Keresés

Részletes keresés

Zsivany3 Creative Commons License 6 órája 0 0 34910

Azt tudod, hogy a 149 3-4 az magastetejű és inkább hasonlít a 148-ra, mint a 149 5-re? 

A 149 5-t szerintem nem használta a katonaság.

Előzmény: scsabi (34908)
Zsivany3 Creative Commons License 6 órája 0 0 34909

"But I'm not sure if these old Wrocław wagons were numbered into the 149.5 numbering range."

 

Many of them would numbered into the 149.5.

 

I think the wagons scrapped in the early 90'. Some of them by industries and as MÁV Service cars lived longer.

Előzmény: scsabi (34908)
scsabi Creative Commons License 18 órája 0 0 34908

Well, the paint scheme matches with EpIV, but the wagon itself from EpIIIb. But I'm not sure if these old Wrocław wagons were numbered into the 149.5 numbering range. Ggs wagons mostly fell out of use in the nineties. Ggs 149.3 and 149.4 wagons were used also in military trains for troop transport, but this use also ended in the nineties.

Előzmény: OckeSwede (34905)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 25 órája 0 0 34907

Nekem is megvan ez a modell. A fotómontázstól eltérően a valóságban fékkel jelent meg a kocsi.

Előzmény: Sosuke (34906)
Sosuke Creative Commons License 25 órája 0 1 34906

Ezzel a feliratozásal kb. 1968 - 199x között közlekedtek. Furcsa, hogy fék nélküli. De vannak jó kocsiszakértők ezen a felületen, majd megírják a megfejtést.

 

With this labeling approx. They ran between 1968 - 199x. It's strange that it has no brakes. But there are good car experts on this interface, and they will write the explanation.

Előzmény: OckeSwede (34905)
OckeSwede Creative Commons License 26 órája 0 0 34905

Not sure if this post belongs here or in the " Hungary related models" thread, but just a few days ago I bought a Roco 6600097, a MÁV Gg freight car, marked epoch IV on the box. What I want to know is, how long did these freight cars remain in service, and would it be possible to see them in an epoch V freight train?

Gtzh0 Creative Commons License 6 napja 0 0 34904

Köszönöm a linkeket, de mint már írtam az előző posztomban, megtaláltam őket. Kifejezetten a 3 Eas kialakítása és a kék ponyvájuk érdekelne, ha van róluk nyilvános anyag, akár szöveggel akar rajzokkal, valamint az állítólagos 2 db középütközős kocsi igazsága. 

Előzmény: Zsivany3 (34903)
Zsivany3 Creative Commons License 2025.11.03 0 2 34903
Előzmény: Gtzh0 (34898)
Zsivany3 Creative Commons License 2025.11.03 0 1 34902

Előzmény: Zsivany3 (34901)
Zsivany3 Creative Commons License 2025.11.03 0 1 34901
Előzmény: Sosuke (34899)
Zsivany3 Creative Commons License 2025.11.03 0 0 34900

Valaki kb. egy fél év-éve feltett képeket egy szállítókocsiról.

Előzmény: Gtzh0 (34898)
Sosuke Creative Commons License 2025.11.03 0 0 34899

Szakértő urak!

Mi lehetett a kocsi betűjelzése?

 

1971.V.3.-án Kecel Alsó rakodóvágányán a 4761 számú vonattal való tolatómozgás közben a MÁV ? 20 55 5211 845-2 pályaszámú teherkocsi fékezetlenség miatt megfutamodott, a vágányzáró sorompót kitörve egy tengelyével kisiklott.

Gtzh0 Creative Commons License 2025.11.01 0 0 34898

Sziasztok! Pakson, az erőmű tulajdonában lévő kocsikról szeretnék információkat keresni, hogy milyen pályaszámú és kialakítású kocsik vannak náluk, ha van róluk fotó, akkor azokat is nagyon szívesen fogadnám!
A 6 db pőrekocsik (védők), a 3 db Eas és egy Uaai típusú kocsi már szerepel a listámban, van esetleg más féle kocsik náluk? Nem megerősített infóim szerint állítólag 2 db középütközős is szerepel a birtokában az erőműnek, ez tényleg így lehet? 

Zsivany3 Creative Commons License 2025.10.31 0 1 34897

Meglett: 
https://img.index.hu/imgfrm/7/3/9/2/IMG_0003807392.jpg

 

(Most jöttem rá, hogy nem random könyvtárba pakolja az index a képeket, visszakereshető.)

Előzmény: Zsivany3 (34896)
Zsivany3 Creative Commons License 2025.10.30 0 0 34896

Ráismer valaki a saját fotójára?

Innen a topicból való, de nem töltöttem le nagy méretben, és nem bírom elolvasni a pályaszámát. 

Ha jó látom egy RIV-es kocsi, az egyetlen, amiről fotót találtam RIV-esként.

scsabi Creative Commons License 2025.10.05 0 4 34895

Az MC méretjelölés volt. A PPV szerint az UIC szerkesztési szelvényű, 1435 mm nyomtávú kocsikat MC, a 0-WM (0-ВМ ГОСТ 9238) szelvényű kocsikat MC-0, az 1-WM (1-ВМ ГОСТ 9238) szelvényű kocsikat MC-I jelölte.

