Keresés

Részletes keresés

dojcstomi Creative Commons License 1 napja 0 0 23861

Igen, ezt is meg akartam említeni példaként. Hogy akkor lehet, hogy az a trükk, hogy ha nem Pest felé mégy akkor kevesebbe kerül?

 

De ez miért csak ilyen hallgatólagos infó? Tehát hogy ezt miért csak tapasztalatokra alapozva tudhatja az ember?

Előzmény: NickUser (23859)
dojcstomi Creative Commons License 1 napja 0 0 23860

De nem is az ezressel van a baj, hanem, hogy összevissza áraz. Mindkét irányban ugyanolyan kocsiban utaztam, de csak Pest felé került 350-nel többe. :D

Előzmény: alex_86 (23858)
NickUser Creative Commons License 1 napja 0 0 23859

Tokaj IC esetén, ha Miskolcról akarsz Nyíregyházára vagy Debrecenre menni, akkor az IC másodosztályú helyjegy ára szintén csak 300 forint, függetlenül attól, hogy mikor vetted. :D

Előzmény: jbaal (23857)
alex_86 Creative Commons License 1 napja -1 1 23858

Boldog-boldogtalan ingyen utazik már, jobb esetben vármegyebérletet vesz. Szóval nem sokallom azt az ezrest, viszont cserébe MINŐSÉG eljutást kellene garantálni, ami a hatvani, szerencsi, püspökladányi felármentesek kizárásával illetve korlátozásával lenne javítható.

 

A posta nem minőségi, nem is kérnek rá rendes felárat. A választás lehetőségét valóban jó lenne biztosítani, pl vasárnap (a tömegben) inkább utazom a szellős, NEM IC minőségű kocsiban, mint órákon át nyomorogjak 77 utastársammal egy kocsiban, menetiránnyal szemben.

Valamennyire kulturaltabb körülmények lennének az IC kocsiban is, bár üzemeltetői szempontból ez nem gazdaságos.

Előzmény: jbaal (23857)
jbaal Creative Commons License 1 napja 0 1 23857

Vicc ez az egész helyjegy-rendszer, csak erre a nyomorult Hernád IC-re vagy hatféle tarifa érvényes.

Van az elővételben megváltott 650 Ft.-os helyjegy, van az utazás előtti normál 990 Ft.-os, illetve a 300 Ft.-os a gyorsvonati Schlieren, Bdmpee kocsikba. Itt egy érdekesség, bár valószínűleg soha nem fordul elő, hogy mi van, ha már elővételben is csak a gyorsvonati kocsikba kapsz jegyet? Gondolom arra nincs külön tarifa, az ígyis-úgyis 300 Ft.

Aztán ehhez hozzájön még, hogy a hatvanig utazó elővárosiaknak nem kell helyjegy, így ők nyugodtan leseggelhetnek a helyedre páros irányban, aztán vitatkozhatsz velük. Aztán ugye a nemzetközi utasoknak sem kötelező a helyjegy, így páratlanban meg a kassai utasok foglalhatják el a helyedet. Emellé még hozzájön, hogy a Miskolc-Hidasnémeti szakaszon személyvonatot pótol, így ott sem kell helyjegy.

 

Akkor már mi a büdös jó istenért nem lehet teljesen eltörölni rá a helyjegyet és gyorsvonatnak nevezni? Csak az szopja meg az egészet, aki Miskolcról vagy Mezőkövesdről utazna Budapestre.

Más kérdés, hogy ha rajta múlna, az összes vonatra el lenne törölve ez a katonás, diktatórikus helyosztás, és mindenki oda ülne, ahova akar. A létszámproblémát lehet kezelni egyrészt normális mennyiségű kocsival, másrészt meg a kiadott jegyek számának korlátozásával, de nem kell ahhoz helyeket osztani.

