Üdv mindenkinek!
Aki szereti az off roadot (már van ilyen topic igaz), de ezen túlmenően imád autót fejleszteni és szerkeszteni, azt szeretettel várjuk tapasztalatcserére! Remélem hasznos segítői lehetünk egymásnak a jövőben!!!
Sajnos más fórumban nem nagyon nézik jó szemmel, ha valaki jobbat akar a meglévőnél. Itt ez a cél...
Egy 906os Sprinter összkerekessé átalakításban gondolkodom.. Valaki esetleg csinált már hasonlót? Vagy valaki esetleg 4x4 sprinter alkatrészben tud segíteni? Köszönöm előre is , kellemes napot!
Terepjáró építésbe kezdtem Nissan3000 V6 autómata az alap egyedi csőváz és független felfüggesztés a terv. Ehez kellene a segítség . A Terránó I nek marha nagy a hátsó szupportja és a hídja is nehezen szükíthető a kialakítás miatt. Olyan hidat keresnék amiben 37:8 as áttételű difi van. Ha tudtok segítsetek légyszi Köszönöm
Állítható Panhard-rúddal kapcsolatban van valakinek tapasztalata? Kia Retonához kellene egy, de kifejezetten ehhez a modellhez "dedikált" típust nyilván nem találok...
Mennyire szabvány ezeknek a rögzítése? Más típushoz való is jó lehet? (A jelenlegi hossz 1050 mm, ennél pár cm-rel hosszabb kéne).
Szeretnék fejleszteni az öreg Musso terepjárómon. Úgy érzem, hogy néha jól jönne egy kevés plussz, ennek érdekében az első hajtásba gondoltam egy önzáró differenciál művet beépíteni. A Lokka difikkel van tapasztalat, érdemes eezel a gyártmánnyal foglakozni? A segítségeteket előre is köszönöm.
Igen, van benne logika, sár sűrűségétől és az altalajtól függ. Viszont szebb a szélesebb gumi :) Offroad, sár dagasztó rendezvényeken sem virsli gumikat látni :)
Sziasztok! Unimog 411-es alapra keresek lehető legnagyobb kerekeket, 6 x 205 ös lyukosztasú. Gyárilag 18 colos a felnije. 406osé szintén 6x205, de 20 colos. Melyikre lehet könnyebben, olcsóbban "traktormintas" gumit kapni? Létezik nagyobb felni 6x205ös osztással?
Szep napot! Suzuki samuraj epitesbe fognek. Az lenne a kerdes valaki belekezett mar esetleg atalakitani 1.3rol 1.9tdire? Meha adagoloval gondolnam egyedi koteggel. Hajtasok maradhatnak es birjak is?? Ha esetleg valaki megvalositotta vagy latott mar megkoszonnem ha leirna tapasztalatait.
Sziasztok lehet hülye kérdés, akkor zavarjatok el! Létezik olyan terepváltó amelyiknek külön tudom kapcsolni elejét vagy hátulját hajtsa vagyis én döntsem el melyiket akkarom hajtatni?
Nissan Terrano ll 7személyes, 2.7td alvázát szeretnénk javíttatni. Nyíregyházához elérhető közelségben tudtok esetleg szakembert ajánlani? A jobb háttsó rugótányért tartó elemnél van eltörve.
Továbbá .Unimog 404 8db fékbetétek pár hónaposak 25E Ft, 4 szinte új fék munka hengerek 35E Ft /4 db ,első hátsó rugók segéd rugóval együtt 40E Ft komplett 6db ,kereszt tartó panhartok 10 E db.,irányító kar 15 ezer. Szinte új fékdob. 10 E /db cserébe kérem a régit ha nem repedt a tőcsavaroknál! Helyileg Vác. Posta ok. 0670 58 48 2 ötven. Lészíves ne írj ide a fórumra nem nagyon szoktam nézni. Inkább hívj ,e mailben tudok képet küldeni. Köszönöm.
Koni Heavy Track lengéscsillapítóról van gyakorlati tapasztalata valakinek? Gondolkozom egy ilyen beszerzésén, szívesen meghallgatnám azok vélemyényét, akik használják, és tapasztaltabbak nálam.
Üdv! Van egy harmincéves isuzu pikapom, 4x4-es, a gyári futómú felújításra szorul. Ezért azon gondolkoztam, hogy az eredeti szilenteket poliuretánra cserélném, illetve a futóművet kényelmesebbre hangolnám, rugó, lengéscsillapító téren. Viszont bambulom a netet már fél éve, de nem találok megoldást, akire ráírtam ajánlatért, az sem válaszol, szóval tudnátok-e segíteni alkatrész, illetve szakember ügyében? Köszönöm!
üdv urak terepjáró építésre adtam a fejem 3 fajta auto jöhet szoba nálam egy parancsnoki uaz 525tds motorral vagy om606 al,vagy Nissan patrol y60 2.8td vágot kasznival csövezve stb.. vagy egy suzuki samurai 1.9tdi motorral de húzva 170-180 lo ig, vagy egy 116 lovas pdtdi motorral rakott már ilyen kaszniba valaki ?
Következő lenne a kérdésem suzuki sj gyári 1.3 i ezt a motort szeretném kicserelni 1.3 gti re !!! A motor megvan de át kéne alakítani hogy bele lehessen tenni ki csinál ilyet vagy hol ??? Zala megye
UAZ kardántengely (összetolva teljes hossza 91 cm) 25.000 Ft és hátsó féltengely (teljes hossza 69 cm) 20.000 Ft eladó. Mindkettő új,gyári zsíros állapotú,kb. 30 éves. (Gyöngyös 20 km-es körzetében ingyen szállítom,vagy postán is elküldöm a feladási díjért)
Egy kis tanácsra lenne szükségem!!! kia sportage 1997es 2.0 dieselnél ha bekapcsolom az összkerékhajtást 30-35km/h sebesegnél kikapcsol!! Jó ez igy?? vagy mi lehet a baj??? Válaszokat elöre is köszönöm!!
Először nézz utána pontosan, hogy az általad említett 'kis papírozás' mennyibe kerül most.
Régebben érdeklődtem hasonló iránt. Akkor kezdésnek meg kellett terveztetni egy autó gépésszel aki rendelkezik ilyenre engedéllyel, ezt engedélyeztetni a közlekedés felügyelettel, majd mehet műszakira. Akkor alsó hangon 300+ ezer lett volna hasonló, plusz az alkatrészek és a szerelés.
Szerintem nézz bontottan ilyen motort. Ha jól sejtem az autódban a 4d56 tipusú motor van, sok ilyen van bontóban. Sok márka használta, de Pajeroban, L200-ban, L300-ban, Galoper-ben és több KIA tipusban is ilyen van más tipusban máshol vannak rajta a szerelvények. Bontottan lehet 200-300 körül kapni. Ez a motor baromi strapabíró egyébként, bár ha sok mindent kell benne javítani lehet hogy jobb egy bontott. Vagy keress olyan szerelőt aki már csinált ilyet.
Ezúton szeretnénk felhívni figyelmeteket előzetesen az alábbi lehetőségre.
Az Autó Motor és Tuning Show-n első alkalommal kerül Magyarországon megrendezésre hivatalosan az off road terepjáró autók széleskörű bemutatása, amelynek célja, a hazai off road és terepjárós közösség bemutatása és táborának gyarapítása.
Lehetőséget kínálunk az alábbiakra:
- Egyedileg építet, off-road, triál, hobby tuning és verseny terepjáró autók szabadtéri bemutatása;
- Általunk épített SPEC pályán való élményautózás;
- Akár saját magad által épített akadályokon való bemutatózás;
- Az autó közvetlen bemutatási lehetőségének biztosítása a nemzetközi és hazai látogatók számára, mindezt három napon át.
Időpont és helyszín:
- Budapest, Hungexpo területe, 2018. március 23 25.
Amennyiben a fentiek felkeltették az érdeklődésed, jelentkezni az alábbi módon lehetséges:
Új vagyok a témában, kérlek nézzek el, ha hülyeséget kérdezek, nem vagyok szaki, csak adott egy probléma, így találtam ide is.
Adott egy mitsubishi l200 4WD, 2001-es 2.5 TDI. (Ha jól értesültem egy KIA motorral szerelt autó). Az ok amiért ide tévedtem, hogy a motorja 99% hogy kuka. (a részletekbe nem megyek bele, a motor olyan szinten sérült, hogy már lehet nem éri meg felújítani.)
Szóval mivel jó eséllyel motorcserés lesz, ezért felmerült a kérdés, hogy nem ilyen motorral szerelni az autót, hanem egy más típusú megbízhatóbb, olcsóbb motorral. A szerelő említett egy olyan esetleges megoldást, hogy "kis" mérnöki munkával, egy 1.9-es VW TDI motorral szerelni ezt az autót.
Ez ügyben szeretnék tanácsot és véleményt kérni.
Ez kivitelezhető-e? Ha igen, hol és milyen átalakításokra kell számítani? Ilyen alapon más motorral is össze lehetne hozni?
A papírozása megoldható? Az oké hogy szigorított KPM vizsga az benne lesz, de vannak egyéb hátráltató dolgok?
