Szabályzási probléma jelentkezett az évek óta jól működő kazánon:
Eddig a fali termosztát elállításakor (felfelé állítva indult a fűtés, ha épp nem égett a fő láng, ill. lefelé állítva leállt a főláng, ha épp égett) nincs az zérójelben írt működés.
Ha a víz termosztátot a vezérlőn állítom, indul ill. leáll a fő láng (persze ilyenkor a vízhőfok elmegy)
Esetleg ez valami jellegzetes hiba, és utal valamire? (vezérlő hiba, szivattyú hiba, termosztát hiba, valahol szennyeződés?)
Fűtési szezon előtt gondoltam kipróbálom a cirkót ami egy Ocean Eco 20P típusú. Egész nyáron és természetesen egész évben ez a készülék csinálja a meleg vizet is, azzal nincs probléma, hacsak az nem, hogy kezd beledolgozni a fűtéskörbe melegvíz készítéskor. De ez a váltószelep hibája ha jól gondolom? Viszont ami a mostani problémám az az, hogy bekapcsolom a fűtést el is indul, de csak langyos vizet keringet, hiába tekerek a kazánon a megfelelő gombon nem történik semmi, nem emelkedik feljebb a láng. Mi lehet a problémája, hogy nem akar melegebb vizet csinálni a fűtésre? Köszönöm előre is.
Különálló családi házban (cirkós fűtés, radiátorokkal, sajnos padlófűtés nincsen, 135 m2 alapterületen, 4 fős család, 2 fürdőszobával) a nyílt égésterű Viessman vizmelegito kazánom döglődik (indirekt rendszer), sajnos cserélnem kell. Volt hozza száz literes HMV tároló is.
A szakik két megoldást ajánlottak kondenzációs kazánra:
1. van aki víztározó nélküli kombikazánt ajánl és kifejezetten óva int a víztárolótól, több hibalehetőség, több felesleges vizmelegitgetés és emiatt magasabb fogyasztás
2. van aki HMV indirekt tárolóval kombinált sima fűtéshez való kazánra esküszik váltószeleppel, elektromos fűtőszál betéttel
Mindkét esetben kell kéménybélelés, úgyhogy jelentős beruházás vár rám :-(
Mi a tapasztalat a fenti két megoldás kapcsán? Melyiket érdemes választani? Rengeteget olvastam már utána, de nem lettem okosabb...
Tudtok esetleg megbizható gépeket ajánlani? Inkább fizetek érte most többet, csak ne a karbantartással szívjak majd a jövőben és a méregdrága alkatrészárakkal... ja és legyen szervizháttér :-)
Eladnám teljesen üzemképes - nem kondenz kombi cirkómat Saunier Duval Semia C24E "alkatrésznek"
Saunier Duval Semia C 24 E, kéményes kivitelű, fali kombi gázkészülék. A Saunier Duval Semia C 24 E kombinált gázkazán, intelligens, teljes körű védelemmel rendelkezik: túlnyomás, vízhiány, túlmelegedés, elfagyás, áramkimaradás, füstgázvisszaáramlás ellen. Kifejezetten előnyös project jellegű, jellemzően egy fürdőszobával rendelkező, társasházi lakásokhoz. Saunier Duval technikai újdonságai a szakma meghatározó tényezői, a márka már 2003 óta piacvezető Magyarországon a fali gázkazánok terén, hazánkban minden 5. eladott fali gázkazán Saunier Duval által gyártott termék.
Különben a panelt is lehet javíttatni, ne vegyél újat belőle (gyújtótrafó pl. egy gyenge pontja volt bizonyos Junkerseknél, de emiatt felesleges 50.000+ Ft-ért venni egy másikat).
"Ellenőrizze, hogy a gázcsap meg van-e nyitva. Ellenőrizze a bejövő gáznyomást, az elektromos hálózati csatlakozást, a gyújtó elektródát és vezetékét, az ionizációs elektródát és vezetéket."
Junkers ZW24-2DHAE gaz kazan EA hibakodot produkal. Elindul, bekapcsol par masodpercre, a lang is ok, de aztan leall. Haromszor probalja, aztan megjelenik az EA hibakod. A kijelzon nem jelenik meg a kis langocska, gondolom nem erzekeli langot es biztonsagi okokbol leall. Az utobbi nakokban is vacakolt mar, akkor megjelent a langocska is a kijelzon, viszont amikor elerte a beallitott hofokot akkor leallitotta a langot par masodpercre aztan ujra bekapcsolta. Es ezt ismetelgette. Kikapcsolta bekapcsolta a langot..
Tudtok segiteni esetleg, van valami otlet mivel kezdjem? 2 kisgyerek van, nagyon kellene minden nap.
Van egy régi Ocean Eco 20 kéményes kazánunk, ma egyszer csak nem adott melegvizet. Megnéztem és azt láttam, hogy nincs őrláng. Meggyújtottam éget is de nem maradt úgy, ha elengedem a gombot kialszik az őrláng. A lángőrt megpucoltam de nem marad úgy az őrláng. Esetleg valakinek van ötlete mi hibásodhatott meg? Köszönöm.
