Keresés

Részletes keresés

Solctice Creative Commons License 2021.07.07 -1 1 11836
Balu424 Creative Commons License 2021.07.03 0 0 11835

Hiánypótló kiadványként korlátozott példányban megjelent. További információ, megrendelés itt: https://civisporta.hu/uttorovasut/uttorovasut.html 

 

trizs77 Creative Commons License 2021.06.26 0 1 11834
BlackCat8711 Creative Commons License 2021.06.25 0 0 11833

R.I.P. 509-es KCSV6! :( 

Előzmény: almos629 (11831)
btomcso Creative Commons License 2021.06.12 -1 1 11832

Sziasztok! Egy tanulmányomhoz közvéleménykutatást készítek egy tömegközlekedési témával kapcsolatban. Ha van pár percetek, akkor legyetek szívesek kitölteni az egy kérdésből álló, anonim kérdőívet. Előre is köszönöm segítségetek! https://forms.gle/gM5zW6qM8xYVeGTSA

almos629 Creative Commons License 2021.05.22 -1 0 11831
ziutrolifan Creative Commons License 2021.04.28 0 0 11830

Lehet, hogy már írtátok csak az én figyelmemet kerülte el, de most láttam a Transphoto oldalán hogy végül a #401es troli is selejtezésre került... ☹

 

https://transphoto.org/vehicle/116959/#n112734

Balu424 Creative Commons License 2021.04.20 0 3 11829

Megrendelhető, még van egy pár darab.

 

   

Személyes átvétel Debrecenben, vagy postázom

 

https://civisporta.hu/trolimazs.html

ckg471 Creative Commons License 2021.03.28 0 0 11828
ARC187V Creative Commons License 2021.03.13 0 0 11827

Amugy Szeged jól csinálta sikerült a trolibusz parkot modernizálni+a villamost is fejlesztették. Igaz ők kevesebb villamost vedtek. 

Előzmény: ARC187V (11825)
marky-511 Creative Commons License 2021.03.13 0 0 11826

Sose fogják megtenni :( 

 

Előzmény: ARC187V (11825)
ARC187V Creative Commons License 2021.03.12 -1 0 11825

Debrecen nem tudna pályázni csuklós szolo trolibuszra a zöld busz projekt pályázatán.igy 5/3 trolibuszt kilehetne vinni a tocos kertbe,vagy a doberdó utcáig.

LMG-140 Creative Commons License 2021.03.12 0 0 11824

Úgy néz ki, hogy menthető

Előzmény: Törölt nick (11823)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.12 0 1 11823
nixon70 Creative Commons License 2021.03.07 0 1 11822
Adambence Creative Commons License 2021.03.01 0 0 11821

Igen, a nyoma az látszik. Csak reménykedtem, hátha valakinél akad egy színes, ezredforduló körüli kép erről és környezetéről.

Előzmény: ckg471 (11820)
ckg471 Creative Commons License 2021.03.01 0 2 11820

1976. május 6-a, a fentrolponthu felvételén. A fordulót kettészeli az 1950-es években államosított Debrecen - Nyírbátori HÉV egykori vágánya.

Amúgy maga a forduló még mindig megvan, csak régóta autók parkolnak benne, meg beleépítették ezt a hosszított buszmegálló-peront.

Előzmény: Adambence (11819)
Adambence Creative Commons License 2021.03.01 0 0 11819

Sziasztok! Nincs arról valakinek felvétele, hogyan nézett ki régen az Auguszta (Tüdőklinika) buszforduló?

trizs77 Creative Commons License 2021.02.18 0 6 11818

Olvasgatom Balogh Tamás Zoltán BuszPanoráma című könyvét, mely

A debreceni autóbuszközlekedés története 1863-2018

címmel jelent meg 2019.-ben.

 

A 60. oldalon ír arról, hogy 1966.04.08-án nagy ünnepség keretében vett át a város:

 - 10 db FAÜ csuklós,

 - 7 db IK-66 városi,

autóbuszt.

 

innen idézem :

......"......Dr.Balogh László a 6.számú AKÖV forgalmi osztályvezetője vette át a buszokat, melyek főleg a József Attila telepi, piaci és Kerekes telepi vonalakon fognak közlekedni..."

Idézet vége.

