Keresés

Részletes keresés

daruguru Creative Commons License 2019.03.08 0 0 10482

Jó kis videó, köszi! :)

Előzmény: hms362 (10479)
daruguru Creative Commons License 2019.03.08 0 0 10481

Szolnok? Tök jó képek!! :)

Előzmény: KB 401 (10480)
KB 401 Creative Commons License 2019.03.07 0 1 10480

hms362 Creative Commons License 2019.03.07 0 1 10479
rockersrac1987 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 10478

Pontosan ezt művelték, csak fordított sorrendben. Mármint ott összeszerelés volt, nem elbontás. :)

Előzmény: tupolev (10472)
hms362 Creative Commons License 2019.02.22 0 1 10477

Hát, ... az igaz, hogy az átszerelésük nem tart egy hétig, a felállításhoz nem kellenek pl. a sínekre rakott ellensúlyok, és nem kell kúszatás közben (mentőöv nélkül) a törzsön lógva összecsavarozni a törzs elemeit. Az első Edilmac gépeken még a létra is csak utolsó műveletként került be a törzsbe. :) Addig a törzsön mászkáltunk le-fel.       

Előzmény: daruguru (10476)
daruguru Creative Commons License 2019.02.22 0 0 10476

Csak annyi a célja, hogy sokkal-sokkal gyorsabb és egyszerűbb legyen a szerelés. Szereléskor semmit nem kell ki- vagy befűzni egyáltalán, szállítási helyzetben a golyóskoszorú, az ellengém, a hátrafelé lehajtott oszlopcsúcs, a rövid gémtő, a teljesen befűzött macska és horog egyetlen egységet képez. Nagyon ötletes megoldás, talán az utolsó igazi nagy ötlet volt a toronydarus világban, mielőtt jöttek a mai, egy kaptafára készülő, végletekig leegyszerűsített gépek.

Előzmény: hms362 (10475)
hms362 Creative Commons License 2019.02.21 0 0 10475

Ha az a célja, hogy a szerelőknek ne kelljen kimenniük a gém végére (ilyen kis profilmagasságú gémen elég sz@r érzés odakint mászkálni), akkor fölösleges cicoma. Leszereléskor úgyis be kell akasztani a gém végén a videón is látható irányító kötelet. Vagy lehet, hogy ahhoz a földre engedik a gém végét? (Már ha a gép alacsonyabb, mint gém hossza.) Ha meg leengedik, akkor ott ki is lehetne kötni a teherkötelet és macskakötél fordítócsigáját. 
Az automatikus megoldás látványosabb. :) És nem kell annyi magassági pótlékot fizetni a szerelőknek. 
 

Előzmény: tupolev (10474)
tupolev Creative Commons License 2019.02.21 0 0 10474

Ezt a módszert csak EC-knél alkalmazzák, nagyobb gépeknél nem.

Felszereléskor ugyan így ferdén lefelé tartják a gémet és "legurul" a macska a végéig.

Előzmény: hms362 (10473)
hms362 Creative Commons License 2019.02.20 0 0 10473

OK. Elhiszem neked. Megnézem.
A videón leszerelést mutatnak, nem futómacska kötél és emelőkötél rögzítést, hanem kioldást. És a gép se valami komoly teherbírású gép lehet.  
Ezt a módszert alkalmazzák felszereléskor fordított sorrendben?
Felszereléskor (amikor a köteleket rögzíteni és nem kioldani kell) a futómacska kötél kifelé húzó ága még nincs a macskára rákötve. Hogy megy ki a futómacska a gém végére?
Másodszor is megnézve láttam, hogy azt a bizonyos szerkezetet, amire a teherkötél és a macskakötél fordítócsigája rá van kötve, egy, a gém gerince alatt végigfutó kötél oldja ki. Valószínű, hogy HA felszereléskor ki lehet húzni a macskát a gém végére, akkor az a szerkezet magától bekattan valami kilincsműves rögzítőszerkezetbe. De mi húzza ki a macskát?
Nem hiszem, hogy ezt a módszert nagyobb gépnél is alkalmaznák (vagy már én vagyok túl öreg).  
Az első magyarországi Edilmac és a Pingon (50 m hosszú) gémjét a földön raktuk össze (készre), aztán az emelőkötéllel emeltük fel először a belső végét, majd a belső csapok behelyezése után szintén az emelőkötéllel emeltük vízszintesbe.        

