Keresés

Részletes keresés

MTU-890 Creative Commons License 2024.04.16 0 2 8598

- 478 023 és 032: 8PA4 motor, Voith L3r4 hajtómű, 700kW (950LE)

 

- 438-2: CAT 3406 motor, Voith L3r4 hajtómű, 354kW (480LE)

 

- 478-2: MTU 12V2000 motor (201-222), ill. CAT3412 motor (223-240), Voith L3r4 hajtómű, 600kW (816LE)

 

- 478-3: MTU 12V2000 motor (301-319), ill. CAT3412 motor (320-326), ill. MTU 8V4000 motor (327-334), Voith L3r4 hajtómű, 600kW (816LE).

 

Előzmény: Tractron (8591)
MTU-890 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 8597

A Dácsiával foglalkozó Indóház Extrában (2011/3.) van egy írás az M47 átépítésekről, remotorizációkról.

 

A 8PA4 motorral felszerelt M47 mozdonyok energetikai vizsgálata 1985-ben megtörtént. A 2023 gépben csak a motort cserélték, a hajtómű az eredeti maradt. A kut. jelentés szerint a 8PA4 motor gyárilag 1200LE-t ad le 1500-as fordulaton. Ebben a mozdonyban tehát részterheléssel dolgozik, hiszen kb. 900LE a legnagyobb teljesítmény, amivel a hajtómű + fűtés + segédüzem leterheli.

Valószínűleg innen származik a következő ábra is:

Előzmény: tom sawyer (8596)
tom sawyer Creative Commons License 2024.04.11 0 0 8596

Az a baj, hogy ezekről alig van némi irodalom, valamint még külsőre sem volt 2 egyforma belőle...

 

A kék könyv motorteljesítményre 700 kW-ot ír. Ez a 21-es psz csoport valamint az 2032-re igaz átalakítás után. 

 

A korai átépítésekkel (2023, 2032, 2033) kapcsolatban semmi infó nincs...

Előzmény: Zsivany3 (8595)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.04.11 -1 0 8595

Lehet, hogy már nem léteznek, de ettől még pl. engem is érdekelne, hogy alakult a teljesítményük.

Előzmény: tom sawyer (8594)
tom sawyer Creative Commons License 2024.04.10 0 0 8594

Csak pár apró probléma:

 

A 2157 és 2162 már sehol sincs, ha jól tudom remot mind a kettő.

A linkelt hozzászólás sem aktuális, ugyanis a 2023-ban egy Ganz-Mávag eredetű, M41-eshez hasonló, de azzal nem azonos hajtómű van, a 2032-ben pedig a mostani remotokkal azonos, vagy közel azonos típus.

 

Előzmény: Zsivany3 (8593)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.04.10 -1 0 8593
Előzmény: Tractron (8591)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.04.10 -1 0 8592

Kihagytad a 2157-et és a 2162-t.

 

Előzmény: Tractron (8591)
Tractron Creative Commons License 2024.04.10 0 0 8591

Jó napot!
Az eredeti kivitelű dácsiák (LDH45 M43 1000, LDH70 M47 1000, LDH95 M47 2000) teljesítményéről tudom, hogy elvileg csak a típusjelben levő szám ×10 lóerő.

(450 LE, 700 LE, 950 LE)

 

A remot teljesítményekről viszont nem sokat tudok:

- Pielstick motoros M47 2023 és 2032 (150 lóerő/hengerenként, mint a csörgőknél (Öszz 1200 LE), vagy csökkentett?)
- 438.2 ?
- 478.2 és 478.3 ?
Infókat köszönök.

117 169 Creative Commons License 2024.02.12 0 0 8590

A 234 Miskolcon volt most Békéscsabára ment és ott van, a 235 Szolnokon dolgozik de ő is Miskolcrol ment el.

Előzmény: zolyg76 (8587)
KVZOLI Creative Commons License 2024.02.12 -1 0 8589

Bár mindkettő javított a lista kiadása idején( 2023.03.01.)

Előzmény: KVZOLI (8588)
KVZOLI Creative Commons License 2024.02.12 -1 0 8588

Az én listám szerint mindkettő Hatvan.

Előzmény: zolyg76 (8587)
zolyg76 Creative Commons License 2024.02.11 0 0 8587

A 234 és 235-ös Remotok hová vannak állomásítva?

Edericsi Creative Commons License 2024.01.28 0 0 8586

Az 1318-as dácsia múlt vasárnap vitt egy Cirmost kerékesztergára, Cellbe. 

