Keresés

Részletes keresés

oreg52 Creative Commons License 2024.09.17 0 0 103301

*telet

 

oreg52 Creative Commons License 2024.09.17 0 1 103300

Köszönöm szépen minden hozzászólónak a segítségét !!

Mglátjuk, hogyan tovább, meddig megy még el ez a kazán.

Hátha ezt a teelt óvatosan kihúzza .......

 

Köszi mindenkinek !!!!

Jó , olcsó fűtést, jó meleget télre mindenkinek !

 

Üdvözlettel : Öreg 

smith Creative Commons License 2024.09.17 -1 1 103299

Tehát a Totya gyártója még hazudik is. Pláne megvenném. Ja, nem.

Előzmény: sankó36 (103298)
sankó36 Creative Commons License 2024.09.17 0 1 103298

A 17-es Sárkány tűztere kb. másfélszer nagyobb mint a 20-as Totyáé, ráadásul a Sárkány 

vízrostélyos, ennyivel is nagyobb a hőcserélő felülete. A 2 kazán nem 1 kategória 

akár mit is írnak a műszaki adatok. De fél milláért szerintem sem fog labdába rúgni.

Előzmény: smith (103297)
smith Creative Commons License 2024.09.17 -1 1 103297

Legyél óvatos, a Sárkányból a legkisebb 17kW, annak az árát is írtam...

Előzmény: sankó36 (103296)
sankó36 Creative Commons License 2024.09.17 0 1 103296

Haveromnak 75 m2-es JÓL szigetelt háza van és a 19-es celsius kényelmesen kifűti.

Régen amikor még nem volt szigetelve a ház akkor is kifűtötte de etetni kellett rendesen.

A Sárkánnyal óvatos lennék mert abból a legkisebb is nagyobb mint az említett Totya 

vagy Celsius. Ha sokat van folytva a tűz akkor jobb az öntvény rostély mert emeli a tűztér

hőmérsékletét.Ha intenzíven ég a tűz akkor jó a vízteres rostély is.  Jó alternatíva lehet még a klímás fűtés is. A mai árakon klímával fűteni olcsóbb mint fával. Ha jól tudom van is most valami 

pályázat fűtés korszerűsítésre, split klímára.

Előzmény: oreg52 (103293)
oreg52 Creative Commons License 2024.09.17 0 0 103295

Köszönöm a válaszodat, de itt sajnos nincsen gáz .

Üdv: Öreg

Előzmény: smith (103294)
smith Creative Commons License 2024.09.17 -1 1 103294

Bármit ajánlanánk, mindegyik nagy lesz. Kaposvár? Akkor helyben van a sárkány kazán gyártója. Csak abból is a legkisebb már 500e.
Más fűtési mód nem jöhet szóba? 50m2-t kb két gázkonvektor kifűtene...

Előzmény: oreg52 (103293)
oreg52 Creative Commons License 2024.09.17 0 0 103293

Sziasztok! 20 év után kilyukadt a kazánom (maszek gyárt.) ....alig szivárog, de nedves a hamu alul ahol összegyűlik.

1.-Meddig merjem még használni ? 

2.- 50 m2 a házam, full szigetelt ...a kazánom 25Kw-os volt de ez is sok volt.....állandóan le kellett zárni, és csak épp néha raktam rá fát ( vízteres rostély).

  3 cm-es külső styrodur szig.

3.- Mit ajánlanátok ? Nagyon kevés pénzem van rá ( nyugger vagyok, de nem fideszes! )  Néztem a Totyát 20 Kw  és a Celsiust 19Kw (ez már drága, esetleg     részletre tudnám , ha valahol így is forgalmazzák )

4.-Válaszokat, segítséget előre is köszönöm !!

5.- Nem tudom kihúza-e a telet :( Tegnap befűtöttem......eddig nem volt gond.

 Kaposvár mellett lakom, nem nagy a választék a városban kazán ügyben.

