Pedig de. Én nem vagyok mérnök, sem kivitelező, de nálam csak akkor vannak szagok (egy ideig), ha a dolgomat végzem||végeztem...
@fejes.i: Van az a mennyiségű tudatmódosító szer, aminél bekövetkezhet az ilyesmi. :) De szvsz. akkor a kivitelezőnek kellene megemlíteni a megfelelő helyen, hogy "baszdmeg, ez így szerintem nem lesz jó, járjatok utána!".
@Paco: Nem akarod tudni, hogy hány helyen eltért a kivitelezés a tervektől, mindenféle hirtelen ötletek miatt*. Például a 'recepció' világítása első körben úgy volt felkapcsolható, hogy körbe és karikára felmentél az emeletre (~30 méter kerülő), majd bementél az xyz helyiségbe, s ott a kapcsolót felkattintva... Az xyz helyiség világítása meg odakintről, két méterrel arrébb, a másik ajtón is túl kapcsolható...
*Túl sok volt az ötletgazda, és kevés az olyan ember, aki érti is és olvasni is tudja a rajzokat. Sőt mi több - kivitelezni is tudja...
Szerintem larajzolhatta azt hogy az összefolyóba vezessék. De a kiömlő ágba a bűzelzáró alatt.... Aztán aki a csövet fektette valószínűleg nem mérnök volt, de még kőmérges vagy vízvezetékhergelő sem, hanem félrészeg segéderő. Oszt "így adta ki", a teljesen részeg főnöke meg asszonta, " jóvanazúgy Józsikám, úgyse mi fogunk itt szarni".
Kedves Roland! Legyél te is kreatív, legyél te is mérnök, és tervezz bátoran a leendő fürdőszobátokat! Még nem késő módosítani! :D
Ma rájöttem arra, hogy miért is van húgyszag mindenhol is a vadonásúj műhely étkezdéjének a környékén. Most vagy a tervek voltak alapból szarok, vagy szartak mindenre is a kivitelezők és az AHS szabvány szerint dolgoztak... Adott ugyanis kettő piszoár, egyenként egy-egy bűzelzáróval. Ezeket közösítették és belevezették egy padlóba betonozott bűzelzáró beömlőjébe (halott f@**án vizesborogatás effektus). Ott meg megáll a húgy és terjeng mindenfelé a szaga - vagy 40-50 liter vízzel leöblítjük az egyszemű végeredményét pissantásonként, hogy ne legyen pisaszag . Hát emberek az ilyen állatok, akik mindezt megalkották? :/
Persze csak nálam nincs indok igazából az AWI-ra, mert nincs olyan feladatom. Általában valamilyen legegyszerűbb értelemben vett fém szerkezet készül általam, ami végeredményben lehet összetett, mint egy mogyoró seprő gép, de akkor is egyszerű anyagokból van és nincs vele szemben különleges elvárás.
Ha valamiért lenne olyan igény, amihez indokolt, akkor nem lenne RETTENETESEN drága, több olyan eszközöm van, ami drágább, mint egy argon palack + reduktor+ pisztoly.
Ezer felett szereltünk már be, talán megmozdul egy kicsit a csempe is- de ezeket a moskat naaagyon sokat használták.
Több munkánál le kellett szilózni utólagosan. Ki volt kenve folyékony fóliával, fel volt vezetve rá egy spéci szigetelő is, amit a folyókához adtak. Fésűzve volt a ragasztó a burkolásnál. Nem áztak be, csak látszott, hogy az zuhany egyik szélen megjelent a víz.
Pár éve áttértem a kompozit tálcákra, egy jó folyóka is van 120 euró.
Értettem, hogy mit linkeltél, meg azt is tudom, hogy emez tud(na) AWI-t, de ahhoz még kell egy hegesztő árát meghaladó újabb beruházás, + a használata is eszi az argont.
Ja, Lidl. Az "zöldségest" nyilván képletesen értettem, de hogy MMA elektróda tényleg minden barkácsboltban van.
De könnyen igaz lehet, hogy a porbeles technika amúgy jobb.
Talán ha gondoltam volna rá, olyant választok - mert miért ne? Ám nem gondoltam. Kívül esett a horizonton...
"AWI-t nézegettem, de rá kellett jönnöm, hogy nálam olyan igényes feladatok nem igazán fordulnak elő, amihez megéri az AWI."
Ebben az a poén, hogy az amit vettél az tudja a lift TIG módot (koppintós AWI ;) ), csak pisztolyt kell venned hozzá.
"Amúgy meg MMA elektródát valamilyent a zöldségesnél is kapni, porbeles huzalt nem tudom."
