Keresés

Részletes keresés

Gordon Zsigmond Creative Commons License 5 perce 0 0 34614

Most komolyan rendezzünk be alkatrészgyártó üzemet Csörgőhöz/Bz-hez?

Előzmény: 1047 005-2 (34612)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 10 perce 0 0 34613

Nah most akkor üljünk le.

Uzsgyiból van negyven (a plusz egyet rég szétszedtük), Desiroból 31.

71 jármű, ebből 27 nem üzemképes.

62 százalékos rendelkezésre állás. 

20-22 éves járműveknél szégyen és gyalázat.

Ami még rátesz egy lapáttal, hogy a 44 jármű sincs kiadva, jellemzően mindkettőből 18-20 mozog egyidőben.

Ha most belegondolunk, hogy 36-40 helyett 64 lenne kiadva, az már egy jelentős javulás lenne.

 

Ezzel együtt nagyon gyorsan kellene új (vagy használt) dízel jármű, főleg mozdony, mert a Csörgőkkel nagyon ramatyul állunk. A Bz-ket is ki kell váltani rövid távon (5, legfeljebb 10 év).

 

Megjegyzés:

elképzelhető, hogy az Uzsgyik és Desirok jelentős részét már ésszerű keretek között nem lehetne használhatóvá tenni a szétkannibalizálás miatt.

Akkor vagyunk bajban... mert ezek még csak az élettartamuk fele körül járnak.

Előzmény: Fizolti (34609)
1047 005-2 Creative Commons License 10 perce 0 0 34612

"Azért nem mindegy, hogy ötvenéves Csörgőbe/negyvenéves Bz-be kell új életet lehelni (pláne, ha egyedileg kell alkatrészt gyártani, mert ezekhez már nem sok minden van)"

 

 

Ez a mai szerszám- és alkatrészipar mellett gyenge kifogás.Ráadásul nem is fedi teljesen a valóságot.

Előzmény: Gordon Zsigmond (34610)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 15 perce 0 1 34611

A szentesi VII. vágány "állományából" ki lehetne adni a 81-es, illetve a 135-s vonal napi fordáit.

Előzmény: Fizolti (34609)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 20 perce 0 0 34610

Azért nem mindegy, hogy ötvenéves Csörgőbe/negyvenéves Bz-be kell új életet lehelni (pláne, ha egyedileg kell alkatrészt gyártani, mert ezekhez már nem sok minden van), vagy 15-20 éves gépekbe, amikhez még gyári alkatrészt is találni.

 

Sok mindennek már legfeljebb a nosztalgiaflottában lenne helye.

Előzmény: 1047 005-2 (34608)
Fizolti Creative Commons License 20 perce 0 0 34609

minden vonatnak lenne helye

 

Persze, bőven van még szabad vágány a szentesi dögsor mellett, lehet bővíteni a kiállítást. 

 

- - - -

 

A KT által meg közadatigényelt számok szerint (  https://www.facebook.com/photo?fbid=839695378192272&set=pcb.839704101524733  )   

Desiróból és orosz motorvonatból 27 darab nem üzemképes. Ha ezek túlnyomó többségét rendbe tennék (most egyéb infó híján feltételezem, hogy mindkét sorozatból van olyan, amit korábbi eseménye miatt megfelelő pénzügyi, stb. háttér mellett sem lehetne ésszerű keretek között használhatóvá tenni - legyünk óvatoskodók, mondjuk 20-at a 27-ből - akkor már alapból lenne minden tavaly módváltott vonalra jármű, és némi tartalék a rendszerben. Ehhez jönnek olyan apróságok, hogy ha jó helyre kerülnek, akkor nem egy darab Bz-t váltanánk ki, hanem kettőt, amik meg mehetnének két egy motorral kiszolgált vonatra. Vagyis ha ezeket a motorvonatokat nagyrészt rendbetennék, és a Bz-ket sikerülne állandó/nagyon lassan fogyó szinten tartani, akkor még évekig lenne elég dízeljármű. 

