Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2020.10.11 0 0 332

Eddig két alkalommal használtam ilyen jegyet, a vasúton/hajón/HÉV-en nem volt gond a használatával *, a buszon viszont mindkétszer vitatkoznom kellett a sofőrrel, hogy ez bizony érvényes itt és most is (860-as busz).

 

* Ma már MÁV appon is megvehető. De első alkalommal ott még nem volt elérhető, így elmentem a Keletibe. A pénztáros hallott már ilyen jegyről, csak azt nem tudta, hogy varázsolja elő a gépből, de végül kb. 5 perc kínlódással sikerült.

A jövő évi turistaszezonra is jó lenne ez a napijegy, nem kell mindenhol új jegyet venni, vagy a 4 órás határ miatt előre megjósolni, hogy honnan és mikor indulok haza.

 

Előzmény: Törölt nick (330)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.23 0 0 331

http://www.regionalbahn.hu/2020/09/30a-menetrendi-fejlesztes-gyorspotjegy-vege.html

 

Ennél is fontosabb fejlesztés lesz az, amit az utasok is érzékelhetnek majd a jegyváltáskor: országos szinten egységes tarifarendszert és egységes jegyet ígérnek a szereplők 2022-re, ezt Homolya tarifaközösségként aposztrofálta. Azaz nem kell külön autóbuszra és vonatra jegyet váltani majd, hanem az utasnak csak azt kell tudnia, hogy honnan hova szeretne utazni és ez alapján tud majd jegyet váltani, a mostani tarifarendszer Homolya Róbert szerint amúgy is elavult, így mindenképpen meg kell azt újítani.

 

Végre! Igaz, késtek vele pár évtizedet, de még mindig jobb későn, mint soha.

Törölt nick Creative Commons License 2020.08.10 0 0 330

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/dunakanyar-napijegy-korlatlan-szamu-utazas-dunakanyarban

Már ez is egy előrelépés, még akkor is, ha csak a járvány miatt mélyponton lévő turizmust akarják ezzel fellendíteni egy kicsit. 

Törölt nick Creative Commons License 2020.07.17 0 0 329

https://www.origo.hu/itthon/20200717-egyszerubbe-es-fenntarthatobba-valik-a-kozossegi-kozlekedes.html

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a közösségi közlekedés szervezése, de hosszabb folyamat lesz az egységes jegyrendszer és a teljes tarifaközösség kialakítása a vasúti és a buszos közlekedésben. Egyszerűbb, átláthatóbb, fenntarthatóbb lesz a díjszabási rendszer, a legjobb közösségi közlekedési kínálatot nyújtva az utasoknak - mondta Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a MÁV és a Volánbusz közös irányításáról az MTI-nek adott interjúban.

 

Ezt már hány évtizede, hányszor hallottam...

Törölt nick Creative Commons License 2020.02.12 0 0 328

 a közös jegy/bérlet is jó lenne, a 2007-es brutális áremelésnek tarifarendezésnek is ez volt az indoka, de jelenleg csak a fővároson belül működik.

 

Pontosabban van már néhány településen, Veszprémben kedvezmény a helyi buszon, meg közös bérlet a 2-es vasútvonal mentén néhány településen, de jó lenne kiterjeszteni az egész országra.

Előzmény: Törölt nick (327)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.12 0 1 327

Na, feltámasztom ezt a topikot.

https://www.origo.hu/itthon/20200212-hamarosan-kezdodik-az-intermodalis-csomopontok-fejlesztese.html

 

Ez a fejlesztés teszi lehetővé végső soron, hogy a MÁV és Volán menetrendjét összehangolják.

 

Ezt a 2000-es évek elején állandóan elmondták, de amerre én vonatoztam akkoriban, ez nem történt meg, sőt, még rosszabbak lettek a "csatlakozások" - pl. a vonat érkezése előtt elment a busz - természetesen üresen... de legyen így, csatlakozzon, ahol normálisan megoldható és nem jár több hátránnyal, mint előnnyel. Ha más nem, egy helyi busz Vasútállomás, világvége és a Belváros, aut. áll. között.

 

Az intermodális csomópontok megvalósítása területén legelőrébb Kaposvár tart, ahol az év végére befejeződhet az új közlekedési csomópont kivitelezése.

 

Ott szerintem eddig is a vasútállomás mellett volt a buszpályaudvar....

