, a teherbírás és a torziós rugózás meglétét ismerem, de szeretném tudni a tengely távolságát a hátfaltól, valamint az összhoszt és azt is, hogy milyen hosszan egyenes a vonórúd. Ez utóbbit egy kicsit nehezen fogalmazom meg, de arra gondolok, hogy mekkora a raktér elejétől az "ívig", mért távolság a vonórúdon. Nagyon köszönöm előre is a segítséget!