Keresés

Részletes keresés

martinaxe7 Creative Commons License 2024.08.31 0 3 40764

Szentlőrinc

 

lu

G368 Creative Commons License 2024.08.28 0 3 40763

G368 Creative Commons License 2024.08.28 -1 0 40762

Ha jól láttam, a Kárpát Vasút Nohabját ma párszor el lehet csípni a H5 Békásmegyer-Szentendre közti szakaszán.

KVZOLI Creative Commons License 2024.08.16 0 0 40761

Alvázsérülés miatt 1997.janár 15-én selejtezték.

Előzmény: N0H4B (40760)
N0H4B Creative Commons License 2024.08.16 -1 0 40760

Amúgy a 008-al mi lett?

LoviGabi Creative Commons License 2024.08.11 0 4 40759

A 001-es egy tegnapi 1972-es vonat élén, Szepezdfürdő megállóhelyen:

Izsó001 Creative Commons License 2024.08.06 0 2 40758

Külön motorról megy a fűtési generátor.

Előzmény: Tractron (40757)
Tractron Creative Commons License 2024.08.05 -1 0 40757

Az M61 017-es vonatfűtése fix 50 Hz-es, vagy motor fordulatszámtól függő frekvenciájú, mint a Csörgőké?

Adamis Gusztáv Creative Commons License 2024.08.04 0 0 40756

A 001 volt eddig mindig (retro 7vegen is).

Előzmény: zjakabfi (40755)
zjakabfi Creative Commons License 2024.08.04 -1 0 40755

Mely Nohabok járnak menetrendit idén a 29-esen?

Múlt héten az 1-es volt, ma a 6-os.

Szokott még más jönni?

Zolcsi67 Creative Commons License 2024.07.26 0 0 40754

Ami egy picikét rímel a mi Turcsiorrúnkra :)

Előzmény: Tastam (40753)
Tastam Creative Commons License 2024.07.26 -1 0 40753

 Vannak még ilyenek is: Rundnase, Dicknase, Nasenlok - kerekorrú, nagyorrú, orrosmozdony.

Előzmény: rm40 (40752)
rm40 Creative Commons License 2024.07.25 -1 0 40752

krumplibogár (Kartoffelkäfer)

Előzmény: N0H4B (40750)
Maci1986 Creative Commons License 2024.07.25 -4 4 40751

ha jól tudom akkor ócskavas meg ilyesmik a neveik.

Előzmény: N0H4B (40750)
N0H4B Creative Commons License 2024.07.24 -2 0 40750

Tényleg, Nohab-becenév gyűjtő vagyok, valaki meg tudná mondani, milyen beceneveik vannak a különböző Nohaboknak: MY, MX, Di3?

Előzmény: nohab (40747)
N0H4B Creative Commons License 2024.07.24 -2 0 40749

13, egészen pontosan. Azt meg mi értelme volt felvágni?!

Előzmény: nohab (40747)
nohab Creative Commons License 2024.07.24 0 2 40748

A svéd gépek esetén a döntő problémát nyugativaluta-szükséglet jelentette

 

1990 körültől az M62 alkatrészek beszerzése is USD alapú lett rubel helyett, nem véletlenül voltak olyan hangok a 90-es évek elején MÁV-on belül, hogy az M61-esek erőltetett selejtezését felül kell vizsgálni. Sajnos nem ők nyertek...

Előzmény: rm40 (40745)
nohab Creative Commons License 2024.07.24 0 4 40747

A helyzet ennél sokkal rosszabb! Ha csak a parajosban megmaradhattak volna donornak a gépek és a döntéshozó vezető urak nem akarták volna a saját zsebeiket kitömni az ócskavasbiznisszel, akkor sokkal tovább élhetett volna a flotta. De itt a leállított Nohabokat (és persze nem csak a Nohabokat) azonnal el kellett törölni a Föld színéről, elszámolva az utolsó grammig, garantálva azt, hogy még bőven használható alkatrészek tömkelege váljon ócskavassá (pl. a 007-ben lévő, tökéletesen hibátlan, akkor mindössze tizenpár éves 16-567E motor). Máshol mindenhol hosszú-hosszú évekig szolgáltak/szolgálnak alkatrészdonorként a leállított Nohabok, de nálunk az elvtársak mohósága határtalan volt.

