Keresés

Részletes keresés

MZ/Y Creative Commons License 12 órája 0 0 13351

Ugyan már, Párizs, Barcelona, Kijev, Moszkva olyan jól teljesített, hogy nem is volt. Parizs volt évekkel ezelőtt (az is 1 évben rémlik), a többire nem is emlékszem. Ha voltak is, nagyon régen, és nem a kgb-s (háború) miatt szűntek meg. Nyári szezonon kívül kb. London és Eindhoven volt gazdaságos, esetleg még Tel-Aviv. Még covid előtt vettem párizsi jegyet, olyan filléres volt, mint az olasz járatra. Alig repült az itteni gép, ha lett volna igény Debrecenből, nem ácsorog naphosszat.

 

Persze ettől még igaz, hogy el is javult az ILS.

 

És az is, hogy a Wizz-nek géphiánya van, inkább repül Pestről napi 2-3 kanyart, valószínűleg jobb telítettséggel, mint Debrecenből 1-2 -t.

 

Egyébként van itt fejlesztés, kérem, kicsit bővítették a biztonsági ellenőrzés előtti területet, és a mozgatható kordonokkal kicsit keringetik az embereket, mint a komoly (forgalmú) reptereken. :)

 

 

Előzmény: szaunas (13350)
szaunas Creative Commons License 1 napja 0 0 13350

A WIZZ nem véletlenül vonult ki Debrecenből!

Évek óta be van/volt nekik ígérve a futópálya építése, min. az ILS-III, az új terminálok...

Ezzel szemben kaptak egy felpuklisodó futópályát, egy ködben semmit sem érő, már antiknak számító ILS-I-est, egy szakajtónyi ígéretet.

Azért vette át (állítólag) a repteret a kormány, mert a szükséges fejlesztéseket csak kormány szinten lehet megoldani!

Csakhogy: amíg nem a kormány volt a meghatározó tulaj, lassan, de fejlődött a reptér!

Az utasforgalmi adatok lényűgözően fejlődtek, 2018-ról 19-re megduplázódott a forgalom, és meghaladta a 600 ezret. Debrecenben nem utashiány, hanem kormányzati deficit a visszafejlődés oka! (amihez az Orbán- kormány hozzányúl, az általában kuka...)

A WIZZ magyarázata egy sunyi duma: amint a debreceni gép Pestre került, azonnal bejelentettek 5 új járatot!

Debrecenbe nem fog jönni más társaság, mert egyik sem fogja kockáztatni a gépeit, az utasait, a desztinációit egy kiszámíthatatlanul működő gagyi reptéren!

Ha az állam betartja a szavát, és sovány-disznó vágtában megépíti az új futópályát, akkor a WIZZ automatikusan visszatér, mert nem volt neki olyan rossz ez a debreceni kaland!

A kínaiak, a németek ki fogjál Orbánékból préselni, mert kell a teherforgalom, és ahhoz elengedhetetlen az új futópálya!

München nagyon jl teljesít, és ugyanez van Londonnak is! Eindhoven, Tel Aviv, Párizs, Barcelona, (Kijev Moszkva) stb. mind jól teljesített; nem az utasforgalom a visszavonulás oka!

Örülök, hogy végre Pécs éledezik, de ott is égető fejlesztések szükségesek!

Nem lenne jó, ha a különben is harmatgyenge vidéki repülőterek kerülnének hátrányba az ész nélkül felvásárolt Liszt Feri miatt!

 

Előzmény: StockHolmi (13344)
BJani Creative Commons License 3 napja 0 1 13349

Tekintve, hogy vannak napok, mikor A321neo-val megy a DEB-MUC, annyira nem lehet kevés az utas. Gondolom a BMW dolgozók pörgetik a járatot...

Előzmény: stavvy85 (13347)
MZ/Y Creative Commons License 3 napja 0 0 13348

Szerintem azt a németek használják, nem sok tapasztalat lehet itt.

Előzmény: stavvy85 (13347)
stavvy85 Creative Commons License 3 napja 0 1 13347

A müncheni járatnak amúgy milyen a kihasználtsága? Néha teljesen extrém árai vannak. Egy random februári oda-vissza útra Debrecen - München majdnem 500 € (ugyanazon a napon Budapeströl van 200 €-ért)... Ennyire tele lenne?

kivi000 Creative Commons License 4 napja 0 1 13346

Ha jól számolom akkor átlag 80%-os volt a kihasználtság a pécsi járatokon. Ez biztató vagy sem?

Előzmény: StockHolmi (13344)
MZ/Y Creative Commons License 4 napja 0 2 13345

Nyári menetrendet a nyárival hasonlítsunk! Úgy szeretnék továbbra is Debrecen az erősebb.

 

Én megértem a Wizz-t, volt kb. 2 jó járata télen (London, Eindhoven), a többi kb. azért járt, hogy ne álljon a gép. Pluszban még géphiánya is van.

