Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Móncsa Creative Commons License 5 napja 0 0 52865

Felicia belső féltengely csuklóból több verzió is létezik? Honnan lehet tudni kiszerelés nélkül ,hogy melyiket kell megvenni hozzá vagy csak a kiszerelés után lehet megtudni ,hogy melyik verziót kell megvenni?

Móncsa Creative Commons License 2025.09.24 0 0 52864

Meglett a helye .

Előzmény: Móncsa (52863)
Móncsa Creative Commons License 2025.09.24 0 0 52863

Ilyen hol van a Felicia motorterében . 

Móncsa Creative Commons License 2025.09.24 0 0 52862

Sziasztok! Elkészült a motorjavítás. Nem a hengerfej tömítés nem a hüvelyek megsüllyedése nem hengerfej repedés nem blokkrepedés miatt folyt bele a víz az olajba 200m alatt hanem a képen látható fagydugó  "rohadt" el . A másik kettőnek semmi baja mintha újak lennének.Nyomáspróba alatt kiderült volna de a mester aki javította tudta ,hogy mit kell megnézni így nem kellett nyomás próbázni . Hüvelyek ki lettek szedve alá lett hézagolva mert 4ből 3 csak szintbe volt egy állt ki megfelelő mértékben hengerfej síkolva új csavarokkal tömítésekkel összerakva szelepszár szimeringek kicserélve. Pöc röff indult , a többi meg majd kiderül használat közben. 

zetaman Creative Commons License 2025.09.11 0 0 52861

Amikor ilyet csináltam, ami rád vár kifújatásnál (ha még nem kezdted el), alap: védőszemüveg, pormaszk.

 

A hengerekbe puha pamutrongyokat nyomtam bele, minél kevesebb retek mehessen oda.

 

Ahogy svgyula írta, éles, széles (lehetőleg minőségi, pl. Olfa) pengével nagyon lapos szögben aprólékosan ledolgozod a hengerfejről a tömítésmaradékokat.

 

A mosóanyagot bőven kislagoztam a blokkból, aztán levegővel alaposan kifújtam és pár napig a tűző napon száradt. Tavaly nyár közepén. Annyiból szerencsésebb voltam. De nekem nincs fedett helyem sajnos ilyesmire (sem).

 

Utána a Gyula által írt procedúra új csavarkészlettel, hengerfej- és ha már ott járok, szelepfedél-tömítéssel.

Előzmény: Móncsa (52860)
Móncsa Creative Commons License 2025.09.06 0 0 52860

Kompresszorral mit és hogyan fújsz  ki, hogyan fújod ki a benzint RO55-öt a vizet valamint az egyéb anyagokat. A motortér ebben az esetben ,hogyan néz ki?

Előzmény: svgyula (52856)
Móncsa Creative Commons License 2025.09.06 -1 0 52859

360-as csiszoló papírral nem tudok benne kárt tenni  , azért van a tömítés hogy a század mm-es eltéréseket kiegyenlítse . 

Előzmény: svgyula (52858)
svgyula Creative Commons License 2025.09.05 0 0 52858

Nem csiszolópapir! Tapétavágó éles pengével vagy éles favésővel és csak a látszó tömítésmaradványokat kell eltávolítani. A csiszolás kézzel egyenetlenné teszi a felületet mert csak ott csiszolja a felületet egy időben ahol folt van! Lapracsiszolást meg kézi vezérléssel nem tudsz csinálni! 

Előzmény: Móncsa (52857)
Móncsa Creative Commons License 2025.09.05 0 0 52857

Milyen finom csiszolópapírral szabad a blokkot hengerfejet megtisztítani?

Előzmény: svgyula (52856)
svgyula Creative Commons License 2025.09.04 0 0 52856

Ecset, benzin, kompresszor. Csavarhúzó, favéső, kompresszor, RO55 fél óra, aztán ismét vakarás, majd kompresszor. De én nemsokkal előtte takarítottam a hűtőt! Na ami onnan kijött az nem volt semmi! Az összes vas elemről levált rozsda a hűtő alján ül le és eljön az idő amikor becsukódik a kapu de már a félig becsukott is felforralja a vizet és akkor jöhet az újabb tömítés csere. :-)  

Előzmény: Móncsa (52855)
Móncsa Creative Commons License 2025.09.04 0 0 52855

Én arra gondoltam hogy a szelepemelőket kiszedem utána öntök az olajjáratokba gázolajat ami alul kifolyik így egyszer átmosom a rendszert  , a blokk vízterébe meg öntök meleg vizet amit nedves porszívóval kiszippantok majd öntök bele RO55-öt és fogkefével megtisztítóm majd azt is kiszippantom ezzel el lehet játszadozni .  Te hogyan csináltad?

 

Előzmény: svgyula (52853)
Móncsa Creative Commons License 2025.09.04 0 0 52854

Az összes Felicián a 9-es pontnál a lyuk ami a régi 120-as Skodáknál vízleeresztő csavar volt be van dugózva? Régen ezen keresztül tudták a blokkot kimosni ?