Azóta ott van.. esetleg kisegítésként maradt ott? 

dieter Creative Commons License 2023.12.14 0 1 8585

Ez vajon sikeres projekt volt? A jármű kihullott alóla...

(Vasutas magazin 2011 július 5.)

t04cdb Creative Commons License 2023.11.03 0 1 8584

Működik a marketing, a kék újabbnak hat... :D

Egyébként a 39513-on a piros is megtelt már Vinyétől. :)

Előzmény: király2644 (8583)
király2644 Creative Commons License 2023.11.03 0 0 8583

Tegnap pont a környéken jártam, és szinte mindegyik vonatnál az volt, hogy a kék kocsiban volt az utasok 90%-a (álló utasokkal), a "régi" pirosban meg alig valaki....

Előzmény: t04cdb (8582)
t04cdb Creative Commons License 2023.11.02 0 0 8582

Tegnap a Bakonyban járt mindkettő. A 203-asról egy rövid videó:

https://www.youtube.com/watch?v=p2lh5L3re6M

Előzmény: 117 169 (8574)
seadxdx Creative Commons License 2023.11.02 0 0 8581

Az, ha jól nézem 1000 kw teljesítményt takar. Nem rossz, ha nem teljesítmény-határon kell járatni a motort.

Előzmény: bzmot281 (8580)
bzmot281 Creative Commons License 2023.11.02 0 0 8580

Köszi! :)

Annak a 8 gépnek is sikerült kideríteni a motortípusát (MTU 8V 4000 R43), szóval már teljes a kép. :D

Előzmény: 1047 005-2 (8579)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.01 0 1 8579
Előzmény: bzmot281 (8578)
bzmot281 Creative Commons License 2023.11.01 -1 0 8578

Sziasztok!

Próbáltam információt keresni arról, hogy pontosan milyen típusú motor hajta a remotokat.

A wikipédián találtam egy listát, miszerint vegyesen készültek, Caterpillar és MTU szívekkel egyaránt.

Azt viszont nem írta, hogy az utolsóként remotorizált 8 gépbe (327-334) már egy másik fajta, erősebb MTU motor került beépítésre.

Javítsatok ki, ha rosszul tudom :)

M63,012 Creative Commons License 2023.10.16 -1 1 8577

Már Komáromban vannak.

Előzmény: 117 169 (8574)
RhB Creative Commons License 2023.10.15 0 0 8576

Mentési gyakorlat, 478 210

 

https://www.facebook.com/watch/?v=1032980254556996

 

M63,012 Creative Commons License 2023.10.15 -1 0 8575

Talán kellenek a Bakonyba.

Előzmény: 117 169 (8574)
117 169 Creative Commons License 2023.10.14 -1 0 8574

Győr ből Miskolcra költözött 202 Dacia valamint a Szolnokon vendégeskedő 203 As jelenleg

M471312 Creative Commons License 2023.07.28 0 0 8573

Székesfehérváron a 478 331 ex. M47 1331-est betólták a fütőházba vajon megcsinálják vagy kiszednek belőle valamit?

9255 0638 003-7 Creative Commons License 2023.07.23 0 0 8572

Előfordulhat, hogy a 2023 és 2032 sincsenek már állományban?

tom sawyer Creative Commons License 2023.05.03 0 1 8571

Elvileg ugyanaz a beltartalom mint most a 2032, de élőben azokhoz nem volt szerencsém.

Előzmény: C50 (8570)
C50 Creative Commons License 2023.05.03 0 0 8570

Köszi.

A 2100-as Pielstick+ Voith?

Előzmény: tom sawyer (8569)
tom sawyer Creative Commons License 2023.05.03 0 1 8569

Nem tudok többről.

 

2041-2070 eredeti (két eltérő szállítás, a 20 70-nek már szellőzőkopoltyús a kipufogó feletti kiemelkedés)

 

2023 Pielstick, a 80-as évekbeli remotorizációnak megfelelő (Ganz hajtómű, 8 hengeres Pielstick motor BBC vtr feltöltővel, mechanikus regulátorral)

 

2032 Szintén a 80-as években remotorizálták, de később átépítésre került, így már az újabb kisturbós,  elektronikus fordulatszám szabályozású motorral szerelt, Voith hajtóművel. 

 

Küllemre a 2041 és 2070 majdnem megegyezik, a 2023 és 2032 teljesen különböznek az eredetiektől és egyméstól is (géptér ajtók osztása).

 

Ami nem maradt azok a 2100-as pályxaszámcsoportba sorolt gépek, ezek megint másképp néztek ki.

Előzmény: C50 (8568)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!