 

Persze fáj Eindhoven, a fiam azzal járt.

 

Nyárra elvileg lehet itt gép megint. Bár "jók értesültek" szerint más társaság jön ide (pl. Eindhovent repülni), de van kétségem, Ryanairnek nem jó a pálya, más meg ki lenne?

 

Reptérfejlesztés volt beígérve, persze az még ingyen van, de lehet, a németek, kínaiak miatt tényleg meglesz.

Előzmény: StockHolmi (13344)
StockHolmi Creative Commons License 4 napja -1 0 13344

https://www.pecsma.hu/tobb-mint-15-ezer-utas-fordult-meg-a-pecs-poganyi-repteren-a-nyari-idoszakban/

 

Lassan beelőzi Pécs Debrecent a desztinációk számában, ki hitte volna ezt év elején. 

Valaki hallott debreceni fejlesztésekről 2025-re, vagy marad ez a silány visszafejlesztett London , München kettős, illetve nyáron kiegészülve Burgasszal es Larnacával? Pedig simán lenne potenciál Debrecenben, szomorú hogy a tíz év alatt bejáratott 7-8 városos kínálatot egy tollvonással ilyen drasztikusan visszavágnak...

Pécsett van tervben vajon új célpont jövőre,  esetleg sűrítés a meglevő útvonalakra?

szaunas Creative Commons License 2024.09.06 0 1 13343
kivi000 Creative Commons License 2024.06.27 0 0 13342

Lehet, kb. fél órával a vihar érkezése előtt indult, ha még vár egy kicsit akkor itt éjszakázik. :)

Előzmény: Ridley4Lev (13341)
Ridley4Lev Creative Commons License 2024.06.27 0 0 13341

Nem biztos, de tőlünk délre nagyon sok helyen voltak komoly viharok. 

Előzmény: kivi000 (13340)
kivi000 Creative Commons License 2024.06.26 0 1 13340

Ezt a mai brutál PEV-CFU késést mi okozta? :O

stavvy85 Creative Commons License 2024.05.22 0 0 13339

Júni 3-án a LOT beindítja a Nagyvárad - Varsó járatot (PSO, de attól még lesz és eleinte elég jó áron). Szerintem ez nem fog segíteni a Debrecen - München járatnak, átszálló utasok el fognak gondolkodni, h esetleg Varsóból menjenek-e tovább. Mindkettö Star Alliance, úgyhogy még átfedés is lesz az ajánlatban. Meglátjuk...

cassano711 Creative Commons License 2023.07.19 0 2 13338

Az biztos hogy van benne potenciál. DEB-nek nem lesz jó mert az utazóközönség elég komoly része román/romániai magyar itt több járaton is.

Nemrég azt tapasztaltam, hogy a DEB - LCA járaton is az utasok legalább 20%-a román vagy ukrán/egyéb volt.

Persze úgy is meg lehet fogni, hogy lehetnek majd nekünk érdekes járatok onnan, pl. olaszországi járat szinte 100% hogy lesz ami innen tőlünk most nincs. És fele annyira messze sincs tőlünk mint BUD.

 

Előzmény: szaunas (13337)
szaunas Creative Commons License 2023.06.28 0 2 13337

https://debreceninap.hu/europa/2023/06/28/elkezdodtek-a-nagyvaradi-repuloter-bovitesi-munkalatai/

Várad lépéselőnyben...

Az év végére kész lesz a nagyváradi repülőtér felújítása, bővítése.. 

Törölt nick Creative Commons License 2023.02.02 0 3 13336

Bocsánat, de nem tudom hogy tettem ide a 2 bejegyzésem a másik topik helyett.

Előzmény: Törölt nick (13335)
Törölt nick Creative Commons License 2023.02.02 0 2 13335

 

 

 

 

 

(remélem átmennek a képek)

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (13334)
Törölt nick Creative Commons License 2023.02.02 0 1 13334

Szevasztok

Az NDB -knek valaha frekventáltabb jelentősége volt, akkor az volt az "ILS"
a "látás nélküli" (IFR) megközelítéshez, a leszálláshoz.


A képeken a "távoli" és "közeli" jeladók helyzete látható.
A két adó vett jele egy irányban kellett legyen a besikláskor az irányhoz,
a távolságuk - és a felettük lévő magasság mérése pedig megadta a siklópálya szögét,
amelyek így pont a leszállójelhez vezettek (beton első harmada).
Futót a távoli felett illett kiengedni.
Igy előfordult a 30m felhőalapú leszállás is néha (üzemanyag kényszer).

malazs Creative Commons License 2023.01.20 0 0 13333

Gondolom lesz időpont módosítás, esetleg visszatér a másik bázisgép (erre mondjuk kevés esélyt látok mert belső info szerint múlt héten majdnem ment a levesbe az az 1 bázisgép is)

Viszont az is lehet hogy másik bázisgép fogja teljesíteni valamelyik járatot.

