Ne vegyél mostantól francia terméket!
A metró ügy miatt.
http://index.hu/belfold/budapest/2011/05/05/tarlos_elkepedve_hallgatta_az_alstom_vadjait/?cp=1
Aggyák olcsón és legyen jó minőségű, s én még előnyben is részesítem a magyarral szemben.
Így tiltakozva az egykulcsos adó és a többi nép és munkavállaló ellenes jogszabály ellen. Egyébként is a francia burzsujokat kevésbé tekintem ellenségeimnek, mint a magyarokat.
Hagyd mar ezt a hulye magyarkomcsi olaszkomcsi hulyeseget a Fiat az Agnelli csalade volt , csaladi vallalkozas tisztan akkor meg.
Az oregem meg parezer kilometeresen vette egy orvostol aki kulfoldon dolgozott es onnan hozta, autoszerviz fonok volt az oreg es megvoltak autoban a kapcsolatai.
A polszkiban meg az 1500-as fiat kormanyvaltoja volt nem az a trabantos esernyonyel.
Hát, ha botváltós volt és nem amolyan trabantos kormány, akkor ez a típus Magyarországon ritka volt, mint a fehérholló.
Megcocsáss de tudod mire gondolok? Amolyna olaszkomcsi.magyarkomcsi árucsere fejleményre. Nyilván Ti ugye már nem közvetlenül jutottatok hozzá. Mindenesetre azért ugye az is érdekes volt annó, hogy a használautók 3-4x annyiba kerültek, mint a vadi újak.
Az viszont tutti, hogy az áltad emlegetett model, amikor megindult ez a furcsa hidden árnyék import, akkor csúcskategóriának számított. Olyan mai Audi min 6-osnak. Na persze akik ugye trabanthoz, Skodákoz, Záporjóskához meg watburgokhoz szoktak .....
De én javsolnám ezt az autós témának az esetleges lezárását összve-visznya.
ON
Na a téma itt igazándiból az- Vegyél, avagy ne vegyél idehaza francia terméket. És pláne miért? Én azt gondolom, hogy ez az ostoba metrókocsi úgy elvileg nem számít. Az úgy szar ahogy van. Így érre nem lehet ez az úgymond főindek. Csak ugye itt valakik szándákosan szítják ezt az ostoba indulatot. Az igazi miértek, s mi értjük ezt, józan paraszti eszű megfontolásoknak kellene lennie.
Szerintem-
De nem árt kicsit még megcsócsálgatni, alaposan megrágni, körbejárni ezt a témát.
Lengyelek, indiaiak ...... Valahol ugyanaz az egyik sem kutya, meg a másik sem eb. Nagy a munkaerőpiócai vákum itt. Mellesleg azt nem értem, hogy az indiaiak szerinted miért is nem keletiek? Az arabok spec. nem azok. Azok alapvetően déliek. Afrikaiak. És ugye az sem véletlen, hogy az angoloknál India játszik (briit nemzetközösség nyelvileg is, hiszen Indiában van vagy 200-300 nyelv és a lingua franca, a közös nyelv az angol) míg ugye araboknál meg a francia ez. Ilyen egyszerű lenne? Nemtom, de nekem érthető valahol.
Olyan is volt ,de nekunk torinoi volt. A torinoi Fiat 125-os 1600-as motorral keszult , botvaltos , a polszki valojaban a regi 1300-as es 1500-as fiat volt csak raraktak a 125-os kasznijat de csak ennyiben volt 125-os.
"Honne. A franciák csak úgy tülekednek a minimálbérezésért. A Peugeot, a Citroen és sorolhatnám munkaadók nagyon is tisztában vannak azzal, hogy melyek a bérelvárások. Így ugye még az is előfordulhatna (sajna igen), hogy mondjuk egy magyar egyetemista mérnökpalánta, kimegy ennyiért is oda szalagra a brazilgépsorra. Mellesleg ez hasznos is lehet, hisz belecsöppen a legalsóbb szintjébe a gépész hivatásába. És nem is fog ottragadni vélhetőleg. Az arabeusoknak, meg ez a munka francia minimálbérért, az előző körülményeihez képest maga a manna. Így műkszik ám a munka világa.""