Üdvözlök mindenkit, abban szeretném a segítségeteket kérni hogy van egy bosch Gaz 4000w ZWA 24-2 A23 as kombicirkóm és van egy Ariston BCH cd1 120 indirekt tárolóm ennek az összekötésében kérném a segítséget.
Persze szokott, de általában nem úgy, hogy egyszer csak minden külső hatás nélkül elkezd csepegni.
Általában, ha bármiért kinyit (túlnyomás, emberi beavatkozás) utána nem zár tökéletesen.
Előfordul, hogy a tekergetős átkattintgatással (ha olyan) eláll, de inkább nem mert vízköves már a szeleptányér. Kiszerelés, vízkőoldózás, vagy csere segít rajta.
Ugyanez a kazanunk van/volt. Gyuloltem,amennyi hibaja elojott mar. Unnepek elott adta meg vegleg magat,nem gyujt vagy csak nehezen az orlang es egy ido utan elalszik. Akkor varni kell 1-1,5 napot,utana ujra indithato. Egy kabekoteget kellene cserelni,mert vagy vmelyik kabel vagy vegzodes a ludas,de mar nrm kaphato. A Junkers csak 12 evig biztosit alkatreszt.
A nyomast a sotetzold zonaban szoktuk tartani,de nslunk is volt olyan,hogy elment a nyomas. Par eve egy kulon kis expanzios tartalyt rakattunk fol.
Meg annyi,hogy esetleg vhol vmelyik radiator nrm csurog? Amikor ket eve hetente toltottuk,egy szep napon kiderult,hogy az egyik hasznalaton kivuli szobaban folyott a radiator.
Én nem tudom, milyen membránról ír cucu, anyámnál hasonló cirko van, talán eggyel újabb (vagy régebbi?) Euroline, ott HMV problémát eddig, ami okozott:
- HMV NTC (hőmérséklet érzékelő) hiba, csere - ha ez van, akkor össze-vissza ingadozik a vízhőfok.
- Váltószelep betét - csere, ha ez rossz, akkor előfordult, hogy melegvízcsinálás közben a radiátorok melegedtek, nem a fürdővíz.
Aztán még lehet áramláskapcsoló probléma, akkor be se gyújt, ha megnyitod a melegvizet (ez azért gondolom feltűnne).
Ha a HMV hőcserélő elvízkövesedett, akkor az meg abból vehető észre, hogy a fűtővíz hőfoka az egekben (a LED soron látszik), mégse meleg a víz.
Egyébként a jobb oldali tekerőn még tekerhetsz följebb nyugodtan, lehet, hogy csak ez a baj.
Ha meg napi 1 bar-t le tud esni a nyomás, ott valahol látható elfolyásnak kell lenni. Esetleg az lehet, hogy feltöltöd 1 barra, ha beindul a fűtés, felmegy a nyomás az egekbe (3 barig), ott a biztonsági szelep engedi le a felesleget. Ez utóbbi esetben a tágulásit kell ellenőrizni. Ha ez az állapot túl hosszú ideig áll fent, a túlzott nyomás szétnyomhatott egy-két csőkötést is.
Különben nem rossz cirko, minden alkatrész van hozzá, a gázos részek kivételével sk javítható (a fenti cseréket mind én csináltam), vezérlőpanelt Kispesten 15.000-ért megjavítják, plusz a deflektort is kicseréltem idén, már lyukas volt.
Köszönöm neked is. Nem vagyok egy műszaki analfabéta, villanyhoz hozzá nyúlok bármikor, de a gáz az valahogy messze esik tőlem. Ezt inkább szakemberre bízom. Max akkor nyúlok hozzá, ha nem bonyolult. A tágulási tartályt nem nitrogénnel kell feltölteni?
Az alsót ki tudod egyszerűen szerelni, annak a tengelyen ha akad -mert a tömszelencéje átereszt- akkor nem lesz kellően meleg a HMV.
Három csavar tartja.
Tisztítsd meg óvatosan a vízkőtől, szilikonnal zsírozd meg, és szereld vissza. Már, ha cserélni nem tudod.
A víznyomásról annyit, hogy a biztonsági szelep 3 Bar-nál fúj le. Tehát 1 és 2 Bar közötti nyomás kéne beállítani. Szolták azt a gyakorlati tanácsot adni, hogy 10 méter magasságonként egy Bar legyen a nyomás a rendszerben.
A radiátorokon legyen meghúzva minden hollandi vagy vakdugó.
Ha minden tömít és mégsem marad abba a víz fogyása, akkor a tágulási tartály a gyanús.
Az egy osztott tartály, egyik oldalán a levegő, a membrán másik oldalán a víz nyomása dominál. A levegő oldalon találsz egy autó szelepet, azt ha megnyomod, (óvatosan pl. egy gyufaszállal) akkor ott nem jöhet víz csak levegő, különben át van szakadva a gumimembrán benne.
Ne engedd ki a levegőt belőle, mert nem könnyű felfújni! Ha tudsz, mérjél rajta nyomást nyomásmérővel! De ha vizes lesz nyomásra, akkor cserélni kell a tágulási tartályt. Nem egy nagy összeg.