Igen, a románok adták nyugatra a háromajtósat, a Citroen az ötajtósat. ( Mint ahogyan a lengyelektől jött a nyugati FIAT 126 vége is ) Csakhát a szoci országokban is elkelt volna az ötajtós is.
Elég szomjas volt a kis boxer, háromajtós kiasutó létére. Az ötajtós eredeti Visa meg maradt Citroenben, nem készült Olcit verzió. Pedig szociban többnyire a családok vettek autót.
A Dacia sokkal ígéretesebb volt, csak jól elsilányult.
1982 környékén próbakocsi járt magyarországon, de én úgy emlékszem, hogy csak a rendszerváltás idején forgalmazták kis darabszámban. És azt a keveset is visszavitték romániába 90 után.
Egy ilyen ritkasággal találkoztam. Mivel elmúlt már 30 bemutatom itt. Még egész jó állapotnak örvend a legtöbb korabeli japán típushoz képest, akik már elrohadtak és eltűntek.
Sokat nem mennek vele, de nem egy garázsban tartott autó.
technológiai oldala és költségvonzata is van ennek.
a mai motoroknál inkább hőálló acélt használnak ami csak barnul kissé de nem rozsdásodik. így csak a formázást kell elvégezni és kész a darab, nincs utólagos felületkezelés...
A krómozás a környezetre és az egészségre is rendkívül veszélyes munka. A régi technológia környezetvédelmi okok miatt ma már nem használható, az új meg az általad említett eredményt hozza. Erre a motorra kicsit sem vigyáznak, a múlt héten még állt rajta a hó ennek ellenére a sok krómozott alkatrésze jó állapotú. De ha megnézel egy Bogár vagy egy Zsiguli lökhárítót ott is ezt tapasztalod, szinte elpusztíthatatlan.
A másik ok az lehet, hogy a korabeli japán motorok dupla falú könyökcsövekkel készültek, úgy tudom zajcsökkentés miatt, de a hőterhelésre is jó hatással lehet. Ma már ilyesmi a költségek miatt elképzelhetetlen.
Kérdeznék Tőled: az miért van, hogy az ember megnéz egy 30-40 éves XJ,XJS, vagy CB- CBF -CBX-et és mindegyiken, ha kicsit is vigyáztak rá, ilyen szép krómozott leömlőket lehet látni, maximum kicsit lilásra égve, ha meghajtották őket, ma meg a legdrágább új motorok többségén is rozsdás, csúf csövek vannak, esetleg a legjobb esetben is csak egy krómozott kamu fedőlappal eltakarva?