Ja, akkor mindenkitől elnézést kérek, a papirmakett.fw.hu még mindig működik! Csak nem mindegy, hogy a domaincím legvégét hogyan írjuk le. (freeweb.hu, fw.hu vagy x3.hu)
Szia! A régi képeidet mikor teszed fel honlapra?Ha szándékozod egyáltalan?Azokból sokat lementettem magamnak, de egészében lenne jó látni. Mindig tetszettek a képeid.Persze másé is.
Hetekkel, hónapokkal ezelőtt is még nézegettem a htibor.fw.hu-n a sok képet, most pedig, ha rámegyek az említett honlapra, akkor azt adta ki, hogy "Requested domain is not configured on this server.", ami magyarul azt jelenti, hogy "a kért tartomány nincs konfigurálva ezen a kiszolgálón". Nem tudom, hogy nektek is ezt adja ki, ha rámentek erre a honlapra?!
Kedves at3sz.És Törölt nick.Szeretném megkérdezni tőletek,,hogy a buszos weboldalaitokat,lennétek e szívesek mindenki számára megnyitni,hogy mindenki megnézhesse a weboldalaitokon elhelyezett buszos gallériákat.
A mínuszolót kérdezném: Mit csináljak másképp, mi zavar? Más típusokat szeretnél látni? Máshonnan szeretnél képeket? Beszéljünk róla, írd meg, publikusak az elérhetőségeim. Vagy ha csak szimplán zavar, irigységből vagy bármi más okból, hogy 18 évnyi hobbitevékenység alatt sosem hasított ennyire a bobalt brand, ezáltal megtehetem, hogy magam szervezzem az életem és ne egy munkahelyen mondja meg más, hogy mit csináljak, akkor mínuszold le ezt is, és legalább mostmár mindketten tudjuk, hogy mi a helyzet. Maradok tisztelettel. (: ON
Kedves Buszos Honlapok Fórumozók.Miért nem mentek inkább fel a Facebookra,és töltitek fel a buszos galériáitokat oda.Mert a Freeweb.com,Freeweb.hu nem működik.A Facebookon pedig mindenki megnézhetné a buszos képeket,akit érdekel.
Talán itt is van, akit érdekel. Már olvasható a legújabb közlekedéstörténeti írásom a busworlblogon. A XX. századi magyar közlekedés meghatározó személyiségének, Tapolczai Kálmánnak, az egykori Volán Tröszt vezérigazgatójának rohanó életéből villantok fel képeket. Jövőre lenne 100 éves, megérdemli, hogy neve ne merüljön feledésbe.
Sziasztok! Dunaújvárosban, ki, vagy kik fotóznak, és utaznak buszokkal? Főleg Ikarusokkal. Ha itt vannak kérem jelezzék, sofőr ismerősöm megvan ilyedve, hogy ellenőrök követik őt. Köszönöm!
Most már elvileg működik az adatbázis-frissítés is. Viszont a te novemberi képeidnél újabb képek odalettek (köztük az utóbbi két hónapban feltöltött rengeteg nosztalgiabuszos fotó is).
Tegnap még nem voltak elérhetők, de látom, mostanra javult a helyzet.
Annyit tudok, hogy a fotók külön szerveren vannak (már), innen volt az elcsúszás - ezek szerint egyébként az adatbázistól való "lemaradás" is egy átpakolás része lehetett. Az adatbázis viszont szerverhiba miatt szállt el.
Egyébként valaki valami nagyon érdekes dolgot csinálhatott, ugyanis a totális elszállás előtt egy igen rövid ideig a dizájn kissé a busphotoéhoz hasonult, sőt, konkrétan csak a zöldeken regsztrált név-jelszó párosításokkal lehetett belépni abban a kb. negyedórában...
A fotóknál most a te novemberi dél-alföldi képeidet teszi ki legfrissebbként. Szerintem szerverváltás lehetett és most mindent fokozatosan vissza kell tölteni, ahogy nemrégiben HBweb-nek is.
Határozott terveim között szerepel rendbe szedni a volánokat és feltölteni annak az időszaknak a fotóanyagát. Minden adott hozzá, csak az időm kevés, a Volánbuszt pedig úgy tudom most összerántani, ha a közlekközpontok záró állományában minden stimmel, pillanatnyilag ez élvez prioritást. Ettől függetlenül minden érdeklődésnek örülök, de türelmet kérek, a volános fotóim rendezésével 2011-ig már megvagyok. :)
Sajnos változó az intenzitás, hogy mikor tudok esténként 3-4 órát rászánni az aktuális témák mellett, hogy azok se maradjanak dokumentálatlanul.
A fényképes adatbázisnak van egy része - Volán társaságok 1962-2015. Ami itt most hozzáféhető az nagyon sovány.
