Keresés

Részletes keresés

Kuvik76 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 41849

FJZ-598

Előzmény: 123355 (41848)
123355 Creative Commons License 14 órája 0 0 41848

A JOM-858-on kívűl lett még credo ec11-es selejtezve?

vadparaszt18 Creative Commons License 2 napja 0 5 41847

MOHÁCS

Aktuális járműállomány 2024 június 1-től

 

IKARUS CLASSIC [4]

FSJ-909 

FLX-236

JLW-490

JOM-814 Véménd 

 

NABI 700SE [2]

JLW-498 2004

JPT-624 2005

 

CREDO EC11 [2]

FLJ-032 2005

KUA-449 2005

 

CREDO EC12 [13]

FLR-310 Majs

KLF-235 Véménd

KZX-008

KZX-146 

KZX-147 Székelyszabar

KZX-295

LKC-194

LKC-195 Szajk

LLM-307* Kátoly

LLM-312* Lippó

LLM-313* Siklós

LUU-964* 

LUU-965* Nagybudmér

 

CREDO EN12 [2]

MNL-975* Kátoly

MNY-782* Lippó

 

CREDO ECONELL [15]

MYR-656* 

NBF-113* Illocska

NVF-219* Maráza

NVF-222* Maráza

NVF-231* Bóly

NVF-237* 

PPH-572* Szajk

SSM-402* 

SSM-413* Szederkény

SSM-502* 

SSM-503* 

SSM-724* Belvárdgyula

SSM-728* 

AAJC-074* Himesháza

AAJC-117* Himesháza

 

CREDO INOVELL [9]

MYR-681* Somberek

MYR-705* Szebény

MYR-708* Véménd

MYR-709* 

NBF-112* 

NVF-246* Babarc

RWE-885* 

RWE-886* Dunaszekcső

RWE-887* 

 

IRISBUS CROSSWAY [1]

MXL-822* Dunaszekcső

 

VOLVO 8900 [2]

AALC-798* 

AALC-799* 

 

vadparaszt18 Creative Commons License 2 napja 0 1 41846

Ha jól emlékszem 7:30-kor indul.

 

Előzmény: M41 6666 (41845)
M41 6666 Creative Commons License 3 napja 0 0 41845

Sziasztok. 

ZVR103 reggel melyik járattal szokott feljonni Budapestre? Köszönöm 

vadparaszt18 Creative Commons License 3 napja 0 3 41844

Az E98 anno egy szép szombati napon volt Kisbudméron is, majd mikor meglátta a kolléga hol kell megfordulni vele, úgy döntött, hogy inkább kitolat a nagybudméri elágig 2 kilómétert. A busz ugye nincs már, a kolléga viszont dolgozik még. :))) 

hory004 Creative Commons License 3 napja 0 0 41843

41838ban írtam, hogy nem jártak, aztán beugrott hogy tuti láttam bejonni hetényből többször, de arra már nem emlékszem hogy utána ment volna Győrbe, vagy volt valami variálás és Pestre ment utána.

Előzmény: bendeguz90 (41841)
hory004 Creative Commons License 3 napja 0 0 41842

Érdemes bemenni az állomás épületébe is a kiállításra, Sellyén ma nagy forgalom volt, 424, 431es gőzös, MD, nagydácsia ;)

(Holnap már lesznek villany gépek is)

Előzmény: krisz768 (41828)
bendeguz90 Creative Commons License 3 napja 0 0 41841

Magam?! Engemet javítottál. (mielőtt még valaki megvádol, hogy én használom a nickedet :D)

Előzmény: hory004 (41840)
hory004 Creative Commons License 3 napja 0 0 41840

Javítom magam, Hetényben volt az emeletes.

Előzmény: bendeguz90 (41839)
bendeguz90 Creative Commons License 3 napja 0 0 41839

Kökény és Hosszúhetény, ami most nekem így rémlik, ahová ezeket küldték.

Előzmény: hory004 (41838)
hory004 Creative Commons License 3 napja 0 0 41838

Az emeletesek (E97is) nem jártak falujárón, de az E98asokat előszeretettel küldözgették a 10 kilométeren belüli falvakba.

Előzmény: trizs77 (41831)
Csapásmérő papírsárkány Creative Commons License 3 napja 0 1 41837

"a KISS motorvonatok is elfordulnak még sokszor Pécsen.

