Ha jól tudom a gyár hátsó sarkánál álló mozdonysort egy az egyben át húzták az ALCUFER-be és szétvágták mindegyiket. Egy-két alkatrészt még fel lehet fedezni a vaskupacban…
Esetleg Délegyházán a sóderbányáknál.Nem emlékszem, hogy lett volna külön számozva az a mozdony.Egyetlen egyszer találkoztam vele 90 és 94 között, előbb az UV fénytől erősen kifakulva, majd egy kisebb felújítás után friss fényében pompázva.
Valamikor 1964-65 körül vezették be az A-s számozást. Ezért van az, hogy a korábban használatba vett járművek (A21, A23, A25) nem feltétlenül gyártási/vizsgázási sorrendben kapták meg A-s pályaszámaikat.
Szevasztok, nem tudna valaki, hogy még üzemben van az A26.034 sorozatú csehszlovák gyártmányú dízelhidraulikus mozdony a Nyékládházai Lassersberger kavicsbányában? Nem lenne aktuális fénykép róla?
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy a hegyeshalmi kavicsbányában csak a V60-as kisgép található? Vettek hozzá egy bányagépet, így most a Rail Tours ad nekik gépet. Meddig lesz ez a ,,kölcsönzés"? Válaszokat köszi. :)
(Kerestem az általad említett oldalt. De most nézem, hogy míg régen külön volt iparvasúti, most egybe van az összes cég Bobo állománya. Felületesen kerestem.)
Ezt egy 1975-ös állomásítási listán olvastam. Akkor még az 1011 vésztői volt. Viszont nemrég utánanéztem és kiderült, hogy az 1020 Szegedről Kaposvárra, onnan Miskolcra került. Később a BOBO Kft-hez került.
A Peremartoni Fertilizers Műtrágyagyártó Kft-nél az A25 063 még ott van? Ha igen akkor használják, kiszokott jönni az állomásra a kocsikért mint régebben? 2017-es képet találtam róla amin épp tolat kocsikkal a gyárba de azóta semmi infót...
Az első hat jegyű szám a gyári szám (Werk Nr.), utána a gyártási év (Baujahr), esetünkben 1971, amit még nagyjából ki is lehet venni. A gyári tábláról óvatosan le kéne szedni a festéket, és akkor kiderülhet, hogy egyeznek-e ezek a számok.
Ellenben tök érdekes, egy többféle gyári táblával jöttek ezek a kis mozdonykák. VEB LKM* Babelsberg, TAKRAF, most ez a szellőző- és hűtéstechnikai kombinát... Milyenek vannak még vajon? :)
Egyetértek az előttem szólókkal. Lehet érdeklődni Bobó kft.-nél Miskolcon, vagy a MÁV-Nosztalgiánál. De több van még több cég is akik mozdony javítással, üzemeltetéssel, bérbeadással foglalkoznak, de vannak külföldi gépkereskedések is ahol többek közt mozdonyokat is lehet találni az eladó portékák között.
Csak a magam nevében tudok szólni, de én is köszönöm hogy egyáltalán gondolsz erre. Látszik hogy fedett helyen áll, nem balesetes és kívülről nem vészesen korrodált. Egy ilyen mozdonynak még alkatrészként is jobb jövője van mint ócskavasként leadva. Ahol használják még ezeket, esetleg kiválthat olyat aminek már ócskavasban a helyet.
A képek alapján (070-es) talán nincs rossz állapotban és ha leállításkor nem hajtómű hibával állt meg, nem érte fagykár stb. akkor szakszerű átvizsgálás után még üzemképes jármű lehet. Biztos hogy van olyan üzem ahol a még üzemelő mellé, akár csak alkatrésznek is beszerezhetnék. Bontási (ocskavas) árnál biztos hogy többet lehet elérni ha nem kapkodnak. Kiállításra (ocskavas áron átvenni) kicsi a remény, ilyesmire általában nincs pénz, ha csak a helyi önkormányzat vagy más üzem egyéb nosztalgikus okból nem állítaná ki például turisztikai célból. Más helyeken, ahol nem üzemelt, vagy vasút barátok kevésbé érdeklődnek iránta mert nem magyar gyártmány. Ennek ellenére például a 063 és a 064 talált munkát magának a Vasúttörténeti Parkban. Szóval lehet rá találni vevőt, ha nem kapkod az ember. Nyíregyházának az ipari közelmúlt bemutatására nem hiszem hogy vannak erre lehetőségei, ha csak nem kapják meg adományba, de azt meg a jelenlegi tulajdonos nem fogja meg tenni. Lehet helyben is érdeklődni. Nyír-D-Tech Kft. - de ők is eladták a (más típusú) A26-osukat tudtommal. De jól ismerik az igényeket, lehet abban is tudnak segíteni, hogy eladják.
Még egy kérdés, hogy mit érdemes tenni az ilyen régi mozdonyokkal? A helyet foglalja, van jobb megoldás a vastelepnél? Valakik ezt felújítják, kiállítják esetleg?
Még üzemel pár darab Magyarországon . Az NDK-ban gyártották (ott V22-es típus azonosítással), nálunk A26-os pályaszám csoportba lettek besorolva. Kifejezetten üzemi tolató szolgálatra készítették. A kérdésekre a gyári számra és évre vonatkoztatva a fotón lévő tábláról lehetne leolvasni. Azt mindkettőn meg kell nézni. De ehhez egy kis kromofágos, vagy savas lemosás kellene mert pont az nem látszik kinagyítva sem (feltéve hogy a gyáriszámot - Werk-Nr. nem festették esetleg, túl lapos a képen). A képeken szereplő 35-ös szám a megengedett sebessége.
A gyárunk telephelyén nagyon régről tárolunk két ugyanolyan dízel mozdonyt, tudnátok segíteni a képek alapján meghatározni, hogy milyen típusú, gyártási év lehet? Illetve, hogy mit lehet ezekkel kezdeni, ipari műemlék lenne már?
Sziasztok! Végig lapoztam a topikot, de nem találtam semmit arról, hogy az A23-001 és A23-031 mikor, milyen körülmények között cserélt számot, csak a megtörténés tényét. A topikba töltött fotó alapján láttam, hogy Bakonyszentlászlóra az Egyiptomból hazaérkezett gép dolgozott már 031-es számon. Győrbe került 001 pedig már a volt 031-es lehetett. Mikor cseréltek? A volt Péti Kőolajipari Vállalat területén történt?
Más: Több, itt megosztott listában szerepel, hogy az Ózdi 61 és 62-es gépek gyáriszámai a 279 és 293. (igaz, egy helyen helyesen van feltüntetve) Pontosítanék, hogy a 61 és 62-es gépek gyáriszámai a 304 és 305. (a 303-as az akkori Jugoszláviába került, ahol 1972-es motorcsere után 1987-ig dolgozott egy vasműben) -279-es gép LKM-be került (M31-01)_ A23-012
Egy kis segítséget kérek. Meg tudná valaki mondani, hogy hol készült a lenti kép (tippem van rá, de az elég bizonytalan), esetleg, hogy melyik mozdony szerepel rajta? Sajnos a készítés időpontja is ismeretlen.
