Itt jelentem be Nektek, hogy a kis Innova 1 hét szabadágot kap augusztusban, mivel egy barátommal és fiammal Simson túrát teszünk a németországi Suhl városba - ami oda vissza 1900 km-t jelent. 10 éve tólt projekt kerül most megvalósításra, ha a Simsonok is így gondolják :)
Bitfej ügyben vigyázni kell, mert a Philips és a JIS kereszthorony szabvány eltérő. Ránézésre alig különböznek, de a japán motorokon JIS fejek vannak. Ebbe nem megy bele a Philips bit, ellenben pillanat alatt elnyalja.
Ellenségemnek sem kívánom az egészet. Három csavar is be volt gyógyulva, ami a hátsó idomot rögzíti a sárvédőhőz. Fúró majd csavarkiszedő volt a megoldás. Jobb oldalon hátul az index magasságában a sárvédő és az alváz között nagyon szűk helyen vannak a zsínórok áthúzva, és a 18 év, meg a szar utak oda vezettek, hogy a féklámpa kettő kábelének kidörzsölődött a szigetelése, és itt keletkezett akkora zárlat, hogy dobálta ki a biztosítékot. Beszigeteltem alaposan mindkettőt, és úgy vezettem el, hogy most semmi nem szorítja a kábeleket. A legvégén alaposan befújtam szilikonnal a helyeket, kábeleket így nem lehet gond jó darabig. Annyi haszna volt az egésznek, hogy minden csatlakozót széthúztam, kontak sprayval befújtam. Azt is láttam, hogy a benzintankból kivezető benzinvezetéken egy üzemanyag szűrő van. Én a 18 év és 149 ezer km alatt még ezt nem cseréltem. Most sem tettem, mert már nem volt kedvem hozzá. - Most nem tudtam kiprovokálni olyat hogy a féklámpa elvegye az áramot. Az első fékkar fékkapcsolóját még nem dugtam vissza, mert ha a most következő próbaúton mégis lenne probléma, akkor a lábfék kapcsolójához idom levétele nélkül hozzá lehet férni, de azért az sem piskóta. A hátsó idom alsó négy csillagcsavarját imbuszos csavarokra cseréltem ki, azok nem jelentenek gondot ha mégis le kell szedni a hátulját.
A kézifék fékolaj tartály egy csavarja szintén be volt gyógyulva, most azt is megoldottam. Veszek fékolajat és mindkét motoromban egyszerre fogom lecserélni az olajat. Nem értem miért erőltetik ezeket a nyomorék csillagfejű csavarokat. Új bitfejekkel is reménytelen kiszedni őket ha egy kicsit tapadnak.
Egyértelműen a féklámpa vezetéke lesz a ludas. Ma reggel széthúztam mind a kézifék mind a lábfék kapcsolókat, és láss csodát a motor tökéletesen működött. Annyira hogy még műszakin is átment 👍. Autószerelő barátom megígérte hogy valamelyik nap kiszedi azt az elszopósodott csillag csavart. Így majd a zárlat okát is meg tudom találni és remélem szüntetni is. Csak ne lennének ennyire tökéletesek az útjaink, hogy kábelek is tönkre menjenek 🤔
Sziasztok! Most aztán szükségem van a fórum eszére. A lényeg, hogy az Innova elkezdte kivágni a biztosítékokat. Minden előjel nélkül történt az egész. Amennyire tudtam minden csatlakozót megnéztem, kontakt sprayval átfújtam. Úgy is nézett ki hogy jó lesz, mentem vele vagy 30 kilométert. De ma megint kidobta a fő biztosítékot. A tünetek a következők: gyújtásra szabályszerűen világít minden visszajelző a műszerfalon. Van index, duda, világítás, féklámpa. Majd egyszer csak menet közben, ha hozzányúlok bármely fékhez, a műszerfal olyan állást vesz fel, mintha slusszkulccsal leállítottam volna a motort. Ha ezt többször megcsinálom, akkor így is marad, de a motor borzasztó akadozva ugyan, de működik. Hazajövök vele, szétszedem, csatlakozók ellenőrzése, új biztosíték. Már azt is tudom, hogy amikor a hibát produkálja, akkor az a vezeték melegszik fel, amelyik a gyújtáskapcsolóhoz megy. A láb közötti idomot leszedve ott is megvan a melegedő csatlakozó, de sajnos nem tudom szétszedni a motort annyira, hogy a csomagtartó alatti részt jól lássam. Úgy gondolom, hogy összefügg a dolog a fékezéssel, ott kell lenni valaminek zárlatosnak. Azt is megfigyeltem, hogy kiprovokálható a hiba úgy is, hogy álló helyzetben járatom a motort, behúzom a fékkart és ugrálok a hátsó ülésen, és nagy valószínűséggel ekkor is le fog kapcsolni minden, majd kidobja a biztosítékot is.