Előzmény: tms326 (13332)
tms326 Creative Commons License 2023.01.19 0 0 13332

Új Wizzair járat nyáron Debrecenből Antalyába heti 2x!!! Menetrend szerint Debrcenből induló gép teljesíti, viszont a keddi járat ütközik az egyik eindhovenivel, a szombat esti pedig a mallorcaival. Nem gondolom, hogy bármelyiket törölni fogják, kíváncsian várjuk a fejleményeket...

tms326 Creative Commons License 2022.12.17 0 2 13331

BVA kukázása mögött talán az állhat, hogy a HiSky moldáv fapados repüli Nagybánya-Beauvais és szezonálisan a Szatmárnémeti-Beauvais útvonalakat.

 

Közben a Wizzair a debreceni nyári menetrendi lyukakat "fogd meg a söröm" alapon, rendkívül kreatív módon néhány meglévő járat hirtelen sűrítésével tömte be: március végétől a télen még heti 1x LCA hirtelen 3x, TLV heti 2x helyett 4x, június közepétől BOJ pedig heti 2x helyett 3x. Ezzel az összesen heti 21 induló járattal nyáron le is lesz kötve a bázis gép teljesen.

 

A Debrecen és Nagyvárad között évek óta zajló milánói sakk partiban újra itt az idő nekünk lépni és visszahozni BGY-t, Nagyvárad-Weeze helyett Debrecen-Dortmundot, illetve csak félve megemlítve a covid előtt jól működő járatokat, mint BCN vagy DSA.

malazs Creative Commons License 2022.12.15 0 1 13330

Amennyiben továbbra is fent szeretné tartani az itteni bázist, új járatokat fog kelleni indítania, mivel CRL után áprilistól BVA is kuka. 

Előzmény: Debreceniutazo (13329)
Debreceniutazo Creative Commons License 2022.12.14 0 1 13329
Miocsó Creative Commons License 2022.07.22 0 1 13328
Miocsó Creative Commons License 2022.04.01 0 1 13327
karrimor Creative Commons License 2022.03.31 0 1 13326

Új repülőtéri rend lép érvénybe március 30-tól a Budaörsi Repülőtéren.

A hétvégén például 9–12 óra közötti időszakra korlátozzák a helyi repülés idejét. Hétköznap a helyi repülések este 8-ig lehetségesek, de legfeljebb napnyugtáig.

Lesznek azonban más változások is. Eddig például csak az úgynevezett tanulókör rövid oldalán szállhattak fel a gépek, a kicsik nem tudtak hamar kellő magasságot elérni, emiatt nőtt a zajterhelés. Az új rend alapján azonban ezentúl az egyenes szakaszon is fel lehet szállni, a hosszú oldalon. Újdonság az is, hogy nyomkövető használata kötelező.

A Budaörsi Repülőtér okozta zajszennyezés főleg Erdődűlő és környékének térségében jelent gondokat. A reptér vezetése és a budafok-tétényi önkormányzat már többször tárgyalt egymással, hogy egy olyan reptéri rendet dolgozhassanak ki, amely a budafok-tétényi lakosok nyugalmát is biztosítja. Ezt a reptér vezetése tehette meg, de az üzemeltetők reptéri rend módosítására irányuló javaslatát a Légügyi Hatóság bírálta el. Eddig két módosítási javaslatot adtak le a reptér szakemberei, de a hatóság egyiket sem fogadta el.

A harmadik verzió, amit elfogadtak, az Innovációs és Technológiai Minisztériummal való egyeztetéssel született meg.

A Budaörsi Repülőtér vagyonkezelője 2020. december 23. óta a Magyar Turisztikai Ügynökség.

 

ittlakunk.hu

 

Debreceniutazo Creative Commons License 2022.03.30 0 0 13325

Santorini meg kuka...

Debreceniutazo Creative Commons License 2022.03.25 -1 1 13324

Burgasz és Korfu Debrecenből Wizzel.

szaunas Creative Commons License 2022.03.23 -1 0 13323

De legalább végre beindul...    Június 1-én vagy 2-án teszik le hivatalosan a BMW alapkövét, onnantól pedig nem lesz gond - reméljük. (persze most is építik, tegnap jártam arra - hogy ezt a "követ" miért kell júniusra datálni, azt nem tudom)                                                                                                            Viszont újra indul Lárnaka és Tel-Aviv.                                    https://www.debreceninap.hu/helyi/2022/03/23/a-wizz-air-ujrainditotta-ket-debreceni-repulojaratat/

Előzmény: stavvy85 (13322)
stavvy85 Creative Commons License 2021.12.14 0 0 13322

Már most elkaszálva, Lufthansa honlapja szerint májusban indul újra...

Előzmény: Debreceniutazo (13320)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!