 

Tessék mondani, ha 2021-ben Debrecen városa kapna 10 db új csuklós buszt + 7 db gyári új szóló buszt, akkor a DKV forgalmi osztályvezetőjét egyáltalán odaengednék az átadó-átvevő ünnepségre?

 

Vagy Országgyűlési képviselők, kormánypárti potentátok, volt és jelenlegi polgármesterek tolonganának az ünnepség mikrofonja körül, hogy 3-8 perces (senkit se érdeklő) beszédeiket elmondják, mely beszédek 98%-nak semmi köze nincs az új buszokhoz.

 

 

 

marky-511 Creative Commons License 2021.02.18 0 0 11817

Nem lenne vajon értelmesebb a Mészáros Gergely utcai körforgalomig járnia a 49-esnek? Nem kéne ennyi viszonylat, és egy eddig ellátatlan kertség is tudná használni.

Előzmény: norbertos (11816)
norbertos Creative Commons License 2021.02.16 -1 2 11816

azért a DKV-nál szeretik használni a betűket, hogy szivassák a népet : 49/49A/49D/49Y , most ez komoly? egy olyan járatra amin max 7 indulás van. 

Alasencor Creative Commons License 2021.02.13 0 0 11815

 

 

Felkészültek, de erre nem számítottak.

 

Van ilyen kicsi hazánkban!

 :)

Előzmény: ron89 (11812)
11István11 Creative Commons License 2021.02.11 0 0 11814

Rövid helyzetjelentés ma reggelről:

Reggel 05:15-kor megállt a #345-s trolibusz a Kassai úti kereszteződésben. A #402-es trolibusszal próbálták jégmentesíteni a felsővezetéket, a homokkerti felüljárónál.

05:20-kor a kettes villamos helyett csuklós, míg az egyes villamos helyett szóló busz indult.

Előzmény: ron89 (11812)
marky-511 Creative Commons License 2021.02.11 0 0 11813

ZIU-t vajon nem küldenek ki? :) 

Előzmény: ron89 (11812)
ron89 Creative Commons License 2021.02.11 -1 3 11812

Durva, hogy fél napig nem mentek a villamosok, vajon hány buszjárat maradhatott ki a mai nap? 2 villamos + a trolik pótlásához kellett egy pár busz. Nem irigylem a sofőröket sem, biztos pörögniük kellett, főleg reggel.

Most olvasom, hogy éjszaka töretőjáratok fognak járni a villamosvonalakon, vajon előző este miért nem mentek? Ezek szerint nagyon felkészülhettek a napok óta beharangozott rossz időre. Gondolom reggel tartalék sem volt tervezve, hátha pótolni kell.

 

Előzmény: Törölt nick (11811)
Törölt nick Creative Commons License 2021.02.08 0 1 11811

Új rendelkezésre tartási szerződésre kiírt tender, második nekifutás (az elsőt visszavonták korábban):

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:65251-2021:TEXT:HU:HTML&src=0

 

"Autóbuszok rendelkezésre tartása és kiegészítő szolgáltatások biztosítása a Szerződés keretében, az alábbiak szerint:

— 2021.07.01.-2021.08.31. időszakban 108 db használt és/vagy új autóbusz, melyből 68 db szóló és 40 db csuklós autóbusz,

— 2021.09. 01.-2021.12.31. időszakban 117 db használt és/vagy új autóbusz, melyből 72 db szóló és 45 db csuklós autóbusz,

— 2022.01.01.-2022.03.31. időszakban 110 db használt és/vagy új autóbusz, melyből 65 db szóló és 45 db csuklós autóbusz és 9 db új autóbusz, melyből 7 db szóló és 2 db csuklós,

— 2022.04.01.-2022.06.30. időszakban 101 db használt és/vagy új autóbusz, melyből 56 db szóló és 45 db csuklós autóbusz és 18 db új autóbusz, melyből 14 db szóló és 4 db csuklós,

— 2022.07.01.-2022.09.30. időszakban 90 db használt és/vagy új autóbusz, melyből 47 db szóló és 43 db csuklós autóbusz és 29 db új autóbusz, melyből 22 db szóló és 7 db csuklós,