Lenne lehetőség az adatbázis ezen részét (van hozzá anyag ?) - a felsorolásban lévő összes Volán céget értem alatta - teljes egészében rendbe szedni? Miért "mostoha gyerek" ez a rész?
Számomra a régebbi idők adatai sok esetben "izgalmasabbak" az újaknál. Gondolom ezzel nem lehetek egyedül.
Kérlek, ha lehet (ha lenne időd is), próbáld meg rendbe tenni az említett részt. Azt hiszem sokan nagyon örülnénk neki!
Nagyon szépen fogalmaztál és ha már nosztalgiázol ,hadd csatlakozzak az egyik helyszinedhez kapcsolódó fotómmal,mely egy 2008-as kellemes zirci nyaralás emléke!
Egyszer volt, hol nem volt, tizenpár évvel ezelőtt volt egy kezdetleges fotóblog a "volános oldalakon". Egyetemi éveim, majd az azt követő néhány esztendő irományai ezek, melyek az idő előrehaladtával, a technika fejlődése következtében történt ráncfelvarrások során fokozatosan eltűntek a múlt internetének sötét homályában. Apró szösszenetek, de annál kellemesebb emlékek ezek, témájuk pedig korukból fakadóan talán már képvisel annyi értéket, hogy bugyutaságuk ellenére érdemes legyen időnként elővenni és leporolni egyet-egyet, újra elérhetővé téve az örökkévalóság számára, természetesen mindennemű tartalmi módosítás nélkül, eredeti formájában.
Jaja, vágom, hogy a 1010-esen van, de mindig aznap nem jár, amikor én nagyon rákészülök. Meg amikor még azt is megkapom, hogy melyik fordán lesz holnap. Egyébként a saját autó nagyon sokat dob a hobbin és a benne rejlő lehetőségeken (na meg már alapból a komfortérzeten is), csak egyszerűen nem mozgatnak már meg a maszekok egyenfehér Tourismói, meg a szintén a szivárvány nulla színében pompázó állami használt Volvók sem. Komolyan ott tartok, hogy szívesebben fotózok Sprintereket, azokat rajtam kívül úgysem lövi más. :D Aztán most itt elkezdtem egy hosszabb kantátát írni, amit visszaolvasva tökre úgy tűnt, mintha szerintem ez lenne 2018 és a fórum legnagyobb tragédiája, szóval maradjunk annyiban, hogy a Volvo után egy kis pihenő mindenképpen kelleni fog, több okból is. Nem mintha ez bárkit is érintene, tekintve, hogy nem publikálom nagyjából október vége óta a képeimet.
-A Flickrről tud mindenki. Az talán január elsejével szűnik meg, vagy hogy is?
-Mivel a Flickrrel volt összekapcsolva a weboldalam, ráadásul a Hostinger is fizetőssé vált, nekem meg nincs kedvem ~13 ezer fotón újra kikockázni az arcokat és webtárhelyre feldobni a már cenzúrázott képeket, így arra se kell egy darabig számítani.
-A facebookos oldalamat meg fölöslegesnek találtam, így attól is könnyes búcsút vettem pár hete.
Akinek kell valami a galériámból, nagyjából egy hétig még lementheti azt; eredeti méretben letölthető minden képem. Ezzel összefüggésben: amint meglesz PRF-931* és elkönyvelhetem a KMKK-s 100%-ot, egy darabig pihentetem is ezt az egészet, mert rutinszerűvé vált részemről a dolog és nagyon megcsappant a motivációm. Na meg ezek már nem a diákjegyes éveim, amikor 3 ezer forintból megjártam Miskolcot és hazaértem 105 rendszámmal, hanem 4 óra vezetés alatt elégetek alsó hangon 5 ezer forintot, majd kiderül, hogy ismét dezinfó áldozatává váltam. Fotósmenetek eddig sem érdekeltek, rendezvényekre meg nem járok ki csak azért, hogy kiderüljön, hogy ténylegesen összegyűlt 20 Tourismo, 15 Neoplan meg 30 Setra (persze mind egyenfehéren), csak éppen koppra egymásra állva, ellenfényben. Nem mellesleg a fényképezőgépemet is kinőtték az igényeim már, egyszerűen nincs értelme egy újba pénzt invesztálni. De ez már csak magánügy, úgyhogy az emóval végeztem is. :D
*Létezik egyáltalán az a szar? Csak mert a tutibiztos infók már sokadjára sem stimmeltek és órákon keresztül hiába fagyoskodtam immáron harmadjára.
Kezdem a közepén. Sosem volt még buszom. Mindig csak utas voltam, ez volt a legközelebbi kapcsolatom velük. De tavaly decemberben hirtelen felindulásból vettem egy Neoplan buszt ami épp átalakítás alatt van. Van benne egy pár olyan dolog amire nincs szükségem de a kiszerelése bonyolultabbnak tűnik mint az ülés kiszedése. :) Pl. ilyen az álló fűtés meg az utastér hőcserélői, klíma. Vannak itt olyan busz kedvelők akiket ilyesmi technikai kérdésekkel zaklathatok?
