Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Az akksin kívül ellenőrizni kéne a fő testkábel kontaktját a kasztnin és a váltón. Ha nem az a gond, akkor gyanúba keverném a gyújtáskapcsolót vagy a befecskendező rendszer reléit, méregetném hogy egyáltalán eljut-e a teljes akkufeszültség hozzájuk.
Nem az oldal rendszeres szereplőinek segítőkészségével van a baj.
Erre biztosat mondani nagy bátorság (botorság) lenne, szvsz. Minden rossz tipp sokba kerülhet, időben, pénzben...Egy dízel diagnosztikára beállt műhelynek lehet, hogy 20 perc, lehet, hogy 6 óra megy rá, mire eredményre jut, az meg korántsem biztos, hogy csak egy hiba van...
.....biztos csak üzemanyagot (vagy levegőt) nem kap.
Biztos?
Csak egy dolgot említenék. Van egy "megkívánt indításkori főtengely (azaz:motor) fordulatszám", ami rendszer (benzines / dízel) illetve típusfüggő. Ha az önindító ezt nem tudja biztosítani, a motor nemigen akar beindulni. Dízeleknél általában 200 / perc környéke. Ha ez nincs meg, már csak ennek is számos oka lehet. Az akkut szokás ilyenkor elátkozni, cserélni, mert az indításkori áramfelvétel csúcsa egy 4hengeres dízelnél rövid időre 700---750 Amper is lehet. Az akku persze lehet ilyenkor hunyó, de más ok is lehet.
Normál esetben ha elfordítom a slusszkulcsot 1-2 másodpercig világít az izzítást jelző kis spirál, aztán kialszik, és lehet indítani.
Szokott olyanokat csinálni, hogy kb fél fényerővel világít a kis sárga rugó, olyankor ki se akar aludni, meg hiába tekertetem, nem fog elindulni. Gyújtás le, újra ráadom, néha többször is, mire teljes fényerővel világít, majd kialszik a spirál, akkor lehet indítani.
Most hétvégén ezt vagy20-25-ször kellett megcsinálni, mire elindult.
Tegnap csak megálltam a garázs előtt pár percre, de mikor indultam volna megint folyton csak halványsárgán világított, ráadásul akárhányszor újra ráadtam a gyújtást, a klímakompresszor kuplungját is folyton behúzta... vagy fél óra eltelt, mire nem csattant a klímakompresszor és teljes fénnyel égett a lámpa, majd kialudt, és el tudtam indulni.
Mi lehet ez? Motorvezérlő, vagy izzítórelé (de akkor miért kapcsol a klímakompresszor)?
Motorvezérlőre azért gondolok, mert igazából izzítás nélkül is el kellene neki indulni, főleg meleg motorral, biztos csak üzemanyagot (vagy levegőt) nem kap.
Látott már valaki ilyet? vagy van valakinek valami tippje?
Nem nagyon fognak fennmaradni szerintem, max ha folyton fiatalokat/gyakornokokat foglalkoztatnak. Az egész autós téma kezd elfáradni, a szereld-magad vonal is döglött (Haynes, Delius-Klasing, Motor Verlag, stb.). Az embereknek az autó egy appliance, egy készülék, amit majd megjavít, akinek az a dolga, de az udvaron nem akarnak már tömegek szerelni, csak egy-két hobbista. Ennek megfelelően az sem nagyon érdekli őket, mi van a motorháztető alatt.
Nem a tévedés itt a nagy dráma, valamennyien tévedhetünk.
Ami elgondolkoztató: egy, a téma iránt kicsit érdeklődő 15 éves srácnak nem okoz nehézséget a diagram értelmezése.
A szakújságíró ezen elbukott, de nem ez a fő baj. Hanem az, hogy nincs rálátása (inkább: fingja sincs) a hazai töltőhálózat kiépítettségének mértékéről.. Egy autós újságírónak, aki cikket ír a témában...
Aztán: valaki (nyilván) áldását adta a cikk megjelenéséhez. Szóval: itt tart a TC :-DDD
A lap alapítója, motorja, főszerkesztője Dr Nagyszokolyai Iván címzetes egyetemi docens. 1997-től 2002-ig Autó Szaki néven futott, 2002-ben "komolyabb" névre váltott, Autótechnika lett. Hosszú időn keresztül évente Győrben megrendezték az AJAKSZ kiállítást / vásárt / konferenciát, ezt is Ő fogta össze.
