Tapasztaltam ilyet én is. 90-es évek második fele, őszi vagy kora téli péntek este, Bp. Erzsébet-tér-Veszprém. Ezer és egy iskolás hazafele. Rásegítő Ik396, nem állt meg sehol, végig 100 körül, igaz lakott terület nem sok esett útba.
A vezér gondolom sietett haza, csak úgy porzott utánunk a 8-as. Hajmáskér után valami villanás, satufék, lehúzódunk a patkára. Sofőr úr kikászálódik a brifkójával, leszáll, majd 4-5 perc után vissza. A maradék 10 km tisztes, öreguras tempóban Veszprémig.
Gondolom jobbnak látta a helyszínen elintézni zsebből, mint a hivatalos feljelentés maceráját végigcsinálni.
Itt valami nem kerek. Az Agria Volán 2014. körül vette a Setrákat, addigra nemcsak a Budapest - Mezőcsát vonalnak, de a Volánbuszos 250-eseknek is befellegzett.
Igen. Egyikkel utaztam hétfőn,Egerből ment Hajdúszoboszlóra ,az MSL-113 Setra,szép busz! Hortobágyon szálltam fel és Debrecenbe mentem vele,kb. 40 perc a menetidő. A 33-as úton mentünk,szinte nyíl egyenes az út,de mégis 70-75-el "döcögtünk" és minket is sorra előztek a kocsik és kamionok. Persze késést növelve vele.
EGER-nek volt 2-3 db (?) kávébarna talán SETRA-ja ?
Úgy kb. 5-6 évesen vették őket és jellemzően az EGER-BUDAPEST express fordát járták.
Kocogunk fel Egerből kb. fél házzal, úgy 93-98 km/h között az M3-n, amikor a rövid életű Budapest-Mezőcsát-Budapest élemedett korú IK-250-es busza vagy 8-10 utassal elporzott mellettünk a belső sávban.
Kicsi forgalom volt, sík vidék, inkább humoros volt mint veszélyes.
Arról nem is beszélve, hogy ma este a Kaposvár - Győr Helikon IR annyian voltak, hogy Keszthely utan Gyenes, Vonyarc stb. megállónként úgy 80-100 utas maradt le, mert sehogy se tudott felpréselődni a vonatra. Eljen a fillérbérlet!!
Végre egy topiktárs, akit zavar, ez az UTAZTASSUKINGYENAZORSZÁGOT nagy kampány. Nem a nyomoronc 26 eves korig kellett volna fillérbérletet bevezetni, meg a 14 ev alatti kölköknek tök ingyenessé tenni a tömegközlekedest, hanem igenis ELTÖRÖLNI eztba sok xar kedvezményt, a 65 pluszos kriptaszökevények ingyen utazgatását, es a járműparkot lehetett volna miből finanszírozni! 1-2 év és teljesen csődbe megy a MÁV es a Volán!! Miből legyen bevétel?? A havi 1890 forintos fillérbérletekből??
2005-re tenném a csúcspontot. Az emblematikus Setrák 2002-2005 között érkeztek Zalába (IAB, JOP, JRX rendszámmezők). Ekkor sok Volánnál tömegesen futottak még szakadt IK256, Ik250-esek, akár napi fordás autópályás távolságiban is. Elkepesztő volt a kontraszt, amikor pl. JRX-818 előzte az M7-esen a 15:30-as Budapest-Veszprém 80 km/h-val poroszkáló, rozsdától átlyukadt oldalfalú (ha jól emlékszem) DZA akárhányasát.
azért nézzétek meg, hogy az utasok legnagyobb része mennyire becsüli meg a buszokat. még ez a felhozatal is erős túlzás azért, hogy eleve retkesen, büdösen telezabálják, kiborogassák a sört, a zsíros fejükkel és/vagy kezükkel összemocskolják az ablakokat, kiköpik a földre a rágót, vagy belekenik az ülésbe, szotyiznak és hosszasan lehetne sorolni.
és miből finanszírozzák? abból, hogy az ország fele ingyen, a másik meg fillérekből utazgat?
nektek fontos, de azért nézzétek az átlag szempontjából is.
Azokon a buszokon még érződött, hogy UTAZÁSRA tervezték őket. Nem úgy mint a mostani kocsikat amikben az az érzésem, megtervezték, aztán a legvégén jutott eszükbe, hogy ja ebben emberek is lesznek.
Hihetetlen jó gépek voltak a Setrák!
JOP-515, FSJ-358, LOY-419, LBH-622.
Nekem ezek a Zalai vezérgépek. Kár hogy minden jónak vége legyen az busz, vonat egyaránt.
Hihetetlen hogy egyetlen rohadt Setrát se sikerült ma kifognom... Holnap kiállok reggel Keszthelyen a buszpályaudvarra es addig várok, amíg Setra nem megy vslamerre.
Szombati nap bármilyen indulási hellyel (Nagykanizsa, Keszthely, Zeg) esetleg valaki tud olyan fordát, ahol biztosan Setra megy? Vagy már az összes Setra tartalék? A Budapesti gyorsjáratokat tudom, azokon kívül kérdezem.