T. Fórumtársak! 2017-vel induló időszakból tud valaki Mo-on olyan i30 kombiról, amelynek a csomagtér padlólemeze gyárilag legalul, a pótkerék felső síkján található? Köszönöm.
Én is kaptam egy 10-es csavart kiköszörülve, négyzet alakú alátéttel, amit kiszedtem, de csak három nap alatt engedett le a gumi. Persze a gumisnál nem találtuk meg a lukat. Venni kellett egy másik gumit, de ugyanolyat már nem kaptam, ezért kettőt kellett venni, hogy egy tengelyen egyforma gumi legyen.
...aztán ki tudja, hogy nem béreltek fel egy vadkant Zrinyi megölésére a bécsi kamarillánál fel egy bitang suhancot, hogy csavarozgassa a gumikat a környéken...
Ehh, második alkalom (az i30-al első), hogy ugyanígy szopok be csavart :/
A TPMS szenzor még nem jelzett be, csak hallottam lehúzott ablaknál, hogy valami csattog, gondoltam valami kavics szorult a barázdákba, hát nem, mintha valaki frankón beletekerte volna. Melőhely mellett szerencsére itt egy gumiszerviz, az előző uggyanilyen defektet is ők csinálták....
Nem a motor felé távozik a fagyálló, hanem a tágulási tartály nyitott, és ott tud elpárologni. A képeken jól látszik, hogy a fedélen van ugyan gumitömítés, de a tartály nyakán van gyárilag egy furat is, ahol eltud folyni a felesleges folyadék "üzemzavar" esetén, anélkül, hogy a fedelet kellene lefeszítenie magáról.
Mivel hidegen és melegen eltér a folyadékszint a tágulás miatt (a fotókon az alacsonyabb szintet hideg motornál fotóztam, a magasabb szintet ~20km után, meleg motornál), eleve minden meleg-hideg ciklus estén kinyom valamennyi gőzt, és ez használattól függően pár hónap alatt lassan, de folyadék veszteséggel jár. Valószínűleg ezért írja a gyártó, hogy időnként ellenőrzni kell a szintet és ha szükséges, utána kell tölteni.
Láncnak nálam nincs hangja, hidegen is halk a motor, de ennyi idősen nem is lenne normális.
Üdv ! Én feb. 7 vettem át az 1,5 Dpi sw-m ,de nekem nem fogy a fagyálló folyadék ,filc tollal bejelöltem a tartály oldalán (hallottam Én is a vétel elött erről) és szépen tartja a szintet !Amúgy nem a motor felé távozhat hanem simán párolgási veszteség ,mert ahogy néztem valami gagyi kupak van rajta ,amit mindig megnézek ,hogy nem e mozdult el !:-) Szerintem.
Igen, érezni mellette melegen fagyálló szagot. Hidegen és melegen eltér a szintje a tartályban. Hidegen minimumon volt, melegen pedig pont félig a jelölések között. Három hete öntöttem bele desztillált vizet, talán két deci ment bele, és így melegen maximumon van, hidegen kb. félig. Mivel nyitott a tartály, és a nyakánál van egy furat is, gondolom a forró folyadék tud párologni (és a por is lassan, de folyamatosan be tud jutni...), pár havonta ellenőrizni kell. A manual -ja javasolja is, az olajfogyást szintén írja (az még nem fogyott és inkább sárga, mint barna).
Csatoltam képet, ~10km -el a megérkezés előtt fotóztam, a garázsba betolatva 4.0 volt. Debrecen-Nyíregyháza, OMV 100 -as, normál forgalom.
Eddig kétszer mértem kúton, a blokk alapján 42l ment bele szinte decire pontosan, ~890km -t ment vele mindkét alkalommal, ami 4.7l/100km. Ebben volt autópálya, egy kevés klíma, és rövid városi bevásárlások.
