Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

downer Creative Commons License 2 napja 0 0 89883

Az akksin kívül ellenőrizni kéne a fő testkábel kontaktját a kasztnin és a váltón. Ha nem az a gond, akkor gyanúba keverném a gyújtáskapcsolót vagy a befecskendező rendszer reléit, méregetném hogy egyáltalán eljut-e a teljes akkufeszültség hozzájuk.

Előzmény: nyebojsza (89881)
BmS1 Creative Commons License 3 napja 0 0 89882

Nem az oldal rendszeres szereplőinek segítőkészségével van a baj.

Erre biztosat mondani nagy bátorság (botorság) lenne, szvsz. Minden rossz tipp sokba kerülhet, időben, pénzben...Egy dízel diagnosztikára beállt műhelynek lehet, hogy 20 perc, lehet, hogy 6 óra megy rá, mire eredményre jut, az meg korántsem biztos, hogy csak egy hiba van...

 

 

.....biztos csak üzemanyagot (vagy levegőt) nem kap.

 

Biztos?

Csak egy dolgot említenék. Van egy "megkívánt indításkori főtengely (azaz:motor) fordulatszám", ami rendszer (benzines / dízel)  illetve típusfüggő. Ha az önindító ezt nem tudja biztosítani, a motor nemigen akar beindulni. Dízeleknél általában 200 / perc környéke. Ha ez nincs meg, már csak ennek is számos oka lehet. Az akkut szokás ilyenkor elátkozni, cserélni, mert az indításkori áramfelvétel csúcsa egy 4hengeres dízelnél rövid időre 700---750 Amper is lehet. Az akku persze lehet ilyenkor hunyó, de más ok is lehet.

 

 

 

Előzmény: nyebojsza (89881)
nyebojsza Creative Commons License 4 napja 0 0 89881

Sziasztok,

vannak itt Lybrások?

1.9 JTD

Mostanában nem akar indulni :(

Normál esetben ha elfordítom a slusszkulcsot 1-2 másodpercig világít az izzítást jelző kis spirál, aztán kialszik, és lehet indítani.

Szokott olyanokat csinálni, hogy kb fél fényerővel világít a kis sárga rugó, olyankor ki se akar aludni, meg hiába tekertetem, nem fog elindulni. Gyújtás le, újra ráadom, néha többször is, mire teljes fényerővel világít, majd kialszik a spirál, akkor lehet indítani.

Most hétvégén ezt vagy20-25-ször kellett megcsinálni, mire elindult.

Tegnap csak megálltam a garázs előtt pár percre, de mikor indultam volna megint folyton csak halványsárgán világított, ráadásul akárhányszor újra ráadtam a gyújtást, a klímakompresszor kuplungját is folyton behúzta... vagy fél óra eltelt, mire nem csattant a klímakompresszor és teljes fénnyel égett a lámpa, majd kialudt, és el tudtam indulni.

 

Mi lehet ez? Motorvezérlő, vagy izzítórelé (de akkor miért kapcsol a klímakompresszor)?

Motorvezérlőre azért gondolok, mert igazából izzítás nélkül is el kellene neki indulni, főleg meleg motorral, biztos csak üzemanyagot (vagy levegőt) nem kap.

Látott már valaki ilyet? vagy van valakinek valami tippje?

rfc Creative Commons License 2024.07.18 0 0 89880

Nem nagyon fognak fennmaradni szerintem, max ha folyton fiatalokat/gyakornokokat foglalkoztatnak. Az egész autós téma kezd elfáradni, a szereld-magad vonal is döglött (Haynes, Delius-Klasing, Motor Verlag, stb.). Az embereknek az autó egy appliance, egy készülék, amit majd megjavít, akinek az a dolga, de az udvaron nem akarnak már tömegek szerelni, csak egy-két hobbista. Ennek megfelelően az sem nagyon érdekli őket, mi van a motorháztető alatt.

Előzmény: SalParadise (89877)
BmS1 Creative Commons License 2024.07.14 0 1 89879

Aki banánnal fizet, majmokat kap.

 

Jó :-)  Igen.

 

Nem a tévedés itt a nagy dráma, valamennyien tévedhetünk.

Ami elgondolkoztató: egy, a téma iránt kicsit érdeklődő 15 éves srácnak nem okoz nehézséget a diagram értelmezése.

A szakújságíró ezen elbukott, de nem ez a fő baj. Hanem az, hogy nincs rálátása (inkább: fingja sincs) a hazai töltőhálózat kiépítettségének mértékéről.. Egy autós újságírónak, aki cikket ír a témában...

 

Aztán: valaki (nyilván) áldását adta a cikk megjelenéséhez. Szóval: itt tart a TC  :-DDD

 

Előzmény: rfc (89875)
BmS1 Creative Commons License 2024.07.14 0 0 89878

A lap alapítója, motorja, főszerkesztője Dr Nagyszokolyai Iván címzetes egyetemi docens. 1997-től 2002-ig Autó Szaki néven futott, 2002-ben "komolyabb" névre váltott, Autótechnika lett. Hosszú időn keresztül évente Győrben megrendezték az AJAKSZ  kiállítást / vásárt / konferenciát, ezt is Ő fogta össze.