Aztán jön Székesfehérvár, Szombathely, Debrecen, Miskolc, Dunaújváros, Eger, Kőszeg, Kecskemét.

 

Fontos elem a közös utastájékoztató rendszer, amely tartalmazza az átszálláshoz szükséges információkat, valamint a közös jegypénztár.

 

Ez az utastájékoztató tájékoztasson is, ne csak kiírja a menetrendet... az utóbbi napokban vihar miatt sok késés volt, több vonat elmaradt, erről semmi tájékoztatás nem volt az arra utazók szerint. A közös jegypénztár, sőt, amiről itt is írtam sok éve, a közös jegy/bérlet is jó lenne, a 2007-es brutális áremelésnek tarifarendezésnek is ez volt az indoka, de jelenleg csak a fővároson belül működik.

RIKA424 Creative Commons License 2012.09.21 -1 0 326

A vasutas fórumokon a hozzászólások több mint 10-15%-a buszokról szól.

 

A buszos fórumokon a hozzászólások kevesebb mint 1% köthető vasúthoz is.

 

 

Abdhul Creative Commons License 2011.08.04 0 0 325

Volán hozzáállás:

 

Pannónia pontos.

Lökösházán lassít.

Buszfosőr kinéz, indít.

Pannónia megáll, busz indul.

Utasok látják a busz seggét.

Lehet, hogy a büfé szponzorálja a fosőrt?

Bár Dombegyház alvégen van ideje bemenni a kajáért.

...és ez évek óta így van...

 

 

mezőkód: 4894
járatszám: 573

Rangun Creative Commons License 2009.01.03 0 0 324
A Volánok anyagilag nem érdekeltek a vasúttal való együttműködésben,és ha majd privatizálják őket méginkább így lesz,ezért nem ártana,ha a vasút is rendelkezne saját buszokkal,mert ma az ország jó nagy része csak a Volánokon keresztül érhető el.Akkor nem lenne probléma a bérletek elfogadásával,és az elfogadható eljutási időt biztosító fővonali távolsági vonatok kihasználtsága növekedhetne.
Előzmény: f_k (323)
f_k Creative Commons License 2009.01.03 0 0 323
Rangun Vissza a topikba 2009-01-03 13:07:27 (#326365) 30-40 utassal közlekedő vonatokat autóbusszal kellene kiváltani,de nem a Volánoknak,hanem a Startnak.

 

Rangun válasz | vissza a topikba 2009.01.03 17:45:56 © (320)

Mivel a Volánok képtelenek együtt működni a vasúttal,ezért a Startnak venni kellene néhány 100db. autóbuszt,amivel biztosítani tudná az arra érdemes vonalakra a buszos ráhordást.

 

 

Nézd meg mi lett a 62-es 48-49 es vonalak "vonatpótló" buszaiból.

 

A MÁV üzemeltette őket először MÁV saját buszokkal. Utána szerződést kötött pár cégel az üzemeltetésre.

 

A köv fejlemény a VOLÁN-oknak történő átadás utána meg  a megszünetés volt.

Ha marad a MÁV nál nem szűnt volna meg.

 

Ami reálisabb és kivitelezhetőbb:

 

Közlekedési szövetség létrehozása.

Másik út, az hogy a VOLÁN járatokon is legyen vasúti kedvezmény fogadják el a bérletet jegyet stb.

 

Vidéki városokban a helyi összvonalas bérlettel lehessen utazni.

 

Korábban volt egy ötlet ami egy nagy cégcsoprtba integrálta volna az egészet.

 

A Másik dolog:

 

2012 ig a közszolgálatási szerződés miatt nem nagyon lehet alkotni.

Konkrétan csak a vasúttal rendelkező településeket szolgálhatja ki a vasút.

 

Régen 1927-1949 ig MÁVAUT volt Máv tulajdonú cég. kb 210 autóbusszal

 

De ha megnézzük akkor jelentek meg az AB, BCmot motorkocsik (1927-1935 között lettek gyártva) a mellékvonalakon is volt így fejlesztés.