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy igaz-e ez - az állítás? 22:00 és 04:00 között csak 3órát lehet vezetni egyfolytában utána tartani kell 1 45ös pihit. Jött hozzánk 1 új kolléga most volt gki. vizsgán és állítólag ez a szabály. Előre is köszi!
Ez jó. Tetszik. Nem csak buszos szempontból, hanem hír szempontjából is elég keveset hallottam róla. Örülök, hogy nem csak a finás kedrók és mercik kerültek lencsevégre. :)
Valószínűleg csak engem érdekel, de a MIE-060 az miféle szerzet? Nagyon durva. Nem UNVI, nem Ferqui, az biztos. Az meg egy másik dolog, hogy a JNSZ megyei maszekok buszait gyűjtöm típustól függetlenül, és nem gondoltam volna, hogy Salgótarjánig lehet majd menni értük. :) Meg mondjuk azt sem tudtam, hogy Tarjánban van említésre méltó buszos műszakváltás.
Kiegészítésként annyi, hogy a Crossway és a Credo annyira nem gáz távolságizni, mint az Intúró. Kényelmesebbek - puhább ülések, karfa, légkondi van mindegyiken. Nem az a gáz, hogy ilyeneket küldenek távolságiba a KK-k, hanem az a gáz, hogy sok helyen nem is nagyon van más. Van még EAG, ami az utasok szemében "öreg sz@r".
,,A pilisszántói autókat leszámítva a fóti Econell állomány Szentendrére került"
Csak 3 Credo került Szentendrére (618, 619, 627), mert a 10-es útról felszabadultak a 8700-asok érkeztével. Fóton továbbra is van 4 Econell, a 10-es úton meg a többi.
,,Vörösváron rögtön bele is futunk az egyik szentlászlói Econellbe"
Végülis át lehet oda írni, ja. Csak eddig bíztam benne, hogy hátha csak ideiglenes, pláne a BAJ meg a DUD. MAL-754 és LZR-296-al sem kezdtem eddig semmit.
A képek zöme helyben, Szentendre-Budapest-Gyöngyös-Eger-Pásztó-Romhány tengelyben és Kecskemét térségében készültek. Az állományi adatok a KNYKK Komárom-Esztergom megye és KMKK Nógrád megye esetében frissültek.
Aki akarja, mentse le saját használatra a képeket, viszont az engedély nélküli újrafelhasználásért továbbra is harapni fogok.
Kiöregedtem már ebből. Azért fizessek évente X összeget, hogy másfél évente összevakarjak egy néhányképes frissítést? Idén eddig konkrétan 2 buszt fotóztam: egyet januárban, egyet múlt héten, mindkettő nagy hiányzóm volt a mostani rendszámával (MPD-293 és NBZ-475).
Az alábbi levelet azért küldjük neked, mert igénybe vetted az ingyenes tárhely szolgáltatásunkat. Az alábbi regisztrált weboldalaid találhatók nálunk: somogybusz.ininet.hu
Szeretnénk értesíteni, hogy az ININET Kft. április 15-ével megszünteti az ingyenes tárhely szolgáltatását.
A tárhelyen elhelyezett fájlokat FTP-n keresztül, az adatbázist pedig a PHPMyAdmin felületen keresztül lehet lementeni, ami elérhető a [...] címen.
Amennyiben szeretnéd megtartani a regisztrált címet, úgy azt a fizetős tárhely szolgáltatásaink keretein belül teheted meg.
Azt nem szoktam nézegetni. És nem is valószínű, hogy fogom. Nekem a facebook elsősorban kapcsolattartásra van, az általános e-mail-helyettesítő és chat-lehetőség. Nekem elég annak a kb. 300 embernek a "társasága", aki az ismerősöm.
Gondolom az ilyen nevű facebook oldalra gondol. Nos, mivel ott a forma, megjelenés eléggé kötött, csak a tartalommal lehet variálni, az meg nyilván legyen minél informatívabb, érdekesebb, aktuálisabb. Ennél többet nem igazán lehet mondani.
Fantasztikus. Először a linkjét változtatnám meg. A semmiről a valamire.
Gőzöm nincs, mit kellene nézni. Ha egy linket kaphatnék, érdemben is hozzá tudnék szólni...
Első lépésként: ha a honlapodra hivatkozol, adj linket. Még a nagy öregek is ezt szokták tenni, mert nem feltétlenül ismeri minden új fórumozó a honlapjukat.
