Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 5 napja 0 1 35518

Illetve dehogynem, Szerbiában. 3 év...

Előzmény: segélyvonókészülék (35517)
segélyvonókészülék Creative Commons License 5 napja 0 0 35517

9 hónap kizárás a mesében sincs. Csak itt.

Előzmény: lazlooow (35516)
lazlooow Creative Commons License 6 napja 0 0 35516

Azért remélhetőleg az egy egyszeri elcseszett eset volt a "nagytesónál". Azóta volt még a 9 hónapos 80a kizárás, ami végeredményben, tán pont a kivitelezőnek köszönhetően sokkal jobban sikerült, mint a 40a-s 13 hónapos valami. 

 

A hírek szerint magasabb szinteken is rájöttek, hogy ilyet többet nem lehet csinálni. 

Előzmény: segélyvonókészülék (35515)
segélyvonókészülék Creative Commons License 6 napja 0 0 35515

Ó, ma a kivitelező másfél évet is kap, hogy félkészre tákoljon valamit.

Előzmény: 20-as vonal (35512)
20-as vonal Creative Commons License 2020.05.24 0 1 35514

Utánanéztem. Felépítmény csere kb 8km hosszban, rostálás. Kivitelező :Swietelsky. 

Előzmény: veci72 (35513)
veci72 Creative Commons License 2020.05.24 0 0 35513

Ma egy hosszú géplánc dolgozott Csornánál.

Előzmény: 20-as vonal (35512)
20-as vonal Creative Commons License 2020.05.24 0 0 35512

Csak azért kérdeztem, mert egy kis kapirgáláshoz nem kell 1.5 hónap teljes kizárás. 

Előzmény: segélyvonókészülék (35511)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.05.24 -1 0 35511

Nem tudom.

Előzmény: 20-as vonal (35510)
20-as vonal Creative Commons License 2020.05.24 0 0 35510

Ok. Alépitmény, felépítmény esetleg híd? 

Előzmény: segélyvonókészülék (35508)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.05.24 0 0 35509

-1 db y, -1db m.

Ráz a vonatpótló Bz a még off 29-esen.

Előzmény: segélyvonókészülék (35508)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.05.24 0 1 35508

Semmi különös, csak nem várják meg, amígy kinőnek amhuszas táblák. 

Előzmény: 20-as vonal (35507)
20-as vonal Creative Commons License 2020.05.24 0 0 35507

Kicsit vissza a topichoz: azt tudja valaki, hogy mit dolgoznak több mint egy hónapig Beled és Csorna között? 

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2020.05.24 0 0 35506

Igen, itt kellene folytatni

 

Mindenki írja fel egy lapra és borítékba tegye el a nyugdíj szót és jegyezze meg a témát. Majd bontsa fel mikor eljött az ideje, akkor talán megérti majd miért volt fontos.

Előzmény: gjovar (35505)
gjovar Creative Commons License 2020.05.24 0 1 35505

Lehet  beszélgetni sok témában pro és kontra,, de ebben a hsz--ben  nagyon sok tényt és igazságot irtál.  Különösen  érvényes az utolsó elötti bekezdésre!!! /És ez már több 10 éve igy van/. Nem véletlen ,a  pendlerek  szinte  az elejétöl itt  a régióban jöttek- mentek, néha zökkenőkkel, de aztán rendezve lettek a dolgok.

Egyébként tényleg mindenki irhatja a véleményét, aztán másnak meg más véleménye is lehet, no ezt kell  megtanulni  -- elfogadni, v. ésszerü talajon beszélgetni, stb

 

Előzmény: segélyvonókészülék (35501)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.05.24 0 0 35504

Ha csak kettőnk közt folyna a diskurzus, akkor az nem egy fórumon folyna. :) 

Itt az szól hozzá, akinek csak jólesik. ;) 

Engem se kérdezett senki... 🤣🤣🤣

Előzmény: gjovar (35503)
gjovar Creative Commons License 2020.05.23 0 2 35503

Bocs , nem akarok nagyon  belebeszélni a  köztetek folyó  diskurzusba, de  :  a pendlerek   Aut.-ban fizetnek adót!!!  Nem tudom,  te hol élsz/laksz,,  de amikor rendesen mehetünk határon át,  nem véletlen  lehet a pl MERKUR- ban  a  rengeteg  magyar  meg szlovák  vásárló. Mi u.i. /nyugdijas/  tartós  dolgokat kinn  vesszük, mert  gesamte  nem drágább mint itt Óváron.!! Ezt az irányt jobb  talán nem piszkálni.   Hogy mennyien utaznak egy vonaton, azt  talán  az mv  látja legjobban,  mert szinte naponta ott megy.  / Ezt egy ismerös mv mondta nemrégen/