Ha nem mostanában akkor majd 2045-2050 után."

 

 

Ha lesznek fővárosi tömegrendezvények - és éppen nélkülözhetőek - akkor még jönnek-mennek erre (is). Nyáron meg Siófokra, Keszthelyre, naponta szeptemberig.

Huszonegy évvel ezelőtt a vasútmániás anyafórumon a fővárosiak érveltek - amúgy mellékvonalra tervezett - 13+10 Siemens Desiro motorvonat kizárólag elővárosi használata mellett. Így triplán csatolva döcögtek az akkor még villamosítatlan esztergomi vicinálison a fotósok örömére. Ezek az érdemtelen viták emléke is messze

szállt, de ezek a Desiro motorvonatok most Pécsről is szaladgálnak regionális felhasználással - helyenként 120km/h sebességgel ami azért közelebb van az eredeti

német tervezési elképzelésekhez.

Előzmény: trizs77 (41831)
bendeguz90 Creative Commons License 3 napja 0 0 41836

"Ha nem mostanában akkor majd 2045-2050 után."

 

Erre gondolok én is.

Előzmény: trizs77 (41831)
bendeguz90 Creative Commons License 3 napja 0 0 41835

krisz768 és FOMA-nak!

 

Persze igazatok van, de az sajnos biztos, hogy a közeljövőben biztosan nem fog jönni KISS Pécs-re, bár tévednék.

FOMA Creative Commons License 3 napja 0 0 41834

Különvonatok.:-) Egy pár különvonat, és egy pár Szolnok - Pécs szerelvényvonat.

 

Az E99 a stuttgarti járaton kezdett emlékeim szerint, de a többi stimmel.

Előzmény: trizs77 (41831)
krisz768 Creative Commons License 3 napja 0 0 41833

Ha a járműállomány nem változik gyorsan, akkor szerintem még jön a kiss ide ic-ként a közeljövőben.

Előzmény: trizs77 (41831)
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 0 41832

"tüntető" vonatok ?

 

Előzmény: FOMA (41830)
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 0 41831

sit transit gloria mundi

 

Mindenkinek lejár egyszer az ideje.

 

Amikor megérkezett egy E99 Pécsre, még ránézni se volt szabad a telephelyen csak a arra kiválasztottaknak.

Azután elkezdett járni Frankfurtba vagy hová.

Majd már csak Győrbe.

Eltelt kb. 20 év.

 

Utolsó útja meg hová is szólt ?

Elment Illocskáról Töttösre ?

 

---------------------------------------------------------------------------------------

 

a KISS motorvonatok is elfordulnak még sokszor Pécsen.

Ha nem mostanában akkor majd 2045-2050 után.

 

 

Előzmény: bendeguz90 (41827)
FOMA Creative Commons License 3 napja 0 0 41830

"És sajnos utoljára."

 

Biztosan nem. Még ma este, sötétedés után láthatod. Utána meg ki tudja, megrendelés kérdése.

Előzmény: bendeguz90 (41827)
krisz768 Creative Commons License 3 napja 0 0 41829

Ma este még visszajön az biztos

Előzmény: bendeguz90 (41827)
krisz768 Creative Commons License 3 napja 0 1 41828

Indulás a Nyugatiba: https://youtu.be/Z3AfufQ6ROU

 

Egyéb képek:

 

bendeguz90 Creative Commons License 3 napja 0 0 41827

És sajnos utoljára.

Előzmény: krisz768 (41826)
krisz768 Creative Commons License 3 napja 0 4 41826

Először KISS Pécsen!

 

Csapásmérő papírsárkány Creative Commons License 5 napja 0 3 41825

Ennek az - akkor még elkerülő - útnak a szükségességét, már 1959-ben felismerték, holott akkor még nem kellett szavazatokért ígérgetni: itt voltak a szovjet szuronyok.

