Keresés

Részletes keresés

Magyar NaBA Creative Commons License 27 órája 0 2 6394

Az imént Szeged-Rókuson egy Henschel mozdonyt láttam elhaladni Rendező felé egy kirakodott Eas-vonattal.

sirdavegd Creative Commons License 2025.10.21 0 2 6393

Letöltve a htályos HÜSZ-t innen (https://vpe.kti.hu/halozati-uzletszabalyzat-husz/husz-2025-2026/?cn-reloaded=1), a 17. Táblázat: Tehervonatok állomáshasználata – fizetendő összeg meghatározása I. kategóriánál 31 491 Ft, II. kategóriánál 25 273 Ft  

20. Táblázat: Egyéb összetett járulékos szolgáltatások – fizetendő összegek meghatározás: Rakodóhely használat 306 Ft, Járműtárolás 234Ft

 itt nincs állomás katégóriájához kötve

23. Táblázat: Tolatási szolgáltatások – fizetendő összeg meghatározása 27 192 Ft (8 napon túl megrendelt tehervonatos), Vontatójármű biztosítása 82 515 Ft

De lényegében ugyanezt tartalmazza a 5/a. melléklet: A MÁV Pályaműködtetési Zrt. 2025/26. menetrendi időszakra vonatkozó díjképzési elemeinek összefoglaló táblázata, Ft-ban, csak egyben és nagyban.

ARendező és Rókus között amúgy nincs különbség kategóriában, mert az e-HÜSZ oldalán Rókus és Rendező állomáskategória tehervonatok számára egyaránt 1-es. 
Konklúzió: nem akarták Rendezőn kerülgetni és nem volt neki munka, szóval ment a többi mellé Rókusra.  

Előzmény: sirdavegd (6392)
sirdavegd Creative Commons License 2025.10.21 0 1 6392

Arra tudok gondolni, hogy olcsóbb lehet a tárolási díj (nem tudom, épp hogy hívják a Hálózati Üzletszabályzatban) Rókuson mint a Rendezőn. Máskor a különöző kategóriájú állomásokon eltérőek voltak a költségek, de erről már nagyon régen olvastam. Inkább az a meglepő, hogy ennyire nincs munka, hogy egy hétig ott dekkol egy meglehetősen drága tárgyi eszköz. 

Előzmény: AKF996 (6391)
AKF996 Creative Commons License 2025.10.20 0 1 6391

Nem nagyon hallottam még ilyet, hogy csak úgy a semmiért kivisznek egy villamosmozdonyt (esetünkben 186-os Traxx-ot) az egyébként is dízeles vonal szintén dízeles rakodójára. Még ha LM-üzemmódos lenne, és úgy tudna segíteni a kétoldali rakodások közötti mozgatásokban - illetve nyilván akkor a Nohab se kellene egyáltalán a Rendező-Rókus viszonylatra se - de ez a széria nem rendelkezik vele. Így viszont nem tudom mi a logika ebben, hogy nem hagyják ott a rendezőn, ahol a szerbiai tranzit miatt a VI.-on egyébként is gépek hada szokott sorakozni. 

Előzmény: Magyar NaBA (6390)
Magyar NaBA Creative Commons License 2025.10.20 0 3 6390

A kínai autógyár építőanyagát rakodják Rókuson kb. 1 vonat/ hét intenzitással.

 

A vonatot a XIX. vágány melletti rakodón megosztják, kb. 15 kocsit teljesen feltolnak a régi oldalrakodóig, 4-5-6 kocsit pedig 300 méterrel arrébb, a műszaki bolt előtt rakodnak. A tolatást a Nohab végzi. Majd mivel több dolga a környéken nincsen, a következő vonat érkezéséig rendszeresen ott kempingezik a rakodón. Érdekes, hogy a villanymozdonyt sem hagyják Szeged-Rendezőn, hanem azt is kiviszik magukkal Rókusra. Ott kicserélik az kirakodott tehervonatot a még telire, amire hétfő reggelenként már teherautók hada várakozik. Az üres vonat végére odabiggyesztik a villanymozdonyt, és visszaviszik a Rendezőre.

 

A csere pillanatait az alábbi pixeles izén örökítettem meg ma reggel. 

 

 

Előzmény: BTJ (6389)
BTJ Creative Commons License 2025.10.18 0 2 6389

A 19-es Nohab megint itt dekkol a rakodón.

sirdavegd Creative Commons License 2025.10.04 0 0 6388

A TT és a vagon után nekiment a tréleres autónak is? Minden esetre új rekord.

Előzmény: Magyar NaBA (6387)
Magyar NaBA Creative Commons License 2025.10.03 0 2 6387

Már nem találtam ott, csak ezt:

Előzmény: T 6 (6386)
T 6 Creative Commons License 2025.10.02 0 0 6386

És, ha valaki keresné esetleg még, már ne tegye, elment.

