Mindegy, ami még van az már ázsia boldogulását fogja kielégíteni, az az, ázsiai erőforrás. Az únió nem akar verekedni érte, ha használná azt az "oroszolajat" az előbb utóbb konfrontálódáshoz vezetne Kínával.
Igen, de akkor az üldözött szén-dioxid helyett megjelenik az úgyszintén nem kívánt nitrogén-oxid. A jármúveket át kellene tervezni külső égésű erőgépre, nekem tetszene sok előnye van a gőzzel meghajtásnak. Egy kazánban lehet katalizátor, akkor nem lesz nitrogén-oxid. (vagy a tüzelőanyag cella?)
a kinai politika aggresziv, mert a hihetettlen gazdasági fejlödését gazdasági fegyvernek használja a szabad világ ellen, igy tönkre akarja teni europát is.
Ne túlozzunk, itt is volt akkora a fejlődés 100 évvel ez előtt de 100 év múlva nem lesz Kínában se.
mivel egy háboruba infrastruktura is célpont.
Vagy újabban már csak az? Mióta ilyen fejlettek a drónok és ilyen sok van belőle, szinte lehetetlen támadni. Ha egy élő katona kidugja a fejét fedezékből, az azonnal észreveszi és megsemmisíti. Támadáshoz szükséges erőt nem lehet összevonni.
Kina kereskedelmi fegyvernek használja a ritkafémek korlátozás fenyegetését a usa elleni vám vitákba
igy europa ellen is,. a kinai politika aggresziv, mert a hihetettlen gazdasági fejlödését gazdasági fegyvernek használja a szabad világ ellen, igy tönkre akarja teni europát is. Ha nem ébredünk
kina kihasználja a a szabad világ demokráciáját és azon bellül dolgozik, a biroságokon fellebez , ha nem kap engedéjt valanire
kinába ezt nem tehetné meg egy europai vállalat.
a mérce nem egyforma. Ez lett a helyzet. Meglátjuk, hogy hogy végzödik.
de anyi biztos, hogy kina soha nem fogja legyözni a szabad világot,
ha azok felébrednek.
A oroszok is probálkoztak kihasználni europát, a nyomorult elkalkulált haborujukal ukrajna ellen
amikor a Norrdstream gázvezetékkel babráltak.
igy felbontottak minden aláirt szerzödést., a eredmény ismert
de...de.... ezt látod, a deriváltakra kell figyelni. A helyes válasz, hogy a népesség se növekedik a régebbi ütemben. Arra tudom mondani, hogy de a fogyasztói igénye az igen, ha azt hosszabbítva vetjük össze az olaj termeléssel, akkor látod a különbséget amit annak is nézhetünk, hogy
Hogyne tudna, de egyelőre azért az csak olyasféle mint amikor a szovjetúnió az űrkutatásban. Egyik fiam dolgozik az ASML nél, nem magas de menedzser pozicióban, úgy tudja nincs ázsiai konkurrenciájuk.
Nem az olaj termelés csökkent hanem a derváltja, a növekedés meredeksége.
Na de az is probléma lenne ha csak a második derivált meredeksége csökkenne, nem gyorsulna olyan gyorsan mint előtte. Ez az nem szépti, hogy jármű üzemanyag hiány, nehézség a jármű feltöltéséné, sorbanállás, az csak egy háborút viselő viselő országban figyelhető meg egyelőre.
Ez mondjuk igaz is, de olaj van dögivel és ha nem lennének háboruzsdik, akor még olcsob lene.
Nem lenne mert akkor háború lenne, mert annyi nincs pl a víz a tengerben, ha akkorák lennének a személyautók mint a nyerges vontatók, ahoz 6 sávos autópályák is kellenének.
A társadalom mindenek előtt a népesség szaporodásával de annak az igényeivel is, alkalmazkodott az olaj termelés folyamatos növekedésével, a probléma most van mert z olajtermelés növekedése ami lecsökkent, azt érezzük hiánynak. Nem azt látjuk, hogy sorbanállás a benzinkútnál, csak bűnözést, korrupciót, háborúkat, polgárháborúkat, járványokat.
De olaj nem kell hozzá, a római birodalomban is volt "olajkorszak", az 5 jó császár, 162 ben szerintem covid volt a járvány ami véget vetett annak. 15 év alatt a lakosságnak csak 10% át vitte el, tehát egyén szempontjából nem is volt igazán veszélyes, de a gazdaság soha többé nem indult újra onnan ahol megszakadt. Igaz, a birodalmat megerősítették még 200 évre, de azért már kár volt, zsarnokság lett belőle.
lehetne klimázni, de ezt a feltörekvöket nem érdekelné. afrikába vagy máshol.
ez a gazdagok játszo tere.
Európát érdekli, kivéve 1-2 szegényebb k-európait, mert itt vannak meg azok az évszázadok alatt felhalmozott erőforrások amivel meg lehet valóstani. Gondolom 100 évet tesz ki, talán 20 telt el belőle.Orosz olajról és gázról beszélnek de tudják, hogy az ázsiai valójában, ami van még azt már ott fogják elhasználni, mire "nyugat" lesz abból is.
Nem mert Afrika és még Ázsia és D-amerika is nagyon sokat igényelne. Kína is, legalább 1 milliárd embernek nem 2 hanem 1 darab autója sincs. India dettó.
Pardon? Nem azt fogyasztják el amit kitermelnek??????? Az ábrámon a képzeletben meghosszabbított termelés (az régen is megegyezett a fogyasztással) és
a jelenleg valóságos termelés különbsége van feltünetve, azt érzed hiánynak.
Érdekes, hogy évtizedre kerekítve 1920 tól 2020 ig tartott az olajkorszak, akkor a két intervallum éppen az aranymetszés szabály szerint viszonyul egymáshoz.
2020. egy korszak vége.
A 19 nem is tér vissza soha többé, legalábbis nem a ma élők életében, annak se aki most születik meg.Egyébként Csaba László közgazdász beszélt róla, hogy 19 őszén Budapesten közgazdász konferencián azzal álltak fel, hogy most már történni fog valami. Pár hónappal később jött is a covid. Az olajtermelés csak az egyik a sok egyéb fenntarthatatlanság közt, végül a járványügynél roppant meg a rendszer.
az igény is, a népesség főleg az igénye jobban. mutattam már eleget, a hiány azt jelenti, a különbséget a növekedő ág meghosszabítása és a tényleg közt ami fennáll:
Más is volt akkor, kifejezetten trollok, olyanok is (vagy amúgy az csak 1?) pl aki szivornyával emelne fel vizet az emeletre és efféle hozzászólók. De igaz, onnan indult, hogy elkezdődött a jevelinezés meg efféle amire volt egyébként topik, hogy orosz ukrán háború technikai eszközei vagy ilyesféle címmel nyitva, de téma lett itt is.