Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 19 órája -1 0 34260

Bocs, nem értettem pontosan. Szóval a "szembemenős" nem azt jelenti, hogy a helytelen (bal) vágány, hanem a belső vágányon a közúti forgalommal mentek szemben a villamosok.

Előzmény: rezgaras (34259)
rezgaras Creative Commons License 19 órája -1 0 34259

Persze, nem ez a szembemenős. Majd amikor visszahozzák a kocsikat, akkor kell a szembemenősön haladniuk. (Még mentem arra autóval, amikor szembe jött a villamos. Mivel nem szoktam hozzá, furcsa érzés volt...)

Előzmény: gumidani (34257)
róbertke Creative Commons License 27 órája 0 1 34258

Jól látod, Budafok-Belváros irányába mennek a "Gödör" felé

Előzmény: gumidani (34257)
gumidani Creative Commons License 1 napja 0 0 34257

Rosszul látom az áramszedők helyzete alapján azt, hogy helyes vágányon haladnak?

Előzmény: rezgaras (34255)
György barát Creative Commons License 6 napja 0 1 34256

Kékfrankost. 

 

Előzmény: RhB (34254)
rezgaras Creative Commons License 2024.09.03 -1 0 34255

Úgy kerülhettek a budafoki "szembemenős" vágányra. (mindig csodálkoztam, hogy ott nem volt nagyobb baleset...)

Előzmény: RhB (34254)
RhB Creative Commons License 2024.09.03 0 1 34254

HUNGAROVIN tartálykocsikban leginkább bort. :D Jó kép... <3

Előzmény: Atis57 (34253)
Atis57 Creative Commons License 2024.09.03 0 2 34253

Sziasztok!

 

 Az ilyen szinű tartálykocsiban , mit szállitottak? (vagy az ettől független? )

 

 

 

róbertke Creative Commons License 2024.08.28 0 0 34252

:-))  

Előzmény: RhB (34249)
róbertke Creative Commons License 2024.08.28 0 1 34251

Dugig volt a vasút idegen eredetű vasútintézeti kocsikkal közvetlen a háború után, gondolj csak a u melléksorozatokra. Később főleg ezekből lettek zöld kocsik.  

Előzmény: Zsivany3 (34247)
RhB Creative Commons License 2024.08.28 0 0 34250

De ennek volt. :D 

 

A kocsi utolsó nem pft pályaszáma elvileg ?? 55 705 0394-1 Uh, és valamikor a 80-as években lett üzemi kocsi. A 12-jegyűre átszámozás előtt a pályaszáma 506 556 volt, a sorozatjelét nem tudom. Amúgy 1942-ben gyártották Wismarban.

 

A háború után a hiány miatt nagy szükség volt minden kocsira, nem valószínű egy aránylag új - persze nem tudom, milyen állapotú - kocsit befognak pft szolgálatra. Szerintem akkoriban az, hogy egyedi - ami egyáltalán nem biztos - kevés feltétel ehhez. Volt ilyen célra régi kocsi is, ami közforgalomra már kevésbé alkalmas.

Előzmény: Zsivany3 (34247)
RhB Creative Commons License 2024.08.28 0 0 34249

Hol találtad ezeket a kérdezett MÁV-os kocsival tökéletesen megegyező kocsikról a pft korszak előtti képeket? :D

Előzmény: Atis57 (34241)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.08.27 -1 1 34248

Itt van:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=167497672&t=9121454

Mindössze egyetlen kocsi volt MÁV közforgalmú, azt is áépítették, egy MÁV PFT-s volt, a többi meg iparvasúti.

Előzmény: Zsivany3 (34247)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.08.27 -1 0 34247

Közel sem biztos, hogy egy külföldi eredetű PFT-s kocsi volt valaha vasútüzemi kocsi is. Pont az egyedisége miatt sorozhatták egyből a PFT-s kocsik közé. 

(Pont nem is olyan rég, talán az amerikai típusú forgóvázas pőre kocsik esetében volt, hogy nem volt MÁV pályaszáma.)