Bocsánat, hogy egy 15 évvel ezelőtti hozzászólásához írok.
Az Ön által említett M28-as karbantartási utasítás mennyire publikus?
Az általam képviselt cégnek van egy M28-as mozdonya, de a rendszeres karbantartáshoz nincs leírás, ezért az M38-as mozdonyok karbantartási utasítását használják.
Az A26 086-ról (illetve, ha akad valakinek az ajkai bauxit rakodóról) tudnátok a mail-emre fényképet küldeni? Átfestéshez, illetve dioráma építéshez kellene.
Természetesen a szerzői jogokat szem előtt tartva nem adnám tovább és nem is osztanám sehol.
Kicsit későn vettem észre a kérést. Az A28 005 mozdonyt sikerült elkapnom 2009-ben, még az erőmű aktív korszakában. Sajnos az állomáson nem igazán örültek a fényképezésnek.
Esetleg kérdezd meg a Ajkai timföldgyárat mivel van nekik 4db A26 amiből max. 2 ha dolgozik. A Bobojuk biztos hogy eladó. Vagy az Ajkai hőerőművet ahol egy A21 áll a parajban már egy jó pár éve, de Várpalotán is van egy A21-es a fűtőházban.
Valaki tud infót írni nekem az A25 027 illetve A26 001 pályaszámú gépről? Utolsó infóim csak annyik hogy az A25 027 a kárpátnál dolgozik már 449 127 pályaszámon az A26 001 pedig még az Alcoa Köfém tulajdona. Ez igaz?
Sziasztok. Találtam képeket a Peremartoni A25 063 pályaszámú mozdonyról. Nagyon örülök -nékon. Pályakezdőként Peremartonban javítottam két A25-öst. Ő volt az egyik.7 éven átt voltam mellette 1986-tól. Rég volt szép volt! Jó újra látni
Ha már így irtam akkor valaki tud infót írni nekem az A25 027 illetve A26 001 pályaszámú gépről? Utolsó infóim csak annyik hogy az A25 027 a kárpátnál dolgozik már 449 127 pályaszámon az A26 001 pedig még az Alcoa Köfém tulajdona. Ez igaz?
Ma láttam én is azt az A21-est. Mi a pályaszáma? Én A21 072-őt tudtam leolvasni. Egyébként valaki tudja mi lett a Lőrinci Hengermű A31 001 illetve 002 pályaszámú gépével? Válaszokat előre is köszi.
Jó estét sziasztok! A minap olvastam a fórumban hogy az a26 026 os mazsoláról volt szó még jó pár éve. Tud valaki esetleg valamit róla? Mert a nagypapám azon a mozdonyon volt mozdonyvezető a Lőrinci erőműben, és szívesen elmesélném neki hogy mi van a mozdonnyal. A válaszokat előre is köszönöm! További szép estét!
Tavaly októberben jártam a cégnél fuvarban, 3-as mérlegkapuról látni a mozdonyokat. Volt egy nagyon megtört gép,Bobó vagy Zetor lehetett. (szét volt nyilva az oldala,mintha felhasították volna)
Én sem sértődtem meg, ez a "aki az xyz-t pontosan tudja, nem mond igazat", szavajárásom.
Nagy a káosz az iparvasutaknál, a cégek gyakran cserélnek tulajt és koncepciót, gyakran csak, mint több tíz tonnányi felesleges nyűgként tekintenek a mozdonyokra. És huss, összevágják.
De előfordul az ellentétje is, a semmiből előkerülnek rég eltűntnek hitt mozdonyok.
Mielőtt félreérted, nem fikázás vagy leszőlás volt! Eléggé kiterjedt az adatbázisod mindenre kiterjedően, így nem is várható el, hogy minden naprakész legyen.
Én annak is nagyon örülök, hogy van egyáltalán! :-)
2016-ban voltam ott összeírni őket. Azóta is próbálom aktualizálni a listát, jelenleg kb 16 darab lehet meg fizikailag, ebből kilenc üzemképes, hét leállítva.
Amúgy az országban kb 35 mozdony van meg összesen, ezekből 5 bontásra vár, 11 üzemképtelen, 17 üzemel, és kettő műszaki emlék.
A26 022-ről vannak esetleg további képei valakinek? A legjobb az volna, ha a nyolcvanas (esetleg hetvenes) években készült képeket láthatnék, mert egy modellt szeretnék átfestetni, ami szintén szoknya nélküli, valamint a gyári színezése gyakorlatilag megegyezik az előbbi képen látható 022-ével. Ha az eredeti gép úgy nézett ki a nyolcvanas években is, mint az előzmény posztban szereplő képen, akkor azt hiszem, megvolna a tökéletes alany. :)
Egy régebbi hozzászólásban valaki emlitette a 053-ast, hogy nem tudja mi lett vele. Jelenleg Dufiban pihen . Pár alkatrész már hiányzik belőle. De még nagyjábol egyben van. De nem tudni, mi lesz vele.
Nálam a 015-nél az önellenőrző számjegy 2 volt, aminek valójában 6-nak kell lennie. Így már biztos, hogy elgépeltem, és a kabai 008-asból 439 017 lett. Mea culpa.
Sikerült tegnap délelőtt ősszefutnom a 439 015-össel.Jelentem,hogy -az egyik oldalán legalább is- a 24575-ös 1982-es évjáratú gyáriszám tábla van,ami az én adataim szernt az A29 016-osé! Az oldalán még a Bobo 2018.08.31 felirat olvasható.Láttam,hallottam közlekedni is,hát elég komoly hangja van.
Úgy tudom, hogy az egykori Ikarus-os A29 021-et egy vállalkozó megvette, felújította, Moha Rakodón tárolta és bérbe adta, majd eladta a Dunaferr-nek.
Valóban történt legalább egy komolyabb baleset ebben az évtizedben, melynek során A29 034 kifordult a vágányról és oldalára borult. De úgy tudom, hogy A29 032 felhasználásával építették újjá.
Fotók készültek, láttam is párat, de a Vasmű tulajdonát képezik, és nem dicsekszenek vele.
Viszont ha beírod a Google-be az A29 034 kódot, a harmadik képen látható a törött mozdony.
Once upon a time történt egy vasúti baleset a Dunaferrben, , amelyben az egyik A29-esük durván összetört. Megtudták, hogy Moha-rakodón szomorkodik a 21-es, amit megvettek. A két mozdonyt összedolgozták, ebből lett a 439 003. A fontosabb vázelemei a 21-esből vannak, ergo az tekinthető elődnek.
Kérdések:
- mi igaz e meséből?
- mikor történt a baleset?
- melyik A29-essel történt?
Elkezdtem öszeszedni a - szerintem legkevésbé dokumentált- iparvasúti mozdonysorozatba sorolt gépeket. Szeretnélek megkérni Benneteket,ha tudtok valahol az "udvar sarkában" rozsdásodó A "akarhanyas" (jellemzően MÁV TVG-nek megfelelő) masinát,kérlek szóljatok! Én A 179-nek tudom a legmagasabb psz-t,abból tudok kb. 15-20-at.