Üdv mindenkinek.Sziasztok.Szerintetek hogyan lehetne egyszerűen kideríteni,miért füstöl iszonyatosan a ferozám?Kartergáz nincs,de borzalmas kék füst van.Volt szelepszár szimering csere,de nemsokkal azután füstölni kezdett.lehet olajlehúzó is,de jólenne valahogy bontás nélkül megtudni.Nemigazán van kedvem kiszedni,kiszedeni a motort.
Ha van jó ötlet,tapasztalat,csörögjetek meg!! Visszahivok mindenkit.Köszi
Hali! Én mindenképp a hidast javasolnám. KJ90-nel állandó gond, hogy sárban járás után azonnal ki kell takarítani az első féltengelyek környékét, mert ha megszárad a sár széttépi vagy kikoptatja a gumiharangokat. A lengőkaros előnye egyértelműen a komfortban mutatkozik meg.
Uaz híd samurai alvázhoz igazítva, komplett szett.. Első-Hátsó híd 41/8 as .. Eső-Hátsó tárcsafék komplett Első laprugó 10 lapos Hátsó laprugó 8 lapos Csak egyben eladó.. 220.000Ft
Üdv mindenkinek!Véleményeteket kérném a következőben.Van egy Toyota LJ70 gépem,amit nagyon szeretek,de elengedhetetlenül fontos lenne egy platós!Toyota Hilux-ra gondoltam,de nem tudom eldönteni,hogy merev hidast vegyek,vagy lengőkarost?!Emelve mindenképp lesz és első hátsó diffi zárat is szeretnék,hogy ne maradjon nagyon alul a LJ 70-hez képest!Elég nehézkes terepen őrült sárban használnám az alföldön!Bírni fogja?
Lenne egy szétszedett állapotban lévő Toyota Lj70, ami eladósorba került. Gyakorlatilag egy komplett autó, de alkatrészenként is eladó! Motor 2.4d, váltó, kardánok, hidak, alváz, karosszéria, karosszériaelemek, magasító és szélesítő pogácsák stb... A 06705199502-es számon zargasson, akit érdekel valami!
Eladó Gaz 69 bővebb infó a 06 30 6620081 en vagy itt érdeklődni , a gaz 69 fórumin van bővebb leírás és az épített öszkerekes trabant motoros traktor is eladóirány ár 220/ db.
Üdv mindenkinek. Egy "kis" segítségre lenne szükségem. Van egy Patrolom amit szeretnék kissé haladósabbá varázsolni. Tudom van egy egyszerű megoldás :nyomjam mélyebbre a gázpedált.... Ezt a verziót hanyagolnám mert ezek a régi dízelek nem tolerálják hosszú távon a magas fordulatot,a motorkímélő fordulatszámmal pedig kb 90-100 az utazó. A lényeg hogy a motor mókolása nélkül hogyan tudok legalább egy autópálya tempót elővarázsolni? Tudtok olyan difiről ami passzol a vasba és 4 körül van a végáttétele? Válaszokat várom és előre is köszönöm.
JÓ ESTÉT MINDENKINEK!Lenne közöttetek olyan ember aki pontosan tudja egy Unimog híd(lemezházas) pontos súlyát, illetve GR Patrol híd súlyát?Válaszaitokat előre is köszönöm!
Helló. Segítség kellene ! Unimog 411 híd átalakításához ! kellene nekem valaki aki csinált már ilyet !? Osztkör. modosítót féktárcsát gyártott már le valaki, vagy esetleg tud valakit aki gyártott!? köszi a segítséget !
Szisztok!Suzuki vitara emelésben tud valaki segiteni infot adni ki az aki foglalkozik vele vagy reális áron hol szerezhető be hozzá emelöszet.Elöre is köszönöm segítségetek.
Eladó a képen látható Gaz 66 terepváltóra szerelhető gyári csörlő kihajtás , szivattyú,kútfúró kihajtás.Tökélesen működik. ár:85 e ft (2600 Vác) posta ok
Új vagyok itt. Szeretnék venni egy terepjárót második autónak, terepezni, szőlőbe járni, utánfutót húzni. Kb.500 000- 700 000 ft ot szánnák rá. Eddig az Opel Fronterákat nézegettem, de most találtam egy 2700cm3 diesel Nissan Terrano 1 et. Az Opelhez sok bontott alkatrészt lehet venni megfizethető áron, viszont a Terrano -hoz mennyire lehet kapni és mennyire kompatibilis a Terrano 2 vel? A Terrano fogyasztása is érdekelne. Érdekelne mi a véleményetek a két járgányról. Előre is köszi.
Mg Zs (Rover 45 sportosított változata) típusú (2,0 diesel, 83 kw, 2005.10. facelift) autómra a megengedett 205/50 méretű gumik helyett 205/55 méretű gumik kerültek (+24/12mm). Sajnos felénk az utak többsége rendkívül rossz ezért még kis sebességnél is gyakran eléri a gumi a karosszériát, a réginél is előfordult, de közel se ennyiszer. Olyan rugót keresek vagy komplett lengéscsillapítót, mellyel 3-4cm-t tudnék emelni az autón és az sem jelentene problémát, ha közben kissé lágyabb lenne az autó rugózása, a gyári merev helyett, sajnos ezekhez az utakhoz nem való. A családban van beteg személy, akinek nagyon nehéz kiszállni az autóból, ezzel rajta is tudnék segíteni.
Tanácsot és ötleteket szeretnék kérni... Még viszonylag fiatal vagyok és nincs is semmi tapasztalatom terepjárás terén de már lassan 2 éve a fejembe vettem, hogy szeretnék csinálni egy csővázas buggy-t. Amire szeretném használni: földes utakon, erdei utakon barangolni vele, sártól, traktornyomtól és alföldi földutakon található kisebb buckáktól ne jöjjön zavarba. Nem kell, hogy 50nél többel menjen illetve sziklákról sem akarok vele ugratni meg fát sem akarok vele dönteni. 2 személyesre szeretném csinálni, ülések egymás mellett elhelyezve nem egymás mögött... max egy kicsit eltolva hogy ne legyen túl széles a jármű. Nem akarom, hogy széles legyen... férjek el vele ott ahol mondjuk egy suzuki samurai is elfér. Hegeszteni tudok, vázat én csinálnám... De rengetek kérdésem lenne még felfüggesztés terén, motor és váltó választás, meg úgy összeségében az egész hajtásláncról lenne kérdésem. Tudom kicsit hülyeség, egyszerűbb lenne lehet venni egy quadot vagy egy suzuki samurait 200 ezer forintért de nekem ez most nagyon benne van a fejembe, tudom sok szívás lenne vele építés során főleg, hogy zöldfülű vagyok de tetszene hogy az én gondoltaim vannak benne, én valósítottam meg. Tudna ebben valaki segíteni? mármint csak így kérdés-válasz, tapasztalat cserére gondoltam
Sziasztok pár kérdéssel fordulnék hozzátok terepjáró építéssel kapcsolatban. Pár éve terepezek már kint a határban, meg ártérben, és szeretnék belefogni a versenyzésben. Kezdésnek a normál kategóriát céloznám meg egy parancsnoki uazzal. A bukókeret elkészítése érdekelne elsősorban. Elég ha padolólemezhez van csavarozva úgy, hogy a túloldalról is meg van pántolva, vagy az alvázhoz kell rögzíteni? Esetleg itt az off-roadban is homológ csövezést kell használni amit minősített hegesztő hegesztett, vagy elég ha csak normális varratjai vannak, és nem taknyolás? Megmondom őszintén azért választanám a bontható megoldást, mert ha későbbiekben kategóriát váltanék akkor úgy is teljesen át lenne szabva az egész autó, könnyeben el tudnám bontani a csövezést. Az üléseknek, és az öveknek homológnak kell lenniük? Olvastam a Bács trophy szabályzatát, hogy normál kategóriában nem lehet csörlőt használni. Az azt jelenti, hogy nem is lehet az autón csörlő, vagy elég ha csak nem használom?
Ha rendszámos akkor felejtsd el. Egyébként millió módja van, hogy ügyesebbé tegyél egy ilyen autót hivatalosan, de figyelembe kell venned, hogy egy pick up. Ami soha nem vetekszik mondjuk egy samuraial bizonyos szituációkban. Kérdés. Mivel nem vagy megelégedve?
Sziasztok! Nissan D22 pickupom van. Merev hidassà akarom átalakitani mert ez a stab rudas lengőkaros verzio gyenge arra a terepre amin használom. Munkára van fogva erdèszetbe. Szivesen fogadnék tanácsokat. Köszönettel. peti
Üdvözlet. Engem az érdekelne hogy Robur hídra hogyan oldható még a tárcsa fék legalább előre. Mi kell hozzá. Ha valakinek van fotója az jó lenne. Másodsorban Robur hátsó difit meglehet csinálni diffizárasra? Válaszokat köszönöm.
Meg tudná-e valaki mondani,hogy mi okozhat terepen kalapácsütés szerű hangokat az első híd felől,amikor a kerék oldalirányú hirtelen terhelést (ütést) kap? Egyenes menetben is,akkor is amikor az első hajtás ki van kapcsolva! Merevhidas,kb.87-es évjáratú Rocky-ról van szó!
