Keresés

Részletes keresés

törzsutas 100 Creative Commons License 25 órája -1 0 23237

Az általad leírtaknak valamennyi elemét tartalmazzák az ide vonatkozó dokumentációk.

 Egyrészt a gépbiztonsági (tervezési) irányelvek, különböző jóváhagyások. Ezek teljesítésének hiányában üzembe sem lehet helyezni.

Másrészt, ha a közbeszerzési pályázatban a garanciális átfutási időt- valamely okból kifolyólag- például 21 napban határozták meg akkor ne várjunk el azonnali javítást.

El kell dönteni, hogy a saját képzések továbbképzések hatékonyabbak, vagy az alvállalkozói igénybevétel.

Harmadrészt, a probléma-megelőzési  -megoldási  és elhárítási  feladat vezetői kategória, ahogy a közbeszerzési kiírási feltételek, a műszaki tartalom meghatározása is. Nem különben a következetes magatartás érvényesítése minden irányban

Előzmény: trizs77 (23236)
trizs77 Creative Commons License 26 órája 0 0 23236

A gyártásnál azt is illene figyelembe venni, hogy hol és kik fogják üzemeltetni.

 

Ha beleépítjük a :

       - utas balra fingik akkor vörös lámpa gyulladjon ki,

       - utas jobbra fingik akkor zöld lámpa gyulladjon ki

feladatú számítógép vezérelte automatikát, akkor az üzemeltetés helyén, mondjuk Dabas-külsön, vagy Zalaegerszeg-belsőn van e egyáltalán 30 km-es körzetben olyan ember aki az év 365 napja mindegyikén rendelkezésre áll, ki tudja nyitni az automatikát és meg is tudja javítani.

 

Az kevés hogy garanciális.

Mert a garanciába az is belefér, hogy ha elromlott Te bejelented és a hozzáértő majd 21 nap múlva kijön és megjavítja.

Neked nincs erre 21 napod, hisz ha este 11-kor rájöttél, hogy elromlott azt reggel 5-ig meg kell javíttatnod.

 

 

Előzmény: törzsutas 100 (23232)
haha 1970 Creative Commons License 1 napja 0 0 23235

Ez nagyon jó megfogalmazás, és teljesen igazad van!

Előzmény: törzsutas 100 (23234)
törzsutas 100 Creative Commons License 1 napja 0 2 23234

A mai környezetben olyan, mint hiánycikk n e m l é t e z i k. Csupán mindennek meg van az ára.

Előzmény: haha 1970 (23233)
haha 1970 Creative Commons License 1 napja 0 0 23233

Szakember, ami "hiánycikk"!

Egyébként írtam is hogy ameddig voltak "IC-és villanyszerelők" addig volt aki értett ezekhez a kocsikhoz!

Egy konkrét példa IC vonat indulás előtt 20 perccel kiderül ( mondjuk már ez is érdekes) az egyik kocsinak nem müködnek az ajtói szólnak a kocsivizsgálónak aki odajön és azt mondja" mit csináljak vele, annyit tudok hogy lezárom mind a 4 ajtót és teszek rá bárcát"! 

Na erről beszéltem, hogy a többség csak arcoskodni tud, szakértelem meg nuku!

Előzmény: törzsutas 100 (23232)
törzsutas 100 Creative Commons License 2 napja 0 1 23232

Az új eszközökre a garanciális feltételek vonatkoznak.

Nem értem az aggályoskodást. Az idős eszközök azért nem jók mert korosak, az újak, azért mert nem értenek hozzá.  Ezek után azt is mellé kellene már tenni, hogy akkor mi a jó megoldás. Érdeklődéssel várom. (Nem beszélve arról, hogy hazai gyártmányról van szó, még akkor is, ha vannak import egységei.) 

Előzmény: haha 1970 (23231)
haha 1970 Creative Commons License 2 napja 0 0 23231

Megfelelő szakember van e a karbantartásukhoz ez itt a fő kérdés!