Előzmény: kwerne (35494)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.05.23 0 6 35502

Mer' aki olyankor direkt Neustadtba megy, az a sprinterrel megy (azaz ürül is a bokorugró vonat útközben, nem csak telik), illetve ami érkezik Neustadtba, azon már mindenki, aki átszálló, az előtérben könyököl, mert siet.

Rendszerint álló utasokkal megyünk Sauerbrunn után.

 

200 utas ugyan elfér a jenbacin, sőt, vittem már többet is, de jegyezzük meg, hogy a jármű 64 ülőhellyel rendelkezik.

 

Itt kell azt is megemlíteni, hogy se a SB, se az emeletes nem jön teltházzal Neustadtba, mert aki direkt oda megy Bécsből, az fogja magát és felül a gyorsvonatra. Tényleg iszonyú felszinesen ismered a közlekedési hálózatok, és azok eszközeinek, pláne céljainak sajátosságait, a közlekedési hálózat- és rendszertervezés alapelveit.

(Tudod amikor megvettem az első autómat, én is azzal jártam mindenhova, a wc-re is, meg 1000km-re is, csak hát hamar kinőttem ebből. Van akinek viszont a s.ggéhez nőtt, és nem hajlandó kiszállni belőle, van egy elképzelése a közösségi közlekedésről, mely alapszik valamin, de semmiképp sem átfogó tapasztalatokon, vagy ismereteken, viszont ideológiát meg szeret gyártani ahhoz, hogy miért ő, és csak ő csinálja jól.)

 

Amit az ember ebben mozogva (tényleg benne mozogva, nem a szilánkjait néha megpillantva) lát, az nagyon szépen illeszkedik azokra a sémákra, melyek alapján - mondhatjuk mostmár, hogy - másfél évszázada ezek a rendszerek alakulnak.

És csak tud valamit az osztrák közösségi közlekedés, ha stabil progressziót mutat, úgy kínálat, mint használat terén (magyarul: folyamatosan növekvő utasszám).

Előzmény: kwerne (35495)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.05.23 0 5 35501

off

Hát, arról beszélgethetünk, hogy a közgazdaságtan kinek az erőssége, kezdve rögtön a közlekedésgazdaságtannal.

 

A napi ingázók szociális juttatásait már jó ideje vastagon visszanyesték, munkanélkülit nem kapnak, a családimpótlék jelképes, ha egyáltalán, stb... Adózni viszont szépen adóznak, mindamellett nagyrészük nemhogy a családját nem hordja Ausztriában orvoshoz, de maga sem jár, mert - és itt több ok felsorolható. Épp emiatt tervezik a három nyugati megyében a magyar döntéshozók, hogy a külföldön munkát vállalók határozzák el, hol kívánják igénybe venni az eü. szolgáltatást, ott, vagy itt, mert - főleg a kettős ingázók (valahonnan hetente a határszélre, onnan naponta külföldre) miatt az eü. rendszer a Magyarországon megszokottnál is bőven túlterheltebb. Ez persze felvet jogi kérdéseket, szerintem nem vihető keresztül, de beszéd van róla, ahogy a külföldi munkavállalók extra adóztatásáról is időről-időre.

 

A munkaerőpiaci helyzet pláne azt mutatja, hogy ingázók nélkül megoldhatatlan a keleti régió, úgy, ahogy van. Azt hiszem a nagyságrend felett elegánsan elsiklottál.

Rávenni őket egyik napról a másikra a költözésre elég naív elképzelés.

A lakóparkok, meg Seestadt, meg mittudoménmi nem "majd valakiknek" épül, hanem meglévő igényeket elégít ki. Aufra senki nem ruház be ilyen összegeket, ezt elgondolni nem vall túl nagy realitásérzékre.

 

Végül, de nem utolsó sorban úniós alapjog a szabad munkavállalás, ez alól a csatlakozásokkor voltak itt-ott egyedi és átmeneti felmentések, amik már rég ki is múltak.