Van egy első-hátsó lökhárítóm Td5 -höz gyári gallytörővel, egy újszerű kettőstömegű lendkerék valamint egy Warn XD9000 csörlőm, újra tekercselve, relék nélkül.
Keresek 1 db unimog 404 9x20 felnit, és egy jó kardános csörlőt.
4 db 10.5 R18 Brutális mintára vágott Gumik eladók Unimog (((de robur -ra is jó ))) forgatható felnin.. Magasság 90 cm szélesség 26 kb. nem ereszt, nem lyukas , nem repedezett. puha gumik. Csak személyes átvétel posta nem megoldható mivel 48 kg darabja ..150E ft (vác) 0670 58 48 250
Olyan kérdésem lenne hogy van egy Wrangler TJ-m 3 sebességes automata váltóval és a problémám az lenne vele hogy kicseréltem az olajat és a szűrőt a váltóba és azóta kidobál egy szervíz jelet ami az lenne hogy (nyomaték konverter szolenoid áramkör szakadás) és a nívópálcánál nagyobb fordulatnál vagy terhelésnél elkezdi kinyomni az olajat! Lehet esetleg hogy ezt csak a szolenoid miatt csinálja?
Azzal a kéréssel fordulok hozzátok,hogy tudna e valaki segíteni abban,hogy kellene nekem egy közbetét Wolslágen 1.6 D.motor és Lada váltó közé.Ha valakinek van,vagy tud olyat aki gyárt közölje velem segítségeteket előre is köszönöm.
Láttam én is a hirdetést, szerintem ez nem is terepváltó, hanem egy arra szerelhető szerkezet amiről plusz hajtást lehet levenni illetve olyan mintha valami hidraulika szivattyú lenne rajta... Mellé kell rakni egy tényleg UAZ terepváltót és hogy össze lehet e passzítani a kettőt, ha igen, akkor gyanítom hogy valami nagyon ritka és ebből kifolyólag drága cucc ez. Bár ugye törött pont ott ahol a kettőt össze kéne házasítani...
Terepváltóid megértek a felújításra!Csapágyak cseréje és hézagolása jó eséllyel megoldja a problémádat.Ezek a szerkezetek legalább a fél életüket olajsárban vagy 1-2deci olajban élték le. Amúgy az enyém is dobálja meredek lejtőn,motorféknél.A lustaság nagy úr!Amúgy nem nagy dolog az egész.
Olyan problémával fordulok hozzátok,hogy van egy gaz69 terepváltóm egy épitett autóban,és kidobálja a terepváltó üresbe magát. Felezőnél is de legjobban hosszú fokozatban. Általában motorfékezésnél dobja ki,de vanmikor menetközben egyenletes gáznál is. Találkozottmár valaki ilyesmi tünettel? Van 2 db terepváltóm az egyik eztcsinálja a másik csak a hosszút dobálja ki.... Milehet a baj? Mitkellene megnéznem először?
szia, építették Uazba a franciák, nem egy pörgős cucc, de kimegy a világból, kis utánajárással könnyű papírozni mert van unios forgalomba helyezésije (nem így hívják a papírt de elfelejtettem már a rendes nevét)
A turbós sokkal jobb, coolerrel 102 ló, nekem az van az uazban, 8 éve nem nyúltam hozzá, csodálatos
Sziasztok, véleményetek van a daihatsu roky 2.8 sima szívó dízelről, hogy bírja a sarat a nagy kerekeket elég ez a motor hozzá? Bírja a hajtás ha erőltetik? Köszi
Nehéz sport ez.Amit kerestél nálam megtaláltad ,de azóta se jelentkeztél ,persze hogy senki nem akar a ritka kincseitöl megválni fillérekért .Egy profán kérdés te oda adnád egy komplett felujitható ritka autó-motor szivét .persze ár alatt.........utána ami marad már nem sokat ér utána néztél hogy most mi menyibe kerül én 4db citroen kilincset vettem:90000ezer-plusz posta használtan ja és örültem hogy van és nem kell franciába kimenni mert az plusz nap plusz ut plusz költség,db-ja a külső guminak 50000csak ilyen nyalánkság ,1hengerfej 700euró egy váltó1500euró egy csupasz motor blokk 1000euró és az 50-es évekbeli autóról beszélek.
Eladó A képen látható gaz 66 tűzoltó terepváltó . az eltérés sima gaz 66 terepváltótól az ,hogy ez utcai 2 kerék hajtásban az elejét hajtja terep fokozatban a hátsó kerék hajtást kapcsolja rá .. természetesen felező is van rajta ami 2:1 áttételben felez ! súlyra könnyebb mint a hagyományos gaz 66 terepváltó . ár: 85 E ft postaköltséggel Magyarország Területén . Személyes átvétel esetén 80 E ft az ára .Tel: 0670 58 48 25 0 .
Üdv:ennyire kellett a motor hogy már nem is érdekel,hallottam hogy futotál már egy pár kört ez ügyben itt is ott is és mindenhol falakba ütköztél kicsi ez az ország hidd el.
udv Mindenkinek! Segitseget szeretnek kerni. Birtokomba kerult egy Toyota Land Cruiser b4 tipusu terepjaro, 1980-as. Szeretnem helyrepofozni. Karosszerialakatosra, szerelore es karpitosra lenne elso sorban szuksegem Budapesten. Amennyiben tudtok megbizhato es jo szakembert, kerem jelezzetek, hogy kihez fordulhatnek! Minden jot Nektek, koszonom szepen!
Eladó Navara D40 2005 utáni hátso lökháritó! 35.000.-ft os irány ár.. máshol 80-100ezer lásd a képen.. Akármire vagy épitéshez.06 20 233 7101. Zoli Monor.
szeretnek sajat reszre off road kialkitasban segitseget kerni, egyenlore kerdes az hogy az altalam valasztott ket Jeep tipus megfelelo e, : Jeep - Grand Cherokee II (WJ) - 2.7 CDRi 4x4 (163 Hp) vagy
Jeep - Grand Cherokee III (WH) - 3.0 CRDi 4WD (218 Hp)
Bocsánat, hülyeséget kérdeztem. Nem a motor, a tengely. Igazából nekem pont az lenne a lényeg, hogy kardántengelyt szerkeszteni rá, és lóval húzva adná az áttétet pl bálázónak.
Üdv! Egy olyan kérdésem lenne, hogy lada hátsó hídon hogy működik az áttét? Mármint hogy egy teljes kerékfordulathoz a motornak mennyit kell "forogni"?
ha még keresel tdi motorra adagolot, nekem van 2-ö is, 1.9td vastagtengelyes 90le elökamrás motorra lda résznél folyik, meg van egy épitett karos 150-180Le.t tud kb 20 2822868 ha érdekel vmeik megoldás
Sziasztok érdeklődnék, hogy valaki rakott-e már omega szervót samuraiba? Segítséget szeretnék kérni mit hogyan csináljak, most kezdtem csak az építgetést (szakács vok) ! Örülnék ha valaki leírná lépésről-lépésre mit hogyan csináljak! Köszi
80%terep 20% aszfalt. A gumis aki fölszerelte aszonta hogy anyagát tekintve téli gumi de nyáron is használható nem olyan mint egy személy téli gumi amin a bütykök föl vannak még szabdalva mikro barázdákkal télen vettem nem tom hogy ez számít e vagy van e neki nyári változata. Futózott gumik ebből fakadóan kissé kiegyensúlyozatlanok egyik-másik centírozásnál sok súlyt kér akár még szemmel is látható pici excentricitás. Terepjáró kategóriában ez nem sok vizet zavar Terepen szerintem elég jó. Elég vaskosak robosztusak a bütykök nem törnek le egykönnyen. Ránézésre is optimális a bütyök rece eloszlás arány. Azfalton van ugyan gumi zaj de szerintem nem hangos nem zavaró. A haverom nívája sokkal hangosab. Iletve nekem ezek előtt michelin 4X4 o/r zxl volt aminek szinte dettó ugyaníjen mintázata volt még is sokkal hangosabb volt mint ez. Örültem is mikor kipróbáltam hogy nem búg úgy aszfalton. Vegyes használatban használom terepen is járok vele eddig csak egyszer akadtam el akkor is azért mert egy traktor nyomba fölhasaltam amúgy megyek vele keresztűl "szinte" mindenen farönkön árkon szántáson. Azért vettem ilyet me szempont volt az ár is. Garnitúrában azért számottevően olcsóbb mint egy úgymond márkásabb gumi. Biztos hogy van nálla jobb de én elégedett vagyok vele.
Építek egy Suzuki samurait, 1.6 motor spirálrugó stb. Kérdésem: samuraira milyen kormány művet rakjak hogy olyan legyen mint a vaj menet közben!? Előre is köszönöm a válaszokat! :D
Csak egyben eladó egy UAZ alváz, részben spirálrugósítva (még nincs kész): UAZ portálhidak, 5 db újszerű Simex mintás gumi, Robur csörlőkihajtásos terepváltó, Bmw váltó, 1.9 Tdi motor ,gödöllői mechanikus adagoló. Adok még mellé 1 db elektromos csörlőt, Gaz 69-es terpváltót, régebbi Recaro sportülést, valamint plusz egy első portálhidat féltengelyekkel, difivel alkatrésznek.