 

Üdvözlettel: öreg

 

 

Szudan88 Creative Commons License 2024.09.03 -1 0 103292

Ha 300 óráig esik ennyi 1 èv alatt, az 9kw vesztesèg 65% hatásfokkal 4kg fába kerül. Innen ki lehet számolni megèri e vastagabban szigetelni.

Előzmény: Szudan88 (103291)
Szudan88 Creative Commons License 2024.09.03 -1 0 103291

Kiszámoltam ha 12l/min az áramlás ès 2C° esik a vízhő az 30W vesztesèg

Előzmény: Bari- (103290)
Bari- Creative Commons License 2024.09.02 0 0 103290

Elsősorban a magasabb kazán előremenő hőmérséklet volt az ok, hogy a puffert egy menetben fel tudjam fűteni a kívánt hőfokra. Ennek hozadéka lett, hogy a víz kevésbé hűtötte le a tűzteret így magasabb lett a tűztér hőmérséklete, és tökéletesebb lett az égés is.

A kazán és a puffer közötti csöveken ha jól emlékszem 2-2,5cm vastag alukasírozott kőzetgyapot csőhéjak vannak, számottevő hőmérséklet különbséget én nem vettem észre, talán 1-2°C-ot esik, igaz a különbség konkrétan mérve nincs, csak a kazán előremenő és visszatérő csövén van hőmérő, meg a puffer mérő csonkjain, ami a tartályban lévő víz hőmérsékletét méri. Idénre tervezek új hőmérőket beüzemelni, a hőmérő modulok már megvannak hozzá, már csak idő kellene foglalkozni vele.

Előzmény: Szudan88 (103289)
Szudan88 Creative Commons License 2024.08.29 0 0 103289

Azèrt cserèlted le a kazánvèdő patront 70esre hogy tökèletesebb legyen az ègès, (így emelted a tűz hőfokát) nem? Nincs nagy veztesèg a csöveken a pufferig? Mennyi szigetelès rajtuk?

Előzmény: Bari- (103288)
Bari- Creative Commons License 2024.08.29 0 0 103288

A szivattyú nem tudja a keletkezett hőt elég gyorsan elszállítani a kazánból, így a víz a hőcserélő bizonyos helyein felforr. Míg nem volt a kazán kilépő csövén egy automata légtelenítő (elcseszték az idomok összehegesztését a szerelők, van egy kis lépcső a csőben ahol a levegő meg tud ragadni, ide került a légtelenítő), addig bekerült a szivattyúba és az folyamatosan kerregett (főleg a kazánvédő szelep teljes kinyitásáig, mert a kis körön hamar visszajutott a levegő a szivattyúba), amíg a buborékok el nem jutottak a pufferba, és az ottani automata légtelenítőn ki a rendszerből. Az automata légtelenítő a kazánnál megoldotta, de igyekszem elkerülni e állapotot. Ha minden úgy működik ahogy kell, nem is áll elő.

Akkor van lehetőség ilyen megfutásra, mikor a kazán begyújtása után a belimot manuálisan kinyitó kapcsoló  bekapcsolva marad, és a füsthőmérséklet kívánt értékének elérése után sem kezdi el az automatika visszazárni. Szerencsére az elmúlt szezonban nem volt erre már példa.

Ez az egy manuális beavatkozás szükséges a begyújtástól a puffer teljes felfűtéséig a fa kazánba pakolásán kívül, ezt is meg lehetne oldani egy időkapcsolós elektronikával, később lehet bekerül, de egyelőre nem éreztem feltétlen szükségét.

 

Előzmény: Babosp50 (103287)
Babosp50 Creative Commons License 2024.08.26 0 0 103287

 

 

 

"800°C feletti tűztér hőmérsékletet is, de ilyenkor már hajlamos a kazán a levegősödésre, mert helyi források alakulhatnak ki. "

 

Ez hogy alakul ki ?  Hogy hat a rendszerre ? Fellevegősödnek a radiátorok ?

Szudan88 Creative Commons License 2024.08.16 0 1 103286

Amit èn írtam az 3as kaszkád vezèrlès.

