Keresés

Részletes keresés

komiTTya Creative Commons License 2023.08.29 0 0 29837

Üdv! Érdklődnék, hogy az Indóház korábbi lapszámai csak a kiadónál vásárolható meg? Vagy van esetleg más bolt is Budapesten, ahol kapható az Indóház magazin?

kihúzóvágány Creative Commons License 2023.08.15 0 1 29836

Külön szerepel a könyvekre hívatkozás:

Hegyi László: Budapest ostroma 2019.

Felek Ferenc: A MÁV TVa osztályú,MÁV 376 sorozatú gőzmozdonyainak története 2023.

 

 És külön a személyes közlésekre hivatkozás:

 

Bárdos Imre,

dr Bory Endre

és Nagy Tibor

 

adatközlése.

 

Előzmény: villamosocska (29835)
villamosocska Creative Commons License 2023.08.13 -1 0 29835

A 2023 agusztus-szeptember indóházban a 19.oldalon lévő Források címszó alatt Felek Ferenc.A MÁV TVa osztályú,MÁV 376 sorozatú gőzmozdonyainak története 2023. Bárdos Imre,dr Bory Endre és Nagy Tibor adatközlése.Ezt a könyvet hiába keresem,seholsem lehet megvásárolni,kapni.Ezért szeretném megkérdezni,hogy ezt a könyvet,hol lehet kapni,illetve megvásárolni.

kihúzóvágány Creative Commons License 2023.04.07 0 2 29834

Szerinted ...

Attól tartok, egyedül maradsz ezzel a véleményeddel ....

Előzmény: 1047 005-2 (29833)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.04.07 -1 0 29833

Beszélsz zöldségeket.

Előzmény: kihúzóvágány (29832)
kihúzóvágány Creative Commons License 2023.04.07 0 1 29832

A távvezérléses szerelvény üzemállapota nem egy kocsi kormányszelepe utáni féknyomástól kell függjön, hanem a vezetőállásról kiadott parancstól, és a teljes szerelvény üzemkészségét meghatározó üzemi paraméterektől, amelyek közé értelemszerűen beletartozik a főlégtartály nyomása is.

Azaz: nem barkácsolni kell: ha itt nem jó a nyomáskapcsoló. átteszem oda ....!

Hanem: tudni kell, hogy a használt fékrendszer kimeríthető-e, vagy nem-kimerithető; és ennek megfelelően mikor van kivezérelve levegős fékezés?

És ez még nem is függhet a vezetői fékszeleptől (más okból is bekövetkezhet fékezés (vészfék szelep, vagy akár nyitott ajtó ....)).

Előzmény: 1047 005-2 (29831)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.04.07 0 0 29831

"Tehát: az volt a hiba, hogy nem differenciál-nyomásérzékelő nyomáskapcsolót alkalmaztak!"

 

 

Vagy csak annyi,hogy a nyomáskapcsolót nem rakták át a fékhenger terébe.

Előzmény: kihúzóvágány (29830)
kihúzóvágány Creative Commons License 2023.04.07 -1 1 29830

Volt még egy baj: a villamos-fék nem működött, nem is írja aq cikkiró (akinek neve nem szerepel a cikkben).

Amikor nyilt nap volt Cinkotán, megpróbáltam végignézni, hogy az MIX elektromos, azaz hajtás-rendszerében van-e levegővel működő kontaktor vagy más kapcsoló-szerkezet. Nem találtam.

Viszont a villamosfék mégsem működott: konstrukciós hiba miatt!

Ezt az információt a "Magyar Narancs"-cikk nyilván nem hozta, de Danka Miklós könyve igen! Ugyanis: a túlfékezés elkerülésére a légfék működése blokkolta a villamosfék használatát: de hogyan? Egy nyomáskapcsolóval! Azaz: ha a közvetett fék (KNORR-VI. azaz Knorr-Lambertsen) fékvezetékében nincs nyomás, akkor légfék fékezési állapotát feltételezi. De ez csak akkor igaz, ha a fővezetékben üzemi nyomás van, és a kormányszelepek a féktartályokban levő nyomással kivezérlik a fékezést! De kimerült féknél ez nem igaz!

Tehát: az volt a hiba, hogy nem differenciál-nyomásérzékelő nyomáskapcsolót alkalmaztak!

Következmény: az összes szerelvényt átépítették KNORR-KE fékre, de ott is akkor van fékezett állapot, ha  a főlégtartály-vezeték és a fékvezeték között nyomáskülönbség van!