Tudja valaki a Nissan Patrol 3.3td rövid váltó áttételeit?"
Szia!
Jó lenne tudni, hogy milyen váltóban gondolkodsz!? Mert van 4+1, 5+1 sebességes kézi és a 3N71-es jelzésű automata váltója a Patrolnak. (És évjáratot is kéne tudni!) Az 5 sebességes kézi váltó rövid áttétele 4,2219:1-hez. Ha megvan az évjáratod, akkor elő tudom túrni az anyagot, de nem holnapra, az biztos:) Az osztómű áttétele a kézi váltós Patrol 3.25td-nél 2,22:1-hez, a tengelyhajtásé 4,375:1-hez. Fél egyben egész barátságos, mert 41,006:1-hez. Ha ehhez hozzátesszük a turbódízel motor nyomatékát, amit ugye 2000-es fordulaton lead, kb. 4-5 km/óra között fogsz haladni fél egyben:)
Még új vagyok itt.Olyanba kérnék töletek segítséget, hogy samuraiba építenék golf motort és közbetétet vagy átszerelő készletet hol tudnék beszerezni hozzá?
Eladóvá vált a Béka! Normál/Profi váltókategóriás versenyautó. 1991-es, motor 1.3i, széleshidas. 40.000km. Vezérlés cserélve. Olaj + szűrők mindenhol cserélve. Csapágyak, szimeringek szintén most a héten. Egyszóval versenykész a kocsi. Folyamatosan szervizelve (aki ismeri tudja). Külső-belső profi csövezés, polikarbonát ablak, alu tető, alu csomagtér. Vízhatlan. Swift gti sportülések egyedileg bőrözve. 4 pontos övek. Méterszámláló, Vitara szervo, wilwood sarokfék, hátul is tárcsa, egyedi LED lámpák. Új tank, új szivattyú. 9500-as gyorscsörlő kevlárkötéllel rozsdamentes cső+trombita. Dupla akksi. Dupla áramtalanító. Tető 10cm-el alcsonyabbra, küszöb 5cm-el magasabbra vágva. Német versenyrugók, PU versenyszilentek. 4db új sárvédőszélesítés jár hozzá. Egy napja komplett fűtés csere, természetesen fagyálló is. Kisebb karcok azért találhatók rajt. :-) I.ár: 950.000Ft
2.9 V6 Cosworth motor 240Le. Mercedes G 4 sebességes manuális váltó új szinterkuplunggal. K160 Patrol osztómű kardánkihajtással. Mechanikus csörlő. Hidrokormány, Pro Comp futómű. Unimog hidak. 16"-os Beadlock felnikkel. Gumik nélkül eladó.
szerintem ha kis penzbol akarod megoldani, akkor hagyd rajta a villanyadagolot. mindent le lehet szorni rola (legtomegmero, agr magnesszelep vizhofokjelado stb, stb. vagy helyetesited ellenallasokkal, vagy kiirod a sw-bol)
ertem h offroadra jobb a mecha adagolo, de akkor tdire valo kell kia karnevalokban volt 2.8 4 hengeres td mecha adagoloval
Még új vagyok az oldalon. A segítségeteket szeretném kérni Mercedes G 300 (1998.10) ügyben. Mi a pontos neve annak a kis kardánnak,ami az autómata váltó mellett van. Olyan,mint egy féltengely. Motorfék üzemből hirtelen a gázra kis csattanó hangja van. Felujítható ez az alkatrész? Mert az új 300e fölött van.
Előre is köszönöm a segítséget. További szép napot :)
Mechanikus csörlő Samurai difiből teljesen új 100.000Ft
Scorpio Cosworth 2.9 V6 24V benzin motor (szárazkarteres megoldással) nagy teljesítményű Bosch benzinszivattyúval, computerrel, minden ami az indításhoz kell (240Le). 0km-es szinterkuplung + 4 sebességes Mercedes G váltó, amiben csapágyak, szinkronok cserélve. 250.000Ft
SJ 410 fülke Mazda gyári piros metal fénnyel, küls-belső profi csövezéssel, 2db FK (viseletes) sportüléssel, kapcsolókkal, relékkel (biztosítók a tetőn), kapcsolási rajzzal. 120.000Ft
Eladó 4db USA DAYTONA BADLOOK DISEIN felni 8x15 ET -15 5x139,7. 105mm középfurat. Jeep Cj5 , Suzuki Samurai, daihatsu roky- feroza . uaz-gaz-nivá-ra passzol . ár 15 E ft/ db posta ok 5 E ft . Csak egyben eladó a 4 db !!!0670 58 48 250 (vác)
Szia..Gaz69 re uaz híddal..Rendszámos a gép,közúton is használatos.Kicsit tartok a rendőröktől nehogy kötekedjenek a széles kerék miatt...A vizsgán így is kérték hogy tegyem rá az eredeti kerekeket mert most 31x10,5x15 van rajta -17es felnin és ez is kilóg 2centit..:-)
A "súly" a laprugón a rugónak-hídnak a saját frekvenciáját változtatja meg! :) Valószínű, hogy van olyan sebesség-útviszony, amikor berezonálhatott a rugó, vagy a híd és ezzel orvosolták.
A felfogatás a hídon általában a fékerőszabályzó szokott lenni, ha az rajta van, akkor passz! :)
Milyen autóra mennek fel? Gondolom oroszra, mert az uaz fórumon is láttam a bejegyzésed...:) azoknak -43az ET-je nem kicsi, nekem is van egy garnitúra.
Köszönöm .!!! 10es amit kinéztem..csak az ET kicsit nagynak érzem -40 körüli...egy kicsit kilóg a sárvédőből / 4-5cm/ de egy gumi perem segít rajta...:-) Kisebb ETvel meg beljebb kerülne, viszont közelebb lenne a rugókhoz és lehet hogy kanyarba beleérne a gumi...Tehát kompromisszumot kell kötnöm a -40nel...
Azt szeretném kérdezni valaki hozzá értőtől, hogy a Rough Country márkájú rugók és lengéscsillapítók mennyire jók? Vagy esetleg a H&R vagy FOX jobb lehet? Nem tudom melyiket válasszam! JEEP WRANGLER TJ-re szeretném rakni, ami jelenleg is meg van emelve(PRO COMP 4") szettel és nem is akarok a magasságon változtatni, de iszonyatosan kemény a rugózása ezért cserélem le valami puhábbra! A választ előre is köszönöm!
Eladó a képen látható kifogástalan állapotú robur 3 kihajtásos terepváltó lecsavarozható tartó konzollal. Uazba -Gazba .suzukiba ,vagy amibe szeretnéd! első kardán kihajtás anyós ülés felőli oldalra hajt ki ! ár: 55E ft Vác. Posta Ok 5 ezr ft TEl: 0670 ötvennyolc 48 250
Willys jeep Mb vagy cj2a epitesebe szeretnek kezdeni csak mar a kaszni elemek kivagasakor problemaba utkoztem mivel nincs mindegyikrol alapos rajzom ha esetleg tud valaki a motorhaztetorol es a hutoracsrol rajzot szivesen fogadom vagy alkatreszei eladok szoljon :)
Sajnos máj. 29-ről máj. 30-ra virradó éjjel eltűnt kedvenc autóm a garázs elől Veszprémből. Piros Isuzu Trooper. Egyedi építés(spirál rugó, csörlő, Silverstone gumi 16*33-as stb) DUL425 a rendszáma. Ha esetleg próbálják eladni kérem jelezzétek nem leszek hálátlan. Bővebb info: http://www.okovilag.hu/hu/content/22-isuzu
Van egy felesleges 240- cm nagyonerős Unimog kardánom. 6csavaros, keveset használt, jó keresztekkel, asszem csak hátsó adaptert hajtott. Ha érdekel valakit! Pest Megyében.
Sziasztok! Tartanátok egy kis felvilágosítást a G hidakról? Katonai változat a legerősebb úgy olvastam, de a másik mennyivel gyengébb? 8 meg 6 csavarosak között erősségbe van különbség? Melyik hajtáslánc lenne erősebb , két 8 csavaros g híd vagy hátul egy pajero/l200 elöl pedig egy gr patrol híd? Olcsóbb az utóbbi lenn ugye igaz akkor elöl nincs zár. Köszi a válaszokat.
Van egy pár 411-es öntvényházas Unimog hidam. Tökéletes állapotúak. Kardánok csővel rajt vannak. 145cm széles nyersen. Tárcsafékek rajt vannak, dupla Samurai nyergekkel, Mercedes gyári alufelnikkel 35x10,5x16-os Silverstone gumikkal belső beadlockkal. Lehajtás nem lóg ki a felniből. Difi legalacsonyabb pontja 42cm. A teljes szélesség így 180cm.
Sziasztok! Patrolom szeretném spirálosítani, ezért pár segítő tanácsot szívesen elfogadnék! Szóval első körben az lenne a kérdésem milyen spirált és milyen panhardot ajánlotok alá? (én a pajeroéra gondoltam)
Szia, nekem volt ilyenem bár nem sokáig mert amint jó lett gyorsan eladtam. Én hengerfejesen vettem, kerestem bele bontott hengerfejet de amit találtam mind görbe volt vagy repedt, ezért gondolom, hogy ez tipushiba lehet. A hátsó dijük gyárilag hibás, egy időben garanciában cserélték őket. Ez még nem az a KIA amit már érdemes megvenni.Én végül egy bontott motrt tettem bele és gyorsan eladtam amíg jó volt.