 

Ház alapjel/ház mèrt--- PID--} vízhőfok alapjel/víz mèrt -- PID --} füst alapjel/füst mèrt-- PID --} venti fordulat. 

 

Van egy beadagolási metódus. Lehűlt a füsthőfok az alapjel alá, a venti maxon pörög, eltelt az előző beadagolás óta 120mp.

Kb 5 percenkènt fix 5mp indul a csiga.

 

Programot saját magamnak írtam. A kazánt egy arduino nano vezèrli. Ház hőmèrsèkletet lm35 mèrem, vízhőfokot 10k ntc mèrem, füst hőfokot pt100 (amit erősítek egy saját tervezèsű lm358 erősítővel, ezt nem fotóztam mert nagyon hitványul nèz ki 😁) 

 

Venti egy Skoda fábia bontott fűtőventi pwm vezèrelve. 15-60% között. 

Venti driverem, saját gyártmány. Kínai pwm mosfet modul megfőtt 10 perc alatt tesztelès közben. Ez èpp langyos hűtès nèlkül.

 

Idènre rakok hőmèrőket a kazán előre ès visszatèrő vízre is, ès számolni fogom az aktuális kazánteljesítmènyt.

(Pl ezt se tudom, hogy a keringető mennyi vizet forgathat, mert gravitációsan is fordul, így vehettem alapnak a gyári l/min adatot?)

 

Mechanikus átalakítás. A kazán a pincèbe van, az aprítèkos hordó felkerül 1 szintel feljebb, mègegy csiga motorral. könnyebb hordó töltès, mègkissebb a tűzveszèly(bár így is van passzív tűzoltó a beadagoló csőbe a visszaègès miatt) ès lehet majd takarítani a kazánt menet közbe.

(Tavaly ki kellett húzni az ègőfelyet mert nem fèrtem oda az ajtóhoz).

 

Kèsőbb tervbe van a távoli elèrès is.

Ha valakit èrdekel rèszletesen is le tudom írni az egèsz működèst.

Előzmény: Zs:) (103284)
Szudan88 Creative Commons License 2024.08.16 0 0 103285

Így van. 

Előzmény: Zs:) (103284)
Zs:) Creative Commons License 2024.08.15 0 0 103284

A PID egy szabályozási/vezérlési fajta....

Előzmény: Szudan88 (103283)
Szudan88 Creative Commons License 2024.08.15 0 2 103283

Köszi az infót. Totya kazánba aplikáltam aprítèk ègetőt. Ami tèlen 0-24be megy úgyhogy èn direkte alacsony füsthővel megyek. De 4 naponta állítom meg a kazánt. A ház hőfok rá PID számolok PID egy padlóba menő hőfokot ez be van határolva 26-34 közè de olyan 28 körül szokott lenni. A pufferbamenő víz eltèrèsèből számol PID egy füsthőfokot. 160-300 amit a kèt tálca fordulójába az ajtón pfúrt pt100 mèr. Itt pedig a füsthőfok eltèrèse PID számol venti fordulatot. Ugye a füst hőfok az a ègès intenzitását jelzi. Beadagolás akkor van ha a venti maxon forog a füst alapjel alatt van a mèrt ès csökken. Annyi hogy marèknyi adagról van szó. A tartály 200l kb 1 napig elèg ami benne van. Azt töltögetem, ès 4 naponta szoktam megállítani kitakarítani. 

 

Ez az ègőfej.

A primer levegő körbe a lapos vas alatt áramlik.

Rajta a terelölemez ami szekunfer hyűrűbe tereli a lángot.

Itt beszerelve. A hamuzóajtóra van becsavarozva. A levegőt a 2db 40 csövön kapja.

Kijelző

Így èg.