— 2022.10.01.-2022.12.31. időszakban 79 db használt és/vagy új autóbusz, melyből 39 db szóló és 40 db csuklós autóbusz és 40 db új autóbusz, melyből 30 db szóló és 10 db csuklós,

— 2023.01.01.-2023.03.31. időszakban 70 db használt és/vagy új autóbusz, melyből 30 db szóló és 40 db csuklós autóbusz és 49 db új autóbusz, melyből 39 db szóló és 10 db csuklós,

— 2023.04.01.-2023.06.30. időszakban 60 db használt és/vagy új autóbusz, melyből 20 db szóló és 40 db csuklós autóbusz és 59 db új autóbusz, melyből 49 db szóló és 10 db csuklós,

— 2023.07.01.-2023.09.30. időszakban 50 db használt és/vagy új autóbusz, melyből 10 db szóló és 40 db csuklós autóbusz és 69 db új autóbusz, melyből 59 db szóló és 10 db csuklós,

— 2023.10.01.-2023.12.31. időszakban 40 db használt és/vagy új csuklós autóbusz és 79 db új autóbusz, melyből 69 db szóló és 10 db csuklós,

— 2024.01.01.-2024.03.31. időszakban 30 db használt és/vagy új csuklós autóbusz és 89 db új autóbusz, melyből 69 db szóló és 20 db csuklós,

— 2024.04.01.-2024.06.30. időszakban 20 db használt és/vagy új csuklós autóbusz és 99 db új autóbusz, melyből 69 db szóló és 30 db csuklós,

— 2024.07.01.-2024.09.30. időszakban 10 db használt és/vagy új csuklós autóbusz és 109 db új autóbusz, melyből 69 db szóló és 40 db csuklós,

— 2024.10.01.-2031.06.30. időszakban 119 db új autóbusz, melyből 69 db szóló és 50 db csuklós.

Az Ajánlattevő az új autóbuszok rendszerbe állításának előzőekben meghatározott ütemezésétől eltérhet, úgy hogy az új autóbuszokat a meghatározott időpontokhoz képest korábban és/vagy nagyobb darabszámban állítja rendszerbe.

A rendelkezésre bocsátott járműállomány szóló és csuklós típusú darabszámú előzőekben meghatározott időszakokra vonatkozó összetételétől az Ajánlattevő nem térhet el.

— Az új autóbuszok rendszerbe állításakor, azok közül az első 10 db szóló és az első 10 db csuklós autóbuszra, a járművekre vonatkozó műszaki specifikációban meghatározott utasszámláló rendszert kell telepíteni,

— A fenti autóbusz darabszámon túlmenően az Ajánlatkérő opcionálisan az alábbi autóbuszok rendelkezésre állását kérheti az Ajánlattevőtől:

10 db új szóló, illetve 15 db új csuklós autóbusz, mely több részletben lehívható 2022. július 1-től számított 6. év végéig, az igényt a rendszerbe állítás előtt legalább 9 hónappal az Ajánlatkérő írásban jelzi.

A 10 db opcionálisan új szóló autóbusz rendelkezésre bocsátása esetén az Ajánlatkérő minimum 65 000 km/év/jármű futásteljesítményt, valamint 15 db opcionálisan új csuklós autóbusz rendelkezésre bocsátása esetén minimum 55 000 km/év/jármű futásteljesítményt vállal.

— Csuklós autóbusz: 100 %-ban alacsonypadlós autóbusz, rendelkezésre bocsátása minimum 55 000km/év/jármű futásteljesítmény mellett,

— Szóló autóbusz: a szóló autóbuszok közül maximum 30 db lehet alacsony belépésű (low entry), többi szóló autóbusz 100 %-ban alacsonypadlós autóbusz, rendelkezésre bocsátása minimum 65 000 km/év/jármű futásteljesítmény mellett.

Az Ajánlattevő hibájából eredő rezsifutás és a kieső menetrendi teljesítmény elszámolásra kerül a kötelező minimális éves futásteljesítményben, mellyel az éves minimális futásteljesítmény csökken.

Új autóbusz: a rendszerbeállítás időpontja előtt legfeljebb hat hónapnál nem régebben, első alkalommal Magyarországon forgalomba helyezett autóbuszok. Az autóbuszoknak érvényes magyarországi műszaki vizsgával, forgalmi rendszámmal kell rendelkezni. A forgalmi engedély hivatalos feljegyzések rovatának tartalmaznia kell az útkímélő tengellyel kapcsolatos bejegyzést, valamint olyan bejegyzést, amely alapján az autóbusz alkalmas közforgalmú személyszállítás végzésére.