Arra gondoltunk, hogy ti, akik benne vagytok a hazai buszos oldalak világában, hogy látjátok a Magyar Volánok nevű oldalt? Ti mit változtatnátok rajta?
A mikor, hol, típus, évjárat nekem is sokáig másodlagos volt. Meg lehet nézni a Pannon Volános részt, ott mennyire elmaradott még ehhez képest, a selejtezéseket leszámítva 3 éve nem nyúltam bele. Akkor az volt a cél, hogy minél gyorsabban menjenek fel a képek. Mára már ez megváltozott. Néha igazán nagy kihívás több év elteltével úgy megtalálni a helyeket google mapson, hogy amúgy fel sincsenek írva, és a legjobb, amikor még a maps se kamerázta be a gyanúsnak vélt területet. :)
Lehet, hogy ez rajtam kívül senkinek nem tűnik logikusnak, de amúgy nekem az. :D Ezt a fajta módot azért készítem, mert így egy törzsolvasómnak talán a legegyszerűbb az új képeimet megtalálni. Természetesen a képek a jól megszokott, céges-ABC sémákba rendezve megtalálhatóak, pl. egy hányada itt:
Minden elismerésem azoké, akik minden képhez odaírják, hogy hol és mikor készült. Jártam fotózni olyan fotóstárssal, aki (még a guglimaps előtti időkben) írkálta az utcaneveket, hol fotóztunk. Én nem fárasztom magam ilyennel, gépelek eleget a melóhelyen. Ha valaki konkrétan érdeklődik valami iránt, az kérdez, én pedig megmondom (vagy nem), de általában igen.
Az időrendi sorrend is egy lehetőség rendezni a képeket egy frissítésben. De a térbeli ugrások, pl. mire leesett első görgetésre, hogy az a kék-fehér busz az Ózd, majd utána újra Győrben járunk, hirtelen váltás volt nekem. Nekem átláthatóbb a cégenkénti, és azon belül rendszámsorrendben történő rendezés.
Kössz! Sajna feltöltés közben tényleg valami akadozott, annyit észre tudtam venni, hogy több kis méretű kép sem jelenik meg a htmlben, azokat javítottam is. Ha találtok még ilyet, szóljatok, előfordulhat még, javítom.
A 421-et azt elbasztam, le is van írva, amik meg narancssárgának tűnnek, azok reggeli fényben készültek, aztán azért gondolom. (Többit meg megválaszolták ill. köszi.)
Kb egy éve lebontották az egész pályaudvart és a Vizafogó felőli üres területen (ahol még egy bontás alatt álló épület állt 7-8 éve) van most a tároló.
Tableten nézve a képeket, több 8900-as narancssárgának hat, miközben vannak, amiknek normális színük van. Elég nagy a kontraszt a 421 és a 470, vagy a 469 és a 474 színe között. Ezt a fényképező követte el vagy Te állítottál utólag a színeken?
A "közelmúltban" (még a bevezetőben) egy szó, nem kell bele a szóköz.
És mit jelent az Árpád hídi ketrec? Utoljára hamburgerlogós 200-asokat kergetni jártam ott, évekkel ezelőtt.
Amúgy nemrossz, főleg, hogy nyomokban EAG-ot is tartalmaz. :D
Nem, még nem haltam meg, a blogírást sem terveztem még abbahagyni, egész egyszerűen csak arról van szó, hogy az elmúlt egy évben a facebook-os napiképeket leszámítva nem igazán volt időm a bloggal is foglalkozni. Vagy ha mégis, akkor meg lusta voltam rá. Most viszont úgy érzem[...] Bővebben!Tovább »
Rendszám: CKE-382 Gyártmány: IKARUS Típus: 266.25 /82 FŐ/ Szin: NARANCSSÁRGA A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Bobalt :láttam a KMKK frissítésedet, nagyon klassz, tetszik. mivel én Salgótarjáni vagyok, ezértfőleg az itteni buszok érdekelnek,egy észrevétel:az evl-465 képéhez a 463 as adatai vannak írva.Mondjuk, nem sok különbség van köztük,de pl: a 463-asnak még vannak kék csíkjai az oldalán, míg a 465 ösnek nincsen.Csak szóltam, de amúgy jó.
Mint minden valamirevaló sulinetes, én is létrehoztam egy Facebook-oldalt. Bár eddig se spammeltem szét a fórumot, de innentől kezdve csak Facebookon keresztül fogom a weboldalam frissítéseit bejelenteni (amelyen egyébként tartalom- és dizájnbeli változások várhatók a közeljövőben).
De szétszedtem több részre a "gyűjteményt" (mert már magam sem tudtam rendesen átlátni), földrajzi kötődésük alapján. A járások sorrendjét a Somogy megyei HAM menetrendi mezőszámai alapján állítottam össze, a végére odacsapva a megyén kívülieket.