Ebben meg az, hogy amit linkeltem neked az alapvetően ugyanúgy MMA, azaz pálcás. Adnak is hozzá rendes elektródafogót is. Csak van benne előtoló, meg tekercsnek hely, így lehet vele MIG-ezni - de mert nincs gázszelep így csak porbelessel.
Erről eszembe jut, hogy vettem egyszer öntvényhez pálcát. Hát persze borzasztóan nem tudtam vele hegeszteni. Aztán azt a darabot megcsináltam lánggal, réz + borax segítségével.
Konkrétan egy régi Stanley gyalu lever cap izéje törött szét, azt hebrákoltam össze.
Igazad lehet - bár ez meg sem fordult a fejemben, egyáltalán nem ismerem a porbeles huzallal hegesztést.
Tudok róla, hogy létezik, de semmi több.
AWI-t nézegettem, de rá kellett jönnöm, hogy nálam olyan igényes feladatok nem igazán fordulnak elő, amihez megéri az AWI.
Porbelesre nem is gondoltam.
De nem, a 140 A nem hiszem, hogy kevés lenne. Nem nagyon emlékszem olyanra, hogy 120A felett hegesztettem volna és az már talán 15 mm-es laposacél volt.
És ha az előző 30 évben, amióta hegesztek, ez nem fordult elő, eztán sem tartom valószínűnek, hogy tankhajót kellene hegesztenem ;-)
De most egy darabig ezzel elleszek, nem is töröm a fejem a porbelesen.
Amúgy meg MMA elektródát valamilyent a zöldségesnél is kapni, porbeles huzalt nem tudom.
Bár rendszerint okoz problémát az is, amikor bázikus elektródát akarok venni, na az sincs mindenütt, pedig az sokkal hétköznapibb dolog...
Kicsi helyiség lévén ragaszkodtam ahhoz a jobb helykihasználhatóság miatt, hogy ötszögletű legyen a zuhanyzó, nem négyzet. Van a rendelt kabinnak gyári tálcája, de az nagyon nem bejövős :) Különösebben nem néztem utána egyéb tálcáknak, kicsi esélyt látok rá, hogy pont olyan méretet találok készen, meg aztán eleve az "építetthez" húzott a szívem :)
Az esés kialakításától nem félek, már megcsináltam az aljzatot, benne van az esés, már "csak" szépen ki kell burkolni aztán azzal nem lehet gond. A burkolat alatt ki lesz kenve folyékony fóliával, a sarkokba körbe hajlaterősítő szalag kerül, innentől a víz szivárgástól sem félek különösebben.
A folyóka már benne van az aljzatban, annak van egy műanyag pereme, ami bent van a burkolat alatt bő egy centit. Ha ügyesen burkolok és utána ügyesen fugázok, szilózok, akkor ott sem szivároghat be sok víz.
Én is azt gondolom, hogy a windows-ban van a hiba, mert asszonypajtás laptopjára minden varázslat nélkül tudok csatlakozni a régi módon.
Egy idő után már nem is számoltam, hányféle mtp drivert raktam fel, 6-8 biztosan volt. Mindegyiknek van egy közös tulajdonsága: semmit nem változtatott a helyzeten. Volt amelyik telepítés helyett közölte, hogy hiányos a valami a fájlban, a másik meg telepítés után közölte, hogy nem indítható. A laikus elméletem az, hogy valami letilt valamit valahol valamilyen biztonsági okból. Minden esetre biztosan nem vagyok egyedül ezzel a problémával, mert komoly irodalma van a neten számos megoldási javaslattal, amiket persze hiába próbálok. Van olyan is, hogy mit kéne átírni a registryben. Én minden esetre nem értem, miért jó ez így.
Gondoltam egyet és a tesómra ráhagytam a régebbi - pár éves - Iweld inverteres hegesztőmet. Időnként vannak kósza ötletei, hogy hegeszteni akar tanulni, akkor elkéri a hegesztőmet, ami azért baj, mert aztán nála van két hónapig és nem is csinál vele semmit, ha meg nekem kellene hirtelen. én se tudok.
Szóval ezt az állapotot megszüntettem és vettem magamnak egy kicsit jobbat, ami még szintén erősen kezdő kategória.
Amit odaadtam, az is hozza, hogy inverterrel könnyebb a kezdőknek, mint a régi trafóval, meg kapott hozzá egy új automata fejpajzsot. Jó lesz az így.
Mondom, ez még erősen a "hobbi" kategória, dehát én nem haladtam meg az előző képességeit sem.
Tegnap kicsit kipróbáltam, annyit tapasztaltam, hogy bázikus elektródánál egészen barátian működik a "hot start" funkció, könnyebben tudtam ívet indítani és ritkábban szakad meg közben.