Aztán nem győzek okoskodni a vonat fantasztikus "előnyeiről", minthogy tudsz dolgozni, laptopozni, WC-re menni rajta...stb. Na ebből kb. már egyik sem valósul meg, csak a fosadék helyen való nyomorgás és fulladozás a levegőtlen kocsikban, megfűszerezve a cigányzene bömbölésével.

Előzmény: dojcstomi (23856)
dojcstomi Creative Commons License 1 napja -1 1 23856

Logikusnak tűnne, csak a múltkor meg indulás előtt kevesebb, mint egy órával vettem helyjegyet, szintén Hernád-Zemplénre és akkor a Miskolc-Bp. táv hirtelen már 990 volt.

 

Tehát igazából semmi logika nincs benne. De valójában a helyfoglaláskor egyszerűen kiírhatná az automata, hogy ezen a szerelvényen vegyesen vannak kocsik, ezért megkérdezhetné milyen típusú helyjegyet kérek.

 

Vagy legjobb lenne ezt az egész meghatározzuk melyik kocsiba és melyik helyre ülhetsz cirkuszt abbahagyni. Legyen egy fix ára a helyjegynek (max. az számítson, hogy mikor veszed) és létszámtól függjön, hogy kiad-e még rá helyjegyet.

 

Ez miért nem járható út?

 

Így igazából semmilyen észérvet nem tudok mondani arra, hogy ugyanaz egyik pillanatban miért 990 másik pillanatban miért 300.

Ugyanis a jegyvizsgáló sem szól egy szót sem, ha a 300 Ft-os jeggyel IC minőségű kocsiban ülök. És nyilván fordított esetben sem szól, ha a szerintük nem IC minőségűbe ülök 990 Ft-os jeggyel.

 

Azonkívül szerintem az utasnak max. azzal kéne foglalkozni, hogy 1. vagy 2. osztályra ül, hogy aztán a 2. osztályon belül egy kocsi IC minőségű-e vagy sem, azzal hadd ne az utasnak kelljen már foglalkoznia.

Előzmény: alex_86 (23855)
alex_86 Creative Commons License 1 napja 0 0 23855

Indulás előtt már nem IC minőségű kocsiba ad helyet, amúgy 990 lenne.

Előzmény: dojcstomi (23854)
dojcstomi Creative Commons License 1 napja 0 0 23854

Hadd tegyek fel egy technikai kérdést:

 

Hernád-Zemplén IC: Miskolc-Bp. helyjegy 650 Ft (elővétel), ugyanez visszafelé: Bp.-Miskolc helyjegy 300 Ft. (vonat indulása előtt kb. 20 perccel)

 

Ennek mi értelme van?

 

Ráadásul visszafelé gyorsabb, mégis olcsóbb.

andrasimre Creative Commons License 2024.04.21 0 0 23853

Köszönöm! Nagyon érdekes, hogy a vonatok nagy része csak a Kisállomásig közlekedett. Bár Debrecen belvárosában volt (nagy érvágás is volt a megszüntetése), a 100-as vonalú csatlakozások terén hátrányt jelentett.

Előzmény: f_k (23852)
f_k Creative Commons License 2024.04.20 0 1 23852

Előzmény: andrasimre (23843)
M41 2175 Creative Commons License 2024.04.20 0 0 23851

Annyival kiegészíteném ha minden igaz az 50-60 ás években abmot járt nádaskára. De amit biztosan tudok hogy a 70-es években a nádaskai vonalon gőzösből a 424 dolgozott sőt a kétévig Jósvafőre közlekedő közvetlen vonatot is gőzös vitte az. Gömöri Ecseg között a csörgős vonat és a bz is 70/80-al közlekedik Nádaskára és ez így volt az ütemes előtt a 98-ig közlekedő hétvégi vonatot az utolsó 3-4 évben Bz vitte a többi mozdonyok volt. Ha nem jutott csörgő akkor 20xx és M47 is vitt vonatokat akkor. Állandó jelleggel bz a 2001/2002 menetrendtől közlekedik ott. Az itt bevezetéséig az egyik pár bz a másik csörgős volt.