Viszont már problémába is ütköztem! A 141 néven a lococlub oldalán az ex ABymot 474 látható (2002. 03. 02. Vésztő Fotó: Czabalay László),
439 015 biztos, hogy nem A29 015-ből készült. A29 015 ma is ott állt Nyíregyházán, erősen megbontott állapotban. Jó lesz ez az A29 016--->439 015 átszámozás:)
Ez a gyáritábla található a napokban tárgyalt 439 015-ös gépen. Tudom, ez nem jelent semmit, a táblákat cserélgethetik. Számomra azonban bizonytalanságot jelent.
Utolsó infóim szerint (melyek pár évesek) A29 015 a Nyír-D-Tech-nél volt fellelhető, míg A29 016 a BoBo Kft.-nél. Vajon mi lehet napjainkban a két géppel és hol készült ez a 439 015 "újjá építés"?
Valaki tudja esetleg, hogy mi az a rengeteg sín a Külső Mester utca a volt Sertésközvágóhíd melletti telken? Remélem, új iparvágányokat építenek belőlük :D Viccet félretéve, tényleg érdekel a dolog. Újnak tűntek, nem felszedettnek.
??? Semmilyen berendezése nincs és nem is került Ajkára, inkább onnan jöttek apróbb dolgok a 80-90-évek táján. Gondolj bele: Ajka sokkal nagyobb üzem volt mint Óvár, ....technológiai berendezés méretek!!!!
Privatizáció előtti Timföldgyárra gondoltam. Csak mert az összes berendezése a Ajkai timföldgyárban van, mondjuk a mozdonyokat nem hozták, mert már így is elég sok mozdony lett anno a gyárba a megszűnő bauxitbányából is mind oda került.
Az iparvasutas Facebook csoportban láttam két 2010-es fotót T334-es A26-os mozdonyokról, amint sorsukra várnak a Digép területén. A Google légi felvételein is jól látszanak.
Mit elhet tudni ezekről a mozdonyokról? Almásfüzitőről kerültek oda? Melyik pályaszámú gépekről van szó? Hogyhogy eddig nem látott róluk napvilágot egy kép sem?
Most olvasok sok mindent és a "timföld gyár " megszünt, no itt kiakadtam, mennyire rossz tájékozódás/tájékoztatás mert a Timföldgyár nem szünt meg. Csak a timföldGYÁRTÁS!!!! ami egy része volt az akkori cég termékeinek. A MOTIM azóta is üzemel az elöbb irt mozdonyokkal . További infot nem adok.
5458 és5460 -hoz : rosszul gondoljátok : A 21-022 és A 21-062 Móváron vannak ,üzemelnek. Viszont a másikból egy van : ez A 26-038 . Ez is szépen működik...
Sziveskedjetek ezt magatokban rögziteni , mert ma mindegyiket megnéztem. Láttam..
Az egykori Dunai Vasmű-ben(Ma ISD DUnaferr Zrt) ,megalakult Szállító-Gyáregység Vasútüzem Vontatási egysége a következő M31-sorozatu Iparvasúti Széria számán A23-, kezdte meg a Dunai Vasmű Vasúti Szállítási feladatokat:
A23-006
-013
-025
-026
-027
-028
-029
-032
-034
-039
-040
-042
-043
-045
-047
Emlékeim szerint az A23-041-es is volt egy ideig a Vasműben, a -723-as pályaudvaron.(kb. 1964) A karórám bánja, mert beesett a jobboldali üzemanyag tartálya mögé . :) Illetve az A23-033-as az un. -745-ön (Felsö-Elegytéren volt Adagolós, ami a -721-pu.-hoz tartozott.
1971-72-ben a Ganz-Mávag gyártott némileg módositott változatban ebből a tipusból, a következöket a Dunai Vasmü részére.
A23-051-töl az A23-057-ig, illetve az A23-060-tól A23-066-ig, az A23-067-es is , bár úgy tudom ezt vásárolták, vagy az akkori rendszer szerint más cég rendelte, de ebbe nem mennék bele.
Megújult a Bobo Kft honlapja, sok eddig nem látott fényképpel.
A Google térkép műholdas felvételén is frissült Miskolc környéke, jól látható madártávlatból az egykori LKM, a Hejőcsabai Cementgyár és a Diósgyőri Ipari Park környéke
Bár ez nagyvasúti topik, de tudni valamit a Csepel Művek területén működő kisvasútról? Meddig működött? Mi volt a feladata? Ahogy látom, elég kiterjedt vágányhálózat volt.
Nem jártam arra mostanában, de úgy gondolom, hogy az A29 005 a hegyeshalmi kavicsbányához került. Az A21 022-t valószínűleg szétvágták, az A21 064 sorsáról nem tudok, de majd megkérdezem az egykori tulajdonosát.
Nincs a Parkban, mert felújításra szorul, egy cég telephelyén van. Az A21-002 ott van Móváron, ui. a régi mezőgazdasági gépgyár két cégre vált külön, az egyiké lett ez a gép, a másiké amaz. Már rég nem használták egyiket se.
Úgy tudom, a cukorgyárban az A25 052 és 053 dolgozott. 2012 körül a Dunai Finomítóba kerültek, 052-t innen vette meg a Kárpát Vasút, 053 gondolom alkatrészbánya volt, lehet, hogy azóta szétvágták.
A Tiszamenti Vegyiművekben az alábbi mozdonyok dolgoztak:
A25 010 - ezt elvileg a Nyír-D-Tech vette meg és a szolnoki papírgyárban dolgozott, ezután nem tudom mi történt vele
A25 012 - nem tudom, mi történt ezzel a mozdonnyal
A25 039 - nem tudom, mi történt ezzel a mozdonnyal
A25 040 - Dunai Finomítóba került
Az is lehet, hogy a Péti Nitrogénművekből vittek át egy Bobót a Kénsavgyárba.
Valakinek van esetleg egy-két elfekvő képe egy lepusztult, parajosban álló M28-asról (1000-es széria) ? Minél borzalmasabb állapotban van annál jobb. :)
Ma láttam a dunaújvárosi papírgyár A26 081-es mozdonyát a székesfehérvári fűtőházban. Tavasszal próbáltam engedélyt kérni, hogy bejuthassak a papírgyárba, de nem voltak segítőkészek. Úgy számolom, azóta az összes mozdonyukról sikerült képet szerezni a gyáron kívül :-)
Közben véletlenül megtaláltam, hogy az A25 007-et Istvántelekre vitték. A lenti fotó alapján ide került a kiégett A29 023 is, valamint - ha jól gondolom - a dunaújvárosi papírgyár Dácsiája is?
A csődeljáráskor készült leltárjegyzékben 540.000 forintos áron szerepelt, gondolom nem (volt) üzemképes. Azt az infót kaptam, hogy már csak A21-es mozdony található ott.
hiteles forrásból származó információk alapján az alábbi mozdonyokat nemcsak, hogy üzemben nem fogjuk látni, de már fotót sem készíthetünk róluk. A csődeljárás során anyagukkal a károsultak követeléseit segítettek kielégíteni.
Bontás alatt a tiszapalkonyai erőmű, két mozdony van még telken belül, egy A23-as és egy A28-as. Az erőmű leállítása óta nem mozogtak, de kitolták őket a szabad ég alá.