A beadagoló csigáról nincs kèpem. Nyilván az ègőfejbe tolja az adagot, a csiga vègèn egy bolygató lapát ami felfelè emlegeti az anyagot. Mèg tavaly a szekunfer gyűrűre kèszítettem egy emelő csövet, 20cm ami feltereli a lángot a tálca alá 8cmre. Ès az első tálcára is tettem egy terelő lemezt ami lekènyszeríti a füstöt ès utánna megy fel a tálcák közè. De az emelőcsövet ès a lemezt nem raktam fel tavaly, mert nagyon lomha lett a füsthőfok mèrő ès nem működött rendesen csak kompromisszumokkal. De idèn le akarom telepíteni a hőmèrőt a közèpső ajtón betolva. Az emelőcső mellè. De pt100 500c ajánlják csak. Ezèrt kèrdeztem a hőmèrőt. 

4 nap után

Tartállyal egyben így van betolva a kkazánba

Előzmény: Bari- (103281)
Zs:) Creative Commons License 2024.08.15 0 2 103282

Szép hobbid van! :)

Előzmény: Bari- (103279)
Bari- Creative Commons License 2024.08.15 0 1 103281

Köszi az elismerést. Tervezgettem egy ideig mire kialakult a végleges elrendezés.

A belimo a gyári füstgáz csappantyút mozgatja, ami a kazán hőcserélő után a kémény csatlakozó csonkban van, nem zár teljesen, mert a fém tányéron amit a kis kar mozgat van egy levágás, hogy elzárt állapotban is legyen minimális átjárás. Sajnos képem nincs róla, elég kicsi ott a hely az indirekt miatt de majd megpróbálok valami képet készíteni róla ha a leírás alapján sincs meg a helye.

A kazánon gyárilag két légbevezető nyílás van,

-Az elsődleges égési levegő ami az alsó kazán ajtón van. A parázson keresztül húzza a huzat a levegőt, és a gyárilag a kazánnal szállított vízhőmérséklet alapján működő cucc, nem jut eszembe a neve mozgatja, de pont akkor zárná el amikor már jól beindult a tűz, így ugyan benne van a helyén, de nincs ráakasztva az ajtóra amit mozgatna. Helyette az ajtó a kis állító csavarja teljesen be van csavarva, így kb egy 4-5cm-es rés van a levegőnek. Próbáltam kisebbre, nagyobbra venni, de így vált be. Szűkösebbre állítva a rést nem volt olyan intenzív a tűz jobban kormozott, nagyobbra állítani meg nem volt értelme, nem változtatott lényegében a több levegő rajta.

- A másodlagos levegő a felső ajtón van, amire a kis cső is fel lett szerelve. Ez  is teljesen nyitva van jelenleg a tűz égése során. A lángterelő alá vezeti be a levegőt. Tervben van  a gyári elzáró menetes tányér helyett  egy lemezkorong készítése amit egy kisebb szervóval lehetne mozgatni, de idő hiányában nem készült még el.

- Az általam "épített"/beszerelt harmadlagos  levegő bevezetés az elsődleges levegő egy részét vezeti át a tűztéren a lángterelő fölé, így azt a levegőt fel is melegíti rendesen, könnyebben keveredik a még el nem égett füstgázokkal,javítja az égést.

Ezeken a légbevezetéseken nincs semmi szabályozás. Csak az elmenő füstgáz útja van szabályozva a belimóval. Száraz bükk és kőris fánál a 350°C vált be, ha nedvesebb volt a fa akkor kicsit emelni kellett a hőmérsékleten, de akkor is max 400°C-ig.