Előzmény: Rangun (320)
Rangun Creative Commons License 2009.01.03 0 0 322
Az ütemes menetrendnek köszönhetően a fő irányokban ma már nem olyan rossz a csatlakozás.
Előzmény: Törölt nick (321)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.03 0 0 321
Az a szerencsétlen nyomorult vasút a saját hálózatán nem képes biztosítani a csatlakozást...
Előzmény: Rangun (320)
Rangun Creative Commons License 2009.01.03 0 0 320
Mivel a Volánok képtelenek együtt működni a vasúttal,ezért a Startnak venni kellene néhány 100db. autóbuszt,amivel biztosítani tudná az arra érdemes vonalakra a buszos ráhordást.
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.02 0 0 319

V peti írta:

 

Ha már jelek. A volán egyesülés igazán kőbevéshetné az alapjelek használatát, mert baromira zavaró, hogy minden egyes volán helyközi kismenetrendjében más jelek jelentik ugyanazokat a dolgokat. Mert a munkanapokon, a hét utolsó munkanapján vagy a nyári tanszünetben naponta igazán lehetne egységes. És akkor még mindig elég jel maradna az extra esetekre, hogy "Q: május 32-től június 31-ig jó idő esetén munkaszüneti napokon Salakszentmotorosi betéréssel közlekedik", és hasonlóak.

Törölt nick Creative Commons License 2009.01.02 0 0 318
 Chabee 87 írta a lentire:

Így aztán különösen gáz, hogy váltott a MÁV, s közben a Volán meg a többiek maradtak a réginél....

3 év alatt visszajutott ugyanolyan magasra, mint volt, csak egy másik csúcsra.

 

Na ezaz. Mert mint tudjuk a hegymászás nem túl egyszerű feladat. Sokak számára megerőltető. És már egyetlen hegyre való feljutás is nagy teljesítményt igényel, pláne akkor kettőre, mert neadj' Isten a hegymászónak valamiért mindkét hegytetőn "dolga akad". És azért ezekből a hegymászókból igen sok akad, és mi is azt szeretnénk, hogy minél töben legyenek azok, akik a volánok és a vasút hegyét is megmásszák. Csak mondjuk mi van akkor, ha éppen köd van, vagy nincs térképük és véletlenül a két csúcsot összetévesztik?

 

Piktogram ügyben talán még a vasútnál látnék több logikát. Bár ugye a dupla csákány, meg bekarikázott csákány, vagy az "x", meg karikázott "x" meglehetősen régi jelölések, egyszerűségét tekintve talán az A, B, vagy C mégiscsak jobb lenne, csak ugye idő kell mire ezeket is megszokja valaki. És ráadásul még egyes volánok esetében is alkalmaznak pl a munkapanra különböző jelölést ( pl Kunságnál karikázott "x", Pannonnál karikázott csákány)

Ugyanezt látom a számmal jelölt korlátozásoknál is. Jelen helyzetben talán ott is a vasutat nevezném logikusabbank, például az inverz jelöléseknél. Egy 67 jelölés mégiscsak logikusabb egy iskolaidei vasárnapra, mint a 65.

Csak ugye a problémám azzal van, hogy a számozott korlátozásoknál ugye a szám utolsó számjegye (mint a 27, vagy a 67 végén a 7) általában mindíg egy adott napra jellemző közlekedési rendet takar, jelen esetben az általában Vasárnapit. És akkor erre jön egy olyan, hogy a 6-ba beleveszem a szombatot, meg az ünnepnapot (már ugye ez összezavaró szerintem) ráadásul két olyan napot mosok össze, amiknek forgalmi, járatsűrűségi szepontból túl sok köze nincs egymáshoz. (pláne volánoknál rengeteg olyan buszjárat van, ami szombat délelőtt még megy, de ünnepnap nem, és akkor ezeket jelöljük/jelölnénk egy számjeggyel). Meg pldául ugye a Hétfői közlekedési rend vs. hét első munkanapja...

 

Szóval, ahogy látom mindkét rendszrenk meglennének a maga praktikusságai, csakhát régen volt egy, most meg van mégegy, hurrá!. Gondolom a végső megoldás ígyis-úgyis az egységesítés lesz, csak kérdés hogyan. Vagy a vasútit veszi át a volán, mert akkor a Volán utasai szívnak egy ideig, vagy a volánét a vasút, ami kevésbé valószínű, hamár arról változtattuk meg, vagy a kettőt mixelve egy újat és jobbat csinálunk, aminek a végén legalább minkét közlekedési mód utasai szívnak:)

Törölt nick Creative Commons License 2009.01.02 0 0 317

Carpy írta az anyában de nem oda való, legalábbis elindított ot egy lavinát, ami talán a domb közepén talán megállítódott.