Ezek az idióta japánok a hátsó oldalsó idomot csillagfejű csavarral rögzítik a kosznak leginkább kitett helyen, és természetesen a csillag csavarhúzó szépen kiugrott a csavarból és mostmár esélytelen vagyok kiszedni. Erre van tippetek?
Találkozott már valaki ilyennel.
Holnap vittem volna műszakira a kicsit, most vihetem a nagyobbat, pedig aug 18-ig érvényes még annak a műszakija.
Szia! Kipróbáltam a plexit ma ebben a viharos szélben. Volt kettő megállásom, mert húzni kellett a rögzítő csavarokon, de utána beállt és jól tette a dolgát. Jól levette a szembeszelet. Lehet a vége egy általad is felvetett heggesztős rögzítés lesz. Ég és föld a régihez képest, mert az már karcos, repedt volt, ezen meg átlátsz mintha ott sem lenne.
Szia! Teljesen igazad van. Az előző pleximből egy ezzel foglalkozó céggel vágattam. Te hogy oldod meg? Nem akarok egy vágásért többet fizetni, mint amennyibe az egész cucc került.
Előtte gyári plexi volt rajta, de utóbb olvastam, hogy azzal gondok voltak, mert a rögzítés körül nekiállt repedezni. Az enyém sem volt kivétel, mondjuk az a 2-3 esés, és a nyári autós elütés sem hosszabította meg az életét. Használható volt még így is, de már kábelkötegelővel rögzítettem az alsó felfogatásoknál, felül meg a széléig kimentek a repedések.
Megnéztem mi kapható a piacon, hát azok árát túlzónak éreztem, ezért adtam esélyt az occó kínainak. Kíváncsi vagyok én is, hogy fog ellenállni a szélnek. Lehet csütörtökön ki is próbálom. Ha kevés lesz, akkor átteszem a motorral meghajtott bicajomra :)
Valóban érdemes levágni a magasságából, annyit hogy felette átláss, mert esőben, sötétben összemosódik minden.
Alszom rá még egyet. :-) Nyilván ennyiért nem kellene rajta gondolkodni, de pont ezért gondolkodom. :-) Hogy ennyiből mit lehet kihozni. A tartója eléggé érdekes megoldás, nem tudom hogy bírja a menetszelet, nem hajtja-e hátra, hisz az a csavaros rész pont mint egy zsanér funkcionálhat. Persze meg is lehet ott pöttyinteni hegesztővel az is igaz. Köszönöm a leírást és a linket !
Szia! Ne törd rajta a fejedet, nagyon megéri. Ha esik a mellkasod száraz marad, ha hideg van, akkor tényleg nagyon növeli a komfortot. Én nem tudnék nélküle motorozni, a nagyobbra is tettem természetesen. Biztos levesz valamit a végsebességből, de úgy sem azzal motorozok. Próbáld ki, nem fogod megbánni.
Valami szétdőlt a hajtásláncban. Kis lánckerék bordás része megsemmisült, többtárcsás kuplung agya eltörött, röpsúlyos kuplung súrlódó betétei elszabadultak. Bontogatni kell.
Mi okozhatja ha az Innova minden fokozatban "üresben van" ? Veszi és mutatja is a fokozatokat, mármint kattan, de a hajtást nem adja át. A lánc a helyén. Ha gázt húzok pörgő, daráló hangot ad valahonnan a motorból.Maga a motor szépen jár, alapjárat van, stb. Mi lehet vele?