A lakhelyemtől elég messze vannak, nem tudok odáig könnyen eljutni. Sikerült megszerezni egy nagyon kedves úr telefonszámát, előzetes egyeztetés után a gépeket meg lehet tekinteni és fényképek is készíthetőek.
Ha esetleg valaki tudna készíteni pár képet róluk, nagyon hálás lennék. Kíváncsi vagyok, pontosan melyik mozdonyok vannak ott.
A mozdonyok egyébként eladóak, a részletekkel kapcsolatban légyszíves keressetek az usgyiremot kukac gmail pont com címen.
Az alábbi linkeken találtok pár érdekes és friss videót az erőműről, sajnos a mozdonyok nincsenek megörökítve:
Utoljára Ácson találkoztam vele, a cukorgyárban, a 200-es évek elején:
A pályaszámtáblán H-001-et olvastam, és már akkor gondoltam arra, hogy kár lenne veszni hagyni ezt a gépet. Innen Petőfibányára került, és örülök, hogy megmenekült. Lehet tudni róla, hogy kinek a kezdeményezésére és kinek a támogatásával újították fel?
Az új számozási rendszerrel kapcsolatban lenne kérdésem: előfordulhatott esetleg olyan, hogy régebben A29 - es néven szereplő mozdony kaphatott esetleg 98 55 0439 xxx-x pályaszámot? 🙄
Egyébként egy pillanatra azt hittem, hogy a gyárba ment be valami. Nem tudom, ott mikor volt utoljára kiszolgálás. 2012 januárjában még biztos volt (a Google Streetview lehet látni rögtön a gyárkapu mögött egy vonatot), viszont azt is, hogy 2013 júliusában már rég használaton kívül volt a pálya.
A képek erősen dokumentum jellegűek,autóból lettek fotózva.Hazafelé menet a csepel művek irányába kanyarodtam,hogy megnézzem mi újság vasútfronton,ugyanis elég változatos a forgalom mostanában.Megláttam,hogy nyitva van a vasúti kapu,félreálltam és vártam egy kicsit.Hamarosan felhangzott a dudaszó,de az utána következő motorhang nem a megszokott volt.Hamarosan a betonkerítés mögül felbukkant a 2171-es csörgő kék PKPCargo-s talán műtrágyát szállító vagonokkal.A kapu után egyből megállt,a sínek mellett épp fákat gallyaztak amik ráhullottak a vágányokra.Mire megtisztították a síneket,jókora sor torlódott fel kint még azon a kis forgalmú bekötőúton is.A vonat eléggé hosszú volt,ha jól láttam az állomás leghosszabb vágányára jártak be.Aki tud menjen fotózni,ha minden igaz lesz még hasonló menet.Köszönöm hogy elolvastad! :)
A Csepel Művekben utoljára pár évben egy ócskavassal foglalkozó cég szállított vasúton, azóta nem tudom, történt-e valami változás. De jó lenne persze. Meg kell nézni a síneket :)
Urak!Létezhet hogy beindult egy kicsit az élet a Csepel Művekben?A napokban egy hosszú gabonás kocsikból álló szerelvény várakozott a rendezőben,ma pedig egy "H" sorozatú zárt teherkocsikból álló szerelvény áll bent.Hová mehettek vajon?
Ami jó ha rajta van a terepasztalon,a nagyolvasztó,nyersanyagtároló a bakdaruval,FAM konverter vagy Martinkemence,öntőmű,kokillacsarnok,legalább egy pályaudvar.
Érdekes a megfogalmazás (NKH oldalán a Hengermű iparvágány-használatának a szüneteltetéséről):
"A tervezett létesítmény rövid leírása: Az ISD DUNAFERR Zrt. a Lőrinci Hengerműben a kedvezőtlen piaci hatások következtében megszüntette a termelését, azonban a helyzet javulása esetén tervezi a gyártás újraindítását. Emiatt nem kívánja iparvágány hálózatát üzemeltetni, azonban a későbbi vasúti szállítás lehetőségét meg kívánja hagyni. A fentiek alapján az ISD DUNAFERR Zrt. vasúti pályahálózatának üzemszüneteltetésére vasúthatósági engedélyt kért."
Nyilván semmi realitása nincs ennek, de hát a remény hal meg utoljára...
2016 szeptemberében volt egy hirdetmény az NKH honlapján arról, hogy a Standard Oil & Company Inc. Kft. az Egyek és Tiszafüred között kiágazó iparvágánya engedélyének meghosszabbítását kérelmezte. Várható esetleg, hogy ismét lesz ott forgalom?
Van-e valaki a jelenlévő közt aki ismeretekkel rendelkezik a korábbi (vagy jelenlegi) magyarországi kohászat tárgykörében? Vasútmodell terepasztal tervezése kapcsán kellene némi segítség, konkrétan egy vasmű elrendezéséről és szükséges vágányrendszeréről kellenének információk esetleg képek is. Hozzávetőleg 70cmx180cm hely áll rendelkezésre, itt kellene a megfelelő vágányokat és építményeket (kohó, acélmű, egyéb épületek) elrendezni. Tekintettel arra, hogy a témában teljesen laikus vagyok, minden segítséget szívesen veszek, itt vagy mailban (gabi-gabi@maffia.hu).
Nemrég voltam fent megnézni a gépeket. Akkor még ott volt mind ami kültéren ki van állítva, bár a 375-ös festése sajnos rohamosan romlik, azért még nincs teljesen halálban az összhatás.
mi a helyzet a fűzfői Nitrokémia iparvasútjával? Az A25 083-ast elvitték dolgozni, ezt tudom, gondolom a többi jármű még helyben van.
Tavasszal esetleg lenne lehetőség egy kisebb topic találkozót szervezni a területen? Igény szerint segíthetnénk kicsit kulturáltabbá tenni a kiállított járműveket.
Jó lenne mozogni látni az N4-es kismozdonyt és megnézni a 007-es Bobót - persze csak ha lenne rá lehetőség.
Privátban is szívesen látnám az usgyiremot kukac gmail pont com címen. Mástól is szívesen elfogadok iparvasutas képeket, cserébe küldök a sajátjaimból, több száz mozdonyról van már képem.
a Vértesi Erőműben található két iparvasúti mozdony, A21 028 és A25 089. Az erőmű jelenleg konzervált állapotban várja sorsa beteljesedését, ami a valószínűnek tűnő forgatókönyv szerint az elbontás lesz.
A25 089: Nem üzemképes, motor hibás, ha jól értettem törött a főtengely. Pár éve a Bánhidai Erőműből mentették át ide, akkor megmenekült a lángvágó elől.
A21 028: Üzemképes, tavaly év végén mozgott is azokban az esetekben, amikor a szenet beszállító magánvasút mozdonyával gondok voltak.
A Vértesi Erőmű honlapján teszik közzé, ha eladóvá válnak a mozdonyok, csakúgy, mint nemrégiben a Márkushegyi Bányaüzem eszközeinek értékesítésekor. Ha bontani fogják az erőművet, valószínűleg a mozdonyok is erre a sorsra jutnak, így talán meg lehet venni őket vagy az alkatrészeiket ócskavas áron.
Ha érdekelnek valakit a mozdonyok, megtalál az usgyiremot kukac gmail pont com címen, és szívesen összehozom az illetékesekkel.