Én is láttam, de nem vagyok annyira eleresztve, gányolni se szeretek persze! Anyagok tudok szerezni, plazmavágós ismerős is van, csak hogy melyik bmw váltó lenne optimális azt nem tudom, vagy mindegy csak tds legyen? :)
Sziasztok! 1.9 tdi ( 1 z kódos) motort a bmw tds melyik váltójával a legkönnyebb összehozni? 525 vagy 318? Kuplung? A tárcsa bmw-é? Vagy csak a tárcsa közepét kéne átrakatni a motorhoz való kuplung tárcsára? Közbetétet saját magam gondoltam megcsinálni kazán lemezből csak inkább kérdezek melyikkel érdemes összehozni ne szivassam meg magam :)
Üdv Mindenkinek.Szeretnék venni egy KIA SPORTAGE 2.0 16V 1996 évjárat 142000 km rell.Mit kell megnézni rajta,mi a gyakori hibái.Mi a véleményetek erről az autóról.
Ezt írták róla :
Tetőablak, 2 gyári kulcs, jó állapotú téli gumik, vadrács. Rendszeresen karbantartott, első hajtás teljesen felújítva. Műszaki 2016 októberig. Ideális vadászautó. 600.000 ft az ára.
Valakinek egy V8 egy Off-Road szörnybe? 5 literes, Mercedes M117.963, a hozzá tartozó 722.3-as váltóval eladó. Van rajta gyújtáselosztó, szervó szivattyú, vízpumpa, leömlők. önindító. Ebben az árban K-jet nélkül, de gázrendszerrel. (keverő, csövek, reduktor, módosított légszűrőház). 100ezer forint. Hibátlan váltó, jó motor. K-jet-el is megoldható, úgy 130ezer ft az irányár, de gázzal több értelme is van, meg úgysem kell bepapírozni. Zalaegerszegen van.
Afrikai túrára keresnék felkészített Land Cruisert vagy építeném magam.
Bármilyen jó tanácsot nagy köszönettel vennék!
3 ajtós de hosszú, dízel, lehetőség szerint ablak nélküli változatban gondolkodom.
Az alkatrész-ellátás és a költségvetésem miatt legalább 20 éves kéne.
Kinéztem már ezt: vroom.be/fr/occasion-auto/toyota-landcruiser-diesel-gris-708820
Persze nem tudom, hogy a PZJ-nek mennyire különleges az alkatrész-igénye. Meg hogy mennyit bírnak még a főalkatrészek 350 000 km után. És egyáltalán nem tűnik olcsónak.
Tud-e esetleg valaki hozzáértő szerelőről, aki egy Brüsszeli hosszú hétvégéért cserébe átnézné az autót?
Vadászós autó, csak az Isten háta mögött járó autó lenne, max 2. sebességbe, évi 200km. Most bontom a hátsó rugót mert 1 lap van törve. Közben letettem a nagy alakításról. A két rugó lengőt azért egy kicsit megtoldom, mondjuk duplájára?
Szia. Nem érdemes nagyon feltekerni az elejét sem. Ha nagyon megfeszíted akkor elveszted a kerék kirugózását. Elpattog az eleje kanyarban, kényelmetlen stb. Laprugót a híd fölé rakni kb 15-20centit emel. Kicsit bután néz ki ha nem tudsz az elejével utána menni. Nem tudom rendszámos autóra akarod e megcsinálni mert abba inkább bele se vágj. Hosszabb fekcső is kell. Esetleg fékerő szabályzót is át kell gondolni. Hosszabb lengéscsillapítók stb stb.
Gondolom 4-5 cm-t feljött elöl, lehet, hogy annyiért nem alakítanám át, nincs valaki a közelben aki megíveli a rugókat? ennyit szerintem az is tud. esetleg cserélni benne 1-2 lapot, hozzáteszem laprugóval nincs tapasztalatom, de ismerős körben pickupoknál bevált.
Szia! Maradna az eredeti. Az elején a torziókat megfeszíteném egy kicsit, és gondoltam a hátulját átalakítanám. Soha nem csináltam ilyet gondoltam itt az ideje.
Helló sziasztok. Ismét a segítségeteket kérném. van egy motorom bmw 525tds, kettőstömegű lendkerékkel, es ezt szeretném atalakítani sima lendkerékre. És az érdekelne ez hogy lenne a legegyszerübb, és LEGpénztárca kímélőbb. szerintem ehez az 525tds hez nincsen gyárilag átalakító, vagyis sima. na szoval ez érdekelne engem. A segítségeket köszönöm.!
Amiről beszélünk, az nem számít fék nélkülinek, ugyanis amerikában is csak úgy lehet ilyen vonóháromszöggel autót húzni, miközben abban nem ül senki, hogy fékezőgépet IS használsz egyidejűleg. Ami egy 50 kilós vasdoboz, benne egy hidraulikus munkahengerrel, ami a vontató jármű féklámpájára (elektromosan, mint az utánfutó féklámpája) magától nyomja a vontatott autó fékpedálját.
A fékezett-fékezetlen témakör súlyhatár-különbsége amúgy sem a vonóhorog függvénye, hanem a vontató tömegének függvénye, szóval annak sincs semmi értelme.
Akkor gyakorlatilag nem vontathatnám haza /kötéllel/ a lerobbant kolegámat mert a "B" jogsiba nem fér bele a súlyhatár..??
Pl.: Renault Master 3500kg össz , húz egy Sprinter 3500kg össz..
Akkor ez is fizetős..:-)
A kiinduló témához.:
Lehet hogy a vonóhorog súlyhatára a sarkalatos pont...
Mennyi húzható fék nélkül és ráfutó fékkel...Ha rúddal húzol kényszer kormányzással,akkor fék nélkülinek számít és az általában 750kg... egy valamire való autó is felül van ezen a határon
Mivel ha kötéllel húzol akkor a fékezés megoldott "elvileg" ha időben fékeznek mögötted..:-)
Egyszer végigmazsoláztuk a jogszabályokat. Az van, hogy a köhém nem nyilatkozik ilyenről, se a kresz, tehát nem tilos. Elromlott gépjármű vontatását taglalja ugyan, de itt nem elromlott gépjármű vontatásáról van szó. Pótkocsik, félpótkocsik vontatását is taglalja, de ez az sem.
Mivel az el nem romlott gépjármű vontatásáról nem nyilatkozik a kresz, ezért nem tilos, bár ugyanemiatt nem is nagyon szabályozott. Ez még nem volna probléma.
A probléma, ami miatt nem működik, a jogsiról szóló törvény, az ugyanis nem tartalmaz olyat egyik kategóriában sem, hogy vontatóból, és másik, el nem romlott gépjárműből álló járműszerelvény, tehát gyakorlatilag sem a köhém, sem a kresz nem tiltja (ergo nem is elképzelhetetlen), csak épp nincs olyan jogsi, amivel csinálhatnál ilyet, ami feljogosítana ilyen szerelvény vezetésére. Pedig mondjuk az E kategória gond nélkül tartalmazhatná.
Én is írtam róla. Az túlzás, hogy foglalkozom vele, de csináltam már. Mit szeretnél tudni? ha van facebook-od, akkor oda a markis4x4-re írhatsz, azt sűrvebben nézem, mint ezt a fórumot. :)
Segítsetek legyetek szívesek, korábban itt a fórumon volt szó arról, h valaki közületek foglalkozik K160-as Patrolra 3,3 td-re kardánkihajtás gyártásával.
Eladó Gaz 66 terepváltó. NAGYON RITKA, tűzoltósági kivitel, ami azt jelenti, hogy az elejét hajtja és a hátulja kapcsolható, van rajta +1 kihajtás amivel csörlőt, szivattyút stb. lehet meghajtani. A behajtó tengelyen nincs rajta a kardán felfogató, de az is megvan hozzá. Csapágyak, szimeringek újak. Iá.: 120.000.-Ft Érd.:06306550073
Tárcsafékes hidak,emelve,bukócső,bőr ülések, erős lökösök, szervófék,kormányszervó, 33/12,5/15-s BF Goodrich km1-s Mt-s kerekek kifogatott samu felniken, 5 éve ujra vezetékelve, motor már nincs meg!
Sziasztok! Érdeklödnek szerelte màr valaki össze vw 1,9 tdi motort, valamelyik vw lt váltójàval?Gaz69 -be szeretnek tdi motort bele rakni! Segitseget előre is köszönöm!
Nem tudom mi a váltó kódja,de jobbra hátra van a rükverc. Nem úgy mint a benzines váltómon.Ott 1-es mellett van. Ja és a terepváltó bolygóműve össze van törve.EZEN IS.
Szia. Szerintem jó ha van 10db ilyen autó az egész országban. A Daihatsu fiatalabb modelljeihez is nehézkes bizonyos alkatrészek beszerzése. Szóval vagy szereztek egy jó állapotú de pl nem rendszámozható donort. Vagy egy ügyes lakatosra bízzátok a dolgot. Véleményem szerint az első a gyorsabb és gazdaságosabb megoldás. Feltéve ha van.