Előzmény: róbertke (34245)
gumidani Creative Commons License 2024.08.23 0 3 34246

32 55 399 7 083-1 Res

Szolnok, 2008.04.09. 

róbertke Creative Commons License 2024.08.23 -1 0 34245

Tuti erre a változatra vágyott!! :-)))

Akkor már nem is böngészem a 34.000 hozzászólást tovább vagonvörös Vasútintézeti változata után :-)))

Előzmény: Zsivany3 (34244)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.08.23 -1 1 34244
Előzmény: kontis76 (34237)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.08.23 -1 1 34243

"mióta, ..."?

Kb. 2006-2007 óta, ha jl gondolom. Azt se tudom, hogy megvannak-e még. 

Szerintem bürökratikus okok miatt kaptak csak MÁV pályaszámot. Ugye a tulaj sem a MÁV.

Előzmény: Sz. G. Á. (34234)
rezgaras Creative Commons License 2024.08.22 -1 0 34242

Nagyon érdekes, soha nem hallottam ilyenről. Talán az 1. Vh. előtt készülhetett, kórházvonathoz. Ránézésre egy szokásos G-kocsi átépítése. Még 2 részes csapágyháza van.

Előzmény: scsabi (34239)
Atis57 Creative Commons License 2024.08.22 -2 1 34241

Szia!

 

4w tank wagon built 1902., Originally LTSR 231. ex "Shell Transport & Trading Co.". West Somerset Railway, 2018

 

 

DB 998990 4w Class B Creosote Tank, lot 3139, built by Charles Roberts, Wakefield, 1958. Used as Water Tank by CM&EE. Photographed at East Somerset Railway 27 April 2007

 

 

Előzmény: kontis76 (34237)
scsabi Creative Commons License 2024.08.22 0 1 34240

erratum: EISMASCHINE des Krankenzuges ? des ungarischen Roten Kreuzes.

Előzmény: scsabi (34239)
scsabi Creative Commons License 2024.08.22 0 0 34239

A magyar vörös kereszt (sic!) ? számú kórház vonatának (sic!) JÉGGYÁRTÓ GÉPE
EISMASCHINE des Krankenzuges ? des ungarischen Rotes Kreuz.

překlad: STROJ NA VÝROBU LEDU nemocničního vlaku maďarského Červeného kříže č. ?

Előzmény: tempotaxi (34238)
tempotaxi Creative Commons License 2024.08.22 0 4 34238

Zdravím.

Vagon Gfr 114933 na výrobu ledu.

Na dveřích je honě nápisů a nejdou přečíst, prosím nemá někdo bližší informace.

Děkuji.

Helló

Wagon Gfr 114933 jéggyártáshoz.

Az ajtókon sok felirat van és nem olvashatók, kérem valakinek van részletesebb információja.

Köszönöm.

kontis76 Creative Commons License 2024.08.21 0 1 34237

kontis76 Creative Commons License 2024.08.21 0 0 34236

Üdv Mindenkinek! A képen szereplő tartálykocsi típusról keresek a PFT előtti időkből fotókat.

tothgun modells Creative Commons License 2024.08.21 0 1 34235

Üdvözletem!

 

Természetesen Albert nem tévedett...

 

Íme, néhány saját kép a szóban forgó Res kocsiról 2008-ból, Debrecenből:

 

Üdv, tothgun

 

 

Előzmény: Sz. G. Á. (34234)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2024.08.21 0 0 34234

... viszont erről nekem is eszembejutott egy kérdés.
az analógia az, hogy néhány éve én onnan tudtam meg, hogy ilyen Gosa gyártmányú tartály volt egyáltalán valaha is a Mávnak, hogy Albert megcsinálta modellből...

