Keresés

Részletes keresés

Apu2 Creative Commons License 5 órája 0 0 4962

Üdvözöllek!

Engem érdekelne a "csomag". Hogy tudunk privátban beszélni?

Előzmény: FWD (4957)
Roglin7 Creative Commons License 2 napja 0 0 4961

Sziasztok!

 

Eladó a képen látható 3db 0'-ás tehervagon. A felépítmények kifejezetten igényes munkák, komoly présgéppel és szerszámokkal készültek, szép apró szegecsekkel díszítve. Az alvázak könnyen lehet, hogy nem azonos kéz alkotásai, jóval vastagabb lemezből vannak és kevésbé jól sikerült kidolgozásúak. A felépítmények csavarral vannak rögzítve az alvázakhoz, így levehetőek és igényesebb alvázra tehetőek. Éppen ezért első sorban barkácsoló kedvű topiktársaknak ajánlanám, mert kiváló kiindulási alapok a felépítmények saját építésű, igényes vagonokhoz is, homokfúvatás és festés után! Nem ellenőriztem, hogy a kerekek szigeteltek-e, de Pénzverdei dolgokkal vettem, így nem kizárt.

Mint a 2. képen látszik az egyik vagon ajtaja nagyon igényesen megcsinált, zsanéros megoldású és mindkét oldalon nyitható!

 

Ár: 20eFt (3db)

Érdeklődni a jatekvasut@gmail.com email címen tudtok.

 

Üdv: R.

 

FWD Creative Commons License 3 napja 0 0 4960

Kedves Zoli1949, benidoki !

Szíves  érdeklődésetekre válaszolva, jelen körülmények között elsősorban "csomagként" szeretném eladni a készletet.

Vételi ajánlatotokat, elérhetőségeiteket természetesen köszönettel jegyeztem.

 

Üdvözlettel:  Gábor

Zoli1949 Creative Commons License 3 napja 0 0 4959

Szia!

Amennyiben az alkatrészeket külön eladnád, a váltó alkatrészekre és a sínszálakra vevő vagyok. patay.zoltan@gmail.com

Üdv: Zoli

Előzmény: FWD (4957)
benidoki Creative Commons License 3 napja 0 0 4958

Szia!

Esetleg a piros személyvagon külön is eladó lenne?

Köszönettel, Péter

Előzmény: FWD (4957)
FWD Creative Commons License 4 napja 0 0 4957

Tisztelt Topiktársak !

Alapos megfontolás után mégis csak úgy döntöttem, hogy meghirdetem Pénzverdei Előre készletemet, abban a reményben, hogy legalább akkora örömöt okoz a majdani vevőnek mint nekem okozott 1957-ben illetve az azt követő években.

A készlet tartalma:
- Mozdony 1 db,  (2020-ban Virágh István műhelyében karbantartva, irányváltó hiány,  1 db izzó foglalat hiány.)

-          PV 2 postakocsi      1 db

-          PV 3 személykocsi  2 db

-          PV 4 teherkocsi       1 db

-          PV 6 személykocsi   1 db (Pannónia, forgózsámolyos)

általános állaguk koruknak megfelelő, megkímélt ( lépcsők korlátok stb.), némely apróbb hiányossággal, illetve egyedi megoldással.

Pálya és egyéb:

-          Íves elem:  PV/fém 20 db;  PV/kábelcsatlakozóval ellátott 2 db;  bakelit 6 db;

-          egyenes elem: PV/ fém 8 db ; PV/ fém rövid 1 db, bakelit 4 db, dupla egyenes 2 db.

-          váltó (manuális) 2 db (J/B)

-          szemafor (manuális, foglalat/izzó nélkül) 1 db,

-          váltó/kitérő alkatrészek (J/B) fejlesztéshez (lásd fotó),

-          továbbá sinszálak, ( íves: 16 db;  egyenes: 2 db)

A készlet nem tartamaz trafó/vezérlő egységet.

A készlet ára :  110.000 .- Ft

 

Nagyadamka Creative Commons License 4 napja 0 2 4956

Kedves Pénzverdei vasút-barátok!

A nappali legszebb része!

Ha csak úgy van idő akkor egy percre, ha van idő akkor tovább...

De! Mindennap megállok és megcsodálom ezeket:

Üzemkészen várják a bevetést. :-)

Üdv, Á

brauntom Creative Commons License 6 napja -2 0 4955

Sziasztok!
Eladó ez a vasútállomás makett:
https://www.vatera.hu/0-as-vasutallomas-makett-3112367591.html

Roglin7 Creative Commons License 2021.11.30 0 0 4954

Szia Sárgafelicia!

