Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 5 napja -1 1 36605

világoskék-sötétzöld

 

Na, ha valami nem mutat jól, az ez a párosítás. A sárga-zöld ennél ezerszer jobb..

Előzmény: ABmot-e (36601)
juxx Creative Commons License 5 napja 0 1 36604

Amikor megjelentek az első zöld-sárga vagonok Győrben a sárga csíkos kék vonatok közepén, nagyon örültem, hatalmas változatosságot vitt az eleg egyhangú de szép = egységes MÁV állomanyba. Ami feltűnő volt, hogy

- a sárga élénkebb volt, mint a kék-sárga

- a függőleges sárga csík a kocsik vegén

- valamint a telizöld ajtó. 

- belül a műbőr elhagyása.

Ami maradt, az a vízszintes csíkok szélessége es elhelyezkedése, ami miatt kompatibilis látvanyt nyújtott mind a regebbi GySEV, mind a MÁV kék-fehér vagonokkal.

 

Amúgy visszagondolva a kék-sárga időszak kevesebb mint 10 évig tartott, 1988-tól (?) 1995-ig volt a színterv. Lehet, hogy a zöld-sárga már tervben volt, és a kék-sárga csak kompromisszum volt, mert a jarműjavítók akkor ezt vállalták? A sárga eléggé mávos mozdonyeleji sárgának néz ki. Minden esetre az megmagyarázná a harmonikus átmenetet amit 1995-ben láthattunk.

Előzmény: bárány (36603)
bárány Creative Commons License 5 napja -1 1 36603

Anno úgy indult, hogy a mávos kékre pluszban került fel széles sárga sáv megkülönböztetésnek (meg a logónak a rombusz), aztán jött csak a kék alapszín helyett a zöld, a sárga maradt. Nem egy nulláról kialakított színterv, hanem inkább organikus fejlődés eredménye, bő 30 évvel ezelőtt kezdve.

 

Ez a mostani egy erős vergődésnek tűnik egyelőre. 

Előzmény: ABmot-e (36601)
segélyvonókészülék Creative Commons License 6 napja -1 2 36602

Persze, igaz, mai szemmel.

Amikor elkezdték a zöldsárgát (25 éve?), kicsit másképp mentek még ezek a dolgok, pláne egy kisvasúnál, Sopronban.

Aztán már beragadt ez a repze dolog, onnan meg már elég szép "nyerni", akármilyen más dizájnnal.

Előzmény: ABmot-e (36601)
ABmot-e Creative Commons License 6 napja -1 0 36601

Azért ott van a bordó-sárga, a szürke-világoszöld, világoskék-sötétzöld, vajszín-burgundi vörös páros, ami azért esztétikailag elfogadhatóbb.

És szebb grafikákat lehet alkotni. 

Előzmény: segélyvonókészülék (36600)
segélyvonókészülék Creative Commons License 6 napja -1 0 36600

Igaz, csak hát más szín nem nagyon volt szabad.

A piros, meg a kék eléggé mávosak, a többit meg inkább hagyjuk!

Előzmény: ABmot-e (36599)
ABmot-e Creative Commons License 6 napja -1 2 36599

Értem én, hogy újítani kell, de ehhez a zöld-sárga dizájnhoz nagyon nem volt való a fehér

 

 

A zöld-sárga színpároshoz gyakorlatilag semmilyen színt nem lehet hozzátenni, annyira rossz párosítás.

Nem véletlenül nem nagyon használja semmilyen nagy cég. 

Ráadásul pont két olyan árnyalatát választották a színeknek, amiből az ember leginkább egy mezőgazdasági cégre asszociál. 

Előzmény: Alexander Pistoletov (36596)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 6 napja 0 0 36598

Ebben sajnos pont nem fogunk egyetérteni, szerintem az ablaktáblák pont megtörik és elég előnytelenül rejtik el a csíkok vonalát.

Ebből a szempontból nézve még a paralelogrammás dizájn is veri, csak ugyebár a kevesebb több...

Előzmény: juxx (36597)
juxx Creative Commons License 6 napja 0 4 36597

A Vectron előrevetíthetett volna egy olyan vagont, ami fehér alapszínen zöld és sárga, olyan mintázattal, mint az IC- vagy a Samu. De a Raabercitykkel is jól nez ki a jellegzetes vonalak miatt.

 

Aláírom, nehez olyat alkotni, ami teknőtől lúdig, Bh-tól IC-Flirtig mindenre jól áll. De erre van külön szakma. Ez olyan, mint a gitarozás: bárki hamar meg tud tanulni picit pengetni, de akit szívesen hallgatunk az többnyire profi és azért szokásunk koncertjegyet venni meg egyéb módon pénzt költeni rá.

