Keresés

Részletes keresés

mental asylum Creative Commons License 3 napja 0 0 2822

Attól is régebbi.:-)

Előzmény: TWdoktor (2821)
TWdoktor Creative Commons License 3 napja 0 0 2821

Őskor...:)

Előzmény: mental asylum (2820)
mental asylum Creative Commons License 4 napja 0 0 2820

Diafilm vetítő - reklám.

Előzmény: TWdoktor (2819)
TWdoktor Creative Commons License 5 napja 0 1 2819

Jajj... de akkor az a piros félgömb is kell...:) Mi volt abban, monitor, TV?

Előzmény: Zolcsi67 (2818)
Zolcsi67 Creative Commons License 5 napja 0 0 2818

Nem a Zsolnay-csempékre gondolok (az természetesen sohasem volt), hanem erre meg erre :-)

Előzmény: TWdoktor (2815)
TWdoktor Creative Commons License 5 napja 0 0 2817

A fürdőnél még elmenne, ha a feljárókat is hozzáigazítják, de a Mexikóin fura lenne a kontraszt a lent és a fent között.

Előzmény: kiskosárkás tanyabájkos (2816)
kiskosárkás tanyabájkos Creative Commons License 5 napja 0 0 2816

Nem voltak, de attól még lehetnek.

Egységes megjelenés.

 

Ez olyasmi, mint a vári visszaépítések.

Kár ezen vitatkozni, mert hitvita.

 

Én köztes állásponton vagyok, ne legyen történelem hamisítós (mintha akkor épült volna), de látszódják, hogy annak a stílusnak a mai folytatása.

Előzmény: TWdoktor (2815)
TWdoktor Creative Commons License 6 napja 0 0 2815

Minek kéne? Azok sose voltak csempések, nem?

Előzmény: Zolcsi67 (2814)
Zolcsi67 Creative Commons License 6 napja 0 1 2814

Mexikóit, Széchenyit csempézni (sárga illetve kék)? A kőbányai Kőrösi (ex Pataky) művházban látni ezt a fajta burkolóanyagot még, máshol nem tudom, van-e.

Előzmény: altenberger (2810)
kiskosárkás tanyabájkos Creative Commons License 2025.08.12 0 0 2813

Ascolta gattino, nekem egy Mars-expedíció jelent kihívást.

Azokra gondoltam, akik egy egyhetes buszos pótlástól is sikítófrászt kapnának.

Előzmény: Il Leone (2806)
Il Leone Creative Commons License 2025.08.12 -1 2 2812

Ismeretlenül, kérlek ne haragudj ha esetleg valamelyiket te követted el, de amiket eddig láttam járműkoncepciókat, amiket dizájnerek tervezgettek abból jobb ha egyik sem vaalósul meg.

 

A járművenkénti ár pedig biztosan több, mint amennyit leírtál.

 

De jelenleg új járművekre sincsen pénz.

Előzmény: FAV 20 (2808)
Il Leone Creative Commons License 2025.08.12 0 2 2811

Azt azért nehezen tudom elképzelni, hogy aa közművek úgy lettek átvezetve, hogy a mostani algúthoz olyan közel kerülnének, amik akadályoznák a megálló kialakítását, de egyébként van ott hely, hogy arrébb lehessen tenni a közműveket, ha útban lennének.

Aa keresztező közművek már érdekesebbek lehetnek, de azért ott is van mozgástér bőven.

Előzmény: Zolcsi67 (2807)
altenberger Creative Commons License 2025.08.12 0 0 2810

"A régi megállók csempéi meg maradnának. Sőt a többit is vissza kéne öregíteni amennyire lehet."

 

Sőt, a liftek kialakításánál is fel lehetne használni a volt állomásépületek (díszes házikók) motívumait.

Előzmény: FAV 20 (2808)
TWdoktor Creative Commons License 2025.08.10 -1 1 2809

"régi kinézetű járművek közlekednének nagyon modern technikával."