Valahogy biztos megoldható, hogy korlátozzák, de hogy ezt mekkora ellenszélben kellene megtenni, azt könnyel el lehet képzelni.

 

Nem hagyható figyelmen kívül továbbá az a tény sem, hogy az osztrák szociális hálót jóval súlyosabban terhelik a lakcímmel rendelkező, ám improduktív rétegek, egy- vagy nullakeresős "újosztrák" nagycsaládok (itt igen nagy családokról van szó, ráadásul komoly beilleszkedési problémákkal, illetve a minimálisan szükséges integrációnak is ellenállva), és a többi.

 

Financiálisan átgondolva lehet, hogy valamennyi - nem kevés -pénzt kivisz egy réteg az országból, de az sem hagyható figyelmen kívül, hogy beléjük fektetni sem kellett, máshol jártak iskolába, máshol kaptak szak- és egyéb képzést, azaz rengeteg spórolás is van rajtuk, idő is, pénz is. Ráadásul elvégeznek egy rakat olyan munkát, melyet egy osztrákra már rég nem tudsz rásózni.

 

Én elhiszem, hogy az a kör, mely veled egy világnézetet képvisel, szereti azt hallani, ami illik a prekoncepcióiba, és lehet egymást erősítve a hitben mindenféle gordiuszi csomós megoldásokról fantáziálni, de a valóság ennél lényegesen bonyolultabb.

Kizárni persze semmit sem lehet, de hogy milyen valószínűséggel történik meg valami, az nem mindegy.

Előzmény: kwerne (35494)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2020.05.23 0 0 35500

Főleg belföldi ingázók miatt kérdeztem. Tudod mi van ott a vasút közelében?

Előzmény: kwerne (35498)
tumikas Creative Commons License 2020.05.23 -1 1 35499

"Mindegyik jogilag védhető, tehát be lehet vezetni."

 

Az egyes az védhetetlen, abból hatalmas acsarkodás lenne ha véletlenül megtörténne, de nem fog. A többihez hasonlóval próbálkoztak már pl.: Svájcban semmire nem mentek vele.

Előzmény: kwerne (35492)
kwerne Creative Commons License 2020.05.22 -2 0 35498

Ott csak néha jártam, amikor fel kellett valakit vennem napközben.

Üresek olyankor a vonatok.

Előzmény: oldmumus_v.2 (35497)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2020.05.22 0 0 35497

Ha már ezt a viszonylat szóba került akkor Bad Sauerbrunnal kapcsolatban van-e valami tapasztalatod?

Előzmény: kwerne (35495)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2020.05.22 0 0 35496

Ez itt nem a reklám helye, de a képen látható holmikkal nemrég érkeztem meg. Eredetileg csak a lomb szívó/fújót akartam,
de közben jött egy polcon ajánlat másik szükségesre. Hátizsákban pedig csavarok, anyák, kábel a villanyszereléshez volt.

 



Ha már az embernek van non-stop közlekedési havi jegye akkor használja ki. Az utazás alatt pedig a maradék
újságot ki tudtam olvasni. Amiben 2021-re ígérik az 1-2-3 jegyeket. Holnap jobb fényviszonyokba lefotózom és felteszem ÖBB topicba.

Megérkezéskor jópár biciklis várta a vonatot így a visszaút is hoz pár alkalmi utast is. Ehhez jön a helyi és környékbeli
fiatalok akik nagyobb városokba járnak szórakozni

kwerne Creative Commons License 2020.05.22 -1 0 35495

a ráhordási időszakban (hogy ilyen csúnyán fogalmazzak) annyian vannak oda-vissza, hogy bécsújhelyen már/még állóhely is alig van.

 

 

Én azt látom, hogy reggel 6 és 8 között Wr. Neustadtba érkező Jenbacheren mindig van ülőhely.

Tehát nincs 200 utas.

Előzmény: kopaszsop (35489)
kwerne Creative Commons License 2020.05.22 -2 0 35494

Látom a közgazdaság továbbra sem az erősséged.

Az osztrákok már komoly kutatást végeztek a pendler témában, és érdekes eredmények jöttek ki.

A pendler a gazdaságnak nem akkora üzlet, mint gondolnád. A napi ingázó a neki kifizetett bér 60-90%-át kiviszi az országból, a pénzt nem Ausztriában költi el, nem ott keletkezik belőle az adóbevétel és a haszon. Ráadásul a kötelezően járó szociális juttatást az osztrák állam köteles fizetni, a családtagok terhelik az osztrák egészségügyi rendszert.