 

Vsz, az egyetlen "komoly" szakmai újság, megélt eddig 27 évet  :-))

Előzmény: SalParadise (89877)
SalParadise Creative Commons License 2024.07.14 0 0 89877

Minden évben csodálkozom hogyan tudnak fennmaradni, de örülök, hogy vannak (még ha nem is olvasom). Még laikusként is izgalmas cikkek voltak benne. Mai napig kapok értesítést, amikor új lapszám jelenik meg, minden alkalommal sajnálattal nézem, hogy mit nem fogok elolvasni.

Előzmény: BmS1 (89873)
SalParadise Creative Commons License 2024.07.14 0 0 89876

Szakmailag biztos lehet találni kifogást a 2000-es évek Totalcarjában is, de az legalább ötletes és szórakoztató volt... 

Előzmény: BmS1 (89874)
rfc Creative Commons License 2024.07.13 0 0 89875

Aki banánnal fizet, majmokat kap.

Előzmény: BmS1 (89870)
BmS1 Creative Commons License 2024.07.13 0 0 89874

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/07/09/magyarorszag-a-duplajat-hozza-az-europai-atlagnak/

 

 

Mekkora blama  :-((

 

Csak kicsit is figyelmesebben kellett volna elolvasni az eredeti cikket közlés előtt..  na itt tartunk :-DD

 

BmS1 Creative Commons License 2024.07.12 0 0 89873

 Az Autotechnikában lennének izgalmas cikkek, de arra meg idő és energia nem jut... :)

 

Az Autotechnika teljesen más műfaj. Teljesen más a megcélzott közönség, szakembereket szólít meg elsősorban, és a technika iránt fogékony szakmán kívülieket.

Nem az erőltetett jópofizással szerez előfizetőket, az "ááááá, bászki, ez mekkora királyság mán, bászki" stílus ettől szerencsére idegen.

 

Számos cikkünk megjelent korábban nálunk. A jó kapcsolat megmaradt, de nekünk nem tetszett a reklámok tömege, kimaradtunk. /Teljesen világos, egyértelmű a reklámok szerepe: enélkül nemigen tudná fenntartani magát az újság  :-(  / 

Előzmény: SalParadise (89871)
DonPrego Creative Commons License 2024.07.12 0 0 89872

Sok típusból létezik 6-800e-1m km-t futott példány (pl taxik, teherautók). Aztán ezekbe próbálnak kapaszkodni azok a tulajok, akik X tulaj után próbálják megvenni a 20 éves autókat (akár igazolhatóan kisebb futással, rendszeres karbantartással) és valahogy nem jön ki a matek.

Előzmény: BmS1 (89870)
SalParadise Creative Commons License 2024.07.12 0 0 89871

Nem tévedsz, amilyen üdítő volt olvasni (pláne nézni) pl. a Totalcart a 2000-es években, mára már sokszor meg sem nyitom. Igazából a többi autós portált sem. Az Autotechnikában lennének izgalmas cikkek, de arra meg idő és energia nem jut... :)

Előzmény: BmS1 (89870)
BmS1 Creative Commons License 2024.07.11 0 0 89870

Itt a cikk, amire utaltam.

 

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/07/07/ez-az-oreg-merci-7-200-000-kilometert-futott-es-meg-taxikent-hasznaljak/

 

Érdekes megállapítás:   Sokan a 2-300 ezer kilométert futott autóktól is megijednek,

 

.....szerintem (ma már) akár okuk is lehet rá néha:-DDDD      Ha az újságíró lemerülne kissé  az autójavítás bugyraiba, kicsit árnyaltabban fogalmazna.

(Mély tisztelet a tényleg profi autós újságíróknak, szerencsére jó néhányan vannak ilyenek. De lehetetlen nem látni a felhígulást, az -esetleg- jó, eladható stílusú, de szakmailag harmatos figurák tömeges megjelenését, Tévedek??  )

DonPrego Creative Commons License 2024.07.11 0 0 89869

Nem hinném hogy az alkatrészárak középaktegóriában lennének (amennyiben nem eladásra tákolja össze az ember), illetve a munkaórák száma is több lehet.

Előzmény: SalParadise (89868)
SalParadise Creative Commons License 2024.07.11 0 0 89868

Szerintem a W210-nél már nem nagyon tudja elkérni a szerelő a prémium felárat, főleg mostanában amikor a típus a presztízsgörbe alján van.

Előzmény: DonPrego (89863)
SalParadise Creative Commons License 2024.07.11 0 0 89867

Ez elég csecse. :)

Előzmény: DonPrego (89864)
DonPrego Creative Commons License 2024.07.09 0 0 89866

Attól mert ellenjavallott típus még álmodni lehet róla. Az öreg 15 éves roncsomat meg miért cserélném le egy 22 éves roncsra? :D

Előzmény: BmS1 (89865)
BmS1 Creative Commons License 2024.07.09 0 0 89865

Pedig egy W210-est nagyon élnék.