Albert nemrég beharangozott egy újabb adag bolgár gyártmányú konténeres/pőre és alacsony oldalfalú kocsit, amik között most szerepel egy szép sárga H-MÁVos Res kocsi, ez itt ni:
https://www.trainsdepot.org/image/gallery/product/6510/#images

most megint ez a helyzet, hogy én kb egy héttel ezelőttig azt hittem, hogy ilyen kialakítású kocsija egyáltalán nem volt a Mávnak, (amit én láttam eddig az a 393 ás vagy 394, de azoknak nem ilyen övlemezekkel kifelé álló profilú hossztartói vannak, hanem "sima" oldalú, és az alváz gerinctartó is eltérő kialakíátsú...) vagyis fogalmam sem volt ilyen 399-es teherkocsi létezéséről...
de hát gondolom nyilván létezik, mert Albertnek nagyon nem a stílusa a fröcsöntött dolgaiból fantáziafestést kiadni...
a kérdésem hát, hogy ez mi ez? honnan van a mávnak, mióta, mennyi ilyen van? stb

Előzmény: tom sawyer (34233)
tom sawyer Creative Commons License 2024.08.19 0 2 34233

Azóta találtam egyben lévő, EX MMV-s példányt, szerencsére nem is az ország túlvégében, de ezek a kocsik valóban ritkák voltak, én is kb. véletlenül vettem észre egy tehervonatban, utána évekig nem láttam.

Előzmény: Sz. G. Á. (34232)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2024.08.19 0 0 34232

...én élőben soha nem láttam még így, mávos logóval... de még fotón is csak egyet  láttam így ezen kívül.

Viszont, valamikor 2-3 évvel ezelőtt Kelenföldön belefutottam egy komplett tartályvonatban, amiben pont ilyen gosák és Zas kocsik álltak vegyesen, lehetett több tucat is... úgy rémlik, hogy kifejezetten jó állapotban voltak, leglábbis élénk, tiszta festés rémlik... (én inkább arra mernék jobban fogadni, hogy ezek eredetileg nem mávosok voltak... mert akkor hol voltak eddig?)
El tudom képzelni, hogy még mindig az MMV-nél vannak, kérdés, hogy most hol használják őket... (még lőttem is pár képet, csak sajnos a régi telefonomom nem szinkronizáltam minden fotót tárhelyre, és aztán persze összetörtem...)

Előzmény: tom sawyer (34220)
Atis57 Creative Commons License 2024.08.17 -1 1 34231

Sziasztok!

 Régi teherkocsik.....

 

RhB Creative Commons License 2024.08.07 -1 1 34230

Divi, kapásod van a pft topikban! :D

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=167604654&t=9119332

 

Előzmény: division by zero (34200)
róbertke Creative Commons License 2024.08.06 0 2 34229

Rendszeresen megfordulnak kis hazánkban PKP Cargo Eanos kocsik.

Előzmény: Koszen (34227)
Atis57 Creative Commons License 2024.08.06 0 0 34228

Szia!

 

Füzesabonyban gyakran látni vonatban . Meg 2db hónapok óta áll egy csonkában.

Előzmény: Koszen (34227)
Koszen Creative Commons License 2024.08.06 0 0 34227

Szép napot! A kérdésem a következő: Milyen gyakran fordulnak meg hazánkban a PKP Eanos kocsijai?

Atis57 Creative Commons License 2024.08.05 -1 1 34226

mégegy

Előzmény: Atis57 (34225)
Atis57 Creative Commons License 2024.08.05 0 1 34225

Szia!

 A képek között ezek vannak;

 

Előzmény: tom sawyer (34223)
róbertke Creative Commons License 2024.08.05 0 0 34224

Envirochem kettő tartálykocsijára gondolsz, amik évekig álltak a Nagytétényi iparvágányán a Vegyszer utca felől? 10-15 éve eladták mindkettőt. 

Előzmény: tom sawyer (34220)
tom sawyer Creative Commons License 2024.08.05 0 0 34223

Egész pontosan 750 9 590 - 750 9 689 psz csoportba tartoztak ezek a kocsik. 

Előzmény: Zsivany3 (34222)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.08.05 -1 2 34222

" A régi sorozatjelük egyébként Ra 750 9 XXX volt."

 

Az úgy egy kicsit bő fogalom.
Amit te keresel az az Ra 7 509 5xx volt és annak is csak a vége, mert 500-tól a kisátmérőjű tartályos kénsavas kocsik voltak számozva.