Gondolom nem meglepően,tanácsot szeretnék kérni...Vásároltunk nemrég egy Daihatsu F20-ast,1982es,nyitott terepjáró,1,6 benzines (12R) motorral.Szeretnénk felújítani és forgalomba helyezni,viszont a karosszéria eléggé korrodált,és nem találok sehol sem hozzá karosszéria elemeket,esetleg van aki tud nekem ebbe segíteni,hogy honnan tudok beszerezni.A segítő válaszokat előre is köszönöm.
Segíteni nem tudok,legfeljebb tanácsot adni.Össze lehet hozni bármit de ez egy nagyon rögös út,nem biztos hogy megéri.Nem ismerem ezeket a tipusokat de nincs egy erősebb váltó ami esetleg jobban bírja?Vitara mondjuk?
Ha mindenképpen csere akkor motorral együtt.Még az sem biztos,hogy drágább lesz.
Sziasztok, remélem nem probléma, ha kicsit reklámozok...hátha valakinek hasznos lehet, ill. erre van szüksége (és még esetleg nem is tud róla ). Cégünk többek között ipari poliurea bevonatok készítésével foglalkozik, sok munkánkat teszi ki pick-up platóbevonat szórás. Ez gyakorlatilag minden szempontból jobb mint a műanyag platóbélés, árban pedig hasonló. Ha érdekes lehet bárkinek, visszanézek ide is, de ti is nyugodtan látogassatok el a www.platobevonat.hu ill. www.prosurface.hu oldalainkra további infóért ill. sok képért! Köszönöm a lehetőséget, hogy itt lehetek!
Itt biztos van valaki aki tud nekem segíteni. Szóval ,a helyzet a következő: Van 1 samuraiom 1.9td peugeot blokkal szerelve, ez mindíg megeszi 1 idő után a szinkronokat meg pár kapcsolóvillát szóval azt találtam ki ,hogy van itthon 1 bmw 525tds váltó, azt kéne beletenni. Azt szeretném kérdezni, hogy hogy lehetne összehozni a kettőt és milyen kuplung legyen benne? samurai? bmw? esetleg valami más?
Vannak puhább gumik, azok jóbbak télen, például a Yokohama MT, van más is, de nem jegyeztem meg. Nyílván aszfalton jobban kopnak, viszont a keréknyomás az tényleg kritikus, próbáld 2 bar környékére vagy alá beállítani.
Sziasztok! A patrol fórumon már próbálkoztam, de nem sok segítségre leltem eddig. Szóval itt remélek egy kis útmutatást vagy valamit :)
Nos olyan problémával fordulnék hozzátok, hogy hol volt első hajtásom, hol nem..Nos ezért a napokban székaptam az első féltengelyzárakat és meglepve tapasztaltam, hogy az egyik "perselynek", szabályosan elfogyott a vége. Így a benne lévő rugó ki tudott ugrani, aztán már a probléma adott... Nos a kérdés az lenne hogy mit lehet ezzel csinálni? Lehet kapni felújító szettet? Esetleg külön azt a "perselyt" amiben a rugó van? Sajnos nem tudom pontosan a nevét...Ha szükséges képet mellékelek a napokban, hogy miről is van szó.
Úgy látom,pont a merci váltó a téma,ami nekem is nagy dilemma. Nem tudom mi lenne a jobb? A múltkor kerestem VW motor és merci váltó közé közbetétet. Az Uazos válaszolt is. Amire nem reagáltam. Elnézést is kérnék remélem olvassa majd. Sajna a sors úgy hozta,hogy nem tudtam foglalkozni a témával. A lényeg az lenne,hogy egy Range Rover lett átfaragva. Amibe egy gyári 2.5 tdi motor,váltó van. Gyári hidakkal. Ezt cserélném VW1.9 tdi motorra és valamilyen váltóra.Kérdésem az lenne,hogy elég 1.9tdi vagy valami keményebb motort nézzek? És Merci váltó,vagy BMW 525 tds?
Gratulálok az átépítéshez...Szeretnék pár információt az átépítéssel kapcsolatban...Ha küldenél egy elérhetőséget,nagyon megköszönném,,,,lenne pár kérdésem.. returbusz@vipmail.hu
Hello.Én teherautókban találkoztam ezzel a váltóval.Pont azért amit itt már említettek,hogy extrém esetbe is elinduljon az autó.Régi tip váltóban ritka az ötös és eléggé szét vannak hajtva.Még a W 123-as korszakba mindenki erre vadászott.Párat már felraktam de mind zörgött,zakatolt alapjáraton.
Én vettem egy W 124 2,5 D-t törve ausztriába-600Juró-és átépítettem mindent amit lehetett.A maradékot még el tudtam adni 70 E ft-ért.
Kapott még 4 tárcsaféket meg szervót.Az első hidat is kitámasztottam.
Szia. MT-s gumitól ne várd télen, hogy jó legyen. Havas jeges úton nincs tapadásuk. Én télen téli gumira váltok mindig. Én hátsókerékkel tolatva kijöttem akármekkora hóban elrugás nélkül a pick up-al (üresen). Van egy kis lejtése az udvarnak. Utánam a másik pick up MT-s gumival csak összkerékben kínlódott ki. Pedig pár hónapos gumik voltak.
Kb 50%os és nagyon nem akar menni már a csúszósabb terepen,pláne kicsit jegesebb,havasabb,vagy taknyosabb,de nem mély sáros úton. Kicsit többet vártam volna egy ilyen drága gumitól. Kezdem érteni miért árulják ezeket már ha kicsit lekopott is.
A kapcsolása miatt még előnyös is terepen,mivel ha elakadsz és hintáztatni kell az egyes és a rükverc egymással szemben van..
Előre - hátra gyorsan lehet kapcsolni,nem kell kevergetni a váltókarral...Felhúzom-lenyomom-jobb hátulról-bal előre-addig kiesel a ritmusból..Azért volt jó a kis Gaz 3+1 seb.váltója is mert szemben volt az egyes és a rükverc.
Nissant mindenesetre ne vegyél, faternak az van, igaz 400 ezer km felett van, intenzív használattal, de inkább az a kérdés milyen baja nem volt eddig, alkatrész ár horror (igaz céges autó). Itt a mazda van elterjedve.
Hátha segít egy kicsit nem vagyok nagy pickup vásárló, szóval:
Rozsdára figyelj, kerékjáratok s,sárvédőívek ,taposók legyenek rendben, küszöbök könnyyen javíthatóak. Alvázon is nézd meg a rozsdát lehetőleg ne legyen rajta vagy nagyon minimális Ha melegen is kék vagy fehér füstöt látsz az nem feltétlen jelent orbitális hibát de késöbb jólesz odafigyelni! Menj a kocsival mindenképp minden fokozatban kihuzatni meg egyenes uton ha nem jön senki vészfékezni és ha nem húz oldalra akkor tökéletes. Próbakörnél a kuplungra is figyelj nekem kapásbol kellett mindkét kocsimon cserélni! Amikor mész vele akkor hegyezd a füled nem roszognak-e a kardánkeresztek gömbfelyek ilyesmik.
Ha a gátlók döglöttek azt gyorsan észreveszed a konfortból :) Ja és hideginditást csinálj ha előre be van melegítve a kocsi annak valami baja van legtöbbször szóval figyelj erre is!
Én a régi kocka l200at venném ezekből volt/van itt a környéken jópár és nemigen van velük gond , a legrosszabb a rozsda az ilyen korú kocsiknál de ha rászsánod a pénz tés kilakatoltatod majd kap 1 alvázvédőt akkor örök+2év.
Bár a következő pár sorom a témát csak messziről érinti, de remélhetőleg tudtok nekem segíteni egy kicsit. Nem találtam megfelelőbb topikot az interneten.
A helyzet a következő: használt terepjáró vásárlás előtt állok. Az autó munkaeszköz lesz, leginkább Ford Ranger, Mazda B2500 jöhet szóba, esetleg Mitsubishi L200 vagy Nissan Pick Up, a maximális keret nagyjából 1,5 millió. Mivel még nincsenek tapasztalataim az említett típusokkal kapcsolatban, és soha nem is vásároltam ezelőtt terepjárót, így nem tudom, mik lehetnek a tipikus helyek és intő jelek, amelyekre oda kell figyelni az autó átnézésekor megvétel előtt.
Én a régi G-kben láttam ezt a váltót, az egyes igazából egy lökő fokozat, ha nagyon meg van terhelve a járgány, akkor el lehet indulni felező kapcsolása nélkül, utána egy sima 4 sebességes váltó áttételezés van. Ez még a lassú járású világban készült, ahol senki sem akart 100 fölött haladni terepjáróval, inkább a 80-al, az eredeti 2,9L-es szívódízel motor nem egy erőgép, viszont tartós (valamit valamiért).
...ellenben balra fent van a rükverc ,bal hátul az 1.es , közép fent 2. hátra 3. jobb fent 4. lent "5".....és az 5. az egy nyeles t.fordulat egy kihajtás fordulat...NEM GYORSíTÓS..!!