Igen, ezek Debrecenből jöttek, de hogy melyik melyik... passz. Alapból tudtommal csak kettő van (volt?) Kisújon, a harmadik vélhetően egy mini fekete lyuk prédájává vált, netán elszublimálhatott, de semmi infót nem találtam róla.
xxxxxxxxxx
Amúgy köszönöm a biztató szavakat! A háttér + betűszín kombó mondjuk szerintem nagyon nem az igazi, úgyhogy ha valakinek a szeme a kiégés határára kerülne olvasás közben, az ne restelljen szólni, mert nekem is furcsa jelen állás szerint.
Tetszik az oldalad! Egy kérdésem is lenne mindjárt: a kisújszállási Mercedes kisbuszok véletlenül nem debreceniek voltak korábban (IBA-124, IBA-158, IDL-108), s ha igen, akkor melyikből melyik lett? Előre is köszi, ha tudsz segíteni!
2015. 12. 30. állományba vételi dátummal publikussá teszem az egyelőre ideiglenes flottaszínű weboldalamat. Bármilyen dezinfó, hiányosság, hiba, ízlésficamos dizájn észlelése esetén szívesen fogadok észrevételt.
Megnyitottam Jegygyűjtemény című Facebook-oldalamat. Elsőként a helyi járatos vonaljegy gyűjteményemet digitalizáltam, de lesznek majd egyéb busz-és más közlekedési jegyek, és más aprónyomtatványok is!
Ismét nyári vegyes, jó hosszúra sikeredett. De ezúttal beszámolóként megközelítve, mivel úgyis szombat van, az emberek otthon tartózkodnak. Ezért az utasszámlálásunk alapján a midibuszok nálunk nem elegendőek a célra! :D
Óó, király, lesz mit nézegetnem. Hát igen, aki nem szerencsétlenkedik annyit a képek rendezésével, mint én, annak nem is hónapokba telik az... :D Mondjuk már azt hiszem meséltem neked, de én tavaly a nyíregyházai kétnapos egyedüllétem után sokalltam be annyira nagyjából, mint most te is. Bár nekem a rendelkezésre álló időkeretem is jelentősen csökkent, így fizikailag is képtelenség lett volna azt az életvitelt folytatni... :D
Szerintem Tarján-Gyöngyös, legalábbis mindig azon láttam a nyáron.
...
Ha pedig már nyár, akkor itt a beígért -és remélhetőleg párak által várt- gyűjtemény, egyelőre különösebb válogatás nélkül, avagy három hónapnyi semmittevés gyümölcse, avagy a jó, a rossz és az autodel, avagy vége az országjárásnak. Nem számoltam, de biztosan 1000-nél több, javarészt napos-ajtós, rossz esetben felhős-ajtós kép a végső termés. Nagyjából augusztus végén döntöttem el egy idegromboló, kétszer hatórás kanizsai vonatozást (és egy természetszerűen lekésett csatlakozást) követően, hogy a maratoni utazások helyett inkább hazai tájakat veszek ostrom alá és a KMKK-ra megyek rá, azt úgyse fotózza senki (ha igen, az is max a Nógrádot), szóval a kelleténél több Dunántúlt nem érdemes keresni. Igaz, Borsodot és Szabolcsot se, mert bár szerepeltek a tervek közt, a hirtelen váltás miatt nem maradt rájuk idő; DAKK-ot pedig azért nem, mert nem is terveztem vele semmit, azok a buszok már ettől fehérebbek nem lesznek úgyse. De hogyha azt nézzük, megérte, mert mindössze 35 buszról nincs képem az említett cégtől (plusz néhányat nem lenne elvetemült ötlet újralőni, ha lesz rá módom), ám azokról vélhetően nem is lesz soha. :D
A befejezés azért igen parádés volt, hiszen az utolsó három napban 3 darab nem-eBay-es maszekot is fotóztam. Igen, ez egy szolnokinak nagy durranás, főleg úgy, hogy ebből egy tök véletlenül, a vonatból kihajolva lett meg, kettő pedig megyehatáron belül - ami már-már a fizikai képtelenség határait súrolja. :D (És ezúton is szeretném megköszönni a tanszékünknek, hogy az utolsó pillanatban küldtek mailt a hétfői egyetlen órám elmaradásáról, aminek hála méltó módon tudtam búcsúztatni a szezont Berényben.)
4 évet középiskolás koromban bejáró voltam, buszoztam. Nógrádiak a gyökereim. 3 db Nógrád volános buszról keresek infót: mi a rendszámuk, mi lett a sorsuk? Helyszín Bátonyterenye (Salgótarján). Szép emlékek fűznek hozzájuk.