Próbaképp vágtam hirtelen rosszul 45 fokban 2mm -es falú zártszelvényt, mert ez mindig macerás dolog. Az egyik illesztésnél vagy 4 mm hézag volt rögtön, azt különösebb izzadás nélkül be tudtam foltozni vele, minimumra kapcsolva előtte az "arc force" funkciót.
Persze nem ez a cél, de jó anyagot jól előkészítve nem nehéz, ilyen hülyeségeknél jön ki, hogy amatőrnek milyen jó is tud lenni az a pár fícsör, amit beleraknak már ezekbe az alapszintű gépekbe is.
Az aljzat friss, én csináltam, azzal nem lesz gond szerintem. A falon eddig is volt csempe, amit levertem, az sem volt teljesen vállalhatatlan (mármint a fal felülete, a csempe rajta az az volt :)), viszont most magasabbra rakom, mint volt. Az eredeti csempe kicsit kintebb állt a felső, burkolatlan síktól, így leverve kb egy síkban vannak, szóval ettől sem tartok.
Csempevágóm saját még nem volt. Mindig kölcsön kértem, de azok eléggé leharcolt, régi, újan nem prémium darabok voltak. Volt, hogy bosszankodtam velük, de alapjába véve egészen vállalható produktumot tudtam kihozni velük.
Az új vágót tavasszal vettem, a teraszomat ahogy megemeltem és kicseréltem a korlátot, oszlopokat kellett betenni, kellett pár lapot cserélnem, vágnom. A fürdő már akkor is tervben volt, szóval úgy voltam vele veszek egy sajátot, a két munkán tuti behozza az árát. Pár greslapot vágtam vele, az eddigiekhez képest valami meseszerűen vágott, úgy gondolom ezzel nem lesz gond. A kereke nem kóvályog össze-vissza, tud egyenest vágni :)
Ahogy látom, amúgy a vágás milyensége is olyan, mint a famunkánál. Pontos mérés, pontos jelölés az alapja, ha az jó, akkor a vágás, még ha kicsit csipkés is (de egyenes), azt csiszolással szépen lehet javítani, éles vágott csempét meg úgyse rak fel az emberfia (hacsak nem épp be a sarokba...).
Amúgy tegnap jött a villanyász, átkötötte a lámpa vezetékeit. A mennyezet az karton, abba pattintós LED lámpákat vettem, 3 darabot (2 az üres tér fölé, egy pedig a zuhanykabin fölé). A terv a fejemben megvolt, ez volt a vágyam, de hogy milyet kellene, honnan, mekkora teljesítményt, azzal teljesen elvesztem. Bementem a helyi villanyos boltba szaktanácsért. Ott sikerült teljesen összezavarni :) Hány négyzetméter, hány LUX, milyen IP védettség, milyen szórási szög... Aztán otthon nyugodtan nekiültem és a szerzett információk birtokában elkezdtem olvasgatni, keresgélni. Először megállapítottam, mennyi LUX kell nekem (van ám ajánlott érték minden helyiségbe). Aztán kerestem ezt elérő (sőt kissé túlteljesítő) lámpácskákat, megfelelő szórási szöggel, IP védettséggel. Aztán berendeltem és sűrűn imádkoztam, hogy jó is legyen. :) Kiderült, hogy helyes volt a számítás, bár még nincs fent a fehér fali csempe (ami biztosan világosít még a téren) már így is elégséges a fény, teljesen meg vagyok elégedve. De igazán csak akkor voltam elégedett, mikor a kedvesemet lehívtam és megmutattam neki, ő pedig vigyorogva, bólogatva csak ennyit mondott: "Menőőőő" :))) Az élet apró örömei :)
Viszont a hétvégére tervezett burkolás biztosan elmarad, hiszen jelenésem van szombaton Izsákon, rendkívül fontos hobbiasztalos ügyben :)
Jó néhányszor burkoltam már életemben, padlót, falat is.
Az a tapasztalatom, hogy a jól előkészített felületre burkolásnak nincs párja. Meg lehet csinálni rossz felületen is, de sokkal-sokkal macerásabb. Több ragasztó kell. Sokszor vissza kell szedni. Nagyon-nagyon időigényes szépen rakni egyenetlen, hullámos, nem vízszintes, nem függő felületre.
A jó csempevágó a barátod. Először volt nekem ócska, kizárólag íveset lehetett vágni vele. Gres lapot meg akármilyenre. Utána inkább béreltem egyszer-egyszer profi vágót, megérte.
Most van egy normálisabb, de ha vége itt a háznál a bulinak, sztem eladom a jófogáson, mert annyira azért nem szeretem.
