Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

t.lantos Creative Commons License 5 órája 0 0 111930

Nem egyertelmu. Felhasznalastolnfugg. Aki sokat megy, annak meg mindig jobb a ket garnitura. 

Előzmény: varjúistván (111929)
varjúistván Creative Commons License 14 órája -2 0 111929

Egyértelmű, hogy a jelenlegi magyar éghajlatra nem kell már téli gumi.

Előzmény: BaLee (111928)
BaLee Creative Commons License 16 órája -2 1 111928

Tele van az internet kiváló megmondó emberekkel, akik szerint "nincs téli cipő és nyári cipő egyben, meg a 4 évszakos egyik évszakban sem jó" meg egyéb f@szságokkal dobálóznak én meg csak mosolygok rajtuk, mert tudom, hogy a tél 95%-ában szarabbul teljesít a téli gumija (és akkor még nem beszéltünk arról, hogy lehet már el is van öregedve) mint egy jobb 4 évszakos. Legyen az száraz, esős idő stb. Nálunk kb. 3. olyan tél volt már, hogy összesen 1 napig nem volt hó. 3 éve mikor feltettük a Michelin CC2-t Ausztriába kellett kimennem, felmenni a hegyre, hogy ki tudjam próbálni milyen hóban. És aláírom, hóban tényleg jobb a téli gumi. Csak nálunk nincs hó... 

 

Ha valamilyen csoda folytán mégis van akkor azon az 1-2 napon jobban figyelsz, de általában minden út le van takarítva már itthon is. 

Előzmény: varjúistván (111919)
t.lantos Creative Commons License 29 órája -1 0 111927

Van egy tureshatar, addig nem hisztizik.

Előzmény: lapar (111926)
lapar Creative Commons License 1 napja -1 0 111926

A felniről nem is beszélve! :-)

 

Más: tegnap ellenőriztem a kerék abroncsnyomást, mert az egyik gyanúsnak tünt,

Kiderült,  hogy a tavasszal ellenőrzött, beállított 2,3 bar, lement 2,0-2,1-re.

 

A TPMS meg nem rinyált. Ez vajon miért? kevés volt a nyomásvesztés, vagy mivel nem hirtelen történt, ezért nem jelzett?

Előzmény: t.lantos (111925)
t.lantos Creative Commons License 1 napja 0 0 111925

Dehat a bizonytalan eloeletu hasznalt gumival veszelyezteted magadat, a csaladot meg mindenki mast. Fujjj :)

Előzmény: sr1 (111924)
sr1 Creative Commons License 1 napja -1 0 111924

Esedékes lett négy új téli gumi beszerzése, 235-R18-65 méretbe, SUV-ra, de drágák. 

A téli új gumik helyett, megvettem négy eredeti használt felnit 19 colos méretben, kb. 3000km futott Continental téli gumival. DOT 2023-ast. Olcsóbban mind a négy új gumi.

Val. hogy az eladónak volt egy autója, amit eladott és megmaradt a téli szett felnistől. Amikor elvettem a kerekeket, volt egy új VW Passat kombi az udvarán.  

 

   

  

 

qtc Creative Commons License 2025.09.22 0 1 111923

Amelyik tetszik.

Nálam TS870P van télire.

Előzmény: raider (111922)
raider Creative Commons License 2025.09.21 0 0 111922

Egy kérdés a topichoz, ti mit vennétek inkább hazai használatra: Michelin Alpin Pilot 7-et vagy Conti TS870-et (205/55 R16 méretben)? Nagyon hasonló árakat látok a két típusra, ill. van még a láthatáron Dunlop Winter Sport 5 szignifikánsan olcsóbban. 

lapar Creative Commons License 2025.09.21 0 0 111921

"mit csinálsz akkor, ha egy órán belül megváltozik"

 

Erre vannak írva a szabályok, meg a tanácsok.

Forma-1-ben ugye gumit cserélnek, de ez a közüton nehezen megvalósítható, ezért is nem járhatunk slick gumival, ami ugye szárazon jobb, mint a rovátkolt.

Előzmény: Varshi (111920)
Varshi Creative Commons License 2025.09.21 -2 0 111920

Ez így van, és szerintem ezt is írtam le. Csak mit csinálsz akkor, ha egy órán belül megváltozik, és már nedves lesz?

Nappal szárazon 2 m-rel jobb a fékutad, de hajnalban (mikor nincs meleg) vagy du. hazafelé (amikor nedves, hideg, bármi lehet) meg mondjuk 5-tel több. Másnap meg végig nem szárad fel, mert nem süt ki a nap.