Előzmény: svgyula (52853)
svgyula Creative Commons License 2025.09.04 0 0 52853

A tömítésből nem a legolcsóbbat ha lehet. Nekem valami német gyártó tömítése van bent. Márkát ne kérdezz tőlem mert egyiket sem tudom, hiszen rengetegen csinálnak autóalkatrészeket. A csavar is mindegy ezek egyszer használatosak mert az a lényegük hogy a rugalmasságuk alapján tartják mindig azonos nyomással a hengerfejet. Ha kiveszed utána már nem lehet mégegyszer megnyújtani. A furatokat is ki kell takarítani. A hűtőt ilyenkor könnyű levenni és kitakarítani a blokkból meg a főtengely alatt átmenő vascsővön lévő M8-as csavarnál lehet leengedni a cuccot. A víztérből meg ilyenkor akár magasnyomásúval is ki lehet veretni a szemetet aztán lefújni hiszen úgy is cserélni kell minden folyadélkot. 

Ja! Az a hengerfej amit anno' vettem a bontóban pont úgy nézett ki mint a tied. Mivel otthon levettem a szelephimba tengelyt gondoltam míg készül a többi ezt letakarítom. Még jó hogy megnéztem mert kontrétan úgy el volt tömődve az olajjárat, hogy több órába és teljes szétszedésbe került a tisztítása. Valószínüleg a kedves tulaj rendesen cserélte az olajat és gondozta az autót :-D 

Előzmény: Móncsa (52851)
Móncsa Creative Commons License 2025.09.03 0 0 52852

Az összes Felicián a 9-es pontnál a lyuk ami a régi 120-as Skodáknál vízleeresztő csavar volt be van dugózva? Régen ezen keresztül tudták a blokkot kimosni ?

 

Előzmény: svgyula (52848)
Móncsa Creative Commons License 2025.09.03 0 0 52851

Szia! Köszönöm a részletes tájékoztatást. Melyik hengerfejtömítést  hengerfejcsavarokat  szívócsonk kipufogó csonk tömítést szelepszár szimeringet szabad megvenni? Milyen pasztát kell tenni a hengerfej tömítésre kipufogó szívócsonk tömítésre?   Én arra gondoltam hogy a szelepemelőket kiszedem utána öntök az olajjáratokba gázolajat ami alul kifolyik így egyszer átmosom a rendszert  , a blokk vízterébe meg öntök meleg vizet amit nedves porszívóval kiszippantok majd öntök bele RO55-öt és fogkefével megtisztítóm majd azt is kiszippantom ezzel el lehet játszadozni .

Előzmény: svgyula (52848)
svgyula Creative Commons License 2025.09.03 0 0 52850

Még egy apró dolog amit sokan nem értenek és mivel nem értik félnek az ismeretlentől! A fém megmunkálás során sérülnek az fémek rácsszerkezeteik vagyis a szétszakított molekulák egy része kifele néz az a szép fényes:-) felület! Ezek képesek az levegő oxigénjével kapcsolatba lépni ami nem csak kapcsolódik hanem roncsolja is és a roncsolástól mégtöbb molekula válik szabaddá. Valahogy így eszi/bontja meg a fémet az oxigén. A rozsdaoldó és passzíváló ezen úgy segít, hogy leköti ezeket a szabad molekula részeket és nem engedi hozzáférni az oxigént, illetve képes az ott lévő oxigén atomokat a saját szabad kapacitásával lekötni. A vízkövel pedig reakcióba lép és konkrétan elforraja azt, de a fémet közben szinte érintetlenül hagyja.

Ezt csak azért írtam le, hogy a rozsdaoldó körüli mítoszokat félelmeket kicsit felodjam és aki nem ismeri az is megértse mi is történik ennek a használata alatt, és utána. Sajnos sok karosszéria lakatossal találkoztam akitől mikor megkérdeztem, hogy miért nem kezeli le a fémet festés előtt azt mondta a rozsamaró szétmarja a fémet! Na ilyenkor szoktam azt mondani nekik, hogy vissza lehet menni az iskolába és visszakérni az oktatási költséget mert az egy teljesen felesleget kiadás volt...............

Előzmény: svgyula (52849)
svgyula Creative Commons License 2025.09.03 0 1 52849

Összerakás után sem fagyállót töltünk bele hanem víz RO55 majd ha kinyit a termosztát leengedés aztán tiszta vízzel átmosni és ha nem jön trutyi/szemét akkor a fagyálló.

