Adott egy erkély, aminek a fából készült alsó-oldalsó korlátja a hőszigetelésre kerülő falhoz van rögzítve 2 kis "L" idommal. Méret 117cm széles 100cm magas.
Ezek fölött van 1-1 régi, fa keretű, nyitható, 1 rétegű üvegablak. Ez is a falhoz van csavarozva. Méret 117cm széles 143cm magas.
Az eredetileg rácsos korlátra belülről egy falemez van rögzítve és az ablakkal együtt szélfogó funkciót lát el.
Hogyan oldanátok meg a korlát és az ablak alatti/környéki fal hőszigetelését, illetve a korlátelem és ablak átalakítását? Kívülről "körbeszigetelni" őket semmiképp nem lenne jó. Ráadásul az ablak utána már nem is lenne nyitható.
Valami olyasmire gondolnék, mint a "normál" ablakoknál, ahol oldalra toktoldót raknak föl, majd ehhez rögzítik az ablakot. Csak hát az egy kialakult, általam ismert megoldás, itt meg abszolút nem vagyok képben, hogy milyen megoldások jöhetnének szóba?
A rácsos fakorlátot nyilván le kellene szerelni, majd szélességét a szükséges méretűre le lehet rövidíteni, aztán valahogyan (hogyan??) visszarögzíteni magához a falhoz, a szigetelésen keresztül
A régi faablakot kidobásra ítélném, helyette valami esztétikus új ablak, vagyis inkább 1 rétegű vastag üveg (mint szélfogó) kellene. Ennek nyithatóságát szeretném megőrizni. A szélfogó funkció miatt nem kell több rétegű üveg és vastag keret se.
Tegyél valami lécet a lábazatra és nézd meg, mekkora felületen fexik fel. Kb ott fog majd a ragasztó, a többi helyen esetleges, főleg ahol az ujjad is befér a léc meg a kő közé
Ha kinyomsz valami táblára egy csík habot és megvárod az előírt 1-2 percet, aztán ránézel, látod, hogy egy levegős. szellős valami lesz, nem olyan sűrű, mint a sima purhab, nem duzzad annyit, nem tölti ki a nagy hézagokat. Talán fél centi még elmegy, de ha több, akkor a levegőben lesz a ragasztó. Tegyél valami lécet a lábazatra és nézd meg, mekkora felületen fexik fel. Kb ott fog majd a ragasztó, a többi helyen esetleges, főleg ahol az ujjad is befér a léc meg a kő közé.
Nekem xps-t (annak mondták, de valami dagadó hab, csiszolható, járható) ajanlgattak, de mondtam, fa födémet nem kellene lezárni felülről.
Érdekes ez az összeroskadó gyapot, tudtommal azt szoktak a szarufák (meg a ksz-es házak vázába, de akár falon kívülre) rakni, ott van igazán hőingadozás, ott nem árt neki?
A homlokzaton jelenleg fut egy gázvezeték, amely kb. 2 cm távolságra van a falsíktól. A fal 15cm-es grafitos eps-el lesz hőszigetelve nemsokára. A gázszolgáltatónak(MVM) írtam emailt hogy be lehet-e szigetni a csöveket, úgy értem eltakarhatják-e a csövet a hőszigetelés, de kb 1 hónapja nem jött válasz. Lassan jönnek csinálni. Ha be lesz nyomoritva a fal és a cső közé egy 2 cm-es xps pl és 5cm el van hagyva a falon a csőnek(réz) akkor azért szólhat a szolgáltató(MVM)?
Értem hogy a kiemelés lenne a legjobb de az időbe se fér bele meg nem tudom megéri-e mert 2-3k összköltsége biztos van és ami ott azon a 0,1 m2-en kimegy hő az az életben nem térül meg..
Nálam 15-20 év alatt semmi ilyesmi nem tapasztalható. Monolit födém, valami párazáró, de szerintem az sem mindenhol és a gyapot, tetején semmi. Nevét sem tudom már milyen anyag volt, de boltban vettem, hivatalos kereskedőtől. Ma is létezik ez a kereskedő.
Persze ahol jártam rajta ott tört, roskadt az anyag.
Fentről a fedésnek egyetlen értelme van az pedig, hogy e levegő ne tudjon járni a felső 1-2cm-ben, mert az annyival rontja a szigetelő képességet.
"Ha nagy hő és nedvességingadózás van a padlástérbe, akkor a kötőanyag 8-10 év alatt tönkemegy és a gyapott összeesik, a vastagságának a negyede se lesz belőle"
Már csak azt kellene megfejteni hogy a por elleni védőfólia mit ér eme jelenség ellen.
Én is tapasztaltam olcsó gyapotnál komoly roskadást, porvédett helyen. Ezért fújattam ki cellulózzal a tetőteret.