A 350°C-os elmenő füstgáz hőmérséklet mellett a kazánon belül mérő K hőelem, ami ott van ahol megfordul a láng a hőcserélő alól a kupolás lángterelőnek ütközve a hőcserélőbe, olyan 600°C-körül mér. Begyújtás után amikor még több fa van a kazánban, olyan 650°C-ig is elmegy a hőmérséklet a rakat leégésének vége felé inkább 500-550°C körüli a hőmérséklet. Ha elengedem a kimenő füstgáz hőmérsékletét szabályozatlanul, teljesen ki van nyitva a füstgáz csappantyú a füstgáz hőmérséklete nagyon meg tud szaladni 500°C feletti füstgáz hőmérsékletnél, láttam már 800°C feletti tűztér hőmérsékletet is, de ilyenkor már hajlamos a kazán a levegősödésre, mert helyi források alakulhatnak ki. Lehet egy nagyobb teljesítményű szivattyú megbírkózna vele, de nem számoltam utána lehet több hőmennyiség menne ki a kéményen mint haszna lenne. A 350-370°C körüli füstgáz hőmérséklet amikor a tapasztalatok alapján száraz fával szépen ég a tűz, és a puffert a kb 3-4 óra alatt fel is fűti, attól függően mennyi melegvizet igényel a lakás, és kell e az indirektet fűteni. Próbálkoztam alacsonyabb füstgáz hőmérsékletekkel az elején, de 300°C alatt jelentősen kormolódott a kazán, így visszatértem a 300°C-os hőmérséklet fölé.

A kazán előtt egy ESBE VTC511-es kazánvédő szelep van. Eredetileg 50°C-os patronnal, de azt az első vagy a második szezon után cseréltem egy 70°C-os patronra, így a kazán előremenő hőmérséklete 90-95°C körül mozog a beállított értékekkel.

 

Bari

 

Előzmény: Szudan88 (103280)
Szudan88 Creative Commons License 2024.08.14 0 0 103280

Nagyon szèp munka, jól átgondolt tervezèssel. Èn aprítèkègetőt èpítettem mèg tavaly, most van az upgrade. Ez a másodlagos levegő felvezetès nagyon király. A lègbevezetèst nem èrtem hogy a csappantyú csak a másodlagos levegőbe van ès arra szabályzol?

Az elsődleges levegőt begyulladás után teljes zárva? Ha jól èrtem az "utóègetőbe" K typ hőelemre szabályzol... Mekkora hőmèrsèkletet tartasz ott? Ès ehhez mekkora tűztèr hőfok tartozik?

Nekem fent 160-300c fok között tartom amit PID számolom a ház hőigèny ès a vízhőfokból, ès ezzel számolom az ègès levegő venti fordulatát szinèn PID. Azèrt kèrdezem mert most tervezem a tűztèrbe is tenni egy hőmèrőt ès oda szabályozni a venti, csak nem tudom milyen hőfokokra számítsak. 

 

Előzmény: Bari- (103279)
Bari- Creative Commons License 2024.08.14 0 3 103279

Szia

 

Nekem is Viadrus U22 van 6 tagos. Egy 1000l-es hajdú hőcserélő nélküli puffert fűtők vele. A puferről meg egy 300l-es 2 hőcserélős indirekt tárolót, és a lakást, egyelőre még csak az alsó szintet, a tetőtér még beépítésre vár.

Én vasból vágattam darabokat egy ismerős lakatosnál. Az első verzió még 2020 novemberében sima 6-os lemezből készült.

Készült egy egyszerű zártszelvényből és 6/4"-os vascsőből egy alsó légterelő is ami a lángterelő fölé vezeti a tűztér alól a forró levegőt. Ehhez még készült volna tűzálló betonból egy fúvóka rész, de sajnos nagyon rövid életű volt, már a 2020/21-es szezon végére szétégett a parázs alatt az oldalain, így az már nem készült el hozzá. 2021 őszén még pár hétig használtam, de annyira szétégett, hogy használhatatlan lett.

A felső ajtóra a légbevezető nyílásra is készült egy cső darab, ami a kupolás rész alá vezeti a levegőt. Ennek begyújtáskor jutott inkább szerep, mert a felső begyújtás esetén a gyújtós és a gyújtókocka pont e cső elé kerül, így a huzat miatt nagyon hamar begyullad a gyújtós és maga a fa rakat is.