Előzmény: T 6 (6385)
T 6 Creative Commons License 2025.10.02 0 1 6385

Kedd este érkezett a 4.-re.

Előzmény: Solarise (6383)
AKF996 Creative Commons License 2025.10.02 0 2 6384

Legalább most már 186-os Traxx-ot is látott a rókusi pályaudvar, megannyi villanygéptípus mellett, annak ellenére hogy drótot még hírből sem...

Előzmény: Solarise (6383)
Solarise Creative Commons License 2025.10.02 0 3 6383

Akiem, és Nohab egy szerelvényen a Rókusin ☺️

AKF996 Creative Commons License 2025.10.02 0 1 6382

"De ez legalább nem járt úgy, mint az 1 éve kizárt 20-as vonal."

Pedig az egy nagyságrendileg más ligájú vonal: nemzetközi teherforgalmi törzshálózati fővonal avagy korridor, ha úgy tetszik. Ezek alapján pedig az olyan, egy renddel alacsonyabb besorolású, másodrendű (belföldi törzshálózati) fővonalak mint a 135, végképp nincsenek biztonságban.

Előzmény: DJ. Bakter (6377)
AKF996 Creative Commons License 2025.10.02 0 1 6381

Magyarul immáron kereken 40 éve nem tudnak mit kezdeni a problémával, egy fővonali besorolású vonalon....

(Egyébként én 1987-et hallottam, mint az állandó lassújeles szakasz bevezetésének időpontját. De mindegy is, ezen a ponton így is akkora szégyen) 

Előzmény: looksharp (6376)
looksharp Creative Commons License 2025.10.01 0 7 6380

A tízemeletes panelok építésekor le kellett csapolni a területet - az egykori Hód-tó területéről van szó. Az altalaj tőzeges, ami akkor jelent gondot, ha jelentősen változik a víztartalma. A töltés még vízborította területre épült, ami ma már száraz, illetve hol kiszáradó, hol átnedvesedő tőzeges talajt jelent. Az volt 47-es aluljáró építésekor a hidat cölöpökre építették, most ez kiváló viszonyítási pont. Irányra hol kellene lennie a vasútnak - meg részben szintre is.

Előzmény: Izsó001 (6379)
Izsó001 Creative Commons License 2025.10.01 0 2 6379

Az nem tegnapi történet. :-(

 

Nem kötekedek, csal pusztán kíváncsiságból: az kiderült, hogy mi miatt csúszott meg? Mert 120 évig csak megállt ott valahogy az a töltés.

 

Ha már említésre került a 20-as: ott a 8-as út fejlesztésekor egy egész komoly nyomvonal áthelyezés történt. Gondolom, annak a költsége nagyságrendileg is több volt, mint amiről itt beszélünk, vag amibe a mostani kizárás megszüntetése kerülne a 20-on. Szóval csak egy jól irányított közútépítést kellene ...

Előzmény: looksharp (6376)
Fizolti Creative Commons License 2025.10.01 0 5 6378

De ez legalább nem járt úgy, mint az 1 éve kizárt 20-as vonal.

 

 

A történetnek ezen a pontján még ezt sem merném így kijelenteni, sőt. Simán el tudom képzelni, hogy valamikor a jövőben ez a szakasz is eljut arra a pontra, hogy fenntarthatatlan lesz a forgalom, és nem lesz vonat Szeged és Hódmezővásrhely között, csak tramtrainek, és azokhoz lesz csatlakozás Hódmezővásárhely állomásról Békéscsaba felé. 

 

(És a 20-as vonal mellé mégoda lehet tenni a 41-es elmosott hídját, a Szeghalom-Vésztő között egy pár éve viszonylag hoszzú időre kizárt hidat, vagy akár a Vác-Verőce bal vágányt.) 

Előzmény: DJ. Bakter (6377)
DJ. Bakter Creative Commons License 2025.10.01 -1 3 6377

Mintha ma lett volna...

Elképesztő, hogy kormányokon, rendszereken átívelő módon mekkora a beleszarás a vasútba, amikor az ilyeneknél 3 nagyságrendekkel nagyobb beruházások épülnek.

De ez legalább nem járt úgy, mint az 1 éve kizárt 20-as vonal.

Előzmény: looksharp (6376)
looksharp Creative Commons License 2025.10.01 0 5 6376

Erről már volt szó itt: 1985-ben csúszott meg a töltés. 
Akkor készültek rá vizsgálatok, de a költségek miatt nem volt mód a kivitelezésre.

A TT beruházás eleve nem is foglalkozott ezzel a szakasszal, a nagyvasúti részbe csak a minimumot tették, ezért maradt ki pl. Rókus állomás bekötése a város felőli vágányba. Sem Hódmezővásárhely állomással (épület, vágányok, biztosítóberendezés), sem a Hódmezővásárhely - Hódmezővásárhelyi Népkert szakasszal nem foglalkoztak.