 

E mellett persze felmerülhet használt beszerzés, de ha azt ész nélkül csináljuk, és tényleg csak azért, mert egyszerűbb román magánvasút módjára mindent venni, ami még pár éven át elvan érdemi foglalkozás nélkül, akkor max 10 év múlva pontosan ugyanitt tartunk majd, csak még több dög jármű lesz majd állományban.  

 

 

 

 

Előzmény: Adani_ (34597)
1047 005-2 Creative Commons License 45 perce 0 0 34608

Ugyanez igaz a használt járművek vételére is,ráadásul képzés,szerszámozás,anyag kell hozzájuk.

Előzmény: Gordon Zsigmond (34606)
r1232 Creative Commons License 7 órája -1 0 34607

A helyszínt ismerve ez egy jogos indok és nem is a gyalogosok miatt lenne igazán probléma, hanem a beragadó autók miatt..

Előzmény: Zugbegleiter (34598)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 7 órája 0 0 34606

Jelzem, ha most hirtelen lenne forrás a szolgálatképtelen járművek üzemképessé tételére, akkor is hónapos-éves távlatban kellene gondolkodni, mire azokat használni lehetne... a járművek java részét kannibalizálták, humán erőforrás sincs elég.

Előzmény: 1047 005-2 (34596)
Adani_ Creative Commons License 7 órája 0 0 34605

Abban még igaz is, hogy a szakállas alatt nem tudnak átbújni.

Előzmény: Zugbegleiter (34598)
ajm Creative Commons License 7 órája 0 0 34604

Már két felújítás ellenére. 

Előzmény: Zugbegleiter (34598)
r1232 Creative Commons License 7 órája 0 0 34603

Járművenként százmilliós tételekről lenne szó..

Előzmény: 1047 005-2 (34596)
r1232 Creative Commons License 7 órája 0 0 34602

Nincs integrálva, Fonyód nem Köfi állomás, ahogy Lepsény, Siófok, Balatonszentgyörgy sem.

Előzmény: Adani_ (34591)
somytomy Creative Commons License 10 órája 0 4 34601

Nem vagyok benne biztos, hogy a 10-20 darabos sorozatokból álló vegyesfelvágott üzemkészsége jobb lenne, ha egyszer a viszonylag egységes Bz flottából sem sikerül kellő számút kiállítani.

Előzmény: Adani_ (34597)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 10 órája -1 1 34600

"Bristol külterületén pl. telefonnal és tokengéppel védett vasút-kifutópálya keresztezés is van"

"Csak" gurulóút volt, és már megszűnt az az átjáró, a repülőtérrel együtt.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Filton_Airport

Előzmény: nazareth (34544)
1047 005-2 Creative Commons License 10 órája 0 2 34599

Jól hangzik csak nincs így.

 

 

Ha 2005-től folyamatosan költöttek volna megfelelő összeget a Desirokra,Téglákra,stb-stb.akkor az összes üzemelne ma is.Csak mivel mindig volt valamivel helyettesíteni és lehetett spórolni nem történt meg.

 

Most meg a már a helyettesítők,helyettesítői kezdnek fogyni.

Előzmény: Adani_ (34597)
Zugbegleiter Creative Commons License 10 órája 0 6 34598

Fonyódon a MÁV ragaszkodott a szakállas sorompó megtartásához, nézetük szerint a fénysorompó nem biztonságos a flip-flopban, gumimatraccal érkező idióták ellen. Ez az álláspontjuk elfogadást nyert, így maradt meg a régi sorompó a felújítás ellenére.

Előzmény: Fizolti (34593)
Adani_ Creative Commons License 11 órája -1 1 34597

Valamennyi viszont van, ha épp van eladósorban akkor kis tételekben is érdemes lenne venni, minden vonatnak lenne helye, mikor napi szinten van pótlás és járatkimaradás azért, mert nem sikerül annyi Bzmotot kirúgdalni üzemképesen a fűtőházakból, amennyi aznapra kéne. Ha 2010-től csak évente 5-10 jármű jött volna, ahogy pl. a Volánoknál is ment buszokkal, hogy 10-20-as tételben is akár, de mindig volt beszerzés akkor nem lenne most járműhiány, ill. nem ekkora.  Dízel járműpark fogyását nem lehet már rövid távon sem vonalbezárásokkal és villamosítással lekövetni. 