. Esetleg az 1988/89 évi 80 és 92 vonali menetrendjét láthatnánk meg köszönnénk ill az 1989/90-es 80 vonalait megköszönnénk.

Előzmény: f_k (23847)
Atis57 Creative Commons License 2024.04.20 0 0 23850

Szia!

 S azóta csináltak vele valamit

 

 

Mert akkor a régiek nagyon jól dolgoztak.

Előzmény: Komlósfecskés (23849)
Komlósfecskés Creative Commons License 2024.04.20 0 1 23849

1963-ra készült el nádaskai átépítése, akkortól lett közvetlen vonat, és akkor lett Szinből Jósvafő-Aggtelek.

Előzmény: alex_86 (23848)
alex_86 Creative Commons License 2024.04.20 0 2 23848

Ez a Borsod Expressz közvetlen kocsicsoportja volt hétvégén, majd nyáron minden nap. 2-3 kocsiról volt szó, rövid ideig az étkezőt is feljáratták. Dokumentumot, fotót nem láttam arról, mi vontatta, de valószínűsíthetően Bobo, mivel nagyjából akkori indult a szolgáltatás, amikor Miskolcra érkeztek (60-as évek közepe). Népszerű járatnak számított, mivel kedvezményes hétvégi kirándulójeggyel is igénybe vehető volt.

Előzmény: timetable (23844)
f_k Creative Commons License 2024.04.19 0 0 23847

94 esen én 4.00 Nádaskai indulásra és 5.25 ös Tiszais érkezésre emlékszek ez volt a legjobb menetidő talán kb 2008-2009 és 2013 és 2015 között amire fejből emlékszem.

Miskolc Gömöri Sajóecseg 100 km/h Sajóecseg Boldva sajnos csak 40 km/h , míg Boldva Tornanadaska 60 km/h

1970 es évek végén kb.  1977-től már jól haladt a dízelesítés. Ez átmenetileg sokat segített.

1990 után az utasvesztés okai: Nehézipar Digép , Diósgyőr, stb bezárása a bányák bezárása munkanélküliség nagyban rontott a helyzeten.

3 műszakba se lehetett bejárni kb. 1994 -től, mert az utolsó vonat indulását előrehozták...

Előzmény: Atis57 (23846)
Atis57 Creative Commons License 2024.04.19 -1 0 23846

Szia!

 Ez 1980 előttre igaz.

A gőzvontatás után ----azért M43 ,M47 és M41  néha M44 is  vontatott.Akkor még 4-5 kocsival jártak, a személyvonatok . Secsegig tömve.

Ezután 1994? beütött a fejlesztés  Bzmot +pót. Na innen elfogytak az utasok is.

 S azelőtt is 1óra volt a 40km megtétele , de ez még tovább nőtt !

 

Előzmény: f_k (23845)
f_k Creative Commons License 2024.04.19 0 0 23845

A pályaállapot talán jobb volt Sajóecseg és Jósvafő-Aggtelek között mint onnan Tornanádaskáig, illetve javarészt gőzös vontatás lehetett kisebb mozdonyokkal , gondolom 375, 376, 275, 377 etc.

Gőzösnél vizet vettek szenet rámoltak tüzet picoltak etc.

Vasárnapi vonatot gondolom dízel vihette...

Előzmény: timetable (23844)
timetable Creative Commons License 2024.04.19 0 0 23844

Érdekes a 94-es, gyakorlatilag lassúbb menetidővel közlekedtek a járatok mint ma, viszont a Jósvafő-Aggtelekig menő vasárnapi gyorsított vonat kevesebb mint egy óra alatt végigért, ami kb. még jobb pályaállapotokat is feltételez, mint ma. Milyen járművek lehettek beosztva akkoriban, ahol a menettulajdonságok ennyire meghatározták a járatok menetidejét?