A forgalomba helyezési kérelem benyújtása előtt az autóbusszal megtett út kizárólag a gyártásra, az üzemi próbára, illetve a Magyarországra történő leszállításra legyen visszavezethető, amely nem haladhatja meg az ezer kilométert, az Ajánlatkérő első alkalommal történő megfelelőségi ellenőrzésekor.

Az összes új autóbusznak egységes gyártmányúnak és/vagy egységes kereskedelmi névvel rendelkezőnek és egységes arculatúnak, gyártmányon belül pedig egységes típusúnak kell lennie.

A járműveknek és az összetételének a teljes szerződéses időszakban meg kell felelni a mindenkori helyi közösségi közlekedésre vonatkozó jogszabályoknak.

Nyertes Ajánlattevőnek a járművek külső arculatára legalább 3 különböző változatra kell ajánlatot tennie úgy, hogy abban szerepeljenek (de nem feltétlenül alapszínként) Debrecen városának színei (kék, sárga). Az arculati terveket színesben, a jármű minden oldalát bemutatva, a szerződéskötéshez kell bemutatnia a nyertes Ajánlattevőnek.

Használt autóbusz: 100 %-ban alacsonypadlós és/vagy alacsonybelépésű, városi kategóriájú, dízelüzemű, alacsony káros anyag kibocsátású motorral és automatikus nyomatékváltóval rendelkező, függetlenül szabályozható utastéri és vezetőtéri hűtő és fűtő berendezéssel ellátott, a kerekesszékkel közlekedő utasok fel- és leszállására is alkalmas autóbusz. A használt autóbuszok gyártási időpontja 2008. év előtti nem lehet, valamint a felajánlott autóbuszok átlagos futásteljesítménye nem lehet több, mint 900 000 km, ezen paramétereket az Ajánlatkérő a járművek rendelkezésre bocsátása előtt fogja vizsgálni.

A használt autóbuszok legfeljebb három féle gyártmányúak és/vagy három kereskedelmi névvel rendelkezőek lehetnek.

A fentiekben meghatározott ütemek kezdő időpontjához képest legalább két héttel korábban, a rendelkezésre bocsátandó autóbuszokat a fenti ütemeknek megfelelő darabszámban és összetételben biztosítani kell az autóbuszok tervezett tárolási helyén.

Rendelkezésre tartási diszpozíciót a dokumentáció tartalmazza.

A fenti mennyiségek a forgalmi feladat ellátásához szükséges maximálisan rendelkezésre bocsátott darabszámokat jelentik opció és műszaki tartalék nélkül."

 

trizs77 Creative Commons License 2020.12.23 -2 3 11810

A debreceni polgármester önállósága Kósától, ott ér véget, hogy saját maga dönthet arról, hány cukorral issza a szolgálati kávéját.

 

 

Előzmény: torqmatic (11808)
trizs77 Creative Commons License 2020.12.23 0 0 11809

Neked mások az információ forrásaid.

Ennyi.

 

 

Előzmény: torqmatic (11808)
torqmatic Creative Commons License 2020.12.23 -1 1 11808

Olvasni, olvasni, olvasni...

 

Ott van feketén-fehéren, hogy NEM egyszerre akarták lecserélni az összes buszt. És csak mellékesen megjegyzem, hogy már évek óta nem Kósa a polgármester.

 

Amúgy azt tartom reálisnak, hogy elkúrtak valamit, például nem vették figyelembe, a már itt lévő Conectókat, vagy a jövőre beszerezni kívánt elektromos buszokat, de gondolom hamarosan ismét kiírják majd a javított verziót...

Előzmény: trizs77 (11803)
marky-511 Creative Commons License 2020.12.22 0 1 11807

Lesz egy kis kontraszt ahhoz képest, hogy már csuklóst is láttam 39-esen :D

 

Anno a 40-es volt ilyen a Volán idejében. Egyszer midi merci, máskor csuklós Neoplan. Mikor mi felesleges.

Előzmény: Törölt nick (11806)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!