Előzmény: Alexander Pistoletov (36596)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 6 napja 0 0 36596

Meg ugye a Vectron is kétféle, szintén a saját és az ELL-dizájnos...

Mondjuk a Ludmilla ezerszer kiborítóbbra sikerült. Értem én, hogy újítani kell, de ehhez a zöld-sárga dizájnhoz nagyon nem volt való a fehér.

Előzmény: juxx (36595)
juxx Creative Commons License 6 napja 0 0 36595

Ja, mixeltem. A Cargo színtervű Taurus és a Vectron témát tömörítettem be :) köszi.

Előzmény: 1047 005-2 (36592)
juxx Creative Commons License 6 napja 0 0 36594

A helyi és a távolsági is verkehrsrot-lichtgrau, csak nagyjából fordított arányban. A mozdonyok meg a közelmúltig egyformák voltak.

 

Ez kb olyan, mint ha a GySEV-nél a helyi vonat zöld-sárga, a távolsági meg sárga-zöld lenne. Kicsit mint Jenbacher és Bh, amellett, hogy mi nem a gyorsvonat-jelleg mentén választottunk szét.

Előzmény: segélyvonókészülék (36593)
segélyvonókészülék Creative Commons License 6 napja 0 1 36593

Várjál, a DB egyenpiros csak a regionálisban piros.

A távolsági vonataik fehérek.

Előzmény: juxx (36591)
1047 005-2 Creative Commons License 6 napja 0 1 36592

"meg az ELL-Taurusokig"

 

 

Vectron akart az lenni?

Előzmény: juxx (36591)
juxx Creative Commons License 6 napja -1 1 36591

A Raabercitykig kizárólag, meg az ELL-Taurusokig GySEV szuperegységes volt leszámítva a 3 Jenbachert, melly ugyan kicsit kilógott, de mégis sokkal jobban illett a képbe, mint amiket váltott. A klasszikus zöld-sárga már 20 éves, majdnem egyidős a DB egyenpirosával, és igen, elfogadom, hogy kellene valami új, de ha az ember újabb 20 évre tervez, akkor kifizeti a formatervezőt, és nem ... hagyjuk, mert nem tudom, ezt ki követte el ki kedvéért.

Előzmény: segélyvonókészülék (36589)
Kucorkae Creative Commons License 6 napja 0 0 36590

Üdvözlök mindenkit!

 

Szeretnék segítséget kérni. A GySEV bérelt Ludmillái mikor érkeztek és mikor kerültek ki az állományból? A válaszokat előre is köszönöm!:)

segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.04.18 -1 1 36589

Pláne, hogy a gyesev, mint viszonylag kis cég, bőven megelégedhet a járműveire általánosan jellemző egységes arculattal, már ha ilyet képes kialakítani.

Egy nagyobb cégnél érdemes lehet elkülöníteni a helyi és távolsági járművek arculatát, ehhez nyilván érdemes tudni garantálni, hogy ezek a járművek nem fognak keveredni egymással. Nyilván elő fog fordulni, hogy mégis lesznek keveredések, ezek aránya nem mindegy.

Ha ugyanazt a göncöt előre jól prognosztizáltan vegyesen fogom alkalmazni, kár is vacakolni a szolgáltatási szintek elkülönülő arculatával.

Előzmény: Alexander Pistoletov (36588)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.04.18 0 1 36588

Egyáltalán nem baj, ha nincs különválasztva a színterv.

Egyfelől attól még, hogy miként van színezve, az utas akkor is a tábla alapján fogja megtalálni a saját vonatát.

Másfelől pedig igenis korlátozó tényező: habár valóban az lenne az ideális, hogy egyféle kocsi egyféle feladatot lásson el, azért mégis besikerül néha-néha valami kavarás kocsihiány vagy menetrendváltozás okán. Pl. hiába találta ki a szomszéd MÁV, milyen jó lesz különböző célokra különböző sémákat tervezni, egyrészt összevissza keverik a vonatokban a sárga és a kék ajtós dizájnt - mikor hogy jut kocsi, ugyebár -, másrészt ugyanazon kivitel példányait is simán átfestik így is, úgy is, ami még követhetetlenebbé teszi az eredeti koncepciót. (Az pedig már csak hab a tortán, hogy a miskolci IC-kben rendszeresen szereplő Inlandswageneket is sárga-kék-feketére kezdték festeni...)

Előzmény: Ashi Valkoinen (36580)
ABmot-e Creative Commons License 2024.04.18 0 0 36587

Mik azok az izék a GYSEV-szárnyaskerék helyett?

 

 

Talán az új logó. A régi kicst elavult.