 

"Én megmaradnék a régi szabadnap, hét utolsó munkanapja, hét első munkanapját megelőző nap, stb megnevezéseknél, és ezek mellé zárójelben odaraknám, hogy átlalában szombat, péntek, vasárnap kivétel ezek és ezek a napok, vagy naptárban jelölni."

Az én logikám szerint is ez a legjobb megoldás. De hát mindenkinek más a logikája.

A hagyományos és a jelenlegi MÁV-os jelrendszer közül egyikre se lehet rámondani, hogy egyértelműen jobb lenne a másiknál. Így aztán különösen gáz, hogy váltott a MÁV, s közben a Volán meg a többiek maradtak a réginél. Egységesíteni kell, lehetőleg nemzetközi szinttel is harmonizálva.

A két jelrendszer struktúrája szinte ugyanaz, közöttük két lényegi különbség van: az egyik az elnevezések terén, a másik a piktogramoknál.

Elnevezés-ügyben:
A hagyományos (ex-MÁV-os és jelenlegi Volános) ugyebár módszeresen kerüli a naptári napok neveinek alkalmazását, helyette ismert és megszokott, de kicsit megkopott logikai fogalmakat használ, - és mivel ezek némelyike kissé elavult, ebből lehet a félreértés. Hogy mennyi van, az passz. (Szerintem nem sok, de ezek elkerülésére kiváló megoldás a zárójelbe tett naptári napnév)
A vasútinál meg pont abból lehet félreértés, hogy a naptári napok neveit használja, logikai fogalmakkal kombinálva, és ebből az jön ki, hogy szombattól hétfőig szombati és ünnepnapi, kedden pedig vasárnapi közlekedési rend van, az utas meg néz, hogy most mi is van...

Piktogram-ügyben:
A hagyományos jelrendszer pitkogramjai sem teljesen logikusak (pl. inkább az "x"-nek kellene lennie a "munkanap"-nak), de legalább egységesek, és mutatnak valamit. Az inverz számok terén viszont kaotikus a helyzet, azok nem rímelnek a naptári napok sorszámaira - aztán hogy ez baj-e, vagy nem, azt nem tudom.
A vasútnál az inverz számok szépen rímelnek a naptári napok sorszámaira, de ennek sem hibátlan a logikája, az (A), (B) és (C) viszont nem rímel igazán semmire, viszont ez szépen nemzetközi :)

Összefoglalva: Az új vasúti jelrendszer kb. ugyanolyan minőségi szinten van, mint a régi hagyományos, de az biztos, hogy jobb, mint az az káosz, ami a kialakulásának 3 éve alatt volt. Kialakulása úgy volt, hogy valaki jobbat akart, mint a mai Volános, de rosszabbat csinált, aztán pofozták egy kicsit, és még mindig rosszabb volt, aztán jött Gyuri és rendbetette. 3 év alatt visszajutott ugyanolyan magasra, mint volt, csak egy másik csúcsra.

..Nadine.. Creative Commons License 2008.12.30 0 0 316
Nyo de Uram, ez csak egy fórum. Üljön maga is be a padba mellénk :)
Előzmény: Törölt nick (310)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.30 0 0 314
Na ja, ez mind szép és jó, csak ugye a szórás kicsit nagy :)
Előzmény: Rangun (311)
Carpy Creative Commons License 2008.12.30 0 0 313
na, akkor ennek fényében tessék újraértelmezni a könyv idézetet.
Rangun Creative Commons License 2008.12.30 0 0 312
Ez az átlag jobb ,mint Nyugat Európában.
Előzmény: Rangun (311)
Rangun Creative Commons License 2008.12.30 0 0 311
Az átlagos utasszám vonatonként 150 fő.
Előzmény: Carpy (309)
Carpy Creative Commons License 2008.12.30 0 0 309
"Azóta van már energiatakarékos energiavisszatáplálásos mód."

Van bizony!
És milyen függvény is írja le a visszatáplálós üzemmód által elért hatékonyságjavítást az ismert paraméterekkel?

"Eleve a motorvonatnál az a lényeg, hogy a mozdony elegytömege kiesik, és a motorkocsi részen is vannak utasok."

Van annak sok más lényege is :)

"350-400 utas van de 500-600 is elővárosban meg a nagyobb forgalmú fővonalakon."

Akkor újra kérdem: A napi 3300 darabból hány darab vonaton van ennyi utas?