Előzmény: 1047 005-2 (34596)
1047 005-2 Creative Commons License 12 órája -1 2 34596

"Kb. már mindegy mi csak jöjjön valami, ami gurul Db628, RegioShuttle stb.  "

 

 

Azonnal hadrafogható,megfelelő darabszámú jármű nincs eladó ebben a szegmensben,így azt a pénzt el lehetne költeni a meglévő állományra,ha biztosítanák.Csak szándék sincs rá,meg már akkora összeg,hogy nagyon messziről látszik.

Előzmény: Adani_ (34590)
1047 005-2 Creative Commons License 12 órája -2 0 34595

Nem ezt írtam.Meg sem említettem a Desirot ebben a kontextusban.

Előzmény: Ashi Valkoinen (34592)
segélyvonókészülék Creative Commons License 12 órája 0 0 34594

Értsd az iróniát. 😉

Előzmény: Ashi Valkoinen (34592)
Fizolti Creative Commons License 12 órája 0 2 34593

Fonyódon egy helyből kezelt D55 van, azzal van függésben a sorompó, mint Őrtos állomáson is. 

Előzmény: Adani_ (34591)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 13 órája 0 1 34592

"Igen,amennyiben szükség van rájuk."

 

Tehát a 31 Desiro helyett elég a 15 is? Nem hiányzik sehonnan a másik 16?

 

 

Előzmény: 1047 005-2 (34589)
Adani_ Creative Commons License 13 órája -3 0 34591

igen, az valamiért maradt, sőt bele lett integrálva asszem a KÖFI-be is. Érthetetlen miért hagyták meg, még csak motorossá se tették mint pl. anno Rákosrendezőnél. Ki lehetett volna váltani dupla sorompó + fénysorompó kombóval.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (34588)
Adani_ Creative Commons License 13 órája -4 0 34590

Ha mind menne akkor sem lenne elég. Igen, üzemképessé kéne tenni a meglévőket is, hogy ne kerítésként álljanak Szentesen az Uzsgyik pl. de emellett is kéne használt jármű beszerzés is, tűzoltásként. Kb. már mindegy mi csak jöjjön valami, ami gurul Db628, RegioShuttle stb.  

Előzmény: Ashi Valkoinen (34584)
1047 005-2 Creative Commons License 25 órája -3 1 34589

"Desiro, Uzsgyi vonatok hány %-a ....."

 

 

Könyvelésileg valóban,de az utas szempontjából teljesen mindegy,hogy 31 Desiro van állagban és abból kiadnak 14-et vagy 15 van állagban és kiadnak 14-et,ugyanúgy nem tud utazni rajtuk.

 

 

 

 

"Talpra kellene állítani őket alkatrészkannibalizmus helyett."

 

 

Igen,amennyiben szükség van rájuk.Lásd 431 sorozat,egyetlen példányra sincs szükség,mégis 300 db körüli van állagban!

 

Előzmény: Ashi Valkoinen (34587)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 25 órája 0 0 34588

A fonyódi szakállas sorompó pont kivétel, az állomás átépítése után is megmaradt.

Előzmény: Adani_ (34541)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 28 órája -4 4 34587

Desiro, Uzsgyi vonatok hány %-a áll?

Hány vonatlemondás, késés, részleges törlés van a dunántúli IR-vonatokon?

 

Dízelmozdonyok hány %-a hadra fogható?

 

Hány tucat EC, IC minőségű kocsi várja a fővizsgát, ami helyett kecske-Bhv van az IC-vonatokban.

 

Van jármű. Talpra kellene állítani őket alkatrészkannibalizmus helyett.

Előzmény: 1047 005-2 (34585)
r1232 Creative Commons License 29 órája -2 1 34586

Annyi jármű üzemképes, amennyire elég a kapott finanszírozás.

Előzmény: Ashi Valkoinen (34584)
1047 005-2 Creative Commons License 30 órája 0 0 34585

"Talán a karban(nem)tartást kellene megnézni."

 

 

Azon vannak,hamarosan nagyságrendi javulás várható.?!

Előzmény: Ashi Valkoinen (34584)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!