A listám szerint DHM 1-2 típusú, 1958-ban gyártották 123-as gyári számon, a MÁV-nál M31 2004-es pályaszámon szolgált 1987 augusztusáig, ekkor került az üveggyárba.
Jó, hogy említetted, sikerült tájékoztatni a mozdony üzemeltetőjét, aki régóta tervezi a Zetor felújítását. Bízom benne, hogy sikerül megegyezniük az AlCuFer-rel :-)
Közben máshonnan azt az infót kaptam, hogy a pécsi A23-as nemrég lett felújítva, így várhatóan még sokáig üzemelni fog.
Egy Gokart biztosan van benn, mert pár éve végeztünk ott pályakarbantartási munkákat. De sajnos csak arra emlékszem, hogy zöld (ez legalább szűkíti a kört).
Az A29 009-ből lett a kék 439 012, pár hozzászólással lejjebb volt róla szó, bár azt én sem tudom, ki a tulajdonos. Valószínűleg többfelé fellelhető lesz az országban.
Megtaláltam pár régi fotómat, amiket több, mint 10 éve készítettem Pétfürdőn.
Általában nálunk nem a jó dolgokat szokás átvenni a nyugati trendekből. Nálunk (Kemence) sok magán mozdony áll az Egyesület üzemeltetésében, nagy részük üzemképesen, hatósági vizsgával, de menni csak az "öregek" tudnak vele: aki ezt szeretné tenni 997 ezer a tanfolyam ára a korábbi 150 ezerrel szemben....
Ha ebben is követjük a nyugati trendeket, akkor 10-20 éven belül lesz rá pénz is és pálya is. 15 évvel ezelőtt, mikor elkezdtem az iparvasutakkal foglalkozni, nem gondoltam volna, hogy 2016-ra megmenekül az összes ipari Bobó, Dácsia és Gokart, ma mindegyiknek van munkája. Már a kabai Dácsiákat és a diósgyőri Bobókat is előszedték.
A Vasúttörténeti Parkban 5 db A21-es van.
A felcsúti kisvasút és Kemence egyébként pont az a kategória, amit írtál.
Annak is örülhetünk, hogy a Vasúttörténeti Park nem lett az enyészeté.
Egyébként szerintem sokkal jobb az a fajta járműmentés, amit a Nohab-GM alapítvány végez, nekik nem kell költeniük pályára, és elég gyakran tudnak különvonatokat szervezni.
Pont az A23-as az a kategória, ami nagy ahhoz, hogy magánszemélyek megvegyék, viszont kis teljesítményű és elavult ahhoz, hogy cégek üzemeltessék. Folyamatosan próbálom naprakészen tartani az adatbázisomat, jelenleg tudomásom szerint kb 30 darab M31-es létezik az országban és ebből kb 15-nek van rendes munkája.
Persze ez az "álom kategória", de kár, hogy nincs lehetőség és leginkább pénz egy meglévő vonal "magánosítására", amit vasútbarátok vennének meg, tartanának fenn és oda el lehetne vinni ilyen megvásárolt mozdonyokat, megmentve őket a pusztulástól, tovább üzemeltetve őket, csak úgy, hobbiból, játékból. Lehetne akár egy megszűnt vágányokkal teli iparterület is ilyen célra. Amolyan magán "vasúttörténeti park" lehetne.
A ráckevei HÉV-nél dolgozó ismerősömtől tudom, hogy a Csepel autógyárnak két M28-asa volt. Pont szolgálatban volt, amikor a HÉV-Bobó elszállította őket Pest felé.
Szergejes menetről nem hallottam, elég nehéz is ezt elképzelni, de attól még lehet igaz.:-)
Sikerült közelebbről is megnéznem az eladó mozdonyokat Moha Rakodón, egész jó állapotban vannak. Az A26-os nem túlzottan érdekel, de a két Zetorról elég sokat elárultak.
A legtöbb fő részegység jó állapotban van, a mozdonyok guruló képesek, vontathatóak. A kenőanyagokat még nem engedték le, még nem kezdődtek el a bontást megelőző, esetlegesen károkat okozó tevékenységek.
A maradék, kevesebb mint 20 üzemelő Zetor szempontjából hasznos lehetne kinyerni a mozdonyokból a használható alkatrészeket. A tulajdonos lehetőleg lábon szeretné eladni a mozdonyokat, várja az ajánlatokat. Gondolom, ha nem érkezik elfogadható ajánlat, a gépeket hamarosan szétvágják.
Ha valaki részletesebb információkra vágyik, legyen szíves felkeresni az usgyiremot kukac gmail pont com -on.
Nagyigmándon jártam, bemenni nem lehet, de kintről is lehet szép fotókat készíteni:
A mozdonyok üzemben tartója a H-MNOS. Valószínűleg év végén, jövő év elején indul be nagyban a termelés, és akkor már sűrűbben ki fognak járni az állomásra.
Az előzmény hozzászólásban levő mozdony pályaszáma az adatbázisom alapján A26 039. Tiszavasváriban az Alkaloida Vegyészeti Gyárban dolgozott, de az iparvágány hálózatot felszámolták, innen került -logikusan - a nyír-d-tech-hez.
Gondolom lekopott a festék, és a kétszer felvitt pályaszám összemosódik, így lett a 3-asból 8-as.
Az alábbi linken találtam pár képet, melyek idén júniusban készültek Istvántelken. A képek alapján oda került A25 023 is, valamint úgy tűnik, mintha több, mint 10 év tárolás után felújítanák az A28 018 mozdonyt. Ezt jól látom?
Egy-másfél hónapja beszéltem telefonon a szombathelyi MVJ-vel is, próbáltam megtudni, hogy az
A23 013, A23 073, A29 003, A29 028, M31 2021 mozdonyok egyben vannak-e még, vagy anyagukban hasznosultak, de sajnos nem mertek egyenes választ adni némi zavaros mellébeszélésen kívül.
Megtaláltam a neten a csődeljárás során felértékelt vagyontárgyak listáját, abban csak az A21-es és A26-os mozdonyok szerepelnek:
Ebben a mozdonyban nem 8, hanem 6 hengeres, common rail befecskendezési rendszerű motor van (6GM185V-VG-CR), melynek a maximális teljesítménye a Ganz Motor honlapja szerint: 750kW/1500 1/min.
A beépítési teljesítményről nincs információm, de - mint az eredeti BoBo-nál - változatlan fődinamó mellett kb. 440kW (600LE)/1100 1/min értékre saccolom (a 90-es években 7db - szintén 6PA4 motorral - remotorizált iparvasúti mozdony is így volt beállítva).
Cikkből nem derült ki hogy most már ezt alkalmazzák a csörgőkben, vagy csak terv. Mondjuk az erőátviteli rendszere nem biztos hogy díjazná az erősebb motort.
De ami még érdekes volt a cikkben hogy fel akarják újítani a M63-ast? :)
még nem kell temetni őket, lehet, hogy egyben, lábon elkelnek.
Közben megtudtam, hogy visszaérkezett Nagyigmándra A23 072 Szombathelyről. A mazsolát is üzembe helyezik, a neten található infók szerint újra indítanák 2016-ban a biodízel üzemet.