Az még akkor is igen szép, mondhatni mesébe illő fogyasztás, ha a valós ennél 1 liter/100km-rel több...hogy csinálod, héliummal töltött cipőt hordasz a jobb lábadon? :)
Üdv ! Csak a lóerő csökkent ,állítólag nyomaték maradt ! Minden maradt a régiben csak szoftveresen vettek vissza a környezetvédelemi megfelelés miatt ! Full digitális lett a szinta minden a beltérben (klíma kivétel) ,világítás is full led stb.! Mindez plusz kb 1 millióval hosszabban ! Szuper autó amúgy szerintem. Annyi hogy ha körbenézel lehet még találhaszt 110 lovast régi áron (pár napja még valahol láttam .:-) Remélem pontosak az infóim !
Sziasztok, az új i30 96 lóerős DPI motorja miben különbözik a 110 lóerős korábbi változattól? Nyomatékból is visszavettek (139Nm vs. 144Nm). A szigorúbb környezetvédelmi normáknak való megfelelés miatt lett vajon visszafogottabb, vagy kiderült talán időközben valamilyen konstrukciós hiba és a motor élettartama növelését olcsóbb volt mechanikai áttervezés helyett szoftveresen lefojtani?
A 110 lóerős változat ~50km -es, vegyes szakaszon, normál használat mellet, keveset előzgetve 3.9 - 4.1 l/100km -t fogyaszt óra szerint, ami elég gazdaságos bejárásra, környezetvédelmi szempontból ezt nehéz fokozni.
Velem előfordult már hogy a parkolóban más autóját akartam kinyitni, mert össze tévesztettem az enyémmel. Valami egyedi megkülönböztető kell, de egy idő után már rájövök, hogy nem is ezt a mintát kellett volna rá tenni, hanem egy másikat. A tetejére kell, mert azt messzebbről látni, hogy merre keressem a parkolóban.
Ugye minden hajtásláncnak megvan az a profil, ahol nagyon adja, ahol mondhatni optimálisan tud(na) működni legyen az egy alulmotorizált szívódízel, vagy egy túlfújt versenymotor, vagy bármi közte (hibridek és elektromosak is).
Ma olyan országút-autóút szakaszon közlekedtünk oda-vissza, ahol a körforgalmak 500 méterekre-egy kilométerekre követték egymást.
Forgalom csak pont annyi volt (tehát nap közben), hogy motoszkált a kisördög bennem is, meg az 1.0 DCT-ben is.
Szó nem volt padló gázokról, csak úgy kacsintósan, betyárosan. ;-)
Olyan hamisakat harap a motróka, olyanokat pakol a váltó ezekhez a kigyorsításokhoz...!
Megint ott tartunk, mint a Nagypolákkal, meg az Albeával, hogy ritkán közlekedünk azokon az adott konfigurációra "dedikált"szakaszokon, ahol kifejezetten autózásélmény akár ezekkel a hétköznapi közlekedési eszközökkel is mozogni, pörgetni :-(
Ehelyett szalagmunkára fogjuk be a bohém életművészt.
Mint kiderült, kibérelhető a verda, beraktam a képet a cseh fácsés i30 csoportba is (9000+ taggal bír éppen), ebben persze vannak marketingesek meg egyéb módon a Hyundaihoz kötődő tagok is, pár percen belül jött is a poszt linkkel, hogy utolsó szezon és még vihető:
...ha előbb tudom, lehet, inkább kivettem volna fél nap szabit és rászántam volna azt az 1500 CZK-t és ebben töltöttem volna az ügyféltérben várakozás alatt VPN-en keresztül melózás helyett :)
Mint írtam korábban, az ismerős 1.5 T-GDI, lágyhibrid mentes, kézi váltós kombi Ceedje autópályán gyakorlatilag ugyanannyit fogyaszt, mint az én kismotoros automata I30-am.
Hangosabbnak hallottam, mint az enyémet, de ahol nem kell gépészkedni, az eleve csendesebbnek tűnik, ráadásul az övén akkor még nem volt alváz és üregvédelem, és ugye én "csalok is" azzal, hogy nekem - ez tudatos rétegrend; az egy időben bőszen űzött hangfal építés, szobaakusztika hobbinak köszönhető, hogy a gyári szőnyegek felett van még egy gumi szőnyeg és afelett még egy filc vagy mi (filléresek az Auchanból), plusz a csomagtérpadlóra is van téve még egy filc - méricskélve is sokat csendesít az autón...