1. Ikarus 256 (lehet, hogy nem pontos. Távolsági). Full fehér színű a 90-es évek legelején.Kék Nógrád volán matrica. Bátonyterenye telephely. Párszor utaztam vele menetrendit mentesítve, egyszer egy egész napos osztálykiránduláskor. Gyönyörű emlék.Vadi új volt, ment, mint a veszedelem. Többször kiakadt a sebességmérő. Max olyan 120-130 között lehetett, Ladákat előztünk. Visegrádi osztálykirándulás. Egy vékony idősebb surda sapkás sofőr vezette :) Tudjuk azonosítani?
2. Szintén Nógrád Volán, talán 256. Bátonyterenye v Salgótarján. Ezüst színű 256-os, rajta egy narancs és talán egy bordó csíkkal. Tudjuk azonosítani?
3. Majd 3 évig minden reggel Vele mentem suliba. Nórgád volán, CCV-sorozat. Reggeli Szuha-Bterenye-Salgótarján járat volt '91-'93 környékén. Emlékeim szerint csak 5 sebességes. Talán 250-as típus, sárga, elől és hátul volt dupla ajtó. Sofőrállás helyijáratszerűen szepartált, helyi ülések. Majdnem új volt amikor kezdtük az utazást.
Ez az FPF-441 hova valós? Én Kunhegyesen egyszer láttam áthaladni, ráadásul jó fényben, tőlem úgy 50 méterre. Ilyen anyázást még busz miatt nem igazán vertem le, nem ártana elkapni valamikor.
Javában zajlik a nyár, ezzel együtt pedig a meleg rekordok és hőségriadók mellé megérkeztek a különböző osztrák vonatpótlások is. Utóbbiak általában elég jó fotótémát biztosítanak, így az idei Sommerticket szezonra több vágányzár meglátogatása is tervben van.[...] Bővebben!Tovább »
Fesztivál hangulatú buszfotó... Hajaj... Siófokról nekem is van, mikor a BCK-411-et háromszor annyian támadták be, mint ahányan fölfértek volna heringes módszerrel.
Túlzás lenne azt mondanom, hogy egy fesztivál buszos körítése, de mégis valami olyasmi, persze annál bővebb a téma, főleg Sopron, némi Kapuvár és Csorna. :)
Nemrósz, bár nekem telefonról nézve, nagyon kusza sorrendet mutat. Pl. HNP-290 és DZA-042 kétszer is szerepel, mindkettő mindkét képe más-más szögből. Ezek a képek vagy készítési dátum vagy fájlméret alapján vannak sorbarendeződve az én telefonkijelzőmön. Sem cégenkénti, sem rendszám szerinti sorrendet nem mutat a kijelző a képek között. De amúgy jók lettek a fotók.
Az igaz, mondjuk én megszokásból kockázom mindig azt a részt, ahol az arcnak kellene lennie, még ha nem is igazán látszik, akkor is. :D A dátumot és a helyszínt mindig odaírom, de szerintem nem a késésekre menne rá úgyse, ha valaki sofőrbejelentgetős céllal ülne neki egy galéria végigböngészésének, hanem a parasztklímára, vagy a kézbe nem illő dolgokra (amiket lehetőség szerint ki szoktam operálni, vagy ha megoldható, akkor becsukom az ajtót utólag).
Nekem volt lehetőségem olyan oldalon is viszontlátni a saját képemet, ami osztálykirándulásokhoz adott tanácsokat. A buszbérléses résznél a Kapos Volán címszó alatt az egyik kedvenc képemet láttam viszont. A felirat Paintttel "eltüntetve": összefirkálva, a fehér betűk kilógnak itt-ott a fekete maszatolás alól. Írtam nekik, hogy ez nem volt szép dolog. Hát izébocsi, a fia kukázta a netről, lecserélik. A kaposvolan.hu-ról loptak másikat. De ilyen demotivalo.hu-szerű honlapról is szedettem már le képemet. Loptak mástól, letakarva a rendszámot. Azt is leszedettem, hogy ne másikat lopjanak, hanem töröljék a bejegyzést.
Én arcot nem szoktam kitakarni mindenütt. Ahol eleve úgy becsillog a szélvédő, hogy a saját anyja nem ismerne rá a sofőrre, minek. Azoknál szoktam, akiket én kérek meg, hogy szeretném fotózni a buszt, vagy villogtat+dudát cöcögtet fotós láttán, a képen meg látszik a villogtatás nyoma. De ha valaki nagyon a sofőröket akarja szekálni, a rendszám és az exif adatok alapján simán lehetősége van utánanézni, hogy esetleg kispistajóska két percet késett. Így örültem, amikor valami miatt az egyik néhai fényképezőmben ez a funkció megállt. :) 2004.01.01. 00.00.01 szinte minden kép készítési ideje abból az időből.