Előzmény: rm40 (36584)
ABmot-e Creative Commons License 2024.04.18 0 1 36586

Elkezdi a GYSEV-nek szánt villamos-motorvonatok gyártását a Stadler szolnoki üzeme

 

 

Itt a bibi:

A szállítói szerződés életbe lépésének feltétele a finanszírozási szerződés megkötése. A beszerzést a GYSEV EIB hitelből finanszírozná.

https://www.kisalfold.hu/helyi-gazdasag/2024/03/uj-intercity-vonatok-gysev-sopron

Előzmény: Ikarus 120e (36576)
bzmot398 Creative Commons License 2024.04.18 0 0 36585

Hányas motor?

Előzmény: M Tom (36578)
rm40 Creative Commons License 2024.04.17 -2 3 36584

Mik azok az izék a GYSEV-szárnyaskerék helyett?

Btw azt sem teljesen értem, hogy más járműveken miért nem merik mostanában a GYSEV-szárnyaskereket "pőrén" használni, miért kell a feliratokkal együtt egy négyzetbe zárni. Maga a szárnyaskerék önálló használatra született, s eleve az volt benne a truváj, hogy a G, Y, S, E és V betűket rejti magában.

Előzmény: M Tom (36578)
5047 032 Creative Commons License 2024.04.17 -1 6 36583

Jó lett ez a modern Gyseves Panzerkampfwagen kamuflázs. Úgy is h-Háborús vészhelyzet van, álcázzák a motorkocsit! :-) 

Előzmény: M Tom (36578)
juxx Creative Commons License 2024.04.17 0 8 36582

Nem baj, kell valami az ipari formatervezők tankönyvébe negatív példának. 

Hogy csak egyetlen pontot emeljek ki: a motívum maga semmilyen szinten nem kapcsolódik ahhoz a targyhoz, amire rahányták. Egy masodik, független tagolást ad a tárgy fő vonalaihoz, rádásul megszakítva az ablaksávban. És ezzel elérkeztünk az egyetlen előnyéhez, hogy legalább az ablakokat nem ragasztotta le, sajnos már ennek is örülni kell. Ahogy az ÖBB rábetűzte a Railjetet, vagy a helyi járatokon néha telibe tolják a reklámot az ablakokra is, na legalább ezt nem tették meg. 

Az látszik, hogy a döntött jelleg a mávtól jön, hogy ilyet mi is tudunk. Hát nem. Ha a máv színtervben painttel kicserélik a kékeket zöldre és sárgára, legalább jól mutatnának a kocsik a mávéval együtt. ((Amúgy a Rábercityk meglepően jól mutatnak a Máv kocsikkal))

Mondjuk a máv is nagy kutyaütő a sok féle első osztály jelzéssel, meg azzal, hogy nem volt képes a bérteknők mintájához ugyanazt a két kékárnyalatot specifikálni, mint a vagonjaira. Minta a patkánybéhávék ahol azt sem tudták konzekvensen végigvibbi, hogy a kék vagy a sárga legyen felül :)

Előzmény: Ashi Valkoinen (36580)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.17 0 3 36580

Nekem tetszik.

 

Nagyobb problémának látom, hogy akkor ez most mire színterv.

 

Motorvonatra? De van ilyen kocsi is.

Személyvonati járműre? De van ilyen IC kocsi is.

 

Nem baj az, hogy 2024-ben valaki gondol egy merészet (matricával), hanem az, hogy akkor rakjuk rá mindenre.

juxx Creative Commons License 2024.04.17 -1 4 36579

Nemcsak nincs ízlésük, de ezt a tényt nem bírják magukban tartani...

Remelem a színek mérsékelten UV,állóak, hogy jó rondán öregedjen a matrica...

Előzmény: M Tom (36578)
M Tom Creative Commons License 2024.04.17 0 3 36578

A döbbenet...

2024.04.16

1047 005-2 Creative Commons License 2024.04.16 -3 4 36577

Dehogy kezdi.

Előzmény: Ikarus 120e (36576)
Ikarus 120e Creative Commons License 2024.04.15 -1 0 36576

Elkezdi a GYSEV-nek szánt villamos-motorvonatok gyártását a Stadler szolnoki üzeme

https://www.szoljon.hu/helyi-kozelet/2024/04/flirt-vonat-stadler-szolnok

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.15 -1 5 36575

Új, Fertő-táj kirándulóvonatok, április 12-től augusztus 25-ig, hétvégi napokon, napi két pár vonat.

 

Sopron - Fertőszentmiklós - Pomogy - Neusiedl am See

 

A járat a GySEV "Ventus" fantázianevű Desiro ML motorvonataival van kiadva - így ezek a járművek a rövidke Sopron környéki szakaszokon és a 80a-n történt próbafutásokon túl újabb magyar sínekre jutottak el.

 

https://www2.gysev.hu/sites/default/files/media/documents/ferto-taj_vonatok_menetrend.pdf

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!