Az sztem tökmindegy, hogy előbb a padló vagy előbb a fal. Annyi talán a különbség, hogyha előbb rakod a falat, akkor nem számít, mennyire követed az aljzatot, mert majd a padlólap eltakarja, hogy az alja ilyen-olyan. Azt már sokan írták, hogy nem teljes csempével érdemes kezdeni-érkezni minden élre-sarokra. Fél meg 1 centit vágni szívás, a teljes csempénél meg biztos az lesz.
Most pl van nálam egy kis wc, aminek még az oldala nincs kicsempézve. A fal minősége gatya, le kellett volna verni tégláig. Ha lenne tégla, de szabálytalan sárba rakott kövek vannak. Szóval attól tartok, hogyha rácsempézek, akkor az több szempontból nem lesz jó. Rá fogok ragasztani a teljes faldarabra kartont és arra csempézek. Tisztább, szárazabb érzés lesz. A fal tökéletesen száraz, azzal nem kell foglalkozni, de részint összevissza a síkja, részint "kopog" itt-ott, vagyis nem nagyon tapad helyére.
Sosem kérdezett ilyet, csak tölt. Fejlesztő módban be lehet állítani, melyik legyen az alapértelmezett, természetesen ott be van állítva a fájlátvitel, de hiába.
Valami letiltja a kapcsolatot a windows-ban, gondolom, és elképzelésem sincs, mi az, és miért csinálja.
Nekem ahányszor rádugom kábellel a telefont a gépre, kérdezi mit akarok csinálni: csak tölteni vagy adatátvitel is lesz? Nem lehetséges, hogy megjegyeztetted vele azt, hogy csak töltés, és ne kérdezzen rá többé?
Szóval második sor fix. Alá a sort ékelgeted, hogy a második aljával fusson az első teteje. Majd még a padlót is síkban rakod, hogy a találkozás szép legyen.
Szemben azzal, hogy eleve síkba rakod a padlót és méricskélés nélkül, esetleg minimális ékelgetéssel megy rá az első sor fali.
Nekem ez utóbbi valamiért hatékonyabbnak tűnik :)
Nincs a leghosszabb fal 2 méter, azaz 3 1/3 lap. Ha ezt nem tudom egyenesen, vízbe felrakni, akkor kár is hozzáfognom :)
Ahol alacsonyabb a padló, ott vastagabb ragasztó kell. Ha van 6mm eltérés, akkor a magas részen 6-os vassal húzod a ragasztót, az alacsonynál meg 10-essel, és ha szükséges, a padlólap alját is megkened 6-ossal. és ha jól dolgozol, a padló vízszintes lesz. tudsz igazodni a falon lévő csempe aljához, mert az elvileg körbe vízszintes.
A másik érv a második sorhoz, akármilyen magasan kezded el: van a falon egy egyenes léc, és arra csak rakosgatod sorba a csempét, szép egyenes lesz, méricskélés nélkül. És az nagyon jó érzés, mikor belenézel a fugába, és 4 méteren nem hullámos. Ha alulra vágott csempét raknál, akkor legalább 4 centit vágj a csempéből, keskenyebbet levágni szívás.
Rosszul fogalmaztam. :) Szóval értem, hogy a legmagasabb pont, így mindenhol aláfér az egész csempe, de csak az van, hogy a padlónak alatta síknak kell lenni. Akkor pedig ha nem vágod az alsó sort (pl nagyon egyenetlen, ferde padló miatt, amit nincs lehetőség kiegyenlíteni), akkor semmi értelmét nem látom a másodikkal indítani. Csomó plusz munka és pont az veszik el, hogy a rossz padló-fal találkozást nem tudod az alsó sor faragásával javítani.
Mint írtam is, nekem ez a második sorral indítás nagyon idegen, biztosan nem szeretném úgy csinálni, pláne nem úgy, hogy majd alá szuszakolom a padlót, és ragasztó vastagság + fél fugányi távolságokat saccoljak, méricskéljek ki előre. :)
Meg nekem valahol sántít is, hogy a legmagasabb ponthoz mérek fel mindent. Ha a legalacsonyabb ahhoz képest 3-5 mm-rel alacsonyabban van, akkor az "világítani" fog a csempe alatt, nem?
Diagonált egyszer raktam, azt is kényszerűségből, mert a helyiség meglehetősen nem hasonlított a téglalapra. Rengeteg vágás, csak négyzet padlólappal néz ki (szerintem) jól, ha nem muszáj, akkor azt nem erőltetem. Fa mintás, hosszú lappal meg el se tudom képzelni. Szóval az sem pálya.