így elbukni a Ferrarinak...boxból jönnének ki, erre lefullad előttük egy Lambo, és nem tudnak visszatérni a pályára
Aston meg köszönte szépen és behúzta. 1948 után nyertek itt, utoljára brit márka pedig 1984-ben, akkor a Jaguar.
Comtoyou Racing is milyen jól döntött, hogy a TCR-es bohóckodást abbahagyta (bár amennyire emlékszem inkább az Audi farolt ki onnan) és Astonokkal tolják GT-ben.
ebben a műfajban lehet a legzsúfoltabb naptára egy versenyzőnek (Nascart nem számítva:)
rengetegen tolják egymás után a 24 órásokat az elmúlt 1 hónapban, közte IMSA, egyéb GT széria, vagy egyéb teljesen más. Lásd. Indycar akár.
30+ versenyhétvégét biztos lehoz egy gyári támogatott
Grenier is ott volt IMSA versenyen, most Belgiumban tolja a gold kategóriában, de előző héten lett volna a GT Openben is szereplése csak ütközött a kettő :D
vagy nézzük a BMW versenyzőket pl. S. van der Linde
Nürbugring 24 órás a hónap elején, Le Mans 24 a hónap közepén, hónap végén egy Spa 24
közte tolja a DTM-ben is. Zandvoortban a komplett BMW bagázs úgy esett be Le Mans tesztről a versenyre. Most meg a belga 24 órás után néhány nappal már a Norisringen fog körözni.
annál a balesetnél, ahol javában sárga volt érvényben, mert megállt a Ferrari az eau rouge előtt, mégis sikerült telibetalálni ott kíváncsi leszek mi lesz a következmény, mert a 61-es D'Silva csúnyán benézte és nem lassított. Csoda hogy egyik se sérült meg, csak a 2 autó lett totálkáros
46-os autóra taktikáznak, felrakják az esőgumit, mert szinte minden radar jelzi, lehet korai, viszont SC mögött úgyis sok idő elmegy, nem versenytempó, lehet bejön a terv, és leszakad az ég addigra
pár perccel később - vissza cserére a boxba, slickekre
pár perccel később - testvérautót a 32-est cserére hívják, hogy slick helyett feltegyék az esős gumit
Restartra persze jön az eső, így a 46-os megint bemegy a boxba
Élmezőnyből kb. a világ végére estek vissza, pedig vezették egy rövid ideig a futamot is. 32-es legalább jól járt, ők mindjárt a TOP10-ben lesznek
Sorensen az Astonnal igen jól tolja, akármilyen az időjárás
Még a Le Mans-i hétvégén jelentették be, hogy a jelenlegi LMH/LMDH szabályrendszer marad 2029 végéig, vagyis hozzápakoltak még két évet.
Ez egyfelől azt is jelenti, hogy a jelenleg részt vevő gyártóknak jobb lesz a megtérülésük, tovább tudnak maradni, ill. újabbak belépésére nyílik lehetőség.
Jövőre jön az Aston Martin, mely a WEC-ben és IMSA-ban is indít autót, ez lesz az leső LMH autó ami az IMSA-ban is versenyezni fog.
Bár a Risi nagyon forszírozta, a Ferrari nem ad nekik autót így ők nem tudnak prototípussal versenyezni Amerikában.
Pletyók szintjén szó van még McLaren és Hyundai programokról is.
Kérdés még, hogy Ganassi melyik gyártóval folytatja jövőre, miután szakítottak a Cadillac-kel.
Természetesen nem Lagunában versenyeztek, hanem Watkins Glenben a hat óráson.
Ahol kétszer is lszakadt az ég, másodjára 1 óra 45 perccel a vége előtt amikor annyi víz lett a pályán hoirtelen hogy már a pace car tempóját sem tudták tartani, sorra csúsztak ki az emberek, valaki ripiztyára is törte magát és jött a red flag. Az óra viszonyt ketyegett és végül az utolsó 20 percet versenyezték le száraz pályán.
GTP-ben nyert a Rolex 24 győztes páros, a #7-es Porsche-val Nasr és Cameron, vezetik a bajnokságot is, Nielsen a #83-as AF Corse-val az LMP2-ben (Le Mans után tehát Imsa győzelem is), a GTD Pro-ban pedig mivel a #3-as Corvette-nek az utolsó körben még üzemanyagra volt szüksége, Ross Gunnék behúzták a #23-as Astonnal a győzelmet. A GTD kategóriában pedig ismét a Winward Merci nyert, az #57-es, idén az öt versenyből négyet (!) nyertek, vmi elképesztő dominancia egy olyan mezőnyben, ahol van kb 15 induló :) A bajnokságban a pontelőnyük már akkor is megmaradni ha következő futamot kihagynák kb.
A szezonból már csak 3 verseny van hátra, Road America, Indianapolis és Petit Le Mans.
Most nyári szünetre megy a széria, Road America augusztus 25-én következik.
Let’s start with overall winners Antonio Fuoco, Miguel Molina and Nicklas Nielsen. The trio drove the No. 50 Ferrari AF Corse Ferrari 499P Hypercar to overall victory in the world’s oldest 24-hour endurance race. All three will be racing at the Glen – Fuoco in the Cetilar Racing Ferrari 296GT3 in GTD, Nielsen in the No. 88 AF Corse ORECA LMP2 machine, and Molina in the GTD-class AF Corse Ferrari 296. All will likely still be basking in the glow of victory after what turned out to be a very challenging race.
2 órával a vége előtt a Ferrari kiállásánál maradhatott el egy büntetés, amikor Nielsent engedték vissza az nem éppen biztonságos volt, az LMP2-es gép be is fékezett, pedig a szabály szerint az ott haladónak van elsőbbsége és a nyalókás ember a felelős a kiengedéssel.
Ráadásul Nielsennek nem az első boxutcás manővere, a legelsőnél ugyanígy veszélyesen engedték ki ezért kapott 10 mpt.
Valahogy a Ferrarikkal nem nagyon voltak szigorúak itt
Hát, sűrű lett ez a hétvége az eurosporton, tegnap elkezdtem nézni a 24 órást, de közben a másikon downhill vb ment, kicsivel később meg nőcziknek falmászás....:)
Amit láttam, az izgalmas volt, remélem lesz egy jó másfél órás összefoglaló a jövő héten.
Ja, a címvédés alatt a gyártót értettem, azon belül (nekem) mindegy melyik autó nyer, az meg pláne, hogy milyen versenyzőkkel. Tavalyról is csak az maradt meg, hogy a Ferrari nyert, minden egyéb "sallang" a köd homályába vész:)
Érdekes, de mindkét egységnél végül azok zártak 1-2-ben, akik nem tűntek esélyesnek kb. a közepéig. Porsche-BMW csata maradt, csak más autókkal. Bár ez sima lett így is náluk. Rossiékat sajnálom, de benne van a pakliban, lehet legközelebb meg majd ő cseszi el.
A bajnokság aminek része Le Mans összesen 8 versenyből áll ezzel együtt és még van hátra 4 forduló, azok hat órás versenyek és a szezonzáró nyolc órás, érdemes azokat is megnézni :)
Közben grat a Ferrarinak, most a másik nyert! Jövőre meg a harmadk fog? :D
Siegelnek is megvan a győzelem... szegénynek nem sikerült az Indy 500-as indulás, de most picit kárpótolva lett, kíváncsi vagyok hogy éli ezt meg :)
Belemennék jobban a történetébe (jövőre talán bele is fogok, mert nem lesz eb/vb), de amíg évente egyszer van, nem látom, hogy érdemes vele többet foglalkozni. Majd egyszer.