A régi kinézethez hozzá tartozik a járművezető is.

Előzmény: FAV 20 (2808)
FAV 20 Creative Commons License 2025.08.10 -2 1 2808

Már több mint 6 éve elkezdtem tervezni a jövő járműveit amik leváltják a mostaniakat. Minden nap próbálom még jobbá tenni a kitalált dolgokat. 6 éve  3 milliárdba került egy kocsi. Még most is ki lehetne hozni ennyiből. Olvasom lentebb, hogy meghosszabbítást szeretnének. Na az nem olcsó. Úgy érzem ez csak egy feldobott magas labda. Ennyi pénze nincs a fővárosnak. Öregebbek emlékezhetnek arra, hogy az újpesti 2 állomást alig tudták befejezni. Vagy a négyes metró átadása mennyire nehézkes volt. Van ilyen topik a Fórumon. Már-már vicc volt az egész. Szerényen elégedjünk meg ami van, és elég ezeket az állomásokat részben akadály mentesíteni, és felszerelni minden olyan kütyüvel, hogy vezető nélküli járművek tudjanak közlekedni. A régi megállók csempéi meg maradnának. Sőt a többit is vissza kéne öregíteni amennyire lehet. Elárulom, hogy a régi kinézetű járművek közlekednének nagyon modern technikával. Ezek harmonizálnak az állomásokhoz. Ha gyártásra kerülnek a járművek, hazai gyártás lesz. Most szó nincs a járművekről a cikkben, csak meghosszabbításról írnak, és azt is tárgyalja mindenki. Pénz nélkül áll minden. Persze nagyon jó, hogy van pár ember aki a szívén viseli ezt a tömegközlekedési eszközt. Üdv: FAV 20

Zolcsi67 Creative Commons License 2025.08.08 0 1 2807

A kérdés csak az, hogy amikor a földalattit hosszabbították 1973-ban, majd amikor a Hungária körutat az M3-as autópálya és 1-es villamos miatt szélesítették/átépítették, megépült a Kacsóh Pongrác útnál az aluljáró, „mekkora” közműkiváltás volt, azaz mennyire rakták odébb a csöveket, vezetékeket? Még mindig útban lennének?

Előzmény: altenberger (2799)
Il Leone Creative Commons License 2025.08.07 -1 3 2806

Egyébként nem egy nagy kihívás a Hungária körút megálló kialakítása, főleg, hogy kéregben van a földalatti.

Ez maximum a te totál laikus szemednek jelenthet kihívást.

Előzmény: altenberger (2804)
altenberger Creative Commons License 2025.08.06 -1 0 2805

"az M1 felújítását és meghosszabbítását."

 

Te sem nézted meg figyelmesen az előzményeket.

Kifejezetten a Hungária körúti állomásra reagáltam.

(Tudom, egy csomag.)

Előzmény: Il Leone (2802)
altenberger Creative Commons License 2025.08.06 -2 0 2804

Inkább példákat várnék a nagyvilágból, hogy máshol az ilyen mérnöki kihívásokat milyen módszerekkel oldják/oldották meg.

altenberger Creative Commons License 2025.08.06 -1 0 2803

Nem szeretek elveszni a részletekben, engem a NAGY KÉP érdekel.

 

Most kezdjek el azon sopánkodni, hogy "úgy sincs rá pénz", meg "gonosz politikusok kampányolnak", most komolyan, szint ez? :-)

Il Leone Creative Commons License 2025.08.06 0 1 2802

OFF

 

Te amúgy szoktad értelmezni amit írnak és amire válaszolsz, vagy csak zsigerből írsz rá valami választ, ami nem függ össze azzal, amire válaszoltál?

 

ON

Előzmény: altenberger (2801)
altenberger Creative Commons License 2025.08.06 -3 0 2801

"kicsit csillapítsd le a kedélyeidet,"

 

Engem az egész projektből csak ez az elem érdekel. Örülök, hogy legalább az első szakaszban van.