 

Nekem vannak, írj a jatekvasut@gmail.com emai címre.

 

Üdv: R.

Előzmény: SÁRGAFELICIA (4953)
SÁRGAFELICIA Creative Commons License 2021.11.29 0 0 4953

Üdv mindenkinek. sikerült szereznem egy  Pv előre vasutat, szükségem lenne egy trafóra, a bakelites sinekre , betápsinre, ha valakinek van  eladó, előre is megköszönöm.

nload Creative Commons License 2021.11.14 0 0 4951

Szia Jampusz!

 

Érdekelne a talált PéVé trafód, ha valóban működőképes. Mennyit kérsz érte, illetve hol tudnám átvenni?

 

Várom válaszodat. Üdv: nload

Előzmény: jampusz (4930)
Cavill Creative Commons License 2021.11.07 0 0 4950

Köszönöm!

Üdv! S.

Előzmény: Roglin7 (4948)
Roglin7 Creative Commons License 2021.11.07 0 0 4949

Szia Zoli!

 

Azért játszottak vele, de szép állapotú, egyébként régi beszerzés...

 

Üdv: R.

Előzmény: Zoli1949 (4947)
Roglin7 Creative Commons License 2021.11.07 0 0 4948

Szia Cavill!

 

Persze, nyugodtan!

 

Üdv: R.

Előzmény: Cavill (4946)
Zoli1949 Creative Commons License 2021.11.05 0 0 4947

Köszönöm a fotót!  

Ha jól látom, a korával ellentétben ez egy métert sem futott, tehát teljesen új. Gratulálok a vásárláshoz, büszke lehetsz rá.

Üdv: Zoli

 

Előzmény: Roglin7 (4944)
Cavill Creative Commons License 2021.11.05 0 0 4946

Szia Roglin,

 

elkérhetem, betehetem a fotód egy német fórumra?

 

Üdv! S.

Előzmény: Roglin7 (4945)
Roglin7 Creative Commons License 2021.11.05 0 0 4945

Szia Cavill!

 

Szívesen!

 

R.

Előzmény: Cavill (4942)
Roglin7 Creative Commons License 2021.11.05 0 1 4944

Előzmény: Roglin7 (4943)
Roglin7 Creative Commons License 2021.11.05 0 0 4943

Szia Zoli!

 

Ilyen képem van a belsejéről...

Kivehető alul a két kerék közötti magasságban a függőleges tengelyen levő csigakerék, bár az elektromos vezeték kicsit kitakarja a képen.

 

Üdv: R.

Előzmény: Zoli1949 (4940)
Cavill Creative Commons License 2021.11.05 0 0 4942

Köszönöm! Üdv! S.

Előzmény: Roglin7 (4941)
Roglin7 Creative Commons License 2021.11.05 0 0 4941

Szia Cavill!

 

Csiga hajtás van benne...

 

Üdv: R.

Előzmény: Cavill (4939)
Zoli1949 Creative Commons License 2021.11.05 0 0 4940

Szia! 

Amennyiben nem nagy fáradság, légy szíves tegyél fel még képeket ( főleg a hajtásról ). Sajnos eddig csak képeken, vagy vitrinben láttam és a fizikai valóságában még nem volt a kezemben ez a motorvonat

Köszönöm:   Zoli

Előzmény: Roglin7 (4938)
Cavill Creative Commons License 2021.11.04 0 0 4939

Szia Roglin,

 

köszönöm a gyors választ! Ebböl ered még egy kérdés, hogy vajon a függöleges tengelyt csigával, vagy homlokfogaspárral, vagy koronafogassal fordítja keresztirányba ?

 

Üdv! S.

Előzmény: Roglin7 (4938)
Roglin7 Creative Commons License 2021.11.04 0 1 4938

Szia Cavill!

 

Az egész vonat teljesen saját fejlesztés volt, elég egyedi motorral, aminek a tengelye teljesen szokatlan módon függőlegesen állt a motorvonat középrészében, ezért is van a két szénkefe tartó a motorvonat tetején és nem az oldalán, mint a korabeli hasonló játékvonatok esetében.

A trafó is teljesen saját fejlesztés, semelyik másik játékvonatéval nem egyezik meg kivitelében, sőt a sín is kicsit eltér a többi "háromsínestől" mert nem sínszál, hanem szegecs sor van középen!

 

Üdv: R.

Előzmény: Cavill (4937)
Cavill Creative Commons License 2021.11.04 0 0 4937

Sziasztok,

 

lehet-e arról tudni valamit, hogy a Roglin motorvonatok saját fejlesztésü motorral készültek-e, vagy pedig egy meglévö, beszerezhetö motorra alapult a hajtás ?