Pedig a három hengeres motor hangja, hogy úgy mondjam - mindenképpen jellegzetesebb.
Vasárnap délután elvittük az apóst megint egy 160 kilométeres vidéki körre, ezúttal úgy közlekedve, hogy Szemere és Büttös között átlásson az államhatárt jelentő útról Szlovákiába.
Már annyira be van akácosodva, hogy vagy két helyen lehet átlátni tűrhetőbben.
Magyországon szikrázó napsütés és eszméletlenül nyomott, magas páratartalmú levegő, tehát a csak 23 fok ellenére klímáztunk.
(Ennyire fullasztó levegőn szokott az E-Golf a klíma bekapcsolása után 70 kilométerrel kevesebb becsült maradék hatótávot kiírni - nem is tévedve.)
Úgyhogy a múltkori kettő kiruccanás 4.2-es kijelzett fogyasztása helyett 5.2-t írt ki - ugyanolyan dinamikával.
2-4 decivel többet még autópályán sem evett eddig klímázva.
...mert Szlovákia viszont úgy nézett ki 180 fokos látótérben - szinte éles kontraszttal -, mintha Mordort látnánk a Gyűrűk urából.
Tehát ahogy a híradókban szokták mondani a sokszor nem is szemtanúk:
Éppenautóztunk arrafelé és olyan feketeség volt, mintha ott már éjszaka lenne, világvége sűrűségű, dézsából öntött zuhataggal. Ilyet én még életemben nem láttam. Pedig már megéltem 54 évet!
Ugye, hogy így szokták a riportalanyok? ;-)
Poénosnak szántam, de tényleg ez volt.
Aztán ez éjszaka ez benyúlt Magyarország felé...
Hajnali fél kettőkor arra ébredtem, hogy minden bizonnyal a gazdálkodó barátom 4 db 507 lóerős Claas Lexion kombájnja sorakozik előttünk járó motorral, meg felkapcsolt munkafényszórókkal + az aszfaltot is ilyenkor marja valami géplánc!
Nem égzengés volt, hanem konstans mély dübörgés kísérteties konstans fénnyel.
Tényleg vakmerő kollégám úgy jellemezte, hogy azt hitte itt a világvége.
Pl. a főnököm nagykapujának a lakatját meghajlítva(!) nyitotta szét a vihar.
A tévében is látott károkról nem is beszélve.
Na csak azt akartam mondani, hoy örülök, hogy nem útközben kapott el minket ez az ítéletidő.
Az autóm átvétele előtt sokat gondolkoztam, hogy esetleg - lehetőleg diszkréten - tennék rá valamilyen észrevehetőbb dekort, de az átvétel után ez már elpárolgott több okból is:
- A korszellem - ma már nem divat, mint a hetvenes-nyolcvanas években
A hűtőmaszkon csak pár hétig voltak fenn annak idején, de az ablakok övvonalában és az ajtókon, lökhárítókon még most is megvannak, még ma is rendre azt hiszik, akik nem járatosak az "Albeaológiában", hogy gyári:
...úgyhogy jobb híján a Homasitás ment fel a pár napos tulajdonlás után; nagyon megszenvedtem vele, mert nyeklett-nyaklott az a vacak és a az ajtók domborítása is elég trükkös és a hátsó oldalajtón az arányokkal számolt hossz is túl hosszú lett , tehát másfél centit vissza le kellett róla imádkozni a végéből,
Nem tudom, hogy mitől függ (évjárat és/vagy felszereltség?), hogy "szelepszenzoros" e a defektfigyelés.
A fapados (1.0D CT Life 2022) I30-amban nincs szenzor, csak a fordulatszám különbségekből - spekulál.
Eddig kétszer jelzett be. Egyszer aznapi lassú defektem volt, s ezt idejekorán jelezte (második új autóm, mind a kettő az átvétel után pár héten belül "ajándékozott meg" az extra költséggel)
A második alkalommal egy folyamatosan balra ívelő, várost elkerülő szakaszon jelzett be; a bal hátsó gumiban volt egytizeddel kisebb nyomás.