Szerintem nem akkora Mars-expedíció a megépítése, mint ahogy riogatnak ellene.

 

Nagy kihívás, kétségtelen, de legalább felettébb hasznos.

Előzmény: Il Leone (2800)
Il Leone Creative Commons License 2025.08.05 0 5 2800

Kicsit árnyaljuk a képet. A cikk előzetes piaci konzultációról ír.


Lefordítom ezt neked érthetőre.

 

A BKK-nak és a tulajdonosának kurvára nincsen egyetlen fillérje sem a projektre, de valahogyan el kell adni a látszatot, mintha csinálnának valamit a nagy fizetésükért a semmittevésen kívül, ezért kiírnak előzetes piaci konzultációt, amiben mérnököket túráztatnak úgy, hogy azért a munkáért nem fizetnek SEMMIT.

 

Azt is elárulom neked, hogy idén eddig több mint fél tucat előzetes piaci konzultációt írt ki a BKK.

 

Szóval azért kicsit csillapítsd le a kedélyeidet, ez a hír egyetlen ezredmásodperccel és fillérrel sem hozta/hozza közelebb az M1 felújítását és meghosszabbítását.

Előzmény: altenberger (2799)
altenberger Creative Commons License 2025.08.05 -2 0 2799

a Hungária körúti állomás megtervezése.

 

 

"így fel kell bontani az utat,

az egyes villamost,

kiásni az állomást,

a közműveket elrakni az útból,

megépíteni a lejárót.

 

A földalatti forgalmát nem minden munkaszakaszban lehet fenntartani így a pótlásról is gondoskodni kell."

 

Úgy néz ki, hogy mindezt meg fogják lépni:

 

 

https://www.economx.hu/belfold/kisfoldalatti-korszerusites-tervek-metro-meghosszabbitas.813896.html

Előzmény: GARFIELD (2726)
altenberger Creative Commons License 2025.02.05 -2 2 2798

 "Látványos lenne a tó két szintje közötti "vízesés" mögött, és talán nem is kerülne olyan sokba."

 

Szerintem is jó lenne.

 

"A mostani, Vörösmarty téri kihúzó éppen az Apáczai Csere János utcáig tart, itt már indulna is a "Vigadó tér, végállomás" állomásszerkezete."

 

Én még erre az ötven méterre is el tudnék képzelni egy üvegtetőt.

Turistalátványosságként.

Előzmény: John Howard (2788)
altenberger Creative Commons License 2025.02.05 -1 0 2797

A Mobilitási Témacsoport idei első ülésének napirendjén az M1-es metróvonal tervezés előtt álló fejlesztése szerepelt, köztük az akadálymentesítés és a hosszabbítás is.

 

https://iho.hu/hirek/szakmai-es-civil-szervezetekkel-egyeztetett-a-kisfoldalatti-jovojerol-a-bkk-250205

GARFIELD Creative Commons License 2024.09.25 0 1 2796
GARFIELD Creative Commons License 2024.09.25 0 1 2795

50 éves a földalatti. Akkor még éltek olyanok akik építették 1896-ban....
<iframe width='465' height='350' frameborder='0' allowfullscreen src='https://filmhiradokonline.hu/player.php?id=6158' ></iframe>

altenberger Creative Commons License 2024.03.28 -1 0 2794

"minél közelebb kell vinni a kijáratot a villamosmegállóhoz."

 

Az a főcél, nem a pékség, de ettől még miért nem lehetne pékség, kávézó is?

 

A kávézó meg miért ne lehetne egy kellemes helyen? Miért nem jó a win-win?

Előzmény: gallo (2793)
gallo Creative Commons License 2024.03.27 0 0 2793

Hát igen. A kisföldalatti péksége mellől sem lehetne látni az operaházat...

Előzmény: Alien Angel (2792)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!