Nincs valami nagy forgalom ezen a fórumon,de azért leírom a problémám.A 24 éves 1.9-es 130-as AVF-es Passatomat elvittem egy "szerelőhöz"(vesztemre),hátsó teleszkóp cserére,féltengely csukló cserére,valamint egy eldurrant hűtővíz cső cserére.Az ilyeneket általában magam csinálom,de mostanában nem volt időm rá.2 napig volt a szerelőnél,jól megvágott,és mit ad Isten az autó borzalmasan szarul ment,alig tudtam hazamenni vele.Mire gondolhat ilyenkor az ember,mint valamit kicserélt benne,ami a motor működését befolyásolja.Visszamentem,hogy megkérdezzem az okát,azt mondta,hogy ő nem tudja hogy ment előtte az autó,hiába mondtam hogy jól ment,magyarul bebizoníthatatlan.
Most térnék a hibákra.Nagyon nehezen indult,rángatózott,elment a turbo,2000 fordulatnál rángatott,és utána meg már csak döcögött,majdnem megállt.Ezután modszeresen elkezdtem a hibákat keresni.Első körben lecseréltem az összes vákum gumicsövet,majd a tandempumpát(volt tartalék),de semmi nem változott.MAP szenzor ellenőrzés multiméterrel-hibásnak mértem-csere-semmi nem változott,-MAF szenzor ellenőrzés multival,tisztítás,N75 és N18 ellenőrzés,mindkettő átengedett alaphelyzetben- csere,a leállító szelep tökéletes.Azt hittem meg fog oldódni.Valamivel jobb lett,kicsit könnyebben indult,2000 fordulatig viszonylag jól is gyorsult,de utána ugyanúgy szarul ment,és kb.5 perc járás után az N75 elvette a vákumot a turbótól.A turbofeltöltőt ellenőríztem ahogy hozzáfértem,a tengely nem kotyog,olaj nem volt a lapátnál,alapjáraton a geokar szépen feljön,ha lehúzom a vákumot rögtön visszaesik,nem kormol a kipufogó,ezért geo leragadásra nem gondolok.
Tudom sokan azt mondják majd vigyem egy diag.-ra,de azért hátha van valaki aki tud érdemben mondani valamit a hibáról,vagy a szemét szerelőről.
Állt 1.5évet az autó.ez idő alatt a növényi olajjal kevert gázolaj (ha leürült az adagoló méginkáb)beragasztotta a szárnylapátokat az adagolóban.ha betudod indítani és tudsz mérni és nincs nyomásod (4-5bár)akkor az is lehet.leállitó mágnes szelep baj is lehet(beragadt).de én csak találgatok.
Előre leszögezem, nem tuning problémám van, inkább adagoló levegősödéses problémám van. Feltételezem.
Amúgy nem értek hozzá, csak javarészt öreg, mechanikus adagolós jószágokat használok.
Mostani bajom egy 91-es kiadású, banánmotoros (ilyen formájú a szívósora) Ford Transit. 2500 ccm, 4 henger, nuku izzítás, hosszú löket, tisztességes traktormotor.
Bő másfél évig nem használtam, két hete sikerült beíratni Romániába (Csángóföldön lakunk).
A héten eljártam vele a szomszéd városba, ott elkezdett az alapjárat csökkenni, majd egyszer csak nem indult. Szűrőcsere hirtelen, rátoltam egy 12 voltos üzemanyag szivattyút, légtelenítettem az elülső 3 nyomócsövet (negyediket szívósor leszedése nélkül macerás, gondoltam hárommal biztosan beindul), továbbra sem indult. Behúzáskor indult, a falu határába el is jöttem vele 20 km-t, majd itt megint leállt.
A héten leszedtem az üzemanyagtartályt (átöblítettem petróleummal, kifújtam sűrített levegővel), kicseréltem a csöveket a tartálytól a szűrőig (szokásos gumicsövet kapott), felraktam egy visszacsapó szelepet a szűrő és a tartály közé, illetve kicseréltem az adagoló kimenő ágán az ottani visszacsapó szelep melletti gumicsöveket.