Előzmény: tupolev (10472)
tupolev Creative Commons License 2019.02.20 0 0 10472

A gém végén a teherkötél és a macskakötél kötélkorongjának rögzítése bizony automatikusan történik.

Ezt a videót ajánlom megtekintésre:

 

https://www.youtube.com/watch?v=X6hfrTGvW80

Előzmény: hms362 (10470)
hms362 Creative Commons License 2019.02.20 0 0 10471

Utóirat: Az még lehetséges, hogy a 2-ről 4 kötélágra átállítás (és fordítva) a futómacska egy részének gém végén való rögzítésével (és fordítva) történik. De ezt sem hiszem, h. emberi ellenőrzés nélkül. Túl kockázatos.  

Előzmény: hms362 (10470)
hms362 Creative Commons License 2019.02.20 0 0 10470

Ez nem valószínű!!!

A macskakötél mindkét vége a macskára van rögzítve, egyik sem a gém végére. A macskakötél a gém végén egy csigán fut át, azon fordul meg. Az emelőkötél többnyire (nem minden gépnél) a gém végén van lekötve, de kizárt dolog, hogy annak rögzítését emberi beavatkozás és ellenőrzés nélkül végeznék. A macska felhelyezése és a kötelek befűzése többnyire a "földön" történik.
Egy dologról tudok, amit felállított gépen szoktak csinálni: átfűzés 2 kötélágról 4 kötélágra. Régebben (ma nem tudom hogyan) ezt a gém tövénél végezték el. Az átállítható gépek emelőcsigáján, a horog két csigáján kívül van egy kiegészítő csiga, amin felülről át van fűzve a teherkötél. Az átállításhoz, a végálláskapcsoló kiiktatása után, az emelőcsigát (a kiegészítő csigával együtt) behúzták a macskába, a kiegészítő csigát egy csapszeggel a rögzítik a macskán. Ha onnan (már a kiegészítő csiga nélkül) leengedik az emelőcsigát, a gép négy kötélágon emel.

Van még egy dolog: Bizonyos gépeken a gémet át lehet állítani vízszintesből ferde gémmé. Ehhez ki kell kötni a macskát a gém végén.
Azonban kizárt dolog, hogy ezeket a műveleteket emberi ellenőrzés nélkül végeznék el.

Előzmény: tupolev (10447)
Bendzsur Creative Commons License 2018.12.31 0 0 10469

Kedves Topiktársaim!

 

 

Mindenkinet Boldog Új Toronydarukban gazdag 2019-es évet kínálok!

 

 

Tatai Gergely Creative Commons License 2018.12.26 0 0 10468

Boldog karácsonyt és sikerekben gazdag újévet minden Toronydarusnak!!!

Gaben3333 Creative Commons License 2018.12.20 0 0 10467

Ez nem egy terex comedil? 

Előzmény: Nores (10417)
363-364 Creative Commons License 2018.12.06 0 1 10466

Daru összeszerelése!
https://www.youtube.com/watch?v=yPbrywCf4no

Kép a videóból, a kész daruról!

rockersrac1987 Creative Commons License 2018.11.12 0 0 10465

Köszi, így már értem.  🙂

Előzmény: tupolev (10463)
tupolev Creative Commons License 2018.11.11 0 0 10464

A billenőgémes Wolff olyankor jön jól, ha valami alacsony dolgot kell építeni (jelen esetben mélygarázst) egy magasabb épület mellett. Normál daruból jóval magasabbat kellett volna építeni, hogy elforduljon a mellette álló épület felett.