Előzmény: f_k (300)
Carpy Creative Commons License 2008.12.30 0 0 308
A válasz egy női becenév :)
Előzmény: Törölt nick (307)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.30 0 0 307

Busznál amúgy évi 6 millió Ft körül számolhatsz beszerzési költségre.

 

Mekkora időszakra értjük ezt?

Előzmény: -c.v- (286)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.29 0 0 306

Ez nagyon szép és jó, csak mikor egyfajta közszolgáltatás előállításának is van sok különböző módja, akkor az szolgáltatás finanszírozját, megrendelőjét, azért érdekelni fogja, hogy most akkor az 1x, 2x, 5x, vagy netalántán a 10x-be kerülőt válassza. Függően attól, hogy melyiket válassza minden egyéb más tevékenységére ennek függvényében marad kevesebb, vagy több pénze. Szóval attól mert közszolgáltatás, attól még korántsem mindegy, hogy mennyibe kerül. Pláne nem akkor, ha ennek (pl az általad említett elöregedő népességnek hála) mondjuk egyre nagyobb hányadát kell finanszíroznia a júzer helyett.

Sőt én továbbmennék. Lényegileg a vasútépítések korában is a vasúthálózat kiépülését lényegileg gazdasági indokok vezérelték. Az pedig hogy van, hogy ha létre kell hozni, akkor azt lehet gazdasági indokkal, ha meg megszüntetni kéne, akkor az meg nem lehet azzal. Egységes mércével kell mindenre tekinteni.

Persze én úgy látom, hogy te azt gondolod, hogy itt mi páran a komplett vasút ellen vagyunk. Pedig ez nem igaz. Mert ha megnéz az ember egy reggeli tömött elővárosi vonatot, egy Szegedi, vagy Záhonyi gyosrvonatot akkor le sem tagadhatná, hogy márpedig vasútra szükség van. Csak nem ez a helyzet mindenhol, mert azt is láthatjuk más vidékekre menve, hogy a vasútnak viszont sajnos már sok helyen nincs "helye". Egyszerűen elmúltak, vagy megváltoztak azok a körülmények amik őt lérehozták, és ezekhez a megváltozott feltételekhez adottságainál és korlátainál fogva nem tud megfelelően alkalmazkodni.

Előzmény: f_k (303)
..Nadine.. Creative Commons License 2008.12.29 0 0 305
Megint sarkítasz.
Előzmény: f_k (304)
f_k Creative Commons License 2008.12.29 0 0 304

Autópályáknál is meg a közönséges utaknál is gond a állapotuk meg a vasútnál is de ott sebességkorlátozások vannak.

 

Pl én 10-15 évvel korábban jobb minőségű úthálózaton tudtam utazni.

Így a közúti közelekedésben autóval vagy busszal nem volt annyira rossz minőségű az utazás.

Előzmény: ..Nadine.. (302)
f_k Creative Commons License 2008.12.29 0 0 303

A közgazdasági számolgatások nem biztos, hogy jó irányba vezetnek.

A közszolgálatás részben olyan hogy az állam ott is szolgálatatahhol nem lenne gazdaságos.

Az idősek utazása miatt ez méginkább fontos. Egyfajta szociális szerepe is van.

Előzmény: Törölt nick (296)
..Nadine.. Creative Commons License 2008.12.29 0 0 302
Azt ne felejsd viszont el, hogy az infrastruktúra fenntartása hatalmas pénzeket emészt fell, nem beszélve új pálya/vonal építéséről.

Előzmény: f_k (301)
f_k Creative Commons License 2008.12.29 0 0 301

Ha a vasúti ágazatot a közútihoz akarod hasonlítani, ne azt nézd, hogy egy vagonba, vagy egy buszba hány fő/marha/stb fér. Vedd a klasszikus példát. A vasút előnye, a helytakarékossága. Egy kétvágányú vasútvonal annyi utast/tonna árut tud elszállitani (maximálisan!!), amelyhez egy 16 sávos autópálya szükséges.

Így a helyigénye kissebb, energia igénye nem feltétlen, de a árufuvarozásban tény hogy x kilométer felett olcsóbb a vasút, a közútnál. Ám azt ne felejsd el, hogy a közútnak megvan az a előnye, hogy rövídtávon sokkal olcsóbb a vasútnál és Háztól házig fuvarozásra képes. A vasút egy kényszerpályás infrastuktúra, keretek közé van szorítva. Közút is, de sokkal kissebb keretek közé.

 

***** 5

:))))

Előzmény: ..Nadine.. (299)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!