 

Ez az, amit a cikk szerint nem mertek beismerni, de ez nem az NDK-ból vett villamos-berendezés hibája ....

 

Előzmény: Bárdos Imre (29829)
Bárdos Imre Creative Commons License 2023.04.04 0 4 29829

Néhány pontosítás a Boráros téri balesetről szóló cikkhez:
1. 1952-ben Buda Császárfürdőn a balesetet nem váltóhiba, hanem hibás váltóállítás okozta. 2. A cikkben megnevezett hölgy átvehette a szerelvényt a revízióról délelőtt, de délután már nem ő érkezett meg a vonattal a csepeli végállomásra, hanem egy férfi kollégája. Ő jelezte az ügyeletes – betanított - villanyszerelőnek, hogy a 852 sz. motorkocsi (Csepel felé ez volt elől) gyorskapcsolója többször leoldott. 3. A villanyszerelő vezetékneve nem Soma volt, bár hasonlított erre. 4. Miután a hiba okát a 852 sz. motorkocsin nem sikerült megállapítani, a leváltó motorvezető és a villanyszerelő átmentek a szerelvény túlsó végére, a 854 sz. motorkocsiba. Itt vették észre a léghiányt és azt, hogy ennek a kocsinak a gyorskapcsolója is leoldott. A később elítélt fiatal motorvezető ekkor bekapcsolta az akkumulátorról üzemelő segédlégsűrítőt, melynek hatására a légnyomás megemelkedett és vissza tudta állítani a gyorskapcsolót. (A segédlégsűrítő a fékrendszert nem tölti, csak a segédüzemhez – pl. az áramszedők működtetése - termel levegőt.) 5. A légsűrítők nem elektromos hiba, hanem a gyorskapcsolók kioldása miatti nem működtek. 6. A második megállónál – Tanácsház tér – nem megcsúszott a vonat, hanem túlcsúszott rajta, vagyis a kijelölt helyen nem tudott megállni. 7. Innen már csak úgy tudtak tovább indulni, hogy a fiatal kolléga segítségére siető tapasztalt motorvezető „belenyúlt” a levegős rendszerbe, így a sorozatosan kioldó gyorskapcsolót sikerült visszaállítani. 

bahnhof001 Creative Commons License 2022.02.07 0 0 29827

Indóház magazin 2005 március (első példány)-2017 júliusig egyben eladó. Összesen 122 db. Árban megegyezünk.

MTU-890 Creative Commons License 2022.02.06 -1 1 29826

A mostani Indóházban van egy terjedelmes írás a Ludmilla dízelekről.

villamosocska Creative Commons License 2022.02.04 -4 1 29825

Milyen jó lenne,ha T.Hámori Ferenc meggondolná magát.És az indóház kiadná  2022-ben a  V46-os EXTRÁT,meg a V43 as EXTRÁT.

Melinda Kiss Borbás Creative Commons License 2022.01.23 0 0 29824

Sziasztok!

 

2020. április-május indóház számot keresem! 

Elsősorban Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron megyéből.

 

Köszönöm a segítséget!

 

vasútikuruc Creative Commons License 2022.01.16 0 0 29823

Üdv a nagy része megvan.Keres privátban.

Előzmény: Erdő-mező vándora (29822)
Erdő-mező vándora Creative Commons License 2022.01.08 0 0 29822

Sziasztok.

Keresem a nekem hiányzó régebbi számokat:

 

Indóház: 2005/03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11

                2006/01, 02, 03, 04, 11, 12

                2007/03, 04, 05

                2008/02, 05, 06, 07, 08, 10

                2009/03, 06, 11

Indóház extra: A púpos 40 éve, Száll a 424-es, Mozdonyok kiküldetésen

 

Akinek esetleg megvannak a fentiek és nem horribilis áron megválna tőle az írjon bátran.

 

 

M63,008 Creative Commons License 2021.12.06 -1 1 29821

Mondhatjátok; meg azt is, hogy hiánypótló...

Előzmény: Nydqist (29820)
Nydqist Creative Commons License 2021.12.05 0 1 29820

Akkor mondhatjuk, hogy kuriózum?

Előzmény: Balu424 (29819)
Balu424 Creative Commons License 2021.12.05 0 0 29819

nem sok...

Előzmény: Nydqist (29818)
Nydqist Creative Commons License 2021.12.04 0 0 29818

Összesen mennyi példányban készült?

