Magyarország legkisebb területü kocsiállományú volánja , de méretéhez képest a külső szemlélő nagyobbnak láthatja, talán ha nincs Uti Csaba akkor feleannyi kocsival üzemegység kirendeltség lehetne Gyöngyös fennhatósága alatt nem így történt. Várok képeket infókat bármit és lehetőleg lehetnek benne Gödöllő Pásztó Jászberény Gyöngyös környéki témák is.
Értem én, hogy azzal főzünk, ami van, de ha ekkora hiány van távolságiból, akkor igazán gyárthatott volna a havergyár húsz-harminc Econell helyett Inovellt is annak idején, a tendert pedig szedhették volna kétfelé is.
Erről a bizonyos JXZ-208-ról tudunk valami egyebet azóta, hogy itt megjelent párszor írásban?
Annyit tudok hozzátenni, hogy a vázszáma 260.32.1986.1546 volt, vagyis a Bakonynál futott, mint CJX-656, később pedig Sülysáp helyi (elvileg) JXZ-297, majd FKF-634 rendszámon.
Gyöngyösi Járási Ügyészség garázdaság vétsége és rongálás vétsége miatt vádat emelt azzal a férfival szemben, aki 2024 nyarán nem megfelelően kezelt egy közlekedési helyzetet. Az esetről dr. Gubala Ádám Miklós sajtószóvivő ügyész tájékoztatta a Heol.hu-t.
Beverte a busz ablakát
A szóvivő közlése szerint a vádlott egy közeli település irányába haladt, bement egy körforgalomba, ahol az autóbusz vezetőjének figyelmetlensége miatt fékeznie kellett, hogy elkerülje a balesetet. Szerencsére az ütközés elmaradt, de a férfi agresszív lett, megelőzte a buszt, majd előtte úgy állt meg, hogy a másik járműnek is így kellett tennie. A vádlott ekkor a buszhoz ment, ordítani kezdett, majd betörte annak vezetőállás mögötti üvegét, majd távozott a helyszínről.
Néhány fórumon már megy az agyalás a 131 új kocsi túlnyomórészt Dunántúlra érkezésével kapcsolatban. Nagyjából arról van szó, hogy az ott lecserét buszok közül lesz-e olyan, amivel a keleti részben lehet leváltani korosabb kocsikat. Hatvan és Gyöngyös nekem is eszembe jutott (Setrák, MAN-ek, öregebb IC Kredencek esetleg..). Mi a véleményetek? A felszabaduló kocsik mind kuka lesz, vagy akadhat olyan, amivel - előnyösen - lehet majd cserélni 20 plusszos itteni kocsikat? Előnyösen alatt értem: állapot, futás, kor, emissziós norma.
Az 500LE típusnál volt leírva hogy a formatervező Fodor Lóránt, tehát inkább a nagy Ikarus tartana itt, a főtervező viszont Kozák Péter ezért az EAG vonal is tovább él benne. Valószínűleg a többi típust is ők tervezték. Ez a 600-as előlről elég bárgyú de a hátulja igen jó lett.
Egy pillanatra láttam a sárga Inovell hátulját, nem mernék megesküdni, hogy 296 volt, de hirtelen így láttam, így emlékszem, de lehet, hogy rosszul. Ha az pécsi kocsi, akkor igazatok van, nem valószínű, hogy Hatvanban járna.
Egyébként azóta sem láttam azt a buszt.
Viszont Hatvanban a buszállomáson láttam hétfőn az AA DR 338-as ITE Reform buszt. Álló helyzetben, sofőr és utasok nélkül. Fehér, két ajtós, helyközi kivitel. Intertanker-es matrica volt rajta, de semmilyen viszonylatjelzést nem láttam.
U.i:
Elhiszem, hogy ezek a Reform buszok jó minőségben összeszerelt járművek (a beltér igényesen néz ki), de a külső formatervével valahogy a mai napig nem tudok megbarátkozni.
Volt állítólag régebben egy koncepció, miszerint a hatvani pályaudvart meg kelle szüntetni, azt más célokra hasznosítani, és Hatvan legyen amolyan átmenő forgalmú város. A probléma ott volt, hogy az önkormányzat nem garantálta, hogy a pihenő buszok számára megállóhelyet biztosítson. Így végül nem lett a dologból semmi. Nem tudom, mennyire volt ez monda és mennyire valóság...
A buszok száma szépen csökken. Jó sokat épült le az egykori HV maradéka. Kíváncsi leszek, mit hoz a jövő, tartok tőle, hogy bővülést nemigen...
Akkor elmondhatjuk, hogy a hatvani autóbusz állomány nem csak azért csökkent, mert járatok/fordák szűntek meg, illetve fordák átszervezésre kerültek, hanem azért is, mert egyes buszok a sofőrrel (sofőrökkel?), fordával együtt átkerültek más telephelyhez?
Egyébiránt mint lentebb is többször elhangzott, hatalmas a katyvasz 60 city tájékán. A 356 eredetileg boldogi kocsi volt, csuklós helyett használták. El is gondolkodtam többször is rajta, hogyan férnek el mostanság a diákok hétköznap arrafelé.
Anno, 20-21 éve még HFF-618 járt Boldogra. 13:40-kor és 14:30-kor is jócskán megzuttyantva emberekkel. Boldog akkor kb. 3100 fős volt.
Augusztus óta megszűnt a 13:40-es boldogi és a 13:45-ös fényszarui is. Helyette 14 órakor megy egy Econell kocsi Boldogon át Szarura. Vagyis mindkét adag diákot egy szóló viszi. Nem tudom, mekkora nyomor lehet...
Ahogy 14:30-kor is szóló megy Boldogra (az KKL-908 járata, jelenleg MIS-663 megy rajta, KKL már kb. két hete eltűnt).
Boldog jelenleg kb. 2900-3000 fős.
Azért akkora utascsökkenés nem hiszem, hogy végbement. Ezt a véleményem erősíti, hogy reggel a 6:30-as Jászberény-Boldog-Hatvan járaton pont a nagyszámú utas miatt volt csere (SSM-464 helyett NWX-354 csinálja,... amikor épp csinálja...).
Nógrádba esik át a telephely. 1,5-2 éve pár fordát, buszt, embert áttettek a "telephelyező megyéhez", ahogy lentebb írták az SSM-715 esetében is. De például Gyöngyösön így került át Jászberényhez az SSM-704 is, "mindenestül".
Hát, ha a kocsi palotási telepes, úgy mondjuk érthető, hogy nógrádi üzemegységhez került. Így járt pár éve az SSM-715 is. Az jászfényszarui telephelyes, így átkerült Jászberényhez.
Csillaggal jelöltem meg a fordán közlekedő járműveket. Tehát ha jól számolok, akkor a hatvani állomány 39 db járműből áll. Ebből 32 db fordás, 7 db pedig tartalék/váltó kocsi.