 

Ez a serpenyő két oldala. Mindenki döntse el maga, mit szeretne NEDVES úton:

 Ezen a képen balra van a hideg.

Előzmény: varjúistván (111919)
varjúistván Creative Commons License 2025.09.19 -1 0 111919

Senki nem mondott olyat, hogy naponta cserélj gumit vagy hogy járj télen nyárival. Csupán annyit, hogy a marketing dumával ellentétben a nyári gumi száraz aszfalton még hidegben is jobb mint egy téli vagy négyévszakos. 

Előzmény: Varshi (111918)
Varshi Creative Commons License 2025.09.19 -2 0 111918

Azért a 2 °C még nem az igazi "tél".
Ezzel a reggeli hőfokkal ráadásul akkor számolunk, amikor napközben még 10 körül vagy felette van (ha kisüt a nap), csak reggel (éjszaka) hideg.

Namost ugye amikor a levegő hőmérséklete 2-5 °C (mert ugye mindig ezt mondjuk valójában, amikor erről beszélünk), akkor éjjel a sugárzásos hőleadás miatt az útburkolat a környezeti hőmérséklet alá is hűlhet (és szokott is).  Hajnali oktatásokon szoktam vele játszani, hogy viszek lézeres mérőt, és megnézzük mi mennyi az udvaron.
És ezért kell jeget kaparni 2 °C-ban is. Egy hajnali párakicsapódás is simán megfagy, de ha nem, akkor is nedves.
Szóval én nem taktikáznék azzal, hogy délelőttől és hazafelé jobban tapadok x méterrel, de hajnalban mikor indulok meg rosszabb y méterrel (tapasztalataim szerint y >> x), mert ez szerintem rossz csere.

De egyébként egyszer én is meglepetten tapasztaltam, mikor egy száraz téli napon (durrdefektes téligumik miatt) sokkal előbb raktam vissza a nyárikat: tök jól tapadt, sokkal jobb volt a télinél. Csak mi lesz holnap reggel?

Meglátásom szerint a 4évszakos gumi pont ezen átmeneti időszakokban lenne frankó, mert senki se cserél naponta többször gumit az útviszonyokhoz igazítva. Nekem ezzel szemben az a bajom, hogy az általam egyszer tesztelt (új) CC2 egy második kocsiként használt autónkon a 3. évben már használhatatlan volt télen.

Előzmény: varjúistván (111915)
varjúistván Creative Commons License 2025.09.18 0 0 111917

Természetesen nem kell betiltani semmit. Csak legyünk tisztában a tényekkel.

Előzmény: lapar (111916)
lapar Creative Commons License 2025.09.17 0 0 111916

Ha ez így igaz, akkor nem kéne a téli gumit betiltani a hómentes országokban? :-)

Előzmény: varjúistván (111915)
varjúistván Creative Commons License 2025.09.16 -1 0 111915

"Tudom, itt hóról volt szó, de a legtöbb vélemény szerint a nyári gumik hidegben keményebbek, és száraz aszfalton is rosszabbul teljesítenek. Tehát nem csak a hó miatt hasznos a téli gumi."

A tények meg azt mondják hogy száraz aszfalton a nyári gumi még hidegben is a legjobb. 

 

The TRUTH About Winter, All Season and Summer Tires ❄ Tested at 0c, 2c, 6c, 10c, 15c

 

 

Előzmény: lapar (111913)
lapar Creative Commons License 2025.09.16 0 0 111914

"mai négyévszakosok teljesen jók télen"

 

A kerekeket nézegetve azt látom, hogy a négyévszakos helyett nagyon sokan fent hagyták a téli gumit még augusztusra is.

Ha őket kérdeznénk, azt mondanák, hogy jó az nyáron is. :-)

 

 

Persze nem azt akarom, mondani, hogy ne lehetne közlekedni a 4 évszakos gumikkal, sőt a nyárival is lehet télen, csak tudni kell mi van a felnin.

A téli gumi lassan már csak annak fontos, aki hegyvidéken lakik, vagy külföldre jár a hegyekbe.

Meg az ilyen hülyéknek, mint én, csak azért van, mert megvan a csere garnitúrám, és költségmentesen csereberélek, meg tárolok. Majd, ha gumit kell cserélni, egy kicsit drágább lesz a 2 garnitúra, mint egy jobb 4 évszakos.

Előzmény: varjúistván (111907)
lapar Creative Commons License 2025.09.16 -1 0 111913

"hó mint az útburkolaton előforduló jelenség lényegében megszűnt Magyarországon."