Be is indul, de mintha hosszabban indítózna mint eddig. Eddig max. -10 alatti hőmérsékleten kellett ennyit indítóznom.
Adagolót bő 3 éve felújította Völgyi Tomi Kaposváron (akkor költöztünk vissza Somogyból Csángóföldre), porlasztók részben kicserélve (maradt rajta egy eredeti Stanadyne, illetve három új, amiket a brittektől rendeltem de kiderült, hogy valszeg kínai.
Most éppen 10 perce megy a motor megint, de már a 12 voltos szivattyú nélkül oszt egyszer csak leállt.
Jut eszembe: az eredeti szűrőház erősen eresztett, kapott helyette egy szimpla, kétcsöcsös, cserélhető kettes Golf szűrőt, AC pumpára nem volt szükség eddig (megvan 3 éve, de nem kellett), Magyarország-Csángóföld távot 6-7szer megjártuk eddig ebben a konfigurációban.
Buék 409,és mindenkinek! Ezt még leírom. Levegőt szív (gyári rendszer)nyomásra nem szivárog (tank ac)! Szimeringnél lavegősödik eredendően,de a szimeringre ható nyomás segít a kis rugónak ,szorosabban öleli át a hajtó tengelyt és ezért nem szivárog. (Teszteltem az adagolót vákuum ra, nem most volt. Új szimering,jó állapotú hajtó tengelye, nem az amiben egy mély árok van ,szabályozható vákummal.0,2 bár tól a szimeringnél már szívta be az odarakott habot.) Ha alapjáraton 0.2 bár van a szívó oldalon már levegősödik,Mi van akkor ha 4500 elforgatom ?brutál belevegősödik ,motorházra kirakott átlátszó csőben durván habos gázolaj!ez már a múlt.( Delikvens erre mondja hogy fent elfogy az autó),.na de hát ez senki másnál nem jelentkező probléma.:))amúgy adagoló beállítás lapon(fényképet nemtölti fel) az van hogy a próba padi vizsgálathoz "a vizsgáló olaj hozzáfolyási nyomás ,előirt érték 0.35 bár,min érték 0.30,max érték 0.40 bár ami az adagoló szivóoldalára nyomja a vizsgáló olajat.ha a bosch nak jóvolt beállítás ra, nálam miért lenne rossz? Krézi írt arról régen hogy korrekt üzemanyag rendszerben SOHA nincs levegő, hát ha valaki tudja...... ,akkor az ő !!amúgy nem vok üzemanyag szivattyú kereskedő,::)nincs tank ac gyáram:))nem vok feketeöves dizel szerelő sem. Azt viszont tudom ,hogyha az üzemanyag rendszer levegősödik (lehet az full gyári,vagy tuning auto)SOHASEM LESZ OLYAN JÓ AZ AUTÓ MINT AMIBEN NINCS LEVEGŐ.!!!sok ember van aki erre legyint,lári fari. vén bolond .miket firkál, eszement.....stb. akit nagyon zavartam attól elnézést kérek! Ui az dagolóba bekerülő levegőből a szárnylapátos szivattyu mikro buborékok csinál.akkorák mint a tű hegye.rokadt kicsi a felhajtó erejük ezért arra mennek amerre áramlik a gázolaj az adagolón belül két irány van.1 adagoló tulfolyó,2 nagy nyomású fej,/hogy akkora mint a tű hegye ,túlfofyon folyazd egy üvegbe nagyítóval jól látható ,hosszú percek mig eltünnek az üvegből ,egy zárt dobozban ahol minden irányból 7-10-12bár nyomás gyakorol erő hatást ezekre a mikro bubikra ott az áramlás iránya meghatározó.kerül ott bőven a nagynyomású fejbe is.ezek az autók fogynak el felül.(a nagynyomású szivattyút levegős gázolajjal tölti fel ,a levegő miatt kevesebb gázolaj kerül be térfogatilag ,nem 51mg ot hanem45mg.vagy kevesebbet tol a motorba.bocs de azzal hogy pikk pakk kilégteleniti magát arról nem vok meggyőződve. Arról nem is beszélve hogy a hideg, levegős gázolajat keringteti vissza a szűrő (nemtehet róla) amíg a bimetál át nem pattan hogy a tank felé menjen a levegő, hát....nem egyszerű.Boldog Új légbuborékmentes üzemanyagrendszert minden kedves dizelesnek!!!;)))
Ok. Kezdjük ott, hogy azt írod levegőt szív be, de amikor nyomás alá helyezed akkor sehol sem ereszti a gázolajat. Ez szerinted mennyire életszerű?