Előzmény: svgyula (52848)
svgyula Creative Commons License 2025.09.03 0 0 52848

Alapjárton az olajszivattyú 3-4 bar nyomást csinál. Magas fordulaton mégtöbbet. Ahüvelyek körül rozsdaoldó, kaparó,

kompresszor-> levegő kevés víz hozzáadással. A szelepemelőknél kiveszed a rudakat beletűzöd a megfelelő sorrendben

egy kartonpapírba DE!!! ovatosan kocogtatva mert ha kicsúszik a tőke azt így nagyon szar visszarakni! Aztán jöhet az ecset-benzin-kompresszor. A tömítő felületekről egy éles szike, véső, eltávolítasz minden szennyeződést mielőtt bármit takarítasz mert az úgy is belepotyog. A henger felső részén/peremén lévő korom lerakódást is eltávolítod.A henger belső oldalát ha fényes(?) akkor a következőt kellene csinálni. Ovatosan elfordítod a főtengelyt nagyon figyeled, hogy a dugattyú és ne a hüvely mozduljon majd amikor lent van teljesen akkor egy 150-es papírral kicsit a függőlegestől eltérve egyszer jobbra egyszer balra átcsiszolod vagyis belekarcolsz a henger falba. Ez azért kell mert ha fényes nem marad olaj a felületen viszont haígy ferdén belehúzol nagyon apró barázdákat akkor ott azokban bent marad at olaj és keni a környezetet. A gyári hónolást(ez a szakmai megnevezése) egy 150ekm-es hüvelynél még látni kellene.

Ahogy néztem a vízteret nálad is meglesz a hűtő halálának elsődleges oka. Régebben amikor írtam, hogy ha koszos a hűtővíz akkor ajánlott venni 2 liter RO55-öt és azzal feltölteni átjáratni kimosni maj fagyállóval feltölteni. Most már te is látod mi van benne. Én már a 105-ös skodrinál is csináltam. És nem is kellett kiállnom felfort vízzel a dugóból..... A rozsda rossz hővezető a darabjai pedig eltömik a hűtőt!

Előzmény: Móncsa (52847)
Móncsa Creative Commons License 2025.09.02 0 0 52847

Előzmény: Móncsa (52844)
Móncsa Creative Commons License 2025.09.02 0 0 52846

A tömítésen látsz olyant amitől a víz belefolyhatott az olajba? A blokk vízteréből a barna koszt hogyan kellene kitakarítani illetve a szelepemelő rudak aljánál lévő vizes olajat hogyan kellene kiszedni?

Előzmény: svgyula (52845)
svgyula Creative Commons License 2025.09.01 0 0 52845

A látvány alapján szimering csere is játszik!! a kipufogó szimeringek gatyák azért kormos az egész!

Előzmény: Móncsa (52843)
Móncsa Creative Commons License 2025.09.01 0 0 52844

Előzmény: Móncsa (52843)
Móncsa Creative Commons License 2025.09.01 0 0 52843

Előzmény: svgyula (52840)
Móncsa Creative Commons License 2025.09.01 0 0 52842

Előzmény: svgyula (52840)
Móncsa Creative Commons License 2025.09.01 0 0 52841

Köszönöm. Levettem a hengerfejet de a tömítésen nem látszik olyan ami arra utalna ,hogy a víz ott ment bele az olajba

Előzmény: svgyula (52840)
svgyula Creative Commons License 2025.09.01 0 0 52840

Van még egy vonalas is az pedig +36 84 310 042 

Előzmény: svgyula (52839)
svgyula Creative Commons License 2025.09.01 0 0 52839

 

Róssz a telefonszám de már nem tudtam javítani +36203329806

Előzmény: svgyula (52838)
svgyula Creative Commons License 2025.09.01 0 0 52838

Szia! Megkérdeztem, vállalja. A részleteket le kellene vele tárgyalni! Nekem azt mondta a sikolás 7500Ft. Ha más is kell akkor az plusz nyilván. De nem akarom, hogy azt érezd átverlek:

A neve Simon Zoltán telefon +36203299806

A cím Siófok Béri Balog Ádám ut 15.

Előzmény: Móncsa (52836)
svgyula Creative Commons License 2025.08.31 0 0 52837

Megkérdezem. Ami nekem van azt csak ezért cseréls hengerfej mert amíg elkészült a hengerfej átalakítás addig is kellet az autó.

Aztán ha nemlett volna jó az átalakítás vissza lehetett volna rakni az eredetit, de jó lett így van egy felesleges hengerfejem.

Ezért vettem a bontóból egyet amiből legyalultattam 1mm-t, hogy megkapjam az 50Kw-os motor kompresszió

viszonyát. Nekem is 40Kw-os az eredeti motor a levett hengerfeje is DE! semmi különbség nincs köztük! Ugyanis az 50Kw-os

motorban a dugattyúkon van púp! A hengerfej ugyanaz! Ami nekem most benne van az is 50Kw-os motorból származik és végigmértem minden egyforma. A szelepszár szimering ha jól emlékszem pár 100ft/db és ilyenkor egyszerű cserélni. Az enyém

sem ette az olajat mielőtt levettem de azért amit beraktam azon lett szelepvezető és szimering is cserélve.

 

Előzmény: Móncsa (52836)
Móncsa Creative Commons License 2025.08.31 0 0 52836

Szia! Nekem 1.3 MPI hengerenkénti injektoros  40KW-os hengerfejes  a motorom a Te hengerfejed is ilyen? Kérdezd meg légyszíves hogy mennyi lenne csak a síkolás illetve a komplett totális hengerfej felújítás.  Nekem nem volt olajfogyasztásom nem volt vízfogyás semmi előjele nem volt annak hogy bármi gondja is lenne a motornak.

Előzmény: svgyula (52835)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!