Előzmény: tom sawyer (34220)
kozma555 Creative Commons License 2024.08.05 0 2 34221

Na majd nyitott szemmel járok! Havonta 5-6000km-t vonatozok, csak látok ilyesmit. 

Előzmény: tom sawyer (34219)
tom sawyer Creative Commons License 2024.08.05 0 2 34220

Nekem mindenképp olyan fizikai példány kéne amihez oda lehet menni fotózni. A régi sorozatjelük egyébként Ra 750 9 XXX volt. Két cég, az MMV és Envirochem érdekes lehet, mert náluk voltak ilyen kocsik. Kérdés, hogy azok  a MÁV-tól átvettek, vagy külföldről behozottak-e, ill, egyáltalán meg vannak-e még.

Előzmény: Zolcsi67 (34218)
tom sawyer Creative Commons License 2024.08.05 0 0 34219

A legmarkánsabb különbség az alváz és a forgóvázak.

 

Ez a nagy számban létezett Rába kocsi:

 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/64/Kecskem%C3%A9t_vas%C3%BAt%C3%A1llom%C3%A1s_Zaekks_tart%C3%A1lykocsi_2010-08-15.JPG

Előzmény: kozma555 (34217)
Zolcsi67 Creative Commons License 2024.08.05 0 1 34218

Ha ezek a kocsik konzekvensen a 790 8 csoportba voltak számozva, akkor sajnos nem tudok segíteni, áttúrtam a fotóimat :(

Előzmény: tom sawyer (34215)
kozma555 Creative Commons License 2024.08.05 0 0 34217

Mik a különbségek? Hirtelen rávágtam volna, hogy láttam valahol, de akkor az lehet Rába? 

Előzmény: tom sawyer (34215)
tom sawyer Creative Commons License 2024.08.04 0 1 34216

Előzmény: tom sawyer (34215)
tom sawyer Creative Commons License 2024.08.04 0 0 34215

Sziasztok

 

A képen látható GOSA gyártmányú kocsiból maradt még vajon egyben lévő példány fizikailag (megnézhető, fotózható)? A 60-as években gyártották, és mindösszesen 100 db volt belőle a MÁV-nál. Nem összekeverendő az ezres darabszámú ,hasonló kialakítású győri Rába kocsival! A 2000-es évek elején még szerencsével, de lehetett látni, ezt a képet 2001-2002 körül készítettem Püspökladányban.

alkotasu Creative Commons License 2024.07.26 -1 2 34214

Pár teherkocsis fortepan kép. DNyBV-s Shell tartánykocsik:

https://fortepan.hu/hu/photos/?id=286218

https://fortepan.hu/hu/photos/?id=286223

 

Ez meg egy újabb CFR Ggs kocsi:

https://fortepan.hu/hu/photos/?id=287206

alkotasu Creative Commons License 2024.07.24 -1 1 34213

Köszönöm a javaslatot, klassz lenne megcsinálni, de...
A bajom az, hogy annyi tervem van, hogy sok évre való kocsit spájzoltam be az elmúlt időszakban. Ha ez egy 1.000 Ft-os tétel lenne, akkor rögtön ráugranék. De annak nem látom értelmét, hogy egy 44 €-s tételt megvegyek úgy, hogy végül az örököseim nem tudnak vele mit csinálni. Ráadásul - ahogy Zolcsi 67 beidézte Keller László gyűjtését - ez LKM kocsi volt, én meg MÁV-osakat barkácsolok. Aminek meg van MÁV pályaszáma, az is már a 12 jegyű(nek egy része).

róbertke Creative Commons License 2024.07.24 0 0 34212
Előzmény: fed-2 (34211)
fed-2 Creative Commons License 2024.07.24 0 3 34211

Tudom, hogy Te más kategóriájú modellekből építkezel, de erre az eredetire van egy szinte tökéletes modell-megoldás:

REE-modeles WB-502. Ajánlom komolyan fontolóra venni :-)

 

Előzmény: alkotasu (34202)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!