Keresés

Részletes keresés

tupolev Creative Commons License 4 napja 0 0 10507

Igen, a Prangl 500 tonnás Demag autódaruja áll ott.

Előzmény: Nores (10506)
Nores Creative Commons License 4 napja 0 0 10506

Most van egy nagy "dög" az Etele úton az Etele Plaza építésénél.

Ott a 7 toronydaruból egyet már elbontottak, és nagyjából annak a helyén dolgozik ez az autódaru.

A gépészetet pakolják be konténerszám.

Előzmény: tupolev (10501)
daruguru Creative Commons License 2019.07.31 0 0 10505

Igen, régen ez elterjedt volt, ma már sajnos ritka. Manapság ezt a módszert gyakorlatilag már csak felhőkarcolók építésénél alkalmazzák, részben azért, mert az épületen belüli kúszató apparátus drága és körülményes a használata. Nálunk tudtommal nincs is ilyen. Sajnos itt a helyzet sokkal egyszerűbb (és kevésbé izgalmas): egyszerűen körbeépíti magát, majd autódaruval kiemelik tagonként, ha kész.

Előzmény: hms362 (10504)
hms362 Creative Commons License 2019.07.30 0 0 10504

Az ilyen daruk többnyire liftaknába telepített kúszódaruk. Ilyen (magyar Q 3/30) építette a veszprémi és debreceni 20-emeletes toronyházat, míg a gyöngyösit, v. talán a szolnokit meg Linden kúszódaru. Ezek nem a saját törzsükben, hanem a liftaknába leengedett létrákon kúsznak, és a kúszatási művelet végén a liftaknán keresztben elhelyezett gerendákra ülnek. Egy pár emeletet megépítenek, aztán kúszatás (hidraulikával), majd újabb pár emelet után újra kúsznak (nem maguktól, szerelők kúszatják). Kúszatást (és kúszatás közbeni visszazuhanás miatti egy hónapos javítást) csináltam (csináltuk) Veszprémben. Aztán Debrecenben is kúszattunk. Azt nem tudom (soha nem csináltuk), hogy a Q daru hogyan jött le a 20. emelet tetejéről. A Lindenhez viszont tartozott egy olyan kisegítő daru, amivel a darabjait le lehetett engedni az épület fala mellett. Ezt csináltuk egyszer Gyöngyösön, v. Szolnokon.  

Előzmény: ooz1 (10500)
daruguru Creative Commons License 2019.07.25 0 0 10503

Általában úgy, ahogy Tupolev írta. Néha az is előfordul, hogy egy másik toronydaru végzi a szerelést. :)

Előzmény: ooz1 (10502)
ooz1 Creative Commons License 2019.07.24 0 0 10502

Konkrétan a Nemzeti Színház melletti építkezésre gondolok. A 3-ból az egyik daru benn áll az épületben. Azóta már ráhúztak egy emeletnyit. :|

 


Előzmény: tupolev (10501)
tupolev Creative Commons License 2019.07.24 0 0 10501

Nagy autódaruval, ami be tud nyúlni a ház fölé.

Ha szükséges, billenthető rácsos gémet is tesznek fel rá és azzal mélyre be tud nyúlni. Persze ezek már 4-500 t-ás gépek.

Előzmény: ooz1 (10500)
ooz1 Creative Commons License 2019.07.24 0 0 10500

Mi van olyankor, amikor a daru köré építik a házat? Hogy fogják kiszedni?

Előzmény: Bendzsur (10489)
tupolev Creative Commons License 2019.07.05 0 0 10499

91-es :-)

Előzmény: Bendzsur (10498)
Bendzsur Creative Commons License 2019.07.05 0 0 10498

WOLFF WK SL;

 

91-es vagy 122-es???

 

 

 

Gyönyörű méregzöld trapéz alvázzal....

 

 

 

Bendzsur Creative Commons License 2019.07.05 0 0 10497

Liebherr 90 LD Kodály körönd;

 

 

gadoros Creative Commons License 2019.06.16 0 0 10496

Szia! Azt hittem valami szél figyelő rendszer van bennük és az mozdítja széliranyba. Bp. XV. Fő utca-Bácska utca közötti telek, Deák utcával párhuzamosan. 

Előzmény: tupolev (10495)
tupolev Creative Commons License 2019.06.16 0 0 10495

Üdvözöllek!

 

Egyszerűen a szél forgatja be üzemen kívül a darukat. Azért, hogy minél kisebb felületüket mutassák a szél irányába.

 

Hol van ez az építkezés?

Előzmény: gadoros (10494)
gadoros Creative Commons License 2019.06.16 0 1 10494

Sziasztok! 

Laikus kérdésem lenne. Mitől fordul el "magától" (amikor nem dolgoznak az építkezésen) a daru? A szomszéd telken társasházat építenek.