Bevallom öszintén e dologban komoly kétségeim vannak! Igazából ameddig voltak az úgymond " IC-és villanyszerelők" fele annyi probléma nem volt a kocsikkal mint mostanában van, mert ök belenyúlhattak a kocsik "agyába" is, nem csak megnézték és bárcázták öket,  hanem az esetek többségében meg is csinálták az energetikai rendszerben bekövetkezett hibákat!

Előzmény: M41 2180 (23230)
M41 2180 Creative Commons License 2 napja 0 0 23230

Jönnek ki folyamatosan, mire klímás idő lesz, kB meg is lesz a 12 db Szombathelyre állomásítva

Előzmény: haha 1970 (23229)
haha 1970 Creative Commons License 2 napja -1 0 23229

Sajnos ez még a jövő,  jelenleg 3 kocsi van ha mind üzemképes, ezekkel kellene lefedni az összes "Göcsej-Bakony" IC vonatot!

Előzmény: M41 2180 (23226)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 23228

Ha minden Zegről Budapestre induló vonaton lesz 20 utas helyett 30 utas, aki végig utazik, már megérte.

 

 

MCA-001 Creative Commons License 2 napja 0 1 23227

A proto Credo Inovelll+ 17.00-kor indult Népligetről Zalaegerszegre.

M41 2180 Creative Commons License 2 napja 0 1 23226

Épp a Bp-Zeg viszonylatban vezetik be a belföldi 3G IC kocsikat elsőként. 

Nem tudom mennyi igaz belőle, de a hivatalos kommunikáció szerint 40-50%-os utasszám növekedés tapasztalható az Egerszegi Budapestre tartó vonatokon. Ha ez csak a valóságban 20% ennyi idő alatt az is szép teljesítmény 

Előzmény: haha 1970 (23204)
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 0 23225

Évente több mint negyedmillió (2019-ben 266 ezer) fizető utas fordul meg a zalaegerszegi vasútállomáson, azaz ennyien érkeznek ide vonattal vagy utaznak el.

Ezt naponta átlagosan 70 vonattal oldja meg a vasúttársaság.

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

Ez kb. reális lehet.

 

Naponta 70 vonat, az évente 25.500 vonat.

Volt 266.000 fizető utasuk, azaz vonatonként 10 fő.

Ez reális.

 

Mellette lehetett még pluszban kb. 23% ingyenes utas is.***

Azaz átlagosan nem 10 utas volt vonatonként hanem 12-13 fő.

 

 

Ehhez tartozó ON téma.

Zalaegerszeg városában a vasútállomásra érkező, a vasútállomásról induló utasok el- és felfuvarozására, más, újabb helyi járatú autóbuszok beindítása nem szükséges.

 

Mivel a vasút által megadott kb. 12 fő egy átlagszám, így előfordulhat, hogy 20-30 utas is érkezik egy vonattal.

Az Ő elszállításukhoz új autóbusz nem szükséges, mivel a vasútállomásról sem csak városi busszal távoznak az oda megérkezők.

 

 

*** = Az évi kb. 140 millió vasúti utasból=100 % kb. 108 milllót=kb. 77%  tekint fizető utasnak saját vizsgálatai alapján a MÁV-START.

 

 

 

 

Előzmény: Irisbus (23223)
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 0 23224

Zalaegerszeg és Budapest között mondjuk a példa kedvéért 100 utas, vagy 1000 utas vagy............utazik hetente.

 

Legyen ez 100%.

 

Kb. 2011-ben a két város közötti távot kb. 70% személygépkocsival, kb. 25% busszal és kb. 5% vonattal tette meg.

Ez az akkori körülményekből következett.

 

A buszok (pénteken és vasárnap délután) hatod-heted résszel is közlekedtek.

A vonat nem tudott reális alternatívát nyújtani hisz menetidőben 10-30 perccel hosszabb volt, de ami ennél fontosabb komfortban alatta maradt a buszos közlekedésnek.

 

2011 óta újabb fél millió autó került az országba.

Vagy több?

 

Akik akkor buszoztak (diákok) ma már autóznak.

 

 

A vasút utasai nem nagyon változtak.

Hétköznaponként egy fél vagont megtöltenek akik Zalaegerszegről Budapestre reggel vonattal jönnek.

 

Most jött el a vasút lehetősége.