Unimoggal mozgatják a kocsikat egy ideje, valószínűleg ez lesz a jövőben is. Talán még a bábolnai Öko-Line mazsola van a közelben, ami esetleg itt végezheti a pályafutását.
Én láttam dolgozni a 074-est itt, kocsikat mozgatott a telepen, a képen azért látszik, hogy a külseje eléggé leharcolt lett néhány év alatt.
Azért csodálkozom, hogy összevágják az összes gépüket. Akkor teljesen megszűnik a vasúti szállítás? Mert ha nem, akkor azért a telepen belül valahogy csak meg kell oldani a kocsik mozgatását...
Főleg a 074-es sajnálom nagyon. Nem tudom, a 68-as mikor működött utoljára, de a 074-es az utolsó győri éveiben nem végzett megerőltető munkát, és amellett, hogy szép volt nagyon, műszakilag is a korához képest jó állapotban volt. Itt amúgy dolgozott egyáltalán?
A sárga A23 068 Salgótarjánból jött, a kék A23 074 MÁV-os gép volt, utána a győri hőszolgáltatónál dolgozott. Az A26-os a veszprémi házgyár mozdonya volt.
Kint voltam az előbb, a mozdonyokról talán lehet relikviákat vásárolni, legközelebb hétfőn munkaidőben lehet érdeklődni, én fel fogom hívni őket. Nincs valakinek ott dolgozó ismerőse? Az ott dolgozóknak egyszerűbb a vásárlás. Bemenni nem lehet, de a "rendelt" dolgokat később át lehet venni.
A bontás hamarosan kezdődik az előkészítő műveletek elvégzése után.
Úgy láttam, eléggé egyben vannak a mozdonyok, van valakinek ismerőse más, A23-ast használó vállalatnál, ahol esetleg szükség lehet alkatrészre?
Elég régóta tárolják őket, de úgy látom a lenti képek alapján, el lettek mozdítva.
Logikusan gondolkodva nem lenne szabad, hogy akadálya legyen a megvételüknek, az elérhetőségük a neten megtalálható. Bár én már kérdeztem őket e-mailben a mozdonyok jövőjével kapcsolatban, de választ nem adtak. Nyilván az ilyesmit személyesen illik intézni...
Egy mozdony tömege negyven valahány tonna, az ócskavas tonnánkénti ára olyan 30-40 ezer.
Fehérvárra behúzni őket talán nem is olyan nehéz, ott akár lehetőség is lehetne a tárolásra / felújításra.
Én szívesen látnám valamelyiket a fehérvári állomáson kiállítva...
nem kérdezted, hogy a táblákat esetleg meg lehet-e venni? Van esetleg egyéb plusz infód? Szívesen megmentenék a mozdonyokról valamit, közel lakom, autóval ki tudnék menni.
Jöhet az usgyiremot kukac gmail pont com-ra is, ha itt nem szeretnéd megosztani.
A csepel autógyár vasúti kiszolgálásáról mit lehet tudni?Voltak saját mozdonyaik?Néhány héves youtubes videón látni pár bent álló teherkocsit.Van valakinek esetleg képe?
Ha már a közelben vagyunk: Egy ismerősöm elmondása szerint a tököli repülőtérre vezető vágányon állítólag dupla szergejes tekintélyes hosszúságú tehervonatok közlekedtek.Ebből mi igaz ? :)
a mögötte levő két Gokartról kaphatnék esetleg képet? Nem használják őket? Mia z oka, hogy a körülöttük levő gépekről keringenek viszonylag jó fotók a neten, de ezekről nem?
Utánanéztem, az előzmény videóban szereplő egyedi festésű A23-as minden bizonnyal A23 007. A mozdonyt 1984-ben selejtezték, könnyen lehet, hogy ez a videó az egyetlen felvétel róla.
A legfrissebb Indóházban meg írtak - "meg kéne menteni" vagy valami hasonló címmel - arról a porcelángyári mozdonyról, ami a 5063. hsz.-nál van. Egyelőre csak remélik, hogy valaki felkarolja. Van már valami szervezkedés a háttérben?
Örömmel olvastam az IHO-n, hogy megmenekült az A21 052-es mazsola, és üzemképesen lett kiállítva. Érdekes, hogy egy üzemképes mozdonyból lett szobor. Esetleg a jövőben tervezi üzemeltetni valaki?
A bélapátfalvi portlandcementgyárat 1908-ban alapította lovag Wessely Károly bécsi építészeti tanácsos, nagyvállalkozó, akinek Csehországban voltak nagybirtokai és tulajdonosa volt a Bélapátfalvával határos több ezer holdas szilvásváradi erdőségnek is. Wessely fát termelt ki, ezek elszállításához vasutat épített (Eger–Putnok-vasútvonal) majd 1907-ben kőszénbányát nyitott. A közeli Bél-kő szinte kiapadhatatlan mennyiségű, csaknem tiszta kalcium-karbonát tartalmú triászkori mészkővagyona kedvező lehetőséget teremtett Wessely számára, hogy Bélapátfalván cementgyárat alapítson. 1910-ben az akkori legfejlettebb nedves eljárással indult az első forgókemence. A második forgókemencét 1912-ben, a harmadikat pedig 1913-ban gyújtották be először. A kőbányából kötélpályával beszállított követ pofástörőkkel, majd golyósmalmokkal őrölték iszappá. A szénőrlést Roulette-malmok, a cementőrlést pedig Ergo-csőmalmok végezték.
A szükséges villamosenergiát a gyár maga állította elő, a vízellátás biztosítására tárolót építettek (mai gyári tó). Ekkor épültek az első lakóházak a gyár dolgozói részére. Az első világháború kezdetén a gyár már napi 400 tonna portlandcementet tudott előállítani, bár kapacitását a háborús helyzet miatt csak részben tudta kihasználni.
Háborúk
Wessely 1914-ben bekövetkezett halálakor már teljesen el volt adósodva. Hagyatéki eljárások után a cementgyár 1917-ben az Angol-Magyar Bank tulajdonába került. 1923-ban ugyan egy újabb cég beolvadásával létrejött az Egercsehi Kőszénbánya és Portlandcement Gyár Rt., azonban a gyár folyamatos anyagi nehézségekkel küszködött.
Az 1925-ös országos cementkartell megalapítása után a Bélapátfalvi Cementgyár Magyarország cementszükségletének negyedét gyártotta egészen a második világháborúig. Közben folyamatos fejlesztések és újabb tulajdonos váltások történtek. A háború alatt a cementgyárat szándékosan megbénították, néhány lényeges alkatrészét Lábatlanba szállították, így a gyárban a németek nem is tettek semmiféle kárt. Az egercsehi bányában viszont a legfontosabb berendezéseket felrobbantották.
Államosítása
A háború után 1946 márciusában indult meg újra a termelés. A bányát még ebben az évben, a gyárat csak két évvel később, 1948-ban államosították. Az üzem most termelhetett először teljes kapacitásban, így a kimerült agyagbányák helyett új palabányát nyitottak, amelyet táróval kötöttek a kőbányákhoz. A gyáron belüli fejlesztések mellett 1952-ben megépült a bányai gépkocsiút is. A gyár kapacitása 1950-től már évi 180 000 tonna volt.