Sehol nem fizetnek AZ AUTOIPARBAN MINIMALBERT ,meg a soron dolgozoknak sem,eppen ellenkezoleg ,altalaban az iparban itt a legmagasabbak a berek.Az meg elkepzelhetetlen,hogy Franciaorszagban egy arab kevesebbet keressen egy autogyarban mint egy francia ,ahol a legerosebb szakszervezetek vannak. Egyszeruen fel sem vehetik kevesebbert
Nem lengyel licencia fiat volt. Polszki? Ja jut eszembe! A zsiguli is ilyesmi FIAT típus volt. Múködött ám Olaszországban a kommunista párt. Erős volt, mint egy hídd kelet és nyugat közt. Na persze senki sem volt vesztes. A bízz nyisszen volt két nagy nyertes. Nyugat is, meg a kelet. A licenszért darabbért fizetett a kelet. Vagy esetleg egyösszegben. Nem ismerem a pontos részleteket. Az is lehet, hogy csak úgy grátiszban átadták a pontos tervdokumentációt és a gyártási jogot. Na ennek a valószínűsége kb.nulla.
"Az arabok nem olcsóbb bérzésűek, ugyanannyiért dolgoznak a gyárban, mint francia kollegáik."
Honne. A franciák csak úgy tülekednek a minimálbérezésért. A Peugeot, a Citroen és sorolhatnám munkaadók nagyon is tisztában vannak azzal, hogy melyek a bérelvárások. Így ugye még az is előfordulhatna (sajna igen), hogy mondjuk egy magyar egyetemista mérnökpalánta, kimegy ennyiért is oda szalagra a brazilgépsorra. Mellesleg ez hasznos is lehet, hisz belecsöppen a legalsóbb szintjébe a gépész hivatásába. És nem is fog ottragadni vélhetőleg. Az arabeusoknak, meg ez a munka francia minimálbérért, az előző körülményeihez képest maga a manna. Így műkszik ám a munka világa."
ON
Témához visszakanyarodva.
Vegyél inkább magyar terméket, de ha olyanod van és kedveled (kajáról beszélek) a franciát sose vesd meg!
Mondok egy példát. Champange-i (Sampányi sampon bor)
Meg kell venni csak a név miatt azt az üveg neves franciát, mikor 30x annyiba kerül, mint a mellesleg idehaza legjobb magyar Törley-t? Nem tudom. Én csak annyit tudok, hogy minőségben qrvára nincs 30x-os különbség. Az viszont kóser kostolási alapon elismerendő, hogy a legjobb magyar pezsgő nem olyan jó, mint a legjobb flancos francia.
Ez tény.
Ismeritek a pezsegő pezsgő széles fantáziájú eredettörténetét?
Na ez történhetett. (???? Én így képzelem.)
Képzelt múlt tanúságnak a jelenbe is:
Törtínt egyszer, hogy hogy a gazda ,aki nem volt ám garázda, hanem csak amolyan igazda.
Oszt egyszer a segédje, lement a pincébe dolgozni.
Nem a gazda, hanem a szólga, aki ott jól elbaszta.
Kotyogó helyett a hordóra frissen forrongó nem lefejtett mustra dugót helyezhetett.
Egyszer aztán bekövetkezett az eset. Hatalmas durranás és szanaszét folyó hab. Lucsok latyak.
Te ostoba hülye, ezt sem bízhatom rád?
Megmondtam hogy erre azt, arra meg azt rakjál már!
Így aztán a segédje és hibája tévedése gazdaggá tette a gazdáját eképpen őt segélyve.
Mert.....
Megkóstolták az eredményt. Ne vesszen már kárba, nem dolgozunk együtt mi ám hiába, hisz készbornak hitte, és nehogy megecetesedjen ez a ""pöcs"", a dugóval alaposan lezárta.
Ez a pezsgőgyártás feltalálásának hiteles története. (Hát ha nem hát nem.)
De el kellene azzal a tudományos ténnyel is számolni, hogy ugye milyen gáz is képződik a must erjedése során? Csak nem? Bizony CO2. Vajha nem oldódik é ez a vízben? Szóda bor, szinte szól, ahogy hangosan habzó pezsgó hangos vizes. Újkeletű magyar szlogen a szénsavasra a hangos víz, amelyik meg mentes az ugye csendes. Szép és ötletes. Szerintem. Ne habozz! Idd meg a hamot!!