Ezekkel:

Bendzsur Creative Commons License 2019.05.02 0 0 10493

Igazán szívesen...

 

Ma meg egy másik Raimondi toronydarut hoztam.

 

 

És ez hányas?

Előzmény: tupolev (10492)
tupolev Creative Commons License 2019.05.01 0 0 10492

Köszönjük a képet!

Nincs nagy különbség, de az ellengém mintha egy ráccsal rövidebb lenne, ezért ez nekem inkább MR123-asnak tűnik.

Amúgy ezen kívül van még itthon MR93 és MR99 is, ami szintén hasonlóan néz ki, de azok már jobban eltérnek. Teljesen más az ellengém rácsozatuk és a fülke a gémmel egy magasságban van, nem lejjebb.

Előzmény: Bendzsur (10491)
Bendzsur Creative Commons License 2019.05.01 0 0 10491

ÉLJEN MÁJUS 1 !!!

 

Ezt a szintén Raimondi MR-153-as típusú toronydarut Neked fotóztam, kedves tupolev...

 

 

 

Előzmény: tupolev (10490)
tupolev Creative Commons License 2019.04.12 0 0 10490

A Hős utcai építkezés azért is érdekes, mert a kék gép egy Raimondi MR-153, az első ilyen gép itthon, a hazai Raimondik közül jelenleg a legnagyobb.

A piros gép már régebbi ismerős, Peiner SK 126-os.

Előzmény: Bendzsur (10488)
Bendzsur Creative Commons License 2019.04.11 0 0 10489

Ez meg Budapest egyik legmagasabb "felhőkarcoló toronydaruja" a Nemzeti Színháznál... Lenyűgöző....

 

WOLFF WK SL - WILBERT ELLENSÚLYOKKAL... - darabonként 5T! -

 

Azért eléggé durva látvány, hogy az ellensúlyok egy ekkora géphez csak oda vannak heveder kötelezve....

 

 

...Félelmetes...

 

Bendzsur Creative Commons License 2019.04.11 0 1 10488

Köszönöm; A Terexek a belváros szívében - a Szervita téren, -

a kék meg a barna toronydaruk, azok meg a külvárosi részen; a Hungária körút - Hős utca sarkánál......

Előzmény: Tatai Gergely (10487)
Tatai Gergely Creative Commons License 2019.04.11 0 0 10487

Szép képek! Hol készültek?

Előzmény: Bendzsur (10486)
Bendzsur Creative Commons License 2019.04.09 0 2 10486

Hát szép jó estét kínálok Minden kedves fórumozónak!

 

Toronydaruk Budapestről napjainkban....

 



hms362 Creative Commons License 2019.03.22 0 1 10485

Az első két Edilmac szereléséhez két olasz szerelő is jött. Nagyon jó és kényelmes overallokat is hoztak, valamint két fajta cipőt. Az egyik fajta cipő talpa nagyon puha volt és jól tapadt, olyannyira, hogy akár függőleges vason is megtapadt és jól lehetett mászni vele. A másik talpa acélbetétes volt. Ha éles vason álltál vele (pl. a törzsön kívűl lógva dolgoztál), nem hajlott meg, és olyan volt, mintha a teljes talpadon állnál. Tőlük kaptam az első mérőműszeremet is (az ÉGV szerelőknek akkor még nem volt villamos mérőműszerük).

Előzmény: hms362 (10484)
hms362 Creative Commons License 2019.03.22 0 1 10484

De igen, az ÉGV-nél. Az elsők 1971-72-73 körül érkeztek, a Pingonokkal nagyjából egy időben. Pingont egyszer szereltem. A KB160-asok kiválóak voltak a házgyári panelek szerelésére. KB darut soha nem láttam közelről.

Előzmény: BENJÁMIN(BENJI) (10483)
BENJÁMIN(BENJI) Creative Commons License 2019.03.21 0 0 10483

Üdv Mindenkinek!

 

Rég voltam a fórumon,bocsánat a régi fórum társaktól!Kolléga a te le irásod,anno,hogyEdilmac-ot szereltetek,az nem az Égv-nél volt?Úgy emlékszem,h nekik volt ilyen típus.Én anno a 43-Áév-nél voltam darus.Ott Kb-k voltak,sajna.

Előzmény: hms362 (10477)
daruguru Creative Commons License 2019.03.08 0 0 10482

Jó kis videó, köszi! :)

Előzmény: hms362 (10479)
daruguru Creative Commons License 2019.03.08 0 0 10481

Szolnok? Tök jó képek!! :)

Előzmény: KB 401 (10480)
KB 401 Creative Commons License 2019.03.07 0 1 10480

hms362 Creative Commons License 2019.03.07 0 1 10479
rockersrac1987 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 10478

Pontosan ezt művelték, csak fordított sorrendben. Mármint ott összeszerelés volt, nem elbontás. :)

Előzmény: tupolev (10472)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!