A padlás padlójára lefektettet kőzetgyapotott is meg kell védeni.
Ha nagy hő és nedvességingadózás van a padlástérbe, akkor a kötőanyag 8-10 év alatt tönkemegy és a gyapott összeesik, a vastagságának a negyede se lesz belőle.
Ezt több padláson is láttam, a saját házamon is, ahol nagyon nagy a padlástér, székállassal. Pedig felülről le volt deszkázva.
Az após és anyós tervezte.
A ház kb. 22 éve épült, a tető két vízbe (45fokos- a nyilás 9.6 méter, a két tengely között), az egyik vízben van egy nagy lukárna, ott van egy szoba és külső terasz is. A 45nm-es nappali felett nincs manzárd, készitettem egy vb galériát- hogy az déli tűzfalon ablakokhoz hozzá lehessen férni, ott is van egy terasz, a belső tér a nappaliba vagy 4.5 méter magass.
A födémgerendák alulról le vannak gyéren deszkázva , arra jött a párazáró és a lécezés a gk. lapoknak.
Felüllről felszereltem még egy pallót élére a gerendákra és kb 25 cm vastag gyenge minőségű gyapotott tömtem be mindenhova (tehát 10 cm a födémerendákra is- akkor csak ilyen gyapotott lehetett kapni).
Aztán felülről ledeszkáztam, de az is gyéren.
15 év után szinte semmi se marad a gyapottból, mert a padlásnak van két falazott tűzfala és azon volt két 50x40-es szellőztető rács, a pór teljesen tönkrettete.
Kapott felülről 15cm 80-as EPS polisztirólt, egy réteg 10cm és egy réteg 5cm kötésbe. Habbal ragasztva a deszkázatra.
Sajnos az benyomásom, hogy 8-10 év alatt a vízszintesen lefektettet 30 kilós kőzetgyapott (Rockwool Multirock) is teljesen tönkremegy, még ha fentről is le van védve.
A vasbeton lapostető sokkal jobb, Pir-rel, megcsinálva a szakszerű rétegrendet, kiszellőztetett atikákkal.
ja így értem. Elég durván erős az OSB, csak azt mindenképpen résekkel kell rakni mert párazáró.
A szigetelés tetejére én nem tennék semmit, de ha nagyon akarsz valamit akkor csakis páraáteresztő dolgot (geotextil, stb).
Többször hallottam hogy páraáteresztő tetőfóliát ajánlanak még a tetejére, de én abban sem bíznék mivel ha elolvasod hogy működik akkor le is írják hogy hozzá kell nyomódjon a szigeteléshez,csak akkor működik.
A portó semmi baja sem lesz a szigetelésnek, én hagytam a fenébe.
Alulról, ahogy írtam. Párafékező, üveggyapot, deszka már megvan egy részen, ott már csak jönne a kőzetgyapot és a fedés. Másik rész nincs deszkázva, ott jön a deszka/osb, kgy, fedés.
Igazából én deszkában gondolkodok, csak felvetették, az osb-t nem kellene kezelni. De utóbbi teherbírásában nem bízok (vagy vastag kell), és sok lenne a hulló.
Jamie222, ha hajlandó a szerelő, hogy ne kelljen előtte járni, mint fontos embereknél a vörös szőnyeggel!
Kösz!
Eljátszottam a gondolattal, hogy xps-sel legyen megemelve a szint, de csak az xps lenne 300+ ezer, úgyhogy az elmarad.
Már csak azt nem tudom, gipszkarton, párafékező fólia, 15 cm üveggyapot, colos deszka, 15 cm kőzetgyapot fölé mehet már fólia, vagy inkább papír vagy párafékező (nem záró) védje a portól.
Illetve esetleg deszka helyett osb-nél mi lenne a minimális osb vastagság, ami 90-es köznél halálbiztosan nem szakad be mondjuk egy 110 kilós ember alatt? Ki tudja, mekkora ember megy majd fel. :)
Nem járható kőzetgyapot mit jelent a gyakorlatban? Nyilván pakolni nem lehet rá, rendszeresen járkálni sem, de ha 3 évente egyszer végigmegy rajta valaki, ki tudja rúgni magát, vagy ott megette a fene?
Sziasztok. Lehet hogy már volt a kérdés. OSB lapra elegendő a szigetelést ragasztóhabbal és dűbellel rögzíteni? Nagyrésze kőzetgyapot kis rész EPS szigetelés. A választ előre is köszönöm.
A házunk homlokzatának egy része durván bealgásodott. Mivel lenne érdemes kezelni? A PoliFarbe cuccáról azt hallottam, hogy új receptúrája van és annyira nem ütős mint régen.