 

Előzmény: Zsivany3 (34894)
Zsivany3 Creative Commons License 2025.10.05 0 0 34894

Ha már itt tartunk az MC jelölés mit jelentett? A RIV kelet-európai megfelelője volt?

Előzmény: scsabi (34892)
Zsivany3 Creative Commons License 2025.10.05 0 0 34893

Köszönöm a megerősítést a 480 0-ra.

A többi adat passzol, egyre gondolunk.

Előzmény: gumidani (34891)
scsabi Creative Commons License 2025.10.04 0 2 34892

Nagyjából így igaz.

 

Kicsit pontosítva: a kétpólusú világrend kialakulásával az európai nemzetközi vasúti együttműködés is kétosztatúvá vált, azzal a furcsasággal, hogy a Szovjetunión kívüli európai KGST-országok mindkét rendszernek tagjai voltak.

 

A két rendszer (nagyjából) így állt fel: (Európa - béketábor)

 

általános vasúti együttműködés: UIC - OSzZsD

árufuvarozási fuvarjogi egyezmények: CIM - SzMGSz

üzemi és műszaki megállapodás (teherkocsik): RIV - PPV

árufuvarozási járműgazdálkodás: EUROP* - OPV

 

* az EUROP-nak nem volt minden CIM/RIV részes vasúttársaság tagja, csak amelyek társasági kódja 8-cal kezdődött

Előzmény: rezgaras (34890)
gumidani Creative Commons License 2025.10.04 0 0 34891

Innen-onnan összeszedett adatok:

 

482 1 5

Sammp

11,7 m forgócsaptáv

17,94 m ütközők közötti hosszúság

16,37 m rakfelület hosszúság

2,43 m rakfelület szélesség

39,78 m2 rakfelület terület

31,05 t sajáttömeg

83,5 t terhelhetőség

betűzhető rakoncák

ex Navyh 426130-, majd 480 0 Sa

 

 

A megőrzésre kijelölt

Navyh 426131

82 55 482 1503-7 Sammp

kij: 80 55 117 9676-7

Győr 1960

Előzmény: Zsivany3 (34889)
rezgaras Creative Commons License 2025.10.04 0 0 34890

Azt hiszem, az OPW és az EUROP nem kifejezetten a közlekedés lehetőségét jelentette. Hanem azt (az OPW esetén legalábbis így tudom), hogy a kocsi a társasághoz tartozó vasútakon belfoldi szállításra is igénybe vehető. Azt hiszem, az EUROP is hasonló volt Nyugaton - Magyarország tudtommal nem volt a tagja. Ennek persze előfeltétele volt, hogy a közös műszaki követelményeknek eleget tegyen. De attól még, hogy nem volt OPW-s vagy EUROP-os kocsi, még átmehetett másik országba - amennyiben a feltételeknek eleget tett.

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (34883)
Zsivany3 Creative Commons License 2025.10.04 0 0 34889

A 482 1500-as Sammp-oknak mi volt az előző pályaszáma? 480 0 sorozat volt? Mi volt az első két számjegy RIV MC forgalomra? 

(70-80-as évekből származó fekete, vagy vagonvörös fotót is keresnék.)

M41 2180 Creative Commons License 2025.10.04 0 2 34888

Csak egy példa:

Dunaújvárosba rengeteg ment Eperjeske átrakóról vasérccel, valamint DuFiról szintén 'Dunába kőolajkoksszal megrakva. A Vasmű örökre bezárt, így nincs szükség ennyi kocsira

Előzmény: Zsoltikarus (34887)
Zsoltikarus Creative Commons License 2025.10.03 0 0 34887

Vajon mitől csökkent rájuk ennyire az igény?

Ez egy nem túl öreg és nem is szisztematikusan irtott sorozat (volt)...

Előzmény: V63-017 (34885)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2025.10.03 0 0 34886

Köszönöm!

Előzmény: scsabi (34884)
V63-017 Creative Commons License 2025.10.03 0 0 34885

Az ajkai timföldgyár vágányairól behúzták az összes ott tárolt Fals kocsikat az állomásra. Gondolom viszik őket Moha-rakodóra összevágásra.

scsabi Creative Commons License 2025.10.03 0 2 34884

A RIV 1922-től.

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (34883)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2025.10.03 0 0 34883

Szeretném megkérdezni a hozzáértőket, hogy a III. és IV. korszakban (1945-1990 között) mi határozta meg, hogy egy külföldi eredetű tehervagon közlekedhetett-e a MÁV vonalain? Gondolom az OPW és az EUROP jelölésűek mindenképpen közlekedhettek (nyilván eme szervezetek megalakulása után), de amelyik kocsi nem tartozott egyik csoportba sem, azoknál milyen jelölésből lehetett tudni, hogy az közlekedhetett a MÁV vonalain?

gumidani Creative Commons License 2025.09.22 0 2 34882

Rokonok, persze. De van köztük néhány látható különbség.

Előzmény: Zsivany3 (34880)
Zsoltikarus Creative Commons License 2025.09.22 0 1 34881

Ebből a tartományból néhányuk lett a HÉV-nél 117 000x sorozatú.

Előzmény: Zsivany3 (34878)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!