Az ajtóra később Rath tűzálló betonból öntöttem betéteket. Sajnos ez már a fűtési szezonban készült, így egy enyhébb napon, mikor még az 1000l-es puffer kibírta 2 napig, leszedtem az ajtót, és másnap mikor már kicsit meghúzott a beton kivettem az ajtóra öntött darabokat és hagytam egy falapon rendesen megkötni, az ajtót visszaszereltem a helyére. Kb 2 hét után 1200°C-ig hőálló szilikonnal beragasztottam az ajtóra. A benyúló cső körüli darab felragasztáskor eltört, nem is bírta olyan sokáig. A szezon végéig többször vissza kellett ragasztani a helyére. A 21 őszén már nem ragasztottam vissza.

A felső víztáskák közé szögvas darabokból és laposvasból készítettem egy kis lángterelőt, ami a lángot jobban a vasöntvénynek tereli.

 

Az ajtóhoz közelebbi lángterelő elem sajnos több darabból lett összehegesztve eredetileg, így 3 év alatt annyira leamortizálódott, hogy cserélni kellett, több alkalommal javítottam hegesztéssel rajta, és kapott + szögvas merevítést is, de már nem segített sokat rajta, teljesen szétégett az anyaga. Az újat már magam készítettem el egy darabból kivágva egy rozsdás 8-as vaslemezből, mert hiába adtam le a megrendelés az ismerősnek, nem sikerült neki időben elkészülnie vele, és már annyira rossz állapotban volt a régi, hogy muszáj volt már cserélni.

Idén tavasszal márciusban, a fűtés szezon vége felé elkészültek végre a megrendelt darabok is. Készült egy új alsó légterelő a tűztérbe, (ez már 2 darabból, mert egyben nem lehetett volna behelyezni a helyére), új lángterelő felülre. A kupolás rész és az ajtón a cső az maradt a korábbi. Az új elemek már 10mm-es szerkezeti acélból készültek, majd az idő eldönti, hogy mennyire lesz tartós. Az alatt az idő alatt míg a szezon végén használatban volt  nem amortizálódott le, kis takarítás után mintha új lenne.

A légterelőt nehéz értelmesen üzem közben fényképezni, de ezen a képen egész jól látszik a kis furatokon kiáramló forró levegővel keveredő füstgáz égése.

Ezen a képen pedig a felső ajtó a légbevezetőn benézve készült a fénykép, innen a lángterelő alatti tűz égését látni.

A takarítást kicsit megnehezíti, hogy a sok vasat ki kell pakolni a kazánból, de nagytakarítást hetente csak egy maximum két alkalommal szoktam végezni (vasárnap és ha igényli akkor szerda vagy csütörtök), akkor minden vas kikerül. Kb 35-40 perc alatt megvagyok a nagytakarítással, a vasak ki és visszapakolásával. Hétköznap begyújtás előtt csak a tűzteret szoktam kitakarítani, kihamuzok és drótkefével a tűztér oldalait letakarítom. Szerencsére a vasak használatával általában szép fehérre kiég a kazán belseje, a tűztér részen  tapasztalni csak minimális kátrány lerakódást, igaz száraz bükk vagy kőris fával tüzelek.

A kazán füsthő fokra van szabályozva. Több helyen vannak érzékelők. A kazán hőmérsékleteit Sestos D1S méri K hőszenzorokkal. A puffert és az indirektet REX C-100 PT100 háromvezetékes bekötéssel és ebayról vásárolt dupla hőérzékelős hőmérők PT100-as hőszenzorral (ezek csak kétvezetékesek).

- A tűztérben, ahol megfordul a láng a lángterelő fölött, (ez látszik több képen is, bár már régebbi állapot. A kínai 1200°C-os K hőérzékelők sajnos egy idő után elégtek. kb egy-másfél hónapot bírtak. Akkor az üvegszövetes burkolat visszavágása után, és a két ér összetekerésével egy darabig  tovább lehetett használni. Aztán a 23-24-es szezonban már egy rézcsőbe behúzva használtam. Így az érzékelő szigetelése is bírta és tavaly nem kellett szenzort sem javítani vagy cserélni. A réz cső sem örök életű, már a második van használatban. Szerencsére ezek voltak otthon a lomok között. Ha elfogy rendelkezésre álló mennyiség  rozsdamentes csövet fogok beszerezni helyette). E hőfok alapján és a vízhőmérséklet alapján kapcsolja a keringetőt (Wilo Yonos PIco 25 1-4 6/4").