Után fújtam, azóta sem jelzett be.
A precizitása ellenére nekem a szenzoros rendszer nem szimpatikus; elmondások szerint drágább, problémásabb az üzemeltetése.
A magam részéről köszönöm, hogy megosztottad a történetet.
A napokban elkezdett rakoncátlankodni a TPMS rendszer az autóban. Először elkezdett villogni, majd világítani a sárga TPMS visszajelző, és kijelezte a középső kijelző, hogy TPMS ellenőrzése. Nyomásokat nem tudtam kijeleztetni. Ebből elsősorban nem a szenzorok hibájára gondoltam, hanem a rendszer meghibásodására, mivel a kézikönyv is azt írja, keresse fel a szervizt. (Valahogy nekem logikusan az lett volna a helyes kijelzés, hogy amelyik szenzor rossz, azt a nyomást pl. nem mutatja csak egy vagy két vízszintes vonalat.) Ez a hibajelzés néhány nap múlva eltűnt, ismét normálisan működött a rendszer, a keréknyomásokat is kijelezte. Majd kb. 1 hét eltelte után ismét bejelzett, de csak egy rövid ideig világított a visszajelző lámpa haladás közben, majd kialudt. A menüben a nyomásértékek kijelzése helyett az írta, a megjelenítéshez haladjon. Ez a kijelzés 2-3 napon keresztül fennállt, majd ismét sárga lámpa, TPMS ellenőrzése felirat. Ekkor felkerestem a gumiszerelőmet első körben, mérje már meg a szenzorokat. A jobb első teljesen halottnak mutatkozott, a többi is elég nehézkesen volt érzékelhető a műszere által. Szenzorok cseréje előtt mondja még egyszer mérjünk rá, már a bal első is érzékelhetetlen volt.
Gondoltam megosztom ezt a kis „történetet”, ha más is hasonlóan járna, nem kell egyszerre a márkaszervizbe rohanni, hogy drága pénzért kicseréljék a szenzorokat. Nekem a 4 szenzor cseréje munkadíjjal együtt nem került annyiba, mint 1 db szenzor ára a Hyundaiban. Amúgy az autó egy 2018-as PDE I30, még nincs egy éve hogy nálam van, nem tudom a szenzor mikori gyártású.
AZért a Rio meg az i30 nem feltétlen egy kategória.
Szerintem a Ceed csendesebb mint az i30. Én a belsőben nem látok nagy különbséget egyik javára sem. Ami most nálam van Ceed, az Silver felszereltségű.... az i30-am meg Comfort. A KIA-ban ezüst festett műanyagok vannak, a Hyundai-ban meg krómozottak. A kormánykapcsolók is szinte megegyeznek, minimálisan tér el a design. A menürendszer is ugyanaz...
Hát, nem igazán értem az analógiát. Melyik a VW és melyik a Skoda?
Én örömmel cserélném be egy KIA-ra az i30-at... Ültem egy jól felszerelt, 4 éves Ceed-ben. Ugyan az a padlólemez. Jobb anyagokat találtam benne, nem az a tejfölös doboz műanyag mint a Suzukiban és az i30-ban. Egy fokkal minőségibb, puha tapintású. Persze az Octavia2-höz képest még mindg le van maradva, de sajnos a Skoda is elengedte ezt a vonalat az Octavia3-nál, de ugyanakkor a tesó Golf7-nél is megjelent az ugyan olyan színű, de kemény műanyag a hátsó ajtókon. Az elsőkön maradt a puha ajtókárpit. Tanuiltak a statisztikából, miszerint sokan utaznak egyedül... A gyerekeket meg amúgy sem érdekli, milyan az ajtókárpit.
Nehezen tudom elképzelni, hogy az i30-Ceed párosnál van pl. eltérő zajszigetelés, úgy mint a VW-Skoda párosnál. A családban van KIA Rio, pont olyan zajos mint az i30.