A porlasztókba nem kerülhet levegő menet közben, már a magasnyomásúba kerülve leállna a motor. De abba sem kerülhet, mivel az az adagoló alsó részében van, a levegő meg nagyságrenddel könnyebb a gázolajnál, ergo felfelé megy a visszafolyóhoz. A porlasztóvizsgálós példa ott hibázik, hogy az sokszorosa mennyiséget nyom egy pumpálásra mint az adagoló, az esetleg át tudja nyomni a levegőt is, de azt is légteleníteni illik előbb. (mint összerakáskor magán a motoron is, mert légtelenítés nélkül az életben el nem indul)
Ennyit a levegőről.
Gyanítom, hogy amit levegő bubinak látsz, az nem is levegő......
A szívóágban nyomásesés (depresszió) van. Ennek a mértéke és a meleg következtében a gázolaj pontszerűen képes felforrni, gőzösödni. Ezek a gőzbuborékok jelennek meg az adagoló előtti átlátszó csőben. Itt elsősorban a nyomásesés a kérdéses. Akkor jön ez elő, amikor az üzaszűrő ellenállása nagy, és/vagy részlegesen eltömődött a tank búvárcsövén lévő szita. (ez jól kimérhető az szűrő két oldalán)
Minimális bubi mindig megjelenik, de ez nem okozhat gondot mert az adagoló kisnyomású pumpája után a nyomás miatt (7-14bar) azonnal halmazállapotot vált, visszaalakul folyadékká.
Részemről ennyi, nincs bajom azzal, hogy szívügyed ez az átalakítás. Azzal van baj, hogy olyanokat állítasz hozzá magyarázatként amik tévesek.
Üdv.igen igazad,igazatok van!! Van amit elirtam.de rendbe tett adagoló ,üzemanyag csövek, szűrő stb ,ellenére levegősödés van az autón.jó porlasztók .elvileg minden oké!!!! Ki a f..z nézegeti elemlámpával a gázolaj csöveket sötétben hogy Micro buborékos e?,ki rak átlátszó csövet a szűrő és az adagoló közé amit kirak a motorháztetőre megnézni hogy mi történik fordulaton,terhelésen? Ki az aki vödörbe kirakja a tankban lévő egységet hogy meg nézze mi történik ott valójában? Az a f..z én vok!!:)))aki porlasztó vizsgálón löködöd már porlasztót ,tudja hogy amíg kinem légteleniti magát gyatrán porlaszt.beszerelve a motorbanis ugyan azvan kicsiben.ezeknél az autóknál a turbó geometria is megragad.kék füstöt eregetnek hidegen melegen.(butaság hogy kerinteti a levegőt? Akkor amikor a viszatérő levegős gázolaj egy tankban lévő dobozba megy ahonnan szívja a levegős gázolajat.)Persze a pd be meg a crbe kell a tank ac azt senki nem vitatja:))) mert azt Istenek találták ki.mostoha adagolósba nem jutott ,mert az istenek túl jónak gondolták( tévedtek)! Spóroltak 50 eurót. Akinek meg jó a gyári rendszer (tudok olyan ról) azzal mit kezdjek? Mindenki örül. Ha jó a szemem nem csináltatok szemüveget!!:))))))))))) volt valaki aki azt merte álitani hogy a föld nem lapos hanem gömbölyű,mágján végezte.már tudom mit érezhetett.:))remélem van olyan akinek tudtam segíteni.a többiek meg elmehetnek fát szedni a mágjához.:)))várom a reakciókat!!!amúgy sejtettem hogy belémköt valaki, de még bízok kicsit.