A 711.110 re írja ezeket a paramétereket amit valójában "tud" a váltó...
Köszönöm, gondolkozok még rajta. Más fajta autót szinte még nem is néztem, kivétel a volvo xc90-ven. De hozzám már ez is elég korszerű. G mercivel van némi tapasztalatom, megbízható csak borsos az ára, meg az alkatrészek is hozzá.
Ne aggódjál ennyire . injektoros 100x megbízhatóbb mint az karbis ... ez nem uaz ,hogy örökké a motortérbe kell turkálnod... ebbe nem fog tönkremenni semmi. alapjárat hidegen legyen 2500 kb ha bemelegszik 1000 környéke . kéken füstöl -e a motor vagy sem? végül is ennyi .Rohadásra figyelj inkább .én 110 el megyek vele .de 90 km/h-nál lassabban nem igen szoktam ,csak városban.
Nekem nincs szükségem épített autóra. A gyári egyszerű komfort az nekem tökéletes, max 4 de elég a 2 személyes is. Rosszat nem nagyon hallok vissza az injektoros változatról, sőt többen is említik hogy jobb ! De persze van hátránya is hogy bonyolultabb, ettől félek, nem javítottam még injektoros autót így a hozzáértésem szinte = 0. Ezért élőbb inkább kérdezek mint hogy utána bukjak.
Fogyasztás az elég jó még a karbisnál is 8-9L beszélnek enyhén hajtva, és a tiéd az gondolom 1.3-as ? utazó tempó 70-80km/h ? (ez nekem bőven elég) Vásárláskor mire kell figyelni a injektoros motornál ?
Hello. Asszem facebokon megbeszéltük az alternatívákat!. Házilag kis átalakítással lehetettlen. Léteznek portál lehajtások amiket csak rá kell akasztani a lengőkarokra. annak darabja 2600 euro .
nem tudom milyen céllal szeretnél portálhajtást. De aszfalton több hátránya lesz mint előnye.
inkább vegyél 1 unimogot 8 kilóért már vannak jók . és csak arra használt amire tényleg muszály.
Nekem is van 1 injektoros samurai om 97 évj. Spirálrugós. Sokkal jobb mint a karbis. 1 tank benzinnes 310 km megyek el vele. vegyes üzemben. Nem terepen. :)
Remélem jó helyen teszem fel a kérdésem,nem igazán találtam megfelelö forumot.
Terepjáro vásárlásán gondolkodom már régóta.Amiket eddig néztem és megtetszett a Pajero 3.2did és a Nissan terrano 3.0d. Nem sokat tudok ezekröl az autokrol,szerelöm szerint mindkettö megbizhato strapabiro. Vontati szeretnék vele nagyméretü utánftot,illetve trailert. max gyenge terepre vinném.
Szeretném a véleményeteket kérni mégis melyiket válaszam és miért. És hogy mire figyeljek vásárláskor
10 év körüli autoban gondolkodom,kérdés hogy ezek menyire megbizhatoak.
Sziasztok!!!Ha valakit érdekelne portálhajtás itt a megoldás,lenne eladó Unimog 411-es hídpárom (145 cm széles lemezházas) difizárak jól működnek. Ár:375.000.-
Kis segítséget kérnék tőletek. Szeretnék venni magamnak egy viszonylag kicsi, alacsony fogyasztású, egyszerűen karbantartható kis terepjárót. Samurai-t nézegetem, találtam is elfogadható áron csak injektoros. Félek tőle mivel az igazság az hogy nem értek az injektorokhoz, ezért kérdezném hogyha valakinek van tapasztalata e-téren (injektoros samu) akkor kérem ossza meg velem!
Váltó,hidak,terepváltó stb ezek ellenőrzését ismerem. Csak a befecskendezős motor az ami megfogott.
Jaj , jaj , vagy benéztem a videót vagy nem 1 ről beszélünk . Sajna nem találom a linket .
Portál híd meg a nagy kerék az alap a többi , jövőtélre kiforja magát . Nem akarok benzinest ( itt a bács trophyban van bmw motoros csővázas unimogos gép eladó ) , de kiállok a dízel mellett ( még most ) .
A lengyelnek BMW 4,4 V8 kéziváltós .. 500 Nm. lehet az 1.9 TDI kevés lesz. kevés a köbcenti főleg ha 40" boggert szeretnél . Erről nem beszél senki, de a portál miatt nehezebben is gurul a kocsi."fogja az áttétel" olyan mintha 1 picit be lenne húzva a kézifék ..... érdekes jelenség !! 60 km/ h-tól kezded érezni .Szerintem minimum 2.9 Sprinter. de inkább OM 606 kellene bele. 250 ló alatt felejtős....
Üdv emberek! Nem kapcsolódik szorosan a témához de olyan kérdésem lenne ,hogy van 1 hosszú samurai-om ,lakatolás után telibe kéne fényezni az egészet. Mennyiben állna meg véleményetek szerint? Érdemes-e otthon fújni? És milyen festékkel? Nem kiállításra fogom hordani csak ne rohadjon meg lehessen gőzborotvával meg sterimóval mosni.
Az nem rossz ár , 5-öt mondtak lengyelben vagy az észteknél .
Kereslek majd pünkösd után , addig kitalálom melyik áttátel lenne jó a projektemhez . ( vw tdi , csöváz , min 40-es bogger , minimal összkép és súly ) Lengyel gyerek you tube videóján, amivel a ladogán indult az az álmom ( amit meg is csinálok , csináltatok ) . ....... Addig marad a T-vitara meg utána is , persze !!!!!
Akkor talán nem is kell összekutyulnom a fékrendszert mert most az első kerekekhez egy-egy vezeték meg külön a hátsó meg egy vezetékkel megy hátra, még ha a hátsó nyergeknél raknék bele egy elágazást akkor is mindkettőt fogná... Gondolat szerint. Ha külön fékkörön lenne a két hátsó nyereg akkor működhetne, de tényleg, egy plussz nyereg lenne a legbiztosabb...
Üdv! Tárcsaféket szerelek hátra a vitarámra, sarokfék is bent van a tervben. Eddig úgy gondoltam hogy majd kell felraknom plussz egy nyerget ehhez. De most elbizonytalanodtam, létezhet hogy 1 nyerget két munkahenger is működtethet?
Strapabírósága attól függ ,hogy mennyire vannak megkopva a hidak , mi lóg benne stb... Amiket én hordok Németből azok úgy vannak kiválogatva . "a kopott ott marad".! 4 kilóért tudom adni első hátsót,kardánokkal . A levegős zárhoz visszatérve pofon 1 szerűen fel lehet rakni rá 1 levegős ki munkahengert!
Igen igen arra gondoltam.:) és mennyire strapabírôak ezek a difik/hidak? A levegôsnél nincs jobb! :) és milyen árba mennek ? Boldog karácsonyt minden sporttársnak! !
Alvázad a sártól csöpög,sirató falon simex pörög!Csörlő,kötél sosem szakad,Karácsonykor Off Roados otthon marad!De eljön majd a szombat este,erre várunk minden percben!Boldog Karácsonyt Off Roadosok
Üdv. Helló mindenkinek.! Sok kérdéssel fordulnék ahhoz aki már csinált ilyet! Gazba 1.9tdi motor.! A motor se gyárin szeretném beépíteni. Mit kellene cserélnem, és mire ahhoz hogy nyerjek néhány lóerőt? Én Krézi adagolóra gondoltam 11 es elemmel egy gtb 2056 vzk turbóra, 502 es csúcsokra? Milyen úton haladok? Javítsatok ki ha valamit elnéztem, és érdekelne hogy mekkora és milyen átalakításokkal jár ez? És még a váltó illetve a kuplung érdekelne! Milyen kuplung a megfelelő? Melyik elég erős, és milyen váltó? Bmw 5ös szériát hallottam mert ahoz egész olcsón , és VAN közbetét! Esetleg merre lehet találni? Még Lenne kérdésem, de egyszerre ennyi elég.! :) Ha valaki tudna segíteni vagy tanácsot adni, vagy kijavítani, az megköszönöm!! Üdvözlettel!!
Nem az alvázon való felfogatás miatt nem lép. hanem azért, mert a hídnál a két szilent/rúd nem enged. De lehet azt is "okosítani". :) Viszont nagyon masszív megoldás. Amúgy rakhatsz nyugodtan gl-t is, egy rendes autónál annak a zaját már nem hallod! :) :)
Köszi! Lépni nem fog, itt van két g vitara, nevet nem írok de sok versenyen ott vannak a profi kategóriában mindegyiken ilyen megoldás van és azt mondják elég, mert gl szemet szerettem volna rakni vagy gömbcsuklót :)) Csak az nagyon "fémesen" keményen csatlakozik akkor az alvázhoz.