- A kazán kilépő füstcsövén a könyökben, ennek a hőfokára szabályoz a Sestos, és egy Belimoval mozgatja a füstgáz csappantyút (a belimo-n a lemezkorong azóta a kazánon lévővel azonos átmérőre cserélve).

- A kémény tetején, csak infót ad, nem kapcsol semmit.

A kazán ajtajára most készülök új tűzálló elemeket önteni. Tervben van az alsó hamuzó ajtóra is, de ott a parázs ajtó zárja és a rögzítő csavarok miatt kicsit macerásabb lesz, belenyúlik a beton helyére.

Az elektronika is költözik új  kicsivel nagyobb dobozba (40×50×15->40×60×15), mert a pufferra és az indirekt tárolóra plusz hőmérőket tervezek szerelni, amik már nem férnek el a jelenlegi dobozban, és a kábelezés is egy merő káosz már a sok kezdeti átalakítás miatt. Az első szezonban volt több változtatás, de azóta szerencsére hibátlanul működik. A kapcsolás alapja a Gányoló féle kapcsolás, ami ki lett bővítve.

 

Remélem a képek meg az infó segítségedre lesz a saját kazánod feltuningolásához

 

Bari

 

Előzmény: Anyukaja1 (103277)
sankó36 Creative Commons License 2024.08.13 0 0 103278

Az a kérdés hogy egészben vagy szeletekbe felvágva próbáltad berakni a kartonpapírt?

Ha egészben nem megy akkor öntvény tagonként felvágva kellene megpróbálni.

Régen én 90x10-es laposvasból csináltam terelőlemezt de jó lehet az 50x5-ös laposvas is.

Az enyém lemezkazán volt.

Előzmény: Anyukaja1 (103277)
Anyukaja1 Creative Commons License 2024.08.12 0 0 103277

Sziasztok!

 

Látom elég kihalt ez a fórum, de hátha tud valaki segíteni. Egy Viadrus U22 kazánom van és ez lesz a 3. évem, hogy fával tüzelek benne. Ahogy olvasom most ezt a fórumot láttam, hogy ha teszek bele terelő elemeket akkor hatékonyabb lesz a kazán. Vágtam méretre karton lapot, hogy megnézzem, hogy férne be a samott tégla, de sajnos nem tudtam befordítani, mert akárhogy próbáltam, valami mindíg útban volt benne. Ezt ki hogy oldotta meg? Köszönöm!

t.zsolti Creative Commons License 2024.06.29 0 0 103276

igaza lehet, a hamu is felveheti a párát és korrodálja a lemezt. 

Meg attól is tönkre megy ha a táska 3-as lemezből hajtva van, elreped a hajtásnál.

Előzmény: kiggyo (103275)
kiggyo Creative Commons License 2024.06.29 -1 1 103275

Nekem még annyit mondott a kazángyártó akitől vettem hogy a szezon végén ha mindig rendesen ki van takarítva az sokat segít az élettartam hosszabbításában.

Előzmény: t.zsolti (103274)
t.zsolti Creative Commons License 2024.06.29 0 1 103274

A vízoldal nem rohad el, nincs oxigén ( már ha zárt a rendszer ), a tűzoldalon meg ott a kátrány, és ha nem engeded 55 fok alá a viszatérőt.

 

Előzmény: zsotee75 (103269)
nixon70 Creative Commons License 2024.06.27 0 1 103273

Hali!

Légszáraz fa, nem fojtott égés, végső esetben konix.

Előzmény: zsotee75 (103271)
sankó36 Creative Commons License 2024.06.27 0 0 103272

Azért a Sentinelnek olvasd el a használati utasítását !

Nem tudok olyan festékről ami kibír 7-800 fokot. Ha volna ilyen már rég használnák az 

igényesebb gyártók.

Előzmény: zsotee75 (103271)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!