Előzmény: f_k (23841)
andrasimre Creative Commons License 2024.04.18 0 0 23843

Esetleg a 108-as vonalon menetrendjét fel tudod tölteni a vonal topicjába? Köszönöm!

Előzmény: f_k (23840)
M41 2175 Creative Commons License 2024.04.18 0 0 23842

Köszönöm szépen 

Előzmény: f_k (23841)
f_k Creative Commons License 2024.04.18 0 2 23841

1974_3

 

 

 

 

 

 

f_k Creative Commons License 2024.04.18 0 0 23840

1974-II.

 

 

f_k Creative Commons License 2024.04.18 0 0 23839

1974

 

f_k Creative Commons License 2024.04.10 0 0 23838

100 kilométeres sebességgel Füzesabony és Eger között

 

1972.11.23.


Bevált az állomások körzetesítése Új vasúti megálló Makiár néven

 


Négy esztendeje is elmúlt már, hogy a kisforgalmú vasútvonalak és állomások megszüntetésének megyei elképzeléseit megtárgyalta annak idején a megyei tanács. E program keretében, a vasút korszerűsítése, a forgalom gyorsítása és nem utolsósorban az ésszerű takarékosság jegyében megszűnt a Tarnaszentmiklós—’ Pély közötti 13 kilométer hosszú kisvasúti vonal, valamint a Selyp—Kisbágyon közötti 23 kilométer hosszú vonal. Mindkét megszűnt vasútvonal által érintett települések lakóinak közlekedése a sűrített autóbuszjáratok és a megépített, feljavított országutak segítségével megoldottnak tekinthető.
Ugyancsak helyesnek bizonyult Heves megyében is a vasúti forgalom okszerű
körzetesítése. A megyében eddig öt vasútállomás áruforgalmát terelték át, így Szihalom állomás áruforgalmát Füzesabony, a lőrincit Selyp, az adácsit Vámosgyörk, a nagyútit Kál-Kápolna, míg a maklári vasútállomás áruforgalmát ugyancsak Füzesabony vasútállomása vette át, — s ahol szükségesnek bizonyult, ott a községek között szélesítették és erősítették az országutakat a megnövekvő forgalom lebonyolítása miatt.
További elképzelés, hogy 1973. január 1-én Szarvaskő és Nagyvisnyó vasúti áruforgalmát szüntetik meg, a felnémeti vasútállomásra terelve azt. Igaz, hogy mind a két állomás ügyében a termelőszövetkezetek kifogásokkal éltek, ugyanakkor el kell fogadni a MÁV álláspontját
is, hiszen az egyik állomás áruforgalma sem érte. el még a napi egy vagon forgalmi szintet sem.
A távlatokban elképzelhető Egerfarmos és Kétútköz vasútállomásainak megszüntetése, sőt a karácsondi vasútállomásé is, ám mindehhez az szükséges, hogy Egerfarmos és Mezőtárkány, illetően Karácsond és Ludas között megfelelő és , korszerű út épüljön meg. Miután ennek jelenleg még nincsenek meg az anyagi feltételei ezeknek az állomásoknak a megszüntetése meglehetősen a távoli jövőre tartozik.
A jövő feladata, bár nem a távoli évtizedeké, Eger város pályaudvarának korszerű és célszerű átépítése. A Budapest—Füzesabony—
Eger—Putnok közötti átszállásokkal tarkított közlekedés és teheráru-forgalom aligha mondható szerencsésnek, s ezen már csak azért is szükséges változtatni, hisz a Bélapátfalvi Cementgyár nagyarányú rekonstrukciója 23 tonna tengelynyomású vasútvonal kiépítését igényli.
A tervek, a felmérések „születőiéiben” vannak és mint utal tünk rá, »ha nem is a közeljövőben, de előreláthatólag a következő ötéves terv második felében talán már formát is kezdenek ölteni az elképzelések.
Ezzel összefüggően, illetően mégis ettől függetlenül jelentősen korszerűsítik az eger—füzesabonyi vasútvonalat, a személyforgalom körzetesítése tekintetében is. A lényeg, hogy e vasútvonalon megszűnjön a jelenlegi Makiár és Nagytálya megállóhely és a kettő között Makiár névén új vasúti megállóhely létesüljön. Az. Eger—Füzesabony közötti, egy megállóhely es vasúti szakasz lehetővé tenné, hogy 100 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedjenek a vonatok és így a 28—30 perc helyett 15 percre csökkenne a menetidő. A tervek itt is előrehaladottak, bár a tárgyalások még folynak, hiszen a vasút korszerűsítésével párhuzamosan éppen Nagytálya, Andornaktálya községek számára lenne szükséges az autóbuszvonalak megnyújtása Egerből, illetőleg Egerbe.
A közlekedés napjaink társadalmi és gazdasági életének fő ütőerét jelenti, s örvendetes, hogy ez az „ér” Heves megyének is új és frissebb vért szállít majd.