 

Legyünk tárgyilagosak. Írtam:   Aztán jött a W210, ami egy nagyon sok sebből vérző, az elődökhöz képest nagyon silány darab lett.

 

Merthogy az elődök (123, 124...) meg legendásan jó autók voltak.  (Épp tegnap olvastam:   egy több mint 7 millió km-es taxi 123 D második motorral!!)  Ezekhez képest volt gyenguska az 1995-ös  W210. 

 

Másrészt a négy évvel későbbi (első) ráncfelvarrás utáni példányok általános vélemény szerint jobbak lettek.

 

https://injektor.hu/technikai-info/98-hogy-is-van-ez-9-a-mercedes-fekete-baranya-a-w210-es

 

Ma már azért nagy mellényúlás lenne nevedre venni egy ilyet :-DDD     Szerintem

Előzmény: DonPrego (89859)
DonPrego Creative Commons License 2024.07.09 0 0 89864
Előzmény: DonPrego (89863)
DonPrego Creative Commons License 2024.07.09 0 0 89863

Szerintem már akkor is megosztó volt a formanyelv, ettől függetlenül tátott szájjal néztem amikor nagyritkán megjelent egy a látóteremben (90-es évek közepén).

De ezzel is az a bajom hogy nem akarok most mercis csoportokba is feliratkozni hogy jobban tudjam mi baja mint a szerelő, aki meg elkéri nyilván a prémium felárat. Szóval leteszek róla.

Előzmény: SalParadise (89862)
SalParadise Creative Commons License 2024.07.09 0 0 89862

Nagyon fura, hogy amikor megjelent a W210, akkor mennyire menőnek tűnt és valahogy furán öregszik, szerintem a W211-nek jobban áll a kor.

Előzmény: DonPrego (89859)
SalParadise Creative Commons License 2024.07.09 0 0 89861

A BMW-ből kiindulva nem vagyok meggyőződve arról a minőség és a kelendőség kéz a kézben járnak... :) De az új Audi RS6-ról sem hallok túl jókat.

Előzmény: MyKappa (89858)
SalParadise Creative Commons License 2024.07.09 0 0 89860

És egyébként ügyesen nyitott az új szegmensek felé, hiába mosolyogtak a W201-en, a W168-n... Nekünk volt W169, nagyon szerettük, pedig 13 éves volt vásárláskor és 17 eladáskor... De azért mondjuk úgy, hogy a hibáival együtt szerettük. :)

Előzmény: BmS1 (89857)
DonPrego Creative Commons License 2024.07.09 0 0 89859

Pedig egy W210-est nagyon élnék. De nekem mindig a f*stalicskák jönnek be. Bár talán az R129 annyira nem az.

Előzmény: BmS1 (89857)
MyKappa Creative Commons License 2024.07.09 0 0 89858

Egy ismerősöm mondta, hogy beszállítanak ehhez a típushoz is és pont nem rég módosították az irányszámokat kb felére, mert nem úgy fogy a modell, ahogy várták. Aztán hogy ennek mennyi köze van a minőséghez - azt nem tudom. 

Előzmény: SalParadise (89856)
BmS1 Creative Commons License 2024.07.09 0 0 89857

A Mercedes sok mindent túlélt már.

 

Gottlieb Daimler "The best or nothing" szlogene sokáig talán igaz is volt, egészen 1995-ig. (W123, W124.... stb) Aztán jött a W210, ami egy nagyon sok sebből vérző, az elődökhöz képest nagyon silány darab lett.

Ráadásul a -piaci szempontból- legfontosabb, felső-közép kategóriában.  A Merci ezt a maga ellen elkövetett merényletet is lazán túlélte....  szárnyal.

Előzmény: SalParadise (89856)
SalParadise Creative Commons License 2024.07.08 0 0 89856

Erről a Felelős vállalatirányítás órám jut eszembe... De hát így is megveszik, akkor jó ez így. :) 

Előzmény: MyKappa (89853)
BmS1 Creative Commons License 2024.07.08 0 0 89855

 8HP-m

 

....és azért a  ZF 8HP egy sikeres darab, BMW-től  RR-ig, 

Előzmény: rfc (89851)
DonPrego Creative Commons License 2024.07.08 0 0 89854

Meg fogom nézetni mint minden normális autohipochonder. Szerintem ez is olyan hogy 10-ből 9 embernek fel se tűnne ha nem mondom. Lehet az volt a baj hogy sose cseréltek olajat a váltóban aztán megvettem én és első szervíz alkalmával rakattam bele a friss olajat. Azóta belekerült kb 20e km. No mindegy, sok opció nincs, meg lesz csináltatva, két évet még tervezek vele aztán jöhet egy újabb ócskavas. 

Előzmény: rfc (89851)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!