Ma már nem annyira fizikailag, hanem inkább a stressz az ami kifáraszt.
A legnehezebbnek a városi buszvezetést tartom.
Mindegy melyik országban vagy melyik nagy városban, de a városi-helyi menetrendszerinti autóbusz a legkicsinálóbb.
A helyközi buszokon való dolgozás a közforgalmú szegmensen belül, a legnyugodtabb.
A távolsági a maga kétnaponkénti 450-600 km-vel már megerőltetőbb.
Nem annyira a km növekmény miatt, hanem mert csak el kell menni 220-300 km-t és még aznap vissza is kell jönni, több megyén vagy esetleg országhatáron át.
A másik véglet - ami már vagy nincs vagy alig - a nemzetközi buszozás.
Az komoly járat lehetett, amúgy hálás is vagyok a sofőröknek, hogy biztonságosan vezetnek főleg az autópályán, egyikük szakadó esőben éjszaka biztonságosan vezetett
Meg az összes buszra ki kellene terjeszteni az elővételes jegyvásárlást, nem csak a Bp-ről indulókra, hanem az összes vidéki országos járatra. Nem is értem, mi akadálya...ha vonatnál lehet!
Jobb, hogy 1-2 1092-es busz nem érinti Kiskunfélegyházát és Kecskemétet, logikusabb döntés lenne az, ha Makóról, Hmvhely.-ről, Orosházáról, Szentesről és Csongrádról Budapestre és vissza expressz járatok indulnának KIskunfélegyháza és Kecskemét érintése nélkül; Kecskemétről Budapestre és vissza 1080-as expresszjáratokat kellene indítani, ahova szigorúan előre megváltott jeggyel lehessen utazni, meg az összes expressz járaton
A 65+ kriptaszökevények a másik, akiknek azonnali hatállyal el kellene törölni az ingyenes utazását. Nem azt mondom, hogy teljes árat, de 50 százalékot az fix, hogy fizettetnék velük.
Arról nem is beszélve, hogy szemtelenek, tolakodnak és még fel vannak háborodva, ha valaki le mer melléjük ülni... Mint amit multkor is irtam nektek. Szerencsétlen hölgy levakart ülni a kriptaszökevény mellé, aki közölte : hát csak akkpr, ha nincs máshol hely. Na megmondtam ám az ingyen utazó banyának finoman hogy ingyen utazgatva fogja be a po... t.
Eszembe is jutottak az "okosságaid", amikor a héten egyik nap még éppen utolsóként még felfértem a 1486-os Pécs-Békéscsaba buszra ("fillérbérletes" diákként, munkába menet). Megszámoltam, a cca. 50 főből rajtam kívül 6(!) ember volt aki nem nyugdíjas volt. De természetesen, a fillérbérletes diákok miatt nincs hely sehol.
Egyetlen egyszer számoltam tételesen, talán áprilisban. Teljes áron olyan 60 ezer lett volna :) És akkor általában a heti 2 nap működött, hiszen munkám mellett csak a hétvége volt szabad. De nyáron hál Istennek több mint egy hónap pihi...és buszozás :)
Másik kérdésedre válaszolva, 50 százalékos kedvezményre alapból jogosult vagyok, ob előtt is azzal jártam vagy 15 évig :) De ez így sokkal kifizetődőbb valóban még a teljes árúval is :)
Pont ezen gondolkoztam én is mint amin Mr. SziD topictárs, na meg ugye lehet itt szídni a fillérbérletes diákokat, de ha belegondolok, nem tudom mivel rosszabb egy a nyári szünetét élvező diák Balatonra való utazása annál, mint hogy te itt ilyen-olyan köröket csinálsz céltalanul. Szerintem semmivel nem rosszabb, és nézhetjük úgy is hogy épp te vagy az aki foglalja a helyet fölöslegesen a buszon, hisz semmi célod nincs. Nincs azzal probléma ha az ember szeret buszozni és megy, de semmivel nem vagy jobb egy diáknál hiába teljes árú a bérleted.
Igyekszem minél valtozatosabb napi köröket csinálni a teljes árú ob-mel
1. kér(d)és: Egyszer számold már ki és írd le ide, hogy mennyibe kerülne egy tetszőlegesen kiválasztott havi utazgatásod teljesárú jeggyel. Rá fogsz jönni, hogy a teljes árú bérlet is aprópénz, fölösleges a diákokra köpködnöd, csak mert neked nem jár az olcsóbb.
2. kérdés: Ha nem lenne országbérlet, ugyanígy utazgatnál a semmibe?
Nem Siófokot, hanem a Hévízet csinálja csak késett a sok országbérletes miatt. Holnap is az megy, reggel gyere Szegedre minél korábban sorbaállni. Tuti tömeg lesz...
Mi a miskolci busszal jöttünk ma, azzal egyidőben láttunk a 4-es kocsiálláson egy Mercedes buszt, amire akkora tömeg várt, hogy az 5-ösön is álltak az emberek bőröndökkel, táskákkal. Szerintem 30-40 ember biztosan nem fért fel rá.
Tegnap nekem meg Siófokon volt szerencsém látni érkezőben 11kor...még csak szerda és már full teltház volt. Most szombaton azért kíváncsi leszek...Balaton Sound, Siófokon Azahriah koncert, Lellén fesztivál. Kíváncsi vagyok, hányan ragadnak Szegeden :)
Érdekes koncepció lenne. Véleményem szerint mind a két járművet csak donorként lehetne hasznosítani. Az NKG-749 csúnyán megégett, úgyhogy abból, csak a busz elején található, nem hőkárosult elemeket lehetne felhasználni.
A kettőből megpróbálnak egyet csinálni. A 749 eleje levág átrak 738-ra. De ezt a Scania Magyarország Kft végzi, hogy ha lehetséges és kapnak engedélyt.