Hátha most olvasnak páran a régiek közül. Bowdenes Bosch VE adagolóval foglalkozik még bárki hozzáértő módon? Átnézetném, beállíttatnám az enyémet, van egy alvó TDI projektem. Semmi extra, csak egy kellemes utcai Vento lenne 11-es adagolóval, nagyobb csigával, 502-es csúcsokkal, ezek együtt is vannak, csak összehangolva sose volt és sok éve áll az autó...
"aki konyit egy kicsit a hidraulikus üzemanyag rendszerekhez az nemfogja megkérdőjelezni a leirtekat."
Aki kicsit is tisztában van a hidraulikával és netalán az adagoló működésével az nem ír le Pl. ilyen orbitális szamárságot:
"..mert az a levegő kering a rendszerben, megyki belőle de jön is hozzá. Ördögi kör! A porlasztónal ki megy (lerontja a porlasztási képet + .....stb)ha tempóznál meg pláne mert terhelésre még több levegő kerül az adagolóba ,porlasztóba."
Ha majd rájössz, hogy ebben mi a szamárság, akkor talán lesz remény tovább tanulva a hiba feltárására is.
De itt ez a másik gyöngyszem is bár ez pont az előbbi hibás elképzelésre épült.
"( ha bejáródik a geometria)mert a sz.r levegős polasztástól meg a megnem állított elötöltéstől nemfog túlhevülni a geometria hogy az beszoruljon újra meg újra"
"DE így a nyomásod annyi lesz amennyinél a tankszivatyú nyomás tartója leszebájoz,ezt előzetesen ellenőrizd ,állitsd be .03 bár nal ne legyen több."
Ennek a menetéről tarthatnál egy rövid oktatást..... Az a 0.03bár az bizonyára 0.3bar, mert a leírt formában értelmetlen az egész megoldás.
Volt bejgli bőven.:)) .aki szeretne vitatkozni az általam leirtakkal, hát tegye.fut így egy pár autó a környéken .volt auto ami nyáron is csak jól felhuzva indult :) a tank ác berakása óta meg (akár egy hónap állás után) pöccre ,de most is a mínuszokban. Most egy seat asv lesz megcsinálva ,nemakarok bizonygatni itt semmit.aki konyit egy kicsit a hidraulikus üzemanyag rendszerekhez az nemfogja megkérdőjelezni a leirtekat.:))
Üdv, Boldog Karácsonyt! Télvan, hidegvan.jól indulnak az adagolós dízelek?jól, azok igen amelyeknek nem levegősödik az üzemanyag rendszere.de csak az ahol a tanktol a porlasztó tű hegyéig és visza a tank-ig nincs levegő.! Ezt sokan nem értik,vagy nem akarják megérteni. Van levegő az átlátszó csőben de ha beindul (nagy nehezen)utána már jó.Hát sajna nemjó. Hogy miért mert az a levegő kering a rendszerben, megyki belőle de jön is hozzá. Ördögi kör! A porlasztónal ki megy (lerontja a porlasztási képet + .....stb)ha tempóznál meg pláne mert terhelésre még több levegő kerül az adagolóba ,porlasztóba. De 120 km/h nál letilt úgyis! Egy megöregedett gázolajat izzadó gumicső? Egy ó gyűrű ami már nem tömit? 20 +éves minden tudom.de rendbe lehet rakni .ha a csövek rendben vannak a tanktol a adagolóig oda vissza, a szűrő nincs eldugulva az úgy ok. Szivárogni nemszivárog sehol.(hidegben az adagoló alumínium deknijei jobban össze húzzák magukat ,az idősebb gumik már nem tömitenek)tegyük fel minden oké ,mégis levegősödik.De HOOL!!!adagoló tengelye szimeringje, BINGO!!! Cseréljük ki a szimeringet? Cseréljük ,szokott segiteni .kicserélték a szimeringet ,rendbe raktuk az üzemanyag rendszert és még mindig levegősödik ,igen mert a gyári rendszer úgy sz.r ahogy van!De van megoldás,tank ac.tank szivattyu. Pdtdi tank ac tankba bedob szintjeladót átlehet rakni .csövek rádug,ac elektromos csatija kell hozzá,tíz centi vezetékkel .jeladót öszehozod .(wago)szivattyút kocsi alatt előre kábelezés egy relébe bekötöd .aksiról kapja a tápot biztositékon keresztül .az adagoló leállitó mágnes szelep vezetékéről kapja a relé a működtető feszt.egy műanyag dobozba berakod ,lesaruzva ,zsugor csövezve.DE így a nyomásod annyi lesz amennyinél a tankszivatyú nyomás tartója leszebájoz,ezt előzetesen ellenőrizd ,állitsd be .03 bár nal ne legyen több.vagy ,a gázolaj szűrő előtt be aplikalsz egy t idomot az előre menő csőbe meg a viszatérőbe és ezt összekötőd egy gumi csővel ,a szűrtől vsza forditod a tankba.(fölsegited a szűrőig 0.3 bár lesz a nyomás mindenhol,még a réolaj csővekben is.de levegő az nem,mínusz 10 fokban is fordulatra indul,és 120 km/h nál sem fog letiltani ( ha bejáródik a geometria)mert a sz.r levegős polasztástól meg a megnem állított elötöltéstől nemfog túlhevülni a geometria hogy az beszoruljon újra meg újra.BOLDOG KARÁCSONYT MINDENKINEK!