A maradék (két óránkénti) egy busznyi utast (kb. 40 fő buszonként) is átcsábíthatja, ha minden két órában Zegről indított IC-vonatban  lesz új, tiszta, korszerű, légkondícionált IC+ kocsi.

 

Ma az a bizonyos % valahogy így nézhet ki :

 - személyautó kb. 85%.....................?

 - busz kb. 8%..................................?

 - vasút talán 7% .............................?

 

 

Előzmény: törzsutas 100 (23221)
Irisbus Creative Commons License 3 napja 0 0 23223

https://www.mavcsoport.hu/mav-csoport/csokkeno-menetido-kenyelmesebb-intercity-k-zalaegerszeg-es-budapest-kozott

 

Évente több mint negyedmillió (2019-ben 266 ezer) fizető utas fordul meg a zalaegerszegi vasútállomáson, azaz ennyien érkeznek ide vonattal vagy utaznak el. Ezt naponta átlagosan 70 vonattal oldja meg a vasúttársaság. 

 

Az új, ütemes menetrend szerint Göcsej InterCity néven kétóránként, napi 7 pár vonat közlekedik gyorsvonati kocsikkal kiegészítve Budapest–Székesfehérvár–Zalaegerszeg között.

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/forgalomba-allt-uj-belfoldi-masodosztalyu-ic

 

Az egyik legnagyobb nyertes kétségkívül a Budapest–Zalaegerszeg vonal volt, ahol már 40-50%-kal nőtt az utasszám.

Előzmény: MCA-001 (23222)
MCA-001 Creative Commons License 3 napja 0 1 23222

Gyanús, hogy nem a vonatra pártoltak át az utasok.

 

Inkább az utazási szokások változása (pl. oszkár), a népesség és a felsőoktatásban tanulók számának jelentős csökkenése lehet az ok.

 

 

 

Előzmény: törzsutas 100 (23218)
törzsutas 100 Creative Commons License 3 napja 0 0 23221

Szeretek tömören fogalmazni, de kifejtem:

 

Az előzményekből arra lehet következtetni, hogy az utasok szempontjából a komfort (működő klímaberendezés, tisztaság, pontosság, megbízhatóság, állandóság, kiszámíthatóság, rendszeresség, stb.) a legvonzóbb.  A számok alapján az utasok mégsem az előbbiekben felsorolt feltételekkel (elviekben) rendelkező autóbuszokat választják, hanem más utazási lehetőségeket vesznek igénybe, aminek része a vasút is, hátat fordítva a volánnak. Vajon mi az, amit például Zala megyében nagyon rosszul élnek meg az utasok, ami miatt csökken az utaslétszám.  (igénybevétel= növekvő utaslétszám)

Előzmény: trizs77 (23220)
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 0 23220

Ha valóban jobb a buszok komfortossága, akkor mi motiválja az utasokat, hogy a vasúti igénybevétel a volánéhoz képest –tendenciájában – jobb. 

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Ezt a mondatot fordítsd le magyarra........................:-)))

trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 0 23219

Azok a hiper felszereltségű buszok közel 20 évesek.

Semmi korszerűsítéssel, semmi felújítással.

 

 

Előzmény: törzsutas 100 (23218)
törzsutas 100 Creative Commons License 3 napja 0 0 23218

Ha valóban jobb a buszok komfortossága, akkor mi motiválja az utasokat, hogy a vasúti igénybevétel a volánéhoz képest –tendenciájában – jobb.  Mi az a legfontosabb „komforttényező”, ami a vasutat jobban támogatja. E témában valaki készített felmérést?

Mi a háttere annak, hogy a Zalaegerszeg-Budapest közötti, hiperszonikus felszereltséggel rendelkező autóbuszokon folyamatosan csökken az utaslétszám. 

Előzmény: trizs77 (23216)
Chemistry2002 Creative Commons License 3 napja -1 0 23217

A HEH-457-et pótolja a KHA-778.

Előzmény: Chemistry2002 (23212)
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 0 23216

Adottak a feltételek a buszok megszüntetéséhez?

 

A menetidőre fogjuk rá, hogy rendben van.

De mi van a szolgáltatás minőségével?

Milyen vasúti kocsik közlekednek?

