Teherkocsis topikban írták hogy Rákos állomáson áll egy selejtes kocsikból álló szerelvény napok óta. Esetleg valaki tudna fotózni róla nekem pár képet? Esetleg néhány kocsiról pályaszámot?
Már ezzel is sokat segítenétek nekem. Fotózom a tárolt kocsikat és kép formájában gyüjtöm őket kivétel nélkül, de csakis az Eas és az Eacs típust!Az a bajom hogy Rákos nekem kissé odébb van távolságban, ezért nem tudok hipp-hopp felutazni. :(
Ha valaki fotózna pár képet azt megköszönném! Köszönöm!
Sajnos már régóta pang az üzletmenet: senki sem akar fuvarozni, s már csak nosztalgiával gondolunk vissza a tavalyelőtt novemberi sztrájk előtt hömpölygő árumennyiségre, illetve a még működgető Desiro-s fűtőházra.
Nem.Akkor meg nem volt annyi hulye az igazgatosagokon..
#Gondolom,ugy kezdodott,hogy valamelyik iroasztalhuszar unalmaban lapozgatta az utasitast es megakadt a szeme a "mozdonyvonat" szon;ha vonat akkor legyen zarjelzoje! Es kiadta utasitasba,hogy lassak,o dolgozik...
Pici geológiai pontosítás: a sörgyári pincék nem az agyagban, hanem az alatta levő mészkőrétegben vannak. Lásd a városrész nevét: Kőbánya. A századfordulós Budapest részben ebből, részben a sóskúti mészkőből épült fel. A Fehér út neve is innen ered: a szekerekről lehulló mészkőpor festette fehérre az utat.
Jár a pont, valóban, ez is kérdés. De ezt az Úrnak kell tudnia, én akkor még csak nagyapám mellett néztem a vonatokat Biatorbágy előtt, a töltésoldalban, és vadul integettem a mozdonyvezető elvtársaknak:-)
Teljesen OFF de a sörös témát folytatva: apám testvére, nagymamám és nagypapám dolgozott a sörgyárban anno. Apám testvére sokat tud ezekről a járatokról, mármint azokról amiket régen használtak. Villanyszerelő volt, bejárta majd mindegyiket. Azt is pontosan tudta, hogy melyikben lehet egy jót szunyálni, merre nem fog biztosan senki sem jönni :DD Nagypapám pedig sokáig a sörgyárba bejáró teherkocsik oldalán ácsorgott, integetett a zászlóval (tolatásvezető) amíg egyszer rosszul lépett le, elesett és megsérült a lába.
Ne feledkezzünk meg a képen a kis Bobóról, ami "alulról" jön.
(Rákost nem ismerőknek: az "alul" vágány is Kőfelső - Rákos között van, csak abból lenn kiágazik a Körvasút két vágánya.)
Vajon miért mászattak szegénnyel dombot?
Lenn, a bevágásban járat nyílások látszanak a bevágás oldalában. Ezek a sörgyárból kiinduló járatrendszer részei, amit a bevágás ásásakor átvágtak. Volt, aki elindult ilyen járatban, de nem ment messze, mert félt, hogy rászakad.
A kőbányai agyagos talajba könnyű volt alagutat vájni, régen itt erjedt a sör, mert lenn hűvös volt. Ma már nem kell ennyi lenti tárolótér a sörgyártáshoz. Azért sok üreg megmaradt (némelyik nagy terem méretű), az Éles-saroknál kövezett úton lehet lejárni ezekbe.
Ugyanaz volt a forgalmi rend (azóta ugyanaz, mióta beépítették Rákoson a nagy sebességű kitérőket), és már akkor is szabály volt, hogy Rákos és Kőfelső között célszerűségi okokból nem lehet helytelen vágányú közlekedés, tehát tényleg kellett volna zártárcsa :-)
De akkoriban megtörtént, hogy a zártárcsa a mozdony szélvédője mögött, a vezetőálláson volt...
(Helyes-helytelen vágányú közlekedés: még keletis mozdonyvezetőt is megszívattam egyszer azzal a kérdéssel, hogy: "Igaz-e, hogy Rákosról Kőfelsőre a vonatok a helyes jobb vágányon mennek?"
Aki utált annyira, hogy előbb kezdett el kioktatni, mint gondolkodni, az elkezdte magyarázni, hogy hülye vagyok, mert Kőfelső és Rákos között "balra hajts" van, tehát... Pedig igaz :-) )