A vízellátás javítására a Bél-kő alatt, a karsztvizek összegyűjtésére 418 méter hosszú vízgyűjtő alagút készült és a dolgozók számára további lakások épültek. 1963-ban alakult a Cement- és Mészművek Országos Vállalat (CEMOV), amely az ország cementgyárainak, mészüzemeinek és egyetlen eternitgyárának közös nagyvállalata lett. A műszaki fejlesztés közös irányítás alá került. Ennek a fol
Az új gyár
Bálapátfalva mellé új gyárat tervezetek szovjet-magyar kormányközi egyezmény alapján. Az építkezés hat évig tartott (1974-1980). 1982-re a gyár elérte a maximális 1 250 000 tonnás teljesítményt. A gyártástechnológia alapvetően megváltozott. A távozó füstgázokkal őrlés közben szárították, majd hőcserélőben előmelegítették a nyersanyagot.
A termelés több mint hat és félszeresére nőtt, a fajlagos hőfelhasználás pedig nagymértékben csökkent. Az új száraz eljárású gyár két, egymástól független, vertikális technológiai vonalból állt, míg a régiben a négy klinkerkemencének közös kiszolgáló berendezései voltak. A legszembetűnőbb a porkibocsátás különbsége volt, mely tizedére csökkent.
A gyár bezárása
A rendszerváltást követően a teljes magyar cementipar, valamint az ágazathoz tartozó szolgáltatói szektor és infrastruktúra jelentős része két külföldi cég tulajdonába került, a svájci Holderbank és a német Heidelberger Zement AG-hoz. 1990 után még öt cementgyár üzemelt hazánkban. A lábatlani és a hejőcsabai a svájciaké, a beremendi és a Dunai Cement- és Mészmű váci üzeme a németeké lett (utóbbi kettő Duna-Dráva Cement Rt. néven egyesült).
A két cég közösen létrehozta a PannonCem Rt-t, amely a csaknem százéves hagyományokkal rendelkező bélapátfalvai cementgyáron fele-fele arányban osztozott. A Magyar Nemzet értesülései szerint a PannonCem Rt. több tízmillió forintot fizetett ki egy cégnek, amelynek az volt a feladata, hogy válságtervet készítsen a gyár zökkenőmentes bezárásához. A Bélapátfalvi Cementgyár megszűnése után a helyi önkormányzat a területen ipari parkot hozott létre. Az ipari parkban mintegy huszonöt vállalkozó kétszáz munkahelyet tart fenn.
Bélapátfalvi cementgyár a 80-as években
fotók: Mikó Szabolcs
forrás: Gyóni Gyula: A cementgyártás 70 éve Bélapátfalván (1980) wikipedia.org Tovább »
A HEKA Dácsiája megdöglött, pont amikor típusoltak volna rá, ezért ment cserébe a kék Dácsia, ami azóta is ott van. A Lok-Szer újította fel a kék mozdonyt, és a zöld is oda ment (Almásfüzitő, timföld).
A kabai Dácsiák és az ÖkoLine Zetor azóta is Szombathelyen a Vasjárműbe. Első körben az ÖkoLine tartályokat hozzák futóképes állapotba, aztán a mozdonyokat. Nagy eséllyel mind a három gép az MTMG flottáját fogja erősíteni.
Az A29 030-as még mindig Szőnyben van, a tűzoltóság épülete mögött a susnyásban.
Komáromban fotóztam szerdán a gépeket.
Hogy a kabaiakkal mi a helyzet, meg a Zetorral, azt sajnos nem tudom. Valaki itt írta, hogy Szombathelyre vitték, de hogy ott mi van velük, sajnos nem tudom.
Vajon melyik mozdony lehet? Gondolom egy másik, használaton kívüli ipari Dácsia a kék mozdony. Új festést és új pályaszámot kapott, tehát kopott gúnyájú A29-es lehetett.
A kürt a rövid oldalon előre néz, van rajta létra és a fülke tetején van a hangtompító.
Ezek után A29 016 jöhet szóba, ez a mozdony nemrég Bobóéknál volt. Vagy A29 030, ez régen is kék volt, és ha jól tudom, a MOL-nál Szőnyben nem használták.
A29 030-nál viszont a vezetőfülke ablakok felett levő esővíz elvezető rövidebb, ha jól látom, a képeden hosszabb.
Hol készültek a képeid? Komáromban? Ha ott, akkor 1 óra alatt vagy Szőnyből, vagy Almásfüzitőről hozták. Ha a Bobós A29 016 lenne, akkor valószínűleg bobós gép hozta volna, és nem fordultak volna meg egy óra alatt.
A kabai mozdonyokkal és bábolnai Zetorral mi a helyzet?
A HEKÁban eddig szolgáló 010-est vontatta Bp. felé egy V100-as. Majd alig másfél óra múlva egy másik Daciát vontatva (012-es) haladt Győr felé. Ezért gondoltam, hogy cserebere történt.
Ezek szerint a csepeli kibelezett A26-os mozdonyokból is kiskanál lett?
"A korábban a mozdonyszín előtt álló, selejtes és kannibalizált gépeket betolták az egyik ócskavastelepre, lehet ott az volt az utolsó vasúti kiszolgálás..."
Érdeklődnék, hogy az A26 021-es (sarkadi cukorgyár) mozdony pályaszáma előtt lehetett-e csillag? Esetleg, ha valakinek van képe róla, azt nagyon megköszönném!
Két kabai Dacia ácsorgott ma Komáromban, majd a nagyigmándi Zetorral kiegészítve elvontatta őket az A25 083-as Bobó. Nem tudja valaki, hogy hová vihették őket? Szombathely járműjavító esetleg?
A BVM-nek volt nagyvasúti kapcsolata az Andor utcai vontatóvágányon keresztül, de ami a Google Mapsen látható, az az üzem saját belső, keskeny nyomközű iparvasúti hálózata volt.
1) Az Epreserdő utcánál lévő iparvágányról tudni valamit? Most az FKF telephelye van ott, elvileg a 90-es években szűnt meg a kiágazás.
2) A másik az, hogy Budapesten, a Szerémi út - Kondoros út sarkán komoly vágányhálózat látszik a Google Mapsen. Ha jól sejtem, az a tavalyelőtt tönkretett BVM Épelem telephelye volt. Valami belső kivasút-hálózatról van szó? Vagy csak az Andor utcai vontatóvágány maradványa?
Lehet, hogy csak akkorra fogalmazódott meg az igény Győrben egy ilyen kaliberű mozdonyra, és lehetségesnek tartom azt a verziót, amit te is írtál. De egyébként ugyanez a kérdés felmerülhet az NDK-s A26-osok kapcsán is, hiszen ott volt a magyar M28, mégis a V10/18/22-t "kellett"(?) venni. Az is lehet, hogy csak szimplán a szocialista munkamegosztás szellemében, pl. Ikarus buszokért cserébe.
A diskurzust megtaláltam, igaz, a kérdés feltevése után.
Arra vagyok még kíváncsi, hogy az eredeti DH11-et miért később vették, miért csak egyet vettek akkor, ha már külföldről megint vásároltak mozdonyt? Illetve miért vették ezt a sorozatot egyáltalán korábban is?