Előzmény: rockersrac1987 (10462)
tupolev Creative Commons License 2018.11.11 0 0 10463

Azt, hogy nem alulforgó :-)

Magyarán az oszlopa fix, nem forog, csak a felső rész.

Van olyan daru (az önszerelők java része), aminél az alváz felett van a fogaskoszorú, tehát az egész daru oszloppal együtt fordul. Ezeknek az ellensúlya is lent van, nincs fent ellengém, ellensúllyal.

Ilyenek a régen használt daruk egy része is (pl KB-160, vagy az FT-60-as).

Előzmény: rockersrac1987 (10461)
rockersrac1987 Creative Commons License 2018.11.11 0 0 10462

Kérdés: Budán a Posta palota renoválásánál egy piros Wolff 160B végzi a daruzási munkákat. Kérdés: miért nem volt jó oda a ,,sima" toronydaru? :)

rockersrac1987 Creative Commons License 2018.11.11 0 0 10461

A felülforgó mit jelent? :)

Előzmény: tupolev (10459)
Tatai Gergely Creative Commons License 2018.11.01 0 0 10460

Ezt szerelték még a múlt héten a Márvány utcánál! Én is Comansára gyanakodtam, de a fülkéje sárga és egyáltalán nem Comansához illő, úgyhogy elbizonytalanodtam.

Előzmény: Bendzsur (10458)
tupolev Creative Commons License 2018.11.01 0 0 10459

Ez bizony egy Kröll K130F :-)

És mint ilyen, első az országban.

Nagyon örülök, hogy ez a patinás márka megjelent itthon is felülforgó daruval. (Eddig csak 1-2 önszerelő volt itthon Kröll).

Előzmény: Bendzsur (10458)
Bendzsur Creative Commons License 2018.11.01 0 0 10458

Szép Mindenszentek Napját Mindenkinek!

 

 

Ezt az érdekes vasat ma fotóztam Budán.

Ránézésre a Comansa Lindenre hasonlít, azonban az ellengémén elég feltünően jeleskedik az a sárga fordító motor.

 

Gondolom az...Vagy tévedek?

 

Típusát ennek a toronydarunak valaki tudja?

 

Nores Creative Commons License 2018.10.30 0 0 10457

Egyelőre erről van kép (az épülő plázától kb. 100 méterre épül egy társasház is).

 

 

Érdekes látni, hogy az ellensúly miatt hogy hajlik a torony.

 

Egyébként értem, hogy külföldről van ennyi daru, de darukezelő is kell mindegyikhez. Biztos ezt is megoldják valahogy, mert működnek :)

Előzmény: tupolev (10455)
daruguru Creative Commons License 2018.10.27 0 0 10456

Inkább Wolff vagy Baumeister szerintem - főleg ha hazai a kép. :) De nem 100%, ezek közt a régi billenőgémes felülforgók közt én is nehezen igazodom el. :)

Előzmény: KB 401 (10453)
tupolev Creative Commons License 2018.10.26 0 0 10455

Fotót szívesen látnánk róluk :-)

Elég sok daru jön be az országba mostanában, használtan is, újonnan is. Különben már rég "elfogytak" volna.

 

Előzmény: Nores (10454)
Nores Creative Commons License 2018.10.26 0 0 10454

Már 7 darab daru dolgozik az Etele Plaza építésén; kb. 100 méterrel odébb, a Hadak útján is éppen most épül egy.

De pár száz méterre (a Bikás park szélén) 3 tömbből álló lakópark építése kezdődött, ott is lesz pár.

 

Honnan van ennyi toronydaru? :)

Előzmény: andrás6769213 (10430)
KB 401 Creative Commons License 2018.10.25 0 0 10453

Köszönöm a választ:-)

Itt meg egy elvtárs az ellengémen: (BKSZM?)

 

 

 

Előzmény: daruguru (10450)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!