Előzmény: Ep128 (40744)
Vendégsín Creative Commons License 2024.07.24 0 2 40746

a 70' -es évek végétől

 

Már az elejétől... ...

Előzmény: Ep128 (40744)
rm40 Creative Commons License 2024.07.24 -1 1 40745

A legtöbb típus esetén el lehet mondani, hogy nehézségek voltak az alkatrészellátásával, ez nem NoHAB-specifikus jelenség volt. Többek között ennek köszönhető például, hogy a Sziliket majd' húsz éven át szinte változatlan formában rendelték. Ugyanis a gyártásban lévő típushoz könnyebb volt alkatrészhez jutni, míg a mai szóval aftermarket finoman szólva is nyögvenyelős volt, a gyárak nem érezték ezt feladatuknak igazán. A svéd gépek esetén a döntő problémát nyugativaluta-szükséglet jelentette, amiből sosem volt elég és az is másra kellett. De az eredmény itt is és ott is ugyanaz volt, ez már Moldova megírta.

Előzmény: Ep128 (40744)
Ep128 Creative Commons License 2024.07.23 -2 1 40744

Engem az egészben a műszaki kannibalizmus háborított (és háborít) fel (a mai napig is)...

Tulajdonképpen a 70' -es évek végétől a leállításukig "egymásból éltek a gépek". Ha az egyik valamivel megállt, rögtön donor lett (és szinte csak a csoda segíthette vissza az állományba).

tom sawyer Creative Commons License 2024.07.23 0 0 40743

M 52-vel és M 30-al már találkoztam :-D 

Előzmény: Zsivany3 (40742)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.07.23 0 1 40742

M51 lett? :)

Előzmény: EMD sound is music (40741)
EMD sound is music Creative Commons License 2024.07.23 0 0 40741

Úgy hallottam, hogy a fődinamónál és az egyik vontatómotornál egyaránt tönkrement a forgórész csapágyazása. Az érintett TC blokkolt is, emiatt állítólag elég érdekes megoldást választottak, hogy futóképessé tegyék a gépet...

Előzmény: Prometheus111 (40735)
nohab Creative Commons License 2024.07.23 0 1 40740

Ez egészen biztos, a 013 már 1996-ban is nagyon foltozott volt, a 006 pedig 1995-ben kapott egy kasznizást (de legalább egy fényezést).

Előzmény: Zsivany3 (40739)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.07.23 -1 1 40739

(Kasztni szempontjából a 006 szerintem jobb állapotban volt akkor.)

Előzmény: Ep128 (40737)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.07.23 -1 6 40738

(Bocs a homály képekért.)




Bónusz: extra hosszú Nohab. :)

Előzmény: nohab (40736)
Ep128 Creative Commons License 2024.07.22 -1 0 40737

... mert "valakinek" a 006 volt a kedvenc gépe a hírek szerint. :-P

Előzmény: nohab (40736)
nohab Creative Commons License 2024.07.22 0 0 40736

A 013 1997 januárjában motorhibával megállt, aztán hiába kapta meg a 008 motorját tavasszal, addigra már nem volt meg az összes vontatómotorja. 1998 őszén meg a 006 motorja adta fel, javításra nem volt pénz, így két opció volt, a 013 összerakása a 006 vontatómotorjaival, vagy a 006 összerakása a 013 dízelével. Annak ellenére, hogy ez utóbbihoz Fehérváron kellett átdaruzni a motort, végül ezt választották Tapolcán.

Előzmény: N0H4B (40734)
Prometheus111 Creative Commons License 2024.07.22 0 0 40735

A 629-es milyen hibával áll?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!