Well, the paint scheme matches with EpIV, but the wagon itself from EpIIIb. But I'm not sure if these old Wrocław wagons were numbered into the 149.5 numbering range. Ggs wagons mostly fell out of use in the nineties. Ggs 149.3 and 149.4 wagons were used also in military trains for troop transport, but this use also ended in the nineties.
Ezzel a feliratozásal kb. 1968 - 199x között közlekedtek. Furcsa, hogy fék nélküli. De vannak jó kocsiszakértők ezen a felületen, majd megírják a megfejtést.
With this labeling approx. They ran between 1968 - 199x. It's strange that it has no brakes. But there are good car experts on this interface, and they will write the explanation.
Not sure if this post belongs here or in the " Hungary related models" thread, but just a few days ago I bought a Roco 6600097, a MÁV Gg freight car, marked epoch IV on the box. What I want to know is, how long did these freight cars remain in service, and would it be possible to see them in an epoch V freight train?
Köszönöm a linkeket, de mint már írtam az előző posztomban, megtaláltam őket. Kifejezetten a 3 Eas kialakítása és a kék ponyvájuk érdekelne, ha van róluk nyilvános anyag, akár szöveggel akar rajzokkal, valamint az állítólagos 2 db középütközős kocsi igazsága.
1971.V.3.-án Kecel Alsó rakodóvágányán a 4761 számú vonattal való tolatómozgás közben a MÁV ? 20 55 5211 845-2 pályaszámú teherkocsi fékezetlenség miatt megfutamodott, a vágányzáró sorompót kitörve egy tengelyével kisiklott.
Sziasztok! Pakson, az erőmű tulajdonában lévő kocsikról szeretnék információkat keresni, hogy milyen pályaszámú és kialakítású kocsik vannak náluk, ha van róluk fotó, akkor azokat is nagyon szívesen fogadnám! A 6 db pőrekocsik (védők), a 3 db Eas és egy Uaai típusú kocsi már szerepel a listámban, van esetleg más féle kocsik náluk? Nem megerősített infóim szerint állítólag 2 db középütközős is szerepel a birtokában az erőműnek, ez tényleg így lehet?
Az MC méretjelölés volt. A PPV szerint az UIC szerkesztési szelvényű, 1435 mm nyomtávú kocsikat MC, a 0-WM (0-ВМ ГОСТ 9238) szelvényű kocsikat MC-0, az 1-WM (1-ВМ ГОСТ 9238) szelvényű kocsikat MC-I jelölte.
Kicsit pontosítva: a kétpólusú világrend kialakulásával az európai nemzetközi vasúti együttműködés is kétosztatúvá vált, azzal a furcsasággal, hogy a Szovjetunión kívüli európai KGST-országok mindkét rendszernek tagjai voltak.
A két rendszer (nagyjából) így állt fel: (Európa - béketábor)
általános vasúti együttműködés: UIC - OSzZsD
árufuvarozási fuvarjogi egyezmények: CIM - SzMGSz
üzemi és műszaki megállapodás (teherkocsik): RIV - PPV
árufuvarozási járműgazdálkodás: EUROP* - OPV
* az EUROP-nak nem volt minden CIM/RIV részes vasúttársaság tagja, csak amelyek társasági kódja 8-cal kezdődött
Azt hiszem, az OPW és az EUROP nem kifejezetten a közlekedés lehetőségét jelentette. Hanem azt (az OPW esetén legalábbis így tudom), hogy a kocsi a társasághoz tartozó vasútakon belfoldi szállításra is igénybe vehető. Azt hiszem, az EUROP is hasonló volt Nyugaton - Magyarország tudtommal nem volt a tagja. Ennek persze előfeltétele volt, hogy a közös műszaki követelményeknek eleget tegyen. De attól még, hogy nem volt OPW-s vagy EUROP-os kocsi, még átmehetett másik országba - amennyiben a feltételeknek eleget tett.
Dunaújvárosba rengeteg ment Eperjeske átrakóról vasérccel, valamint DuFiról szintén 'Dunába kőolajkoksszal megrakva. A Vasmű örökre bezárt, így nincs szükség ennyi kocsira
Szeretném megkérdezni a hozzáértőket, hogy a III. és IV. korszakban (1945-1990 között) mi határozta meg, hogy egy külföldi eredetű tehervagon közlekedhetett-e a MÁV vonalain? Gondolom az OPW és az EUROP jelölésűek mindenképpen közlekedhettek (nyilván eme szervezetek megalakulása után), de amelyik kocsi nem tartozott egyik csoportba sem, azoknál milyen jelölésből lehetett tudni, hogy az közlekedhetett a MÁV vonalain?