Van légkondi?

Tisztaság?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

Van igazság abban amit írtál.

 

Zalaegerszeg és Budapest között közlekedő buszok valóban icirivel több komfortot nyújtanak mint a hasonló viszonylaton ma közlekedő vasúti kocsik.

 

A vasút, hogy ezt a tényleg meglévő hátrányát ledolgozza az IC+ kocsikból az első belföldit, pont Zalaegerszeg felé veti be.

Ime :

 

https://infostart.hu/belfold/2020/02/13/200213-bel1-1325-ic-kocsik-erkeztek-kerekgyarto-dzst

 

( Az első 20 db IC+ kocsi nemzetközibe került, tehát a mostantól Zegre járó az elkészült 21. példány)

Előzmény: MCA-001 (23209)
Csipi9 Creative Commons License 3 napja 0 0 23215

Nem kekeckedésből írom,de így teljes,ha már a földrajzi fekvésünk is tisztázasra került.Szóval,nem pár magasabb ház van és nem családi hazakból áll a városunk,a Keleti városrész paneltengerében 22000 ember él...

Előzmény: trizs77 (23214)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 1 23214

 

Nagykanizsa

 

 

1. Nem teljesen síkvidéki.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

Jogos.

Igazad van.

Utána néztem

 

......"......A város két árkos süllyedés találkozásánál keletkezett: az egyik a Balatonnal párhuzamos északkelet-délnyugati 10-15 km széles árok, a másik a Principális-csatorna észak-déli völgymedencéje.

A találkozás eredményeként egy alacsony térszín jött létre, amelynek legmélyebb pontjának tengerszint feletti magassága 140 m, de a legmagasabb pontja sem haladja meg a 165 m-t......."

 

Valóban van 25 méter különbség a város legmélyebb és legmagasabb pontja között.

 

A vasútállomástól párszor - nem önként - felgyalogoltam a buszállomásra.

Egyszer a mai Touring Hotelig. (Nem tudom mi volt akkor a neve)

Úgy emlékszem, enyhén de végig emelkedett az út.

 

 

 

Előzmény: milcsi79 (23213)
milcsi79 Creative Commons License 4 napja 0 4 23213

"Nagykanizsa egy kb. 47.000 lelkes síkvidéki város.

322 négyzetkilométeren ami nagy kiterjedésnek számít.

Főként családi házas egyszintes település, pár magasabb házzal."

 

1. Nem teljesen síkvidéki.

2. Nem 322km² a város területe, hanem 148,4 km².
3. Jártam-e már Kanizsán? Játék és muzsika tíz percben. Nem főként családi házas (pár magasabb házzal, jó vicc), és nem is egyszintes település.

 

Bocs trizs77, nem kötekedés, csak kis kiegészítés.

 

Minden tiszteletem az Öné egyébként!

 

Üdv. Milán

 

 

Előzmény: trizs77 (23189)
Chemistry2002 Creative Commons License 4 napja 0 0 23212

KHA-778 valamelyik buszt pótolja a 6-os járaton (Nk.)?

trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 0 23211

a mai piros pont magácskánál van.

 

 

Előzmény: törzsutas 100 (23210)
törzsutas 100 Creative Commons License 5 napja 0 2 23210

De a kérdést úgy is fel lehet tenni, hogy hova tűnt el a vasárnaponként 17 órakor induló járatokról a 3-5 autóbusznyi utas.

Előzmény: MCA-001 (23209)
MCA-001 Creative Commons License 5 napja -2 0 23209

Adottak a feltételek a buszok megszüntetéséhez?

 

A menetidőre fogjuk rá, hogy rendben van.

De mi van a szolgáltatás minőségével?

Milyen vasúti kocsik közlekednek?

Van légkondi?

Tisztaság?

 

És megoldott a vasúton, hogy minden felszálló utasnak lesz ülőhelye?

Előzmény: trizs77 (23207)
törzsutas 100 Creative Commons License 5 napja 0 0 23208

 "Busz lent van Zegen 2ó 55p alatt...." Konkrétan, melyik menetrendi busz teljesíti ezt?

Előzmény: V43_1285 (23205)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!