 

Akkor kicsit untatnám a plénumot: Ezerkilencszázhetvenháromra megszületett a városon átvágó 6-os út városi szakaszának a terve a Dunántúli Naplóban. Kétszer három forgalmi sáv, öt felüljáró a vasút felett (ekkor a Siklósi úti "egypúpú" épült), a keresztutcákban szintbeli kereszteződések nélkül 120km/h kiépítési sebességgel - egy szó szerinti városi sztrádát álmodtak a fővárosi tervezők. A lelkes cikk szerint a "XXI. század igényei szerint" épült volna. Végül valami hasonló épült meg, de több ütemben- és szerencsére csak kétszer két forgalmi sávon, szintbeli (rendőrlámpás) kereszteződésekkel. Aki figyelmes, az észreveheti, hogy a Megyeri térnél nyugati irányban a határőr laktanya keleti épületének az északi lakásait bontani kellett, a szemben álló panelházak garázsainak a többsége pedig idestova 45 éve elérhetetlenné vált a balkonok alá cipőkanállal kunkorodó forgalmas út miatt. Az el nem készült felüljárók egy része a pécsi közúti hálózatból hiányzik, ahogy az egykori József Attila úti kétsávos utcácskát szegélyező vadgesztenye fasor is. A mai hatos városi átkelési szakasza egy tájseb, egyszerűen kettévágja a várost, a hetvenes évek hibás városrendezési elveit tükrözi.

 

Ez a Pécsi-víz menti tehermentesítő (a város 1959-óta körbenőtte) nagyon hiányzik, de csak akkor működne, ha minden észak-dél irányú városi utat szintben, lehetőleg körforgalommal bekötnek. Így lehetővé válna a hatos út városi átkelési szakaszának a forgalmi szerepét átértékelni valóban a XXI. század környezettudatos városrendezési elvei szerint. Nincsen többé zöldhullám, a járművek hosszú zöldet a kanyarodó- és keresztező szakaszokon kapnak, így a helyi járatú buszok menetideje csökkenhetne, ki lehetne végre alakítani buszsávokat és "buszzsilipet" a kereszteződések előtt. A gyalogosoknak nem nyolc másodperc alatt kellene átfutniuk négy-hat sávon úgy, hogy a kanyarodó forgalom is ekkor kap zöldet (helyenként). Így a mai hatos út átkelési szakasza kisebb forgalommal és környezeti terheléssel funkcionálna tovább, talán egy-egy szakaszán még fasorokat is kaphatna a rákkeltő kipufogógázok helyett...

Előzmény: E N V I R O 500 (41823)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 0 41824

Ígérgetések korát éljük....................:-((

Előzmény: E N V I R O 500 (41823)
E N V I R O 500 Creative Commons License 5 napja 0 0 41823

2011. 05. 14. Azorbánviktor már akkor megigérte Pécsnek.

https://www.bama.hu/kozelet/2011/05/pecsi-elkerulo-ut-terkepen-tobb-is-van

 

10 év koránypárti vezetés alatt sem valósult meg, majd pont most fog, mikor Lázár mindent leállított......

Hacsak a GWM Company lehetséges bicsérdi gyára nem fizeti ki. Őőőő izéééé, kínai hitelt ad rá ;)

Előzmény: trizs77 (41817)
bendeguz90 Creative Commons License 5 napja 0 0 41822

"A kutyát nem zavarja."

 

Csak Komlón Polics "úrat" és annak a körét.

Előzmény: trizs77 (41819)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 0 41821

Most mi a Terv ?

 

Park lesz vagy valami épület lesz a helyén?

 

 

FOMA Creative Commons License 5 napja 0 1 41820

Ez nem Polics József találmánya. A bányák bezárását követően az akkori önkormányzat már 2000-től úgy ajánlgatta a teherpályaudvar területén létesítendő parkot, hogy kihangsúlyozta a vasúti szállítási lehetőséget. Ez benne volt a rendezési tervben is. Egyetlen olyan érdeklődő volt, a Hyundai, akinek kellett volna a vasút. Jöttek helyette a kisebb cégek, akiknek útban voltak a vágányok, így 4-5 év ajánlgatás után jött a koncepció, hogy települjön ki a kőrakodás a város peremére, Mecsekjánosi mrh.-ra. Volt még olyan ötlet is, hogy a TESCO alatt maradjon meg két vágány, és legyen egy peron a Bz-knek, és az legyen a végállomása a személyvonatoknak. A személypályaudvar helyén meg park, és persze vízesés a Kaszánya-patakon.

 

Talán a vicinálisok topikban még ott vannak ezzel kapcsolatban v_peti agymenései 2003 körül, amikor elmagyarázta nekünk, hogy Szombathelyről nézve hol van a komlói belváros.:-)

Előzmény: trizs77 (41819)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!