Ezt sem egészen értem, mert a másik motor meg járhat, sőt,nagy sikerrel jár. Nem hinném, hogy van olyan szabály, ami alapján a jobboldali motort szabad pörgetni, de a baloldalit nem. :-P (Ettől még értem amit írsz és nyilván nem egyszerű ezt az egész folyamatot "lepapírozni". De biztosan nem lehetetlen! Nekem inkább úgy tűnik, hogy valakiknek sokad rangú / nem igazán akarják...)
Egymás után újulnak meg (nagyon helyesen!) a földi kiszolgálás valahai járművei. (Buszok, furgonok, akármik... Egyik szebb lett, mint a másik!) Ezen az egy motorcserén meg már vagy 3-4 éve nyűglődik a park. (Azóta van meg a tartalékmotor is.) :-(
Sokan várták, végre megszületett a Boeing 737 típusfüzet, ami a Magyar Repüléstörténeti Társaságnak gondozásában megjelent korábbi ismertetők folytatásának tekinthető.
A típusfüzet, a Boeing cég által tervezett, Washington állambeli Renton melletti gyárban készített, utasszállító repülőgépekről szól, melyek a 80-as évek végétől napjainkig jelentős szerepet töltöttek, illetve töltenek be a magyarországi polgári légiközlekedésben. A kiadvány a repülőgépeket általánosan ismerteti, kiegészítve általános műszaki leírással és rajzdokumentációjával.
Végigkövethetők a Magyarországon lajstromba vett repülőgépek élete, a velük kapcsolatos események, fényképekkel illusztrálva. A színes rajzok a hazai, illetve hazai vonatkozású, festésváltozatokat mutatják be.
Tehát (ha jól értem) a motor, a szaktudás és a szándék is megvan. "Csak" szervezést és munkaerőt igényelne... (Remélem, idén valahogy ezt sikerül megszervezni! Csodás volna mindkét motort egyszerre megpörgetni! :-) Tudtommal eddig hol egyik, hol másik működött csak, egyszerre utoljára kb. 50-60 éve...)
A motor megvan. A bal oldalit le kellene venni a légcsavarral együtt, aztán Kaposújlakon a levett, és a anno Malév által nagyjavított, Nyíregyházáról elhozott (lecsupaszított) motorból lehetne egy üzemképeset összehozni. A gond az, hogy nincs aki felvállalja. Én tudnám, csak nincs produktív hátterem.
BEKECS IMRE-BREKITŐL, A DELFIN REPÜLŐGÉP FŐSZERELŐJÉTŐL.
Hirtelen halála nagy űrt hagy maga után. Hálásak lehetünk a sorsnak, hogy ismerhettük, hogy köztünk volt és hogy a nagy szakmai tudásából részesülhettünk.
Egy szép tett a magyar ejtőernyős sport emlékének. Lajosnak köszönhetjük?
Még anno úgy hallottam, hogy a Pólus centertől elhozott HA-MDQ lesz átfestve HA-ANA-ra.
Örülök, hogy egy repülőképes példány kapta ezt a nemes feladatot. Köszönet érte.
Ui. Én foglalkozom repülőgép festésekkel is (MOA, MAL, LIQ, LIX, stb.) így a szemem a részletekre hangolódik. A lajstromjel nagyobb és nem ott a helye, a oldalkormánylapon a zászló sem olyan méretű, stb.
A képen még Vajda "tanár úr" is szerepel egy fiatalabb kiadásban. A helyszín a Katlan MÉM oktató bázis 1980. A repülőgép a Vöcsök. Sok felvétele van ebből a korszakból, akit érdekel.
1957-től 1991-ig Szovjet bázisként működött, de az ötvenes évek végén sportreptérként is használták. Volt ott repülőnap is, meg láttam a HA-PAM balesetét 1959. november elsején. A Szovjet légierő An-14-es, Mi-4-es, An-2-es, később Mi-8-as repülőgépekkel járt oda. Akit bővebben érdekel, olvassa Vándor Károly kiadványait. (A képen nagyapám, mint vámtiszt látható.)