Akkor újabb ok, hogy ne csináljunk DEL fotókat, mert akkor nem lesz mit lopni? :D
Én, mint reklám, olyan szemszögből is megközelítem a vízjelet. Bárki ránéz bármelyik képemre, egyből tudja ki készítette. Netán ha nem ismeri a honlapomat, utánanézhet, és elmélyedhet benne. Vagy látja egy zsír új képemet, eszébe jut, hogy naa, lehet hogy megint frissített, érdemes felnézni újra.
Én is kitakarok minden arcot (bár szerintem ennek alapvetőnek kellene lennie), de vízjelet nem teszek. Legalább is én naivan azt hittem, hogy bizalmi alapon fölcuppanthatom a képeket, hiszen értelmes, kulturált emberek élnek Netföldén is, erre azt látom, hogy Facebookon itt is, ott is megjelennek a képeim. Ezzel alapvetően semmi gond, akik kevésbé véglények, azok legalább a nevemet megjelölik (vagy a valódit, vagy a nickemet), de amikor nyíltan kiírja valaki, hogy "kép: ismeretlen szerző", ott már nekem is elborul az agyam.Bár igazság szerint amíg ebből nem húz hasznot az illető (anyagi vagy "hírnév", most egyre megy), addig tőlem mindenki azt csinál a produktumaimmal, amit akar, rendszerint a nóném kis oldalaknak és a sulinet krémjének szokása a képlopás. De hogy miért mindig csak a DEL képeimet látom viszont, az már más kérdés. :D
Nekem az új degisn óta az a bajom vele, hogy nincsenek oldalak a mappákban. Ha mondjuk van egy mappába pár ezer kép, nagyon macerás például az alsókig lemenni. Egyszer sikerült úgy kicseleznem, hogy a kedvencekbe el volt mentve az URH, és arról a linkről automatikusan odaugrott, ahova szerettem volna. De nincs minden így elmentve, vagy csak én használom bénán a Flickrt.
Az a beágyazás lehet nem volna hülyeség, csak nagyon nagy munka lenne az összes hivatkozást módosítani, meg az összes képet újraszerkeszteni. :D Vízjel nélkül nem akarom feltenni, meg a sofőrök arcát én minden esetben kitakarom.
Na igen, nekem is ez az egy problémám van vele. Tárhelynek 10/10-es, viszont testreszabásra nincs lehetőség, ráadásul szerintem egy az egyben ízléstelen a megjelenítése, de ez egyénfüggő. Főleg a dizájnfrissítés óta. Mármint ha beszélhetünk a Flickr esetében dizájnról. Egyébként nem is úgy értettem, hogy CSAK Flickr, hanem a képeket onnan be tudnád ágyazni.
Én lassan az egy gigát ütöm 800x600-as méretben... Sok hülye kép, gyakran már az jut eszembe, hogy törlök pár százat. :D Kicsinyíteni már nem akarom tovább, mert egy kicsinyítési hullám már így is volt, régen 1000xvalamennyi méretűek voltak. A régi tárhelyem 1500 MB-os volt, a jelenlegi 2000 MB, így egy ideig még remélem nyugodtan lehetek. :D Remélem a betöltéssel se lesz hosszabb távon probléma, mert ha élvezhetetlen lesz, muszáj leszek valamit kitalálni. Egyenlőre úgy tűnik, hogy működik az a taktika, amit már írtam korábban.
Ja... :D Nekem van valami 380-400 html, azokhoz mérten 1-30 kép, 640x480-ban, kényelmesen elfér. Egy 512-es pendrájvon lakik az egész cucc, néhány egyéb kacattal együtt.
Nekem az ininet.hu-s tárhely egész jól bevált. Összesen annyi volt, hogy egyetlen személy szólt két külön alkalommal, hogy beriasztott a vírusírtója a honlap két aloldalánál. Senki más nem jelzett olyan hibát, amit én ne tudtam volna korrigálni (értsd: azokat a dolgokat én baltáztam el - pl. hibás link, stb.), és utóbbiból azért nagyságrendileg több volt, minden igyekezetem ellenére.
Miskolc 2015 Január - Május
200-s pályaszámú Tátra villamos
200-s pályaszámú Tátra és a 600-s pályaszámú Skoda villamos
202-s pályaszámú Tátra villamos
206-s pályaszámú Tátra villamos
211-s pályaszámú Tátra villamos
614-s pályaszámú Skoda[...] Bővebben!Tovább »
Érdekes. Most is kipróbáltam, teljesen hibátlanul működik. Próbálj meg ráfrissíteni, vagy pár nap múlva próbálkozz ismét (a régi tárhelyemnél volt olyan problémám, hogy ha egyszerre túl sokan voltak fent a honlapon, akkor egyszerűen ledobott, vagy nem töltött be, lehet, hogy itt is az lesz, pedig direkt emiatt is váltottam szolgáltatót. Úgy tűnik, akkor megint figyelhetek arra, hogy lehetőleg kevés helyre linkeljek egyszerre és csúcsidőn kívül...)