Ha a vendégmunkás viszont ott él (még ha nem is osztrák állampolgár), akkor a fizetésének 75-90%-át fogja Ausztriában elkölteni.

Tehát az a jó külföldi, aki ott is él.

Az a magyar-osztrák relációban külön pech, hogy az ex-ostblokk és a nyugati államok határán ekkora jövedelemkülönbség sehol nincs ilyen kis távolságon belül, még a görög-bolgár határnál sem.

Az Ausztriában folyó hatalmas lakópark és lakótömb projektek vajon kinek épülnek? Az ingázóknak?

Csak Neudörflben 240 új lakást adnak át idén. Wr. Neustadtban 690 új lakást.

Előzmény: segélyvonókészülék (35493)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.05.22 0 3 35493

Ez a grenzpendlerschaft nem csak osztrák-ostblock jelenség.

Gyakorlatilag a Lajtától nyugatra mindenhol nagy tételben megy.

És pont a keleti, bécsi régió, mi nem élne meg a félmillió pendler nélkül.

Ennyit felvenni meg a lakóövezetek nem tudnak (meg nem is érné meg sokaknak, épp nekem kb. mindegy).

 

Ötletelni ötletelnek, de fizetünk be épp elég adót, cserébe a wohnsitz nélkül amúgy is toll jár a fülünkbe.

 

Románnal, jugóval, mittudoménkivel pótolni azt a munkaerőréteget, amit a határon át ingázók jelenleg alkotnak, rövid távon a komoly kompatibilitási problémák miatt nem lehet. Hosszabb távon pedig nem éri meg, mert több a leves, mint a hús. Ugye volt szó a menekültek integrálásáról is a munkaerőpiacra, hát, eddig nem sokkal találkoztam, még a legegyszerűbb feladatokat ellátók között sem.

Előzmény: kwerne (35492)
kwerne Creative Commons License 2020.05.22 -4 0 35492

És akkor a magyar ingázokat mivel fogják szerinted kiváltani?

 

Megint előkerült az a már régóta pedzegetett téma, hogy Ausztria korlátozni fogja a szabad munkavállalást azzal, hogy feltételekhez köti azt. Ehhez még joga vis an, főleg a mostani gazdasági

helyzetben.

A fő terv, hogy csak osztrák állandó lakcímmel lehessen munkát vállani. A másik, hogy egyes

Bezirkek vörös zónává válnak (mert túl magas a munkanélküliség), és ott csak akkor lehet

külföldön élőt felvenni, ha nincs osztrák munkanélküli.

A harmadik javaslat, hogy ha az adott régióban vannak osztrák munkanélküliek az adott

szakmában, akkor a külföldi munkavállaló után a munkanélküli alapba plusz 400-800

eurót kell befizetni havonta.

Mindegyik jogilag védhető, tehát be lehet vezetni.

A magyar munkavállaló, ha kint akar dolgozni, költözzön ki. Ha nem akar, akkor majd jön

helyette szlovák, román, szerb, aki kiköltözik. Nem túl bonyolult.

Előzmény: tumikas (35482)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.05.22 0 0 35491

Két éve hozták vissza az ingákat, biztos, mert elég volt a duplamotor.

Előzmény: kopaszsop (35490)
kopaszsop Creative Commons License 2020.05.22 0 0 35490

ehh, lemaradt a fele...

 

szóval nagymartonig/tól már majdnem félig van az emeletes inga (vagy többszörözött berényi) oda-vissza. és nem csak azért, mert autóval nem lenne gyorsabb, hanem mert még mindenki szundikál, traccsol vagy nyomkodja a mobilját/laptopját fél, egy vagy másfél órát bécsig. ebben a közúttal nem ellenfél. majd talán a teljes önvezető autók korában...

Előzmény: kopaszsop (35489)
kopaszsop Creative Commons License 2020.05.22 0 0 35489

vedd fel a másik szemüvegedet!

a ráhordási időszakban (hogy ilyen csúnyán fogalmazzak) annyian vannak oda-vissza, hogy bécsújhelyen már/még állóhely is alig van. nem véletlenül bővítették nagymartonban a p+r parkolót sem.

Előzmény: kwerne (35480)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!