Előzmény: Izsó001 (6374)
megaliner Creative Commons License 2025.09.30 -1 2 6375

India és más országok 2-5 km-es vasúti viaduktokat építenek 5-8 méterrel a vízszint fölé vasutaknak, ott ahol az altalaj miatt a töltés állandóan vándorolna.

 

Tavakba, folyómedrekbe, mozgó talajokba.

 

Idehaza ilyen hosszú műtárgyak nem is kellenének.

 

Izsó001 Creative Commons License 2025.09.30 0 1 6374

Köszi!

Az mióta tudható, hogy ez az alapokban meglévú hiba "sürgős" beavatkozást igényelne? Már 150 éve is így volt? ;-)

Én a 80-as években jártam arra sűrűbben, de akkoriban nekem nem tűnt fel. Ok, akkor még alig volt 100 éves. :-))

Előzmény: sirdavegd (6373)
sirdavegd Creative Commons License 2025.09.30 0 6 6373

Semmi ilyen hivatalosan kiszivárgott anyagról nem tudok. Annyira azért nem lehet űrtechnológia egy lecsapolt és folyamatosan szivattyúzott tómederben úgy építeni, hogy ne dőljön össze, mert az aluljáró, a SPAR, a tízemeletesek és az Aldi-Lidl eléggé jól bírják. Szóval én arra gyanakodnék, hogy a vas és a beton megfelelő házasításával és kellően mély alapozással 2025-ben talán megoldható lenne ez a kilométeresnél rövidebb probléma. Igen, valószínűleg ki kell ásni és le kell ásni, mert csípőre tett homlokráncolástól még egy töltés sem hagyta abba a mozgást.

2003 szeptemberében volt szerencsém pár hétig pótlóbuszozni, amikor legutóbb vándorútra indult a miskulancia, de még a TT-s vonatpólós évek alatt is gondosan ügyelt arra a Tekéntetes MÁV és Minisztérium, hogy ez az anomália gondosan ott maradjon. 

Előzmény: Izsó001 (6372)
Izsó001 Creative Commons License 2025.09.29 0 3 6372

Tudom a problémát, nagyjából az okát is. A megoldást viszont nem.

  • Meg tudná valaki mondani, hogyan lehetne megszüntetni?
  • Van egyáltalán érdemi megoldás az alapjaitól való újraépítésen kívül?
  • És ha van, az nagyságrendileg mibe fájna?
  • Ha nincs, akkor meddig lehet így fenntartani a forgalmat?
  • Volna ott hely egy új nyomvonalnak?
  • Született már valamilyen megoldás tervezet?
  • Össze tudné valaki foglalni?

Nem mintha bármi esélyt látnék arra, hogy a közeljövőben bármiben is előrelépés lesz, csak a miheztartás végett.

Köszönöm!

Előzmény: sirdavegd (6371)
sirdavegd Creative Commons License 2025.09.29 0 2 6371

Ahányszor felkerül és kijavítódik az a lassújeles szakasz, egyszerűbb lenne tépőzáras táblát kitenni csavaros helyett. Vagy pár naponta kimenni egy vödör zúzottővel és a vibrációs szabályozó eszközzel, hogy pótolják a lassú süllyedésből fakadó hiányt. 

Előzmény: looksharp (6370)
looksharp Creative Commons License 2025.09.26 0 2 6370

A napokban a Népkert-Hódmezővásárhely közötti 40-es 20-as lett. Ez most újabb bizonytalansági faktor a menetrendben.

looksharp Creative Commons License 2025.09.26 0 2 6369

Kommunikációs fogás. 
Azokat a lassújeleket számolják/számolták fel, amelyek a késéseket okozzák. 

Előzmény: sirdavegd (6366)
T 6 Creative Commons License 2025.09.22 0 1 6368

Mint anno az MD, jó max 5 kocsival. 

 

Előzmény: Magyar NaBA (6367)
Magyar NaBA Creative Commons License 2025.09.21 -1 3 6367

Vonat méretű vonat közlekedett ma Szeged és Békéscsaba között. 

7736 = M41 + hét kocsi. 

sirdavegd Creative Commons License 2025.09.06 -1 1 6366

Azzal tisztában vagyok, csak közben arról meg a hivatalos kotkodákolás, hogy megszűntek a lassújelek a vonalon.

Pl: https://magyarepitok.hu/kotott-palya/2025/09/ev-vegere-teljesen-megszunnek-a-sebessegkorlatozasok-a-szegedbekescsaba-vasutvonalon

Előzmény: looksharp (6365)
looksharp Creative Commons License 2025.09.06 -1 1 6365

Nem is volt tervben annak a rendbetétele. 

Tudomásom szerint nem is tervez oda lényegi munkát a MÁV.

Előzmény: sirdavegd (6364)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!