Vsz, az egyetlen "komoly" szakmai újság, megélt eddig 27 évet :-))
Minden évben csodálkozom hogyan tudnak fennmaradni, de örülök, hogy vannak (még ha nem is olvasom). Még laikusként is izgalmas cikkek voltak benne. Mai napig kapok értesítést, amikor új lapszám jelenik meg, minden alkalommal sajnálattal nézem, hogy mit nem fogok elolvasni.
Az Autotechnikában lennének izgalmas cikkek, de arra meg idő és energia nem jut... :)
Az Autotechnika teljesen más műfaj. Teljesen más a megcélzott közönség, szakembereket szólít meg elsősorban, és a technika iránt fogékony szakmán kívülieket.
Nem az erőltetett jópofizással szerez előfizetőket, az "ááááá, bászki, ez mekkora királyság mán, bászki" stílus ettől szerencsére idegen.
Számos cikkünk megjelent korábban nálunk. A jó kapcsolat megmaradt, de nekünk nem tetszett a reklámok tömege, kimaradtunk. /Teljesen világos, egyértelmű a reklámok szerepe: enélkül nemigen tudná fenntartani magát az újság :-( /
Sok típusból létezik 6-800e-1m km-t futott példány (pl taxik, teherautók). Aztán ezekbe próbálnak kapaszkodni azok a tulajok, akik X tulaj után próbálják megvenni a 20 éves autókat (akár igazolhatóan kisebb futással, rendszeres karbantartással) és valahogy nem jön ki a matek.
Nem tévedsz, amilyen üdítő volt olvasni (pláne nézni) pl. a Totalcart a 2000-es években, mára már sokszor meg sem nyitom. Igazából a többi autós portált sem. Az Autotechnikában lennének izgalmas cikkek, de arra meg idő és energia nem jut... :)
Érdekes megállapítás: Sokan a 2-300 ezer kilométert futott autóktól is megijednek,
.....szerintem (ma már) akár okuk is lehet rá néha:-DDDD Ha az újságíró lemerülne kissé az autójavítás bugyraiba, kicsit árnyaltabban fogalmazna.
(Mély tisztelet a tényleg profi autós újságíróknak, szerencsére jó néhányan vannak ilyenek. De lehetetlen nem látni a felhígulást, az -esetleg- jó, eladható stílusú, de szakmailag harmatos figurák tömeges megjelenését, Tévedek?? )
Legyünk tárgyilagosak. Írtam: Aztán jött a W210, ami egy nagyon sok sebből vérző, az elődökhöz képest nagyon silány darab lett.
Merthogy az elődök (123, 124...) meg legendásan jó autók voltak. (Épp tegnap olvastam: egy több mint 7 millió km-es taxi 123 D második motorral!!) Ezekhez képest volt gyenguska az 1995-ös W210.
Másrészt a négy évvel későbbi (első) ráncfelvarrás utáni példányok általános vélemény szerint jobbak lettek.
Szerintem már akkor is megosztó volt a formanyelv, ettől függetlenül tátott szájjal néztem amikor nagyritkán megjelent egy a látóteremben (90-es évek közepén).
De ezzel is az a bajom hogy nem akarok most mercis csoportokba is feliratkozni hogy jobban tudjam mi baja mint a szerelő, aki meg elkéri nyilván a prémium felárat. Szóval leteszek róla.
És egyébként ügyesen nyitott az új szegmensek felé, hiába mosolyogtak a W201-en, a W168-n... Nekünk volt W169, nagyon szerettük, pedig 13 éves volt vásárláskor és 17 eladáskor... De azért mondjuk úgy, hogy a hibáival együtt szerettük. :)
Egy ismerősöm mondta, hogy beszállítanak ehhez a típushoz is és pont nem rég módosították az irányszámokat kb felére, mert nem úgy fogy a modell, ahogy várták. Aztán hogy ennek mennyi köze van a minőséghez - azt nem tudom.
Gottlieb Daimler "The best or nothing" szlogene sokáig talán igaz is volt, egészen 1995-ig. (W123, W124.... stb) Aztán jött a W210, ami egy nagyon sok sebből vérző, az elődökhöz képest nagyon silány darab lett.
Ráadásul a -piaci szempontból- legfontosabb, felső-közép kategóriában. A Merci ezt a maga ellen elkövetett merényletet is lazán túlélte.... szárnyal.
Meg fogom nézetni mint minden normális autohipochonder. Szerintem ez is olyan hogy 10-ből 9 embernek fel se tűnne ha nem mondom. Lehet az volt a baj hogy sose cseréltek olajat a váltóban aztán megvettem én és első szervíz alkalmával rakattam bele a friss olajat. Azóta belekerült kb 20e km. No mindegy, sok opció nincs, meg lesz csináltatva, két évet még tervezek vele aztán jöhet egy újabb ócskavas.