 

Tudom, itt hóról volt szó, de a legtöbb vélemény szerint a nyári gumik hidegben keményebbek, és száraz aszfalton is rosszabbul teljesítenek. Tehát nem csak a hó miatt hasznos a téli gumi.

Előzmény: varjúistván (111904)
Adm Creative Commons License 2025.09.14 0 1 111912

Akkor megismétlem, miből gondolod azt, hogy a Quatrac Pro+ ugyanolyan lenne, mint a Quatrac 5?

Előzmény: saválló (111911)
saválló Creative Commons License 2025.09.14 -2 0 111911

Javaslom szövegértelmezési problémák miatt olvasd el ismét a 111901 hsz-t.

Előzmény: Adm (111910)
Adm Creative Commons License 2025.09.14 0 1 111910

Úgy látom, szövegértelmezési problémáid vannak.
Most éppen arról van szó, hogy a Michelin CS3-at vagy pedig a Quatrac Pro+-t válassza a forumtárs. Esze ágában nem volt tizenéves Qutrac 5-öt vásárolni.

Előzmény: saválló (111909)
saválló Creative Commons License 2025.09.14 -2 0 111909

Azt ugyan honnan szedted, hogy nem használtam Vredestein Quatrac 5 gumit?

Előzmény: Adm (111908)
Adm Creative Commons License 2025.09.14 0 1 111908

Tehát éppen fikázol egy gumit, amit nem is használtál...
Azt ugye tudod, hogy a mintázat csak egy dolog, amikor felhozod, hogy a generációkkal előtti elődje milyen is volt.

Előzmény: saválló (111906)
varjúistván Creative Commons License 2025.09.14 0 0 111907

A mai négyévszakosok teljesen jók télen (megjegyzem, hogy a Q5 baromi régi fejlesztés). Ahol tényleg érezhetően gyengébbek, az a nyári forró aszfalt. 

Előzmény: Lowlife_Petya (111905)
saválló Creative Commons License 2025.09.14 -2 0 111906

Ha télen akár csak 2-3 napig van több kevesebb hó akkor is tudni kell biztonságosan közlekedni.

 

Van 3 éve másik 4 évszakos azzal érdekes lehet télen nyáron, teljesen mindegy milyen időjárási viszonyoknál normálisan közlekedni, de az nem Vredestein Quatrac akármi....

Előzmény: varjúistván (111904)
Lowlife_Petya Creative Commons License 2025.09.14 0 0 111905

Én meg pont fordìtva, nyáron a legnagyobb kánikulában  éreztem, hogy meg-meg csúszik. Télen nem volt gond a hóban( amikor volt egyáltalán)

Előzmény: saválló (111901)
varjúistván Creative Commons License 2025.09.14 0 1 111904

"télen néhány cm-es hóban semmit sem ért,"

A hó mint az útburkolaton előforduló jelenség lényegében megszűnt Magyarországon. Pár óránál tovább én havat az úton 2012-13 óta nem láttam (dél-alföld). Arra meg tökéletes a négyévszakos gumi.

Előzmény: saválló (111901)
varjúistván Creative Commons License 2025.09.14 0 1 111903

A CC3 Sport új fejlesztés, biztos, hogy jobb mint a Quatrac Pro+ (amúgy teljesen jó az is). Ha elérhető a méretedben - mert csak 18 colltól felfelé van - akkor egyértelműen az újabbat válaszd.  

Amúgy csak 1-2 hónapja lehet kapni, szóval tapasztalata kb senkinek nem lesz róla.

https://youtu.be/SEmqXb1TpQA?si=y4PSbTROArBu_B3W

 

Előzmény: Lowlife_Petya (111900)
Adm Creative Commons License 2025.09.14 0 1 111902

Már a második garnitúrát fogyasztom a Quatrac  Pro illetve másodikra a plusszból, tökéletesen meg vagyok vele elégedve, télen, nyáron, esőben, hóban.

Előzmény: Lowlife_Petya (111900)
saválló Creative Commons License 2025.09.13 0 1 111901

"....a másik a Vredestein Quatrac Pro+. .."

 

Hasonló mintázatú volt a Quatrac 5 is, télen néhány cm-es hóban semmit sem ért, sík úton induláskor rendszeresen kipörgött a kerék, körforgalomban csak csúszott az autó kifelé......ha száraz ill. nedves az út akkor használható volt, hóban tul. képpen semmirevaló pedig nagyon nem erőgépen volt használva.

 

Előzmény: Lowlife_Petya (111900)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!