Előzmény: Balu424 (29817)
Balu424 Creative Commons License 2021.12.04 0 0 29817

Már csak 3 darab maradt. Érdeklődni emailen. Köszönöm 

Nydqist Creative Commons License 2021.12.03 -1 1 29816

Sok minden jó lenne. De a könyvek előtt inkább egy vállalhatóbb kéthavi újság lenne jó. Olyan már nagyon rég volt. 

Előzmény: villamosocska (29815)
villamosocska Creative Commons License 2021.12.03 0 0 29815

Jó lenne,ha az indóház 2021 decemberében is kiadna karácsonyra,egy nagyon szép vonatos,vagy mozdonyos könyvet.

gereblyepörkölt Creative Commons License 2021.10.19 -1 0 29814

Én mondjuk spec. pont a címlap miatt vettem meg, mert számítottam rá, hogy kapunk valami betekintést néhány, Magyarországon kevésbé taglalt vasútról is, erre lett mindebből kemény 4 oldalnyi stockfotó, melyekhez tartozik egy fél bekezdés az adott téma Wikipedia oldaláról kiollózva. Ennek alapján viszont szerintem se kellett volna, hogy egy efféle, kénytelen-kelletlen módon megírt tölteléktéma adja az ihletet a címlapfotóhoz.

Előzmény: Nydqist (29813)
Nydqist Creative Commons License 2021.10.18 0 4 29813

Lehet őszinte véleményt írni? Hátha még olvassa valaki a szerkesztőségből: az aktuális magazin beköszönő írása kinek az ötlete volt? Építő jelleggel: ne züllesszétek már le még jobban az újság színvonalát, könyörgöm! Folyton megy a sajnálkozás, hogy nincsen olvasó, és kevesen veszik a lapot. Olyan nyitó írás után, ami a mostaniban van, ne csodálkozzatok. A címlap valami förmedvény. 2 hónap alatt nem volt egyetlen olyan magyar, vagy környékbeli aktuális téma, amit ki lehetett volna oda tenni? 

Ezután a megjelenés után nehéz lenne bármi pozitívat írni, és egyre inkább az a meggyőződésem, hogy az Extrát kellett volna megtartani ehelyett. Természetesen a 2 havi periodika miatt nem lehet aktualitásról beszélni, de így ennek ebben a formában sok értelme nincsen, bármennyire is fájó. 

Balu424 Creative Commons License 2021.07.03 0 1 29812

Hiánypótló kiadványként korlátozott példányban megjelent. További információ, megrendelés itt: https://civisporta.hu/uttorovasut/uttorovasut.html 

 

GARFIELD Creative Commons License 2021.05.10 -1 3 29811

Megértelek. Nagyon mélyre került az újság. A főszerkesztő hááát hagyjuk....

Előzmény: cliftony77 (29810)
cliftony77 Creative Commons License 2021.04.26 -1 5 29810

Csatlakozom a korábban szólókhoz, én is befejeztem az Indóház vásárlását. Az elmúlt 2-3 évben egy igénytelen fos lett, néha 1-1 elfogadható cikkel. És ami a legrosszabb, a MÁV szócsöve lett, már nemcsak hirdetésekkel és PR cikkekkel támogatták a vasúttársaságot, de szerzőként is egyre többször tűntek fel a MÁV jelenlegi vezetői, hogy szépen dícsérjék a saját munkájukat, de az újság hasábjain egy büdös szót sem lehetett olvasni a MÁV-val kapcsolatos negatív hírekről. Értem én, hogy a hirdetőért és a pénzéért sokmindent meg kell tenni, na de ez a szint már vállalhatatlan. A honlapról és a Facebook oldalról már nem is szólok, annyira vállalhatatlanok lettek. Már tavaly le akartam állni a vásárlásával, de a feleségem a születésnapomra meglepett egy egyéves előfizetéssel, na az most járt le. Számomra itt a vége.

Dash 9 Creative Commons License 2021.04.15 -1 0 29809
tom sawyer Creative Commons License 2021.04.08 0 1 29808

Nem véletlenül.  Ha nem kompetensek V63 témában, nem is nyúlhatnak hozzá. 

Előzmény: KVZOLI (29806)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 29807

"Nekem az nem tetszik,hogy egy tipp-topp gép elkerül ,mondjuk Fehérvérról az ország tulsó végébe.Nincs semmi gondja,hetek múlva meglaposítva kerül haza,a műhely meg szentségel."

 

 

Ez így van vica-versa,ezért sincs régóta jelentősége az állomásításnak.

Előzmény: KVZOLI (29806)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!