Sajnos nem tudtam utolérni az ország összes 200-asát. Az AIF-ért három alkalommal mentem el fölöslegesen, az utolsónál még fordát és ígéretet is kaptam.
Innsbruck tervben van az idei évre, de Tirol többi része még erősen a jövő zenéje. Viszont ha csuklóssal jár, akkor jó eséllyel Innsbruck felé. Köszi, ha arra járok észben tartom :)
Majd netán Sommerticketezés során eljutnál Innsbruck környékére is, kb. 60 km-re Innsbrucktól, Oberegg nevű faluban él egy szegről-végről ismerős magyar sofőrsrác, csuklóssal jár. Ennyi infót hallottam róla. Mint tűt a szénakazalban tipikus esete, de Linzben is találtál magyart... :)
Itt a tavasz, zöldülnek a fák, vagyis ha épp nincs hó, akkor ez az az időszak, amikor imádok fotózni. Úgy éreztem időszerű is lenne megint szétnézni valahol Ausztria hozzánk közel eső részein, így egy szép április végi hétköznap reggel beültem a kocsiba, és megindultam[...] Bővebben!Tovább »
Egy-két éve láttam egy olyan útibeszámolót valamelyik hazai blogról, amiben baltikumi EAG-ok szerepeltek. Szeretném ezt belinkelni egy másik cikkbe, de most nem találom. Tudnátok segíteni, hol lehet ez az írás? Vagy lehet az, hogy csak egy hosszabb, képekkel kiegészített fórum-hozzászólásra emlékezhetek csak, ezért nem találom most a nyomát?
Graz az az osztrák város, ahova már hosszú ideje szívesen járok vissza. Közel nyolc évvel ezelőtt jártam először a Mura parti városban, ami már akkor annyira megtetszett, hogy amióta elkezdtem a Sommerticketezést, minden évben ellátogattam ide, legalább egy alkalommal. Nem volt[...] Bővebben!Tovább »
A belépés gomb fölött van reklámcsík az oldal tetején. Utána már nincs. Az ő honlapját is nézegetheted, de a
somogybusz.ininet.hu -t is.
Nálam is így van kényszerből megoldva. Csak én ha linkelem a honlapom, akkor eleve a belépés gomb utáni főlapot szoktam mutogatni. Amíg volt a html-be épített forgalomszámláló vagy miaszösz kód, az is oda volt beszúrva, nem a belépés gombot tartalmazó index.html-be. De kiszedtem, a minimálisat tudja az ininet is, a részletekbe menő statisztikákkal úgyse lenne időm foglalkozni, ráadásul egy időben sokat költözött a honlap, meguntam újraregelni vagy módosítgatni az épp aktuális tárhely adataival.
Alapvetően nem lenne rossz, de az a Belépés gomb szerintem is fölösleges időhúzás. 2000-ben még menő volt (legalábbis gondolom, akkor még nem volt netem :) ), de ma már nem látom értelmét.
Továbbra se vagyok szakértő, de szerintem az első kép még korrekt is. A minőségét leszámítva azt mondom rá, hogy teljesen jó dokumentálni a vas létezését; nem tökéletes, de elmegy. A második viszont az a fajta, amit általában nemhogy helyben törlök, hanem el se készítek. Mondjuk vannak fönn a neten ennél rosszabb képeim is, de azok szinte mind kapáslövések (meg maszekok, amikre egyáltalán nem voltam fölkészülve).
Hallod, itt nem csak a képkészítőkütyüvel van bajság... Előbb a buksiban kéne rendet tenni, hogy milyen egy normális fotó. Persze, mindenkinek vannak sz*r képei, csak az arány a nem mindegy... Vannak buszok, amikről nekem sem sikerült jobb képet lőnöm, mert selejtezték. Ez tény, nem tagadom. De egy nagyobb autoDEL-t, mint az első, jobbnak nevezel, háááát, apám, te tudsz valamit. Mester, taníts meg engem is! :P
Nagyon hobbi szinten csinálom, nem olyan halálosan komolyan, mint egyesek, de minden fotóskolegának vannak félre sikerült képei nem is kevés olykor, úgy vagyok vele, hogy lefotózom a buszt, hogy meglegyen, aztán ha majd találkozok újra jobb helyzetbe vele, akkor kilövöm újra.
Nekem sem. De addig nem kínzom a népeket mobilos fotókkal. Tönkrement végérvényesen a fényképezőm, egy félhavi keresetemből tudnék venni másikat, csak vannak fontosabb dolgok is az életben.
Fejezd be az általánost, menj középsuliba, szerezz egy jó szakmát, közben dolgozz diákmelósként, lesz pénzed rá.