 

Köszi és üdv! S.

Zoli1949 Creative Commons License 2021.11.03 0 2 4936

Szervusztok Urak!

Nekem már volt anno komolyabb találkozásom a 380 V -tal. Első munkahelyemen CQ 2 hegesztőgépeket készítettünk és volt vizsgám a bemérésükhöz. Egy elkötött kábelkorbács miatt egy újjal találkoztam két 380 V feszültségű vezetékkel. A szerencsém az volt volt, hogy nagyfeszültséget szigetelő gumiszőnyegen álltam, a munkavédelmi előírásnak megfelelő szigetelt talpú bakancsban. Így nem futott át rajtam az áram, csak egy ujjam égett meg csúnyán. Azóta  nagyon tisztelem az áramot és kellő képen óvatos vagyok vele. Egyébként egy doboz szegeccsel történő lezárásához nem kell más, mint megfelelő méretű szegecs, szegecshúzó.szegecsfejező és kalapács. Ha nem írtam volna az előzőekben, hogy szétszedem a trafókat, a képen nem lehet észrevenni, hogy nem gyári a zárás. Egyébként mindenkinek saját felfogása van az egyediségről, de nekem fontosabb a  saját és más használó biztonsága. Különben legalább húsz különféle Előre és Pannónia trafó volt már a kezemben és van elég rossz tapasztalatom.

Üdv: Zoli

Előzmény: Roglin7 (4935)
Roglin7 Creative Commons License 2021.11.03 -2 1 4935

Szia Jampusz!

 

Ellent kell mondjak Zolinak! Nem szokott gond lenni ezekkel a trafókkal, ha a gyári szegecseket szétszeded, már nem lesz eredeti, hagyd úgy ahogy van.

Több ismerősöm is játszik régi trafókkal, nem szokott gond lenni velük, persze a betáp kábelt azért nem árt ellenőrizni, de ha szemre nem problémás, nem lesz gond vele.

Nekem van 30-as évekbeli Märklin trafóm amivel játszottam és semmi bajom nem lett, de a háború előtti Bing trafókat is több ismerősöm használja előszeretettel minden gond nélkül. Mondjuk felnőttekről van szó...

 

Üdv: R.

Előzmény: jampusz (4930)
Qqberci Creative Commons License 2021.10.29 0 0 4934

Érdekes rajta a Néprádió forgatógomb...

Előzmény: jampusz (4930)
Nagyadamka Creative Commons License 2021.10.29 0 0 4933

Kedves Zoli!

Köszönöm szépen szavaidat! Különösen érdekes, -személyes kötődésű hozzászólásodnak különösen örültem. Ezek a sorok is megerősítik azt ami itt már korábban is "elhangzott":

A pénzverdében sok minden megtörténhetett...

Köszönettel: Ádám

Előzmény: Zoli1949 (4932)
Zoli1949 Creative Commons License 2021.10.27 0 0 4932

Szia Ádám!

Az első generációnak esztergált ütközője volt. Ez vonatkozik a mozdonyra és a vagonokra is. A személyvagonok kékesszürke színűek ( többféle árnyalattal ) és  az ablakok festékkel keretezettek voltak A tetők és a postavagon szürkék ( szintén árnyalatnyi  különbségekkel )  voltak. Más színű tetővel  csak a későbbi, színes  szériában készültek  A kérdéses tető valószínűleg a Pannónia szériagyártásakor készülhetett, mert ilyen színű tetővel festett piros Pannónia személyvagon már volt a kezemben. Mivel a Pannónia gyártásával  az Előre gyártása nem állt le, biztosan előfordulhatott ilyen színű tető festése is, ha éppen ilyen festék volt raktáron. Konkrétan - öcsémmel együtt 1959 karácsonyán kaptunk szüleinktől egy Előre készletet,  amiben már zöld színű postavagon volt krém színű tetővel két kék színű személyvagon kíséretében.  Harmadik generációs zöld színű ( 110 V - os ) PéVé típusú  trafó szolgáltatta a feszültséget. A mostani gyakorlatommal már tudom, hogy ezek univerzális trafók, amiknél a primer tekercs két 110 V -os részből áll. Párhuzamosan kötve 110 V -ra, sorban kötve 220 V- os hálózatra is jók. A szekunder teljesítményük mindkét kötésnél ugyanaz. Egyébként a gyártástól eltelt majdnem hetven év során bármikor cserélődhettek az alkatrészek a korábbi tulajdonosoknál. 

Üdv: Zoli

Előzmény: Nagyadamka (4923)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!