A PEMÜ-ben az általános "színkód" fekete, piros, kék, zöld. neked a hídhoz a pirosat ajánlanám, de max. a kéket. az alvázhoz elég a piros. Viszont ne várd el tőle, hogy lépni is fog az autó. ez a futómű megoldás nem arról híres, ha meg még merevebb szilenteket is teszel bele, az meg főleg nem segít. Meg lehet esztergálni, de nem egyszerű, mivel elég puha. Ha olyat veszel, amiben furat van "gyárilag" akkor fel tudod húzni tüskére. csináltam már egy párat! :) :)
Köszi ez már egy tapasztalat! Majd valószínű fel kell hívnom azt a céget mert ott nem szín szerint van írva hanem keménység szerint, itt pedig a színről olvasok , csak hogy az milyen keménységnek felel meg az a kérdés :)
Én először poliból kemény szilentet esztergáltattam mert excenteres betétet tettem bele, hogy emelés után is helyén maradjon a futómű. Az nem volt részemről jó megoldas mert a panhard csövét nyakban le is törte kis idő után. Patroldokitól rendeltem 1pár puha(kék) szilentet és inkább csináltam állítható panhardot hozzá. Azóta most köszöni jól van.
Most nézelődtem a neten, poliuretán szilent, aztán rájöttem hogy olyan anyagot lehet venni, egyetemes esztergán talán meg is lehet munkálni, az pedig van itthon, kérdés hogy jó-e ez a szilent és jól gondolom-e?
Sziasztok! Panhard rudat szeretnék csinálni, az anyagok már megvannak az erősségével nem lesz baj, de azt nem tudom milyen szilenteket rakjak a végeire. G merci panhardra fog hasonlítani tehát a híd felöli végén két szilent, a másik végén pedig eddig gömbcsuklót szerettem volna de lehet azt is úgy kéne megoldani mint a g-n. Persze tudom megkéne venni a merci szilentjeit de szűkös a keret ( ha nem lenne az akkor vennék g - rudakat). Valakinek hátha van tapasztalata honnan érdemes beszerezni a szilenteket, milyen más autóé lenne még megfelelő, előre is köszönöm!
Eladó egy teljesen új Gaz66 csörlő gyári állapotban gyári kötéllel. Hozzá adok egy törött házast amiben a hajtómű teljesen ép. A törötthöz nagy átmérőjű dob lett gyártva, hozzá a kapcsolóköröm is jár. Ár: 59.000Ft a kettő együtt Tel.:30/397-04-63
33as gumihoz 4.5 inch emelés ajánlanak a szakik. pirate4x4.com-on van pár leírás képekkel, angolul, álltalába 3 karosra csinálják de pl rough country árul ugynevezett long arm suspension kit -et na ez kb olyan mint a pl a G-mercikben a hosszpanhardos megoldás csak a felső szemek a gyári helyen vannak és álithatok a felsö karok meg van keresztpanhard is. ja: roughcountry.com
Van egy felesleges 240- cmhosszú Unimog kardánom. 6csavaros, keveset használt, jó állapotú keresztekkel, asszem hátsó adaptert hajtott. Ha érdekel valakit! Pest Megye.
Köszi a hasznos tanácsokat.! Igen most szerintem marad laprugós, majd később lesz alakítva! Akkor gaz 66 terepváltó lesz beépítve.! Hát igen 406-nál maradok, mert az ,,kéznél" van már! :) De ez a nagy súlykülönbség most meglepett!! Tanácsokat még elfogadok.! :) De köszi :))
Köszi a hasznos tanácsokat.! Igen most szerintem marad laprugós, majd később lesz alakítva! Akkor gaz 66 terepváltó lesz beépítve.! Hát igen 406-nál maradok, mert az ,,kéznél" van már! :) De ez a nagy súlykülönbség most meglepett!! Tanácsokat még elfogadok.! :) De köszi :)
Hy! jeep cherokee 5.2 V8 rugók jók lesznek ahhoz a kasznihoz. ha laprugós marad a gép akkor HÁTRA be kell tenni középre 1 három szög kitámasztót a hidra . terepváltó gaz 66 -é legyen mert az unimogon az első difi bal oldalra esik . biztos 406 os hidakkat teszel bele? azok 1 picit nehezek. kéri a jó nagy körmös gumikat ,hogy ne mozogjon olyan magatehetetlenül . 411 es lemezházas hidakkal jobban járnál 185 kg az első híd, míg a 406 os első híd 255 kg . érdekesség képen a laplander első híd 155 kg.
Úgy döntöttem hogy egyenlőre marad a laprugós megoldás, később lesz az átalakítva. Így mennyire lenne problémás a beépítés? mi kellene hozzá? most gyári híd van alatta. Segítségeket köszönöm.!
Üdv sziasztok. ! tanácsért fordulnék hozzátok! Újból nekiállok ,,fejleszteni". Kezdetben olyan kérdéssel fordulnál hozzátok hogy az autó alá unimog hid fog kerülni, spirálrugóval együtt. A kérdés, milyen spirál rugó az ajánlott, milyen autóé. Amit tudni kell a kocsiról. Nem versenyre épül, hobbyra, és ezért nem is egy könnyű autó, 2t körül van. Ugyanakkor Bilstein 5125 telókat akarok alá, vagyis valami hasonlót, pontos márka tipus még nincs meg. Panhardokhoz milyen gömbcsukló ajánlott?? Terepváltót is cserélek, roburéra gondoltam.... Most egyszer ennyi... Még tuti lesz kérdésem.... Egyszer ezek érdekelnének. válaszokat segítséget köszönöm.
Tud valaki segíteni abban hogy mennyibe mennek a samu macisajtos felnik reális áron?Vagy van valakinek valami ötlete hogy milyen felnivel lehetne helyettesíteni?
Eladó Suzuki Samurai 1.6 16v swift motorral, spirálrugós futóművel, levegős difizárral, bukócsővel. stb. ára 550000ft. + egy 3 éves trailer 2100kg öszsúllyal, 360kg önsúly. 400000ft.
Üdv. Olyan kérdésem lenne hogy melyik hidba/hidakban van difizár? Az umimog, G merci, meg még milyen márkában. Eleje hátulja záras! Köszi a segítséget.!
Új lennék a témában és hobby Off Road autó vásárlása előtt állok.
Keret 5-700e. Kezdő off roadosnak mit javasolnátok ? erdő/homokbányajárásra
Kinéztem már magamnak 1-2 jelöltet. jórészt Samurai mind.
Mi a tapasztalat 1,3 vagy 1,6 motorral van kevesebb nyűg ? Kell -e nekem első kocsiba levegős difi ? vagy a simán hegesztett hátsódifi is megteszi ? mire figyeljek ,ha autót nézek ? vagy esetleg valakinek más javaslat a samuraion kívül ?
hali. olyan kérdésem lenne, hogy samuraiba akarok szervót beépíteni, és az lenne a kérdésem, hogy melyik kocsié lenne a legegyszerűbben beszerelhető? amihez nem kell sokat szabni.
Eladó a képen látható 4 db felni. 5x139,7 osztókörrel ET -18 . Suzuki samurai -vitara -feroza-rocky - uaz -gaz -niva Jeep cj 5 re passzol. új szelepekkel. ár 45 000 ft Postázni is tudom futárral. Tel:0670 58 48 250
Szia! Mint írta Zoli a BMW, illetve merci váltókhoz van "szériában" közbetét. Meg ahhoz kell egy rendes terepváltó, meg hidak is, mert a samué nem nagyon bírja az 1.9 tdi-t. Még az 1.6 td-sem. Meg az 1.6 i -is nagyon határeset.
Teljesen igaz !! :))))
Pénteken 1 szombat délelőtt 1 és már nem volt több difi a környéken, kihúztam a féltengelyt és szépen elautózgattam! :)))
Oké most várok mert az ismerős még szól hogy mit talál olaszba ! :)
10cm-t emeltünk és hosszabb rugóuttal (kb 10cm-el nagyobbat nyitó) rendelkező lengéscsillapítókat keresnék. Maga a lengéscsillapító mérete nem fontos, csak a rugóút lenne a lényeg. Átalakítás nem probléma.
Még új vagyok itt és lenne pár kérdésem. Samurai vásárlás elött állok éppen és rendszámos szeretném hogy legyen. A ponyvás változatot néztem ki és az lenne a tervem vele ,hogy a fülke után lefalaznám véglegesen ,igy 2személyes lenne és már lenne lopásvédelem meg ugye a fűtésnek is több értelme van így télen. Namármost igy végleg 2 személyes maradna és azt szeretném tudni ,hogy így megoldható-e a forgalmi? Valamint lehet-e más tankot tenni bele? Itt konkrétan 1 műanyagra gondoltam. És hogy a 4pontos övet elfogadják-e hivatalosan sportüléssel egyetemben? Köszi előre is!
Technikai kuriózum, ritka is, emiatt egész más fíling vele megjelenni egy offroad bulin, meg csapatni vele.
Tudod, ez ugyanolyan, mint hogy nekünk az Ural, meg a ZIL van rogyásig, ha megjelenne itthon valaki egy 40 éves amerikai harcjárművel, hogy na gyerünk fiúk, csapassunk vele egyet az erdőben, mindenki beizgulna rá.
Jöhet a német technika, VZoli az Unimoggal, jöhetnek a Land Roveresek, Toyotások, amerikai képek, mindhiába, arra nem reagáltok, csak ontjátok a hülyeséget!
Szépen kiosztottatok mindenkit.
Egyet azért ígérjetek meg, itt nem maradtok 40 évig!
Amúgy, 2014 van!
u.i. a Brezsnyevet azért ebben a fórumban, ha lehet, ne...