A hasonló jellegű M31/A23 illetve az M32/A28 gyártása között ugye van "némi" lyuk (1958-1960, 1972-1976, tehát 11 év). Szimplán ez lenne a magyarázat a külföldi beszerzésre? Hogy a Ganznak akkor nem volt típusa és/vagy kapacitása ekkora mozdonyokat gyártani?
Érdekes ez a DHxx jelzés is. Más iparvasúti gépeken az A-s pályaszám mellett nem volt ugye ilyen?
Amúgy a modellre végül is pont a mostani A26,103 gúnyája passzol, mivel ez a gép 2000-től "járja az országot", nem csak kerítés mögött dolgozik, mint a többi. Tehát terepasztalon ez fordulhat elő vonalon.
Esetleg valaki a gép mostani zöld színének RAL kódját nem tudja véletlenül? :-D
Illetve jelenleg merre tartózkodik ez a gép? Le kéne mérnem a fehér csíkok elhelyezkedését, vastagságát... :-D
"Mindegyik sötétzöld, két vízszintes fehér csík körbe a gépen és az ablakvonaltól felfelé fehér mozdonysátoros festéssel jött?"
Valószínűleg igen.
"Illetve az A26,106 az milyen eredetű? Használtan került már Mo-ra valahonnan Csehszlovákiából? Jól gondolom nem a korábbi 10 darabbal együtt került ide, hiszen akkor talán egybe sorba számozták volna."
Nem a 103-asra gondolsz? Arról már majdnem pont egy évvel ezelőtt volt itt szó, és pont én generáltam a témát, de korábbról is vannak infómorzsák. Az egyszerűség kedvéért bemásolom amit találtam :)
#3023 (V43_1182.01)
DH ( T 334 ) mozdonyok
A csehszlovák gyártmányú dízel-hidraulikus mozdonyokból 10 db került beszerzésre a hazai iparvállalatok részére 1968-ban. E mozdonyok az A26 sorozatjelet kapták, mint az NDK gyártmányú kéttengelyes dízel-hidraulikus mozdonyok. (Sőt az A26 030 pályaszám egy ilyen és egy NDK gyártmányú mozdonynak is ki lett adva, ez utóbbi a 262187gysz. mozdony amire a pályaszám tévesen lett feliratozva, amelynek eredetileg az A26 043 psz.-únak kellett volna lennie). A26 DH Gy.sz. Gy.év Műtanrend. Szolg. helyek Selejtezés 026 01 550 1967 1968.01.26. Almásfüzítő Timföldgy. 027 02 551 1967 1968.01.26. Almásfüzítő Timföldgy. 028 03 552 1967 1968.01.26. Almásfüzítő Timföldgy. 029 04 553 1967 1968.01.26. Almásfüzítő Timföldgy. 030 05 554 1967 1968.05.22. Almásfüzítő Timföldgy. 031 09 568 1968 1968.05.22. Dunai Szalmacellulóz => Almásfüzítő Timföldgy. 1996.07. 032 10 569 1968 1968.05.16. Dunai Szalmacellulóz => Almásfüzítői Timföldgy. 1996.07. 033 06 565 1967 1968.05.16. ÉM. Kavicsbánya Váll. Nyékládháza 1992. 034 07 566 1968 1968.05.16. ÉM. Kavicsbánya Váll. Nyékládháza 035 08 567 1968 1968.05.16. ÉM:Kavicsbánya Váll. Nyékládháza 1999. 103’ 11 42500001 1970 RÁBA MVG. Győr főmühelybe 103” 11 6421 1965 2001 02 21-től (ex. T334 0638") RÁBA MVG. Győr => M.Vasúttört. Park
• A DH 09 és 10 psz. mozdonyok Dunaújvárosban kezdtek, majd 1975 és 1978-ban Almásfüzítőre kerültek, a Timföldgyárba. • A DH 07 psz. mozdonyt 1997-ben átépítették a MÁV Szombathelyi Járműjavító Üzemben. A mozdony új dízelmotort kapott, ezért a mozdonyszekrényt meghosszabbítoták, így az ütközők közötti hossz 10520 mm lett, a szorozat 9440 mm hosszával szemben. Új üzemengedélyét 1997.12.17-én kapta 7480/1997. számon. • A DH 11 mozdony Győrből 2001-ben a Szlovák főműhelybe ment, ahonnét az eredeti mozdony helyett a 6421/1965 mozdony érkezett, ami a korábbi átszámozások következménye végett a T334 0638” volt.
#5050 (szoz)
Az idők folyamán az A26 103-ast (DH 11) itthon átépítették, aminek folyamán hosszabb lett, és magasabb lett a géptere. Még egy ilyen átalakítás volt: az egyik nyékládházi gép. Aztán néhány éve a 103-asnál újabb főműhely következett (volna), immár nem itthon, hanem a szülőhazájában, de ezt úgy oldották meg, hogy az átalakított 103-ast sűrű fejcsóválások közt elvitték, és hoztak egy másik T334-est DH 11, A26 103 számmal...
Van arról valami információ, hogy a T334-es mozdonyok milyen színnel érkeztek, amikor leszállították őket (az A26,026-035 gépekre gondolok)?
Mindegyik sötétzöld, két vízszintes fehér csík körbe a gépen és az ablakvonaltól felfelé fehér mozdonysátoros festéssel jött?
Illetve az A26,106 az milyen eredetű? Használtan került már Mo-ra valahonnan Csehszlovákiából? Jól gondolom nem a korábbi 10 darabbal együtt került ide, hiszen akkor talán egybe sorba számozták volna.
Igazából nem ismerem a hölgyeményt, én is másod-harmad kézből kaptam az infót. A csere szándékáról én is tudok, ezeket a Bobókat akarják elcserélni Dácsiákra, de nem tudom kivel akarnak bizniszelni.
Ha a Mónikára gondolsz Ő nem a Szállítóműnél van. Igen állítólag az Ő keze is benne van a három bobo idehozatalában. Valamiféle cseréről is hallottam, bobo-t dácsiáért! És a két EDK 80 tipusú 20 tonnás teherbírású vasúti forgódaru? Az egyikből a motor is hiányzik. Alkatrésznek? Na és a 6 db kohós salaktálszállító???
nem ugyanaz, de nem teszek fel képeket, mert sajátom nincs.
A Te képeiden is látszanak a különbségek, mások a lámpák és a kipufogó környéke.
A képeimet elnézve azt vettem észre, hogy 2003 környékén bent volt Bobóéknál a bobós A25 032 és az A25 071 szekrénye. Szerintem ebből a kettőből lett a BorsodChem A25 032-je.
Ezt meg honnan vetted? Nem állítom, hogy nem igaz, mert sosem hallottam erről vagy ellenkezőjéről, de van valami konkrét amivel alá tudod támasztani az állításod? Kíváncsi vagyok:)
Hasonló üzemben, Diósgyőrben évtizedeket nyomtak le. Régóta az az érzésem, hogy ez a marokcsapágyas c. duma valami fedőszöveg, itt valami mástól bűzlik a Sztalinváros - BHÉV mozdonycsere.