Divrotcé Creative Commons License 2024.04.10 0 2 23837

Nem egyenértékű és nem egyforma funkciójú a két vágány. És soha nem is volt az.

Tehát értelmetlen a vonalat kétvágányúnak nevezni.

 

Valóban, nem voltak egyenértékűek. Az egyik volt a páros vonatok vágánya, a másik a páratlan vonatok vágánya. Aztán rájöttek, hogy  páros vonatok vágánya kitűnő vontatóvágány lenne, és lőn Á és Bé.

Előzmény: H_CS (23834)
alex_86 Creative Commons License 2024.04.10 0 1 23836

Mivel a B vágány közvetlenül érinti Berente Rendezőt, így a megállóhelynél némileg eltávolodik az A vágánytól. De felüljárón át ugyan úgy megközelíthető. Valaha egyenértékűként szolgált, gyorsvonatok is megálltak itt, melyet külön jelölt a menetrend. Lebutítva Érd alsó/Felső esete. De mára teljesen más a helyzet, a kilencvenes évek közepén a B vágány már nem épült át a fővágánnyal és a felsővezetéket is elbontották. Műszakilag eléggé gatya.

Előzmény: H_CS (23834)
balint36 Creative Commons License 2024.04.10 0 0 23835

Az érdekes, hogy ki van zárva, mert a BorsodChem átépítette az egykori szénpályaudvart, azóta pedig ők használják a B vágányt.

Előzmény: H_CS (23834)
H_CS Creative Commons License 2024.04.10 0 2 23834

+Ms Gömöri Sajószentpéter között megépült a második vágány."

 Szerintem tovább is Kazincbarcikáig --csak Sszentpéter után A és B vágánynak hivták

 

Nem egyenértékű és nem egyforma funkciójú a két vágány. És soha nem is volt az.

Tehát értelmetlen a vonalat kétvágányúnak nevezni.

HÜSZ szerint is két külön vonal van Sajószentpéter és Kazincbarcika között.: 92 és 92K. A 92K  ki van zárva a forgalomból.

Előzmény: Atis57 (23833)
Atis57 Creative Commons License 2024.04.08 -2 0 23833

Szia!

+Ms Gömöri Sajószentpéter között megépült a második vágány."

 Szerintem tovább is Kazincbarcikáig --csak Sszentpéter után A és B vágánynak hivták

 

De a lényege ,-még mennyi mindent igértek?S nem lett belőle semmi.

 

Ma meg csak a légvárak , és bezárjuk, egyszerűsitjük,módot váltunk....

Előzmény: f_k (23832)
f_k Creative Commons License 2024.04.08 0 3 23832

Ms Gömöri Sajószentpéter között megépült a második vágány.

80 as fejlesztései megvalósultak.

Bánrévei delta is megépült az ózdi gyors mellett a Bém ún." meleg" rakományát is erre vitték, azzal gyorsan le kellett érni Ózdra...

Előzmény: Atis57 (23828)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!