xsimix: ha jársz még ide, érdekelne, mik a típushibák egy ilyen régi Jazznél (azon kívül, hogy a kasztni rohad-e), mire érdemes fokozottan odafigyelni.
Kinéztem egyet, és gondolkozom rajta, megvegyem-e, 1985-ös, 180e km-rel. A kerékíveknél rügyezik már, azt látom.
Az i-shift a honda új váltórendszere, amely alapból automata, de ha kedved szottyan, akkor manuálisan is kapcsolgathatod a kormány mögül. Ez kinek bejön, kinek nem.
Azért van szépen hátránya a fokozatmentes automatának is... Főleg hogy még több alkatrész ami tönkre mehet, ráadásul azok elég szépen igénybe vannak véve. Persze kényelmes hogy csak gyorsul és mást nem is érez de ezt egy 100 lóerős kocsiba nembiztos hogy érdemes beletenni. Szépen kihat a teljesítményre is. Mondjuk és azért elfogult vagyok mert nálam a manuális váltó a nyerő minden esetben:D
Igen ez az I-shift, az ami nem jött be!!Érezni lehet ahogy rángat!
Az eddig években pedig CVT-autómata váltóval lehetett kapni ami ugye fokozatmentes nem ugrál...Ez van nekünk, és h mégse legyen olyan lomha a gép ha szükség van rá megtoldották kormányról vezérelhető 7 sebeséggel!
Ami játékossá teszi az I-Vtech szelepvezérlésnek köszönhetően:)
Nekünk az "új" az 2006 os gyártmány szóval nem a legujabb!
Erről:Egy családnak, amiben 5 en vannak és mindere használják, sok midnent szállitanak vele, szóval úgy tényleg ki vannak hazsnálva a paraméterei tökéletes!nincs nálla jobb!
A fő érvnek azt szokták mondani h 6l fölötti fogyasztás eléréséhez nagyon nyomni kel neki jol megpakoltan!Szóval megint csak a fogyasztás...:)
Technikailag is mindent tud nekünk a full os válozat van, autómata CVT váltó kormány váltó stb....tökéletes!!
Az új 2009 es széria: 3 évente cseréltük a Jazz eket és pont 2009 jött ki a csere éve mikor is megjelent az új kiadás!
A legnagyob ellenérv az volt hogy van ugyan autómata váltója de a sima autómata nem a fokozatmentes mint az előző szériákban!!Szerintünk kényelmetlen ahogy váltásoknál néha ugrál,nem reagál........
Ettől függetlenül még mindig magával hordozza elődei jó tulajdonságait:fogyasztás,belső tér...
Usb,iylen extra oylan extra..:Muszáj, anak érdekében h a kategóriában jo helyet foglaljon el ugyanis minden gyártó próbál "luxus" extrákat megjeleníteni!!
Egy Usb csatlakozó csak egy kábel amár kompatibilis rádióból míg 100 ból 80 embernek modern!
Egyetértek azzal h egy fiatalnak tökéletes a régi(84..)!
Kerépározok, ha elmegyünk vhova hátra 3 bico befér, plusz én meg barátom,ha elmegyünk vhova többen haverok akkor 5 ember kicsit szükösen de 4 kényelmesen befér,kicsi fogyasztás,saját kereset nélkül aza pár liter benzin is összespórólható!
És persze ugye a fiataloknak a menő ha minél gyorsab egy kocsi, nos hát ha megnézük 700 kiló, 1231 cm3 én szeretem:)mert megy is ha kell!
azt hiszem eléggé igazad lehet.ugyanis ez a régebbi évjárat, tökéletesen megfelel azoknak a fiataloknak, akik abszolút első kategóriájú kocsijukat pusztítják, ugyanis egy ilyen régebbi, kicsit nehézkesebb gépen lehet aztán igazán megtanulni vezetni, és majd később ha feljebb jutsz a létrán, akkor már a nagyobb és drágább darabokat simán meg tudod venni és simán jól vezetni..szóval én is valami hasonlót ajánlanék minden olyan fiatalnak, aki első kocsiját készül megvásárolni.
De ami extrák egy fiatalt megfognak, egy családnál meg fölösleges lehet.. Mondjuk család-barát szempontból is eléggé ott van ez a kocsi, csak azt kifogásolom, hogy túl sok extrával van alapból felszerelve, ami megemeli az árát. Én szívesen lemondanék pl a mp3-as audiorendszerről, , USB-s iPod adapterről, meg ilyenekről, ha ennyivel olcsóbb lehetne.. persze tudom, nem így megy ez a fogyasztói társadalomban ;)
Azt tudom mondani h nekem van 2 db egy 84 és egy86 os évjáratú (Az új generációsból eddig 3 volt nállunk használatban) gyakorlatilag megegyeztek csak az egyikből felújjítotuk a másikat így kifogástalan az állapota 650 ezer km után is!
20 éves vagyok midnehova járok vele, városon belül, szerte az országban! 4.5-5 l eszik.
Amíg nem volt meg a alketrésznek szánt autó(90 ezer ft ért vettük) addig alkatrészeket nagyon nehéz volt hozzá találni ez az egy gond van vele!!
Ezenkívül egy fiatalnak nagyon jó autóó sok szempontból!
Ha esetleg bármi kérdés van tapasztalatal bármivel kapcsolatban szivesen megosztom:)akár az újabb modellekről is!
Igaz hogy kategórián belül nem a legolcsóbb, de ennek szerintem oka van. Eléggé utánajártam ennek a Honda Jazz topiknak... Fiataloknak szerintem a legideálisabb külsőségek okán is (ipod csati, stbstbstb) és 1.4-es motorral 100 lóerő nekem nagyon tetszetős, és a NCAP tesztekben is remekelt a kicsike...
Én örülnék bárminek csak guruljon :D... Nővérem most kap a diplomájára kocsit, ő az új Honda Jazz-t nézte ki ( mert már a családban van 2 honda amivel mindenki elégedett ) Néztem az árát... Hát nem hiszem, hogy megkapja:D Kicsit magasra tette a mércét. Nekem meg a Civic az álmom <3
Kép esetleg nincs róla? Én a gyereket furikázni keresek most valami autót, de még nem döntöttem el, hogy beruházzak-e egy rendes új vagy majdnem új kocsira, vagy inkább egy a célnak-épp-megfelel típusút válasszak.. Érvek-ellenérvek vannak, még erősen vacilálok. Mondjuk nem mondom hogy nem örülnék egy régebbi, de nagyon jó állapotban lévő kocsinak :)
Ne legyen ilyen szigorú a véleményünk a régi Jazz-ekről.. Emlékszünk még a '90-es évek fiat pandáira, vagy akár itt sorolhanám a többi olasz, francia autókat. A németek viszont valóban nem rohadtak. Ha jó állapotban van a motorja egy ilyen korú jazz-nek, szerintem is megéri akár a negyed millió forintot. Ezek voltak akkoriban a smartok!:D
Hát ha azt leszámítjuk hogy tőlem maximum elismerést kaphatnál ezért az autóért 8)... szóval vicc nélkül vannak akik akár 200.000 Huf-ért is meghirdetnek egy ilyet, én egy olyan 100.000-at , maximum 150.000-et mondanék, de csak ha tényleg nagyon vigyáztak rá a nagyiék ;)
egy 87-es évjáratú, 1223 cm3-s motor, 160ezer Km, Klima, max az ablak ha lehúzod :) Egyébként nem lett kínozva mart a nagyiék használták, és szép állapotban is van, mindig garázsban volt tárolva.