Igaz nem dizel de adott egy golf 4 1.6 16v menet kozben tartott gaznal elkezd lassulni ha bentebb nyomom a gazt semmi nem tortenik viszont ha felengedem es ujra lenyomom megy hiba nelkul amig ujra nem kezdi el ezt random valakinek volt mar hasonlo? Hibakod nincs
Van nekem egy 91-es kiadású Ford Transit-om, 2.5-ös szívódízel, banános szívócsonkos vasmotorral. Ezzel költöztünk haza közel 3 éve. Vásárlás után Völgyi Tomi Kaposváron felújította az adagolót, utána részben étolajjal, részben trafóolajjal, sokszor gázolajjal járattam. Aztán beszereztem Angliából 4 új porlasztót hozzá (mert sokak szerint ezek a porlasztók nem felújíthatóak). No, azóta is nagyon szépen indul (mint addig is, izzítás nélkül, mert az nincs benne...), de melegben is viszonylag szép fehér füstöt ereget (nem a hengerfejes kategória, az más).
Most azt feltételezem, hogy az új porlasztók gyárilag szarok.
Gondolkodtam még bontott adagolón, amennyiben megbízható forrásból kapok. Viszont pont a Scenichez való kb. nem létezik. Viszont a VW SDI motorok adagolója pont ugyanígy néz ki. Van rá esély, hogy ugyanaz?
Nincs abban az adagolóban semmi vezérlő, a fekete "doboz" csak egy csatlakozó.
A kisnyomású pumpa az adagoló része, az szívja a tankból az üzemanyagot és hozza létre a háznyomást ami szükséges a magasnyomású pumpa feltöltéséhez és a perifériák működtetéséhez.
A hidraulikus nyomófej az minden bizonnyal a magasnyomású pumpa. Lehet az is hibás, bár általában nem ilyen a jelensége.
Nagy valószínűséggel adagoló csere lesz ennek a megoldása. Javítani lényegesen drágább mint feltenni egy bontottat.
De biztosat csak mérések, majd az adagoló szétbontása után lehet mondani.
Ha belül így néz ki, akkor lejárt a mandátuma, kuka.
Egy itteni adagolós szerint valamilyen hidraulikus nyomófejet (gyors fordítás románból) kell kicserélni. Még nem látta az autót, csak a tüneteket mondtam telefonon (hidegen indul sprayyel, melegen nehezen, iletve melegen már szépen ráz is indításkor), alacsony fordulaton nincs erő.
Az a kábel biztosan nem az adagolóhoz tartozik, annak nincs ilyen vastag kábele. Minden valószínűség szerint az egy testkábel volt. Ha szemes saru volt a végén akkor biztosan. Előtöltés szabályozás hibával indulna és járna alacsony fordulaton, csak kopogna.
Megeshet hogy a kisnyomású pumpa döglődik és alacsony fordulaton nem tud elegendő háznyomást produkálni. Háznyomást kellene mérni. De ez is csak egy tipp, vagy tucat egyéb hiba is lehet.